درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید كارمن به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه است
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
مطالب علمي و آموزنده و جالب
به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه




افراد باهوش هرگز در مکالمه‌هایشان از این جملات استفاده نمی‌کنند


Phrases-Smart-People-Never-Use-In-Conversation
همه‌ی ما تاکنون در مکالمه‌های خود حرف‌هایی زده‌ایم که تفسیر یا برداشت دیگران از آن‌ها به کلی با آنچه فکر می‌کردیم تفاوت داشته است، حرف‌هایی که به نظر ما مهربانانه می‌آیند اما متاسفانه منجر به ایجاد احساس ناخوشایند در افراد می‌شود و شاید حتی بعضی‌ها این حرف‌ها را توهین بدانند.
اشتباهات کلامی اغلب به دلیل عدم آگاهی ما از مفاهیم ظریف و نامحسوس آن‌ها رخ می‌دهند. درک این مفاهیم نیازمند آگاهی اجتماعی است – یعنی توانایی درک احساسات و تجربیات دیگران.
وب سایت TalentSmart با بررسی هوش هیجانی بیش از یک میلیون نفر متوجه شده است آگاهی اجتماعی مهارتی است که اکثر افراد ندارند.
بیشتر انسان‌ها فاقد مهارت آگاهی اجتماعی هستند چون همیشه بر آنچه می‌خواهند بگویند و اینکه گفته‌های دیگران چه تاثیری روی آنها دارد تمرکز می‌کنند – به همین دلیل اصلاً نمی‌توانند دیدگاه دیگران را درک کنیم.
یکی از دلایل به وجود آمدن چنین مشکلی پیچیدگی مردم است. تا زمانی که تمام توجهتان را به طرف مقابل معطوف نکرده‌اید نمی‌توانید او را به طور کامل درک کنید. حسن آگاهی اجتماعی این است که با کمی اصلاح در نحوه گفتار و آنچه که می‌گوییم، روابطمان با دیگران را به شدت بهبود دهیم.
بدین منظور، جملاتی وجود دارد که افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند هرگز در مکالمات روزمره‌ی خود آن‌ها را بکار نمی‌برند به همین دلیل روابط موفقی با دیگران دارند. فهرست زیر بدترین عباراتی است که باید به هر قیمتی از گفتن آن‌ها پرهیز کنید. در ادامه با جملاتی آشنا خواهید شد که افراد باهوش هرگز در مکالمات خود به کار نمی‌برند.

۱-” خسته به نظر می‌رسی “

افراد خسته خیلی نچسب هستند-پلک‌های افتاده و موهای ژولیده دارند. بدخلق‌اند و به سختی تمرکز می‌کنند. گفتن این جمله به دیگران تمامی این پیام‌ها را در بر دارد.
در عوض بگویید: “همه چیز خوب است؟” بیشتر مردم از طرف مقابل می‌پرسند آیا خسته‌ای چون می‌خواهند مفید باشند و کمکی کنند (می‌خواهند مطمئن شوند حال طرف مقابل خوب است و هیچ مشکلی ندارد). بجای اینکه حدس بزنید وضعیت دیگران چیست، فقط از آن‌ها سؤال کنید. بدین ترتیب آن‌ها حرف می‌زنند و احساساتشان را با شما به اشتراک می‌گذارند. مهم‌تر اینکه در نظر آن‌ها بامحبت جلوه می‌کنید نهبی ادب.

۲- “وای، چقدر لاغر شدی”

دوباره، نظراتی با نیت خوب -که در اینجا تعریف و تمجید است- دیدی منتقدانه از شما ارائه می‌دهد. اگر به کسی بگویید خیلی لاغر شده است بدین معنی است که قبلاً چاق یا غیر جذاب بوده است.
در عوض بگویید: “فوق‌العاده به نظر می‌رسی.” این مورد یک راهکار ساده است. بجای مقایسه‌ی ظاهر قبلی او با ظاهر کنونی‌اش، فقط از ظاهر جذاب او تعریف کنید. اینکار گذشته را از نظر دور می‌کند.

۳-”در هر صورت خیلی از اون بهتر بودی “

وقتی فردی رابطه‌ی عاطفی یا حرفه ای خود را با کسی تمام کرده است، گفتن این عبارت باعث می‌شود فکر کند بدسلیقه است و از همان ابتدا اشتباه کرده است.
در عوض بگویید: ” حیف شد، او را از دست دادی اما اشکالی ندارد ” با این کار بدون هیچ‌گونه انتقاد ضمنی با طرف مقابل احساس همدردی می‌کنید و از اشتیاق و خوش‌بینی او حمایت می‌کنید.

۴-”تو همیشه…” یا “تو هیچوقت…”

هیچ‌کس نیست که کاری را همیشه یا هرگز تکرار کند. مردم هیچگاه خودشان را تک بعدی نمی‌بینند، پس شما هم نباید آنان را اینگونه خطاب کنید. اکثر افراد با شنیدن این عبارات حالت تدافعی به خود گرفته و پیام شما را نادیده می‌گیرند که این موضوع اصلاً خوب نیست زیرا شما زمانی از این عبارات استفاده می‌کنید که حرف مهمی برای گفتن دارید.
در عوض بگویید: خیلی راحت به کاری که با آن مشکل دارید اشاره کنید. به واقعیت‌ها بچسبید. اگر تکرار کاری اشتباه است، می‌توانید بگویید “به نظر می‌رسد که اغلب این کار را تکرار می‌کنی ” یا ” به قدری تکرار کرده‌ای که من متوجه آن شده‌ام.”

۵-”نسبت به سنت خیلی خوب به نظر می‌رسی “

به کار بردن عبارت ” نسبت به ” در ابتدای مکالمه بسته به دیدگاه طرف مقابل شاید مهربانانه و شاید هم بی ادبی تلقی شود. معمولاً افرادی که پا به سن می‌گذارند دیگر نمی‌خواهند مثل یک ورزشکار خوش اندام باشند یا باهوش‌تر از هم سن و سال‌های خود باشند. آن‌ها فقط دوست دارند هوشیار و سرحال باشند.
در عوض بگویید: ” عالی به نظر می‌رسی “. این عبارت واقعاً یک راه حل ساده و مناسب است. تعریف و تمجیدی هوشمندانه که نیاز به هیچ توصیف کننده ای ندارد.

۶-”همانطور که قبلاً گفتم…”

همه‌ی ما گاهی اوقات بعضی مسائل را فراموش می‌کنیم. بیان این عبارت به گونه‌ای به نظر می‌رسد که شما مجبور شده‌اید حرف‌هایتان را تکرار کنید و این برای طرف مقابل ناخوشایند است (کسی که به شنیدن سخنان شما مشتاق بوده است). اگر این عبارت را زیاد تکرار کنید دیگران فکر می‌کنند شما با آن‌ها راحت نیستید یا خودتان را برتر از آن‌ها می‌بیند و یا هر دو. فقط بعضی‌ها که از این عبارت استفاده می‌کنند چنین احساسی دارند.
در عوض بگویید: وقتی می‌خواهید دوباره حرفی را بزنید، ببینید چطور می‌توانید پیامتان را واضح‌تر و جالب‌تر بیان کنید، بدین ترتیب، دیگران آن را بخاطر می‌سپارند.

۷-” موفق باشی…”

در کاربرد این عبارت باید کمی دقت کنید. استفاده از این عبارت در مکالمات روزمره هیچ اشکالی ندارد اما اگر دوست دارید کسی موفق باشد می‌توانید از جملات بهتری استفاده کنید چون وقتی به کسی می‌گویید ” موفق باشی … ” این طور به نظر می‌رسید که طرف مقابل برایموفقیتبه کمی شانس و خوش اقبالی نیاز دارد.
در عوض بگویید: ” می دونم از پسش بر می آی “. حداقل بهتر از این است که موفقیت طرف مقابل را به شانس نسبت دهید چون با اشاره به اینکه طرف مقابل از تمام ویژگی‌های لازم برای کسب موفقیت بهره‌مند استاعتماد به نفساو به شدت افزایش می‌یابد.

۸-”به خودت مربوط است ” یا “هر جور خودت می خواهی ”

شاید شما نسبت به سوالی که پرسیده می‌شود بی‌تفاوت باشید، اما نظرتان برای طرف مقابل مهم است (در غیر اینصورت اصلاً از شما نمی‌پرسید.)
در عوض بگویید: ” نظر قاطع یا روشنی ندارم، اما چیزهایی هست که باید در نظر بگیرید مانند …” زمانی که نظری می‌دهید (حتی بدون اینکه طرف کسی را بگیرید) نشان می‌دهد که به طرف مقابل اهمیت می‌دهید.

۹- “خب، حداقل من هیچوقت …”

بیان این عبارت روشی تهاجمی برای انتقال توجه دیگران از اشتباهتان به سوی اشتباه قدیمی و حتی نامربوطی است که طرف مقابل مرتکب شده است (که بهتر بود تا بحال بخشیده شده باشد.)
در عوض بگویید: “متاسفم ” اعتراف به اشتباه بهترین راه برای ایجاد فضایی منطقی و آرام است تا بتوانید اوضاع را در دست بگیرید. اعتراف به گناه بهترین روش جلوگیری از بدتر شدن شرایط است.

جمع‌بندی

در مکالمات روزمره، موارد کوچکی وجود دارد که می‌تواند همه چیز را تغییر کند. این پیشنهادات را امتحان کنید و از بازخورد مثبت و بی نظیر آن لذت ببرید.
*************************



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 10:13 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

عاداتی که دندان هایتان را نابود می کنند


خراب شدن دندان دلایل متعددی دارد که نشات گرفته از رفتارهای سلامتی و عادات و سبک زندگی افراد است. حتی به هم ساییدن دندان ها عادتی ناخوشایند است که شاید مبتلا به آن از عوارض جدی آن بر روی دندان بی خبر باشد. عادتی که برخی ناخودآگاه و برخی از روی عصبانیت آن را تکرار می کنند در این میان حتی افرادی علاقه به تکرار این اشتباه هم دارند. در ادامه این مطلب به مواردی که در هر صورت موجب تخریب دندان ها می شود را مرور می کنیم.

::جویدن یخ

یخ ماده ای طبیعی و بدون شکر است بنابراین ممکن است تصور کنید خوردن آن ضرری ندارد اما جویدن قطعات سخت یخ میتواند دندانهایتان را لب پر کرده و یا حتی دچار ترک خوردگی کند. اگر جویدن یخ موجب تحریک بافت نرم داخل دندان شود، دندان درد مکرر حاصل آن خواهد بود. غذاهای داغ و سرد ممکن است موجب درد سریع و شدید و ناگهانی یا دندان درد ادامه دار شود. دفعه بعدی که هوس یخ خوردن کردید، مقداری آدامس بدون شکر به جای آن بجوید.

::انجام ورزش بدون محافظ دهان

هنگام انجام هر گونه ورزش برخوردی، بدون محافظ دندان به میدان نروید. محافظ دندان یک ابزار پلاستیکی پرسی است که از ردیف بالایی دندانها محافظت مینماید و بدون آن ممکن است دندان هنگام وارد آمدن ضربه، لب ترک خورده و یا حتی بشکند. محافظ دندان متناسب با خود را میتوانید به صورت آماده خریداری کرده و یا از دندان پزشک بخواهید محافظ دهان مخصوص شما بسازد.

::شیشه شیر هنگام خواب

محافظت از دندان هیچ وقت زود نیست. اگر هنگام خواب کودک شیر خواره به او شیشه شیر یا آبمیوه بدهید، دندانهای تازه او را در مسیر پوسیدگی قرار میدهید. کودک ممکن است به خوابیدن با شیشه در دهان، عادت کند و دندانهایش در تمام طول شب غرق در شکر باشند. بهتر است شیشه کودک را خارج از گهواره او بگذارید.

::زیور آلات زبان

زیور آلات زبان ممکن است مد باشد اما وجود یک شی فلزی در دهان به دندان ضربه وارد کرده و ممکن است موجب ترک خوردن آن شود. زیورآلات لب نیز همین خطر را به دنبال دارد. وقتی شی فلزی به لثه مالیده میشود به آن صدمه وارد کرده و ممکن است منجر به افتادن دندان شود. دهان منبع باکتریها است بنابراین این زیور آلات خطر عفونت و زخم دهان را افزایش میدهند. به طور کلی اگر قصد دارید از این زیور آلات استفاده کنید حتما پیش از آن با دندانپزشک مشورت نمایید.

::دندان قروچه

دندان قروچه به مرور زمان پوشش مینای دندان را از بین میبرد. اغلب استرس و عادات خواب موجب دندان قروچه میشوند بنابراین ممکن است کنترل آن دشوار باشد. در طول روز از مصرف غذاهای سفت خودداری کنید تا درد و آسیب ناشی از این عادت کاهش یابد. میتوانید شب هنگام از محافظ دهان استفاده کنید (ابزاری مخصوص محافظت از دندانها در مقابل دندان قروچه) تا در حین خواب دندانهایتان به خاطر ساییده شدن صدمه نبینند.

::شربت سرفه

این که قطره و شربت سرفه در داروخانه ها به فروش میرسد دلیل نمیشود که مصرف آن ضرری نداشته باشد. بیشتر شربت سرفه ها پر از شکر هستند بنابراین پس از مصرف آنها دندانهایتان را خوب مسواک بزنید. فرقی نمیکند شکر چسبیده به دندانهایتان از شربت سرفه بوده یا شکلات، در هر صورت موجب تخریب دندان میشود. شکر با پلاکهایی که روی دندانها چسبیده اند، واکنش میدهد، سپس باکتریهای موجود در پلاکها شکر را به اسید تبدیل میکنند که مینای دندان را حل میکند و موجب تشکیل سوراخهای ریز در دندان میگردد.

::پاستیل و آدامس

همه خوراکیهای شیرین پوسیدگی دندان را تسریع میکنند اما برخی از شکلاتها تاثیر مخربتری دارند. آدامس مدتها در دهان قرار دارد و ساعتها محتوای شکر آنها بر روی دندان باقی مانده و به اسید تبدیل شده و این اسید در تماس با مینا قرار دارد. اگر میخواهید آدامس و پاستیل بخورید به جای یک میان وعده جدا، آن را در همراه یک وعده غذایی مصرف کنید. در حین غذا بزاق بیشتری ترشح میشود که اسید و مواد باقیمانده شکلات را تا حدی میشوید و پاک میکند.

::نوشابه

شکلات تنها منبع شکر دریافتی نیست. نوشابه ها ۱۱ قاشق چایخوری شکر در هر جیره غذایی دارند. علاوه بر آن نوشابه حاوی اسید سیتریک و اسید فسفریک است که مینای دندان را میزداید. نوشابه های رژیمی اگر چه شکر ندارند اما اسید بیشتری به شکل شیرین کننده مصنوعی دارند.

::باز کردن همه چیز با دندان

باز کردن بطری و پاره کردن پلاستیک با دندان ممکن است مرسوم باشد اما یکی از عادات بدی است که دندانها را خراب میکند. استفاده از دندان به عنوان ابزار میتواند موجب لب پر شدن یا ترک خوردن آن شود. به جای این کار همیشه یک قیچی و در باز کن کوچک همراه خود داشته باشید. دندانهای شما فقط برای خوردن طراحی شده اند.

::نوشیدنی های انرژی زا

تردیدی وجود ندارد که نوشیدنیهای ورزشی سرد پس از ورزش احساس انرژی و طراوت میبخشند اما این نوشیدنیها معمولا محتوای شکر زیادی دارند و همانند شکلات و نوشابه به مینای دندانهای شما حمله اسیدی میکنند. اگر این نوشیدنیها را به طور مکرر مصرف کنید دندانهایتان دچار پوسیدگی میشوند. یک راه بهتر جلوگیری از بی آب شدن بدن در باشگاه، مصرف آب بدون کالری و شکر است.

::آبمیوه

آبمیوه سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدانها است اما متاسفانه بیشتر آنها مقدار زیادی شکر نیز دارند. برخی از آبمیوه ها به اندازه نوشابه شکر دارند. به عنوان مثال در نوشابه پرتقال تنها ۱۰ گرم شکر بیشتری نسبت به آبمیوه پرتقال وجود دارد. میوه ها قند طبیعی دارند بنابراین به دنبال آبمیوه هایی باشید که شکر افزودنی ندارند. همچنین میتوانید با افزودن مقداری آب به آبمیوه حاوی شکر، مقدار شکر آن را کاهش دهید.

::چیپس سیب زمینی

باکتریهای موجود در پلاک دندان غذاهای نشاسته ای را نیز به اسید تبدیل میکنند. حمله این اسید به دندان بیست دقیقه طول میکشد و اگر غذا بین دندانهایتان باقی مانده باشد یا مرتب میان وعده مصرف کنید، مدت این حمله طولانی تر نیز خواهد بود. پس از مصرف چیپس سیب زمینی یا غذاهای نشاسته ای دیگر که ممکن است بین دندانها باقی بمانند، نخ دندان بکشید.

::میان وعده مداوم

میان وعده ها باعث میشوند بزاق کمتری در حین غذا ترشح شود و بنابراین ذرات غذا مدت بیشتری در دهانتان باقی بمانند. از میان وعده به دفعات زیاد خودداری کنید و از میان وعده های کم شکر و کم نشاسته مانند هویج، بیشتر استفاده کنید.

::جویدن مداد

برخی افراد هنگام تمرکز بر کار یا مطالعات مداد یا خودکار خود را میجوند. این کار همانند جویدن یخ، به دندانها صدمه میزند. زمانی که دوست دارید چیزی بجوید، آدامس بدون شکر انتخاب بهتری است. جویدن جریان بزاق را تحریک میکند، بزاق موجب تقویت و استحکام دندانها و محافظت از آنها در مقابل اسیدهای از بین برنده مینا میشود.

::قهوه

رنگ تیره قهوه و اسیدیته قهوه به مرور زمان موجب زرد شدن دندانها میشود. خوشبختانه لکه حاصل با روشهای مختلف سفید کردن دندان به راحتی پاک میشود. در صورتی که نگران تغییر رنگ دندان خود هستید با دندانپزشک صحبت کنید.

::سیگار کشیدن

سیگار و محصولات دیگر تنباکو مانند قلیان، زرد شدن دندانها و بیماریهای لثه که منجر به افتادن دندان میشوند را در پی خواهد داشت. همچنین تنباکو موجب سرطان دهان، لب و زبان میشود. اگر به دنبال یک دلیل دیگر برای ترک سیگار هستید، به چهره خود هنگام لبخند فکر کنید.

::نوشیدنی های الکلی

نوشیدنی های الکلی مینای دندان را خراب کرده و موجب ایجاد لکه های زبر در آن میشوند که دندان را مستعد لکه و پوسیدگی مینماید.

::زیاده روی در خوردن

زیاده روی در خوردن اغلب شامل مصرف مقدار زیادی شیرینی میشود که به پوسیدگی دندان منتهی میگردد. پرخوری دوره ای پاکسازی (پرخوری و سپس استفراغ عمدی) برای دندان مخرب تر نیز هست چون اسیدهای قوی موجود در مواد استفراغی، دندان را فرسایش داده و آن را ضعیف و شکننده میکنند. این اسیدها موجب بوی بد نفس نیز میگردند. بولیمیا (پرخوری عصبی) میتواند انواع مشکلات سلامتی برای فرد ایجاد کند بنابراین در صورت چنین مشکلی باید به پزشک مراجعه کنید



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 9:25 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

فناوری‌های تخیلی که امسال واقعی می شوند


بسیاری از فناوری‌هایی که امروز از آن‌ها استفاده می‌کنیم، در گذشته تنها در تخیلات آدمیزاد می‌گنجیدند. مسلماً‌‌ چیزهایی نیز امروزه برای برخی آرزو، و برای برخی دیگر تنها یک داستان علمی تخیلی هستند ولی در آینده به حقیقت می‌پیوندند.


سفر توریستی به فضا

ایده‌ی سفر به فضا بدون اینکه کارمند ناسا باشید، یا اینکه سال‌ها تحقیقات و مطالعات فضایی داشته باشید و در این زمینه تلاش بسیار کنید، آرزویی است برای بسیاری از مردم. همچنین خیلی رومانتیک است اگر به نامزدتان یک بلیت دونفره سفر به فضا هدیه بدهید! این ایده‌ی رومانتیک قرار است به زودی به واقعیت بپیوندند. البته برای کسانی که توانایی پرداخت ۲۵۰ هزار دلار را برای هر بلیت داشته باشند!

Virgin Galactic اولین شرکت گردشگری فضایی است در دنیا است. این شرکت در سال ۲۰۱۳ یک سفر آزمایشی به فضا انجام داد و قرار است در امسال اولین گروه از مسافرهایش را به فضا بفرستد. البته مسافران فضایی برای ناهار به ماه یا ستاره‌ها نمی‌روند، بلکه تنها از جو زمین خارج‌شده و دوباره به زمین بازمی‌گردند.



در این پرواز، مسافران درون سفینه‌ی فضایی SpaceShip Two قرار دارند. این سفینه توسط هواپیمای حامل WhiteKnight Two حمل می‌شود. در نقطه‌ای سفینه از هواپیمای حامل جدا می‌شود و به سمت خارج از جو پرواز می‌کند، بعد از رسیدن به نقطه‌ی اوج، توسط گرانش زمین به پایین کشیده می‌شود و بر روی سطح زمین فرود می‌آید. این پروازها از پایگاه فضایی Spaceport America که جدیداً در New Mexico تأسیس شده است، انجام می‌شود.






جِت پَک


Martin Jetpack بنا بر گفته‌ی سازنده، اولین جت پک کاربردی در جهان است. جت پک، یک وسیله‌ی پرنده‌ی عمود پرواز است. جت پک مارتین، از فن‌های کانالی برای پرواز استفاده می‌کند و توانسته گواهی هواپیمای سبک کلاس یک را دریافت کند. گفته‌شده اولین فروش تجاری آن انجام خواهد گرفت و در ابتدا برای کارهایی مثل عملیات پلیسی، آتش‌نشانی و عملیات نجات استفاده خواهد شد. این جت پک با سرعت حدوداً ۵۶ کیلومتر بر ساعت تا ۳۰ دقیقه پرواز می‌کند. در این مدت می‌تواند حدوداً ۳۰ کیلومتر راه طی کند. به نظر می‌رسد زمانی که انسان‌ها همانند پرنده‌ها به آسانی در هوا پرواز کنند نزدیک است.






واتسون اینجا، واتسون آنجا، واتسون همه‌جا!


دو سال پیش، IBM با تولید ابررایانه‌ی واتسون در سرخط خبرهای فناوری اطلاعات جهان قرار گرفت. این ابررایانه‌ی قدرتمند، یک توانایی ویژه دارد. واتسون می‌تواند از میان تمام اطلاعات، متن‌ها، مقاله‌ها، و … که بر روی حافظه‌اش ذخیره شده است، بگردد و جواب سؤالات انسان‌ها را پیدا کند و به زبان انسان جواب دهد. این ابررایانه در سال ۲۰۱۱ در یک مسابقه‌ی سؤال و جواب تلویزیونی شرکت کرد و بدون اینکه به اینترنت اتصال داشته باشد، توانست جواب سؤالات را زودتر از دیگر شرکت‌کنندگان بدهد و در مسابقه اول شد.

جدیداً IBM اعلام کرده است که می‌خواهد توانایی‌های واتسون را به صورت سرویس ابری (سرویس آنلاین همیشه در حال کار) در خدمت کاربران قرار دهد. پیش‌بینی می‌شود در چند زمینه با IBM همکاری شود و توانایی‌های واتسون بکار گرفته شود. یکی به صورت برنامه‌ای برای اندروید و یا iOS به طوری که کاربر هر سؤالی که می‌خواهد در هر زمینه‌ای از طریق گوشی از واتسون می‌پرسد و واتسون جوابش را می‌دهد. استفاده دیگر واتسون در فروشگاه‌های اینترنتی است. به صورتی که کاربر هر سؤالی در مورد کالای مورد نظرش داشته باشد، به صورت آنی جواب داده شود.

استفاده‌ی دیگر که خیلی مهم است، در صنعت پزشکی است. بدین وسیله، واتسون می‌تواند مردم را با استفاده از کتب پزشکی که بر روی حافظه‌اش ذخیره‌شده، در زمینه‌ی بهداشت و درمان راهنمایی کند و حتی کمک‌حال پرستاران و پزشکان باشد تا فرایند درمان دقیق‌تر انجام شود و خطاهای احتمالی برطرف شود.



دستبند Nymi


امروزه هر فردی برای کارهای روزمره‌ی خود احتیاج به تشخیص هویت دارد. داشتن کلید، نشانه‌ی هویت صاحب‌خانه و صاحب خودرو است. دانستن شماره‌ی کارت، رمز دوم و CVV2، نشانه‌ی صاحب کارت بانکی است. دانستن شناسه و رمز ایمیل، نشانه‌ی صاحب حساب پست الکترونیکی است. امروزه برای هر کاری باید چندین رمز، کارت، کلید یا وسیله برای مشخص نمودن هویتمان داشته باشیم. دستبند Nymi آینده‌ای را ترسیم می‌کند که در آن به سخت و پیچیده بودن شناسایی هویت در این زمان می‌خندیم.



دستبند Nymi از ریتم ضربان قلب برای تشخیص صاحبش استفاده می‌کند و با بلوتوث به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شود و هویت صاحبش را برای آن دستگاه آشکار می‌کند. علاوه بر این، کاربر می‌تواند به کمک سنسور نزدیکی سنج و سنسورهای حرکتی که در دستبند Nymi موجود است، حرکت‌های خاصی را با دستش تعریف کند که فقط در صورت انجام آن حرکت، قفل دستگاه باز شود. اگر شخصی غیر از صاحب دستبند، بخواهد از آن استفاده کند، با تشخیص ریتم ضربان قلب فرد غریبه، Nymi قفل می‌شود.



انقلاب در بازی‌های رایانه‌ای با Oculus Rift


روزگاری داشتن یک عینک که هر لنزش یک تصویر جداگانه بر روی چشم منعکس بکند و بتوان از طریق آن قدم به دنیای دیگری گذاشت، آرزوی انسان‌ها بوده است. تحقیقات زیادی هم در این زمینه انجام‌گرفته و مدل‌های مختلفی هم ساخته شدند ولی شاید بتوان Oculus Rift را اولین مدل کاربردی در این گروه دانست که تجربه‌ی نسبتاً موفقی هم در این زمینه دارد. قبل از این یک مدل از عینک Oculus Rift رونمایی شد که به خاطر کیفیت کار و طبیعی بودن تصویرش، سر و صدای زیادی هم به پا کرد و قرار است از مدل دیگری رونمایی بشود. با وجود سنسورهای حرکتی که در این عینک وجود دارد، شخصی که این عینک را به چشمش می‌زند، می‌تواند با حرکت دادن سرش، همه‌جای فیلم یا بازی سه بعدی را ببیند. در این حالت این‌گونه به نظرش می‌رسد که انگار واقعاً در محیط دیگری قرار دارد.

تنها مشکل این دستگاه این است که شخصی که از آن استفاده می‌کند، ممکن است به خاطر حرکات غیرمعمول که با چشمش می‌بیند، دچار بیماری حرکتی (مشابه همان مشکلی که افراد هنگام سفر با کشتی یا هواپیما پیدا می‌کنند) بشود. امیدواریم در نسخه‌ی جدید Oculus Rift راه‌حلی برای این مشکل اندیشیده شود.



منبعی نوین برای انرژی الکتریکی


هرروز شاهد پیشرفت‌های جدیدی در حوضه‌ی انرژی‌های پاک هستیم ولی احتمالاً در آینده هر کدام از ما منبعی انرژی الکتریکی خودمان می‌شویم.

Solepower یک اختراع شگفت‌انگیز در این حوزه است که انرژی ناشی از حرکت انسان بر روی زمین را از کف پای او به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. این طرح که قرار است وارد بازار شود در ابتدا برای دستگاه‌های کوچک مثل تلفن‌های همراه و پخش‌کننده‌های موسیقی بکار خواهد رفت. سازندگان Solepower می‌گویند حدود ۲ کیلومتر پیاده‌روی، انرژی لازم را برای شارژ یک گوشی هوشمند تأمین می‌کند. در حال حاضر این دستگاه برای سربازان در مناطق نظامی، افرادی که گشت و گذار در طبیعت می‌کنند، مردم مناطقی که دچار سوانح طبیعی می‌شوند و مردم مناطق دور‌افتاده که دسترسی آسان به انرژی الکتریکی ندارند، کاربرد ویژه خواهد داشت.






Virtuix Omni


Virtuix Omni دوربین Oculus Rift را تکمیل می‌کند. این دستگاه را می‌توان یک تردمیل ۳۶۰ درجه نامید که با کفش مخصوصش می‌توانید به هر طرف بر روی آن حرکت کنید. Oculus Rift تنها دید ۳۶۰ درجه درون فیلم و یا بازی به شما می‌دهد. در صورتی که با Virtuix Omni می‌توانید درون بازی به صورت واقعی حرکت کنید. هر بازی و یا نرم‌افزاری که از موس و صفحه‌ی کلید برای کنترل حرکت استفاده می‌کند را می‌توان به وسیله‌ی Virtuix Omni هدایت کرد.

ترکیب Virtuix Omni و Oculus Rift تنها برای بازی کردن نیست و اهداف خیلی مهم‌تری برای آن‌ها وجود دارد. توریسم مجازی، شبیه‌سازی محیط کار، بازدید مجازی از موزه‌ها و … از جمله قابلیت‌های مهم و کاربردی این اختراعات است.





لباس رنگی رنگی!


در نیمه‌ی دوم سال که در آن قرار داریم، قرار است شاهد لباس‌هایی باشیم که در حین ورزش به ما می‌گویند چقدر انرژی مصرف می‌کنیم.

Radiate athletic wear نوعی لباس "ترموکرومیک" است که بالا رفتن دمای بدن باعث عوض شدن رنگ آن می‌شود. در هر قسمت بدن که دما بالاتر باشد، رنگ لباس در همان قسمت شدیدتر می‌شود. این لباس با این کار هم شخص را ترغیب به ورزش بیشتر می‌کند و هم در حین ورزش با جذب گرما باعث خنک شدن بدن او می‌شود. اگر می‌خواهید ماهیچه‌های خاصی را تقویت کنید، می‌توانید با پوشیدن این لباس، مدیریت بهتری بر ورزشی که می‌کنید، داشته باشید.



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 9:21 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

قـدرت کلمـات را دسـت کـم نگیـریم


کلمات، تاثیر شگرفی روی ضمیر ناخودآگاه انسان دارند. ناخودآگاه بدون آنکه منظورمان را بداند هر چه بگوییم خوب یا بد را برایمان خلق می کند. لذا لازم است برای دستیابی به موفقیت از کلمات مثبت و دارای انرژی مثبت استفاده کنیم.

با این که مفهوم کلی عبارت "من بیمار نیستم" مثبت است اما کلمه "بیمار" واژه منفی است. ضمیر ناخودآگاه به منظور و مفهوم کاری ندارد، بلکه روی کلمات متمرکز می شود. به عنوان مثال در جمله "فراموش نکنی در هنگام برگشتن نان بخری" احتمال فراموشی بیشتر از زمانی است که می گوییم "یادت باشد که هنگام برگشتن نان بخری"، زیرا در حالت اول ناخودآگاه بر روی فراموشی تمرکز می کند و در حالت دوم بر روی به یاد ماندن.

و یا مثلاَ برای آرام شدن یک نفر جمله "آرام باش" بیشتر از جمله "داد نزن" تاثیر دارد و همچنین به کار بردن جملاتی از قبیل "خسته نباشی"، "دستت درد نکند" و... در ناخودآگاه تاثیر منفی می گذارد و باعث افزایش خستگی، درد و... می شود.

وقتی درباره چیزی واژه بد را به کار می بریم باید بدانیم در جهان چیز منفی و بدی وجود ندارد. وقتی چیزی بد تلقی می شود، در واقع به ما خبر نبودن خوبی می دهد. پس چه بهتر است که به جای بد بگوییم ناخوب. هر گاه ذهنتان را از امواج منفی (افکار، کلام، عادات و... ) تخلیه کنید آنگاه شاهد هجوم شادی و آرامش خواهید بود.

به جایخسته نباشید؛ بگوییم :خدا قوت

به جای
خدا بد نده؛ بگوییم :خدا سلامتی بده

به جای
بد نیستم؛ بگوییم :‌خوب هستم

به جای
فراموش نکنی؛ بگوییم :یادت باشه

به جای
پدرم درآمد؛ بگوییم :خیلی راحت نبود

به جای
دستت درد نکنه؛ بگوییم :ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای
ببخشید که مزاحمتان شدم؛ بگوییم :از اینکه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم

به جای
گرفتارم؛ بگوییم :‌در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود

به جای
دروغ نگو؛ بگوییم :راست می گی؟ راستی؟

به جای
قابل نداره؛ بگوییم :هدیه برای شما

به جای
شکست خورده؛ بگوییم :با تجربه

به جای
فقیر هستم؛‌ بگوییم :ثروت کمی دارم

به جای
بدرد من نمی خورد؛ بگوییم :مناسب من نیست

به جای
مشکل دارم؛ بگوییم :مسئله دارم

به جای
جانم به لبم رسید؛ بگوییم :چندان هم راحت نبود

به جای
مسئله ربطی به تو ندارد؛ بگوییم :مسئله را خودم حل می‌کنم

به جای
من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم :‌من سالم و با نشاط هستم

به جای
زشت است؛ بگوییم :‌قشنگ نیست

به جای
چرا اذیت می‌کنی؛ بگوییم :‌با این کار چه لذتی می‌بری

به جای
غم آخرت باشد؛ بگوییم :شما را در شادی ها ببینم

به جای
متنفرم؛ بگوییم :دوست ندارم

به جای
دشوار است؛ بگوییم :آسان نیست

به جای جملاتی از جمله
چقدر چاق شدی؟،چقدر لاغر شدی؟،چقدر خسته به نظر می‌آیی؟،چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟،چرا ریشت را بلند کردی؟،چراتوهمی؟،چرا رنگت پریده؟،چرا تلفن نکردی؟،چرا حال مرا نپرسیدی؟

بگوییم:
سلام به روی ماهت، چقدر خوشحال شدم تو را دیدم، همیشه در قلب من هستی ...



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 9:19 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

آنچه سرآشپزها به شما نمی گویند !

(۲۰ فوت کوزه گری آشپزهای حرفه ای)

برای آنکه آشپز خوبی باشید، نیازی نیست سال ها در آشپزخانه بهترین رستوران ها کار کنید یا زیرنظر یک سرآشپز حرفه ای تعلیم دیده باشید. آشپزی خوب اسراری دارد که مهم ترین آن دانستن اصول صحیح آشپزی است … سرآشپزهای معروف این نکته ها را رعایت می کنند و به همین دلیل آشپزی آنها همیشه مثال زدنی است.

1.اگر کاهو تلخ است، می توانید آن را چند دقیقه ای (حدودا ۱۵ دقیقه) داخل محلول آب سرد و نمک قرار دهید.

2.میوه های قرمزرنگ را قبل از شستن حتما چند ساعت در یخچال قرار دهید تا زمان بیشتری سالم بمانند و لهیده نشوند.

3.همیشه سیب را داخل نایلون پلاستیکی درباز در یخچال قرار دهید. سیب، گازی از خود متصاعد می کند که به بهتر رسیدن سایر میوه ها و سبزی ها کمک خواهد کرد، بنابراین اگر میوه نرسیده ای دارید، از سیب برای رسیدن سریع تر آن استفاده کنید.

4.هنگام سرخ کردن موادغذایی، حرارت را از ۱۸۰ درجه سانتی گراد بالاتر نبرید. بعد از هر بار سرخ کردن، روغن درون ظرف را خالی و با دستمال آن را پاک کنید و دوباره روغن بریزید و موادغذایی را سرخ کنید اما بعد از ۸ بار حتما ظرف را بشویید. موادغذایی سرخ شده را در اتمام کار روی حوله کاغذی بگذارید تا روغنشان خوب گرفته شود.

5.برای خوش طعم شدن ماهی سرخ شده، چند دقیقه ای آن را در شیر نمک زده یا خامه تازه یا سیب زمینی رنده شده بخوابانید. برای گرفتن بوی ماهی نیز می توانید به روغن، قبل از قرار دادن آن روی حرارت، آبلیمو اضافه کنید.

6.هنگام پختن حبوبات، داخل قابلمه چند قطره سرکه یا آبلیمو بریزید تا هم ظرف سفید بماند و هم طعم حبوبات بهتر شود.

7.برای جلوگیری از وا رفتن کوفته گوشت و برنج، در آب قدری آرد بریزید و حرارت را بالا ببرید.

8.اگر به غذا بیش از حد فلفل زده اید و خیلی تند شده است، چند دقیقه قبل از برداشتن از روی حرارت، آب یک عدد لیمو ترش تازه را در آن بریزید و خوب هم بزنید.

9.برای گرفتن بوی پیاز قبل از خرد کردن آن در غذا، اجازه دهید ۵ دقیقه در آبجوش قل بزند. حتی می توانید پیاز را برش بزنید و چند ساعتی در آب، روغن یا آبلیمو قرار دهید.

10.برای گرفتن بوی کلم در غذا می توانید از تکه ای نان خشک یا یک قاشق سوپخوری آرد استفاده کنید.

11.برای نگهداری سبزی ها بعد از شستشو، آنها را در حوله کاغذی بگذارید و بعد از گذاشتن در یک کیسه پلاستیکی، در یخچال قرار دهید.

12.اگر می خواهید رنگ و بوی ادویه های قرمزرنگ حفظ شود، آنها را در یخچال نگهداری کنید.

13.اگر گوجه فرنگی ای خریده اید که هنوز کاملا قرمز و رسیده نیست، چند روزی آن را در آفتاب یا محیط گرم بگذارید و بعد به یخچال منتقل کنید.

14.برای شستن قارچ هرگز آن را در آب خیس نکنید بلکه با کمک یک برس نرم قارچ را تمیز و با دستمالی مرطوب پاک کنید و بعد با آب (در حد یک آبکشی ساده) بشویید.

15.برای اینکه برنج سفید شود، می توانید چند قاشق غذاخوری ماست داخل ظرف برنج در حال جوش بریزید.

16.اگر برنج بیش از حد جوش خورد، ۳ ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا وا نرود.

17.اگر می خواهید سیب زمینی هنگام پختن ترک نخورد، قبل از پختن کمی کره یا روغن روی آن بمالید.

18.برای ترد شدن کلم قرمز، مقداری آب داخل ظرف بریزید و روی اجاق بگذارید و ۲ قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید. کلم ها را خرد کنید و داخل آب جوش و سرکه بریزید. بعد از مدت کمی آنها را آبکش کنید. اگر کلم خردشده را در ظرف فلزی بریزید و چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید هم بسیار ترد خواهد شد.

19.برای سرخ شدن سریع تر پیازها، نصف قاشق چایخوری نمک به روغن درون تابه اضافه کنید. با این کار پیازها سریع تر سرخ می شوند و طعم بهتری پیدا خواهندکرد.

20.به جای شکستن تخم مرغ با لبه ظرف، از سطحی صاف استفاده کنید. به این ترتیب هرگز پوسته تخم مرغ وارد غذا نمی شود.



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 9:8 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

10.8.206.66:8081/home.aspx

خطرات و عوارض ناشی از وای فای را بشناسیم


افرادی که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها معتاد هستند در مورد خطرات وای‌فای هشدارها را جدی بگیرند. بررسی محققان جهانی نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت وای‌فای سلامت شما را تهدید می‌کند. اگر از کاربران مشتاق اینترنت سؤال کنید که یکی از اختراعات مهم بشر چیست، به‌طور حتم بین گزینه‌های مختلف از وای فای هم نام می‌برند. اینترنت پر سرعت و بدون سیم به راحتی ما را به دنیای مجازی بزرگی متصل می‌کند تا با افراد مختلف در ارتباط باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را راحت‌تر و بدون نیاز به کابل و سیم دریافت کنیم. اما در مورد سلامت این اینترنت‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد.


شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که تکنولوژی وای‌فای برای اولین بار در سال 2007 به دنیای مجازی معرفی شد و از آن زمان تاکنون محققان هم بیکار ننشسته‌اند و تحقیقات مختلفی انجام داده‌اند که نتایج این پژوهش‌ها تا حدودی شما را متعجب می‌کند. وای‌فای می‌تواند اثرات منفی مختلفی را بر سلامت مغز بر جای بگذارد که این موضوع در مورد کودکان بیشتر اهمیت دارد. سردرد، خستگی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتی افسردگی را به وای فای و اشعه‌های آن نسبت می‌دهند. پس بعضی از خطرات را جدی بگیرید و خودتان را از صبح تا شب به اینترنت بی‌سیم وای فای وابسته نکنید.

ارتباط وای فای با بی‌خوابی
تا به حال برای‌تان پیش آمده که شب‌ها بعد از ساعت‌ها کار کردن با اینترنت گوشی موبایل بی‌خوابی سراغ‌تان آمده باشد؟ البته این موضوع مشکل تازه‌ای نیست و پژوهشگران از سال 2007 درمورد ارتباط بین وای فای و تاثیر آن بر الگوی خواب تحقیقاتی را انجام داده‌اند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد امواج با طول موج پایین که از تلفن‌های همراه ساطع می‌شود، بر خواب شما تاثیرگذار است. در واقع افرادی که در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی قرار دارند در الگوی خواب‌شان تغییرات قابل توجهی دیده می‌شود و نسبت به سایرین دیرتر به خواب می‌روند.



این پرتوها بر مغز تاثیر می‌گذارند.بنابراین متخصصان به شما توصیه می‌کنند هنگام خواب تلفن همراه باامواج وای فای را نزدیک خودتان قرار ندهید یا هنگام خواب مودم‌تان را خاموش کنید تا هیچ سیگنالی در اطراف شما وجود نداشته باشد و در برنامه خواب تان مشکلی ایجاد نشود.در بسیاری از افراد کمبود خواب احتمال بروز سایر مشکلات جدی و بیماری‌های دیگری را به دنبال دارد. افسردگی یا فشار خون بالا هم با نداشتن خواب کافی در ارتباط است.

تاثیر منفی بر رشد کودکان
وقتی کودکان به‌طور مداوم در معرض اشعه‌های وای فای قرار می‌گیرند در سیستم رشد آنها اختلالاتی ایجاد می‌شود. یافته‌های پژوهشگران استرالیایی این گفته را تایید می‌کند. در حقیقت این اشعه‌ها سنتز پروتئین‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بدین ترتیب در فرآیند رشد مشکلاتی به‌وجود می‌آورد. در نتیجه ممکن است کودکان و نوجوان در سنین رشد پیشرفت قابل توجهی نداشته باشند و نسبت به سایر همسن و سالان‌شان کوتاه‌تر بمانند.



بنابراین به والدین توصیه می‌شود در مورد استفاده فرزندان‌شان از اینترنت وای فای محدودیت‌هایی در نظر بگیرند تا کودکان از صبح تا شب مشغول کار کردن با انواع و اقسام وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت و لپ‌تاپ نباشند.

تاثیر در باروری مردان و زنان
شاید به گوش‌تان رسیده باشد که گرمای ایجاد شده در لپ‌تاپ‌ها در طولانی مدت بر قدرت باروری مردان تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر پژوهشگران به مردان هشدار می‌دهند که در زمینه بروز مشکلات باروری فقط لپ‌تاپ‌ها را مقصر ندانند. نتایج بررسی‌های انجام شده در انسان و حیوانات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض اشعه‌های وای فای تاثیرات منفی بر جای می‌گذارد.


نکته دیگر این است که فقط مردان در معرض ناباروی قرار ندارند، بلکه وای فای قدرت باروری خانم‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نتیجه جنین شکل نمی‌گیرد. علاوه بر این یک موسسه پژوهشی سوئدی که در این زمینه تحقیقاتی انجام داده به خانم‌های باردار هم توصیه می‌کند که با اینترنت بی‌سیم به دستگاه‌های الکترونیکی مختلف متصل نشوند و خودشان را از محیط‌هایی که اشعه وای فای وجود دارد دور نگه دارند.

با سرطان ارتباط دارد؟
یکی از سؤالاتی که بعضی از کاربران وای فای را نگران کرده در مورد احتمال سرطان‌زا بودن وای فای است. در واقع سرطان‌زا بودن وای فای هنوز به اثبات نرسیده و در این زمینه اتفاق نظر مشخصی درمیان پژوهشگران و محققان جهانی وجود ندارد. با این وجود نتایج بررسی‌ها روی نمونه‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی احتمال بروز تومور‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. به هر حال هنوز تحقیقات کمی روی نمونه‌های انسانی صورت گرفته است.

اختلال در عملکرد مغز
تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد کودکانی که در معرض اشعه‌های وای فای قرار دارند نسبت به سایرین تمرکز کمتری داشته و مغزشان عملکرد پایین‌تری دارد. دلیلش این است که وای فای، فعالیت‌های مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته فقط کودکان نیستند که مغزشان تحت تاثیر اشعه‌ها قرار می‌گیرد، بلکه وای فای زنان را بیش از مردان مورد هدف قرار می‌دهد. در یک تحقیق 15 مرد و15 زن داوطلب مورد بررسی قرار گرفتند و برای همه آزمون مشابهی برای سنجش حافظه در نظر گرفته شد. در ابتدا همه آنها در شرایطی آزمایش شدند که هیچ نوع اشعه وای‌فای در محیط وجود نداشت.



در این شرایط وضعیت هر دو گروه مشابه بود اما در مرحله بعد این افراد به مدت 45 دقیقه در معرض اشعه وای‌فای 2.4 گیگاهرتز قرار گرفتند و در همین زمان مشغول پاسخ‌دهی به تست حافظه بودند. در این شرایط وضعیت مغز هر دو گروه مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد که فعالیت خانم‌ها و سطح انرژی‌شان نسبت به مردان به‌طور قابل توجهی تغییر کرده است. این نکته برای خانم‌ها متاثرکننده است اما باید به مردها هم هشدار دهیم که خیال‌شان خیلی راحت نباشد و آنها هم اگر در معرض مداوم اشعه‌های وای فای باشند، تغییر ناخوشایندی در عملکرد مغزشان دیده می‌شود.

چطور از خطرات وای فای در امان بمانیم؟
این روزها همه ما با شبکه‌های اینترنت‌های مختلف محاصره می‌شویم و از محیط‌های کاری گرفته تا سایر فضاهای عمومی و حتی خانه و اتاق شخصی‌مان، از این خطرها در امان نیستیم. به همین دلیل دوری از اشعه‌هایی که در مورد خطرات‌شان حرف و حدیث‌هایی وجود دارد، دشوار به نظر می‌رسد. یکی از ساده‌ترین روش‌های کاهش خطرات این است که لپ‌تاپ، موبایل و تبلت‌ها را در نزدیکی بدن‌تان نگه ندارید و بعد از اینکه کارتان با این وسایل تمام شد، از آنها فاصله بگیرید. اگر از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌کنید لزومی ندارد که از صبح تا شب در اطراف‌تان روشن باشند. به سرعت آنها را خاموش کنید تا ضمن استفاده از تکنولوژی، سلامتی‌تان را به خطر نیندازید.



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 9:4 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

تراز: از طرف باید دوستان خود را نیز به این کار ترغیب نماییم. زیرا حضرت فرمود: «دوستان خود را به اینکار سفارش زیرا...»...

توصیه مهم امام صادق (ع) برای این ایام

این کار را برای افزایش روزی به دوستانتان سفارش کنید

تراز: از طرف باید دوستان خود را نیز به این کار ترغیب نماییم. زیرا حضرت فرمود: «دوستان خود را به اینکار سفارش زیرا...»...

پایگاه خبری تحلیلیتراز:در خصوص رزق و روزی مطلب زیاد نوشتیم و سخن هم فراوان است. مخلص کلام این است که اگر انسان خود را با دو سلاح ایمان و تقوا تجهیز کند و سپس توکل را به این دو بیفزاید و در آخر نیز رضای بر قضای الهی را سرلوحه امور خویش نماید دیگر هیچ غم و غصه و مشکلی در این دنیا نخواهد توانست او را از پای درآورد.
خود خداوند متعال در آیات سوره طلاق (آیات ۲ و ۳) چنین فرموده که اگر شما تقوا پیشه کنید من هم راه برون رفت از مشکلات مادی و معنوی و بن بست ها را نشانتان خواهم داد و از جایی که گمانش را هم نمی کنید روزی شما را می رسانم! این کلام الهی وعده بسیار امیدبخشی است برای همه بندگان خصوصا بندگان خوب و با تقوای الهی.
در کنار این امیدبخشی فراوان راه هایی نیز برای افزایش رزق و روزی در روایات بیان شده است. یکی از اموری که شاید به این ایام مرتبط باشد زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) است.
امام صادق علیه السلام می فرمایند:
«لَا تَدَعْ زِيَارَةَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ (عليه السلام) وَ مُرْ أَصْحَابَكَ بِذَلِكَ يَمُدُّ اللَّهُ فِي عُمُرِكَ وَ يَزِيدُ اللَّهُ فِي رِزْقِكَ وَ يُحْيِيكَ اللَّهُ سَعِيداً وَ لَا تَمُوتُ إِلَّا سَعِيداً [شَهِيداً] وَ يَكْتُبُكَ سَعِيداً.َ»
«زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در اين صورت، خداوند:
۱- عمرت را طولانى
۲- روزى ات را زياد
۳- زندگى ات را همراه با سعادت مى كند
۴- جز سعادتمند نمى ميرى
۵- و نام تو را در شمار سعادتمندان، ثبت مى كند.»
(كامل الزيارات ص ۱۵۲)
***

سه نکته:
* نگران اوضاع مالی ات نباش

مطابق این سفارش گرانبها کسی نباید برای رفتن به زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) نگران وضع مالی باشد زیرا با این کارش نه تنها زیان مالی نمی کند بلکه در افزایش روزی اش هم مؤثر خواهد بود.


** به دوستانتان هم سفارش کنید
از طرف باید دوستان خود را نیز به این کار ترغیب نماییم. زیرا حضرت فرمود: «دوستان خود را به اینکار سفارش زیرا...» پس چه بسا خود سفارش دوستان به زیارت امام حسین (ع) نیز بر ۵ اثر ذیل آن مؤثر باشد. یعنی خود سفارش دوستان بر افزایش روزی و طول عمر و غیره نیز اثر مستقیم خواهد داشت.


*** مشکلات خود را زیر این قبّه مطرح کنید!
در روایتی دیگر از امام باقر علیه السلام آمده است: «حسين، بزرگ مرد كربلا، مظلوم و رنجيده خاطر و لب تشنه و مصيب زده به شهادت رسيد. پس خداوند، به ذات خود، قسم ياد كرد كه هيچ مصيبت زده و رنجيده خاطر و گنهكار و اندوهناك و تشنه اى و هيچ بَلا ديده اى به خدا روى نمى آورد و نزد قبر حسين علیه السلام دعا نمى كند و آن حضرت را به درگاه خدا شفيع نمى سازد، مگر اين كه خداوند، اندوهش را برطرف و حاجاتش را برآورده مى كند و گناهش را مى بخشد و عمرش را طولانى و روزى اش را گسترده مى سازد. پس اى اهل بينش، درس بگيريد!» (بحارالانوار(ط-بیروت) ج ۹۸، ص ۴۶، ح ۵)



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 8:16 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
نوشیدنی هایی برای حفظ جوانی و شادابی
کاهش حافظه، کاهش میل جنسی، ریزش مو، چین و چروک پوست، بی خوابی های شبانه، درد مفاصل، پوکی استخوان و … همگی نشانه های طی شدن عمر میباشند اما عادت ها و مواد غذایی می توانند زیبایی و جوانی را برای سال های بیشتری حفظ کنند، متخصصان طب سنتی و طرفداران گیاه درمانی این 12 گیاه را توصیه می کنند.

1 » چای گل گلایل ( زیبایی ناخن ها و موها ): گلایل غنی از سیلیس است و می تواند باعث استحکام ناخن ها شود ، 15 گرم گلبرگ خشک شده را در 1 لیتر آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید و بعد از صاف کردن 3 فنجان در روز بنوشید، با فاصله هر 20 روزه می توانید تا 3 ماه از این نوشیدنی استفاده کنید.

برای استفاده از گلایل در تقویت موها روش کار به این صورت است که 150 گرم گلایل را با 100 گرم برگ هیدروکوتیل و 50 گرم گزنه در 1 لیوان آب به مدت 10 دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن انرا پس از غذا 3 وعده در روز به مدت 1 ماه بنوشید.

نکته : مصرف گلایل برای زنان باردار و شیرده و مبتلایان به ناراحتی های قلبی و کلیوی و کبدی مناسب نمی باشد.

12 نوع چای گیاهی برای حفظ جوانی

2 » چای گل ساعتی ( خواب خوب ): گل ساعتی داروی خوبی برای کم خواب ها است و برخلاف داروهای شیمیایی عوارضی مانند مشکلات حافظه و توجه ندارد ، 15 گرم برگ و گلبرگ های خشک شده این گیاه را در 1 فنجان آب جوش دم کرده و بعد از 10 دقیقه صاف کنید و هر روز صبح و ظهر و شب بین غذا و قبل از خواب آن را بنوشید.

پس از یک فاصله 20 روزه می توانید تا 3 ماه از این نوشیدنی استفاده کنید ، البته مصرف آن در دوران شیردهی و بارداری ممنوع است ، همچنین نباید آن را با داروهای مسکن مصرف کرد.

3 » چای سبز و نعناع فلفلی ( کاهش وزن ) : با افزایش سن تناسب اندام کمتر میشود اما برای حفظ تناسب یا کاهش وزن می توانید از چای سبز و نعناع فلفلی کمک بگیرید ، این گیاهان حاوی عوامل فعال لاغر کننده اند.

2 قاشق چایخوری برگ نعناع خشک شده و 2 قاشق غذاخوری چای سبز خشک شده را در یک لیتر آب به مدت 10 دقیقه دم و بعد آن را صاف کنید و قبل از ساعت 5 بعدازظهر به مدت یک ماه روزی یک فنجان از آن را بنوشید. توجه داشته باشید مصرف این نوشیدنی به زنان باردار و کودکان توصیه نمی شود.

4 » چای گل تاج ریزی ( تقویت بینایی ) : مصرف گیاه تاج ریزی می تواند باعث تقویت حس بینایی شود ، این گیاه حاوی پلی فنول هایی است که به جریان خون در ریزترین عروق خونی شبکه کمک می کند و در احیای سلول ها و فعال نگه داشتن آنها و بهبود بینایی در شب موثر است.

می توانید 5 قاشق چای خوری از برگ های تازه گیاه را در 500 میلی لیتر آب جوش بریزید و برای 15 دقیقه آن را دم کنید. برای یک ماه هر روز 3 نوبت از این دم کرده بنوشید اما زیاده روی نکنید چون زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث مشکلات قلبی و کلیوی شود.

5 » چای زنجبیل و نعناع فلفی ( افزایش میل جنسی و پیشگیری از پوکی استخوان ) : مصرف نعناع فلفی و زنجبیل از پوکی استخوان پیشگیری میکند و میل جنسی را افزایش میدهد ، می توانید 1 قاشق چای خوری نعناع فلفلی و 2 قاشق چایخوری زنجبیل تازه را با 1 فنجان بزرگ آب دم کنید و روزانه یک فنجان و به مدت یک ماه مصرف کنید ، با یک فاصله 20 روزه می توانید تا 3 ماه این دم کرده را بنوشید.

6 » چای کاسنی ( رفع سوءهاضمه ) : گیاه کاسنی می تواند با تاثیر بر پرزهای دستگاه گوارش و کبد سبب کارکرد بهتر آن شود و نفخ و مشکلات هضم را بهبود ببخشد ، 4 گرم ریشه کاسنی را در 150 میلی لیتر آب جوشیده به مدت 10 دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن 1 تا 2 فنجان قبل از غذا به مدت یک ماه بنوشید.

نکته : درصورت ابتلا به آلرژی مصرف این گیاه توصیه نمی شود.

7 » چای جینسینگ ( تقویت حافظه ) : ریشه گیاه جینسینگ حاوی 3 تا 8 درصد جینسنوسید است و روی هوش و حافظه اثر مثبتی دارد ، می توانید 3 گرم ریشه جینسینگ را به قطعات کوچک خرد و در 500 میلی لیتر آب به مدت 10 دقیقه دم کرده و صاف کنید ، نوشیدن 1 فنجان جینسینگ 2 بار در روز و 20 روز در ماه روی حافظه اثری فوق العاده میگذارد.

نکته : نباید روزانه بیش از 3 گرم و همچنین بیش از 3 ماه جینسینگ مصرف کنید ، این گیاه مناسب زنان شیرده و باردار نیست و برای کودکان مبتلا به پرفشاری خون ، چاقی ، بی خوابی یا افرادی که تحت درمان با داروهای ضدانعقاد هستند نیز ممنوع میباشد.

8 » چای بنفشه وحشی ( شفاف سازی پوست ) : اگر پوستتان کدر شده برای شفاف سازی آن و پیشگیری از پیری زودرس پوست تان می توانید بنفشه وحشی را امتحان کنید ، 30 گرم گیاه خشک شده را در آب سرد بخیسانید بعد آن را برای 15 دقیقه در 500 میلی لیتر آب دم کنید و پس از صاف کردن 2 تا 4 فنجان از آن را قبل از غذا به طور روزانه به مدت 1 ماه بنوشید.

نکته : این نوشیدنی مناسب کودکان نیست و گیاه تازه نیز سمی و غیرقابل مصرف میباشد.

9 » چای سیاه ( پیشگیری از پوکی استخوان ) : بررسی های محققان نشان میدهد مصرف بیش از 4 فنجان چای سیاه در روز از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند ، چای سیاه یا همان چای معمولی را مانند همیشه دم کنید و بنوشید.

نکته : بهتر است زنان باردار و کودکان چای سیاه را کمتر مصرف کنند.

10 » چای گزنه ( سلامت پروستات ) : گزنه با ایجاد اختلال در تبدیل هورمون تستوسترون به دهیدروتستوسترون که باعث بزرگ شدن غده پروستات میشود از هیپروفی خوش خیم آن جلوگیری میکند.

میتوانید 5 گرم برگ یا گل گزنه را با 150 میلی لیتر آب به مدت 15 دقیقه در ظرف دردار دم کنید و پس از صاف کردن 3 فنجان از آن را در روز قبل از غذا بنوشید ، پس از 20 روز فاصله می توانید مصرف آن را از مجدد شروع کنید ، به مدت 3 ماه از این محلول استفاده کنید.

نکته : از آنجا که گزنه کمی تحریک کننده و آلرژی زاست نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

11 » چای زبان گنجشک ( پیشگیری از روماتیسم ) : گیاه زبان گنجشک خاصیت ضدروماتیسمی دارد و درد مفاصل را کاهش می دهد ، 10 تا 20 گرم برگ خشک آن را در 1 لیتر آب به مدت 15 دقیقه دم کنید و پس از صاف کردن 3 بار در روز پس از هر وعده غذا به مدت 1 ماه مصرف کنید ، با یک فاصله 20 روزه می توانید مدت مصرف را تا 3 ماه افزایش دهید.

12 » چای آرتیشو ( پاکسازی بدن و دفع سموم ) : وقتی سموم در بدن زیاد می شود قدرت جسمی کاهش میابد ، آرتیشو با تحریک کلیه باعث دفع سموم از بدن خواهد شد ، 10 گرم برگ تازه آن را در 1 لیوان آب به مدت 15 دقیقه دم کنید و پس از صاف کردن قبل از غذا 3 مرتبه در روز به مدت 1 ماه مصرف کنید ، با فاصله 20 روزه میتوانید مصرف را تا 3 ماه ادامه دهید.

نکته : این گیاه مناسب زنان شیرده نیست.


پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 8:15 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

گرانترین دانشگاه‌های جهان را بشناسید

نیویورک؛ مرکز دانشگاه‌های گرانقیمت


به گزارش سرویس اقتصادی فرارو، تحصیلات با کیفیت نیز همانند سایر جنبه‌های زندگی انسان، مستلزم هزینه‌های بیشتر است. بسیاری از افراد این هزینه‌ها را برای تامین درآمدهای بیشتر و زندگی بهتر در سال‌های آینده، تقبل می‌کنند.

نگاهی بر لیست گرانترین دانشگاه‌های جهان نشان می‌دهد که دانشگاه‌هایی چون هاروارد، ییل، MIT و یا حتی آکسفورد در این لیست جایی نداشته و دانشگاه‌های کم نام و نشان در این لیست خودنمایی می‌کنند. به نظر می‌رسد نیویورک مقصد کسانی است که حاضرند دلارهای سبز خود را بابت دریافت مدرک در جهان هزینه نمایند. این ایالات اکنون به مرکز تجمع دانشگاه‌های لوکس با شهریه‌های بسیار بالایی تبدیل شده که شنیدن ارقام آن نیز بسیاری را میخکوب می‌کند!

تامین هزینه‌های دانشگاه از طریق دریافت شهریه در حالی به یکی از منابع اصلی درآمد در مراکز آموزش عالی تبدیل شده است که میزان شهریه دانشگاه‌های امریکا در 36 سال گذشته بیش از 12 برابر شده است. در ادامه لیست گرانترین دانشگاه‌های جهان به ترتیب میزان شهریه سالانه مشاهده می‌شود. این رتبه بندی بر اساس میزان شهریه‌ دریافتی از دانشجویان غیر تحصیلات تکمیلی خود در سال تحصیلی 14-2013 بوده است.


کالج سارا لارنس ( Sarah Lawrence College)



موقعیت مکانی: نیویورک- امریکا
کل هزینه‌های تحصیل: 63200 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.8 درصد


این کالج شاید شهرت دانشگاهی مانند هاروارد را نداشته باشد، اما از نظر شهریه دریافتی، سرامد دانشگاه‌های جهان بوده و شهرت خود را از این راه جهانی کرده است. مدت زیادی از زمان تاسیس این دانشگاه (1926) نگذشته است، اما قوانین سفت و سخت آموزشی این دانشگاه در جهان زبان زد است. نسبت پایین دانشجو به استاد و سرفصل‌های شخصی برای دانشجویان از ویژگی‌های اصلی این دانشگاه به شمار می‌رود.



دانشگاه نیویورک (New York University)



موقعیت مکانی: نیویورک- امریکا
میزان شهریه: 61500 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.8 درصد


این دانشگاه که در سال 1831 تاسیس شده است، یکی از بزرگترین موسسات غیرانتفاعی فعال در آموزش عالی جهان به شمار می‌رود. این دانشگاه تاکنون 36 برنده نوبل را از میان دانشجویان خود به جهان معرفی نموده و در حال حاضر بیش از 6500 عضو هیات علمی دارد. دانشجویان مقطع تحصیلات غیرتکمیلی این دانشگاه که بیش از 50 هزار نفر هستند، باید سالانه از 61 هزار دلار برای تحصیل در این دانشگاه هزینه پرداخت نمایند.


دانشگاه کلمبیا (Columbia University)



موقعیت مکانی: نیویورک- امریکا
میزان شهریه: 61100 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.4 درصد


دانشگاه کلمبیا که در سال 1754 تاسیس شده، قدیمی‌ترین دانشگاه نیویورک و پنجمین دانشگاه قدیمی امریکا به شمار رفته و بیش از 3700 نفر کارمند و 56 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد. در سال 2013 بیش از 9 میلیارد دلار کمک‌های پولی و دارایی‌های غیرپولی وقف این دانشگاه شده است.


دانشگاه وسلین (Wesleyan University)



موقعیت مکانی: کنتیکت- امریکا
میزان شهریه: 60200 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 2.9 درصد


دانشگاه خصوصی وسلین که در سال 1831 تاسیس شده است، همانند تاریخ گران خود، هزینه‌های همسطحی را نیز برای تحصیل از دانشجویان خود دریافت می‌کند!


دانشگاه کلارمونت مک‌کنا (Claremont McKenna University)



موقعیت مکانی: کالیفرنیا- امریکا
شهریه: 60000 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.5 درصد


این دانشگاه که در سال 1946 تاسیس شده، به سخت‌گیری‌های آموزشی در امریکا شهره است. دانشجویان این دانشگاه علاوه بر دروس رشته تخصصی خود، باید دو درس مربوط به علوم، دو درس علوم انسانی و سه درس علوم اجتماعی را بگذرانند.


کالج برد (Bard College)



موقعیت مکانی: نیویورک- امریکا
شهریه: 59800 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.5 درصد



دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 8:12 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

خوراکی های ضد سرماخوردگی

همیشه با شروع فصل پاییز، آمار ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم افزایش می یابد و یکی از بهترین راه های پیشگیری و درمان این بیماری های فصلی و ویروسی، استفاده از خوراکی های مختلف است. از این رو، در این مطلب به معرفی بهترین مواد غذایی می پردازیم که در پیشگیری و بهبود سرماخوردگی توصیه می شوند.

http://mj8.persianfun.info/img/94/8/Cold/01.jpg


1- سیر خام

سیر خام حاوی ترکیبانی به نام«آلیون» و «آلیسین» است. این 2-ترکیب، ترکیبات ضدویروسی بسیار قوی ای محسوب می شوند که می توانند جلوی ابتلا به بیماری های ویروسی و مسری فصلی مانند سرماخوردگی را بگیرند. محققان بر این باورند اگر ویروس سرماخوردگی وارد بدن افرادی شد که عادت به مصرف سیر خام دارند، قبل از فعالیت از بین خواهد رفت و دیگر فرد را مبتلا به سرماخوردگی نخواهدکرد. برای دست یافتن به خواص ضدویروسی سیر، باید آن را به صورت له یا رنده شده مصرف کنید و از قورت دادن سیر به صورت درسته بپرهیزید.

2- پیاز خام

پیاز خام هم مانند سیر خام، حاوی آلیون و آلیسین است و حجم بالایی از ویتامین C را به عنوان یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در خود جای داده است. تمام این ترکیبات کنار هم می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی و میکروبی شوند. بهتر است افرادی که نمی خواهند سرما بخورند، وعده های اصلی غذایی خود را با پیاز خام همراه کنند.

3- ادویه ها

ادویه های مختلفی مانند زردچوبه، دارچین و پودر گل میخک حاوی حجم بسیار بالایی از انواع آنتی اکسیدان ها هستند. از این رو، می توانند باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی شوند. برای بهره بردن بیشتر از خواص ادویه ها، بهتر است آنها را 10 دقیقه پیش از پایان زمان پخت به ظرف غذای خود اضافه کنید.

4- سوپ مرغ

سوپ مرغ، جزو آن گروه از غذاهایی است که مصرف آن، هم برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی توصیه می شود و هم برای درمان آن. سوپ مرغی که حاوی گوشت مرغ، ادویه ها، هویج، پیاز و سیر باشد، علاوه بر افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن باعث افزایش رطوبت و دمانی حلق و بینی هم می شود. از آنجایی که ویروس های سرماخوردگی همیشه دنبال مخاط سرد و خشک برای نفوذ به بدن هستند، گرم و مرطوب شدن فضای حلق و بینی می تواند ویروس های سرماخوردگی را از بدن دور کند. از طرف دیگر، مصرف سوپ مرغ در دوران سرماخوردگی هم می تواند با کاهش التهاب های داخلی، علائم و عوارض ناشی از سرماخوردگی را هم تخفیف دهد.

http://mj8.persianfun.info/img/94/8/Cold/02.jpg


5- مرکبات

مرکبات هم مانند سوپ مرغ، نقشی دوطرفه در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی دارند. مرکباتی مانند پرتقال، نارنج، نارنگی یا لیموهای ترش و شیرین، سرشار از ویتامین C هستند.

به همین دلیل هم مصرف روزانه آنها می تواند تا 23 درصد شانس ابتلا به سرماخوردگی را کم کند و عوارض ناشی از این بیماری ویروسی را کاهش دهد. کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین، سبزی های برگ سبز تیره و گوجه فرنگی تازه هم تقریبا به اندازه مرکبات ویتامین C دارند و می توانند در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی موثر باشند.

6- گوشت قرمز

اگر یکی از اعضای خانواده تان سرما خورده است، حتما حداقل روزی 23 گرم گوشت قرمز را در برنامه غذایی سایر اعضای خانواده بگنجانید. گوشت قرمز، سرشار از ماده معدنی روی است. از این رو، می تواند با کمک به تولید گلبول های سفید خونی، باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شود و جلوی ابتلا به برخی از بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی را بگیرد.

7- ماهی سالمون

ماهی سالمون دریایی، حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین D است و می تواند نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی مانند سرماخوردگی داشته باشد.
برای پیشگیری از سرماخوردگی، می توانید هفته 2 مرتبه ماهی سالمون دریایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

8- گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون، یکی از مرغوب ترین انواع پروتئین است که علاوه بر تامین روی، می تواند انرژی کافی برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی را هم تامین کند تا آنها را از شر کرختی ناشی از سرماخوردگی در امان بمانند.

9- آب سبزی ها

ترکیب آب سبزی های مختلفی مانند گوجه فرنگی، کرفس، کدر و خیار می تواند علاوه بر آنتی اکسیدان های کافی و فراوان، حجم بسیار بالایی از ویتامین C را هم به بدن برساند تا با افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن، طول دوره سرماخوردگی را هم کوتاه تر کند.

http://mj8.persianfun.info/img/94/8/Cold/03.jpg


10- زنجبیل

مصرف دمنوش زنجبیل برای افراد مبتلا به سرماخوردگی که دچار سوزش، خارش و زخم گلو هم هستند، بسیار مناسب است و می تواند با گرم و مرطوب کردن حلق و تخفیف گلودرد، باعث درمان سریع تر سرماخوردگی و از بین رفتن فضای مناسب برای رشد ویروس های این بیماری هم بشود.

به علاوه، زنجبیل خاصیت ضددرد و کاهنده تب هم دارد. به همین دلیل هم مصرف دمنوش آن می تواند برای افراد مبتلا به سرماخوردگی مفید باشد.

11- چای گرم

مصرف انواع چای، مانند چای سبز، اولانگ یا سیاه به صورت گرم می تواند با وارد کردن حجم بالایی از آنتی اکسیدان ها به بدن و نرم و روان کردن مخاط بینی و گلو، در درمان هرچه سریع تر سرماخوردگی موثر باشد. اگر کمی عسل یا لیمو به چای خود اضافه کنید، خواص درمانی آن را برای رفع سرماخوردگی بیشتر خواهید کرد.

عسل، خاصیت درمان زخم های گلو را دارد و لیمو هم 0حاوی ویتامین C و افزایش دهنده قدرت سیستم دفاعی بدن است. اگر به کافئین موجود در چای حساسیت دارید، انواع چای بدون کافئین را در دوران سرماخوردگی امتحان کنید.


12- موز

یبوست، یکی از مشکلاتی است که افراد مبتلا به سرماخوردگی به دلیل از دست دادن آب بدنشان به آن مبتلا می شوند. از این رو، مصرف موز می تواند علاوه بر رفع یبوست ناشی از سرماخوردگی، در درمان تهوع و استفراغ ناشی از این بیماری هم موثر باشد



دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 8:6 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
11 روش فوق العاده برای تقویت حافظه
لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

آیا گاهی فراموش می کنید که دسته کلیدتان را کجا گذاشته اید یا سر امتحان های مهم پاسخ سوالات را به خاطر نمی آورید؟ خوشبختانه یک سری کاریی وجود دارد که با انجام آنها می توانید حافظه تان را بهبود ببخشید.

قبل از آزمون مهم بعدی تان، سعی کنید تا چند تا از این تکنیک های معتبر تقویت حافظه را امتحان کنید. این استراتژی هایی که به لحاظ عملی و پژوهشی اثبات شده اند می توانند تا حد زیادی باعث تقویت حافظه شوند، به خاطر آوردن را بهتر و بیشتر کنند، و نیز باعث افزایش حفظ و نگهداری اطلاعات شوند.

salijoon.ws


1- کل حواس و توجه تان را معطوف مطلبی کنید که در حال مطالعه آن هستید.

توجه؛ یکی از مولفه های اصلی و عمده حافظه است. به منظور اینکه اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلندمدت منتقل شوند، شما باید عملا به این اطلاعات دقت و توجه کنید. سعی کنید در محیطی به دور از عوامل مزاحم و برهم زننده آرامش و تمرکزتان همچون تلویزیون، موسیقی و سایر عوامل مختل، مطالعه کنید.

2- با پایه ریزی برنامه ای منظم برای مطالعه دروس هر جلسه از روی هم انباشته شدن آنها خودداری کنید.

طبق مطالعه بژروک (2001) مطالعه مطالب در طول جلسات، مدت زمان کافی که برای پردازش اطلاعات نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد. این تحقیق نشان می دهد دانشجویانی که به طور مرتب و منظم مطالعه می کنند عملکرد خیلی بهتری دارند نسبت به افراد که همه را روی هم انباشته می کنند.

3- اطلاعاتی که مطالعه می کنید را دسته بندی و مرتب کنید

محققان دریافته اند که اطلاعات در حافظه در دسته ها و گروه های مرتبط طبقه بندی می شوند. شما می توانید با مرتب کردن و دسته بندی مطالبی که مطالعه می کنید از این مشخصه مغز حداکثر بهره را ببرید. سعی کنید تا مفاهیم و عبارات مشابه را با هم گروه بندی کنید، یا از یادداشت ها یا مطالب کتابی که مطالعه می کنید خلاصه ای تهیه کنید تا به شما در گروه بندی مفاهیم مرتبط کمک کند.

4- از ابزار و فنون کمک حافظه برای افزایش و تقویت آن استفاده کنید

ابزارهای کمک حافظه، تکنیک هایی است که اغلب دانش آموزان و دانشجویان برای مساعدت و یاری به نیروی حافظه از آنها بهره می گیرند. روش کمک حافظه صرفا روشی برای به خاطر سپردن اطلاعات است. برای مثال، شما ممکن است در تیمی مشارکت کنید که باید موارد خاصی را به خاطر داشته باشید تا بتوانید عملکرد خوبی داشته باشید.

بهترین روش کمک حافظه برای شما این است که برای به خاطر سپردن این موارد از تصاویر و تصویرپردازی مثبت، چیزی جدید و بدیع یا حتی تبدیل آن به چیزی مضحک و خنده دار استفاده کنید. ممکن است آن را تبدیل به شعر، جو یا حتی نظم و قافیه دارش کنید تا بهتر بتوانید بخشی از اطلاعات را حفظ کنید.

salijoon.ws


5- اطلاعاتی را که مطالعه می کنید شرح و توضیح و مرور کنید.

به منظور به یادآوری اطلاعات، شما باید آنچه را مطالعه می کنید به رمز درآورید تا وارد حافظه طولانی مدت تان شود. یکی از موثرترین و کاراترین تکنیک های رمزگذاری شناخته شده، مرور و دوره مو به مو و با ذکر جزئیات است. مثالی برای این تکنیک می تواند خواندن تعریف یک اصطلاح کلیدی باشد، مطالعه تعریف و معنای آن اصطلاح و سپس خواندن توضیحات و توصیفات بیشتر و با جزئیات بیشتر درخصوص معانی آن اصطلاح خاص باشد. بعد از چند بار تکرار این فرآیند، به احتمال زیاد متوجه می شوید که به خاطر آوردن و یادآوری این اطلاعات برایتان بسیار ساده تر می شود.

6- اطلاعات جدید را به چیزهای که پیش از این می دانستید ربط دهید

زمانی که مطالب ناآشنا و جدید را مطالعه می کنید، زمانی را صرف کنید تا ارتباطی بین این مطالب جدید و آنچه قبلا می دانستید برقرار کنید. با ایجاد رابطه بین مطالب و موضوعات جدید و آنچه از قبل در ذهن و حافظه تان وجوددارد، می توانید احتمال یادآوری و به خاطر آوردن اطلاعاتی که به تازگی آموخته اید را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.

7- مفاهیم را برای تقویت یادآوری و به خاطر سپردن در ذهن مجسم و متصور بسازید

افراد بسیاری از این شیوه مطالعه به روش تجسم و تصویرسازی فواید بسیاری برده اند. به تصاویر، جدول ها، شکل ها و سایر نمودارها، طراح های کتابی که مطالعه می کنید دقت و توجه کنید. اگر چنین الگوها و علائمی را در اختیار ندارید تا به شما در حفظ مطالب کمک کنند، سعی کنید خودتان از این دست نمودار، جدول و شکل ها تهیه کنید. در حاشیه کتاب یا دفتر یادداشت تان نمودار یا شکل بکشید یا از ماژیک های شبرنگ استفاده کنید یا حتی می توانید از خودکارهایی با رنگ های متفاوت استفاده کنید تا موضوعات مرتبط را در مطالب چاپی که مطالعه می کنید گروه بندی یا دسته بندی کنید.

8- مفاهیم و مطالب جدید را برای فرد دیگری توضیح یا حتی درس دهید.

پژوهش ها ثابت کرده اند که خواندن مطالب با صدای بلند به طور قابل توجهی به خاطر سپردن مطالب را بهبود و تقویت می کند. روان شناسان و آموزگاران بر این باورند که آموزش مفاهیم جدید به دیگران باعث افزایش و تقویت درک و فهم همان مطالب و یادآوری آن می شود. شما می توانید از این شیوه در مطالعات و هنگام درس خواندن خودتان استفاده کنید. به این منظور اطلاعات و مفاهیم جدید را به یک دوست و یا هم کلاسی تان آموزش و برای او توضیح دهید.

9- به اطلاعات یا داده های مشکل توجه ویژه تری داشته باشید.

آیا تاکنون متوجه شده اید که گاهی به خاطر آوردن اطلاعات اول یا آخر یک فصل بسیار ساده تر است؟ پژوهشگران دریافته اند که ترتیب و نظم اطلاعات نقش بسزایی در به خاطر سپردن و باز یادآوری آنها دارد، که به عنوان تاثیر توالی و ترتیب موقعیت شناخته شده است.

salijoon.ws


در حالی که به خاطر آوردن اطلاعات میانی می تواند سخت تر و دشوارتر باشد، شما می توانید با صرف زمان بیشتر برای مرور و آموختن این گونه اطلاعات بر این مشکل فائق بیایید. استراتژی دیگر این است که آنچه آموخته اید را دوباره بازسازی کنید، این گونه به خاطر آوردن آنها ساده تر می شود. زمانی که با مفاهیم مشکلی برخورد کردید، وقت بیشتری را برای حفظ و درک آن اطلاعات اختصاص دهید.

10- برنامه روتین مطالعه تان را تغییر دهید.

روش فوق العاده دیگری برای افزایش یادآوری این است که برنامه روتین مطالعه و درس خواندن تان را هراز چندگاهی تغییر دهید. اگر عادت دارید در مکان خاصی همیشه درس بخوانید، دفعه بعد که خواستید درس بخوانید سعی کنید محل متفاوتی را برای درس خواندن انتخاب کنید. اگر عصر و شب مطالعه می کنید، سعی کنید هر روز صبح چند دقیقه ای را به مرور آنچه شب قبل خوانده اید اختصاص دهید. با افزودن یک چیز تازه به جلسات درس خواندن و مطالعه تان می توانید تاثیر تلاش تان و نیز بهبود به خاطر آوردن بلند مدت را به طور چشمگیری افزایش دهید.

11- کمی بخوابید.

محققان همیشه عنوان کرده اند که خواب تاثیر بسزایی در حافظه و آموختن دارد. اخیرا پژوهشی نشان داده است که یک خواب کوتاه بعد از آموختن چیزی جدید عملا می تواند به سریع تر آموختن و به خاطر سپردن بهتر شما کمک شایانی کند.

پژوهش دیگری اعلام کرده است که خواب بعد از آموختن چیزی جدید درواقع باعث تغییرات فیزیکی در مغز می شود. موش هایی که از خواب محروم شده بودند بعد از فراگیری یک کار رشد یادگیری کمتری نسبت به موش هایی دارند که خواب مناسب و کافی داشته اند.

بنابراین دفعه بعد که سعی دارید مطلب جدید را یاد بگیرید، حتما سعی کنید بعد از مطالعه، شب خواب خوب داشته باشید.


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 8:4 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
خواص معجزه آسای پیاز که نمی دانستید



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پیاز از سبزیجاتی است که در سالیان دور برای افزایش قدرت به برده‌های مشغول ساخت اهرام ثلاثه و همین طور ورزشکاران قبل از بازی المپیک داده می‌شد. برای التیام زخم‌های عفونی از پیاز تازه به صورت موضعی نیز استفاده می‌کردند، چون پیاز آلودگی‌ها را به خود جذب و زخم یا هوای محیط را ضدعفونی می‌کند. از آنجا که خانواده‌ها پرسش‌های زیادی درباره پیاز دارند به برخی از خواص متمایز و شگفت‌انگیز پیاز اشاره می‌کنیم.

دکتر نازلی نمازی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تحقیقات طب سنتی ایران می‌گوید: پیاز غنی از ویتامین‌های C، B1، B2، B6 و حاوی میزان قابل توجهی پتاسیم، کلسیم و فسفر است. بیشترین اثرات مفید پیاز مربوط به ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آن می‌شود.

کرستین، یک ترکیب با خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا در پیاز است که می‌تواند به بهبود زخم‌ها کمک کند و سبب کاهش بیماری‌های تخریب‌کننده اعصاب و انواع سرطان‌ها و جلوگیری از کاتاراکت (آب مروارید) شود و به دلیل داشتن خاصیت ضدانعقادی خون، اثرات قابل مقایسه‌ای با آسپرین دارد و به همین دلیل می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی ـ عروقی کمک کند.

همچنین پیاز حاوی ترکیبی با خاصیت پره‌بیوتیکی است که زمینه را برای افزایش رشد باکتری‌های مفید و کاهش باکتری‌های مضر روده فراهم آورده و در درمان و پیشگیری از برخی بیماری‌های گوارشی موثر است.

دیابتی‌ها پیاز بخورند؟

برخی افراد با این تصور که پیاز کاهنده قند و چربی خون است از آن به‌عنوان یک داروی درمانی استفاده می‌کنند. این متخصص در این خصوص می‌گوید: مطالعات درخصوص اثرات پیاز بر قند و چربی خون در مدل انسانی محدود بوده و نتایج متناقضی در این باره گزارش شده است. بر این اساس، این موضوع که آیا پیاز می‌تواند سبب کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت یا سبب کاهش کلسترول و تری‌ گلیسیرید خون شود در حال حاضر روشن نیست و نیازمند مطالعات بیشتر است.

کمک پیاز به رفع سرماخوردگی نتایج مطالعات حاکی از این است که پیاز دارای خواص درمانی مختلفی از جمله خاصیت ضدمیکروبی و کاهنده وضعیت التهابی است.

به گفته دکتر نمازی با توجه به خاصیت ضدباکتریایی و ضدویروسی سیر و پیاز، مصرف این دو سبزی می‌تواند هنگام سرماخوردگی به‌خصوص به شکل پخته موثر باشد. همچنین اثراتی از خاصیت تقویت‌کنندگی سیستم ایمنی با پیاز و سیر به دلیل آلیسین در آن مشاهده شده است که می‌تواند سبب کاهش عفونت‌های ویروسی و باکتریایی به‌خصوص در فصل زمستان شود.

بهترین نوع پیاز کدام است؟

بهترین نوع پیاز از دیدگاه طب سنتی پیاز سفید، بزرگ و آبدار است. طبیعت پیاز گرم و خشک است و گرمی آن در درجه سوم و خشکی‌اش در درجه اول قرار دارد. به گفته دکتر نمازی با توجه به مزاج پیاز، افراد با مزاج گرم بهتر است کمتر از آن استفاده کنند و در مصرف آن زیاده‌روی نکنند. پیاز برای تقویت اشتها و افزایش میل جنسی مناسب است، به‌خصوص اگر با گوشت پخته مصرف شود. خوردن پیاز به‌خصوص در سفر، مشکلات ناشی از آلودگی آب‌ها را می‌تواند از بین ببرد.

سردرد ناشی از مصرف پیاز

این متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش که چرا برخی افراد پس از مصرف پیاز دچار سردرد می‌شوند، می‌گوید: افرادی که مزاج گرم دارند و مستعد ابتلا به سردرد هستند نباید پیاز بخورند، زیرا مزاج پیاز گرم سبب تشدید درد در این افراد می‌شود، به‌خصوص اگر پیاز خام و تازه باشد. البته مصرف پیاز با سرکه (ترشی پیاز) اشتها را باز می‌کند و بخارات تولید شده در نتیجه مصرف پیاز به سر آسیب نمی‌رساند. بد نیست بدانید مصرف پیاز پخته با سرکه برای تقویت هاضمه مناسب است.

افزایش قدرت باروری با پیاز

از دیگر خواص پیاز که در طب سنتی به آن اشاره شده است خاصیت مدر بودن و قاعده‌آوری آب‌پیاز است. پیاز می‌تواند سبب دفع بلغم از بدن شود و دردهای مفصلی ناشی از سوءمزاج سرد و تر یا ناباروری‌های ناشی از این سوءمزاج را رفع کند.

دکتر نمازی ضمن اشاره به این موضوع می‌افزاید مصرف پیاز به دلیل مزاج گرم و نفاخیتی که دارد در مردانی که به دلیل کمی مایع منی نابارور هستند به همراه گوشت و زرده تخم‌مرغ توصیه شده و در رفع ضعف عمومی که خود سبب کاهش مایع منی و ناباروری می‌شود، موثر است.

همچنین مصرف ماهی کبابی به همراه پیاز خام از جمله غذاهای مفید در رفع کمی مایع منی در نتیجه سوءمزاج خشک دستگاه تناسلی است. شربت پیاز متشکل از250 گرم آب‌پیاز سفید و 500 گرم عسلی که جوشانده شده و کف آن گرفته شده نیز در افزایش قدرت باروری مفید است. البته به گفته این پژوهشگر در صورت مصرف پیاز به عنوان یک درمان‌کننده کمکی برای رفع بیماری، باید زیر نظر متخصص طب سنتی نوع مزاج فرد در نظر گرفته شود.

وقتی پیاز مضر می‌شود

یکی از مشکلات مطرح در طب سنتی که می‌تواند سبب بروز برخی بیماری‌ها از جمله کیست تخمدان، مشکلات ریوی و گوارشی شود نزله است.

به گفته دکتر نمازی، نزله هنگامی ایجاد می‌شود که ریزش فضولات دماغی به سمت حلق یا سینه باشد که سبب ایجاد ترشحات پشت حلق طی روز می‌شود. پیاز به اصطلاح طب سنتی بخارناک است و سبب تشدید نزله می‌شود. در نتیجه در افرادی که نزله دارند مصرف پیاز ممنوع است.

در کتب طب سنتی آمده است زیاده‌روی در مصرف پیاز برای مغز و چشم مضر است و سبب فراموشی می‌شود. مصرف مداوم پیاز در افرادی که دارای مزاج گرم هستند یا بیماری‌های ناشی از سوءمزاج گرم و خشک دارند، توصیه نمی‌شود. استفاده از پیاز خام در افراد مبتلا به سینوزیت، آلرژی، میگرن، سرگیجه و اختلال حافظه ممنوع است، زیرا سبب تشدید بیماری می‌شود.

چه کنیم تا از بوی بد پیاز بکاهیم؟

شستن پیاز با آب و نمک و خوردن آن با سرکه و همچنین مصرف آب انار و کاسنی بعد از خوردن پیاز، موجب اصلاح مضرات پیاز می‌شود. دکتر نمازی می‌افزاید باقلا، مغز گردو، گشنیز و سرکه می‌تواند بدبویی ناشی از خوردن پیاز را کاهش دهد. در ضمن حرارت، انجماد و خشک کردن از خاصیت اشک آوری و بوی بد پیاز می‌کاهد.

نکته‌ای که در نگهداری و مصرف پیاز حائز اهمیت است جوانه زدن پیاز است. پیاز را باید در محیطی دور از آفتاب ترجیحا در جای تاریک با حداقل رطوبت که هوا در آن جریان دارد، نگهداری کرد تا جوانه زدنش به تاخیر بیفتد. در صورتی که پیاز جوانه زد باید قبل از مصرف جوانه را کاملا از پیاز جدا کنید و دور بیندازید.


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 8:2 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

فعالیت‌های صبحگاهی که افراد موفق انجام می‌دهند


همه کسانیکه توانسته‌‌اند به موفقیت‌های چشمگیر کاری دست پیدا کنند، به این نتیجه رسیده‌اند که باید ساعات اولیه روزشان را وقف فعالیت‌هایی کنند که برای خودشان بالاترین درجه اولویت را دارد چون بلافاصله با شروع روز درگیر اولویت‌های دیگران خواهند شد. علم از این استرتژی حمایت می‌کند. در آخرین دستاورد پروفسور روی باوم‌مایستر (Roy Baumeister)، استاد دانشگاه فلوریدا، می‌بینیم که اراده مثل عضله‌ای است که اگر زیاد مورد استفاده قرار گیرد دچار خستگی می‌شود.

به همان اندازه که افراد هنگام عصر احتمال بیشتری برای شکستن رژیم‌های غذایی خود دارند، کنترل نفس و ضعف تصمیم‌گیری هم در آخر روز ضعیف‌تر می‌شود. از طرف دیگر، صبح‌های زود قدرت اراده بالاتر بوده، افراد خوش‌‌بین‌تر بوده و برای مقابله با کارهای چالش‌انگیز آمادگی بیشتری دارند. دوست دارید بدانید که کارفرمایان و مدیران بزرگ درست بعد از بیدار شدن از خواب چه می‌کنند؟ در زیر به 12 مورد از فعالیت‌های صبحگاهی آنها اشاره می‌کنیم.
web counter

1. صبح زود بیدار می‌شوند.

افراد موفق می‌دانند که زمان یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های انسان است. و بااینکه بیشتر وقت آنها وقتی به سر کار می‌رسند، با تلفن‌ها، میتینگ‌ها و بحران‌های ناگهانی سپری می‌شود، ساعت‌های ابتدای روز دیگر تحت کنترل خودشان است. به همین دلیل است که خیلی از آنها قبل از طلوع خورشید بیدار می‌شوند و تا می‌توانند این زمانی که در کنترل خودشان است را طولانی‌تر می‌کنند.

در تحقیقی که روی 20 مدیر انجام گرفت، 90 درصد از آنها عنوان کردند که قبل از 6 صبح از خواب بیدار می‌شوند. بعنوان مثال، ایندرا نویی مدیر PepsiCo صبح‌ها ساعت 4 از خواب بیدار می‌شود و هیچوقت دیرتر از ساعت 7 صبح سر کار نمی‌رسد. نکته مهم اینکه آنهایی می‌‌توانند روزهای کارامدتری داشته باشند که زودتر بیدار ‌شوند.

2. قبل از اینکه برنامه کاری روزانه به سراغشان بیاید، ورزش می‌کنند.

مهمترین فعالیت صبحگاهی افراد قدرتمند ورزش است، چه ورزش کردن در خانه و چه رفتن به باشگاه ورزشی. اورسلا برنز، مدیرعامل Xerox، یک ورزش یک ساعته برای خود تنظیم می‌کند که ساعت 6 صبح شروع می‌شود. از طرف دیگر استیو مورفی مدیرعامل Christies از صبح‌های خود برای تمرینات یوگا استفاده می‌کند.

باید بدانید که این افراد، افرادی بسیار پرمشغله هستند، پس اگر برای ورزش کردن وقت می‌گذارند به این معنی است که خیلی مهم است. جدا از اینکه ورزش کردن در صبح باعث می‌شود عصرها برای این کار وقت کم نیاورید، یک ورزش صبحگاهی به کاهش استرس روز هم کمک کرده، با تاثیر رژیم‌های غذایی پرکالری و چربی مقابله کرده و کیفیت خواب را هم تقویت می‌کند.

3. روی یک پروژه کاری بسیار مهم کار می‌کنند.

ساعات آرام صبح زمانی ایدآل برای تمرکز بر روی پروژه‌های مهم کاری هستند، بدون اینکه کسی حواسشان را پرت کند. گذراندن این وقت در ابتدای روز باعث می‌شود قبل از اینکه دیگران (بچه‌ها، کارمندان یا رئیس) توجه و تمرکزتان را برهم بزنند، با تمرکز حواس بیشتر کار کنید.

دبی مویسیچین، که استراتژیست تجاری است و در روز باید با میتینگ‌ها و تماس‌های پشت سر هم دست و پنجه نرم کند، می‌گوید با این وضعیت قادر نبوده است هیچ کار مفیدی را پیش ببرد و به همین دلیل صبح‌های زود خود را برای رسیدگی به پروژه‌های خود اختصاص داده است و هر روز خود را روی یک پروژه مهم می‌گذراند.

4. روی یک پروژه شخصی مهم کار می‌کنند.

وقتی کل روز مجبور باشید در جلسات مختلف کاری شرکت کنید و شب که به خانه می‌آیید با وجود خستگی و گرسنگی تازه باید ببینید که برای شام باید چه کنید، نوشتن رمان یا انجام یک کار هنری خیلی دور از ذهن به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد موفق، ساعات ابتدایی روز خود را برای کار کردن روی پروژه‌های شخصی خود، کارهایی که دوست دارند و از انجام آن لذت می‌برند، استفاده می‌کنند.

شارلوت واکر، معلم تاریخ، می‌گوید که ساعات بین 6 تا 9 صبح خود را روی نوشتن کتابی درمورد سیاست‌های مذهبی غرب افریقا می‌گذراند. قبل از اینکه با مسئولیت‌های تدریس روزانه مشغول شود، فرصت دارد که مقالات مختلف را مطالعه کرده و چندین صفحه به کتاب خود اضافه کند.

5. اوقاتی خوب را با خانواده‌شان می‌گذرانند.

خیلی‌ها ممکن است شام را از برنامه غذاییشان حذف کرده باشند و به همین دلیل افراد موفق از صبح‌ها برای وقت گذراندن با خانواده، چه با خواندن داستان برای فرزندانشان باشد یا کمک به درست کردن یک صبحانه عالی، می‌گذرانند.

جودی روزنتال، برنامه‌ریز مالی در نیویورک، صبح‌ها بهترین وقتی است که با دخترش می‌گذراند. در این زمان به او کمک می‌کند لباسش را بپوشد، تختش را مرتب کند، و خیلی وقت‌ها هم با هم نقاشی می‌کشند. بعد با هم صبحانه را آماده کرده و می‌نشینند و موقع خوردن صبحانه با هم گپ می‌زنند. برای او این 45 دقیقه صبحگاهی ارزشمندترین ساعات روز هستند.

6. با همسرشان ارتباط برقرار می‌کنند.

افراد موفق بخاطر اینکه شب‌ها بخاطر مشغله آن روز حسابی خسته هستند و وقت زیادی هم باید صرف آماده‌سازی شام و دیدن تلویزیون کنند، ارتباط با همسرانشان را برای صبح می‌گذارند. چه چیزی بهتر از یک رابطه‌جنسی بعد از بیدار شدن می‌تواند به شما برای کل روز انرژی دهد؟ از این گذشته، داشتن ارتباط جنسی منظم شما را باهوش‌تر کرده، درآمدتان را بالاتر برده و کالری‌سوزی هم می‌کند.

خیلی از افراد موفق حتی اگر ارتباط جنسی هم با همسرشان برقرار نکنند، صبح‌ها برای حرف زدن با آنها وقت می‌گذارند. بعنوان مثال، مدیرعامل BlackRock هر روز صبح با همسرش به پیاده‌روی رفته و از این زمان برای صحبت کردن با هم درمورد زندگی، مسائل مالی، امور خانه و برنامه‌های هفته پیش رو استفاده می‌‌کنند.

7. قرار ملاقات‌هایشان را برای صبحانه تنظیم می‌کنند.

مخصوصاً اگر بخواهید شام را به خانه برگردید، صبح‌ها وقتی عالی برای وقت ملاقات است. علاوه‌براین، گذاشتن این قرار ملاقات‌ها برای صبحانه بسیار بهتر از ناهارهای پرمشغله است. کریستوفر کالوین، وکیل پایه یک نیویورکی، چهارشنبه‌های خود را به این مسئله اختصاص داده است و روزهای دیگر به پیاده‌روی می‌رود.

8. برای پاک کردن ذهنشان مدیتیشن می‌کنند.

آدم‌های موفق همان‌قدر که از خودشان انتظار دارند از دیگران هم انتظار دارند. به همین دلیل قطع ارتباط با برنامه کاری روزانه‌شان و آرام کردن ذهنشان کار بسیار سختی است. آنها قبل از اینکه از خانه بیرون بروند، خودشان را وقف یک تمرین معنوی مثل مدیتیشن یا نماز می‌کنند تا بتوانند خودشان را برای مشغله‌های آن روز متمرکز کنند.

مانیشا تاکور، مدیر شرکت MoneyZen wealth Management، برای پاک کردن ذهن خود از مدیتیشن استفاده می‌کند. او دو جلسه 20 دقیقه‌ای در روز را صرف اینکار می‌کند، یکی قبل از صبحانه و دیگری شب‌ها قبل از خواب. او در این تمرین بر روی تنفس خود تمرکز کرده و شعاری را در ذهن خود تکرار می‌کند.

9. چیزهایی که بخاطر آن شکرگزار هستند را یادداشت می‌کنند.

ابراز قدرشناسی یک راه خوب دیگر برای متمرکز کردن خودتان و ایجاد دیدگاهی عالی برای خود قبل از رفتن به محل‌کار است. نوشتن آدم‌ها، مکان‌ها و فرصت‌هایی که برای آن شکرگزار هستید، فقط چند دقیقه از وقتتان را می‌گیرد اما تغییری فوق‌العاده در رویکرد شما نسبت به زندگی ایجاد می‌کند.

وندی کای، دکتر داروشناس، می‌گوید که زمانی از صبح‌های خود را صرف ابراز قدرشناسی، درخواست راهنمایی و الهام‌ گرفتن می‌کند. بعد وقتی سر کار می‌رسد، دیدی شفاف پیدا کرده است.

10. برنامه‌ریزی روزانه‌شان را انجام می‌دهند.

برنامه‌ریزی از قبل برای روز، هفته یا ماه ابزار مدیریت زمانی بسیار عالی است که باعث می‌شود روال امور از دستتان خارج نشود. استفاده از صبح‌ها برای فکر کردن از بالا به زندگیتان به شما کمک می‌کند بتوانید اولویت‌بندی‌تان را راحت‌تر انجام داده و خط سیر زندگیتان را مشخص کنید.

کریستین گالیب، مدیر بانک هر روز ساعت 5 صبح از خواب بیدار می‌شود. در روزهای هفته اول ورزش می‌کند، کمی کتاب می‌خواند و بعد قبل از درست کردن صبحانه کارهای آن روزش را مرور می‌کند. او می‌گوید این برنامه‌ریزی صبحگاهی باعث می‌شود کنترل بهتری روی روز خود داشته باشد.

11. ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند.

بااینکه متخصصین مدیریت زمان اعتقاد دارند تا می‌توانید باید چک کردن ایمیل را کنار بگذارید، اما خیلی از افراد موفق روزشان را با چک کردن ایمیل‌هایشان شروع می‌کنند. خیلی سریع صندوق ایمیل‌های رسیده‌شان را نگاه می‌کنند تا ببینند ایمیل مهمی دریافت کرده‌اند که نیاز به پاسخ فوری داشته باشد یا خیر و ایمیل‌های مهمی که نیاز به باز بودن فکر دارد را در آن زمان می‌فرستند.

بعنوان مثال، گرتچن رابین، نویسنده کتاب “The Happiness Project”، هر روز ساعت 6 از خواب بیدار می‌شود، درحالیکه خانواده‌اش ساعت 7 از خواب بیدار می‌شوند. او از این یک ساعت برای چک کردن ایمیل‌هایش، برنامه‌ریزی برای آن روز و خواندن روزنامه و سایت‌های خبری استفاده می‌کند. انجام این کارها در ساعات ابتدای روز به او امکان می‌دهد بهتر تمرکز کند و بتواند بهتر از پس کارهای سخت‌تر آن روز برآید.

12. اخبار روز را می‌خوانند.

افراد موفق، چه از طریق خواندن روزنامه باشد و چه چک کردن وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری، عادت دارند قبل از صبحانه از اخبار روز مطلع شوند. بعنوان مثال، ریاست کمپانی GE، جف ایملت، روزش را با کمی دویدن شروع کرده و بعد کمی روزنامه خوانده و VNBC تماشا می‌کند. دیوید راشف رئیس Virgin America هم از صبح‌های خود برای گوش دادن به خبر ورزشی و خواندن روزنامه استفاده می‌کند. این باعث می‌شود که وقتی سر کار رسیدند، خیلی خوب از اتفاقاتی که در جهان می‌گذرد مطلع باشند.



دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 8:1 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

:هپاتیت
زندگي اصولا تضمين شده نيست و هرگز نمي توان به خود و ديگران تضمين داد که براي هميشه زنده مانده و يا مدت هاي طولاني در سلامت کامل خواهيد زيست. بيماري ها هميشه در کمين هستند و اگر فرد نه چندان محتاطي باشيد صد البته بسيار بسيار سهل تر از آنچه که در تصور بگنجد بيمار خواهيد شد.


کبد
بارها و بارها شنيده ايد که کبد بزرگ ترين غده ي موجود در بدن است که فعاليت هاي بسيار حساس و کليدي را در بدن بر عهده دارند و قصد تکرار مکررات را نداريم. هنوز مدت زمان زيادي از دوراني که بدنسازان با سخاوت تمام داروهاي استروئيدي مصرف کرده و به خورد هم مي دادند بدون آنکه از تاثير اين داروها بر کبد کمترين اطلاعاتي داشته باشند نمي گذرد ولي با اين وجود مدت زمان زيادي نيست که تست هاي تشخيص بيماري و سنجش سلامت کبد در ميان کساني که بدنسازي کرده و به دارو و استروئيد علاقه وافر دارند نيز نمي گذرد ولي باز جاي بسي خرسندي است که امروزه نه همه ولي اغلب بدنسازان اولا از تاثير مخرب داروها و رفتارهاي خطرناک دارويي بر کبد مطلع هستند و در ثاني با انجام دوره اي آزمايش هاي کبدي سلامت کبد را پايش مي کنند و در اين ميان هستند مربياني که از اين روش هاي نوين بهره مي گيرند و اين جاي بسي خشنودي و اميد دارد.

class=

بارها و بارها جگر خورده ايد و بد نيست بدانيد که شکل و شمايل کبد آدمي نيز تفاوت چنداني با آنچه که در بدن گوسفند مي بينيد ندارد و اساس کار اين ارگان در بدن عموم حيوانات اعم از انسان يکي است! عمده فعاليت کبد در فعاليت هاي مرتبط با متابوليسم است و متابوليسم را در فارسي به سوخت و ساز معني کرده اند. دستگاه گوارش بدون وجود و بدون سلامت کبد عملا تعطيل خواهد بود.
تمام خوني که از دستگاه گوارش به سمت بدن بر مي گردد و به سياهرگ پورت معروف شده است وارد کبد مي شود و جالب است بدانيد اين سياهرگ بر خلاف ديگر سياهرگ ها که عموما حاوي مواد زايد هستند و بايد از بدن دفع شوند حاوي مواد مغذي و مورد نياز بدن است که از طريق دستگاه گوارش جذب شده اند. اين سياهرگ که وارد کبد مي شود کبد خون دريافتي را تحليل کرده و تشخيص مي دهد که هر يک از مواد جدب شده چه سرنوشتي را بايد دنبال کنند.
کبد همچنين سموم موجود در خون را شناسايي و جذب کرده و با فعاليت هاي شيميايي که دارد آنها را تبديل به مواد بي ضرر و حتي مفيد براي بدن مي کند و از اين نظر وجود و سلامت اين ارگان را براي بدن مي توان حياتي تلقي کرد.
کبد زماني که قند خون بالاست اقدام به ذخيره کردن قند به صورت گليکوژن کرده و زماني که قند خون افت مي کند اقدام به تبديل گليکوژن به قند کرده و دوباره آن را وارد خون مي کند. دقت کنيد که مغز اصلي ترين و حياتي ترين ارگان بدن که اختلال در کارکرد آن به از دست رفتن هشياري و مرگ ختم مي شود ميزان عظيمي از قند را مصرف مي کند و اين ارگان طاقت کمترين افت و خيز در ميران قند دريافتي را ندارد و از اين رو کبد در صورتي که فعاليت هاي خود را به درست انجام ندهد مغز که اصلي ترين ارگان حيات هست نيز از کار خواهد افتاد و يا دست کم وظايف خود را به درستي به انجام نخواهد رساند.

خون رساني کبد
کبد خون مورد نياز و خوني که قرار است در جهت خدمت به بدن آن را پالايش کند را از دو طريق مي گيرد. سياهرگ باب يا همان پورت که اندام هاي تحتاني و گوارش و طحال وارد کبد مي شود و چون خود کبد نيز نياز به اکسيژن و خون تازه دارد سرخرگ کبدي نيز خون تازه را از قلب وارد کبد مي کند.

کبد عضوي حساس و در عين حال مقاوم
در مورد کبد و وظايف آن نمي توان در يک مقاله افاضات فضل کرد و نياز به مجالي بسيار گسترده تر از اين حس مي شود ولي اجالتا به همين مقدار بسنده مي کنيم. کبد به شدت در برابر ناملايمات طبيعي و غير طبيعي با منشا بيروني و حتي بدون منشا بيروني حساس است و سريعا دچار دگرگوني و بيماري مي شود و بيماري کبد نيز مساوي با بيماري کلي و حتي مرگ خواهد بود ولي اميدوار کننده ترين نکته در مورد کبد اين است که اين ارگان بر خلاف مغز و بافت هاي عصبي قدرت ترميم بسيار بالايي دارد به نحوي که اگر شرايط را براي کبد مساعد کنيم 25 درصد باقي مانده ي کبد به راحتي قادر خواهد بود 75 درصد از بين رفته را ترميم کرده و دوباره به حالت اول باز گردد.

کبد چرب
گفتيم کبد در معرض بيماري هاي گوناگون است ولي شايد نام آشنا ترين و شايع ترين اين بيماري ها کبد چرب باشد که عموم نيز بارها و بارها آن را شنيده اند. به زبان ساده مي توان تجمع چربي در اطراف و در بافت هاي کبدي که عموما توام با التهاب است را چرب شدن کبد دانست. اصلي ترين دليل چرب شدن کبد در بلاد کفر که عموما با الکل سر و کار دارند مصرف بيش از حد الکل است ولي به دليل اينکه در ايران مصرف الکل شيوع بالايي ندارد و مردم ما شکر خدا زياد دنبال الکل و لهو لعب هاي اين چنيني نيستند کبد چرب ناشي از الکل شيوع چنداني ندارد ولي با اين وجود جزو ملت هاي پيشرو دنيا در ابتلا به کبد چرب هستيم و دليل آن نيز عموما ديابت، رفتارهاي پر خطر دارويي، مصرف واقعا اسف بار خودسرانه ي دارو و ايضا چاقي و تغذيه ي ناصحيح بوده است.

class=

بيماري هاي کبد
کبد علاوه بر اينکه به دليل تغذيه ي ناصحيح و به دليل الگوهاي غلط زندگي و افراط در مصرف دارو و مصرف خودسرانه ي دارو و مصرف الکل و مصرف خوراکي مواد مخدر و امثالهم مي تواند بيمار گردد بلکه در برخي موارد در اثر ورود ويروس هايي به بدن نيز ممکن است دچار بيماري شود و در اين سري مقالات اختصاصا در مورد آن دسته از بيماري هاي کبدي که در اثر ورود ويروس به بدن حادث مي گردد صحبت خواهيم کرد.

هپاتيت
يک نمونه از بيماري هايي که توسط ورود ويروس به بدن در کبد حادث مي شود بيماري شناخته شده و در عين حال زياد جدي نگرفته شده ي هپاتيت است که نوعي از آن را در دوران کودکي گرفته ايد و لابد آن را به نام زردي يا يرقان نيز مي شناسيد.

هپاتيتA
نوعي از هپاتيت است که با ورود ويروس به بدن کبد دچار بيماري مي شود. اين ويروس از راه دهان و مدفوع وارد بدن مي شود و به اين دليل نيز شيوع آن خصوصا در بين دانش آموزان مدارس ابتدايي بيشتر ديده مي شد. اين بيماري عموما در اطفال ديده مي شود ولي در صورتي که در ميان سالي و بزرگسالي فرد بدن مبتلا شود تبعات منفي شديدتري را سبب خواهد شد.
اين بيماري بيماري کشنده اي نيست و عموما حتي در صورتي که فرد درمان جدي نشود نيز احتمال اينکه بدن به مرور خود به تنهايي قادر به از بين بردن ويروس باشد زياد است. لازم به توضيح است که ميزيان اين ويروس ميمون و انسان ها هستند.
پس از ورود اين ويروس به بدن و به دنبال ضايعات کبدي که رخ مي دهد يرقان يا زردي چشم و ادرار و مدفوع پديدار مي شود و از ديگر علايم آن مي توان به حالت تهوع، بي حالي، زرد شدن پوست، شکم درد و موارد مشابه اشاره کرد. از سری مقالات سایت صادق سلامی. با توجه به اینکه مقالات این سایت پیشتر و با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در قالب کتاب منتشر شده و مشمول حق نشر در ایران می گردد و به استنادقانون حمایت از حقوق مولفین و مصنفین و هنرمندانهر گونه برداشت مطلب از این سایت منوط به کسب اجازی کتبی می باشد.
اين بيماري همانگونه که ذکر شد مي تواند از طريق آلودگي هاي موجود در مواد غذايي اعم از آب و غذاهاي خام و از طريق تماس مايعات و ترشحات بدن افراد مبتلا با فرد سالم وارد بدن شود. اين بيماري درمان مشخصي ندارد و نيازي به درمان جدي نيز ندارد و همينکه فرد مبتلا ايزوله شده و از انتقال ويروس به افراد سالم جلوگيري شود در کنترل بيماري کفايت مي کند.
بدن فرد بيمار به دنبال استراحت و مصرف مايعات مي تواند خود اين ويروس را از بدن پاک کند و به ندرت اين بيماري مزمن شده و فرد را دچار ضايعات حاد کبدي مي کند ولي در صورتي که اين بيماري را نشناسيد و از ابتلا خود و ديگران از اين بيماري بي اطلاع باشيد اين بيماري به سرعت مي تواند در باشگاه و در ميان اعضاي باشگاه دست به دست چرخيده و همه را بيمار و کبد بچه ها را دچار ضايعات بکند و در صورتي که در دوراني که اين بيماري در بدن فعال است اقدام به مصرف دارو و خصوصا استروئيدهاي خوراکي و استروئيدهاي تزريقي داراي گروه هاي متيل بکنيد يقين بدانيد همين داروها و همين دزهايي که در شرايط عادي و بر روي افراد سالم کمترين تبعات منفي جدي به دنبال نداشته است منجر به نارسايي هر چه بيشتر کبد شده و تبعات بسيار مرگباري را براي فرد رقم خواهد زد.

موارد پيشگيري از اين بيمار
گفتيم شايع ترين علايم اين بيماري زرد شدن پوست و زرد شدن ادرار و تيره شدن رنگ مدفوع و زرد شدن رنگ چشم و بي حالي و تهوع مي باشد و در صورتي که اين علايم در فردي مشاهده شد و يقين حاصل شد که فرد مبتلا به هپاتيت A مي باشد فرد براي جلوگيري از سرايت اين بيماري تا اتمام بيماري ار تماس با افراد ديگر دور نگه داشته شود. دوره ي نفهته ي اين بيماري بين 15 تاي 45 روز است.
دست ها قبل از هر بار غذا خوردن و يا مصرف مکمل هاي غذايي بايد با آب و صابون شسته شده و ضد عفوني شوند و در دستشويي نيز بايد از صابون استفاده شود و افراد پس از خروج از دستشويي بايد دست هاي خود را به صورت کامل با آب و صابون بشويند و صد البته شست و شوي دستشويي و سرويس هاي بهداشتي نيز بايد با مواد ضد عفوني کننده در باشگاه در اولويت کار باشد.

نکته
البته جاي نگراني نيست و اين بيماري و اين نوع از هپاتيت زياد بيماري حادي نيست و نمي تواند زندگي را از مسير سلامت خارج کند ولي ديگر نمونه از هپاتيت ها بيماري هايي نيستند که بتوان آنها را دست کم گرفت! اين نوع بيماري را مي توان بيماري حاد دانست چرا که در کمتر از شش ماه ظهور مي کند و در اين مدت نيز درمان شده و فرد را رها مي کند ولي بيماري هاي هپاتيت B و c بيماري هاي کبدي مزمني هستند که در بدن ماندگار شده و تبعات منفي فراواني را سبب مي شوند.

هپاتيتB
يکي از خطرناک ترين بيماري هاي ويروسي حال حاضر جهان است که بسيار از انسان ها امروزه به آن مبتلا هستند و خود نيز از ابتلا به اين بيماري کمترين اطلاعي نيز ندارند! در حدود دو هزار سال قبل در يونان دانشمندان آن دوران بيماري هاي کبدي را توصيف کرده اند که مشخصاتي شبيه به بيماران امروزي مبتلا به هپاتيت B داشته است و تصور مي رود که اين بيماري از آن دوران براي حکيم هاي يوناني تا حدودي شناخته شده بود و اين پزشکان نمونه هايي از اين نوع از بيماري ها را ديده و در صدد درمان بر آمده بوده اند!

شيوع در ارتش ها
اين بيماري همچنين در ارتش هاي دنيا نيز ديده مي شد و به صورت همه گير هم در مي آمد به نحوي که ارتش هاي جهان آن را همسان با وبا و طاعون جدي مي گرفته اند! اولين گزارش در مورد هپاتيت در سال 1885 و توسط فردي به نام لورمن داده شده است و در سال 1926 فردي موسوم به فلام در سوئد بود که خبر داد اين بيماري توسط سرنگ هاي آلوده و عفوني از فرد بيمار به فرد سالم منتقل مي شود!

شناسايي مسير انتقال
در کلينيکي که اين فرد در آن مشغول درمان بود سرنگ ها که در آن زمان يک بار مصرف نبودند و بارها و بارها بايد از آنها براي درمان بيماران استفاده مي شد با روش هاي ناصحيح استريل شده و يا در برخي موارد به دليل سهل انگاري پرسنل به درستي استريل نمي شدند عامل اصلي انتقال بيماري از فرد به فرد ديگر بود. سر انجام در سال 1960 بود که ويروس هپاتيت B شناخته شده و از روي انتقال آن از بدن يک شامپانزه بر روي بدن يک شامپانزه ي ديگر متوجه شدند اين ويروس بر خلاف ويروس هپاتيت A که از طريق مدفوع آلوده منتقل مي شود صرفا از طريق خون انتقال مي يابد و آن را هپاتيت B ناميدند!

ويژگي ويروس
ويروس هپاتيت B ويروس بسيار مقاومي است که از فرد آلوده وارد مسواکر و ناخن گير و لوازم شخصي و حتي اسباب بازي و غيره مي شود در صورتي که از اين وسايل و لوازم راهي براي ورود به خون پيدا کند مي توان فرد سالم را نيز مبتلا بکند. البته شرط ورود اين ويروس به بدن تماس مستقيم با خون است و از ديواره ي پوست نمي تواند ورود داشته باشد.

مکانيسم عمل ويروس هپاتيتB
ويروس که گفتيم عمدتا از راه خون وارد بدن مي شود پس از ورود به بدن در کبد نشسته و سلول هاي کبدي را خانه ي خود مي کند و سيستم ايمني بدن که ويروس را درون سلول ها شناسايي مي کند به خود سلول که الان ديگر براي بدن مضر تشخصي داده مي شود حمله ور شده و سلول را از بين مي برد و در اصل از بين رفتن کبد در اثر ورود اين ويروس به آن، در نتيجه ي حمله سيستم ايمني و از بين بردن سلول هاست نه عملکرد مستقيم خود ويروس!

علايم هپاتيتB
هپاتيت B معمولا علايمي ندارد و بسياري از افراد حتي از ابتلا خود به اين بيماري آگاهي هم ندارد ولي در تعدادي از افراد مبتلا به هپاتيت B ويروس در صورتي که در بدن در حال فعاليت و تکثير باشد سبب التهاب کبد مي‌شود. آنزيم‌هاي کبدي (ALT, AST) در خون اين افراد افزايش مي‌يابد. بسياري از کساني که مبتلا به اين بيماري مي شوند به صورت اتفاقي و در جريان آزمايش هايي که براي تست سلامت و يا براي ارائه به ارگان ها و سفارت خانه ها براي گرفتن ويزا و موارد مشابه صورت مي گيرد ناباورانه متوجه مي شوند که به اين بيماري مبتلا هستند.
در مراحل اوليه که فرد مبتلا به اين بيماري مي شود و ممکن است سال ها نيز به همين منوال طي شود فرد علايم خيلي مشخصي را تجربه نمي کند و علايم اوليه به صورت علايم خفيف آنفلوآنزا و درد هاي بسيار خفيف شکمي و تب گاهگاه و ضعف عمومي بروز مي کنند که صد البته کسي اين علايم را جدي نمي گيرد و آن را ربط به آلودگي هوا و بيماري هايي همانند سرماخوردگي داده و از آن رد مي شوند.
در مواردي که اين بيماري پيشرفت کرده باشد کبد به مرور دجار دگرگوني شده و کارکرد طبيعي خود را از دست مي دهد و در اين موقع است که فرد در صورتي که تا به امروز از بيماري خود مطلع نشده است به دنبال کشف علت، در مي يابد که به اين بيماري مبتلا شده است و صد البته در اين مرحله معمولا کار چندان زيادي براي اين افراد نمي توان صورت داد و عموما کار به پيوند کبد مي کشد که اين خود نيز داستان هاي خاص خود را دارد. اين بيماري در صورتي که پيشرفت کرده باشد معمولا به سيروز و حتي سرطان کبد ختم مي شود پس داستان را بايد جدي بگيريد!

آنتي بيوتيک ها
ميکروب ها نيز از جمله عوامل بيروني ايجاد بيماري ها هستند و شايع ترين بيماري هايي که اين دسته از عوامل بيماري زا ايجاد مي کنند عفونت ها و گلو درد و امثالهم هستند. اين عوامل بزرگ هستند و در زير ميکروسکوپ قابل رويت هستند و درمان هاي بسيار موثري همانند آنتي بيوتيک ها نيز براي از بين بردن آنها اختراع شده و کشف شده است که از مهم ترين آنتي بيوتيک ها مي تواند پني سيلين را نام برد که در جريان جنگ جهاني اول جان بسيار از زخمي هاي جنگ را نجات داد.

هشدار
ولي ويروس ها ساختارهاي بسيار پيچيده ي بسيار ريزي هستند که حتي اي قوي ترين ميکروسکوپ ها نيز قابل رويت نيستند و تا به امروز نيز درمان موثر قابل اطميناني که بتوان با صد در صد اطمينان از اثر کردن آنها سخن گفت بر عليه اين ساختارها که قابل رويت نيستند ولي منشا بيماري مي شوند کشف نشده است و همه ي داروهايي نيز که بر عليه ويروس ها استفاده مي شود نقش کمکي و تا حدودي بازدارنده را دارند پس بيشتر از ميکروب ها بايد مراقب بيماري هاي ويروس باشيد.

روش هاي انتقال
گفتيم که ويروس هپاتيت B فقط ار طريق خون و فراورده هاي خوني از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل مي شود. فردي که اين بيماري را با خود دارد حتي در صورتي که ظاهري سالم داشته و ابدا از علايم و تبعات بيماري در رنج نباشد نيز به راحتي مي تواند ناقل اين بيماري باشد.
مدت زمات زيادي از شناسايي اين بيماري نمي گذرد و در اغلب کشورها ساليان قبل همانگونه که در ابتدا توضيح داده شد از طريق سرنگ هاي الوده ي بيمارستاني و حتي از طريق خون هاي آلوده اي که براي مقاصد درماني و بدون اطلاع از آلوده بودن آنها به افراد تزريق مي شد منتقل مي گرديد.

فرآورده هاي خوني
امروزه نمونه خون هايي که از افراد سالم گرفته شده و به افراد بيمار تزريق مي شود و نمونه فرآورده هاي خوني که به اين منظور تهيه مي گردد از نظر آلوده بودن به اين بيماري مورد بررسي قرار مي گيرند ولي با اين وجود احتمال اينکه فرد خون دريافت کرده و به اين بيماري مبتلا گردد به طور کل منتفي نيست!

تيغ هاي آلوده
انتقال اين بيماري در آرايشگاه هاي مردانه و از طريق تيغ هاي آلوده و حتي لوازم آلوده نيز به راحتي ممکن و ميسر است و درست به همين دليل نيز در اغلب کشورها دستور به تهيه و استفاده ي وسايل کاملا شخصي در آرايشگاه ها داده مي شود و شما نيز بايد به اين مهم دقت کافي داشته باشيد.

وسايل شخصي
امکان انتقال اين بيماري از طريق مسواک و ناخن گير و ريش تراش و ديگر لوازم شخصي فرد آلوده به فردي که از اين وسايل شخصي استفاده مي کند و نبايد استفاده بکند وجود دارد.

سرنگ مشترک
انتقال اين بيماري از طريق سرنگ هاي مشترک که عموما در ميان معتادين تزريقي امري عادي است به صورت صد در صدي رخ مي دهد به اين معني که امکان ندارد شما از سرنگ فردي که آلوده به اين ويروس هست استفاده کنيد و مبتلا نشويد. البته استفاده از سرنگ مشترک در برخي باشگاه ها نيز در بين بدنسازاني که اقدام به مصرف دارو مي کنند نيز ديده شده است و اين افراد نيز بايد به اين مهم توجه داشته باشند که سرنگ مشترک چه در باشگاه و چه در حوزه ي اعتياد بسيار خطرناک است.

انتقال به پرسنل درمان
افرادي که در مراکز درماني فعاليت مي کنند و مدام با خون مريض سر و کار دارند و اقدام به تزريق دارو به بيمار و تزريق سرم و حتي بخيه کردن و پانسمان کردن زخم هاي باز بيماران مي کنند بسيار بيشتر از افراد عادي در معرض ابتلا به اين بيماري و بيماري هاي مشابه هستند و تا به امروز نيز کم نبوده اند زحمت کشان اين عرصه که از اين طريق به اين بيماري ها مبتلا شده اند و واقعا جاي افسوس هم دارد.

هشدار جدي
معمولا وجود مقوله اي به اسم دوپينگ و استفاده از دارو در بدنسازي را از بيخ کتمان مي کنيم ولي حقيقت اين است که ميزان سرنگي که روزانه در برخي مراکز ورزشي مرتبط با بدنسازي و پرورش اندام و خصوصا در نزديکي فصول رقابت ها و با عنايت به افزايش قابل توجه ميزان تزريق سوما و سينتول و غيره استفاده مي شود گاه از ميزان سرنگي که در پر تردد ترين مراکز درماني و بهداشتي و واکسيناسيون نيز استفاده مي گردد بيشتر است پس توجه داشته باشيد:
استفاده از سرنگ مشترک بسيار بسيار خطرناک است خصوصا که بيماري ياد شده و بسياري از بيماري هاي ويروسي دوره هاي نفهته دارند و بعيد نيست سرنگ کسي که از آن استفاده ي مشترک مي کنيد آلوده به ويروس باشد و شما نيز با استفاده از آن بيمار شويد.
بارها و بارها و خصوصا در مواردي که تزريق هاي ورزشي رخ مي دهد و افراد مهارت و دانش چنداني نداشته و رعايت احتياط را نمي کنند پس از استفاده از سرنگ و در حين جا زدن سر سورن، سر سوزن به سهو وارد بدن کسي که اقدام به تزريق دارو در بدن کس ديگري کرده است مي شود و در صورتي که فردي که تزريق براي وي مي کنيد مبتلا به بيماري باشد يقينا شما نيز بيمار خواهيد شد.
فضولات بيمارستاني تحت شرايط خاص و با رعايت موارد خاص حمل و نقل و امها مي شوند و يا دست کم بايد بشوند. بارها و بارها رخ داده است افراد بدون اينکه خود بخواهند در اثر فرو رفتن سرنگ هاي الوده اي که در محيط يا حتي در سطل زباله ها رها شده اند به بيماري هاي مختلف مبتلا شده اند و از اين نظر نيز مراکزي که دفع و امها منشا آلودگي هايي همانند سرنگ به شکل غير اصولي و بدون رعايت احتياط در آنها صورت مي گيرد نيز خطر ابتلا به بيماري هاي ويروس مشابه را بالا مي برد.

خدمات دندانپزشکي
مراکز دندانپزشکي نيز مراکزي هستند که شيوع ابتلا به بيماري هاي ويروسي در آنها زياد است. عليرغم اينکه اين مراکز مجهز به لوازم استريل کردن هستند ولي با اين وجود با توجه به اينکه با خون افراد سر و کار دارند و نمي توان همه ي لوازم را نيز از نوع يک بار مصرف استفاده کرد احتمال انتقال اين قبيل بيماري ها از طريق اين مراکز نيز زياد بوده است.

بي بند و باري هاي ********
اين بيماري همچنين در ميان افرادي که بي بند و باري هاي ******** دارند نيز شديدا شايع بوده است و توجه داشته باشيد که اين بيماري و بيماري هاي مشابه از طريق روابط ******** نيز به راحتي منتقل مي شود و کم نيستند کساني که اين بيماري ها و بيماري هاي مشابه را از سفرهاي تفريحي که به شرق آسيا و اروپاي شرقي داشته اند با خود به ايران آورده اند و هم اکنون نيز با آن زندگي مي کنند ولو اينکه خود از واقعيت امر بي خبر باشند!


پيوند اعضا
افرادي که اقدام به پيوند اعضا کرده اند نيز در زمره کساني قرار دارند که ميزان ابتلا به اين بيماري و بيماري هاي مشابه در آنها زياد بوده است.

خالکوبي
اينکه خال کوبي مشکل شرعي دارد و در عرف ما هم چندان پذيرفته شده نيست به کنار و من که خودم از قماش همين ملت هستم به خوبي مي دانم که گوش ما مردن بدهکار نصيحت هاي ولو دلسوزانه نيست ولي دوستاني که تا پاي مبارک شان به تايلند مرکز انتقال اينم قبيل بيماري مي رسد در دم عکس کله ي سگ و خر و شير و بوزينه بر بدن خود تتو مي کنند و يا در ايران و در منازل و گوشه ي باشگاه ها و يا حتي گوشه ي آرايشگاه ها تتو مي کنند حتما به اين مهم توجه داشته باشند لوازمي که تتو با آنها صورت مي گيرد به دليل اينکه در عمق جان افراد راه داشته و به خون افراد الوده مي شود بايد و بايد پس از هر بار استفاده به خوبي استريل شوند که اغلب نمي شوند و انتقال اين قبيل بيماري ها از طريق همين وسايل نيز به وفور گزارش شده است.

هشدار
درصد قابل توجهي از معتادين تزريقي به هپاتيت C و B و حتي ايدز مبتلا هستند. نمونه هاي کارتن خواب اين دسته از معتادين که در دنيا رو به ازدياد نيز هستند عموما سرنگ و تيغ و مواردي که مستقيم با خون شان در تماس بوده است را در محل هاي عمومي نظير چمن هاي پارک ها، پياده روها و حتي بر روي نيمکت هاي پارک ها و پياده روها رها مي کنند. کم نيستند کساني که به طور سهوي با اين وسايل بر خورد کرده اند و در اثر برخورد اين وسايل با بدن و ورود اين قبيل وسايل به خون به بيماري هاي ياد شده مبتلا شده اند پس در اين مورد نيز بايد دقت کافي را داشته باشيد.
هرگونه درگيري فيزيکي ولو جزءي و ساده با معتادين تزريقي و هرگونه تماس فيزيکي با اين افراد مخصوصا زماني که چاشني زد و خورد را نيز در خود داشته باشد امکان ابتلا به بيماري هاي ياد شده اين افراد عموما هر سه مورد را دارند را شديدا افزايش مي دهد و باز هم هستند افرادي که صرفا به اين خاطر امروزه با اين بيماري ها دست به گربيان هستند.

درمان
در مقوله ي درمان وارد نمي شويم و صرفا هدف اطلاع رساني و بيان هشدار بود ولي توجه داشته باشيد که اين بيماري ها درمان قطعي ندارند و درمان هايي هم که پيشنهاد مي شود صرفه براي مهار و کنترل بيماري بوده و در برخي موارد هم از بيخ ناموفق است. به اين مهم نيز بايد اشاره داشته باشم که هزينه ي آزمايشات اين بيماري ها بسيار بسيار سنگين است و شايد سنگين تر از آن هزينه ي ماهيانه ي درمان هاي طولاني مدت آن است که گاه از چند ميليون تومان در ماه هم بالاتر است!
همچنين توجه داشته باشيد داروهايي که براي مهار اين بيماري ها مورد استفاده قرار مي گيرند عوارض جانبي بسيار بسيار وخيمي دارند که تحمل آن گاه براي همه ي افراد ممکن نيست و از جمله عوارض جانبي اين داروها مي توان به تمايل شديد نسبت به خودکشي و تغيير خلق و خو و مشکلات رواني اشاره کرد.
پس موارد ياد شده را کاملا جدي بگيريد و در مورد اين بيماري نيز پيشگيري بهترين راه درمان است و اندکي رعايت و احتياط کنيد يقينا از خطر در امان خواهيد بود.

سخني با ورزشکاران و مربيان
در مورد وجود و چند و چون اين بيماري و بيماري هاي مشابه که در آينده در مورد آنها صحبت خواهيم کرد آشنا شديد و آشنا خواهيد شد. علاوه بر اين مراقب خواهيد بود تا اين بيماري از فردي به شما منتقل نشده و يا حتي از خود شما به فردي منتقل نگردد و علاوه بر اينکه مراقب خواهيد بود تا منشا انتقال اين بيماري و بيماري هاي مشابه از فردي به فرد ديگر نشويد به اين مهم نيز توجه داشته باشيد که ممکن است فردي بدون اينکه حتي خود بداند به اين بيماري و يا يکي از اين دسته از بيماري ها مبتلا باشند و شما اقدام به تجويز و توصيه ي استروئيد و دارو به وي کرده باشيد. کبد اين فرد به خودي خود و در اثر ابتلا به اين بيماري و بدون اينکه فرد خود آگاه باشد درگير هست و در صورتي که به تجويز و يا توصيه ي شما اقدام به مصرف داروها و وارد کردن فشار مضاعف بر کبد بکند يقين بدانيد دزهايي که ديگران را حتي آزار نيز نداده است مي توان اين افراد را از پا در آورده و يه به فهرست بالا بلند متقاضيان کبد اهدايي اضافه کند.
استفاده از دارو در ورزش سواي اينکه ممنوع است بلکه بسيار هم پر عارضه است. حتي در صورتي که بدني سالم داشته باشيد نيز بعيد نيست در ظاهر سالم و در اصل حامل بيماري باشيد. پس در صورتي که عليرغم سلامت ظاهري تصميم به رفتارهاي پر خطر دارويي داريد حتما و حتما بايد قبل از اقدام به اين قبيل اعمال با انجام آزمايشات پزشکي از سلامت کامل خود حصول اطمينان بکنيد.
فضلاي سبک ممد کول و جعفر بازو چندي است با دانشي که از نشريات و کتب فراگرفته اند تا حدود بسيار مختصري به آزمايشاتي از قبيل آنزيم هاي کبدي و حتي اخيرا با سطح استروژن و سطح تستوسترون نيز آشنا شده اند ولي حکايت همانند حکايت کنيز و کدو که مولوي نقل کرده است پيچيده تر از آن است که سلامت را تنها در آنزيم هاي کبدي و استروژن محدود کرد.

تست سلامت
نيازي نيست پس از خواندن اين مطلب تست بدهيد. اجازه بدهيد تا مطالب مندرج در اين سري از مقالات يکي يکي از سمع و نظر شما بگذرد و براي همه ي موارد به يکباره تست بدهيد. دست کم سالي يک بار آزمايش خون داده و مواردي که در اين مقاله و در مقالات آتي بيان مي شود را تست کنيد. بسياري از بيماري علايم ندارند و زماني که اندام ها و ارگان هاي حياتي را از کار انداختن علايم آنها تازه ظهور مي کند. از همه مهم تر تشخيص زود رس و شروع درمان در مورد اين بيماري ها امکان موفقيت درمان و امکان زيستن طولاني تر و سالم تر را افزايش مي دهد.

صادق سلامي


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 7:39 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

راستی من کجای دنیا بودم؟

قسمتی از وصیت نامه ادوارد ادیش، یکی از بزرگترین تاجران امریکایی در سن 76 سالگی ...
من ادوارد ادیش هستم که برای شما می نویسم ، یکی از بزرگترین تاجران امریکایی با سرمایه ای هنگفت و حساب بانکی که گاهی خودم هم در شمردن صفرهای مقابل ارقامش گیج می شوم ! دارای شم اقتصادی بسیار بالا که گویا همواره به وجودم وحی می شود چه چیز را معامله کنم تا بیشترین سود از آن من شود ، البته تنها شانس و هوش نبود من تحصیلات دانشگاهی بالایی هم داشتم که شک ندارم سهم موثری در موفقیتهای من داشت .
یادم هست وقتی بیست ساله بودم خیال می کردم اگر روزی به یک چهلم سرمایه فعلیم برسم خوشبخترین و موفقترین مرد دنیا خواهم بود و عجیب است که حالا با داشتن سرمایه ای چهل برابر بیشتر از آنچه فکر می کردم باز از این حس زندگی بخش در وجودم خبری نیست . من در سن 22 سالگی برای اولین بار عاشق شدم .
راستش آنوقتها من تنها یک دانشجوی ساده بودم که شغلی و در نتیجه حقوقی هم نداشتم . بعضی وقتها با تمام وجود هوس می کردم برای دختر موردعلاقه ام هدیه ای ارزشمند بگیرم تا عشقم را باور کند و کاش آن روزها کسی بود به من می گفت که راه ابراز عشق خرید کردن نیست که اگر بود محل ابراز عشق دلباخته ترین عاشق ها ، فروشگاهها می شد!!
کسی چیزی نگفت و من چون هرگز نتوانستم هدیه ای ارزشمند بگیرم هرگز هم نتوانستم علاقه ام را به آن دختر ابراز کنم و او هم برای همیشه ترکم کرد . روز رفتنش قسم خوردم دیگر تا روزی که ثروتی به دست نیاوردم هرگز به دنبال عشقی هم نباشم و بلند هم بر سر قلبم فریاد کشیدم : هیس ، از امروز دگر ساکت باش و عجیب که قلبم تا همین امروز هم ساکت مانده است ...

و زندگی جدید من آغاز شد …
من با تمام جدیت شروع به اندوختن سرمایه کردم ، باید به خودم و تمام آدمها ثابت می کردم کسی هستم . شاید برای اثبات کسی بودن راههای دیگری هم بود که نمی دانم چرا آنوقتها به ذهن من نرسید ... دیگر حساب روزها و شبها از دستم رفته بود .
روزها می گذشت ، جوانیم دور میشد و به جایش ثروت قدم به قدم به من نزدیکتر می شد ، راستش من تنها در پی ثروت نبودم ، دلم می خواست از ورای ثروت به آغوش شهرت هم دست یابم و اینگونه شد ، آنچنان اسم و رسمی پیدا کرده بودم که تمام آدمهای دوروبرم را وادار به احترام می کرد و من چه خوش خیال بودم ، خیال می کردم آنها دارند به من احترام می گذارند اما دریغ که احترام آنها به چیز دیگری بود .
آن روزها آنقدر سرم شلوغ بود که اصلا وقت نمی کردم در گوشه ای از زنده ماندنم کمی زندگی هم بکنم ! به هر جا می رسیدم باز راضی نمی شدم بیشتر می خواستم ، به هر پله که می رسیدم پله بالاتری هم بود و من بالاترش را میخواستم و اصلا فراموش کرده بودم اینجا که ایستادم همان بهشت آرزوهای دیروزم بود کمی در این بهشت بمانم ، لذتش را ببرم و بعد پله بعدی ، من فقظ شتاب رفتن داشتم حالا قرار بود کی و کجا به چه چیز برسم این را خودم هم نمی دانستم !
اوایل خیلی هم تنها نبودم ، آدمهای زیادی بودند که دلشان می خواست به من نزدیکتر باشند ، خیلی هاشان برای آنچه که داشتم و یکی دو تا هم تنها برای خودم و افسوس و هزاران افسوس که من آن روزها آنقدر وقت نداشتم که این یکی دو نفر را از انبوه آدمهایی که احاطه ام کرده بودند پیدایشان کنم ، من هرگز پیدایشان نکردم و آنها هم برای همیشه گم شدند و درست ازروز گم شدن آنها تنهایی با تمام تلخیش بر سویم هجوم آورد .
من روز به روز میان انبوه آدمها تنها و تنها تر میشدم وخنده دارو شاید گریه دارش اینجاست هیچ کس از تنهایی من خبر نداشت و شاید خیلیها هم زیر لب زمزمه می کردند : خدای من ، این دگر چه مرد خوشبختیست ! و کاش اینطور بود ...
و باز روزها گذشت ، آسایش دوش به دوش زندگیم راه می رفت و هرگز نفهمیدم آرامش این وسط کجا مانده بود ؟ ایام جوانی خیال می کردم ثروت غول چراغ جادوست که اگر بیاید تمام آرزوها را براورده می کند و من با هزاران جان کردن آوردمش اما نمی دانم چرا آرزوها ی مرا براورده نکرد ...

کاش در تمام این سالها تنها چند روز، تنها چند صبح بهاری پابرهنه روی شنهای ساحل راه می رفتم تا غلفلک نرم آن شنهای خیس روحم را دعوت به آرامش می کرد .
کاش وقتهایی که برف می آمد من هم گوله ای از برف می ساختم و یواشکی کسی را نشانه می گرفتم و بعد از ترس پیدا کردنم تمام راه را بر روی برفها می دویدم .

کاش بعضی وقتها بی چتر زیر باران راه می رفتم ، سوت می زدم ، شعر می خواندم ، کاش با احساساتم راحتر از اینها بودم ، وقتهایی که بغضم می گرفت یک دل سیر گریه می کردم و وقت شادیم قهقهه خنده هایم دنیا را می گرفت ...

کاش من هم می توانستم عشقم را در نگاهم بگنجانم و به زبان چشمهایم عشق را می گفتم ...
کاش چند روزی از عمرم را هم برای دل آدمها زندگی می کردم ، بیشتر گوش می کردم ، بهتر نگاهشان می کردم ...

شاید باورتان نشود ، من هنوز هم نمی دانم چگونه می شود ابراز عشق کرد ، حتی نمی دانم عشق چیست ، چه حسی است تنها می دانم عشق نعمت باشکوهی بود که اگر درون قلبم بود من بهتر از اینها زندگی می کردم ، بهتر از اینها می مردم . من تنها می دانم عشق حس عجیبی*ست که آدمها را بزرگتر می کند .
درست است که می گویند با عشق قلب سریعتر می زند ، رنگ آدم بی هوا می پرد ، حس از دست و پای آدم می رود اما همانها می گویند عشق اعجاز زندگیست ، کاش من هم از این معجزه چیزی می فهمیدم ...
کاش همین حالا یکی بیاید تمام ثروت مرا بردارد و به جایش آرام حتی شده به دروغ ! درون گوشم زمزمه کند دوستم دارد ، کاش یکی بیاید و در این تنهایی پر از مرگ مرا از تنهایی و تنهایی را از من نجات دهد ، بیاید و به من بگوید که روزی مرا دوست داشته است ، بگوید بعد از مرگ همواره به خاطرش خواهم ماند ، بگوید وقتی تو نباشی چیزی از این زندگی ، چیزی از این دنیا ، از این روزها کم می شود .

راستی من کجای دنیا بودم ؟
آهای آدمها ، کسی مرا یادش هست ؟
اگر هست تو را به خدا یکی بیاید و در این دقایق پر از تنهایی به من بگوید که مرا دوست داشته است!


دریافتی از گروه امید زندگی - ریکی



دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 7:34 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

altآیا می دانید رژیم غذایی سالم و مناسب می تواند تا حد زیادی باعث افزایش تاثیر داروها و مدت اثربخشی آنها در افراد مبتلا به بیش فعالی شود؟ آیا می دانید کدام یک از خوراکی ها برای افراد بیش فعال، خوب و کدام یک بد هستند؟ اگر نمی دانید و یکی از اعضای خانواده تان هم از این مشکل رنج می برد یا اگر احیانا فرزندتان مبتلا به بیش فعالی است، بهتر است این خوراکی ها را در رژیم غذایی او بگنجانید:

گوشت مرغ:گوشت مرغ یکی از مهم ترین منابع دریافت پروتئین است. بیشتر بچه ها هم گوشت مرغ را برخلاف گوشت قرمز یا حتی ماهی، بسیار دوست دارند و هفته ای یکی دو مرتبه خوردن غذاهایی با گوشت مرغ، دلشان را نمی زند. پروتئین موجود در گوشت مرغ علاوه بر اینکه می تواند تاحدی باعث بهبود قدرت تمرکز در بچه های بیش فعال شود، می تواند زمان اثربخشی داروهای بیش فعالی را هم افزایش دهد. به همین دلیل، افزودن تکه های مرغ بخارپز یا گریل شده به غذا، سالاد و سوپ بچه های مبتلا به بیش فعالی توصیه می شود.

گریپ فروت:گریپ فروت، سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است و مصرف آن می تواند علایم بیش فعالی را تاحد قابل قبولی تخفیف دهد. متخصصان تغذیه توصیه می کنند در صورت امکان، هفته ای ۲ روز، یک لیوان آب گریپ فروت در برنامه صبحانه بچه های مبتلا به بیش فعالی بگنجانید.

سیب:سیب، یکی از بهترین منابع دریافت کربوهیدرات های پیچیده است. کربوهیدرات های پیچیده، جزو ترکیب هایی هستند که باید روزانه برای حفظ آرامش بیشتر و تخفیف علایم بیش فعالی در برنامه غذایی بچه های مبتلا به این مشکل قرار بگیرند. خوردن یک سیب، درست کمی پیش از خوابیدن، می تواند به خوابی آرام در بچه های بیش فعال کمک کند.

پنیر:پنیر، منبع خوبی از پروتئین است و پروتئین مرغوب موجود در آن، می تواند در کنترل علایم بیش فعالی موثر باشد. اگر فرزندتان به پنیر و سایر لبنیات حساسیت ندارد، حتما حدود ۳۰ گرم از آن را در برنامه غذایی روزانه اش بگنجانید. هرچند که پنیر نمی تواند کمکی به افزایش تمرکز این بچه ها بکند اما می تواند زمان اثربخشی داروهایشان را افزایش دهد.

گلابی:گلابی هم مانند سیب، سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است. اگر فرزند شما تمایلی به خوردن روزانه سیب ندارد یا نمی خواهد درست پیش از خوابیدن، یک سیب بخورد، می توانید یک گلابی بزرگ یا پوره آن را جایگزین سیب کنید. ویتامین ها و سایر ترکیب های مغذی موجود در گلابی هم می توانند آرامش زیادی به خواب بچه های بیش فعال بدهند.

ماهی:دریافت اسیدهای چرب امگا۳، کمک چشمگیری به کاهش علایم بیش فعالی می کند. به همین دلیل هم متخصصان تغذیه توصیه می کنند حداقل هفته ای ۳ مرتبه به بچه های بیش فعال، غذاها و سالادهای حاوی ماهی های چرب بدهید. ماهی هایی مانند ماهی تن، ساردین، کیلکا، قزل آلا و سالمون.

تخم مرغ:پروتئین فراوان و مرغوب موجود در تخم مرغ می تواند با حفظ تعادل ریزمغذی ها در بدن، باعث کنترل علایم بیش فعالی در بچه های مبتلا به این ناراحتی شود. پروتئین تخم مرغ هم برخلاف پنیر، می تواند قدرت تمرکز را در بچه های بیش فعال افزایش دهد و طول دوره اثربخشی داروهای آنها را بیشتر کند.

مغزها:انواع مغزهای خام مانند مغز گردو هم سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند و می توانند برای کنترل علایم بیش فعالی، در برنامه صبحانه یا میان وعده های بچه ها قرار بگیرند.

پرتقال:خوردن یک پرتقال یا یک لیوان آب پرتقال صددرصد طبیعی هم می تواند کربوهیدرات های پیچیده بیشتری به بدن بچه های بیش فعال برساند و کمک زیادی به داشتن خوابی آرام در آنها بکند. متخصصان توصیه می کنند بهتر است یک لیوان آب پرتقال طبیعی برای بچه بیش فعالتان بگیرید، آن را داخل بطری دربسته ای بریزید و برای زنگ تفریحش کنار بگذارید. ویتامین C و کربوهیدرات های پیچیده موجود در این آبمیوه طبیعی می تواند به حفظ آرامش و تمرکز بیشتر این بچه ها در مدرسه کمک کند.

کیوی:کیوی هم یکی دیگر از منابع سرشار از کربوهیدرات های پیچیده و ویتامین C محسوب می شود که می تواند در رژیم غذایی بچه های بیش فعال جای بگیرد. خوردن یک کیوی در میان وعده صبح یا عصرانه، به حفظ آرامش بیشتر بچه ها در طول روز کمک می کند و باعث اثربخشی داروها می شود.

بیش فعال
ها این خوراکیها را نخورند

اگر فرزندتان مبتلا به بیش فعالی است، بهتر است این خوراکی ها را از رژیم غذایی او حذف یا مصرفشان را بسیار محدود کنید:


بستنی:مصرف بستنی های بسیار شیرین خامه ای و سرشار از شکلات، به خصوص برای مبتلایان به بیش فعالی که به محصولات لبنی حساسیت دارند، می تواند باعث تحریک ناراحتی آنها و تشدید علایم بیش فعالی شان بشود.

چای و قهوه:نتایج بسیاری از تحقیقات نشان داده است کافئین موجود در چای، قهوه و نسکافه می تواند تاثیر مستقیمی در تحریک بچه های بیش فعال و تشدید علایم آنها داشته باشد. به همین دلیل بهتر است انواع نوشیدنی ها و خوراکی های حاوی کافئین تاحد امکان از رژیم غذایی شان، حذف شود.

ماست:برخی محصولات لبنی می توانند باعث تحریک بچه های بیش فعال بشوند. البته مصرف این محصولات در تمام بچه های بیش فعال اثر یکسانی ندارد. به همین دلیل هم خود والدین باید با حذف و اضافه کردن خوراکی های مختلف و آزمون و خطای غذایی، متوجه شوند کدام گروه از لبنیات می توانند باعث تشدید مشکل فرزند آنها شوند و ماده دیگری را جایگزین آن کنند.

شکر:متخصصان تغذیه معتقدند مصرف بیش از اندازه قند و شکر ساده و محصولات حاوی آنها، می تواند آتش بیش فعالی را در افراد مستعد، شعله ور کند. گروه دیگری از متخصصان هم عقیده دارند که مصرف شکر، بدن را از جذب ویتامین ها، آنزیم ها و موادمعدنی مورد نیاز برای ایجاد تعادل در خلق وخو محروم می کند و به همین دلیل مصرف شکر و خوراکی های حاوی آن باعث تحریک شدید بچه های بیش فعال می شود.

فست فودها:فست فودها، غذاهای سرخ کردنی و مواد غذایی سرشار از ادویه، به شدت باعث تشدید علایم بیش فعالی در بچه ها می شوند بنابراین اگر نمی توانید این غذاها را از رژیم آنها حذف کنید، باید محدودیت های شدیدی را برای مصرفشان در نظر بگیرید.


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 7:32 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سیب درختی را همیشه میوه ای فوق العاده مفید می شناختیم کمااینکه تمام کارشناسان تغذیه با این نظریه موافق بودند که حتی سیب را هر روزه بخوریم آنهم با پوست :

سیب را کامل گاز بزنید!
پاییز با بازگشت شکوهمندانۀ سیب از راه رسیده است. واضح و مبرهن است که این میوه امتیازات تغذیه ای بسیار زیادی دارد، مثلی قدیمی می‌گوید که یک سیب می‌تواند شما را از پزشک دور کند، امروزه نیز این مثل مورد تأیید مطالعات جدید قرار گرفته است، به شرطی که پوستش هم مصرف شود.

سیب را پوست نکنید!
سیب که به خوبی اشتها را مهار می‌کند، سرشار از خواص تغذیه ای است. این میوۀ کم کالری و کمی شیرین، اثر ادرار آوری دارد و به از بین بردن رسوبات ادراری کمک می‌کند. فیبرهای سیب و پکتین ها فقط به درد مربا درست کردن نمی‌خورند! در واقع، این فیبرها برای عملکرد مناسب فلور روده ای بسیار مناسب هستند. به لطف این خواص، سیب تأثیر تنظیم کنندگی بر روی سیستم گوارشی دارد، سیب برای درمان سستی روده ای که منجر به اسهال می‌شود، مفید است.

دربارۀ ویتامین ها، باید بگوییم که سیب مجموعۀ بسیار متنوعی از آنها را در خود دارد: ویتامین های گروه B، کمی بتاکاروتن یا پروویتامین A و مقدار اندکی ویتامین C، در سیب یافت می‌شوند.

اما قبل از اینکه پوست سیب را بکنید و دور بیندازید، خوب است بدانید که: پوست سیب خیلی بیشتر از گوشتش ویتامین C دارد (4 تا 6 برابر). با این حال، با توجه به این که پوست سیب نسبتاً وزن کمی دارد، تنها بخش محدودی (25%) از کل ویتامین C موجود در سیب را در خود گنجانده است

بنابراین هیچ چیز نباید مانع تان بشود که سیب را با پوست بخورید. در واقع، پوست سیب یک آنتی اکسیدان دیگر نیز در خود دارد، این آنتی اکسیدان بسیار قوی کِرستین است. سیب های قرمز به طور ویژه میزان بالاتری از کِرستین را در ترکیب خود در مقایسه با دیگر میوه ها و سبزیجات دارند. اما فرآورده های مشتق شده از سیب (آب سیب، کمپوت و ...) که از گوشت آن تهیه می‌شوند و نه از پوستش، طبیعتاً حاوی کِرستین کمی تر خواهند بود.

یک میوۀ مقاوم
مطمئناً، به محض اینکه سیب بریده شود یا نیمه خورده در هوای آزاد بماند، به سرعت سیاه می‌شود. این واکنش تیرگی و آنزیمی کاملاً طبیعی و مطلقاً بی خطر است. اما به طور کلی، در مقایسه با سایر میوه ها، سیب خیلی خوب باقی می‌ماند و دوام می‌آورد. نگه داری طولانی مدت از آن کاهش قابل توجه از ویتامین C را با خود به همراه ندارد و پختنش باعث از بین رفتن تنها بخشی از ویتامین هایش می‌شود، پختن سیب در فر 25 تا 30% از ویتامین های آن را از بین می‌برد. و این میزان فاصلۀ بسیار زیادی با میزان کاهش ویتامین های حساس در میوه های قرمز دارد!

سلامتی در سیب است
در سال های اخیر، دانشمندان لحظه ای دست از ستایش خالق این میوه برنداشته اند. همچنین، آنها مشاهده کرده اند که مصرف منظم سیب (2 تا 3 سیب در روز) می‌تواند به متعادل سازی کلسترول بالا (کلسترول کلی و کلسترول بد) کمک کند، خصوصاً اگر با پوست خورده شود. ضمناً می‌تواند در کاهش قند خون بالا نیز سهیم باشد. محتمل ترین فرضیه این است که این خواص به خاطر اثر فیبرهای سیب بر روی دستگاه گوارش و فلور روده ای است. زمینۀ دیگر پزشکی که سیب در آن امیدهای بسیاری ایجاد کرده است، عصب شناسی است. تجربیاتی که بر روی حیوانات انجام شده، به ما اجازه می‌دهد که تصور کنیم کِرستین موجود در سیب از نورون های آسیب دیده بر اثر آلزایمر محافظت می‌کند. و این ویژگی مشترک تمام انواع سیب هاست.

تا اینکه در روزهای اخیر سایت های مختلف و همچنین برخی رسانه ها ویدئویی را منتشر کردند مبنی بر اینکه سیب های موجود در بازار خصوصا سیب قرمز آغشته به نوعی واکس یا پارافین نگهدارنده است که خوردنش حتی میتونه سرطان زا باشه !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

برای دانلود ویدئو روی تصویر بالا یا لینک زیر کلیک کنید

دانلود مستقیم - 1.49 مگابایت

البته بد نیست خودتون هم با همین روشی که در کلیپ می بینید سیبی که می خواهید مصرف کنید رو تست کنید چون همونطوری که تمام انگشتان دستتون یه اندازه نیستند ممکنه این آلودگی شامل حال همه نوع سیب موجود در بازار نباشه ...

واکنش بیابانی قائم مقام خانه کشاورز به آلوده بودن پوست سیب وخیار

میوه‌هایی همچون سیب را با پوست مصرف نکنند

قائم مقام خانه کشاورز هرچند عنوان کرد موارد نگهدارنده میوه‌هایی همچون سیب و خیار خوراکی هستند و جای نگرانی ندارند اما متذکر شد: مواد نگهدارنده‌ای که از اسپانیا و سایر کشورها وارد می‌شود؛ بعضا استاندارد لازم را ندارند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به گزارش اقتصاد نیوز، چندی پیش کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد روی سیب لایه‌ای از یک ماده چرب است. سپس در این کلیب به مردم توصیه شد سیب درختی را با پوست نخورند. موضوعی که وزیر بهداشت درباره آن گفت: مردم حتما میوه بخورند، اما میوه‌هایی همچون سیب را با پوست مصرف نکنند.

به اعتقاد حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت؛ مصرف مواد شیمیایی بر روی میوه‌ها مشکل جدیدی نیست و سال‌هاست که از مواد شیمیایی بر روی میوه‌ها استفاده می‌کنند.

در خصوص این موضوع قائم مقام خانه کشاورز به اقتصاد نیوز گفت: در گذشته ماده‌ای برای پوشش و نگهداری محصولات کشاورزی استفاده می‌شد که آلودگی شیمیایی داشته است. اما اخیرا ماده غیرشیمیایی در داخل کشور تولید می‌شود که فقط جنبه پوششی برای نگهداری و جلوگیری از فسادپذیری میوه‌هایی همچون سیب و خیار دارد.

عنایت الله بیابانی بر نیفزودن مواد نگهدارنده شیمیایی به سیب، خیار و سایر میوه‌ها مشابه، تاکید کرد و افزود: خانه کشاورز بر این موضوع نظارت دارد؛ نمایندگان ما در بسیاری از مراکز بازدید کردند. طبق کارهای کارشناسی که در خانه کشاورز انجام شده است؛ برای تولید واکس نگهدارنده محصولات باغی در ایران از موادخوراکی غیرمضر استفاده می‌شود.

وی در مورد اظهارات وزیر بهداشت در مورد اینکه حتما میوه‌های مشابه سیب یا خیار را باید پوست کند، نیز گفت: حرف آنها غیرکارشناسانه نیست؛ زیرا این مواد افزودنی فقط ایرانی نیستند چون ما هنوز از موادافزودنی وارداتی استفاده می‌کنیم. مواد نگهدارنده‌ای که از اسپانیا و سایر کشورها وارد می‌شود؛ بعضا استاندارد لازم را ندارند.

بیابانی در مورد اینکه چه کسانی اجازه ورود این مواد را به کشور می‌دهند؟ توضیح داد: موسسه استاندارد و سازمان حفظ نباتات مجوز واردات این محصولات را می‌‌دهند و باید در مبادی ورود بر روی این محصولات حساسیت نشان دهند. در واقع موسسه استاندارد و سازمان حفظ نباتات باید دخالت کنند و تاییدیه بدهند. البته الان توجه به این مسئله بیش از گذشته است؛ متاسفانه در گذشته مبادی ورود ما نظارت دقیق و کامل نداشته و بررسی‌ها بر پایه گزارشی بود که کشور مبدا ارسال‌ می‌کرد.

وی تاکید کرد: اکنون استاندارد نظارت‌هایش را دقیق‌تر کرده است و در جلسات مشترکی که با آنها در اتاق بازرگانی داریم می‌بینیم که آنها بر سلامت عوامل نگهدارنده محصول توجه ویژه‌ای دارند.

واکنش دکتر هاشمی وزیر بهداشت نسبت به پارافین سیب

لطفا" سیب را با پوست نخورید

دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف مواد شیمیایی بر روی میوه‌ها مشکل جدیدی نیست،‌ در واقع سال‌هاست که از مواد شیمیایی بر روی میوه‌ها استفاده می‌کنند، معمولا کمتر محصولی یافت می‌شود که از سم و کود در آن استفاده نشده باشد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

وی افزود: البته پارافین از محصولاتی است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و بنابر بررسی وزارت جهاد کشاورزی، قرار است این محصول مانند سایر داروها شناسنامه دار شود، بر اساس مطالعات انجام شده میزان نیترات خیار و سیب نسبت به سایر میوه‌ها بیشتر است و افراد باید از مصرف سیب غافل نشوند. وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم حتما میوه بخورند، از مردم خواست میوه‌هایی همچون سیب را با پوست مصرف نکنند.

علی اکبر سیاری، ‌معاون وزیر بهداشت گفت: کشاورزان جزو زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند و متاسفانه این موضوع نیز به آن‌ها سرایت کرده است و برای اینکه سیب و نارنگی زیباتر دیده شود، روغن پارافین را داخل گونی‌ سیب‌ها می‌ریزند. وی در پاسخ به اینکه آیا این روغن عوارضی برای بدن دارد یا نه،‌ اذعان داشت: پارافین خود بسیار مضر است،‌ چه برسد به گریس و وازلین که جزء خطرناک ترین روغن‌‌ها محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: سیب‌ها و سبزیجات با دقت شسته شوند و پوست آن‌ها از مغزش جدا شود و افراد باید در طی روز 5 واحد میوه و سبزی مصرف کنند. وی در پایان عنوان کرد: باید سعی شود آبی که پای درختان می‌رود، آزمایش شود تا بعد‌ها میوه ‌ها و سبزیجات آسیب نبینند و به بدن افراد آسیب نرسانند. میدان دار‌ها و کشاورزها باید این کارها را انجام دهند و باید نظارت کامل بر روی آن‌ها صورت گیرد.


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 7:28 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

alt

آیا می دانید رژیم غذایی سالم و مناسب می تواند تا حد زیادی باعث افزایش تاثیر داروها و مدت اثربخشی آنها در افراد مبتلا به بیش فعالی شود؟ آیا می دانید کدام یک از خوراکی ها برای افراد بیش فعال، خوب و کدام یک بد هستند؟ اگر نمی دانید و یکی از اعضای خانواده تان هم از این مشکل رنج می برد یا اگر احیانا فرزندتان مبتلا به بیش فعالی است، بهتر است این خوراکی ها را در رژیم غذایی او بگنجانید:

گوشت مرغ:گوشت مرغ یکی از مهم ترین منابع دریافت پروتئین است. بیشتر بچه ها هم گوشت مرغ را برخلاف گوشت قرمز یا حتی ماهی، بسیار دوست دارند و هفته ای یکی دو مرتبه خوردن غذاهایی با گوشت مرغ، دلشان را نمی زند. پروتئین موجود در گوشت مرغ علاوه بر اینکه می تواند تاحدی باعث بهبود قدرت تمرکز در بچه های بیش فعال شود، می تواند زمان اثربخشی داروهای بیش فعالی را هم افزایش دهد. به همین دلیل، افزودن تکه های مرغ بخارپز یا گریل شده به غذا، سالاد و سوپ بچه های مبتلا به بیش فعالی توصیه می شود.

گریپ فروت:گریپ فروت، سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است و مصرف آن می تواند علایم بیش فعالی را تاحد قابل قبولی تخفیف دهد. متخصصان تغذیه توصیه می کنند در صورت امکان، هفته ای ۲ روز، یک لیوان آب گریپ فروت در برنامه صبحانه بچه های مبتلا به بیش فعالی بگنجانید.

سیب:سیب، یکی از بهترین منابع دریافت کربوهیدرات های پیچیده است. کربوهیدرات های پیچیده، جزو ترکیب هایی هستند که باید روزانه برای حفظ آرامش بیشتر و تخفیف علایم بیش فعالی در برنامه غذایی بچه های مبتلا به این مشکل قرار بگیرند. خوردن یک سیب، درست کمی پیش از خوابیدن، می تواند به خوابی آرام در بچه های بیش فعال کمک کند.

پنیر:پنیر، منبع خوبی از پروتئین است و پروتئین مرغوب موجود در آن، می تواند در کنترل علایم بیش فعالی موثر باشد. اگر فرزندتان به پنیر و سایر لبنیات حساسیت ندارد، حتما حدود ۳۰ گرم از آن را در برنامه غذایی روزانه اش بگنجانید. هرچند که پنیر نمی تواند کمکی به افزایش تمرکز این بچه ها بکند اما می تواند زمان اثربخشی داروهایشان را افزایش دهد.

گلابی:گلابی هم مانند سیب، سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است. اگر فرزند شما تمایلی به خوردن روزانه سیب ندارد یا نمی خواهد درست پیش از خوابیدن، یک سیب بخورد، می توانید یک گلابی بزرگ یا پوره آن را جایگزین سیب کنید. ویتامین ها و سایر ترکیب های مغذی موجود در گلابی هم می توانند آرامش زیادی به خواب بچه های بیش فعال بدهند.

ماهی:دریافت اسیدهای چرب امگا۳، کمک چشمگیری به کاهش علایم بیش فعالی می کند. به همین دلیل هم متخصصان تغذیه توصیه می کنند حداقل هفته ای ۳ مرتبه به بچه های بیش فعال، غذاها و سالادهای حاوی ماهی های چرب بدهید. ماهی هایی مانند ماهی تن، ساردین، کیلکا، قزل آلا و سالمون.

تخم مرغ:پروتئین فراوان و مرغوب موجود در تخم مرغ می تواند با حفظ تعادل ریزمغذی ها در بدن، باعث کنترل علایم بیش فعالی در بچه های مبتلا به این ناراحتی شود. پروتئین تخم مرغ هم برخلاف پنیر، می تواند قدرت تمرکز را در بچه های بیش فعال افزایش دهد و طول دوره اثربخشی داروهای آنها را بیشتر کند.

مغزها:انواع مغزهای خام مانند مغز گردو هم سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند و می توانند برای کنترل علایم بیش فعالی، در برنامه صبحانه یا میان وعده های بچه ها قرار بگیرند.

پرتقال:خوردن یک پرتقال یا یک لیوان آب پرتقال صددرصد طبیعی هم می تواند کربوهیدرات های پیچیده بیشتری به بدن بچه های بیش فعال برساند و کمک زیادی به داشتن خوابی آرام در آنها بکند. متخصصان توصیه می کنند بهتر است یک لیوان آب پرتقال طبیعی برای بچه بیش فعالتان بگیرید، آن را داخل بطری دربسته ای بریزید و برای زنگ تفریحش کنار بگذارید. ویتامین C و کربوهیدرات های پیچیده موجود در این آبمیوه طبیعی می تواند به حفظ آرامش و تمرکز بیشتر این بچه ها در مدرسه کمک کند.

کیوی:کیوی هم یکی دیگر از منابع سرشار از کربوهیدرات های پیچیده و ویتامین C محسوب می شود که می تواند در رژیم غذایی بچه های بیش فعال جای بگیرد. خوردن یک کیوی در میان وعده صبح یا عصرانه، به حفظ آرامش بیشتر بچه ها در طول روز کمک می کند و باعث اثربخشی داروها می شود.

بیش فعال
ها این خوراکیها را نخورند

اگر فرزندتان مبتلا به بیش فعالی است، بهتر است این خوراکی ها را از رژیم غذایی او حذف یا مصرفشان را بسیار محدود کنید:


بستنی:مصرف بستنی های بسیار شیرین خامه ای و سرشار از شکلات، به خصوص برای مبتلایان به بیش فعالی که به محصولات لبنی حساسیت دارند، می تواند باعث تحریک ناراحتی آنها و تشدید علایم بیش فعالی شان بشود.

چای و قهوه:نتایج بسیاری از تحقیقات نشان داده است کافئین موجود در چای، قهوه و نسکافه می تواند تاثیر مستقیمی در تحریک بچه های بیش فعال و تشدید علایم آنها داشته باشد. به همین دلیل بهتر است انواع نوشیدنی ها و خوراکی های حاوی کافئین تاحد امکان از رژیم غذایی شان، حذف شود.

ماست:برخی محصولات لبنی می توانند باعث تحریک بچه های بیش فعال بشوند. البته مصرف این محصولات در تمام بچه های بیش فعال اثر یکسانی ندارد. به همین دلیل هم خود والدین باید با حذف و اضافه کردن خوراکی های مختلف و آزمون و خطای غذایی، متوجه شوند کدام گروه از لبنیات می توانند باعث تشدید مشکل فرزند آنها شوند و ماده دیگری را جایگزین آن کنند.

شکر:متخصصان تغذیه معتقدند مصرف بیش از اندازه قند و شکر ساده و محصولات حاوی آنها، می تواند آتش بیش فعالی را در افراد مستعد، شعله ور کند. گروه دیگری از متخصصان هم عقیده دارند که مصرف شکر، بدن را از جذب ویتامین ها، آنزیم ها و موادمعدنی مورد نیاز برای ایجاد تعادل در خلق وخو محروم می کند و به همین دلیل مصرف شکر و خوراکی های حاوی آن باعث تحریک شدید بچه های بیش فعال می شود.

فست فودها:فست فودها، غذاهای سرخ کردنی و مواد غذایی سرشار از ادویه، به شدت باعث تشدید علایم بیش فعالی در بچه ها می شوند بنابراین اگر نمی توانید این غذاها را از رژیم آنها حذف کنید، باید محدودیت های شدیدی را برای مصرفشان در نظر بگیرید.


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 7:26 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
دلسرد نشوید، اتفاق های خوب در راه است
وقتی وارد یک تنگنا می‌شوید و همه چیز مخالف شما می‌شود، طوری که به نظرتان می‌رسد حتی یک دقیقه دیگر هم نمی‌توانید تحمل کنید، این دقیقاً همان زمان و مکانی است که جریان عوض می‌شود. -- هریت بیچ استو

مطمئنم که شما هم قبلاً در همچنین وضعیتی بوده‌اید. هر چقدر هم که سخت تلاش می‌کرده‌اید، همه تلاش‌هایتان به نظر بیهوده می‌رسیده است. اما نباید ناامید شوید، زیرا بعضی از بزرگترین پیروزی‌های زندگی برای کسانی اتفاق افتاده است که باوجود شرایط خارجی، تحمل کرده‌اند. پیشرفت به سمت درک اهداف شخصی، پیشرفتی خطی و محدود نیست. موفقیت بعد از مجموعه‌ای از شکست‌ها، بن‌بست‌ها و پیروزی‌های کوچک اتفاق می‌افتد.

http://mj9.persianfun.info/img/93/9/Hope/01.jpg

این خود مسیر رسیدن به هدف است که تعیین می‌کند به چه انسانی تبدیل شوید. رهبران موفق به شما توصیه می‌کنند که مسیر رسیدن به هدف پایه و اساس پیروزی و موفقیت شماست، احتمالاً داستان توماس ادیسون را شنیده‌اید که بعد از شکست‌های مداوم به کشف لامپ برق دست پیدا کرد. او برای کشف چیزی که امروز یکی از بزرگترین اکتشافات تاریخ به شمار می‌رود، بیشتر از هزار مرتبه تلاش کرد.

موفقیت نزدیک‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید

ممکن است با خود فکر کنید و بگویید که انگیزه ای ندارید که برای رسیدن به موفقیت در آن ۱۰۰۰ شکست را تجربه کنید. اما اگر کشف ادیسون نیاز به ۱۰۰۰ مرتبه تلاش قبل از موفقیت داشت چه؟ می‌بینید گاهی فرایند، راه به سمت موفقیت را نشانتان می‌دهد. اگر هدفتان با مقیاسی قابل اندازه‌گیری باشد، شکست شما ممکن است به اندازه توماس ادیسون برجسته نباشد.

از طرف دیگر اگر هدف شما تاثیر گذاشتن بر انسانیت در مقیاس جهانی باشد، فرایند دنبال کردن هدفتان مطمئناً نیازمند شکست‌های غیرقابل انتظار خواهد بود. مقیاس یک هدف است که روندی که فرد طی می‌کند و کارهایی که برای رسیدن به آن لازم است را تعیین می‌کند.

این را در نظر بگیرید، اگر تلاش شما نیازمند صرف زمان و صبر بود و این را از قبل می‌دانستید چه؟ آیا باز هم مداومت داشتید؟ خیلی وقت‌ها بخاطر بسیاری عوامل نامشخص از دنبال کردن یک هدف دست می‌کشیم. به ناچار بخاطر ترس از ناشناخته‌ها، دلسرد می‌شویم تا اینکه آن را بعنوان یک چالش در آغوش بگیریم. این ترس از راه پیش رو است که ضعیفمان می‌کند زیرا عدم قطعیت نشان می‌دهد که موفقیت ممکن است دست‌نیافتنی باشد.

توصیه ما برای غلبه بر ترس از شکست این است که زمان را فراموش کرده و در عوض از مسیر لذت ببرید. اگر کاری که انجام می‌دهید را دوست داشته باشید و کاری را انجام دهید که دوست دارید، آنوقت روند کار می‌تواند تمرکز اصلی شما شود.

http://mj9.persianfun.info/img/93/9/Hope/02.jpg

استفان کووی در کتاب معروف خود، ۷ عادت افراد موثر، عنوان می‌کند که وقتی با در نظر داشتن انتها، به هدفمان فکر می‌کنیم، راهی به سمت موفقیت برایمان طراحی می‌شود. افراد به دلایل مختلف از رسیدن به هدفشان دلسرد می‌شوند. اعتقاد من این است که هدف ممکن است همراه با عشق و عزم شما نباشد. در این صورت باید عشقی نابودنشدنی و عزمی راسخ برای رسیدن به آن هدف در خود ایجاد کنید. به هیچ وجه نباید به شکست فکر کنید.

لحظه‌ای به این مسئله فکر کنید. کدام بزرگتر است، لذت موفقیت یا بدبختی شکست؟ آیا برای موفقیت انگیزه دارید یا انگیزه دارید که از درد جلوگیری کنید؟ روانشناسان به این اصل درد-لذت می‌گویند.

برای درک هدفتان باید علاوه بر پشتکار و مداومت در کار، باوری انکارناپذیر به موفقیتتان داشته باشید. برای این منظور داشتن پشتکار دائمی اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا این عادات روزانه‌تان است که شما را به سمت موفقیت یا شکست راهنمایی می‌کند.

قبل از اینکه دلسرد شوید، کمی به خودتان استراحت دهید. گاهی اوقات یک وقفه کوتاه از روندی که برای رسیدن به هدفتان دارید، ذهنتان را روشن‌تر کرده و دید بازتری به شما می‌دهد. آلبرت انیشتین گفته است، «هیچوقت نمی‌توانید مشکلی را با همان سطح فکری که در ابتدای کار داشتید حل کنید.» به همین دلیل نگاه کردن به هدفتان با ذهنی تازه به شما این امکان را می‌دهد که فرصت‌های ممکن که قبلاً برایتان روشن نبوده را ببینید.

هیچکس نمی‌داند رسیدن به موفقیت چقدر طول می‌کشد. اگر با باوری انکارناپذیر و تعهد و پشتکار هدفتان را دنبال کنید، مطمئناً به موفقیت خواهید رسید. ضمن اینکه مسیرتان هم لذت‌بخش‌تر از خود موفقیت خواهد شد.


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 7:25 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

گونه همسر و خودتان را سرگرم میکنید؟


فعالیت های جالبی که میتوانید با همسرتان در خانه انجام دهید!

بعضی کارای بامزه هست که میتونین با همسرتون تو خونه انجام بدین تا هم سرتون گرم شه و هم از باهم بودنتون لذت ببرین.
اگه دارین برنامه ریزی میکنین که یه زمانی رو با همسرتون بگذرونین ما چندتا کاری که میتونین برای آخر هفته انجام بدین بهتون معرفی میکنیم.

بازی های ویدئویی
چی از این بهتره که بازی ویدئویی مورد علاقه مردتون رو بخرین و باهم بازیش کنین. نه تنها اینجوری همسرتون رو غافلگیر میکنین بلکه باعث میشن سرحال و خوشحال هم بشه. یادتون باشه که بازی سالمی انجام بدین و با کل کل های بی معنی روزتون رو خراب نکنین!


مسابقه آشپزی

اگه مردتون از آشپزی کردن بدش نمیاد، یه مسابقه آشپزی تدارک ببینین. ازش بخواین غذایی رو که شما دوست دارین رو درست کنه و شما هم در مقابل غذایی که اون دوست داره رو درست کنین، یه زمان پایان هم تعیین کنین که هر کی زودتر از اون زمان آشپزیش تموم شد بتونه یه جایزه برنده بشه.


فیلم تماشا کردن
هیچ چیزی بهتر از این نیست که با خیال راحت توی خونه با همسرتون فیلم یا سریال مورد علاقتون رو نگاه کنین. به همسرتون بگین برنامه ای که میخواین رو دانلود کنه و بعدش میتونین با آرامش همه اون برنامه ها رو در حالی که تنقلات و نوشیدنی های مورد علاقتون رو میخورین تماشا کنین.


چگونه خودتان را سرگرم کنید هنگامی که مشغول کار هستید؟


موزیک گوش کنید
هر نوع موسیقی که دوس دارین، گوش کنین. از نظر علمی ثابت شده که موسیقی باعث میشه تمرکزتون بالا بره و استرس شما رو کم کنه. موسیقی کلاسیک برای افرادی که معتاد به کار هستن و همچنین کسانی که درباره دیگر ژانرهای موسیقی مطالعه دارن، موثره.


خوردن به صورت تدریجی
یه کیف از خوراکی های مورد علاقه‌تون مثل تنقلات کنارتون بذارین و در حین کار بخورین. اما زیاده روی نکنین چون ممکنه باعث بشه به جای اینکه کارتون رو انجام بدین بیشتر خواب آلوده بشین.

گهگاه صحبت کنید
با توجه به اینکه بسیار سرتون شلوغه حتی فرصت نمیکنین که بزاق دهانتون رو هم قورت بدین. به همکاراتون سلام کنین اگه کمی خسته هستین و یا سوالات کوتاهی از اونها بپرسین مثلا ازشون بپرسین: آیا کارتون رو تموم کردین؟ از فیلم های جدید سینما خبر داری؟ و یا اینکه آیا خبر داری که گوشی جدید آیفون چه موقع به بازار میاد؟ از این طریق شما میتونین در طول روز و در حین کار خودتون رو با انگیزه و پر انرژی نگه دارین.



پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, :: 6:40 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

۱۰ شغل عجیبی که انسانها در آینده خواهند داشت !

اگر یک قرن پیش کسی به شما می‌گفت کسانی پیدا خواهند شد که کارشان مثلا برنامه‌نویسی یا طراحی صفحات وب باشد، آیا کسی پیدایش این مشاغل را باور می‌کرد و شناختی نسبت به ماهیت آنها می‌داشت؟

به همین ترتیب پیشرفت فناوری و تکامل جوامع انسانی، باعث خواهد شد که در آینده شاهد به وجود آمدن شغل‌ها و حرفه‌های تازه باشیم.

در این پست ۱۰ شغلی را با هم مرور خواهیم کرد که در آینده نسبتا نزدیک مثلا در دو دهه بعد رواج پیدا خواهند کرد.


۱- نوستالژیست

آدمی است دیگر! همیشه دوست دارد که محل زندگی خود را به سبک‌های مختلف آماده کند.

در فیلم Midnight in Paris قهرمان‌های فیلم شاهد بودند که آدم‌های هر دوره‌ای دلتنگ زندگی ساکنان دهه‌ها پیش پاریس می‌شدند و زندگی در دهه‌ها پیش را پررنگ و لعاب‌تر و رُمانتیک‌تر می‌دانستند.

به شیوه مشابهی هیچ بعید نیست که آدم‌های دهه، مخصوصا تحت فشار زندگی مدرن و بسیار ماشینی و احتمالا خالی از معنویت دهه‌ها بعد، هوس کنند که جلوه‌ای از گذشته مثلا دهه ۱۹۸۰ یا اصلا دهه‌ای را که ما در آن به سر می‌بریم، بازسازی کنند و برای این کار به آدم‌های متخصصی نیاز خواهند داشت که اتاق‌ها و خانه‌هایشان را به سبک گذشته بیارایند.



۲- جراح از راه دور یا Telesurgeon

همین حالا هم جلوه‌هایی از پزشکی از راه دور را شاهد هستیم، در دهه‌های آینده اما این کار بسیار رایج‌تر خواهد شد. با پیشرفت وسایل دقیق جراحی کنترل از راه دور، احتمالا جراحی‌ها چه به صورت جراحی‌های اورژانس بیماران دچار تروما یا جراحی‌هایی مثل جراحی‌های زیبایی، از حالت کنونی به درخواهند آمد.

در این صورت احتمالا ما شاهد مسائل جدیدی خواهیم بود:

- بیماران ثروتمندی که خودپسندانه ترجیح می‌دهند در یکی از مراکز نزدیک پزشکی، توسط بهترین جراحان دنیا عمل شوند.

- یا جراحان چینی که با نصف قیمت، جراحی می‌کنند و کار و کسب جراحان داخلی را کساد می‌کنند.

- شاید هم بازار سیاه جراحی‌های غیرقانونی را شاهد باشیم!



۳- احیاکنندگان طبیعت

هیچ نمی‌دانیم که در دهه‌ها بعد اصولا طبیعتی هم باقی خواهد ماند یا نه. می‌توان حدس زد در آن زمان آنقدر مساحت نقاط بکر و دست‌نخورده طبیعت کم شود که به جای حرفه حفظ محیط زیست، شاهد رونق گرفتن حرفه احیای طبیعت باشیم.

احیاکنندگان طبیعت، احتمالا با داشتن دانش زیست‌شناسی و ژنتیک پیشرفته و فناوری‌های نوین تلاش خواهند کرد به صورت محدود برای آدم‌های دلتنگ، جلوه‌هایی از طبیعت را ایجاد کنند.



۴- طراحان زباله

در ادامه مشاغل کنونی مثل بازیافت زباله و با تکامل دانش‌هایی مثل مهندسی مواد، احتمالا سر و کله «طراحان زباله» پیدا خواهد شد. حجم زباله در دهه‌ها بعد بسیار بیشتر خواهد شد و انسان‌های مجبور خواهد شد که توده‌ها بزرگ زباله را به صورت‌های جدیدی بیارایند، طوری که تحمل آنها ساده‌تر شود.

شاید به سبک Wall E!



5- متخصصان تسهیل پروژه‌ها

پروژه‌های آینده بسیار پیچیده‌تر از پروژه‌های کنونی خواهند بود و بنابراین لازم است که کسانی پیدا شوند که کارشات تبدیل مراحل متعدد یک کار، به مراحل ساده‌تر و کمتر بشود. آنها یاوران مدیران پروژه خواهند شد.



۶- راهنماهای سیستم‌های بهداشتی و درمانی

همین حالا هم شاید به چنین حرفه‌ای نیاز داشته باشیم. در سیستم درمانی ایران که اصولا خبری از ارجاع و اجرای الگوریتم‌های از پیش‌تعریف‌شده درمانی و بهداشتی نیست، این خود بیماران هستند که انتخاب می‌کنند بیماری‌شان به کدام تخصص مربوط است، خود پزشک را انتخاب می‌کنند و پزشک مربوطه هم تنها از زاویه تنگ تخصص خود، به بررسی بیماری می‌پردازد. گذشته از آن، اگر عضوی از خانواده شما مبتلا به بیماری شود، عملا اجرای مراحل تشخیصی و درمانی بسیار گیج‌کننده خواهد بود.

اما صرف‌نظر از شرایط خاص ما در ایران، در آینده با پیشرفت دانش پزشکی و ایجاد زیرشاخه‌های فوق‌تخصصی، روند تشخیص و درمان بیماری‌ها پیچیده خواهد بود و بیماران و اعضای خانواده آنها نیاز به راهنماهای ویژه‌ای خواهند داشت.

این راهنماها ترکیبی از دانش پزشکی، مشاوران روانپزشکی و کارشناسان اقتصادی را خواهند داشت و می‌توانند به خوبی بیماران و اعضای خانواده آنها را راهنمایی کنند.



۷- درمانگرهای سال‌های پایانی عمر

با افزایش امید به زندگی، سال‌های پایانی عمر انسان‌ها، توأم با شرایط ایستایی خاصی خواهد شد. در این سال‌ها که ما علیرغم داشتن بیماری‌های متعدد، همچنان زنده خواهیم بود، کیفیت زندگی کاهش خواهد یافت. پس لازم است که علاوه بر متخصصان کنونی طب سالخوردگی، درمانگرهایی هم به مردم کمک کنند و به آنها در مورد چگونگی گذران مناسب سال‌های پایانی مشاوره بدهند.



۸- طراحان بازی‌وارسازی

در دهه‌های آینده ما نیاز خواهیم داشت که کارها پیشرفته و دشوار آن زمان را با روحیه و نشاط بهتری انجام بدهیم و در این راستا، سر و کله متخصصان بازی‌وارسازی یا Gamification پیدا خواهد شد.

آنها دنیا را به محیط قابل تحمل‌تری تبدیل می‌کنند و ترتیبی می‌دهند که روند آموختن مهارت‌ها یا انجام کارها، ساده‌تر شود، انگیزه انجام کارها را پیدا کنیم و تنش‌های روزانه ما کم شود.



۹- مشاوران ربات‌ها

کسانی پیدا خواهند شد که به شما در مورد مدل‌های بسیار متنوع ربات‌ها مشاوره بدهند و بتوانند در انتخاب مدل‌ مناسب ربات خانه‌دار یا مربی توصیه‌های خوبی کنند.



۱۰- سرگرم‌کننده‌های چندرسانه‌ای

دی جی‌ها یا خوانندگان مراسم جشن کنونی را فراموش کنید. در آینده سر و کله کسانی پیدا خواهد شد که برای برگزاری بهتر مراسم ازدواج یا کارزارهای تبلیغاتی می‌توانند به صورت چندرسانه‌ای به ما کمک کنند.

آنها صوت و ویدئو و عکس و واقعیت افزوده را با هم ترکیب می‌کنند و از ترکیب آنها شیوه جدیدی برای سرگرم کردن ما ایجاد خواهند کرد.





پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, :: 6:32 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

رازهایی که زن‌ها هرگز به مردها نمی‌گویند


ذهنیت غالب در جوامع گوناگون زن‌ها را روشن فکرتر و پرحرف‌تر از مردان می‌شناسد؛ اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید نه تنها مردان چیزهایی برای پنهان کردن دارند بلکه خانم‌ها نیز رازهای مخصوص به خود را دارند. در هر زنی رازی وجود دارد که شوهر او باید پی به آن ببرد و به نوعی آن را کشف کند اما تنها عده کمی از مردان موفق به انجام این کار می‌شوند. اگر چه درک یک زن کار سختی نیست اما اکثر مردان با این مسئله مشکل دارند و حتی برخی مردها درک شخصیت و ویژگی‌های زنان را امری محال و غیرممکن می‌دانند. بنابراین در این مقاله برخی از رازهای زنان را برملا می‌کنیم تا از این پس به عنوان یک مرد بهتر بتوانید همسر خود را درک کنید و به موقع نیازهای او را برآورده کنید.

1.زنان انتظار دارند مردها ابتکار عمل را به دست بگیرند.

این مسئله خیلی مهم است. زنان دوست ندارند تمام کارهای زندگی زناشویی از قبیل مراقبت از فرزندان، برنامه‌ریزی به مناسبت‌های گوناگون و انجام کارهای منزل را خودشان به تنهایی انجام دهند. خانم‌ها تمایل دارند مردها ابتکار عمل را به دست بگیرند. هر چند همسر شما شاید هرگز درباره‌ی این موضوع با شما صحبت نکند اما بهتر است به عنوان شوهر و مرد خانه برخی از وظایف و مسئولیت‌های دشوار را بر عهده بگیرید و با انجام این کارها همسر خود را سورپرایز کنید. هنگامی که یک مرد ابتکار عمل را در زندگی زناشویی بر عهده می‌گیرد به این معناست که او با مسائل روزمره و مهم درگیر شده و به همسرش توجه می‌کند و مراقب اوست. فرقی نمی‌کند چه کاری باشد-خرید برای منزل، آماده کردن شام یا برنامه‌ریزی برای تعطیلات بعدی-به عنوان یک مرد بهتر است همیشه این کارها را انجام دهید.

2.زنان دوست دارند بیشتر سورپرایزشان کنید.

همه‌ی زنان دیوانه سورپرایز شدن هستند و ترجیح می‌دهند که همسرانشان مخفیانه تا جایی که می‌توانند آن‌ها را مات و مبهوت کنند. حتی یک هدیه‌ی خیلی کوچک و غیر منتظره هم می‌تواند به زنان احساس خاص بودن بدهد. نیاز نیست حتماً هدیه‌ای گران‌قیمت برای همسر خود تهیه کنید، به عنوان یک مرد تنها باید ابتکار عمل را به دست بگیرید و با ابراز علاقه و محبت عمیق به همسر خود به او ثابت کنید که عاشقش هستید. سخت نیست، فقط به همسرتان توجه کنید و همیشه مراقب او باشید. وقتی همسرتان متوجه شود که شما می‌خواهید از هر راهی و با هر بهانه‌ای او را شاد کنید، بلافاصله به این محبت شما پاسخ خواهد داد و شما نیز از مهر و علاقه‌ی او بهره‌مند خواهید شد.

3.خانم‌ها از اینکه مبادا زن دیگری به همسرشان بیش از حد توجه و محبت کند می‌ترسند.

یکی از ترس‌های زنان در زندگی زناشویی این است که مبادا زن‌های دیگری مثل همکاران خانم یا دوستان قدیمی به شوهرشان بیش از حد محبت کند. دلیل این ترس خانم‌ها هم خیلی ساده است، چون اکثر زن‌ها دوست دارند چیزی را داشته باشند که نمی‌توانند یا در حالت عادی قادر به تصاحب آن نیستند؛ بنابراین زن‌ها از اینکه قلب همسرشان دزدیده شود و یا شوهرشان به زن دیگری توجه کنند به شدت می‌ترسند. این ترس کابوس زندگی خانم‌هاست و هیچ چیزی به اندازه از دست دادن محبت شوهر نمی‌تواند یک زن را ناامید و افسرده کند.

4.خانم‌ها دوست دارند مردشان رک و رو راست باشد.

هر انسانی دوست دارد که شریک زندگی‌اش فارغ از تمام مسائل و مشکلات زندگی فردی صادق و بی ریا باشد. هیچ کس دوست ندارد فریب بخورد و البته، زنان هم از این قاعده مستثنی نیستند. خانم‌ها می‌توانند برای حفظ بنیان خانواده و عشق همسر خود به سادگی خیلی چیزها را ببخشند اما هرگز نمی‌توانند از دروغ و خیانت بگذرند. صرف نظر از وضعیت پیش آمده و اینکه چقدر تقصیر شماست، خانم‌ها همیشه به صحبت‌های شما گوش خواهند داد و برای حل مشکلات و مسائل روزمره به شما کمک خواهند کرد.

5.زبان بدن برای زن‌ها خیلی مهم است و به خوبی آن را درک می‌کنند.

معروف است که خانم‌ها حس ششم دارند بخصوص اگر پای روابط در میان باشد. زن‌ها همیشه متوجه محیط اطراف خود هستند و تمام جزئیات کوچک را به دقت تجزیه و تحلیل می‌کنند و این بررسی‌های دقیق شامل زبان بدن همسرشان نیز می‌شود؛ بنابراین به راحتی می‌توانند حس دلسوزی که شوهرشان نسبت به یکی از همکاران خود دارد را به خوبی درک کنند حتی اگر هیچ وقت او را ندیده باشند. اگر خانم‌ها به چیزی مشکوک شوند حتی اگر دقیقاً ندانند که موضوع از چه قرار است نگران می‌شوند و این مطلب به شدت آن‌ها را آزار خواهد داد. اگر زن‌ها به چیزی مشکوک شوند خیلی نگران و ناراحت می‌شوند بخصوص اگر شوهرشان به جای صرف وقت با او ترجیح دهد در اداره بماند.

6.خانم‌ها با اینکه شوهرشان با دوستان خود وقت بگذراند موافق هستند.

این مورد هم یکی از رازهای دیگر خانم‌هاست که تنها عده‌ی معدودی از مردان از آن آگاه‌اند. بسیاری از زن‌ها دوست دارند که شوهرشان با دوستان خود وقت بگذراند. مردان باید از این موضوع به خوبی آگاه باشند که خانم‌ها درک می‌کنند که آن‌ها به کمی فضا و تایم آزاد برای خود احتیاج دارند و می‌دانند که برخی وقت‌ها بهتر است بگذارند شوهرشان با دوستان خود کارهایی از قبیل تماشای مسابقه فوتبال، رفتن به باشگاه و … را انجام دهند. تنها نکته‌ای که مردها باید رعایت کنند این است که بیش از حد با دوستان خود قرار نگذراند زیرا ممکن است همسرشان احساس کند که نسبت به او بی‌توجه شده‌اند و بدانید که همین احساس می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

7.زن‌ها نیاز دارند برخی اوقات تنها باشند.

اگر همسرتان به شما گفت که به کمی زمان احتیاج دارد یا می‌خواهد تنها باشد نباید ناراحت شوید و ماشین خود را روشن کنید و چند ساعت او را در خانه تنها بگذارید. فقط می‌خواهد درکش کنید. مردها باید بدانند که خانم‌ها نیز وظایف و مسئولیت‌های خود را دارند که باید این کارها را به نحو احسن انجام دهند پس بهتر است به جای غر زدن همسر خود را درک کنید.

8.زنان دوست دارند مردها صداقت داشته باشند.

خانم‌ها ترجیح می‌دهند مردها صداقت داشته باشند؛ بنابراین اگر همسر شما در لباسی که به تازگی خریده کمی چاق به نظر می‌رسد لازم نیست به او بگویید « عزیزم چقدر در این لباس زیبایی » چون زن‌ها درک بسیار دقیقی از اندام و کاستی‌های خود دارند. بهتر است خیلی محترمانه به او بگویید « عزیزم کمی اضافه وزن داری ولی هنوز هم مثل همیشه دوست داشتنی هستی ». به همسر خود ثابت کنید که وجودش بیشتر از هر چیزی برایتان اهمیت دارد. حتی بهتر است که با هم شروع به ورزش کردن کنید. وقتی همسرتان ببیند که شما به عنوان شوهرش اینقدر با او راحت هستید به داشتن شما افتخار می‌کند.



پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, :: 6:22 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

افراد باهوش هرگز در مکالمه‌هایشان از این جملات استفاده نمی‌کنند


Phrases-Smart-People-Never-Use-In-Conversation
همه‌ی ما تاکنون در مکالمه‌های خود حرف‌هایی زده‌ایم که تفسیر یا برداشت دیگران از آن‌ها به کلی با آنچه فکر می‌کردیم تفاوت داشته است، حرف‌هایی که به نظر ما مهربانانه می‌آیند اما متاسفانه منجر به ایجاد احساس ناخوشایند در افراد می‌شود و شاید حتی بعضی‌ها این حرف‌ها را توهین بدانند.
اشتباهات کلامی اغلب به دلیل عدم آگاهی ما از مفاهیم ظریف و نامحسوس آن‌ها رخ می‌دهند. درک این مفاهیم نیازمند آگاهی اجتماعی است – یعنی توانایی درک احساسات و تجربیات دیگران.
وب سایت TalentSmart با بررسی هوش هیجانی بیش از یک میلیون نفر متوجه شده است آگاهی اجتماعی مهارتی است که اکثر افراد ندارند.
بیشتر انسان‌ها فاقد مهارت آگاهی اجتماعی هستند چون همیشه بر آنچه می‌خواهند بگویند و اینکه گفته‌های دیگران چه تاثیری روی آنها دارد تمرکز می‌کنند – به همین دلیل اصلاً نمی‌توانند دیدگاه دیگران را درک کنیم.
 یکی از دلایل به وجود آمدن چنین مشکلی پیچیدگی مردم است. تا زمانی که تمام توجهتان را به طرف مقابل معطوف نکرده‌اید نمی‌توانید او را به طور کامل درک کنید. حسن آگاهی اجتماعی این است که با کمی اصلاح در نحوه گفتار و آنچه که می‌گوییم، روابطمان با دیگران را به شدت بهبود دهیم.
بدین منظور، جملاتی وجود دارد که افرادی که  هوش هیجانی بالایی دارند هرگز در مکالمات روزمره‌ی خود آن‌ها را بکار نمی‌برند به همین دلیل روابط موفقی با دیگران دارند. فهرست زیر بدترین عباراتی است که باید به هر قیمتی از گفتن آن‌ها پرهیز کنید. در ادامه با جملاتی آشنا خواهید شد که افراد باهوش هرگز در مکالمات خود به کار نمی‌برند.

۱-” خسته به نظر می‌رسی “

افراد خسته خیلی نچسب هستند-پلک‌های افتاده و موهای ژولیده دارند. بدخلق‌اند و به سختی تمرکز می‌کنند. گفتن این جمله به دیگران تمامی این پیام‌ها را در بر دارد.
در عوض بگویید: “همه چیز خوب است؟” بیشتر مردم از طرف مقابل می‌پرسند آیا خسته‌ای چون می‌خواهند مفید باشند و کمکی کنند (می‌خواهند مطمئن شوند حال طرف مقابل خوب است و هیچ مشکلی ندارد). بجای اینکه حدس بزنید وضعیت دیگران چیست، فقط از آن‌ها سؤال کنید. بدین ترتیب آن‌ها حرف می‌زنند و احساساتشان را با شما به اشتراک می‌گذارند. مهم‌تر اینکه در نظر آن‌ها بامحبت جلوه می‌کنید نه بی ادب.

۲- “وای، چقدر لاغر شدی”

دوباره، نظراتی با نیت خوب -که در اینجا تعریف و تمجید است- دیدی منتقدانه از شما ارائه می‌دهد. اگر به کسی بگویید خیلی لاغر شده است بدین معنی است که قبلاً چاق یا غیر جذاب بوده است.
در عوض بگویید: “فوق‌العاده به نظر می‌رسی.” این مورد یک راهکار ساده است. بجای مقایسه‌ی ظاهر قبلی او با ظاهر کنونی‌اش، فقط از ظاهر جذاب او تعریف کنید. اینکار گذشته را از نظر دور می‌کند.

۳-”در هر صورت خیلی از اون بهتر بودی “

وقتی فردی رابطه‌ی عاطفی یا حرفه ای خود را با کسی تمام کرده است، گفتن این عبارت باعث می‌شود فکر کند بدسلیقه است و از همان ابتدا اشتباه کرده است.
در عوض بگویید: ” حیف شد، او را از دست دادی اما اشکالی ندارد ” با این کار بدون هیچ‌گونه انتقاد ضمنی با طرف مقابل احساس همدردی می‌کنید و از اشتیاق و خوش‌بینی او حمایت می‌کنید.

۴-”تو همیشه…” یا “تو هیچوقت…”

هیچ‌کس نیست که کاری را همیشه یا هرگز تکرار کند. مردم هیچگاه خودشان را تک بعدی نمی‌بینند، پس شما هم نباید آنان را اینگونه خطاب کنید. اکثر افراد با شنیدن این عبارات حالت تدافعی به خود گرفته و پیام شما را نادیده می‌گیرند که این موضوع اصلاً خوب نیست زیرا شما زمانی از این عبارات استفاده می‌کنید که حرف مهمی برای گفتن دارید.
در عوض بگویید: خیلی راحت به کاری که با آن مشکل دارید اشاره کنید. به واقعیت‌ها بچسبید. اگر تکرار کاری اشتباه است، می‌توانید بگویید “به نظر می‌رسد که اغلب این کار را تکرار می‌کنی ” یا ” به قدری تکرار کرده‌ای که من متوجه آن شده‌ام.”

۵-”نسبت به سنت خیلی خوب به نظر می‌رسی “

به کار بردن عبارت ” نسبت به ” در ابتدای مکالمه بسته به دیدگاه طرف مقابل شاید مهربانانه و شاید هم بی ادبی تلقی شود. معمولاً افرادی که پا به سن می‌گذارند دیگر نمی‌خواهند مثل یک ورزشکار خوش اندام باشند یا باهوش‌تر از هم سن و سال‌های خود باشند. آن‌ها فقط دوست دارند هوشیار و سرحال باشند.
در عوض بگویید: ” عالی به نظر می‌رسی “. این عبارت واقعاً یک راه حل ساده و مناسب است. تعریف و تمجیدی هوشمندانه که نیاز به هیچ توصیف کننده ای ندارد.

۶-”همانطور که قبلاً گفتم…”

همه‌ی ما گاهی اوقات بعضی مسائل را فراموش می‌کنیم. بیان این عبارت به گونه‌ای به نظر می‌رسد که شما مجبور شده‌اید حرف‌هایتان را تکرار کنید و این برای طرف مقابل ناخوشایند است (کسی که به شنیدن سخنان شما مشتاق بوده است). اگر این عبارت را زیاد تکرار کنید دیگران فکر می‌کنند شما با آن‌ها راحت نیستید یا خودتان را برتر از آن‌ها می‌بیند و یا هر دو. فقط بعضی‌ها که از این عبارت استفاده می‌کنند چنین احساسی دارند.
در عوض بگویید: وقتی می‌خواهید دوباره حرفی را بزنید، ببینید چطور می‌توانید پیامتان را واضح‌تر و جالب‌تر بیان کنید، بدین ترتیب، دیگران آن را بخاطر می‌سپارند.

۷-” موفق باشی…”

در کاربرد این عبارت باید کمی دقت کنید. استفاده از این عبارت در مکالمات روزمره هیچ اشکالی ندارد اما اگر دوست دارید کسی موفق باشد می‌توانید از جملات بهتری استفاده کنید چون وقتی به کسی می‌گویید ” موفق باشی … ” این طور به نظر می‌رسید که طرف مقابل برای موفقیت به کمی شانس و خوش اقبالی نیاز دارد.
در عوض بگویید: ” می دونم از پسش بر می آی “. حداقل بهتر از این است که موفقیت طرف مقابل را به شانس نسبت دهید چون با اشاره به اینکه طرف مقابل از تمام ویژگی‌های لازم برای کسب موفقیت بهره‌مند است اعتماد به نفس او به شدت افزایش می‌یابد.

۸-”به خودت مربوط است ” یا “هر جور خودت می خواهی ”

شاید شما نسبت به سوالی که پرسیده می‌شود بی‌تفاوت باشید، اما نظرتان برای طرف مقابل مهم است (در غیر اینصورت اصلاً از شما نمی‌پرسید.)
در عوض بگویید: ” نظر قاطع یا روشنی ندارم، اما چیزهایی هست که باید در نظر بگیرید مانند …” زمانی که نظری می‌دهید (حتی بدون اینکه طرف کسی را بگیرید) نشان می‌دهد که به طرف مقابل اهمیت می‌دهید.

۹- “خب، حداقل من هیچوقت …”

بیان این عبارت روشی تهاجمی برای انتقال توجه دیگران از اشتباهتان به سوی اشتباه قدیمی و حتی نامربوطی است که طرف مقابل مرتکب شده است (که بهتر بود تا بحال بخشیده شده باشد.)
در عوض بگویید: “متاسفم ” اعتراف به اشتباه بهترین راه برای ایجاد فضایی منطقی و آرام است تا بتوانید اوضاع را در دست بگیرید. اعتراف به گناه بهترین روش جلوگیری از بدتر شدن شرایط است.

جمع‌بندی

در مکالمات روزمره، موارد کوچکی وجود دارد که می‌تواند همه چیز را تغییر کند. این پیشنهادات را امتحان کنید و از بازخورد مثبت و بی نظیر آن لذت ببرید.
*************************

 



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 10:13 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

عاداتی که دندان هایتان را نابود می کنند

 


خراب شدن دندان دلایل متعددی دارد که نشات گرفته از رفتارهای سلامتی و عادات و سبک زندگی افراد است. حتی به هم ساییدن دندان ها عادتی ناخوشایند است که شاید مبتلا به آن از عوارض جدی آن بر روی دندان بی خبر باشد. عادتی که برخی ناخودآگاه و برخی از روی عصبانیت آن را تکرار می کنند در این میان حتی افرادی علاقه به تکرار این اشتباه هم دارند. در ادامه این مطلب به مواردی که در هر صورت موجب تخریب دندان ها می شود را مرور می کنیم.

:: جویدن یخ

یخ ماده ای طبیعی و بدون شکر است بنابراین ممکن است تصور کنید خوردن آن ضرری ندارد اما جویدن قطعات سخت یخ میتواند دندانهایتان را لب پر کرده و یا حتی دچار ترک خوردگی کند. اگر جویدن یخ موجب تحریک بافت نرم داخل دندان شود، دندان درد مکرر حاصل آن خواهد بود. غذاهای داغ و سرد ممکن است موجب درد سریع و شدید و ناگهانی یا دندان درد ادامه دار شود. دفعه بعدی که هوس یخ خوردن کردید، مقداری آدامس بدون شکر به جای آن بجوید.

:: انجام ورزش بدون محافظ دهان

هنگام انجام هر گونه ورزش برخوردی، بدون محافظ دندان به میدان نروید. محافظ دندان یک ابزار پلاستیکی پرسی است که از ردیف بالایی دندانها محافظت مینماید و بدون آن ممکن است دندان هنگام وارد آمدن ضربه، لب ترک خورده و یا حتی بشکند. محافظ دندان متناسب با خود را میتوانید به صورت آماده خریداری کرده و یا از دندان پزشک بخواهید محافظ دهان مخصوص شما بسازد.

:: شیشه شیر هنگام خواب

محافظت از دندان هیچ وقت زود نیست. اگر هنگام خواب کودک شیر خواره به او شیشه شیر یا آبمیوه بدهید، دندانهای تازه او را در مسیر پوسیدگی قرار میدهید. کودک ممکن است به خوابیدن با شیشه در دهان، عادت کند و دندانهایش در تمام طول شب غرق در شکر باشند. بهتر است شیشه کودک را خارج از گهواره او بگذارید.

:: زیور آلات زبان

زیور آلات زبان ممکن است مد باشد اما وجود یک شی فلزی در دهان به دندان ضربه وارد کرده و ممکن است موجب ترک خوردن آن شود. زیورآلات لب نیز همین خطر را به دنبال دارد. وقتی شی فلزی به لثه مالیده میشود به آن صدمه وارد کرده و ممکن است منجر به افتادن دندان شود. دهان منبع باکتریها است بنابراین این زیور آلات خطر عفونت و زخم دهان را افزایش میدهند. به طور کلی اگر قصد دارید از این زیور آلات استفاده کنید حتما پیش از آن با دندانپزشک مشورت نمایید.

:: دندان قروچه

دندان قروچه به مرور زمان پوشش مینای دندان را از بین میبرد. اغلب استرس و عادات خواب موجب دندان قروچه میشوند بنابراین ممکن است کنترل آن دشوار باشد. در طول روز از مصرف غذاهای سفت خودداری کنید تا درد و آسیب ناشی از این عادت کاهش یابد. میتوانید شب هنگام از محافظ دهان استفاده کنید (ابزاری مخصوص محافظت از دندانها در مقابل دندان قروچه) تا در حین خواب دندانهایتان به خاطر ساییده شدن صدمه نبینند.

:: شربت سرفه

این که قطره و شربت سرفه در داروخانه ها به فروش میرسد دلیل نمیشود که مصرف آن ضرری نداشته باشد. بیشتر شربت سرفه ها پر از شکر هستند بنابراین پس از مصرف آنها دندانهایتان را خوب مسواک بزنید. فرقی نمیکند شکر چسبیده به دندانهایتان از شربت سرفه بوده یا شکلات، در هر صورت موجب تخریب دندان میشود. شکر با پلاکهایی که روی دندانها چسبیده اند، واکنش میدهد، سپس باکتریهای موجود در پلاکها شکر را به اسید تبدیل میکنند که مینای دندان را حل میکند و موجب تشکیل سوراخهای ریز در دندان میگردد.

:: پاستیل و آدامس

همه خوراکیهای شیرین پوسیدگی دندان را تسریع میکنند اما برخی از شکلاتها تاثیر مخربتری دارند. آدامس مدتها در دهان قرار دارد و ساعتها محتوای شکر آنها بر روی دندان باقی مانده و به اسید تبدیل شده و این اسید در تماس با مینا قرار دارد. اگر میخواهید آدامس و پاستیل بخورید به جای یک میان وعده جدا، آن را در همراه یک وعده غذایی مصرف کنید. در حین غذا بزاق بیشتری ترشح میشود که اسید و مواد باقیمانده شکلات را تا حدی میشوید و پاک میکند.

:: نوشابه

شکلات تنها منبع شکر دریافتی نیست. نوشابه ها ۱۱ قاشق چایخوری شکر در هر جیره غذایی دارند. علاوه بر آن نوشابه حاوی اسید سیتریک و اسید فسفریک است که مینای دندان را میزداید. نوشابه های رژیمی اگر چه شکر ندارند اما اسید بیشتری به شکل شیرین کننده مصنوعی دارند.

:: باز کردن همه چیز با دندان

باز کردن بطری و پاره کردن پلاستیک با دندان ممکن است مرسوم باشد اما یکی از عادات بدی است که دندانها را خراب میکند. استفاده از دندان به عنوان ابزار میتواند موجب لب پر شدن یا ترک خوردن آن شود. به جای این کار همیشه یک قیچی و در باز کن کوچک همراه خود داشته باشید. دندانهای شما فقط برای خوردن طراحی شده اند.

:: نوشیدنی های انرژی زا

تردیدی وجود ندارد که نوشیدنیهای ورزشی سرد پس از ورزش احساس انرژی و طراوت میبخشند اما این نوشیدنیها معمولا محتوای شکر زیادی دارند و همانند شکلات و نوشابه به مینای دندانهای شما حمله اسیدی میکنند. اگر این نوشیدنیها را به طور مکرر مصرف کنید دندانهایتان دچار پوسیدگی میشوند. یک راه بهتر جلوگیری از بی آب شدن بدن در باشگاه، مصرف آب بدون کالری و شکر است.

:: آبمیوه

آبمیوه سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدانها است اما متاسفانه بیشتر آنها مقدار زیادی شکر نیز دارند. برخی از آبمیوه ها به اندازه نوشابه شکر دارند. به عنوان مثال در نوشابه پرتقال تنها ۱۰ گرم شکر بیشتری نسبت به آبمیوه پرتقال وجود دارد. میوه ها قند طبیعی دارند بنابراین به دنبال آبمیوه هایی باشید که شکر افزودنی ندارند. همچنین میتوانید با افزودن مقداری آب به آبمیوه حاوی شکر، مقدار شکر آن را کاهش دهید.

:: چیپس سیب زمینی

باکتریهای موجود در پلاک دندان غذاهای نشاسته ای را نیز به اسید تبدیل میکنند. حمله این اسید به دندان بیست دقیقه طول میکشد و اگر غذا بین دندانهایتان باقی مانده باشد یا مرتب میان وعده مصرف کنید، مدت این حمله طولانی تر نیز خواهد بود. پس از مصرف چیپس سیب زمینی یا غذاهای نشاسته ای دیگر که ممکن است بین دندانها باقی بمانند، نخ دندان بکشید.

:: میان وعده مداوم

میان وعده ها باعث میشوند بزاق کمتری در حین غذا ترشح شود و بنابراین ذرات غذا مدت بیشتری در دهانتان باقی بمانند. از میان وعده به دفعات زیاد خودداری کنید و از میان وعده های کم شکر و کم نشاسته مانند هویج، بیشتر استفاده کنید.

:: جویدن مداد

برخی افراد هنگام تمرکز بر کار یا مطالعات مداد یا خودکار خود را میجوند. این کار همانند جویدن یخ، به دندانها صدمه میزند. زمانی که دوست دارید چیزی بجوید، آدامس بدون شکر انتخاب بهتری است. جویدن جریان بزاق را تحریک میکند، بزاق موجب تقویت و استحکام دندانها و محافظت از آنها در مقابل اسیدهای از بین برنده مینا میشود.

:: قهوه

رنگ تیره قهوه و اسیدیته قهوه به مرور زمان موجب زرد شدن دندانها میشود. خوشبختانه لکه حاصل با روشهای مختلف سفید کردن دندان به راحتی پاک میشود. در صورتی که نگران تغییر رنگ دندان خود هستید با دندانپزشک صحبت کنید.

:: سیگار کشیدن

سیگار و محصولات دیگر تنباکو مانند قلیان، زرد شدن دندانها و بیماریهای لثه که منجر به افتادن دندان میشوند را در پی خواهد داشت. همچنین تنباکو موجب سرطان دهان، لب و زبان میشود. اگر به دنبال یک دلیل دیگر برای ترک سیگار هستید، به چهره خود هنگام لبخند فکر کنید.

:: نوشیدنی های الکلی

نوشیدنی های الکلی مینای دندان را خراب کرده و موجب ایجاد لکه های زبر در آن میشوند که دندان را مستعد لکه و پوسیدگی مینماید.

:: زیاده روی در خوردن

زیاده روی در خوردن اغلب شامل مصرف مقدار زیادی شیرینی میشود که به پوسیدگی دندان منتهی میگردد. پرخوری دوره ای پاکسازی (پرخوری و سپس استفراغ عمدی) برای دندان مخرب تر نیز هست چون اسیدهای قوی موجود در مواد استفراغی، دندان را فرسایش داده و آن را ضعیف و شکننده میکنند. این اسیدها موجب بوی بد نفس نیز میگردند. بولیمیا (پرخوری عصبی) میتواند انواع مشکلات سلامتی برای فرد ایجاد کند بنابراین در صورت چنین مشکلی باید به پزشک مراجعه کنید



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 9:25 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

فناوری‌های تخیلی که امسال واقعی می شوند


بسیاری از فناوری‌هایی که امروز از آن‌ها استفاده می‌کنیم، در گذشته تنها در تخیلات آدمیزاد می‌گنجیدند. مسلماً‌‌ چیزهایی نیز امروزه برای برخی آرزو، و برای برخی دیگر تنها یک داستان علمی تخیلی هستند ولی در آینده به حقیقت می‌پیوندند.
 


سفر توریستی به فضا

ایده‌ی سفر به فضا بدون اینکه کارمند ناسا باشید، یا اینکه سال‌ها تحقیقات و مطالعات فضایی داشته باشید و در این زمینه تلاش بسیار کنید، آرزویی است برای بسیاری از مردم. همچنین خیلی رومانتیک است اگر به نامزدتان یک بلیت دونفره سفر به فضا هدیه بدهید! این ایده‌ی رومانتیک قرار است به زودی به واقعیت بپیوندند. البته برای کسانی که توانایی پرداخت ۲۵۰ هزار دلار را برای هر بلیت داشته باشند!

Virgin Galactic اولین شرکت گردشگری فضایی است در دنیا است. این شرکت در سال ۲۰۱۳ یک سفر آزمایشی به فضا انجام داد و قرار است در امسال اولین گروه از مسافرهایش را به فضا بفرستد. البته مسافران فضایی برای ناهار به ماه یا ستاره‌ها نمی‌روند، بلکه تنها از جو زمین خارج‌شده و دوباره به زمین بازمی‌گردند.



در این پرواز، مسافران درون سفینه‌ی فضایی SpaceShip Two قرار دارند. این سفینه توسط هواپیمای حامل WhiteKnight Two حمل می‌شود. در نقطه‌ای سفینه از هواپیمای حامل جدا می‌شود و به سمت خارج از جو پرواز می‌کند، بعد از رسیدن به نقطه‌ی اوج، توسط گرانش زمین به پایین کشیده می‌شود و بر روی سطح زمین فرود می‌آید. این پروازها از پایگاه فضایی Spaceport America که جدیداً در New Mexico تأسیس شده است، انجام می‌شود.






جِت پَک


Martin Jetpack بنا بر گفته‌ی سازنده، اولین جت پک کاربردی در جهان است. جت پک، یک وسیله‌ی پرنده‌ی عمود پرواز است. جت پک مارتین، از فن‌های کانالی برای پرواز استفاده می‌کند و توانسته گواهی هواپیمای سبک کلاس یک را دریافت کند. گفته‌شده اولین فروش تجاری آن  انجام خواهد گرفت و در ابتدا برای کارهایی مثل عملیات پلیسی، آتش‌نشانی و عملیات نجات استفاده خواهد شد. این جت پک با سرعت حدوداً ۵۶ کیلومتر بر ساعت تا ۳۰ دقیقه پرواز می‌کند. در این مدت می‌تواند حدوداً ۳۰ کیلومتر راه طی کند. به نظر می‌رسد زمانی که انسان‌ها همانند پرنده‌ها به آسانی در هوا پرواز کنند نزدیک است.






واتسون اینجا، واتسون آنجا، واتسون همه‌جا!


دو سال پیش، IBM با تولید ابررایانه‌ی واتسون در سرخط خبرهای فناوری اطلاعات جهان قرار گرفت. این ابررایانه‌ی قدرتمند، یک توانایی ویژه دارد. واتسون می‌تواند از میان تمام اطلاعات، متن‌ها، مقاله‌ها، و … که بر روی حافظه‌اش ذخیره شده است، بگردد و جواب سؤالات انسان‌ها را پیدا کند و به زبان انسان جواب دهد. این ابررایانه در سال ۲۰۱۱ در یک مسابقه‌ی سؤال و جواب تلویزیونی شرکت کرد و بدون اینکه به اینترنت اتصال داشته باشد، توانست جواب سؤالات را زودتر از دیگر شرکت‌کنندگان بدهد و در مسابقه اول شد.

جدیداً IBM اعلام کرده است که می‌خواهد توانایی‌های واتسون را به صورت سرویس ابری (سرویس آنلاین همیشه در حال کار) در خدمت کاربران قرار دهد. پیش‌بینی می‌شود در چند زمینه با IBM همکاری شود و توانایی‌های واتسون بکار گرفته شود. یکی به صورت برنامه‌ای برای اندروید و یا iOS به طوری که کاربر هر سؤالی که می‌خواهد در هر زمینه‌ای از طریق گوشی از واتسون می‌پرسد و واتسون جوابش را می‌دهد. استفاده دیگر واتسون در فروشگاه‌های اینترنتی است. به صورتی که کاربر هر سؤالی در مورد کالای مورد نظرش داشته باشد، به صورت آنی جواب داده شود.

استفاده‌ی دیگر که خیلی مهم است، در صنعت پزشکی است. بدین وسیله، واتسون می‌تواند مردم را با استفاده از کتب پزشکی که بر روی حافظه‌اش ذخیره‌شده، در زمینه‌ی بهداشت و درمان راهنمایی کند و حتی کمک‌حال پرستاران و پزشکان باشد تا فرایند درمان دقیق‌تر انجام شود و خطاهای احتمالی برطرف شود.
 



دستبند Nymi


امروزه هر فردی برای کارهای روزمره‌ی خود احتیاج به تشخیص هویت دارد. داشتن کلید، نشانه‌ی هویت صاحب‌خانه و صاحب خودرو است. دانستن شماره‌ی کارت، رمز دوم و CVV2، نشانه‌ی صاحب کارت بانکی است. دانستن شناسه و رمز ایمیل، نشانه‌ی صاحب حساب پست الکترونیکی است. امروزه برای هر کاری باید چندین رمز، کارت، کلید یا وسیله برای مشخص نمودن هویتمان داشته باشیم. دستبند Nymi آینده‌ای را ترسیم می‌کند که در آن به سخت و پیچیده بودن شناسایی هویت در این زمان می‌خندیم.



دستبند Nymi از ریتم ضربان قلب برای تشخیص صاحبش استفاده می‌کند و با بلوتوث به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شود و هویت صاحبش را برای آن دستگاه آشکار می‌کند. علاوه بر این، کاربر می‌تواند به کمک سنسور نزدیکی سنج و سنسورهای حرکتی که در دستبند Nymi موجود است، حرکت‌های خاصی را با دستش تعریف کند که فقط در صورت انجام آن حرکت، قفل دستگاه باز شود. اگر شخصی غیر از صاحب دستبند، بخواهد از آن استفاده کند، با تشخیص ریتم ضربان قلب فرد غریبه، Nymi قفل می‌شود.
 



انقلاب در بازی‌های رایانه‌ای با Oculus Rift


روزگاری داشتن یک عینک که هر لنزش یک تصویر جداگانه بر روی چشم منعکس بکند و بتوان از طریق آن قدم به دنیای دیگری گذاشت، آرزوی انسان‌ها بوده است. تحقیقات زیادی هم در این زمینه انجام‌گرفته و مدل‌های مختلفی هم ساخته شدند ولی شاید بتوان Oculus Rift را اولین مدل کاربردی در این گروه دانست که تجربه‌ی نسبتاً موفقی هم در این زمینه دارد. قبل از این یک مدل از عینک Oculus Rift رونمایی شد که به خاطر کیفیت کار و طبیعی بودن تصویرش، سر و صدای زیادی هم به پا کرد و قرار است  از مدل دیگری رونمایی بشود. با وجود سنسورهای حرکتی که در این عینک وجود دارد، شخصی که این عینک را به چشمش می‌زند، می‌تواند با حرکت دادن سرش، همه‌جای فیلم یا بازی سه بعدی را ببیند. در این حالت این‌گونه به نظرش می‌رسد که انگار واقعاً در محیط دیگری قرار دارد.

تنها مشکل این دستگاه این است که شخصی که از آن استفاده می‌کند، ممکن است به خاطر حرکات غیرمعمول که با چشمش می‌بیند، دچار بیماری حرکتی (مشابه همان مشکلی که افراد هنگام سفر با کشتی یا هواپیما پیدا می‌کنند) بشود. امیدواریم در نسخه‌ی جدید Oculus Rift راه‌حلی برای این مشکل اندیشیده شود.
 



منبعی نوین برای انرژی الکتریکی


هرروز شاهد پیشرفت‌های جدیدی در حوضه‌ی انرژی‌های پاک هستیم ولی احتمالاً در آینده هر کدام از ما منبعی انرژی الکتریکی خودمان می‌شویم.

Solepower یک اختراع شگفت‌انگیز در این حوزه است که انرژی ناشی از حرکت انسان بر روی زمین را از کف پای او به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. این طرح که قرار است وارد بازار شود در ابتدا برای دستگاه‌های کوچک مثل تلفن‌های همراه و پخش‌کننده‌های موسیقی بکار خواهد رفت. سازندگان Solepower می‌گویند حدود ۲ کیلومتر پیاده‌روی، انرژی لازم را برای شارژ یک گوشی هوشمند تأمین می‌کند. در حال حاضر این دستگاه برای سربازان در مناطق نظامی، افرادی که گشت و گذار در طبیعت می‌کنند، مردم مناطقی که دچار سوانح طبیعی می‌شوند و مردم مناطق دور‌افتاده که دسترسی آسان به انرژی الکتریکی ندارند، کاربرد ویژه خواهد داشت.






Virtuix Omni


Virtuix Omni دوربین Oculus Rift را تکمیل می‌کند. این دستگاه را می‌توان یک تردمیل ۳۶۰ درجه نامید که با کفش مخصوصش می‌توانید به هر طرف بر روی آن حرکت کنید. Oculus Rift تنها دید ۳۶۰ درجه درون فیلم و یا بازی به شما می‌دهد. در صورتی که با Virtuix Omni می‌توانید درون بازی به صورت واقعی حرکت کنید. هر بازی و یا نرم‌افزاری که از موس و صفحه‌ی کلید برای کنترل حرکت استفاده می‌کند را می‌توان به وسیله‌ی Virtuix Omni هدایت کرد.

ترکیب Virtuix Omni و Oculus Rift تنها برای بازی کردن نیست و اهداف خیلی مهم‌تری برای آن‌ها وجود دارد. توریسم مجازی، شبیه‌سازی محیط کار، بازدید مجازی از موزه‌ها و … از جمله قابلیت‌های مهم و کاربردی این اختراعات است.





لباس رنگی رنگی!


در نیمه‌ی دوم سال که در آن قرار داریم، قرار است شاهد لباس‌هایی باشیم که در حین ورزش به ما می‌گویند چقدر انرژی مصرف می‌کنیم.

Radiate athletic wear نوعی لباس "ترموکرومیک" است که بالا رفتن دمای بدن باعث عوض شدن رنگ آن می‌شود. در هر قسمت بدن که دما بالاتر باشد، رنگ لباس در همان قسمت شدیدتر می‌شود. این لباس با این کار هم شخص را ترغیب به ورزش بیشتر می‌کند و هم در حین ورزش با جذب گرما باعث خنک شدن بدن او می‌شود. اگر می‌خواهید ماهیچه‌های خاصی را تقویت کنید، می‌توانید با پوشیدن این لباس، مدیریت بهتری بر ورزشی که می‌کنید، داشته باشید.



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 9:21 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

قـدرت کلمـات را دسـت کـم نگیـریم
 


کلمات، تاثیر شگرفی روی ضمیر ناخودآگاه انسان دارند. ناخودآگاه بدون آنکه منظورمان را بداند هر چه بگوییم خوب یا بد را برایمان خلق می کند. لذا لازم است برای دستیابی به موفقیت از کلمات مثبت و دارای انرژی مثبت استفاده کنیم.

با این که مفهوم کلی عبارت "من بیمار نیستم" مثبت است اما کلمه "بیمار" واژه منفی است. ضمیر ناخودآگاه به منظور و مفهوم کاری ندارد، بلکه روی کلمات متمرکز می شود. به عنوان مثال در جمله "فراموش نکنی در هنگام برگشتن نان بخری" احتمال فراموشی بیشتر از زمانی است که می گوییم "یادت باشد که هنگام برگشتن نان بخری"، زیرا در حالت اول ناخودآگاه بر روی فراموشی تمرکز می کند و در حالت دوم بر روی به یاد ماندن.

و یا مثلاَ برای آرام شدن یک نفر جمله "آرام باش" بیشتر از جمله "داد نزن" تاثیر دارد و همچنین به کار بردن جملاتی از قبیل "خسته نباشی"، "دستت درد نکند" و... در ناخودآگاه تاثیر منفی می گذارد و باعث افزایش خستگی، درد و... می شود.

وقتی درباره چیزی واژه بد را به کار می بریم باید بدانیم در جهان چیز منفی و بدی وجود ندارد. وقتی چیزی بد تلقی می شود، در واقع به ما خبر نبودن خوبی می دهد. پس چه بهتر است که به جای بد بگوییم ناخوب. هر گاه ذهنتان را از امواج منفی (افکار، کلام، عادات و... ) تخلیه کنید آنگاه شاهد هجوم شادی و آرامش خواهید بود.

به جای خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت

به جای 
خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده

به جای 
بد نیستم؛ بگوییم :‌ خوب هستم

به جای
 فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه

به جای 
پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود

به جای 
دستت درد نکنه؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای 
ببخشید که مزاحمتان شدم؛ بگوییم : از اینکه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم

به جای 
گرفتارم؛ بگوییم : ‌در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود

به جای 
دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

به جای 
قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما

به جای 
شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه

به جای 
فقیر هستم؛‌ بگوییم : ثروت کمی دارم

به جای
 بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست

به جای 
مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم

به جای 
جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود

به جای 
مسئله ربطی به تو ندارد؛ بگوییم : مسئله را خودم حل می‌کنم

به جای 
من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم :‌ من سالم و با نشاط هستم

به جای 
زشت است؛ بگوییم :‌ قشنگ نیست

به جای 
چرا اذیت می‌کنی؛ بگوییم :‌ با این کار چه لذتی می‌بری

به جای 
غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم

به جای 
متنفرم؛ بگوییم : دوست ندارم

به جای 
دشوار است؛ بگوییم : آسان نیست

به جای جملاتی از جمله 
چقدر چاق شدی؟، چقدر لاغر شدی؟، چقدر خسته به نظر می‌آیی؟، چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟، چرا ریشت را بلند کردی؟، چراتوهمی؟، چرا رنگت پریده؟، چرا تلفن نکردی؟، چرا حال مرا نپرسیدی؟ 

بگوییم: 
سلام به روی ماهت، چقدر خوشحال شدم تو را دیدم، همیشه در قلب من هستی ...



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 9:19 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

آنچه سرآشپزها به شما نمی گویند !

(۲۰ فوت کوزه گری آشپزهای حرفه ای)

برای آنکه آشپز خوبی باشید، نیازی نیست سال ها در آشپزخانه بهترین رستوران ها کار کنید یا زیرنظر یک سرآشپز حرفه ای تعلیم دیده باشید. آشپزی خوب اسراری دارد که مهم ترین آن دانستن اصول صحیح آشپزی است … سرآشپزهای معروف این نکته ها را رعایت می کنند و به همین دلیل آشپزی آنها همیشه مثال زدنی است.

1. اگر کاهو تلخ است، می توانید آن را چند دقیقه ای (حدودا ۱۵ دقیقه) داخل محلول آب سرد و نمک قرار دهید.

2. میوه های قرمزرنگ را قبل از شستن حتما چند ساعت در یخچال قرار دهید تا زمان بیشتری سالم بمانند و لهیده نشوند.

3. همیشه سیب را داخل نایلون پلاستیکی درباز در یخچال قرار دهید. سیب، گازی از خود متصاعد می کند که به بهتر رسیدن سایر میوه ها و سبزی ها کمک خواهد کرد، بنابراین اگر میوه نرسیده ای دارید، از سیب برای رسیدن سریع تر آن استفاده کنید.

4. هنگام سرخ کردن موادغذایی، حرارت را از ۱۸۰ درجه سانتی گراد بالاتر نبرید. بعد از هر بار سرخ کردن، روغن درون ظرف را خالی و با دستمال آن را پاک کنید و دوباره روغن بریزید و موادغذایی را سرخ کنید اما بعد از ۸ بار حتما ظرف را بشویید. موادغذایی سرخ شده را در اتمام کار روی حوله کاغذی بگذارید تا روغنشان خوب گرفته شود.

5. برای خوش طعم شدن ماهی سرخ شده، چند دقیقه ای آن را در شیر نمک زده یا خامه تازه یا سیب زمینی رنده شده بخوابانید. برای گرفتن بوی ماهی نیز می توانید به روغن، قبل از قرار دادن آن روی حرارت، آبلیمو اضافه کنید.

6. هنگام پختن حبوبات، داخل قابلمه چند قطره سرکه یا آبلیمو بریزید تا هم ظرف سفید بماند و هم طعم حبوبات بهتر شود.

7. برای جلوگیری از وا رفتن کوفته گوشت و برنج، در آب قدری آرد بریزید و حرارت را بالا ببرید.

8. اگر به غذا بیش از حد فلفل زده اید و خیلی تند شده است، چند دقیقه قبل از برداشتن از روی حرارت، آب یک عدد لیمو ترش تازه را در آن بریزید و خوب هم بزنید.

9. برای گرفتن بوی پیاز قبل از خرد کردن آن در غذا، اجازه دهید ۵ دقیقه در آبجوش قل بزند. حتی می توانید پیاز را برش بزنید و چند ساعتی در آب، روغن یا آبلیمو قرار دهید.

10. برای گرفتن بوی کلم در غذا می توانید از تکه ای نان خشک یا یک قاشق سوپخوری آرد استفاده کنید.

11. برای نگهداری سبزی ها بعد از شستشو، آنها را در حوله کاغذی بگذارید و بعد از گذاشتن در یک کیسه پلاستیکی، در یخچال قرار دهید.

12. اگر می خواهید رنگ و بوی ادویه های قرمزرنگ حفظ شود، آنها را در یخچال نگهداری کنید.

13. اگر گوجه فرنگی ای خریده اید که هنوز کاملا قرمز و رسیده نیست، چند روزی آن را در آفتاب یا محیط گرم بگذارید و بعد به یخچال منتقل کنید.

14. برای شستن قارچ هرگز آن را در آب خیس نکنید بلکه با کمک یک برس نرم قارچ را تمیز و با دستمالی مرطوب پاک کنید و بعد با آب (در حد یک آبکشی ساده) بشویید.

15. برای اینکه برنج سفید شود، می توانید چند قاشق غذاخوری ماست داخل ظرف برنج در حال جوش بریزید.

16. اگر برنج بیش از حد جوش خورد، ۳ ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا وا نرود.

17. اگر می خواهید سیب زمینی هنگام پختن ترک نخورد، قبل از پختن کمی کره یا روغن روی آن بمالید.

18. برای ترد شدن کلم قرمز، مقداری آب داخل ظرف بریزید و روی اجاق بگذارید و ۲ قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید. کلم ها را خرد کنید و داخل آب جوش و سرکه بریزید. بعد از مدت کمی آنها را آبکش کنید. اگر کلم خردشده را در ظرف فلزی بریزید و چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید هم بسیار ترد خواهد شد.

19. برای سرخ شدن سریع تر پیازها، نصف قاشق چایخوری نمک به روغن درون تابه اضافه کنید. با این کار پیازها سریع تر سرخ می شوند و طعم بهتری پیدا خواهندکرد.

20. به جای شکستن تخم مرغ با لبه ظرف، از سطحی صاف استفاده کنید. به این ترتیب هرگز پوسته تخم مرغ وارد غذا نمی شود.



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 9:8 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

10.8.206.66:8081/home.aspx

خطرات و عوارض ناشی از وای فای را بشناسیم


افرادی که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها معتاد هستند در مورد خطرات وای‌فای هشدارها را جدی بگیرند. بررسی محققان جهانی نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت وای‌فای سلامت شما را تهدید می‌کند. اگر از کاربران مشتاق اینترنت سؤال کنید که یکی از اختراعات مهم بشر چیست، به‌طور حتم بین گزینه‌های مختلف از وای فای هم نام می‌برند. اینترنت پر سرعت و بدون سیم به راحتی ما را به دنیای مجازی بزرگی متصل می‌کند تا با افراد مختلف در ارتباط باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را راحت‌تر و بدون نیاز به کابل و سیم دریافت کنیم. اما در مورد سلامت این اینترنت‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد.


شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که تکنولوژی وای‌فای برای اولین بار در سال 2007 به دنیای مجازی معرفی شد و از آن زمان تاکنون محققان هم بیکار ننشسته‌اند و تحقیقات مختلفی انجام داده‌اند که نتایج این پژوهش‌ها تا حدودی شما را متعجب می‌کند. وای‌فای می‌تواند اثرات منفی مختلفی را بر سلامت مغز بر جای بگذارد که این موضوع در مورد کودکان بیشتر اهمیت دارد. سردرد، خستگی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتی افسردگی را به وای فای و اشعه‌های آن نسبت می‌دهند. پس بعضی از خطرات را جدی بگیرید و خودتان را از صبح تا شب به اینترنت بی‌سیم وای فای وابسته نکنید.

ارتباط وای فای با بی‌خوابی
تا به حال برای‌تان پیش آمده که شب‌ها بعد از ساعت‌ها کار کردن با اینترنت گوشی موبایل بی‌خوابی سراغ‌تان آمده باشد؟ البته این موضوع مشکل تازه‌ای نیست و پژوهشگران از سال 2007 درمورد ارتباط بین وای فای و تاثیر آن بر الگوی خواب تحقیقاتی را انجام داده‌اند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد امواج با طول موج پایین که از تلفن‌های همراه ساطع می‌شود، بر خواب شما تاثیرگذار است. در واقع افرادی که در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی قرار دارند در الگوی خواب‌شان تغییرات قابل توجهی دیده می‌شود و نسبت به سایرین دیرتر به خواب می‌روند.



این پرتوها بر مغز تاثیر می‌گذارند.بنابراین متخصصان به شما توصیه می‌کنند هنگام خواب تلفن همراه باامواج وای فای را نزدیک خودتان قرار ندهید یا هنگام خواب مودم‌تان را خاموش کنید تا هیچ سیگنالی در اطراف شما وجود نداشته باشد و در برنامه خواب تان مشکلی ایجاد نشود.در بسیاری از افراد کمبود خواب احتمال بروز سایر مشکلات جدی و بیماری‌های دیگری را به دنبال دارد. افسردگی یا فشار خون بالا هم با نداشتن خواب کافی در ارتباط است.

تاثیر منفی بر رشد کودکان
وقتی کودکان به‌طور مداوم در معرض اشعه‌های وای فای قرار می‌گیرند در سیستم رشد آنها اختلالاتی ایجاد می‌شود. یافته‌های پژوهشگران استرالیایی این گفته را تایید می‌کند. در حقیقت این اشعه‌ها سنتز پروتئین‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بدین ترتیب در فرآیند رشد مشکلاتی به‌وجود می‌آورد. در نتیجه ممکن است کودکان و نوجوان در سنین رشد پیشرفت قابل توجهی نداشته باشند و نسبت به سایر همسن و سالان‌شان کوتاه‌تر بمانند.



بنابراین به والدین توصیه می‌شود در مورد استفاده فرزندان‌شان از اینترنت وای فای محدودیت‌هایی در نظر بگیرند تا کودکان از صبح تا شب مشغول کار کردن با انواع و اقسام وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت و لپ‌تاپ نباشند.

تاثیر در باروری مردان و زنان
شاید به گوش‌تان رسیده باشد که گرمای ایجاد شده در لپ‌تاپ‌ها در طولانی مدت بر قدرت باروری مردان تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر پژوهشگران به مردان هشدار می‌دهند که در زمینه بروز مشکلات باروری فقط لپ‌تاپ‌ها را مقصر ندانند. نتایج بررسی‌های انجام شده در انسان و حیوانات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض اشعه‌های وای فای تاثیرات منفی بر جای می‌گذارد.


نکته دیگر این است که فقط مردان در معرض ناباروی قرار ندارند، بلکه وای فای قدرت باروری خانم‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نتیجه جنین شکل نمی‌گیرد. علاوه بر این یک موسسه پژوهشی سوئدی که در این زمینه تحقیقاتی انجام داده به خانم‌های باردار هم توصیه می‌کند که با اینترنت بی‌سیم به دستگاه‌های الکترونیکی مختلف متصل نشوند و خودشان را از محیط‌هایی که اشعه وای فای وجود دارد دور نگه دارند.

با سرطان ارتباط دارد؟
یکی از سؤالاتی که بعضی از کاربران وای فای را نگران کرده در مورد احتمال سرطان‌زا بودن وای فای است. در واقع سرطان‌زا بودن وای فای هنوز به اثبات نرسیده و در این زمینه اتفاق نظر مشخصی درمیان پژوهشگران و محققان جهانی وجود ندارد. با این وجود نتایج بررسی‌ها روی نمونه‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی احتمال بروز تومور‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. به هر حال هنوز تحقیقات کمی روی نمونه‌های انسانی صورت گرفته است.

اختلال در عملکرد مغز
تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد کودکانی که در معرض اشعه‌های وای فای قرار دارند نسبت به سایرین تمرکز کمتری داشته و مغزشان عملکرد پایین‌تری دارد. دلیلش این است که وای فای، فعالیت‌های مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته فقط کودکان نیستند که مغزشان تحت تاثیر اشعه‌ها قرار می‌گیرد، بلکه وای فای زنان را بیش از مردان مورد هدف قرار می‌دهد. در یک تحقیق 15 مرد و15 زن داوطلب مورد بررسی قرار گرفتند و برای همه آزمون مشابهی برای سنجش حافظه در نظر گرفته شد. در ابتدا همه آنها در شرایطی آزمایش شدند که هیچ نوع اشعه وای‌فای در محیط وجود نداشت.



در این شرایط وضعیت هر دو گروه مشابه بود اما در مرحله بعد این افراد به مدت 45 دقیقه در معرض اشعه وای‌فای 2.4 گیگاهرتز قرار گرفتند و در همین زمان مشغول پاسخ‌دهی به تست حافظه بودند. در این شرایط وضعیت مغز هر دو گروه مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد که فعالیت خانم‌ها و سطح انرژی‌شان نسبت به مردان به‌طور قابل توجهی تغییر کرده است. این نکته برای خانم‌ها متاثرکننده است اما باید به مردها هم هشدار دهیم که خیال‌شان خیلی راحت نباشد و آنها هم اگر در معرض مداوم اشعه‌های وای فای باشند، تغییر ناخوشایندی در عملکرد مغزشان دیده می‌شود.

چطور از خطرات وای فای در امان بمانیم؟
این روزها همه ما با شبکه‌های اینترنت‌های مختلف محاصره می‌شویم و از محیط‌های کاری گرفته تا سایر فضاهای عمومی و حتی خانه و اتاق شخصی‌مان، از این خطرها در امان نیستیم. به همین دلیل دوری از اشعه‌هایی که در مورد خطرات‌شان حرف و حدیث‌هایی وجود دارد، دشوار به نظر می‌رسد. یکی از ساده‌ترین روش‌های کاهش خطرات این است که لپ‌تاپ، موبایل و تبلت‌ها را در نزدیکی بدن‌تان نگه ندارید و بعد از اینکه کارتان با این وسایل تمام شد، از آنها فاصله بگیرید. اگر از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌کنید لزومی ندارد که از صبح تا شب در اطراف‌تان روشن باشند. به سرعت آنها را خاموش کنید تا ضمن استفاده از تکنولوژی، سلامتی‌تان را به خطر نیندازید.



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 9:4 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

تراز: از طرف باید دوستان خود را نیز به این کار ترغیب نماییم. زیرا حضرت فرمود: «دوستان خود را به اینکار سفارش زیرا...»...

توصیه مهم امام صادق (ع) برای این ایام

این کار را برای افزایش روزی به دوستانتان سفارش کنید

تراز: از طرف باید دوستان خود را نیز به این کار ترغیب نماییم. زیرا حضرت فرمود: «دوستان خود را به اینکار سفارش زیرا...»...

پایگاه خبری تحلیلی تراز: در خصوص رزق و روزی مطلب زیاد نوشتیم و سخن هم فراوان است. مخلص کلام این است که اگر انسان خود را با دو سلاح ایمان و تقوا تجهیز کند و سپس توکل را به این دو بیفزاید و در آخر نیز رضای بر قضای الهی را سرلوحه امور خویش نماید دیگر هیچ غم و غصه و مشکلی در این دنیا نخواهد توانست او را از پای درآورد.
خود خداوند متعال در آیات سوره طلاق (آیات ۲ و ۳) چنین فرموده که اگر شما تقوا پیشه کنید من هم راه برون رفت از مشکلات مادی و معنوی و بن بست ها را نشانتان خواهم داد و از جایی که گمانش را هم نمی کنید روزی شما را می رسانم! این کلام الهی وعده بسیار امیدبخشی است برای همه بندگان خصوصا بندگان خوب و با تقوای الهی.
در کنار این امیدبخشی فراوان راه هایی نیز برای افزایش رزق و روزی در روایات بیان شده است. یکی از اموری که شاید به این ایام مرتبط باشد زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) است.
امام صادق علیه السلام می فرمایند:
«لَا تَدَعْ زِيَارَةَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ (عليه السلام) وَ مُرْ أَصْحَابَكَ بِذَلِكَ يَمُدُّ اللَّهُ فِي عُمُرِكَ وَ يَزِيدُ اللَّهُ فِي رِزْقِكَ وَ يُحْيِيكَ اللَّهُ سَعِيداً وَ لَا تَمُوتُ إِلَّا سَعِيداً [شَهِيداً] وَ يَكْتُبُكَ سَعِيداً.َ»
«زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در اين صورت، خداوند:
۱- عمرت را طولانى
۲- روزى ات را زياد
۳- زندگى ات را همراه با سعادت مى كند
۴- جز سعادتمند نمى ميرى
۵- و نام تو را در شمار سعادتمندان، ثبت مى كند.»
 (كامل الزيارات ص ۱۵۲)
                                                                                                                                                             ***

سه نکته:
* نگران اوضاع مالی ات نباش

مطابق این سفارش گرانبها کسی نباید برای رفتن به زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) نگران وضع مالی باشد زیرا با این کارش نه تنها زیان مالی نمی کند بلکه در افزایش روزی اش هم مؤثر خواهد بود.


** به دوستانتان هم سفارش کنید
از طرف باید دوستان خود را نیز به این کار ترغیب نماییم. زیرا حضرت فرمود: «دوستان خود را به اینکار سفارش زیرا...» پس چه بسا خود سفارش دوستان به زیارت امام حسین (ع) نیز بر ۵ اثر ذیل آن مؤثر باشد. یعنی خود سفارش دوستان بر افزایش روزی و طول عمر و غیره نیز اثر مستقیم خواهد داشت.


*** مشکلات خود را زیر این قبّه مطرح کنید!
در روایتی دیگر از امام باقر علیه السلام آمده است: «حسين، بزرگ مرد كربلا، مظلوم و رنجيده خاطر و لب تشنه و مصيب زده به شهادت رسيد. پس خداوند، به ذات خود، قسم ياد كرد كه هيچ مصيبت زده و رنجيده خاطر و گنهكار و اندوهناك و تشنه اى و هيچ بَلا ديده اى به خدا روى نمى آورد و نزد قبر حسين علیه السلام دعا نمى كند و آن حضرت را به درگاه خدا شفيع نمى سازد، مگر اين كه خداوند، اندوهش را برطرف و حاجاتش را برآورده مى كند و گناهش را مى بخشد و عمرش را طولانى و روزى اش را گسترده مى سازد. پس اى اهل بينش، درس بگيريد!» (بحارالانوار(ط-بیروت) ج ۹۸، ص ۴۶، ح ۵)



پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 8:16 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
نوشیدنی هایی برای حفظ جوانی و شادابی
 
کاهش حافظه، کاهش میل جنسی، ریزش مو، چین و چروک پوست، بی خوابی های شبانه، درد مفاصل، پوکی استخوان و … همگی نشانه های طی شدن عمر میباشند اما عادت ها و مواد غذایی می توانند زیبایی و جوانی را برای سال های بیشتری حفظ کنند، متخصصان طب سنتی و طرفداران گیاه درمانی این 12 گیاه را توصیه می کنند.

1 » چای گل گلایل ( زیبایی ناخن ها و موها ): گلایل غنی از سیلیس است و می تواند باعث استحکام ناخن ها شود ، 15 گرم گلبرگ خشک شده را در 1 لیتر آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید و بعد از صاف کردن 3 فنجان در روز بنوشید، با فاصله هر 20 روزه می توانید تا 3 ماه از این نوشیدنی استفاده کنید.

برای استفاده از گلایل در تقویت موها روش کار به این صورت است که 150 گرم گلایل را با 100 گرم برگ هیدروکوتیل و 50 گرم گزنه در 1 لیوان آب به مدت 10 دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن انرا پس از غذا 3 وعده در روز به مدت 1 ماه بنوشید.

نکته : مصرف گلایل برای زنان باردار و شیرده و مبتلایان به ناراحتی های قلبی و کلیوی و کبدی مناسب نمی باشد.

12 نوع چای گیاهی برای حفظ جوانی

2 » چای گل ساعتی ( خواب خوب ): گل ساعتی داروی خوبی برای کم خواب ها است و برخلاف داروهای شیمیایی عوارضی مانند مشکلات حافظه و توجه ندارد ، 15 گرم برگ و گلبرگ های خشک شده این گیاه را در 1 فنجان آب جوش دم کرده و بعد از 10 دقیقه صاف کنید و هر روز صبح و ظهر و شب بین غذا و قبل از خواب آن را بنوشید.

پس از یک فاصله 20 روزه می توانید تا 3 ماه از این نوشیدنی استفاده کنید ، البته مصرف آن در دوران شیردهی و بارداری ممنوع است ، همچنین نباید آن را با داروهای مسکن مصرف کرد.

3 » چای سبز و نعناع فلفلی ( کاهش وزن ) : با افزایش سن تناسب اندام کمتر میشود اما برای حفظ تناسب یا کاهش وزن می توانید از چای سبز و نعناع فلفلی کمک بگیرید ، این گیاهان حاوی عوامل فعال لاغر کننده اند.

2 قاشق چایخوری برگ نعناع خشک شده و 2 قاشق غذاخوری چای سبز خشک شده را در یک لیتر آب به مدت 10 دقیقه دم و بعد آن را صاف کنید و قبل از ساعت 5 بعدازظهر به مدت یک ماه روزی یک فنجان از آن را بنوشید. توجه داشته باشید مصرف این نوشیدنی به زنان باردار و کودکان توصیه نمی شود.

4 » چای گل تاج ریزی ( تقویت بینایی ) : مصرف گیاه تاج ریزی می تواند باعث تقویت حس بینایی شود ، این گیاه حاوی پلی فنول هایی است که به جریان خون در ریزترین عروق خونی شبکه کمک می کند و در احیای سلول ها و فعال نگه داشتن آنها و بهبود بینایی در شب موثر است.

می توانید 5 قاشق چای خوری از برگ های تازه گیاه را در 500 میلی لیتر آب جوش بریزید و برای 15 دقیقه آن را دم کنید. برای یک ماه هر روز 3 نوبت از این دم کرده بنوشید اما زیاده روی نکنید چون زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث مشکلات قلبی و کلیوی شود.

5 » چای زنجبیل و نعناع فلفی ( افزایش میل جنسی و پیشگیری از پوکی استخوان ) : مصرف نعناع فلفی و زنجبیل از پوکی استخوان پیشگیری میکند و میل جنسی را افزایش میدهد ، می توانید 1 قاشق چای خوری نعناع فلفلی و 2 قاشق چایخوری زنجبیل تازه را با 1 فنجان بزرگ آب دم کنید و روزانه یک فنجان و به مدت یک ماه مصرف کنید ، با یک فاصله 20 روزه می توانید تا 3 ماه این دم کرده را بنوشید.

6 » چای کاسنی ( رفع سوءهاضمه ) : گیاه کاسنی می تواند با تاثیر بر پرزهای دستگاه گوارش و کبد سبب کارکرد بهتر آن شود و نفخ و مشکلات هضم را بهبود ببخشد ، 4 گرم ریشه کاسنی را در 150 میلی لیتر آب جوشیده به مدت 10 دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن 1 تا 2 فنجان قبل از غذا به مدت یک ماه بنوشید.

نکته : درصورت ابتلا به آلرژی مصرف این گیاه توصیه نمی شود.

7 » چای جینسینگ ( تقویت حافظه ) : ریشه گیاه جینسینگ حاوی 3 تا 8 درصد جینسنوسید است و روی هوش و حافظه اثر مثبتی دارد ، می توانید 3 گرم ریشه جینسینگ را به قطعات کوچک خرد و در 500 میلی لیتر آب به مدت 10 دقیقه دم کرده و صاف کنید ، نوشیدن 1 فنجان جینسینگ 2 بار در روز و 20 روز در ماه روی حافظه اثری فوق العاده میگذارد.

نکته : نباید روزانه بیش از 3 گرم و همچنین بیش از 3 ماه جینسینگ مصرف کنید ، این گیاه مناسب زنان شیرده و باردار نیست و برای کودکان مبتلا به پرفشاری خون ، چاقی ، بی خوابی یا افرادی که تحت درمان با داروهای ضدانعقاد هستند نیز ممنوع میباشد.

8 » چای بنفشه وحشی ( شفاف سازی پوست ) : اگر پوستتان کدر شده برای شفاف سازی آن و پیشگیری از پیری زودرس پوست تان می توانید بنفشه وحشی را امتحان کنید ، 30 گرم گیاه خشک شده را در آب سرد بخیسانید بعد آن را برای 15 دقیقه در 500 میلی لیتر آب دم کنید و پس از صاف کردن 2 تا 4 فنجان از آن را قبل از غذا به طور روزانه به مدت 1 ماه بنوشید.

نکته : این نوشیدنی مناسب کودکان نیست و گیاه تازه نیز سمی و غیرقابل مصرف میباشد.

9 » چای سیاه ( پیشگیری از پوکی استخوان ) : بررسی های محققان نشان میدهد مصرف بیش از 4 فنجان چای سیاه در روز از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند ، چای سیاه یا همان چای معمولی را مانند همیشه دم کنید و بنوشید.

نکته : بهتر است زنان باردار و کودکان چای سیاه را کمتر مصرف کنند.

10 » چای گزنه ( سلامت پروستات ) : گزنه با ایجاد اختلال در تبدیل هورمون تستوسترون به دهیدروتستوسترون که باعث بزرگ شدن غده پروستات میشود از هیپروفی خوش خیم آن جلوگیری میکند.

میتوانید 5 گرم برگ یا گل گزنه را با 150 میلی لیتر آب به مدت 15 دقیقه در ظرف دردار دم کنید و پس از صاف کردن 3 فنجان از آن را در روز قبل از غذا بنوشید ، پس از 20 روز فاصله می توانید مصرف آن را از مجدد شروع کنید ، به مدت 3 ماه از این محلول استفاده کنید.

نکته : از آنجا که گزنه کمی تحریک کننده و آلرژی زاست نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

11 » چای زبان گنجشک ( پیشگیری از روماتیسم ) : گیاه زبان گنجشک خاصیت ضدروماتیسمی دارد و درد مفاصل را کاهش می دهد ، 10 تا 20 گرم برگ خشک آن را در 1 لیتر آب به مدت 15 دقیقه دم کنید و پس از صاف کردن 3 بار در روز پس از هر وعده غذا به مدت 1 ماه مصرف کنید ، با یک فاصله 20 روزه می توانید مدت مصرف را تا 3 ماه افزایش دهید.

12 » چای آرتیشو ( پاکسازی بدن و دفع سموم ) : وقتی سموم در بدن زیاد می شود قدرت جسمی کاهش میابد ، آرتیشو با تحریک کلیه باعث دفع سموم از بدن خواهد شد ، 10 گرم برگ تازه آن را در 1 لیوان آب به مدت 15 دقیقه دم کنید و پس از صاف کردن قبل از غذا 3 مرتبه در روز به مدت 1 ماه مصرف کنید ، با فاصله 20 روزه میتوانید مصرف را تا 3 ماه ادامه دهید.

نکته : این گیاه مناسب زنان شیرده نیست.


پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 8:15 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

گرانترین دانشگاه‌های جهان را بشناسید

نیویورک؛ مرکز دانشگاه‌های گرانقیمت


به گزارش سرویس اقتصادی فرارو، تحصیلات با کیفیت نیز همانند سایر جنبه‌های زندگی انسان، مستلزم هزینه‌های بیشتر است. بسیاری از افراد این هزینه‌ها را برای تامین درآمدهای بیشتر و زندگی بهتر در سال‌های آینده، تقبل می‌کنند. 

نگاهی بر لیست گرانترین دانشگاه‌های جهان نشان می‌دهد که دانشگاه‌هایی چون هاروارد، ییل، MIT و یا حتی آکسفورد در این لیست جایی نداشته و دانشگاه‌های کم نام و نشان در این لیست خودنمایی می‌کنند. به نظر می‌رسد نیویورک مقصد کسانی است که حاضرند دلارهای سبز خود را بابت دریافت مدرک در جهان هزینه نمایند. این ایالات اکنون به مرکز تجمع دانشگاه‌های لوکس با شهریه‌های بسیار بالایی تبدیل شده که شنیدن ارقام آن نیز بسیاری را میخکوب می‌کند! 

تامین هزینه‌های دانشگاه از طریق دریافت شهریه در حالی به یکی از منابع اصلی درآمد در مراکز آموزش عالی تبدیل شده است که میزان شهریه دانشگاه‌های امریکا در 36 سال گذشته بیش از 12 برابر شده است. در ادامه لیست گرانترین دانشگاه‌های جهان به ترتیب میزان شهریه سالانه مشاهده می‌شود. این رتبه بندی بر اساس میزان شهریه‌ دریافتی از دانشجویان غیر تحصیلات تکمیلی خود در سال تحصیلی 14-2013 بوده است. 
 


کالج سارا لارنس ( Sarah Lawrence College)



موقعیت مکانی: نیویورک- امریکا
کل هزینه‌های تحصیل: 63200 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.8 درصد


این کالج شاید شهرت دانشگاهی مانند هاروارد را نداشته باشد، اما از نظر شهریه دریافتی، سرامد دانشگاه‌های جهان بوده و شهرت خود را از این راه جهانی کرده است. مدت زیادی از زمان تاسیس این دانشگاه (1926) نگذشته است، اما قوانین سفت و سخت آموزشی این دانشگاه در جهان زبان زد است. نسبت پایین دانشجو به استاد و سرفصل‌های شخصی برای دانشجویان از ویژگی‌های اصلی این دانشگاه به شمار می‌رود.
 



دانشگاه نیویورک (New York University)



موقعیت مکانی: نیویورک- امریکا
میزان شهریه: 61500 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.8 درصد


این دانشگاه که در سال 1831 تاسیس شده است، یکی از بزرگترین موسسات غیرانتفاعی فعال در آموزش عالی جهان به شمار می‌رود. این دانشگاه تاکنون 36 برنده نوبل را از میان دانشجویان خود به جهان معرفی نموده و در حال حاضر بیش از 6500 عضو هیات علمی دارد. دانشجویان مقطع تحصیلات غیرتکمیلی این دانشگاه که بیش از 50 هزار نفر هستند، باید سالانه از 61 هزار دلار برای تحصیل در این دانشگاه هزینه پرداخت نمایند.
 


دانشگاه کلمبیا (Columbia University)



موقعیت مکانی: نیویورک- امریکا
میزان شهریه: 61100 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.4 درصد


دانشگاه کلمبیا که در سال 1754 تاسیس شده، قدیمی‌ترین دانشگاه نیویورک و پنجمین دانشگاه قدیمی امریکا به شمار رفته و بیش از 3700 نفر کارمند و 56 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد. در سال 2013 بیش از 9 میلیارد دلار کمک‌های پولی و دارایی‌های غیرپولی وقف این دانشگاه شده است. 
 


دانشگاه وسلین (Wesleyan University)



موقعیت مکانی: کنتیکت- امریکا
میزان شهریه: 60200 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 2.9 درصد


دانشگاه خصوصی وسلین که در سال 1831 تاسیس شده است، همانند تاریخ گران خود، هزینه‌های همسطحی را نیز برای تحصیل از دانشجویان خود دریافت می‌کند!
 


دانشگاه کلارمونت مک‌کنا (Claremont McKenna University)



موقعیت مکانی: کالیفرنیا- امریکا
شهریه: 60000 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.5 درصد


این دانشگاه که در سال 1946 تاسیس شده، به سخت‌گیری‌های آموزشی در امریکا شهره است. دانشجویان این دانشگاه علاوه بر دروس رشته تخصصی خود، باید دو درس مربوط به علوم، دو درس علوم انسانی و سه درس علوم اجتماعی را بگذرانند. 
 


کالج برد (Bard College)



موقعیت مکانی: نیویورک- امریکا
شهریه: 59800 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.5 درصد



دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 8:12 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

خوراکی های ضد سرماخوردگی

 

همیشه با شروع فصل پاییز، آمار ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم افزایش می یابد و یکی از بهترین راه های پیشگیری و درمان این بیماری های فصلی و ویروسی، استفاده از خوراکی های مختلف است. از این رو، در این مطلب به معرفی بهترین مواد غذایی می پردازیم که در پیشگیری و بهبود سرماخوردگی توصیه می شوند.

 

http://mj8.persianfun.info/img/94/8/Cold/01.jpg 
 


1- سیر خام

سیر خام حاوی ترکیبانی به نام«آلیون» و «آلیسین» است. این 2-ترکیب، ترکیبات ضدویروسی بسیار قوی ای محسوب می شوند که می توانند جلوی ابتلا به بیماری های ویروسی و مسری فصلی مانند سرماخوردگی را بگیرند. محققان بر این باورند اگر ویروس سرماخوردگی وارد بدن افرادی شد که عادت به مصرف سیر خام دارند، قبل از فعالیت از بین خواهد رفت و دیگر فرد را مبتلا به سرماخوردگی نخواهدکرد. برای دست یافتن به خواص ضدویروسی سیر، باید آن را به صورت له یا رنده شده مصرف کنید و از قورت دادن سیر به صورت درسته بپرهیزید.

2- پیاز خام

پیاز خام هم مانند سیر خام، حاوی آلیون و آلیسین است و حجم بالایی از ویتامین C را به عنوان یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در خود جای داده است. تمام این ترکیبات کنار هم می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی و میکروبی شوند. بهتر است افرادی که نمی خواهند سرما بخورند، وعده های اصلی غذایی خود را با پیاز خام همراه کنند.

3- ادویه ها

ادویه های مختلفی مانند زردچوبه، دارچین و پودر گل میخک حاوی حجم بسیار بالایی از انواع آنتی اکسیدان ها هستند. از این رو، می توانند باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی شوند. برای بهره بردن بیشتر از خواص ادویه ها، بهتر است آنها را 10 دقیقه پیش از پایان زمان پخت به ظرف غذای خود اضافه کنید.

4- سوپ مرغ

سوپ مرغ، جزو آن گروه از غذاهایی است که مصرف آن، هم برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی توصیه می شود و هم برای درمان آن. سوپ مرغی که حاوی گوشت مرغ، ادویه ها، هویج، پیاز و سیر باشد، علاوه بر افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن باعث افزایش رطوبت و دمانی حلق و بینی هم می شود. از آنجایی که ویروس های سرماخوردگی همیشه دنبال مخاط سرد و خشک برای نفوذ به بدن هستند، گرم و مرطوب شدن فضای حلق و بینی می تواند ویروس های سرماخوردگی را از بدن دور کند. از طرف دیگر، مصرف سوپ مرغ در دوران سرماخوردگی هم می تواند با کاهش التهاب های داخلی، علائم و عوارض ناشی از سرماخوردگی را هم تخفیف دهد.

 

http://mj8.persianfun.info/img/94/8/Cold/02.jpg 
 


5- مرکبات

مرکبات هم مانند سوپ مرغ، نقشی دوطرفه در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی دارند. مرکباتی مانند پرتقال، نارنج، نارنگی یا لیموهای ترش و شیرین، سرشار از ویتامین C هستند.

به همین دلیل هم مصرف روزانه آنها می تواند تا 23 درصد شانس ابتلا به سرماخوردگی را کم کند و عوارض ناشی از این بیماری ویروسی را کاهش دهد. کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین، سبزی های برگ سبز تیره و  گوجه فرنگی تازه هم تقریبا به اندازه مرکبات ویتامین C دارند و می توانند در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی موثر باشند.

6- گوشت قرمز

اگر یکی از اعضای خانواده تان سرما خورده است، حتما حداقل روزی 23 گرم گوشت قرمز را در برنامه غذایی سایر اعضای خانواده بگنجانید. گوشت قرمز، سرشار از ماده معدنی روی است. از این رو، می تواند با کمک به تولید گلبول های سفید خونی، باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شود و جلوی ابتلا به برخی از بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی را بگیرد.

7- ماهی سالمون 

ماهی سالمون دریایی، حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین D است و می تواند نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی مانند سرماخوردگی داشته باشد.
برای پیشگیری از سرماخوردگی، می توانید هفته 2 مرتبه ماهی سالمون دریایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

8- گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون، یکی از مرغوب ترین انواع پروتئین است که علاوه بر تامین روی، می تواند انرژی کافی برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی را هم تامین کند تا آنها را از شر کرختی ناشی از سرماخوردگی در امان بمانند.

9- آب سبزی ها

ترکیب آب سبزی های مختلفی مانند گوجه فرنگی، کرفس، کدر و خیار می تواند علاوه بر آنتی اکسیدان های کافی و فراوان، حجم بسیار بالایی از ویتامین C را هم به بدن برساند تا با افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن، طول دوره سرماخوردگی را هم کوتاه تر کند.

 

http://mj8.persianfun.info/img/94/8/Cold/03.jpg 
 


10- زنجبیل

مصرف دمنوش زنجبیل برای افراد مبتلا به سرماخوردگی که دچار سوزش، خارش و زخم گلو هم هستند، بسیار مناسب است و می تواند با گرم و مرطوب کردن حلق و تخفیف گلودرد، باعث درمان سریع تر سرماخوردگی و از بین رفتن فضای مناسب برای رشد ویروس های این بیماری هم بشود. 

به علاوه، زنجبیل خاصیت ضددرد و کاهنده تب هم دارد. به همین دلیل هم مصرف دمنوش آن می تواند برای افراد مبتلا به سرماخوردگی مفید باشد.

11- چای گرم

مصرف انواع چای، مانند چای سبز، اولانگ یا سیاه به صورت گرم می تواند با وارد کردن حجم بالایی از آنتی اکسیدان ها به بدن و نرم و روان کردن مخاط بینی و گلو، در درمان هرچه سریع تر سرماخوردگی موثر باشد. اگر کمی عسل یا لیمو به چای خود اضافه کنید، خواص درمانی آن را برای رفع سرماخوردگی بیشتر خواهید کرد.

عسل، خاصیت درمان زخم های گلو را دارد و لیمو هم 0حاوی ویتامین C و افزایش دهنده قدرت سیستم دفاعی بدن است. اگر به کافئین موجود در چای حساسیت دارید، انواع چای بدون کافئین را در دوران سرماخوردگی امتحان کنید.


12- موز

یبوست، یکی از مشکلاتی است که افراد مبتلا به سرماخوردگی به دلیل از دست دادن آب بدنشان به آن مبتلا می شوند. از این رو، مصرف موز می تواند علاوه بر رفع یبوست ناشی از سرماخوردگی، در درمان تهوع و استفراغ ناشی از این بیماری هم موثر باشد



دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 8:6 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
11 روش فوق العاده برای تقویت حافظه 
 
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

آیا گاهی فراموش می کنید که دسته کلیدتان را کجا گذاشته اید یا سر امتحان های مهم پاسخ سوالات را به خاطر نمی آورید؟ خوشبختانه یک سری کاریی وجود دارد که با انجام آنها می توانید حافظه تان را بهبود ببخشید.

قبل از آزمون مهم بعدی تان، سعی کنید تا چند تا از این تکنیک های معتبر تقویت حافظه را امتحان کنید. این استراتژی هایی که به لحاظ عملی و پژوهشی اثبات شده اند می توانند تا حد زیادی باعث تقویت حافظه شوند، به خاطر آوردن را بهتر و بیشتر کنند، و نیز باعث افزایش حفظ و نگهداری اطلاعات شوند.

 
salijoon.ws
 


 
1- کل حواس و توجه تان را معطوف مطلبی کنید که در حال مطالعه آن هستید.

توجه؛ یکی از مولفه های اصلی و عمده حافظه است. به منظور اینکه اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلندمدت منتقل شوند، شما باید عملا به این اطلاعات دقت و توجه کنید. سعی کنید در محیطی به دور از عوامل مزاحم و برهم زننده آرامش و تمرکزتان همچون تلویزیون، موسیقی و سایر عوامل مختل، مطالعه کنید.
 

2- با پایه ریزی برنامه ای منظم برای مطالعه دروس هر جلسه از روی هم انباشته شدن آنها خودداری کنید.

طبق مطالعه بژروک (2001) مطالعه مطالب در طول جلسات، مدت زمان کافی که برای پردازش اطلاعات نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد. این تحقیق نشان می دهد دانشجویانی که به طور مرتب و منظم مطالعه می کنند عملکرد خیلی بهتری دارند نسبت به افراد که همه را روی هم انباشته می کنند.
 

3- اطلاعاتی که مطالعه می کنید را دسته بندی و مرتب کنید

محققان دریافته اند که اطلاعات در حافظه در دسته ها و گروه های مرتبط طبقه بندی می شوند. شما می توانید با مرتب کردن و دسته بندی مطالبی که مطالعه می کنید از این مشخصه مغز حداکثر بهره را ببرید. سعی کنید تا مفاهیم و عبارات مشابه را با هم گروه بندی کنید، یا از یادداشت ها یا مطالب کتابی که مطالعه می کنید خلاصه ای تهیه کنید تا به شما در گروه بندی مفاهیم مرتبط کمک کند.
 

4- از ابزار و فنون کمک حافظه برای افزایش و تقویت آن استفاده کنید

ابزارهای کمک حافظه، تکنیک هایی است که اغلب دانش آموزان و دانشجویان برای مساعدت و یاری به نیروی حافظه از آنها بهره می گیرند. روش کمک حافظه صرفا روشی برای به خاطر سپردن اطلاعات است. برای مثال، شما ممکن است در تیمی مشارکت کنید که باید موارد خاصی را به خاطر داشته باشید تا بتوانید عملکرد خوبی داشته باشید.

بهترین روش کمک حافظه برای شما این است که برای به خاطر سپردن این موارد از تصاویر و تصویرپردازی مثبت، چیزی جدید و بدیع یا حتی تبدیل آن به چیزی مضحک و خنده دار استفاده کنید. ممکن است آن را تبدیل به شعر، جو یا حتی نظم و قافیه دارش کنید تا بهتر بتوانید بخشی از اطلاعات را حفظ کنید.

 
salijoon.ws
 


 
5- اطلاعاتی را که مطالعه می کنید شرح و توضیح و مرور کنید.

به منظور به یادآوری اطلاعات، شما باید آنچه را مطالعه می کنید به رمز درآورید تا وارد حافظه طولانی مدت تان شود. یکی از موثرترین و کاراترین تکنیک های رمزگذاری شناخته شده، مرور و دوره مو به مو و با ذکر جزئیات است. مثالی برای این تکنیک می تواند خواندن تعریف یک اصطلاح کلیدی باشد، مطالعه تعریف و معنای آن اصطلاح و سپس خواندن توضیحات و توصیفات بیشتر و با جزئیات بیشتر درخصوص معانی آن اصطلاح خاص باشد. بعد از چند بار تکرار این فرآیند، به احتمال زیاد متوجه می شوید که به خاطر آوردن و یادآوری این اطلاعات برایتان بسیار ساده تر می شود.
 

6- اطلاعات جدید را به چیزهای که پیش از این می دانستید ربط دهید

زمانی که مطالب ناآشنا و جدید را مطالعه می کنید، زمانی را صرف کنید تا ارتباطی بین این مطالب جدید و آنچه قبلا می دانستید برقرار کنید. با ایجاد رابطه بین مطالب و موضوعات جدید و آنچه از قبل در ذهن و حافظه تان وجوددارد، می توانید احتمال یادآوری و به خاطر آوردن اطلاعاتی که به تازگی آموخته اید را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. 
 

7- مفاهیم را برای تقویت یادآوری و به خاطر سپردن در ذهن مجسم و متصور بسازید

افراد بسیاری از این شیوه مطالعه به روش تجسم و تصویرسازی فواید بسیاری برده اند. به تصاویر، جدول ها، شکل ها و سایر نمودارها، طراح های کتابی که مطالعه می کنید دقت و توجه کنید. اگر چنین الگوها و علائمی را در اختیار ندارید تا به شما در حفظ مطالب کمک کنند، سعی کنید خودتان از این دست نمودار، جدول و شکل ها تهیه کنید. در حاشیه کتاب یا دفتر یادداشت تان نمودار یا شکل بکشید یا از ماژیک های شبرنگ استفاده کنید یا حتی می توانید از خودکارهایی با رنگ های متفاوت استفاده کنید تا موضوعات مرتبط را در مطالب چاپی که مطالعه می کنید گروه بندی یا دسته بندی کنید.
 

8- مفاهیم و مطالب جدید را برای فرد دیگری توضیح یا حتی درس دهید.

پژوهش ها ثابت کرده اند که خواندن مطالب با صدای بلند به طور قابل توجهی به خاطر سپردن مطالب را بهبود و تقویت می کند. روان شناسان و آموزگاران بر این باورند که آموزش مفاهیم جدید به دیگران باعث افزایش و تقویت درک و فهم همان مطالب و یادآوری آن می شود. شما می توانید از این شیوه در مطالعات و هنگام درس خواندن خودتان استفاده کنید. به این منظور اطلاعات و مفاهیم جدید را به یک دوست و یا هم کلاسی تان آموزش و برای او توضیح دهید.
 

9- به اطلاعات یا داده های مشکل توجه ویژه تری داشته باشید.

آیا تاکنون متوجه شده اید که گاهی به خاطر آوردن اطلاعات اول یا آخر یک فصل بسیار ساده تر است؟ پژوهشگران دریافته اند که ترتیب و نظم اطلاعات نقش بسزایی در به خاطر سپردن و باز یادآوری آنها دارد، که به عنوان تاثیر توالی و ترتیب موقعیت شناخته شده است.

 
salijoon.ws
 

 

در حالی که به خاطر آوردن اطلاعات میانی می تواند سخت تر و دشوارتر باشد، شما می توانید با صرف زمان بیشتر برای مرور و  آموختن این گونه اطلاعات بر این مشکل فائق بیایید. استراتژی دیگر این است که آنچه آموخته اید را دوباره بازسازی کنید، این گونه به خاطر آوردن آنها ساده تر می شود. زمانی که با مفاهیم مشکلی برخورد کردید، وقت بیشتری را برای حفظ و درک آن اطلاعات اختصاص دهید.
 

10- برنامه روتین مطالعه تان را تغییر دهید.

روش فوق العاده دیگری برای افزایش یادآوری این است که برنامه روتین مطالعه و درس خواندن تان را هراز چندگاهی تغییر دهید. اگر عادت دارید در مکان خاصی همیشه درس بخوانید، دفعه بعد که خواستید درس بخوانید سعی کنید محل متفاوتی را برای درس خواندن انتخاب کنید. اگر عصر و شب مطالعه می کنید، سعی کنید هر روز صبح چند دقیقه ای را به مرور آنچه شب قبل خوانده اید اختصاص دهید. با افزودن یک چیز تازه به جلسات درس خواندن و مطالعه تان می توانید تاثیر تلاش تان و نیز بهبود به خاطر آوردن بلند مدت را به طور چشمگیری افزایش دهید.
 

11- کمی بخوابید.

محققان همیشه عنوان کرده اند که خواب تاثیر بسزایی در حافظه و آموختن دارد. اخیرا پژوهشی نشان داده است که یک خواب کوتاه بعد از آموختن چیزی جدید عملا می تواند به سریع تر آموختن و به خاطر سپردن بهتر شما کمک شایانی کند.

پژوهش دیگری اعلام کرده است که خواب بعد از آموختن چیزی جدید درواقع باعث تغییرات فیزیکی در مغز می شود. موش هایی که از خواب محروم شده بودند بعد از فراگیری یک کار رشد یادگیری کمتری نسبت به موش هایی دارند که خواب مناسب و کافی داشته اند.
 
بنابراین دفعه بعد که سعی دارید مطلب جدید را یاد بگیرید، حتما سعی کنید بعد از مطالعه، شب خواب خوب داشته باشید.


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 8:4 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
خواص معجزه آسای پیاز که نمی دانستید
 

 
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پیاز از سبزیجاتی است که در سالیان دور برای افزایش قدرت به برده‌های مشغول ساخت اهرام ثلاثه و همین طور ورزشکاران قبل از بازی المپیک داده می‌شد. برای التیام زخم‌های عفونی از پیاز تازه به صورت موضعی نیز استفاده می‌کردند، چون پیاز آلودگی‌ها را به خود جذب و زخم یا هوای محیط را ضدعفونی می‌کند. از آنجا که خانواده‌ها پرسش‌های زیادی درباره پیاز دارند به برخی از خواص متمایز و شگفت‌انگیز پیاز اشاره می‌کنیم.

دکتر نازلی نمازی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تحقیقات طب سنتی ایران می‌گوید: پیاز غنی از ویتامین‌های C، B1، B2، B6 و حاوی میزان قابل توجهی پتاسیم، کلسیم و فسفر است. بیشترین اثرات مفید پیاز مربوط به ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آن می‌شود.

کرستین، یک ترکیب با خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا در پیاز است که می‌تواند به بهبود زخم‌ها کمک کند و سبب کاهش بیماری‌های تخریب‌کننده اعصاب و انواع سرطان‌ها و جلوگیری از کاتاراکت (آب مروارید) شود و به دلیل داشتن خاصیت ضدانعقادی خون، اثرات قابل مقایسه‌ای با آسپرین دارد و به همین دلیل می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی ـ عروقی کمک کند.

همچنین پیاز حاوی ترکیبی با خاصیت پره‌بیوتیکی است که زمینه را برای افزایش رشد باکتری‌های مفید و کاهش باکتری‌های مضر روده فراهم آورده و در درمان و پیشگیری از برخی بیماری‌های گوارشی موثر است.

دیابتی‌ها پیاز بخورند؟

برخی افراد با این تصور که پیاز کاهنده قند و چربی خون است از آن به‌عنوان یک داروی درمانی استفاده می‌کنند. این متخصص در این خصوص می‌گوید: مطالعات درخصوص اثرات پیاز بر قند و چربی خون در مدل انسانی محدود بوده و نتایج متناقضی در این باره گزارش شده است. بر این اساس، این موضوع که آیا پیاز می‌تواند سبب کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت یا سبب کاهش کلسترول و تری‌ گلیسیرید خون شود در حال حاضر روشن نیست و نیازمند مطالعات بیشتر است.

کمک پیاز به رفع سرماخوردگی نتایج مطالعات حاکی از این است که پیاز دارای خواص درمانی مختلفی از جمله خاصیت ضدمیکروبی و کاهنده وضعیت التهابی است.

به گفته دکتر نمازی با توجه به خاصیت ضدباکتریایی و ضدویروسی سیر و پیاز، مصرف این دو سبزی می‌تواند هنگام سرماخوردگی به‌خصوص به شکل پخته موثر باشد. همچنین اثراتی از خاصیت تقویت‌کنندگی سیستم ایمنی با پیاز و سیر به دلیل آلیسین در آن مشاهده شده است که می‌تواند سبب کاهش عفونت‌های ویروسی و باکتریایی به‌خصوص در فصل زمستان شود.

بهترین نوع پیاز کدام است؟

بهترین نوع پیاز از دیدگاه طب سنتی پیاز سفید، بزرگ و آبدار است. طبیعت پیاز گرم و خشک است و گرمی آن در درجه سوم و خشکی‌اش در درجه اول قرار دارد. به گفته دکتر نمازی با توجه به مزاج پیاز، افراد با مزاج گرم بهتر است کمتر از آن استفاده کنند و در مصرف آن زیاده‌روی نکنند. پیاز برای تقویت اشتها و افزایش میل جنسی مناسب است، به‌خصوص اگر با گوشت پخته مصرف شود. خوردن پیاز به‌خصوص در سفر، مشکلات ناشی از آلودگی آب‌ها را می‌تواند از بین ببرد.

سردرد ناشی از مصرف پیاز

این متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش که چرا برخی افراد پس از مصرف پیاز دچار سردرد می‌شوند، می‌گوید: افرادی که مزاج گرم دارند و مستعد ابتلا به سردرد هستند نباید پیاز بخورند، زیرا مزاج پیاز گرم سبب تشدید درد در این افراد می‌شود، به‌خصوص اگر پیاز خام و تازه باشد. البته مصرف پیاز با سرکه (ترشی پیاز) اشتها را باز می‌کند و بخارات تولید شده در نتیجه مصرف پیاز به سر آسیب نمی‌رساند. بد نیست بدانید مصرف پیاز پخته با سرکه برای تقویت هاضمه مناسب است.

افزایش قدرت باروری با پیاز

از دیگر خواص پیاز که در طب سنتی به آن اشاره شده است خاصیت مدر بودن و قاعده‌آوری آب‌پیاز است. پیاز می‌تواند سبب دفع بلغم از بدن شود و دردهای مفصلی ناشی از سوءمزاج سرد و تر یا ناباروری‌های ناشی از این سوءمزاج را رفع کند.

دکتر نمازی ضمن اشاره به این موضوع می‌افزاید مصرف پیاز به دلیل مزاج گرم و نفاخیتی که دارد در مردانی که به دلیل کمی مایع منی نابارور هستند به همراه گوشت و زرده تخم‌مرغ توصیه شده و در رفع ضعف عمومی که خود سبب کاهش مایع منی و ناباروری می‌شود، موثر است.

همچنین مصرف ماهی کبابی به همراه پیاز خام از جمله غذاهای مفید در رفع کمی مایع منی در نتیجه سوءمزاج خشک دستگاه تناسلی است. شربت پیاز متشکل از250 گرم آب‌پیاز سفید و 500 گرم عسلی که جوشانده شده و کف آن گرفته شده نیز در افزایش قدرت باروری مفید است. البته به گفته این پژوهشگر در صورت مصرف پیاز به عنوان یک درمان‌کننده کمکی برای رفع بیماری، باید زیر نظر متخصص طب سنتی نوع مزاج فرد در نظر گرفته شود.

وقتی پیاز مضر می‌شود

یکی از مشکلات مطرح در طب سنتی که می‌تواند سبب بروز برخی بیماری‌ها از جمله کیست تخمدان، مشکلات ریوی و گوارشی شود نزله است.

به گفته دکتر نمازی، نزله هنگامی ایجاد می‌شود که ریزش فضولات دماغی به سمت حلق یا سینه باشد که سبب ایجاد ترشحات پشت حلق طی روز می‌شود. پیاز به اصطلاح طب سنتی بخارناک است و سبب تشدید نزله می‌شود. در نتیجه در افرادی که نزله دارند مصرف پیاز ممنوع است.

در کتب طب سنتی آمده است زیاده‌روی در مصرف پیاز برای مغز و چشم مضر است و سبب فراموشی می‌شود. مصرف مداوم پیاز در افرادی که دارای مزاج گرم هستند یا بیماری‌های ناشی از سوءمزاج گرم و خشک دارند، توصیه نمی‌شود. استفاده از پیاز خام در افراد مبتلا به سینوزیت، آلرژی، میگرن، سرگیجه و اختلال حافظه ممنوع است، زیرا سبب تشدید بیماری می‌شود.

چه کنیم تا از بوی بد پیاز بکاهیم؟

شستن پیاز با آب و نمک و خوردن آن با سرکه و همچنین مصرف آب انار و کاسنی بعد از خوردن پیاز، موجب اصلاح مضرات پیاز می‌شود. دکتر نمازی می‌افزاید باقلا، مغز گردو، گشنیز و سرکه می‌تواند بدبویی ناشی از خوردن پیاز را کاهش دهد. در ضمن حرارت، انجماد و خشک کردن از خاصیت اشک آوری و بوی بد پیاز می‌کاهد.

نکته‌ای که در نگهداری و مصرف پیاز حائز اهمیت است جوانه زدن پیاز است. پیاز را باید در محیطی دور از آفتاب ترجیحا در جای تاریک با حداقل رطوبت که هوا در آن جریان دارد، نگهداری کرد تا جوانه زدنش به تاخیر بیفتد. در صورتی که پیاز جوانه زد باید قبل از مصرف جوانه را کاملا از پیاز جدا کنید و دور بیندازید.


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 8:2 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

 

فعالیت‌های صبحگاهی که افراد موفق انجام می‌دهند

 


همه کسانیکه توانسته‌‌اند به موفقیت‌های چشمگیر کاری دست پیدا کنند، به این نتیجه رسیده‌اند که باید ساعات اولیه روزشان را وقف فعالیت‌هایی کنند که برای خودشان بالاترین درجه اولویت را دارد چون بلافاصله با شروع روز درگیر اولویت‌های دیگران خواهند شد. علم از این استرتژی حمایت می‌کند. در آخرین دستاورد پروفسور روی باوم‌مایستر (Roy Baumeister)، استاد دانشگاه فلوریدا، می‌بینیم که اراده مثل عضله‌ای است که اگر زیاد مورد استفاده قرار گیرد دچار خستگی می‌شود.

به همان اندازه که افراد هنگام عصر احتمال بیشتری برای شکستن رژیم‌های غذایی خود دارند، کنترل نفس و ضعف تصمیم‌گیری هم در آخر روز ضعیف‌تر می‌شود. از طرف دیگر، صبح‌های زود قدرت اراده بالاتر بوده، افراد خوش‌‌بین‌تر بوده و برای مقابله با کارهای چالش‌انگیز آمادگی بیشتری دارند. دوست دارید بدانید که کارفرمایان و مدیران بزرگ درست بعد از بیدار شدن از خواب چه می‌کنند؟ در زیر به 12 مورد از فعالیت‌های صبحگاهی آنها اشاره می‌کنیم.
web counter

1. صبح زود بیدار می‌شوند.

افراد موفق می‌دانند که زمان یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های انسان است. و بااینکه بیشتر وقت آنها وقتی به سر کار می‌رسند، با تلفن‌ها، میتینگ‌ها و بحران‌های ناگهانی سپری می‌شود، ساعت‌های ابتدای روز دیگر تحت کنترل خودشان است. به همین دلیل است که خیلی از آنها قبل از طلوع خورشید بیدار می‌شوند و تا می‌توانند این زمانی که در کنترل خودشان است را طولانی‌تر می‌کنند. 

در تحقیقی که روی 20 مدیر انجام گرفت، 90 درصد از آنها عنوان کردند که قبل از 6 صبح از خواب بیدار می‌شوند. بعنوان مثال، ایندرا نویی مدیر PepsiCo صبح‌ها ساعت 4 از خواب بیدار می‌شود و هیچوقت دیرتر از ساعت 7 صبح سر کار نمی‌رسد. نکته مهم اینکه آنهایی می‌‌توانند روزهای کارامدتری داشته باشند که زودتر بیدار ‌شوند.

2. قبل از اینکه برنامه کاری روزانه به سراغشان بیاید، ورزش می‌کنند.

مهمترین فعالیت صبحگاهی افراد قدرتمند ورزش است، چه ورزش کردن در خانه و چه رفتن به باشگاه ورزشی. اورسلا برنز، مدیرعامل Xerox، یک ورزش یک ساعته برای خود تنظیم می‌کند که ساعت 6 صبح شروع می‌شود. از طرف دیگر استیو مورفی مدیرعامل Christies از صبح‌های خود برای تمرینات یوگا استفاده می‌کند. 

باید بدانید که این افراد، افرادی بسیار پرمشغله هستند، پس اگر برای ورزش کردن وقت می‌گذارند به این معنی است که خیلی مهم است. جدا از اینکه ورزش کردن در صبح باعث می‌شود عصرها برای این کار وقت کم نیاورید، یک ورزش صبحگاهی به کاهش استرس روز هم کمک کرده، با تاثیر رژیم‌های غذایی پرکالری و چربی مقابله کرده و کیفیت خواب را هم تقویت می‌کند.

3. روی یک پروژه کاری بسیار مهم کار می‌کنند.

ساعات آرام صبح زمانی ایدآل برای تمرکز بر روی پروژه‌های مهم کاری هستند، بدون اینکه کسی حواسشان را پرت کند. گذراندن این وقت در ابتدای روز باعث می‌شود قبل از اینکه دیگران (بچه‌ها، کارمندان یا رئیس) توجه و تمرکزتان را برهم بزنند، با تمرکز حواس بیشتر کار کنید.

دبی مویسیچین، که استراتژیست تجاری است و در روز باید با میتینگ‌ها و تماس‌های پشت سر هم دست و پنجه نرم کند، می‌گوید با این وضعیت قادر نبوده است هیچ کار مفیدی را پیش ببرد و به همین دلیل صبح‌های زود خود را برای رسیدگی به پروژه‌های خود اختصاص داده است و هر روز خود را روی یک پروژه مهم می‌گذراند. 

4. روی یک پروژه شخصی مهم کار می‌کنند.

وقتی کل روز مجبور باشید در جلسات مختلف کاری شرکت کنید و شب که به خانه می‌آیید با وجود خستگی و گرسنگی تازه باید ببینید که برای شام باید چه کنید، نوشتن رمان یا انجام یک کار هنری خیلی دور از ذهن به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد موفق، ساعات ابتدایی روز خود را برای کار کردن روی پروژه‌های شخصی خود، کارهایی که دوست دارند و از انجام آن لذت می‌برند، استفاده می‌کنند.

شارلوت واکر، معلم تاریخ، می‌گوید که ساعات بین 6 تا 9 صبح خود را روی نوشتن کتابی درمورد سیاست‌های مذهبی غرب افریقا می‌گذراند. قبل از اینکه با مسئولیت‌های تدریس روزانه مشغول شود، فرصت دارد که مقالات مختلف را مطالعه کرده و چندین صفحه به کتاب خود اضافه کند.

5. اوقاتی خوب را با خانواده‌شان می‌گذرانند.

خیلی‌ها ممکن است شام را از برنامه غذاییشان حذف کرده باشند و به همین دلیل افراد موفق از صبح‌ها برای وقت گذراندن با خانواده، چه با خواندن داستان برای فرزندانشان باشد یا کمک به درست کردن یک صبحانه عالی، می‌گذرانند.

جودی روزنتال، برنامه‌ریز مالی در نیویورک، صبح‌ها بهترین وقتی است که با دخترش می‌گذراند. در این زمان به او کمک می‌کند لباسش را بپوشد، تختش را مرتب کند، و خیلی وقت‌ها هم با هم نقاشی می‌کشند. بعد با هم صبحانه را آماده کرده و می‌نشینند و موقع خوردن صبحانه با هم گپ می‌زنند. برای او این 45 دقیقه صبحگاهی ارزشمندترین ساعات روز هستند.

6. با همسرشان ارتباط برقرار می‌کنند.

افراد موفق بخاطر اینکه شب‌ها بخاطر مشغله آن روز حسابی خسته هستند و وقت زیادی هم باید صرف آماده‌سازی شام و دیدن تلویزیون کنند، ارتباط با همسرانشان را برای صبح می‌گذارند. چه چیزی بهتر از یک رابطه‌جنسی بعد از بیدار شدن می‌تواند به شما برای کل روز انرژی دهد؟ از این گذشته، داشتن ارتباط جنسی منظم شما را باهوش‌تر کرده، درآمدتان را بالاتر برده و کالری‌سوزی هم می‌کند.

خیلی از افراد موفق حتی اگر ارتباط جنسی هم با همسرشان برقرار نکنند، صبح‌ها برای حرف زدن با آنها وقت می‌گذارند. بعنوان مثال، مدیرعامل BlackRock هر روز صبح با همسرش به پیاده‌روی رفته و از این زمان برای صحبت کردن با هم درمورد زندگی، مسائل مالی، امور خانه و برنامه‌های هفته پیش رو استفاده می‌‌کنند.

7. قرار ملاقات‌هایشان را برای صبحانه تنظیم می‌کنند.

مخصوصاً اگر بخواهید شام را به خانه برگردید، صبح‌ها وقتی عالی برای وقت ملاقات است. علاوه‌براین، گذاشتن این قرار ملاقات‌ها برای صبحانه بسیار بهتر از ناهارهای پرمشغله است. کریستوفر کالوین، وکیل پایه یک نیویورکی، چهارشنبه‌های خود را به این مسئله اختصاص داده است و روزهای دیگر به پیاده‌روی می‌رود. 

8. برای پاک کردن ذهنشان مدیتیشن می‌کنند.

آدم‌های موفق همان‌قدر که از خودشان انتظار دارند از دیگران هم انتظار دارند. به همین دلیل قطع ارتباط با برنامه کاری روزانه‌شان و آرام کردن ذهنشان کار بسیار سختی است. آنها قبل از اینکه از خانه بیرون بروند، خودشان را وقف یک تمرین معنوی مثل مدیتیشن یا نماز می‌کنند تا بتوانند خودشان را برای مشغله‌های آن روز متمرکز کنند.

مانیشا تاکور، مدیر شرکت MoneyZen wealth Management، برای پاک کردن ذهن خود از مدیتیشن استفاده می‌کند. او دو جلسه 20 دقیقه‌ای در روز را صرف اینکار می‌کند، یکی قبل از صبحانه و دیگری شب‌ها قبل از خواب. او در این تمرین بر روی تنفس خود تمرکز کرده و شعاری را در ذهن خود تکرار می‌کند. 

9. چیزهایی که بخاطر آن شکرگزار هستند را یادداشت می‌کنند.

ابراز قدرشناسی یک راه خوب دیگر برای متمرکز کردن خودتان و ایجاد دیدگاهی عالی برای خود قبل از رفتن به محل‌کار است. نوشتن آدم‌ها، مکان‌ها و فرصت‌هایی که برای آن شکرگزار هستید، فقط چند دقیقه از وقتتان را می‌گیرد اما تغییری فوق‌العاده در رویکرد شما نسبت به زندگی ایجاد می‌کند.

وندی کای، دکتر داروشناس، می‌گوید که زمانی از صبح‌های خود را صرف ابراز قدرشناسی، درخواست راهنمایی و الهام‌ گرفتن می‌کند. بعد وقتی سر کار می‌رسد، دیدی شفاف پیدا کرده است.

10. برنامه‌ریزی روزانه‌شان را انجام می‌دهند.

برنامه‌ریزی از قبل برای روز، هفته یا ماه ابزار مدیریت زمانی بسیار عالی است که باعث می‌شود روال امور از دستتان خارج نشود. استفاده از صبح‌ها برای فکر کردن از بالا به زندگیتان به شما کمک می‌کند بتوانید اولویت‌بندی‌تان را راحت‌تر انجام داده و خط سیر زندگیتان را مشخص کنید.

کریستین گالیب، مدیر بانک هر روز ساعت 5 صبح از خواب بیدار می‌شود. در روزهای هفته اول ورزش می‌کند، کمی کتاب می‌خواند و بعد قبل از درست کردن صبحانه کارهای آن روزش را مرور می‌کند. او می‌گوید این برنامه‌ریزی صبحگاهی باعث می‌شود کنترل بهتری روی روز خود داشته باشد. 

11. ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند.

بااینکه متخصصین مدیریت زمان اعتقاد دارند تا می‌توانید باید چک کردن ایمیل را کنار بگذارید، اما خیلی از افراد موفق روزشان را با چک کردن ایمیل‌هایشان شروع می‌کنند. خیلی سریع صندوق ایمیل‌های رسیده‌شان را نگاه می‌کنند تا ببینند ایمیل مهمی دریافت کرده‌اند که نیاز به پاسخ فوری داشته باشد یا خیر و ایمیل‌های مهمی که نیاز به باز بودن فکر دارد را در آن زمان می‌فرستند. 

بعنوان مثال، گرتچن رابین، نویسنده کتاب “The Happiness Project”، هر روز ساعت 6 از خواب بیدار می‌شود، درحالیکه خانواده‌اش ساعت 7 از خواب بیدار می‌شوند. او از این یک ساعت برای چک کردن ایمیل‌هایش، برنامه‌ریزی برای آن روز و خواندن روزنامه و سایت‌های خبری استفاده می‌کند. انجام این کارها در ساعات ابتدای روز به او امکان می‌دهد بهتر تمرکز کند و بتواند بهتر از پس کارهای سخت‌تر آن روز برآید.

12. اخبار روز را می‌خوانند.

افراد موفق، چه از طریق خواندن روزنامه باشد و چه چک کردن وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری، عادت دارند قبل از صبحانه از اخبار روز مطلع شوند. بعنوان مثال، ریاست کمپانی GE، جف ایملت، روزش را با کمی دویدن شروع کرده و بعد کمی روزنامه خوانده و VNBC تماشا می‌کند. دیوید راشف رئیس Virgin America هم از صبح‌های خود برای گوش دادن به خبر ورزشی و خواندن روزنامه استفاده می‌کند. این باعث می‌شود که وقتی سر کار رسیدند، خیلی خوب از اتفاقاتی که در جهان می‌گذرد مطلع باشند.



دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 8:1 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

:هپاتیت
زندگي اصولا تضمين شده نيست و هرگز نمي توان به خود و ديگران تضمين داد که براي هميشه زنده مانده و يا مدت هاي طولاني در سلامت کامل خواهيد زيست. بيماري ها هميشه در کمين هستند و اگر فرد نه چندان محتاطي باشيد صد البته بسيار بسيار سهل تر از آنچه که در تصور بگنجد بيمار خواهيد شد.

 

کبد 
بارها و بارها شنيده ايد که کبد بزرگ ترين غده ي موجود در بدن است که فعاليت هاي بسيار حساس و کليدي را در بدن بر عهده دارند و قصد تکرار مکررات را نداريم. هنوز مدت زمان زيادي از دوراني که بدنسازان با سخاوت تمام داروهاي استروئيدي مصرف کرده و به خورد هم مي دادند بدون آنکه از تاثير اين داروها بر کبد کمترين اطلاعاتي داشته باشند نمي گذرد ولي با اين وجود مدت زمان زيادي نيست که تست هاي تشخيص بيماري و سنجش سلامت کبد در ميان کساني که بدنسازي کرده و به دارو و استروئيد علاقه وافر دارند نيز نمي گذرد ولي باز جاي بسي خرسندي است که امروزه نه همه ولي اغلب بدنسازان اولا از تاثير مخرب داروها و رفتارهاي خطرناک دارويي بر کبد مطلع هستند و در ثاني با انجام دوره اي آزمايش هاي کبدي سلامت کبد را پايش مي کنند و در اين ميان هستند مربياني که از اين روش هاي نوين بهره مي گيرند و اين جاي بسي خشنودي و اميد دارد. 

class=

بارها و بارها جگر خورده ايد و بد نيست بدانيد که شکل و شمايل کبد آدمي نيز تفاوت چنداني با آنچه که در بدن گوسفند مي بينيد ندارد و اساس کار اين ارگان در بدن عموم حيوانات اعم از انسان يکي است! عمده فعاليت کبد در فعاليت هاي مرتبط با متابوليسم است و متابوليسم را در فارسي به سوخت و ساز معني کرده اند. دستگاه گوارش بدون وجود و بدون سلامت کبد عملا تعطيل خواهد بود. 
تمام خوني که از دستگاه گوارش به سمت بدن بر مي گردد و به سياهرگ پورت معروف شده است وارد کبد مي شود و جالب است بدانيد اين سياهرگ بر خلاف ديگر سياهرگ ها که عموما حاوي مواد زايد هستند و بايد از بدن دفع شوند حاوي مواد مغذي و مورد نياز بدن است که از طريق دستگاه گوارش جذب شده اند. اين سياهرگ که وارد کبد مي شود کبد خون دريافتي را تحليل کرده و تشخيص مي دهد که هر يک از مواد جدب شده چه سرنوشتي را بايد دنبال کنند. 
کبد همچنين سموم موجود در خون را شناسايي و جذب کرده و با فعاليت هاي شيميايي که دارد آنها را تبديل به مواد بي ضرر و حتي مفيد براي بدن مي کند و از اين نظر وجود و سلامت اين ارگان را براي بدن مي توان حياتي تلقي کرد. 
کبد زماني که قند خون بالاست اقدام به ذخيره کردن قند به صورت گليکوژن کرده و زماني که قند خون افت مي کند اقدام به تبديل گليکوژن به قند کرده و دوباره آن را وارد خون مي کند. دقت کنيد که مغز اصلي ترين و حياتي ترين ارگان بدن که اختلال در کارکرد آن به از دست رفتن هشياري و مرگ ختم مي شود ميزان عظيمي از قند را مصرف مي کند و اين ارگان طاقت کمترين افت و خيز در ميران قند دريافتي را ندارد و از اين رو کبد در صورتي که فعاليت هاي خود را به درست انجام ندهد مغز که اصلي ترين ارگان حيات هست نيز از کار خواهد افتاد و يا دست کم وظايف خود را به درستي به انجام نخواهد رساند. 

خون رساني کبد
کبد خون مورد نياز و خوني که قرار است در جهت خدمت به بدن آن را پالايش کند را از دو طريق مي گيرد. سياهرگ باب يا همان پورت که اندام هاي تحتاني و گوارش و طحال وارد کبد مي شود و چون خود کبد نيز نياز به اکسيژن و خون تازه دارد سرخرگ کبدي نيز خون تازه را از قلب وارد کبد مي کند. 

کبد عضوي حساس و در عين حال مقاوم
در مورد کبد و وظايف آن نمي توان در يک مقاله افاضات فضل کرد و نياز به مجالي بسيار گسترده تر از اين حس مي شود ولي اجالتا به همين مقدار بسنده مي کنيم. کبد به شدت در برابر ناملايمات طبيعي و غير طبيعي با منشا بيروني و حتي بدون منشا بيروني حساس است و سريعا دچار دگرگوني و بيماري مي شود و بيماري کبد نيز مساوي با بيماري کلي و حتي مرگ خواهد بود ولي اميدوار کننده ترين نکته در مورد کبد اين است که اين ارگان بر خلاف مغز و بافت هاي عصبي قدرت ترميم بسيار بالايي دارد به نحوي که اگر شرايط را براي کبد مساعد کنيم 25 درصد باقي مانده ي کبد به راحتي قادر خواهد بود 75 درصد از بين رفته را ترميم کرده و دوباره به حالت اول باز گردد. 

کبد چرب
گفتيم کبد در معرض بيماري هاي گوناگون است ولي شايد نام آشنا ترين و شايع ترين اين بيماري ها کبد چرب باشد که عموم نيز بارها و بارها آن را شنيده اند. به زبان ساده مي توان تجمع چربي در اطراف و در بافت هاي کبدي که عموما توام با التهاب است را چرب شدن کبد دانست. اصلي ترين دليل چرب شدن کبد در بلاد کفر که عموما با الکل سر و کار دارند مصرف بيش از حد الکل است ولي به دليل اينکه در ايران مصرف الکل شيوع بالايي ندارد و مردم ما شکر خدا زياد دنبال الکل و لهو لعب هاي اين چنيني نيستند کبد چرب ناشي از الکل شيوع چنداني ندارد ولي با اين وجود جزو ملت هاي پيشرو دنيا در ابتلا به کبد چرب هستيم و دليل آن نيز عموما ديابت، رفتارهاي پر خطر دارويي، مصرف واقعا اسف بار خودسرانه ي دارو و ايضا چاقي و تغذيه ي ناصحيح بوده است. 

class=

بيماري هاي کبد
کبد علاوه بر اينکه به دليل تغذيه ي ناصحيح و به دليل الگوهاي غلط زندگي و افراط در مصرف دارو و مصرف خودسرانه ي دارو و مصرف الکل و مصرف خوراکي مواد مخدر و امثالهم مي تواند بيمار گردد بلکه در برخي موارد در اثر ورود ويروس هايي به بدن نيز ممکن است دچار بيماري شود و در اين سري مقالات اختصاصا در مورد آن دسته از بيماري هاي کبدي که در اثر ورود ويروس به بدن حادث مي گردد صحبت خواهيم کرد. 

هپاتيت 
يک نمونه از بيماري هايي که توسط ورود ويروس به بدن در کبد حادث مي شود بيماري شناخته شده و در عين حال زياد جدي نگرفته شده ي هپاتيت است که نوعي از آن را در دوران کودکي گرفته ايد و لابد آن را به نام زردي يا يرقان نيز مي شناسيد. 

هپاتيت A
نوعي از هپاتيت است که با ورود ويروس به بدن کبد دچار بيماري مي شود. اين ويروس از راه دهان و مدفوع وارد بدن مي شود و به اين دليل نيز شيوع آن خصوصا در بين دانش آموزان مدارس ابتدايي بيشتر ديده مي شد. اين بيماري عموما در اطفال ديده مي شود ولي در صورتي که در ميان سالي و بزرگسالي فرد بدن مبتلا شود تبعات منفي شديدتري را سبب خواهد شد. 
اين بيماري بيماري کشنده اي نيست و عموما حتي در صورتي که فرد درمان جدي نشود نيز احتمال اينکه بدن به مرور خود به تنهايي قادر به از بين بردن ويروس باشد زياد است. لازم به توضيح است که ميزيان اين ويروس ميمون و انسان ها هستند.
پس از ورود اين ويروس به بدن و به دنبال ضايعات کبدي که رخ مي دهد يرقان يا زردي چشم و ادرار و مدفوع پديدار مي شود و از ديگر علايم آن مي توان به حالت تهوع، بي حالي، زرد شدن پوست، شکم درد و موارد مشابه اشاره کرد. از سری مقالات سایت صادق سلامی. با توجه به اینکه مقالات این سایت پیشتر و با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در قالب کتاب منتشر شده و مشمول حق نشر در ایران می گردد و به استناد قانون حمایت از حقوق مولفین و مصنفین و هنرمندان هر گونه برداشت مطلب از این سایت منوط به کسب اجازی کتبی می باشد. 
اين بيماري همانگونه که ذکر شد مي تواند از طريق آلودگي هاي موجود در مواد غذايي اعم از آب و غذاهاي خام و از طريق تماس مايعات و ترشحات بدن افراد مبتلا با فرد سالم وارد بدن شود. اين بيماري درمان مشخصي ندارد و نيازي به درمان جدي نيز ندارد و همينکه فرد مبتلا ايزوله شده و از انتقال ويروس به افراد سالم جلوگيري شود در کنترل بيماري کفايت مي کند.
بدن فرد بيمار به دنبال استراحت و مصرف مايعات مي تواند خود اين ويروس را از بدن پاک کند و به ندرت اين بيماري مزمن شده و فرد را دچار ضايعات حاد کبدي مي کند ولي در صورتي که اين بيماري را نشناسيد و از ابتلا خود و ديگران از اين بيماري بي اطلاع باشيد اين بيماري به سرعت مي تواند در باشگاه و در ميان اعضاي باشگاه دست به دست چرخيده و همه را بيمار و کبد بچه ها را دچار ضايعات بکند و در صورتي که در دوراني که اين بيماري در بدن فعال است اقدام به مصرف دارو و خصوصا استروئيدهاي خوراکي و استروئيدهاي تزريقي داراي گروه هاي متيل بکنيد يقين بدانيد همين داروها و همين دزهايي که در شرايط عادي و بر روي افراد سالم کمترين تبعات منفي جدي به دنبال نداشته است منجر به نارسايي هر چه بيشتر کبد شده و تبعات بسيار مرگباري را براي فرد رقم خواهد زد. 

موارد پيشگيري از اين بيمار
گفتيم شايع ترين علايم اين بيماري زرد شدن پوست و زرد شدن ادرار و تيره شدن رنگ مدفوع و زرد شدن رنگ چشم و بي حالي و تهوع مي باشد و در صورتي که اين علايم در فردي مشاهده شد و يقين حاصل شد که فرد مبتلا به هپاتيت A مي باشد فرد براي جلوگيري از سرايت اين بيماري تا اتمام بيماري ار تماس با افراد ديگر دور نگه داشته شود. دوره ي نفهته ي اين بيماري بين 15 تاي 45 روز است.
دست ها قبل از هر بار غذا خوردن و يا مصرف مکمل هاي غذايي بايد با آب و صابون شسته شده و ضد عفوني شوند و در دستشويي نيز بايد از صابون استفاده شود و افراد پس از خروج از دستشويي بايد دست هاي خود را به صورت کامل با آب و صابون بشويند و صد البته شست و شوي دستشويي و سرويس هاي بهداشتي نيز بايد با مواد ضد عفوني کننده در باشگاه در اولويت کار باشد. 

نکته
البته جاي نگراني نيست و اين بيماري و اين نوع از هپاتيت زياد بيماري حادي نيست و نمي تواند زندگي را از مسير سلامت خارج کند ولي ديگر نمونه از هپاتيت ها بيماري هايي نيستند که بتوان آنها را دست کم گرفت! اين نوع بيماري را مي توان بيماري حاد دانست چرا که در کمتر از شش ماه ظهور مي کند و در اين مدت نيز درمان شده و فرد را رها مي کند ولي بيماري هاي هپاتيت B و c بيماري هاي کبدي مزمني هستند که در بدن ماندگار شده و تبعات منفي فراواني را سبب مي شوند. 

هپاتيت B
يکي از خطرناک ترين بيماري هاي ويروسي حال حاضر جهان است که بسيار از انسان ها امروزه به آن مبتلا هستند و خود نيز از ابتلا به اين بيماري کمترين اطلاعي نيز ندارند! در حدود دو هزار سال قبل در يونان دانشمندان آن دوران بيماري هاي کبدي را توصيف کرده اند که مشخصاتي شبيه به بيماران امروزي مبتلا به هپاتيت B داشته است و تصور مي رود که اين بيماري از آن دوران براي حکيم هاي يوناني تا حدودي شناخته شده بود و اين پزشکان نمونه هايي از اين نوع از بيماري ها را ديده و در صدد درمان بر آمده بوده اند!

شيوع در ارتش ها 
اين بيماري همچنين در ارتش هاي دنيا نيز ديده مي شد و به صورت همه گير هم در مي آمد به نحوي که ارتش هاي جهان آن را همسان با وبا و طاعون جدي مي گرفته اند! اولين گزارش در مورد هپاتيت در سال 1885 و توسط فردي به نام لورمن داده شده است و در سال 1926 فردي موسوم به فلام در سوئد بود که خبر داد اين بيماري توسط سرنگ هاي آلوده و عفوني از فرد بيمار به فرد سالم منتقل مي شود!

شناسايي مسير انتقال
در کلينيکي که اين فرد در آن مشغول درمان بود سرنگ ها که در آن زمان يک بار مصرف نبودند و بارها و بارها بايد از آنها براي درمان بيماران استفاده مي شد با روش هاي ناصحيح استريل شده و يا در برخي موارد به دليل سهل انگاري پرسنل به درستي استريل نمي شدند عامل اصلي انتقال بيماري از فرد به فرد ديگر بود. سر انجام در سال 1960 بود که ويروس هپاتيت B شناخته شده و از روي انتقال آن از بدن يک شامپانزه بر روي بدن يک شامپانزه ي ديگر متوجه شدند اين ويروس بر خلاف ويروس هپاتيت A که از طريق مدفوع آلوده منتقل مي شود صرفا از طريق خون انتقال مي يابد و آن را هپاتيت B ناميدند!

ويژگي ويروس 
ويروس هپاتيت B ويروس بسيار مقاومي است که از فرد آلوده وارد مسواکر و ناخن گير و لوازم شخصي و حتي اسباب بازي و غيره مي شود در صورتي که از اين وسايل و لوازم راهي براي ورود به خون پيدا کند مي توان فرد سالم را نيز مبتلا بکند. البته شرط ورود اين ويروس به بدن تماس مستقيم با خون است و از ديواره ي پوست نمي تواند ورود داشته باشد.

مکانيسم عمل ويروس هپاتيت B
ويروس که گفتيم عمدتا از راه خون وارد بدن مي شود پس از ورود به بدن در کبد نشسته و سلول هاي کبدي را خانه ي خود مي کند و سيستم ايمني بدن که ويروس را درون سلول ها شناسايي مي کند به خود سلول که الان ديگر براي بدن مضر تشخصي داده مي شود حمله ور شده و سلول را از بين مي برد و در اصل از بين رفتن کبد در اثر ورود اين ويروس به آن، در نتيجه ي حمله سيستم ايمني و از بين بردن سلول هاست نه عملکرد مستقيم خود ويروس!

علايم هپاتيت B
هپاتيت B معمولا علايمي ندارد و بسياري از افراد حتي از ابتلا خود به اين بيماري آگاهي هم ندارد ولي در تعدادي از افراد مبتلا به هپاتيت B ويروس در صورتي که در بدن در حال فعاليت و تکثير باشد سبب التهاب کبد مي‌شود. آنزيم‌هاي کبدي (ALT, AST) در خون اين افراد افزايش مي‌يابد. بسياري از کساني که مبتلا به اين بيماري مي شوند به صورت اتفاقي و در جريان آزمايش هايي که براي تست سلامت و يا براي ارائه به ارگان ها و سفارت خانه ها براي گرفتن ويزا و موارد مشابه صورت مي گيرد ناباورانه متوجه مي شوند که به اين بيماري مبتلا هستند.
در مراحل اوليه که فرد مبتلا به اين بيماري مي شود و ممکن است سال ها نيز به همين منوال طي شود فرد علايم خيلي مشخصي را تجربه نمي کند و علايم اوليه به صورت علايم خفيف آنفلوآنزا و درد هاي بسيار خفيف شکمي و تب گاهگاه و ضعف عمومي بروز مي کنند که صد البته کسي اين علايم را جدي نمي گيرد و آن را ربط به آلودگي هوا و بيماري هايي همانند سرماخوردگي داده و از آن رد مي شوند.
در مواردي که اين بيماري پيشرفت کرده باشد کبد به مرور دجار دگرگوني شده و کارکرد طبيعي خود را از دست مي دهد و در اين موقع است که فرد در صورتي که تا به امروز از بيماري خود مطلع نشده است به دنبال کشف علت، در مي يابد که به اين بيماري مبتلا شده است و صد البته در اين مرحله معمولا کار چندان زيادي براي اين افراد نمي توان صورت داد و عموما کار به پيوند کبد مي کشد که اين خود نيز داستان هاي خاص خود را دارد. اين بيماري در صورتي که پيشرفت کرده باشد معمولا به سيروز و حتي سرطان کبد ختم مي شود پس داستان را بايد جدي بگيريد!

آنتي بيوتيک ها
ميکروب ها نيز از جمله عوامل بيروني ايجاد بيماري ها هستند و شايع ترين بيماري هايي که اين دسته از عوامل بيماري زا ايجاد مي کنند عفونت ها و گلو درد و امثالهم هستند. اين عوامل بزرگ هستند و در زير ميکروسکوپ قابل رويت هستند و درمان هاي بسيار موثري همانند آنتي بيوتيک ها نيز براي از بين بردن آنها اختراع شده و کشف شده است که از مهم ترين آنتي بيوتيک ها مي تواند پني سيلين را نام برد که در جريان جنگ جهاني اول جان بسيار از زخمي هاي جنگ را نجات داد.

هشدار
ولي ويروس ها ساختارهاي بسيار پيچيده ي بسيار ريزي هستند که حتي اي قوي ترين ميکروسکوپ ها نيز قابل رويت نيستند و تا به امروز نيز درمان موثر قابل اطميناني که بتوان با صد در صد اطمينان از اثر کردن آنها سخن گفت بر عليه اين ساختارها که قابل رويت نيستند ولي منشا بيماري مي شوند کشف نشده است و همه ي داروهايي نيز که بر عليه ويروس ها استفاده مي شود نقش کمکي و تا حدودي بازدارنده را دارند پس بيشتر از ميکروب ها بايد مراقب بيماري هاي ويروس باشيد. 

روش هاي انتقال 
گفتيم که ويروس هپاتيت B فقط ار طريق خون و فراورده هاي خوني از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل مي شود. فردي که اين بيماري را با خود دارد حتي در صورتي که ظاهري سالم داشته و ابدا از علايم و تبعات بيماري در رنج نباشد نيز به راحتي مي تواند ناقل اين بيماري باشد. 
مدت زمات زيادي از شناسايي اين بيماري نمي گذرد و در اغلب کشورها ساليان قبل همانگونه که در ابتدا توضيح داده شد از طريق سرنگ هاي الوده ي بيمارستاني و حتي از طريق خون هاي آلوده اي که براي مقاصد درماني و بدون اطلاع از آلوده بودن آنها به افراد تزريق مي شد منتقل مي گرديد.

فرآورده هاي خوني
امروزه نمونه خون هايي که از افراد سالم گرفته شده و به افراد بيمار تزريق مي شود و نمونه فرآورده هاي خوني که به اين منظور تهيه مي گردد از نظر آلوده بودن به اين بيماري مورد بررسي قرار مي گيرند ولي با اين وجود احتمال اينکه فرد خون دريافت کرده و به اين بيماري مبتلا گردد به طور کل منتفي نيست!

تيغ هاي آلوده
انتقال اين بيماري در آرايشگاه هاي مردانه و از طريق تيغ هاي آلوده و حتي لوازم آلوده نيز به راحتي ممکن و ميسر است و درست به همين دليل نيز در اغلب کشورها دستور به تهيه و استفاده ي وسايل کاملا شخصي در آرايشگاه ها داده مي شود و شما نيز بايد به اين مهم دقت کافي داشته باشيد. 

وسايل شخصي
امکان انتقال اين بيماري از طريق مسواک و ناخن گير و ريش تراش و ديگر لوازم شخصي فرد آلوده به فردي که از اين وسايل شخصي استفاده مي کند و نبايد استفاده بکند وجود دارد. 

سرنگ مشترک
انتقال اين بيماري از طريق سرنگ هاي مشترک که عموما در ميان معتادين تزريقي امري عادي است به صورت صد در صدي رخ مي دهد به اين معني که امکان ندارد شما از سرنگ فردي که آلوده به اين ويروس هست استفاده کنيد و مبتلا نشويد. البته استفاده از سرنگ مشترک در برخي باشگاه ها نيز در بين بدنسازاني که اقدام به مصرف دارو مي کنند نيز ديده شده است و اين افراد نيز بايد به اين مهم توجه داشته باشند که سرنگ مشترک چه در باشگاه و چه در حوزه ي اعتياد بسيار خطرناک است.

انتقال به پرسنل درمان
افرادي که در مراکز درماني فعاليت مي کنند و مدام با خون مريض سر و کار دارند و اقدام به تزريق دارو به بيمار و تزريق سرم و حتي بخيه کردن و پانسمان کردن زخم هاي باز بيماران مي کنند بسيار بيشتر از افراد عادي در معرض ابتلا به اين بيماري و بيماري هاي مشابه هستند و تا به امروز نيز کم نبوده اند زحمت کشان اين عرصه که از اين طريق به اين بيماري ها مبتلا شده اند و واقعا جاي افسوس هم دارد. 

هشدار جدي
معمولا وجود مقوله اي به اسم دوپينگ و استفاده از دارو در بدنسازي را از بيخ کتمان مي کنيم ولي حقيقت اين است که ميزان سرنگي که روزانه در برخي مراکز ورزشي مرتبط با بدنسازي و پرورش اندام و خصوصا در نزديکي فصول رقابت ها و با عنايت به افزايش قابل توجه ميزان تزريق سوما و سينتول و غيره استفاده مي شود گاه از ميزان سرنگي که در پر تردد ترين مراکز درماني و بهداشتي و واکسيناسيون نيز استفاده مي گردد بيشتر است پس توجه داشته باشيد:
استفاده از سرنگ مشترک بسيار بسيار خطرناک است خصوصا که بيماري ياد شده و بسياري از بيماري هاي ويروسي دوره هاي نفهته دارند و بعيد نيست سرنگ کسي که از آن استفاده ي مشترک مي کنيد آلوده به ويروس باشد و شما نيز با استفاده از آن بيمار شويد. 
بارها و بارها و خصوصا در مواردي که تزريق هاي ورزشي رخ مي دهد و افراد مهارت و دانش چنداني نداشته و رعايت احتياط را نمي کنند پس از استفاده از سرنگ و در حين جا زدن سر سورن، سر سوزن به سهو وارد بدن کسي که اقدام به تزريق دارو در بدن کس ديگري کرده است مي شود و در صورتي که فردي که تزريق براي وي مي کنيد مبتلا به بيماري باشد يقينا شما نيز بيمار خواهيد شد. 
فضولات بيمارستاني تحت شرايط خاص و با رعايت موارد خاص حمل و نقل و امها مي شوند و يا دست کم بايد بشوند. بارها و بارها رخ داده است افراد بدون اينکه خود بخواهند در اثر فرو رفتن سرنگ هاي الوده اي که در محيط يا حتي در سطل زباله ها رها شده اند به بيماري هاي مختلف مبتلا شده اند و از اين نظر نيز مراکزي که دفع و امها منشا آلودگي هايي همانند سرنگ به شکل غير اصولي و بدون رعايت احتياط در آنها صورت مي گيرد نيز خطر ابتلا به بيماري هاي ويروس مشابه را بالا مي برد. 

خدمات دندانپزشکي 
مراکز دندانپزشکي نيز مراکزي هستند که شيوع ابتلا به بيماري هاي ويروسي در آنها زياد است. عليرغم اينکه اين مراکز مجهز به لوازم استريل کردن هستند ولي با اين وجود با توجه به اينکه با خون افراد سر و کار دارند و نمي توان همه ي لوازم را نيز از نوع يک بار مصرف استفاده کرد احتمال انتقال اين قبيل بيماري ها از طريق اين مراکز نيز زياد بوده است. 

بي بند و باري هاي ********
اين بيماري همچنين در ميان افرادي که بي بند و باري هاي ******** دارند نيز شديدا شايع بوده است و توجه داشته باشيد که اين بيماري و بيماري هاي مشابه از طريق روابط ******** نيز به راحتي منتقل مي شود و کم نيستند کساني که اين بيماري ها و بيماري هاي مشابه را از سفرهاي تفريحي که به شرق آسيا و اروپاي شرقي داشته اند با خود به ايران آورده اند و هم اکنون نيز با آن زندگي مي کنند ولو اينکه خود از واقعيت امر بي خبر باشند!


پيوند اعضا
افرادي که اقدام به پيوند اعضا کرده اند نيز در زمره کساني قرار دارند که ميزان ابتلا به اين بيماري و بيماري هاي مشابه در آنها زياد بوده است. 

خالکوبي
اينکه خال کوبي مشکل شرعي دارد و در عرف ما هم چندان پذيرفته شده نيست به کنار و من که خودم از قماش همين ملت هستم به خوبي مي دانم که گوش ما مردن بدهکار نصيحت هاي ولو دلسوزانه نيست ولي دوستاني که تا پاي مبارک شان به تايلند مرکز انتقال اينم قبيل بيماري مي رسد در دم عکس کله ي سگ و خر و شير و بوزينه بر بدن خود تتو مي کنند و يا در ايران و در منازل و گوشه ي باشگاه ها و يا حتي گوشه ي آرايشگاه ها تتو مي کنند حتما به اين مهم توجه داشته باشند لوازمي که تتو با آنها صورت مي گيرد به دليل اينکه در عمق جان افراد راه داشته و به خون افراد الوده مي شود بايد و بايد پس از هر بار استفاده به خوبي استريل شوند که اغلب نمي شوند و انتقال اين قبيل بيماري ها از طريق همين وسايل نيز به وفور گزارش شده است. 

هشدار
درصد قابل توجهي از معتادين تزريقي به هپاتيت C و B و حتي ايدز مبتلا هستند. نمونه هاي کارتن خواب اين دسته از معتادين که در دنيا رو به ازدياد نيز هستند عموما سرنگ و تيغ و مواردي که مستقيم با خون شان در تماس بوده است را در محل هاي عمومي نظير چمن هاي پارک ها، پياده روها و حتي بر روي نيمکت هاي پارک ها و پياده روها رها مي کنند. کم نيستند کساني که به طور سهوي با اين وسايل بر خورد کرده اند و در اثر برخورد اين وسايل با بدن و ورود اين قبيل وسايل به خون به بيماري هاي ياد شده مبتلا شده اند پس در اين مورد نيز بايد دقت کافي را داشته باشيد. 
هرگونه درگيري فيزيکي ولو جزءي و ساده با معتادين تزريقي و هرگونه تماس فيزيکي با اين افراد مخصوصا زماني که چاشني زد و خورد را نيز در خود داشته باشد امکان ابتلا به بيماري هاي ياد شده اين افراد عموما هر سه مورد را دارند را شديدا افزايش مي دهد و باز هم هستند افرادي که صرفا به اين خاطر امروزه با اين بيماري ها دست به گربيان هستند. 

درمان
در مقوله ي درمان وارد نمي شويم و صرفا هدف اطلاع رساني و بيان هشدار بود ولي توجه داشته باشيد که اين بيماري ها درمان قطعي ندارند و درمان هايي هم که پيشنهاد مي شود صرفه براي مهار و کنترل بيماري بوده و در برخي موارد هم از بيخ ناموفق است. به اين مهم نيز بايد اشاره داشته باشم که هزينه ي آزمايشات اين بيماري ها بسيار بسيار سنگين است و شايد سنگين تر از آن هزينه ي ماهيانه ي درمان هاي طولاني مدت آن است که گاه از چند ميليون تومان در ماه هم بالاتر است!
همچنين توجه داشته باشيد داروهايي که براي مهار اين بيماري ها مورد استفاده قرار مي گيرند عوارض جانبي بسيار بسيار وخيمي دارند که تحمل آن گاه براي همه ي افراد ممکن نيست و از جمله عوارض جانبي اين داروها مي توان به تمايل شديد نسبت به خودکشي و تغيير خلق و خو و مشکلات رواني اشاره کرد.
پس موارد ياد شده را کاملا جدي بگيريد و در مورد اين بيماري نيز پيشگيري بهترين راه درمان است و اندکي رعايت و احتياط کنيد يقينا از خطر در امان خواهيد بود. 

سخني با ورزشکاران و مربيان
در مورد وجود و چند و چون اين بيماري و بيماري هاي مشابه که در آينده در مورد آنها صحبت خواهيم کرد آشنا شديد و آشنا خواهيد شد. علاوه بر اين مراقب خواهيد بود تا اين بيماري از فردي به شما منتقل نشده و يا حتي از خود شما به فردي منتقل نگردد و علاوه بر اينکه مراقب خواهيد بود تا منشا انتقال اين بيماري و بيماري هاي مشابه از فردي به فرد ديگر نشويد به اين مهم نيز توجه داشته باشيد که ممکن است فردي بدون اينکه حتي خود بداند به اين بيماري و يا يکي از اين دسته از بيماري ها مبتلا باشند و شما اقدام به تجويز و توصيه ي استروئيد و دارو به وي کرده باشيد. کبد اين فرد به خودي خود و در اثر ابتلا به اين بيماري و بدون اينکه فرد خود آگاه باشد درگير هست و در صورتي که به تجويز و يا توصيه ي شما اقدام به مصرف داروها و وارد کردن فشار مضاعف بر کبد بکند يقين بدانيد دزهايي که ديگران را حتي آزار نيز نداده است مي توان اين افراد را از پا در آورده و يه به فهرست بالا بلند متقاضيان کبد اهدايي اضافه کند. 
استفاده از دارو در ورزش سواي اينکه ممنوع است بلکه بسيار هم پر عارضه است. حتي در صورتي که بدني سالم داشته باشيد نيز بعيد نيست در ظاهر سالم و در اصل حامل بيماري باشيد. پس در صورتي که عليرغم سلامت ظاهري تصميم به رفتارهاي پر خطر دارويي داريد حتما و حتما بايد قبل از اقدام به اين قبيل اعمال با انجام آزمايشات پزشکي از سلامت کامل خود حصول اطمينان بکنيد.
فضلاي سبک ممد کول و جعفر بازو چندي است با دانشي که از نشريات و کتب فراگرفته اند تا حدود بسيار مختصري به آزمايشاتي از قبيل آنزيم هاي کبدي و حتي اخيرا با سطح استروژن و سطح تستوسترون نيز آشنا شده اند ولي حکايت همانند حکايت کنيز و کدو که مولوي نقل کرده است پيچيده تر از آن است که سلامت را تنها در آنزيم هاي کبدي و استروژن محدود کرد. 

تست سلامت
نيازي نيست پس از خواندن اين مطلب تست بدهيد. اجازه بدهيد تا مطالب مندرج در اين سري از مقالات يکي يکي از سمع و نظر شما بگذرد و براي همه ي موارد به يکباره تست بدهيد. دست کم سالي يک بار آزمايش خون داده و مواردي که در اين مقاله و در مقالات آتي بيان مي شود را تست کنيد. بسياري از بيماري علايم ندارند و زماني که اندام ها و ارگان هاي حياتي را از کار انداختن علايم آنها تازه ظهور مي کند. از همه مهم تر تشخيص زود رس و شروع درمان در مورد اين بيماري ها امکان موفقيت درمان و امکان زيستن طولاني تر و سالم تر را افزايش مي دهد. 

صادق سلامي 


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 7:39 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

راستی من کجای دنیا بودم؟

 
 
قسمتی از وصیت نامه ادوارد ادیش، یکی از بزرگترین تاجران امریکایی در سن 76 سالگی ...
من ادوارد ادیش هستم که برای شما می نویسم ، یکی از بزرگترین تاجران امریکایی با سرمایه ای هنگفت و حساب بانکی که گاهی خودم هم در شمردن صفرهای مقابل ارقامش گیج می شوم ! دارای شم اقتصادی بسیار بالا که گویا همواره به وجودم وحی می شود چه چیز را معامله کنم تا بیشترین سود از آن من شود ، البته تنها شانس و هوش نبود من تحصیلات دانشگاهی بالایی هم داشتم که شک ندارم سهم موثری در موفقیتهای من داشت .
 
یادم هست وقتی بیست ساله بودم خیال می کردم اگر روزی به یک چهلم سرمایه فعلیم برسم خوشبخترین و موفقترین مرد دنیا خواهم بود و عجیب است که حالا با داشتن سرمایه ای چهل برابر بیشتر از آنچه فکر می کردم باز از این حس زندگی بخش در وجودم خبری نیست . من در سن 22 سالگی برای اولین بار عاشق شدم .
 
راستش آنوقتها من تنها یک دانشجوی ساده بودم که شغلی و در نتیجه حقوقی هم نداشتم . بعضی وقتها با تمام وجود هوس می کردم برای دختر موردعلاقه ام هدیه ای ارزشمند بگیرم تا عشقم را باور کند و کاش آن روزها کسی بود به من می گفت که راه ابراز عشق خرید کردن نیست که اگر بود محل ابراز عشق دلباخته ترین عاشق ها ، فروشگاهها می شد!!
 
کسی چیزی نگفت و من چون هرگز نتوانستم هدیه ای ارزشمند بگیرم هرگز هم نتوانستم علاقه ام را به آن دختر ابراز کنم و او هم برای همیشه ترکم کرد . روز رفتنش قسم خوردم دیگر تا روزی که ثروتی به دست نیاوردم هرگز به دنبال عشقی هم نباشم و بلند هم بر سر قلبم فریاد کشیدم : هیس ، از امروز دگر ساکت باش و عجیب که قلبم تا همین امروز هم ساکت مانده است ...

و زندگی جدید من آغاز شد …
من با تمام جدیت شروع به اندوختن سرمایه کردم ، باید به خودم و تمام آدمها ثابت می کردم کسی هستم . شاید برای اثبات کسی بودن راههای دیگری هم بود که نمی دانم چرا آنوقتها به ذهن من نرسید ... دیگر حساب روزها و شبها از دستم رفته بود .
 
روزها می گذشت ، جوانیم دور میشد و به جایش ثروت قدم به قدم به من نزدیکتر می شد ، راستش من تنها در پی ثروت نبودم ، دلم می خواست از ورای ثروت به آغوش شهرت هم دست یابم و اینگونه شد ، آنچنان اسم و رسمی پیدا کرده بودم که تمام آدمهای دوروبرم را وادار به احترام می کرد و من چه خوش خیال بودم ، خیال می کردم آنها دارند به من احترام می گذارند اما دریغ که احترام آنها به چیز دیگری بود .
 
آن روزها آنقدر سرم شلوغ بود که اصلا وقت نمی کردم در گوشه ای از زنده ماندنم کمی زندگی هم بکنم ! به هر جا می رسیدم باز راضی نمی شدم بیشتر می خواستم ، به هر پله که می رسیدم پله بالاتری هم بود و من بالاترش را میخواستم و اصلا فراموش کرده بودم اینجا که ایستادم همان بهشت آرزوهای دیروزم بود کمی در این بهشت بمانم ، لذتش را ببرم و بعد پله بعدی ، من فقظ شتاب رفتن داشتم حالا قرار بود کی و کجا به چه چیز برسم این را خودم هم نمی دانستم !
 
اوایل خیلی هم تنها نبودم ، آدمهای زیادی بودند که دلشان می خواست به من نزدیکتر باشند ، خیلی هاشان برای آنچه که داشتم و یکی دو تا هم تنها برای خودم و افسوس و هزاران افسوس که من آن روزها آنقدر وقت نداشتم که این یکی دو نفر را از انبوه آدمهایی که احاطه ام کرده بودند پیدایشان کنم ، من هرگز پیدایشان نکردم و آنها هم برای همیشه گم شدند و درست ازروز گم شدن آنها تنهایی با تمام تلخیش بر سویم هجوم آورد .
 
من روز به روز میان انبوه آدمها تنها و تنها تر میشدم و خنده دار و شاید گریه دارش اینجاست هیچ کس از تنهایی من خبر نداشت و شاید خیلیها هم زیر لب زمزمه می کردند : خدای من ، این دگر چه مرد خوشبختیست ! و کاش اینطور بود ...
 
و باز روزها گذشت ، آسایش دوش به دوش زندگیم راه می رفت و هرگز نفهمیدم آرامش این وسط کجا مانده بود ؟ ایام جوانی خیال می کردم ثروت غول چراغ جادوست که اگر بیاید تمام آرزوها را براورده می کند و من با هزاران جان کردن آوردمش اما نمی دانم چرا آرزوها ی مرا براورده نکرد ...

کاش در تمام این سالها تنها چند روز، تنها چند صبح بهاری پابرهنه روی شنهای ساحل راه می رفتم تا غلفلک نرم آن شنهای خیس روحم را دعوت به آرامش می کرد .
کاش وقتهایی که برف می آمد من هم گوله ای از برف می ساختم و یواشکی کسی را نشانه می گرفتم و بعد از ترس پیدا کردنم تمام راه را بر روی برفها می دویدم .

کاش بعضی وقتها بی چتر زیر باران راه می رفتم ، سوت می زدم ، شعر می خواندم ، کاش با احساساتم راحتر از اینها بودم ، وقتهایی که بغضم می گرفت یک دل سیر گریه می کردم و وقت شادیم قهقهه خنده هایم دنیا را می گرفت ...

کاش من هم می توانستم عشقم را در نگاهم بگنجانم و به زبان چشمهایم عشق را می گفتم ...
کاش چند روزی از عمرم را هم برای دل آدمها زندگی می کردم ، بیشتر گوش می کردم ، بهتر نگاهشان می کردم ...

شاید باورتان نشود ، من هنوز هم نمی دانم چگونه می شود ابراز عشق کرد ، حتی نمی دانم عشق چیست ، چه حسی است تنها می دانم عشق نعمت باشکوهی بود که اگر درون قلبم بود من بهتر از اینها زندگی می کردم ، بهتر از اینها می مردم . من تنها می دانم عشق حس عجیبی*ست که آدمها را بزرگتر می کند .
 
درست است که می گویند با عشق قلب سریعتر می زند ، رنگ آدم بی هوا می پرد ، حس از دست و پای آدم می رود اما همانها می گویند عشق اعجاز زندگیست ، کاش من هم از این معجزه چیزی می فهمیدم ...
 
کاش همین حالا یکی بیاید تمام ثروت مرا بردارد و به جایش آرام حتی شده به دروغ ! درون گوشم زمزمه کند دوستم دارد ، کاش یکی بیاید و در این تنهایی پر از مرگ مرا از تنهایی و تنهایی را از من نجات دهد ، بیاید و به من بگوید که روزی مرا دوست داشته است ، بگوید بعد از مرگ همواره به خاطرش خواهم ماند ، بگوید وقتی تو نباشی چیزی از این زندگی ، چیزی از این دنیا ، از این روزها کم می شود .

راستی من کجای دنیا بودم ؟
آهای آدمها ، کسی مرا یادش هست ؟
اگر هست تو را به خدا یکی بیاید و در این دقایق پر از تنهایی به من بگوید که مرا دوست داشته است! 
 


دریافتی از گروه امید زندگی - ریکی



دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 7:34 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

 

altآیا می دانید رژیم غذایی سالم و مناسب می تواند تا حد زیادی باعث افزایش تاثیر داروها و مدت اثربخشی آنها در افراد مبتلا به بیش فعالی شود؟ آیا می دانید کدام یک از خوراکی ها برای افراد بیش فعال، خوب و کدام یک بد هستند؟ اگر نمی دانید و یکی از اعضای خانواده تان هم از این مشکل رنج می برد یا اگر احیانا فرزندتان مبتلا به بیش فعالی است، بهتر است این خوراکی ها را در رژیم غذایی او بگنجانید:

گوشت مرغ: گوشت مرغ یکی از مهم ترین منابع دریافت پروتئین است. بیشتر بچه ها هم گوشت مرغ را برخلاف گوشت قرمز یا حتی ماهی، بسیار دوست دارند و هفته ای یکی دو مرتبه خوردن غذاهایی با گوشت مرغ، دلشان را نمی زند. پروتئین موجود در گوشت مرغ علاوه بر اینکه می تواند تاحدی باعث بهبود قدرت تمرکز در بچه های بیش فعال شود، می تواند زمان اثربخشی داروهای بیش فعالی را هم افزایش دهد. به همین دلیل، افزودن تکه های مرغ بخارپز یا گریل شده به غذا، سالاد و سوپ بچه های مبتلا به بیش فعالی توصیه می شود.

گریپ فروت: گریپ فروت، سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است و مصرف آن می تواند علایم بیش فعالی را تاحد قابل قبولی تخفیف دهد. متخصصان تغذیه توصیه می کنند در صورت امکان، هفته ای ۲ روز، یک لیوان آب گریپ فروت در برنامه صبحانه بچه های مبتلا به بیش فعالی بگنجانید.

سیب: سیب، یکی از بهترین منابع دریافت کربوهیدرات های پیچیده است. کربوهیدرات های پیچیده، جزو ترکیب هایی هستند که باید روزانه برای حفظ آرامش بیشتر و تخفیف علایم بیش فعالی در برنامه غذایی بچه های مبتلا به این مشکل قرار بگیرند. خوردن یک سیب، درست کمی پیش از خوابیدن، می تواند به خوابی آرام در بچه های بیش فعال کمک کند.

پنیر: پنیر، منبع خوبی از پروتئین است و پروتئین مرغوب موجود در آن، می تواند در کنترل علایم بیش فعالی موثر باشد. اگر فرزندتان به پنیر و سایر لبنیات حساسیت ندارد، حتما حدود ۳۰ گرم از آن را در برنامه غذایی روزانه اش بگنجانید. هرچند که پنیر نمی تواند کمکی به افزایش تمرکز این بچه ها بکند اما می تواند زمان اثربخشی داروهایشان را افزایش دهد.

گلابی: گلابی هم مانند سیب، سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است. اگر فرزند شما تمایلی به خوردن روزانه سیب ندارد یا نمی خواهد درست پیش از خوابیدن، یک سیب بخورد، می توانید یک گلابی بزرگ یا پوره آن را جایگزین سیب کنید. ویتامین ها و سایر ترکیب های مغذی موجود در گلابی هم می توانند آرامش زیادی به خواب بچه های بیش فعال بدهند.

ماهی: دریافت اسیدهای چرب امگا۳، کمک چشمگیری به کاهش علایم بیش فعالی می کند. به همین دلیل هم متخصصان تغذیه توصیه می کنند حداقل هفته ای ۳ مرتبه به بچه های بیش فعال، غذاها و سالادهای حاوی ماهی های چرب بدهید. ماهی هایی مانند ماهی تن، ساردین، کیلکا، قزل آلا و سالمون.

تخم مرغ: پروتئین فراوان و مرغوب موجود در تخم مرغ می تواند با حفظ تعادل ریزمغذی ها در بدن، باعث کنترل علایم بیش فعالی در بچه های مبتلا به این ناراحتی شود. پروتئین تخم مرغ هم برخلاف پنیر، می تواند قدرت تمرکز را در بچه های بیش فعال افزایش دهد و طول دوره اثربخشی داروهای آنها را بیشتر کند.

مغزها: انواع مغزهای خام مانند مغز گردو هم سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند و می توانند برای کنترل علایم بیش فعالی، در برنامه صبحانه یا میان وعده های بچه ها قرار بگیرند.

پرتقال: خوردن یک پرتقال یا یک لیوان آب پرتقال صددرصد طبیعی هم می تواند کربوهیدرات های پیچیده بیشتری به بدن بچه های بیش فعال برساند و کمک زیادی به داشتن خوابی آرام در آنها بکند. متخصصان توصیه می کنند بهتر است یک لیوان آب پرتقال طبیعی برای بچه بیش فعالتان بگیرید، آن را داخل بطری دربسته ای بریزید و برای زنگ تفریحش کنار بگذارید. ویتامین C و کربوهیدرات های پیچیده موجود در این آبمیوه طبیعی می تواند به حفظ آرامش و تمرکز بیشتر این بچه ها در مدرسه کمک کند.

کیوی: کیوی هم یکی دیگر از منابع سرشار از کربوهیدرات های پیچیده و ویتامین C محسوب می شود که می تواند در رژیم غذایی بچه های بیش فعال جای بگیرد. خوردن یک کیوی در میان وعده صبح یا عصرانه، به حفظ آرامش بیشتر بچه ها در طول روز کمک می کند و باعث اثربخشی داروها می شود.

بیش فعال
 ها این خوراکی ها را نخورند

اگر فرزندتان مبتلا به بیش فعالی است، بهتر است این خوراکی ها را از رژیم غذایی او حذف یا مصرفشان را بسیار محدود کنید:


بستنی: مصرف بستنی های بسیار شیرین خامه ای و سرشار از شکلات، به خصوص برای مبتلایان به بیش فعالی که به محصولات لبنی حساسیت دارند، می تواند باعث تحریک ناراحتی آنها و تشدید علایم بیش فعالی شان بشود.

چای و قهوه: نتایج بسیاری از تحقیقات نشان داده است کافئین موجود در چای، قهوه و نسکافه می تواند تاثیر مستقیمی در تحریک بچه های بیش فعال و تشدید علایم آنها داشته باشد. به همین دلیل بهتر است انواع نوشیدنی ها و خوراکی های حاوی کافئین تاحد امکان از رژیم غذایی شان، حذف شود.

ماست: برخی محصولات لبنی می توانند باعث تحریک بچه های بیش فعال بشوند. البته مصرف این محصولات در تمام بچه های بیش فعال اثر یکسانی ندارد. به همین دلیل هم خود والدین باید با حذف و اضافه کردن خوراکی های مختلف و آزمون و خطای غذایی، متوجه شوند کدام گروه از لبنیات می توانند باعث تشدید مشکل فرزند آنها شوند و ماده دیگری را جایگزین آن کنند.

شکر: متخصصان تغذیه معتقدند مصرف بیش از اندازه قند و شکر ساده و محصولات حاوی آنها، می تواند آتش بیش فعالی را در افراد مستعد، شعله ور کند. گروه دیگری از متخصصان هم عقیده دارند که مصرف شکر، بدن را از جذب ویتامین ها، آنزیم ها و موادمعدنی مورد نیاز برای ایجاد تعادل در خلق وخو محروم می کند و به همین دلیل مصرف شکر و خوراکی های حاوی آن باعث تحریک شدید بچه های بیش فعال می شود.

فست فودها: فست فودها، غذاهای سرخ کردنی و مواد غذایی سرشار از ادویه، به شدت باعث تشدید علایم بیش فعالی در بچه ها می شوند بنابراین اگر نمی توانید این غذاها را از رژیم آنها حذف کنید، باید محدودیت های شدیدی را برای مصرفشان در نظر بگیرید.


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 7:32 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سیب درختی را همیشه میوه ای فوق العاده مفید می شناختیم کمااینکه تمام کارشناسان تغذیه با این نظریه موافق بودند که حتی سیب را هر روزه بخوریم آنهم با پوست :

سیب را کامل گاز بزنید!
پاییز با بازگشت شکوهمندانۀ سیب از راه رسیده است. واضح و مبرهن است که این میوه امتیازات تغذیه ای بسیار زیادی دارد، مثلی قدیمی می‌گوید که یک سیب می‌تواند شما را از پزشک دور کند، امروزه نیز این مثل مورد تأیید مطالعات جدید قرار گرفته است، به شرطی که پوستش هم مصرف شود.

سیب را پوست نکنید!
سیب که به خوبی اشتها را مهار می‌کند، سرشار از خواص تغذیه ای است. این میوۀ کم کالری و کمی شیرین، اثر ادرار آوری دارد و به از بین بردن رسوبات ادراری کمک می‌کند. فیبرهای سیب و پکتین ها فقط به درد مربا درست کردن نمی‌خورند! در واقع، این فیبرها برای عملکرد مناسب فلور روده ای بسیار مناسب هستند. به لطف این خواص، سیب تأثیر تنظیم کنندگی بر روی سیستم گوارشی دارد، سیب برای درمان سستی روده ای که منجر به اسهال می‌شود، مفید است. 

دربارۀ ویتامین ها، باید بگوییم که سیب مجموعۀ بسیار متنوعی از آنها را در خود دارد: ویتامین های گروه B، کمی بتاکاروتن یا پروویتامین A و مقدار اندکی ویتامین C، در سیب یافت می‌شوند. 

اما قبل از اینکه پوست سیب را بکنید و دور بیندازید، خوب است بدانید که: پوست سیب خیلی بیشتر از گوشتش ویتامین C دارد (4 تا 6 برابر). با این حال، با توجه به این که پوست سیب نسبتاً وزن کمی دارد، تنها بخش محدودی (25%) از کل ویتامین C موجود در سیب را در خود گنجانده است

بنابراین هیچ چیز نباید مانع تان بشود که سیب را با پوست بخورید. در واقع، پوست سیب یک آنتی اکسیدان دیگر نیز در خود دارد، این آنتی اکسیدان بسیار قوی کِرستین است. سیب های قرمز به طور ویژه میزان بالاتری از کِرستین را در ترکیب خود در مقایسه با دیگر میوه ها و سبزیجات دارند. اما فرآورده های مشتق شده از سیب (آب سیب، کمپوت و ...) که از گوشت آن تهیه می‌شوند و نه از پوستش، طبیعتاً حاوی کِرستین کمی تر خواهند بود.

یک میوۀ مقاوم
مطمئناً، به محض اینکه سیب بریده شود یا نیمه خورده در هوای آزاد بماند، به سرعت سیاه می‌شود. این واکنش تیرگی و آنزیمی کاملاً طبیعی و مطلقاً بی خطر است. اما به طور کلی، در مقایسه با سایر میوه ها، سیب خیلی خوب باقی می‌ماند و دوام می‌آورد. نگه داری طولانی مدت از آن کاهش قابل توجه از ویتامین C را با خود به همراه ندارد و پختنش باعث از بین رفتن تنها بخشی از ویتامین هایش می‌شود، پختن سیب در فر 25 تا 30% از ویتامین های آن را از بین می‌برد. و این میزان فاصلۀ بسیار زیادی با میزان کاهش ویتامین های حساس در میوه های قرمز دارد! 

سلامتی در سیب است
در سال های اخیر، دانشمندان لحظه ای دست از ستایش خالق این میوه برنداشته اند. همچنین، آنها مشاهده کرده اند که مصرف منظم سیب (2 تا 3 سیب در روز) می‌تواند به متعادل سازی کلسترول بالا (کلسترول کلی و کلسترول بد) کمک کند، خصوصاً اگر با پوست خورده شود. ضمناً می‌تواند در کاهش قند خون بالا نیز سهیم باشد. محتمل ترین فرضیه این است که این خواص به خاطر اثر فیبرهای سیب بر روی دستگاه گوارش و فلور روده ای است. زمینۀ دیگر پزشکی که سیب در آن امیدهای بسیاری ایجاد کرده است، عصب شناسی است. تجربیاتی که بر روی حیوانات انجام شده، به ما اجازه می‌دهد که تصور کنیم کِرستین موجود در سیب از نورون های آسیب دیده بر اثر آلزایمر محافظت می‌کند. و این ویژگی مشترک تمام انواع سیب هاست.

تا اینکه در روزهای اخیر سایت های مختلف و همچنین برخی رسانه ها ویدئویی را منتشر کردند مبنی بر اینکه سیب های موجود در بازار خصوصا سیب قرمز آغشته به نوعی واکس یا پارافین نگهدارنده است که خوردنش حتی میتونه سرطان زا باشه !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

برای دانلود ویدئو روی تصویر بالا یا لینک زیر کلیک کنید

 دانلود مستقیم - 1.49 مگابایت 

البته بد نیست خودتون هم با همین روشی که در کلیپ می بینید سیبی که می خواهید مصرف کنید رو تست کنید چون همونطوری که تمام انگشتان دستتون یه اندازه نیستند ممکنه این آلودگی شامل حال همه نوع سیب موجود در بازار نباشه ...

واکنش بیابانی قائم مقام خانه کشاورز به آلوده بودن پوست سیب وخیار

میوه‌هایی همچون سیب را با پوست مصرف نکنند

قائم مقام خانه کشاورز هرچند عنوان کرد موارد نگهدارنده میوه‌هایی همچون سیب و خیار خوراکی هستند و جای نگرانی ندارند اما متذکر شد: مواد نگهدارنده‌ای که از اسپانیا و سایر کشورها وارد می‌شود؛ بعضا استاندارد لازم را ندارند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به گزارش اقتصاد نیوز، چندی پیش کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد روی سیب لایه‌ای از یک ماده چرب است. سپس در این کلیب به مردم توصیه شد سیب درختی را با پوست نخورند. موضوعی که وزیر بهداشت درباره آن گفت: مردم حتما میوه بخورند، اما میوه‌هایی همچون سیب را با پوست مصرف نکنند.

به اعتقاد حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت؛ مصرف مواد شیمیایی بر روی میوه‌ها مشکل جدیدی نیست و سال‌هاست که از مواد شیمیایی بر روی میوه‌ها استفاده می‌کنند.

در خصوص این موضوع قائم مقام خانه کشاورز به اقتصاد نیوز گفت: در گذشته ماده‌ای برای پوشش و نگهداری محصولات کشاورزی استفاده می‌شد که آلودگی شیمیایی داشته است. اما اخیرا ماده غیرشیمیایی در داخل کشور تولید می‌شود که فقط جنبه پوششی برای نگهداری و جلوگیری از فسادپذیری میوه‌هایی همچون سیب و خیار دارد.

عنایت الله بیابانی بر نیفزودن مواد نگهدارنده شیمیایی به سیب، خیار و سایر میوه‌ها مشابه، تاکید کرد و افزود: خانه کشاورز بر این موضوع نظارت دارد؛ نمایندگان ما در بسیاری از مراکز بازدید کردند. طبق کارهای کارشناسی که در خانه کشاورز انجام شده است؛ برای تولید واکس نگهدارنده محصولات باغی در ایران از موادخوراکی غیرمضر استفاده می‌شود.

وی در مورد اظهارات وزیر بهداشت در مورد اینکه حتما میوه‌های مشابه سیب یا خیار را باید پوست کند، نیز گفت: حرف آنها غیرکارشناسانه نیست؛ زیرا این مواد افزودنی فقط ایرانی نیستند چون ما هنوز از موادافزودنی وارداتی استفاده می‌کنیم. مواد نگهدارنده‌ای که از اسپانیا و سایر کشورها وارد می‌شود؛ بعضا استاندارد لازم را ندارند. 

بیابانی در مورد اینکه چه کسانی اجازه ورود این مواد را به کشور می‌دهند؟ توضیح داد: موسسه استاندارد و سازمان حفظ نباتات مجوز واردات این محصولات را می‌‌دهند و باید در مبادی ورود بر روی این محصولات حساسیت نشان دهند. در واقع موسسه استاندارد و سازمان حفظ نباتات باید دخالت کنند و تاییدیه بدهند. البته الان توجه به این مسئله بیش از گذشته است؛ متاسفانه در گذشته مبادی ورود ما نظارت دقیق و کامل نداشته و بررسی‌ها بر پایه گزارشی بود که کشور مبدا ارسال‌ می‌کرد. 

وی تاکید کرد: اکنون استاندارد نظارت‌هایش را دقیق‌تر کرده است و در جلسات مشترکی که با آنها در اتاق بازرگانی داریم می‌بینیم که آنها بر سلامت عوامل نگهدارنده محصول توجه ویژه‌ای دارند.

واکنش دکتر هاشمی وزیر بهداشت نسبت به پارافین سیب

لطفا" سیب را با پوست نخورید

دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف مواد شیمیایی بر روی میوه‌ها مشکل جدیدی نیست،‌ در واقع سال‌هاست که از مواد شیمیایی بر روی میوه‌ها استفاده می‌کنند، معمولا کمتر محصولی یافت می‌شود که از سم و کود در آن استفاده نشده باشد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

وی افزود: البته پارافین از محصولاتی است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و بنابر بررسی وزارت جهاد کشاورزی، قرار است این محصول مانند سایر داروها شناسنامه دار شود، بر اساس مطالعات انجام شده میزان نیترات خیار و سیب نسبت به سایر میوه‌ها بیشتر است و افراد باید از مصرف سیب غافل نشوند. وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم حتما میوه بخورند، از مردم خواست میوه‌هایی همچون سیب را با پوست مصرف نکنند.

علی اکبر سیاری، ‌معاون وزیر بهداشت گفت: کشاورزان جزو زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند و متاسفانه این موضوع نیز به آن‌ها سرایت کرده است و برای اینکه سیب و نارنگی زیباتر دیده شود، روغن پارافین را داخل گونی‌ سیب‌ها می‌ریزند. وی در پاسخ به اینکه آیا این روغن عوارضی برای بدن دارد یا نه،‌ اذعان داشت: پارافین خود بسیار مضر است،‌ چه برسد به گریس و وازلین که جزء خطرناک ترین روغن‌‌ها محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: سیب‌ها و سبزیجات با دقت شسته شوند و پوست آن‌ها از مغزش جدا شود و افراد باید در طی روز 5 واحد میوه و سبزی مصرف کنند. وی در پایان عنوان کرد: باید سعی شود آبی که پای درختان می‌رود، آزمایش شود تا بعد‌ها میوه ‌ها و سبزیجات آسیب نبینند و به بدن افراد آسیب نرسانند. میدان دار‌ها و کشاورزها باید این کارها را انجام دهند و باید نظارت کامل بر روی آن‌ها صورت گیرد.


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 7:28 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

 

 
alt

 

آیا می دانید رژیم غذایی سالم و مناسب می تواند تا حد زیادی باعث افزایش تاثیر داروها و مدت اثربخشی آنها در افراد مبتلا به بیش فعالی شود؟ آیا می دانید کدام یک از خوراکی ها برای افراد بیش فعال، خوب و کدام یک بد هستند؟ اگر نمی دانید و یکی از اعضای خانواده تان هم از این مشکل رنج می برد یا اگر احیانا فرزندتان مبتلا به بیش فعالی است، بهتر است این خوراکی ها را در رژیم غذایی او بگنجانید:

گوشت مرغ: گوشت مرغ یکی از مهم ترین منابع دریافت پروتئین است. بیشتر بچه ها هم گوشت مرغ را برخلاف گوشت قرمز یا حتی ماهی، بسیار دوست دارند و هفته ای یکی دو مرتبه خوردن غذاهایی با گوشت مرغ، دلشان را نمی زند. پروتئین موجود در گوشت مرغ علاوه بر اینکه می تواند تاحدی باعث بهبود قدرت تمرکز در بچه های بیش فعال شود، می تواند زمان اثربخشی داروهای بیش فعالی را هم افزایش دهد. به همین دلیل، افزودن تکه های مرغ بخارپز یا گریل شده به غذا، سالاد و سوپ بچه های مبتلا به بیش فعالی توصیه می شود.

گریپ فروت: گریپ فروت، سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است و مصرف آن می تواند علایم بیش فعالی را تاحد قابل قبولی تخفیف دهد. متخصصان تغذیه توصیه می کنند در صورت امکان، هفته ای ۲ روز، یک لیوان آب گریپ فروت در برنامه صبحانه بچه های مبتلا به بیش فعالی بگنجانید.

سیب: سیب، یکی از بهترین منابع دریافت کربوهیدرات های پیچیده است. کربوهیدرات های پیچیده، جزو ترکیب هایی هستند که باید روزانه برای حفظ آرامش بیشتر و تخفیف علایم بیش فعالی در برنامه غذایی بچه های مبتلا به این مشکل قرار بگیرند. خوردن یک سیب، درست کمی پیش از خوابیدن، می تواند به خوابی آرام در بچه های بیش فعال کمک کند.

پنیر: پنیر، منبع خوبی از پروتئین است و پروتئین مرغوب موجود در آن، می تواند در کنترل علایم بیش فعالی موثر باشد. اگر فرزندتان به پنیر و سایر لبنیات حساسیت ندارد، حتما حدود ۳۰ گرم از آن را در برنامه غذایی روزانه اش بگنجانید. هرچند که پنیر نمی تواند کمکی به افزایش تمرکز این بچه ها بکند اما می تواند زمان اثربخشی داروهایشان را افزایش دهد.

گلابی: گلابی هم مانند سیب، سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است. اگر فرزند شما تمایلی به خوردن روزانه سیب ندارد یا نمی خواهد درست پیش از خوابیدن، یک سیب بخورد، می توانید یک گلابی بزرگ یا پوره آن را جایگزین سیب کنید. ویتامین ها و سایر ترکیب های مغذی موجود در گلابی هم می توانند آرامش زیادی به خواب بچه های بیش فعال بدهند.

ماهی: دریافت اسیدهای چرب امگا۳، کمک چشمگیری به کاهش علایم بیش فعالی می کند. به همین دلیل هم متخصصان تغذیه توصیه می کنند حداقل هفته ای ۳ مرتبه به بچه های بیش فعال، غذاها و سالادهای حاوی ماهی های چرب بدهید. ماهی هایی مانند ماهی تن، ساردین، کیلکا، قزل آلا و سالمون.

تخم مرغ: پروتئین فراوان و مرغوب موجود در تخم مرغ می تواند با حفظ تعادل ریزمغذی ها در بدن، باعث کنترل علایم بیش فعالی در بچه های مبتلا به این ناراحتی شود. پروتئین تخم مرغ هم برخلاف پنیر، می تواند قدرت تمرکز را در بچه های بیش فعال افزایش دهد و طول دوره اثربخشی داروهای آنها را بیشتر کند.

مغزها: انواع مغزهای خام مانند مغز گردو هم سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند و می توانند برای کنترل علایم بیش فعالی، در برنامه صبحانه یا میان وعده های بچه ها قرار بگیرند.

پرتقال: خوردن یک پرتقال یا یک لیوان آب پرتقال صددرصد طبیعی هم می تواند کربوهیدرات های پیچیده بیشتری به بدن بچه های بیش فعال برساند و کمک زیادی به داشتن خوابی آرام در آنها بکند. متخصصان توصیه می کنند بهتر است یک لیوان آب پرتقال طبیعی برای بچه بیش فعالتان بگیرید، آن را داخل بطری دربسته ای بریزید و برای زنگ تفریحش کنار بگذارید. ویتامین C و کربوهیدرات های پیچیده موجود در این آبمیوه طبیعی می تواند به حفظ آرامش و تمرکز بیشتر این بچه ها در مدرسه کمک کند.

کیوی: کیوی هم یکی دیگر از منابع سرشار از کربوهیدرات های پیچیده و ویتامین C محسوب می شود که می تواند در رژیم غذایی بچه های بیش فعال جای بگیرد. خوردن یک کیوی در میان وعده صبح یا عصرانه، به حفظ آرامش بیشتر بچه ها در طول روز کمک می کند و باعث اثربخشی داروها می شود.

بیش فعال
 ها این خوراکی ها را نخورند

اگر فرزندتان مبتلا به بیش فعالی است، بهتر است این خوراکی ها را از رژیم غذایی او حذف یا مصرفشان را بسیار محدود کنید:


بستنی: مصرف بستنی های بسیار شیرین خامه ای و سرشار از شکلات، به خصوص برای مبتلایان به بیش فعالی که به محصولات لبنی حساسیت دارند، می تواند باعث تحریک ناراحتی آنها و تشدید علایم بیش فعالی شان بشود.

چای و قهوه: نتایج بسیاری از تحقیقات نشان داده است کافئین موجود در چای، قهوه و نسکافه می تواند تاثیر مستقیمی در تحریک بچه های بیش فعال و تشدید علایم آنها داشته باشد. به همین دلیل بهتر است انواع نوشیدنی ها و خوراکی های حاوی کافئین تاحد امکان از رژیم غذایی شان، حذف شود.

ماست: برخی محصولات لبنی می توانند باعث تحریک بچه های بیش فعال بشوند. البته مصرف این محصولات در تمام بچه های بیش فعال اثر یکسانی ندارد. به همین دلیل هم خود والدین باید با حذف و اضافه کردن خوراکی های مختلف و آزمون و خطای غذایی، متوجه شوند کدام گروه از لبنیات می توانند باعث تشدید مشکل فرزند آنها شوند و ماده دیگری را جایگزین آن کنند.

شکر: متخصصان تغذیه معتقدند مصرف بیش از اندازه قند و شکر ساده و محصولات حاوی آنها، می تواند آتش بیش فعالی را در افراد مستعد، شعله ور کند. گروه دیگری از متخصصان هم عقیده دارند که مصرف شکر، بدن را از جذب ویتامین ها، آنزیم ها و موادمعدنی مورد نیاز برای ایجاد تعادل در خلق وخو محروم می کند و به همین دلیل مصرف شکر و خوراکی های حاوی آن باعث تحریک شدید بچه های بیش فعال می شود.

فست فودها: فست فودها، غذاهای سرخ کردنی و مواد غذایی سرشار از ادویه، به شدت باعث تشدید علایم بیش فعالی در بچه ها می شوند بنابراین اگر نمی توانید این غذاها را از رژیم آنها حذف کنید، باید محدودیت های شدیدی را برای مصرفشان در نظر بگیرید.


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 7:26 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
 
دلسرد نشوید، اتفاق های خوب در راه است
 
وقتی وارد یک تنگنا می‌شوید و همه چیز مخالف شما می‌شود، طوری که به نظرتان می‌رسد حتی یک دقیقه دیگر هم نمی‌توانید تحمل کنید، این دقیقاً همان زمان و مکانی است که جریان عوض می‌شود. -- هریت بیچ استو

مطمئنم که شما هم قبلاً در همچنین وضعیتی بوده‌اید. هر چقدر هم که سخت تلاش می‌کرده‌اید، همه تلاش‌هایتان به نظر بیهوده می‌رسیده است. اما نباید ناامید شوید، زیرا بعضی از بزرگترین پیروزی‌های زندگی برای کسانی اتفاق افتاده است که باوجود شرایط  خارجی، تحمل کرده‌اند. پیشرفت به سمت درک اهداف شخصی، پیشرفتی خطی و محدود نیست. موفقیت بعد از مجموعه‌ای از شکست‌ها، بن‌بست‌ها و پیروزی‌های کوچک اتفاق می‌افتد.

 
http://mj9.persianfun.info/img/93/9/Hope/01.jpg
 

این خود مسیر رسیدن به هدف است که تعیین می‌کند به چه انسانی تبدیل شوید. رهبران موفق به شما توصیه می‌کنند که مسیر رسیدن به هدف پایه و اساس پیروزی و موفقیت شماست، احتمالاً داستان توماس ادیسون را شنیده‌اید که بعد از شکست‌های مداوم به کشف لامپ برق دست پیدا کرد. او برای کشف چیزی که امروز یکی از بزرگترین اکتشافات تاریخ به شمار می‌رود، بیشتر از هزار مرتبه تلاش کرد.

موفقیت نزدیک‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید

ممکن است با خود فکر کنید و بگویید که انگیزه ای ندارید که برای رسیدن به موفقیت در آن ۱۰۰۰ شکست را تجربه کنید. اما اگر کشف ادیسون نیاز به ۱۰۰۰ مرتبه تلاش قبل از موفقیت داشت چه؟ می‌بینید گاهی فرایند، راه به سمت موفقیت را نشانتان می‌دهد. اگر هدفتان با مقیاسی قابل اندازه‌گیری باشد، شکست شما ممکن است به اندازه توماس ادیسون برجسته نباشد.

از طرف دیگر اگر هدف شما تاثیر گذاشتن بر انسانیت  در مقیاس جهانی باشد، فرایند دنبال کردن هدفتان مطمئناً نیازمند شکست‌های غیرقابل انتظار خواهد بود. مقیاس یک هدف است که روندی که فرد طی می‌کند و کارهایی که برای رسیدن به آن لازم است را تعیین می‌کند.

این را در نظر بگیرید، اگر تلاش شما نیازمند صرف زمان و صبر بود و این را از قبل می‌دانستید چه؟ آیا باز هم مداومت داشتید؟ خیلی وقت‌ها بخاطر بسیاری عوامل نامشخص از دنبال کردن یک هدف دست می‌کشیم. به ناچار بخاطر ترس از ناشناخته‌ها، دلسرد می‌شویم تا اینکه آن را بعنوان یک چالش در آغوش بگیریم. این ترس از راه پیش رو است که ضعیفمان می‌کند زیرا  عدم قطعیت نشان می‌دهد که موفقیت ممکن است دست‌نیافتنی باشد.

توصیه ما برای غلبه بر ترس از شکست این است که زمان را فراموش کرده و در عوض از مسیر لذت ببرید. اگر کاری که انجام می‌دهید را دوست داشته باشید و کاری را انجام دهید که دوست دارید، آنوقت روند کار می‌تواند تمرکز اصلی شما شود. 

 
http://mj9.persianfun.info/img/93/9/Hope/02.jpg
 

استفان کووی در کتاب معروف خود، ۷ عادت افراد موثر، عنوان می‌کند که وقتی با در نظر داشتن انتها، به هدفمان فکر می‌کنیم، راهی به سمت موفقیت برایمان طراحی می‌شود. افراد به دلایل مختلف از رسیدن به هدفشان دلسرد می‌شوند. اعتقاد من این است که هدف ممکن است همراه با عشق و عزم شما نباشد. در این صورت باید عشقی نابودنشدنی و عزمی راسخ برای رسیدن به آن هدف در خود ایجاد کنید. به هیچ وجه نباید به شکست فکر کنید.

لحظه‌ای به این مسئله فکر کنید. کدام بزرگتر است، لذت موفقیت یا بدبختی شکست؟ آیا برای موفقیت انگیزه دارید یا انگیزه دارید که از درد جلوگیری کنید؟ روانشناسان به این اصل درد-لذت می‌گویند.

برای درک هدفتان باید علاوه بر پشتکار و مداومت در کار، باوری انکارناپذیر به موفقیتتان داشته باشید. برای این منظور داشتن پشتکار دائمی اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا این عادات روزانه‌تان است که شما را به سمت موفقیت یا شکست راهنمایی می‌کند.

قبل از اینکه دلسرد شوید، کمی به خودتان استراحت دهید. گاهی اوقات یک وقفه کوتاه از روندی که برای رسیدن به هدفتان دارید، ذهنتان را روشن‌تر کرده و دید بازتری به شما می‌دهد. آلبرت انیشتین گفته است، «هیچوقت نمی‌توانید مشکلی را با همان سطح فکری که در ابتدای کار داشتید حل کنید.» به همین دلیل نگاه کردن به هدفتان با ذهنی تازه به شما این امکان را می‌دهد که فرصت‌های ممکن که قبلاً برایتان روشن نبوده را ببینید.

هیچکس نمی‌داند رسیدن به موفقیت چقدر طول می‌کشد. اگر با باوری انکارناپذیر و تعهد و پشتکار هدفتان را دنبال کنید، مطمئناً به موفقیت خواهید رسید. ضمن اینکه مسیرتان هم لذت‌بخش‌تر از خود موفقیت خواهد شد.
 
 


دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, :: 7:25 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

گونه همسر و خودتان را سرگرم میکنید؟


فعالیت های جالبی که میتوانید با همسرتان در خانه انجام دهید!

بعضی کارای بامزه هست که میتونین با همسرتون تو خونه انجام بدین تا هم سرتون گرم شه و هم از باهم بودنتون لذت ببرین.
اگه دارین برنامه ریزی میکنین که یه زمانی رو با همسرتون بگذرونین ما چندتا کاری که میتونین برای آخر هفته انجام بدین بهتون معرفی میکنیم.

بازی های ویدئویی
چی از این بهتره که بازی ویدئویی مورد علاقه مردتون رو بخرین و باهم بازیش کنین. نه تنها اینجوری همسرتون رو غافلگیر میکنین بلکه باعث میشن سرحال و خوشحال هم بشه. یادتون باشه که بازی سالمی انجام بدین و با کل کل های بی معنی روزتون رو خراب نکنین!

 


مسابقه آشپزی

اگه مردتون از آشپزی کردن بدش نمیاد، یه مسابقه آشپزی تدارک ببینین. ازش بخواین غذایی رو که شما دوست دارین رو درست کنه و شما هم در مقابل غذایی که اون دوست داره رو درست کنین، یه زمان پایان هم تعیین کنین که هر کی زودتر از اون زمان آشپزیش تموم شد بتونه یه جایزه برنده بشه.


فیلم تماشا کردن
هیچ چیزی بهتر از این نیست که با خیال راحت توی خونه با همسرتون فیلم یا سریال مورد علاقتون رو نگاه کنین. به همسرتون بگین برنامه ای که میخواین رو دانلود کنه و بعدش میتونین با آرامش همه اون برنامه ها رو در حالی که تنقلات و نوشیدنی های مورد علاقتون رو میخورین تماشا کنین.

 


چگونه خودتان را سرگرم کنید هنگامی که مشغول کار هستید؟


موزیک گوش کنید
هر نوع موسیقی که دوس دارین، گوش کنین. از نظر علمی ثابت شده که موسیقی باعث میشه تمرکزتون بالا بره و استرس شما رو کم کنه. موسیقی کلاسیک برای افرادی که معتاد به کار هستن و همچنین کسانی که درباره دیگر ژانرهای موسیقی مطالعه دارن، موثره.


خوردن به صورت تدریجی
یه کیف از خوراکی های مورد علاقه‌تون مثل تنقلات کنارتون بذارین و در حین کار بخورین. اما زیاده روی نکنین چون ممکنه باعث بشه به جای اینکه کارتون رو انجام بدین بیشتر خواب آلوده بشین.

 

گهگاه صحبت کنید
با توجه به اینکه بسیار سرتون شلوغه حتی فرصت نمیکنین که بزاق دهانتون رو هم قورت بدین. به همکاراتون سلام کنین اگه کمی خسته هستین و یا سوالات کوتاهی از اونها بپرسین مثلا ازشون بپرسین: آیا کارتون رو تموم کردین؟ از فیلم های جدید سینما خبر داری؟ و یا اینکه آیا خبر داری که گوشی جدید آیفون چه موقع به بازار میاد؟ از این طریق شما میتونین در طول روز و در حین کار خودتون رو با انگیزه و پر انرژی نگه دارین.



پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, :: 6:40 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

 

۱۰ شغل عجیبی که انسانها در آینده خواهند داشت !
 

اگر یک قرن پیش کسی به شما می‌گفت کسانی پیدا خواهند شد که کارشان مثلا برنامه‌نویسی یا طراحی صفحات وب باشد، آیا کسی پیدایش این مشاغل را باور می‌کرد و شناختی نسبت به ماهیت آنها می‌داشت؟

به همین ترتیب پیشرفت فناوری و تکامل جوامع انسانی، باعث خواهد شد که در آینده شاهد به وجود آمدن شغل‌ها و حرفه‌های تازه باشیم.

در این پست ۱۰ شغلی را با هم مرور خواهیم کرد که در آینده نسبتا نزدیک مثلا در دو دهه بعد رواج پیدا خواهند کرد.


۱- نوستالژیست

آدمی است دیگر! همیشه دوست دارد که محل زندگی خود را به سبک‌های مختلف آماده کند.

در فیلم Midnight in Paris قهرمان‌های فیلم شاهد بودند که آدم‌های هر دوره‌ای دلتنگ زندگی ساکنان دهه‌ها پیش پاریس می‌شدند و زندگی در دهه‌ها پیش را پررنگ و لعاب‌تر و رُمانتیک‌تر می‌دانستند.

به شیوه مشابهی هیچ بعید نیست که آدم‌های دهه، مخصوصا تحت فشار زندگی مدرن و بسیار ماشینی و احتمالا خالی از معنویت دهه‌ها بعد، هوس کنند که جلوه‌ای از گذشته مثلا دهه ۱۹۸۰ یا اصلا دهه‌ای را که ما در آن به سر می‌بریم، بازسازی کنند و برای این کار به آدم‌های متخصصی نیاز خواهند داشت که اتاق‌ها و خانه‌هایشان را به سبک گذشته بیارایند.



۲- جراح از راه دور یا Telesurgeon

همین حالا هم جلوه‌هایی از پزشکی از راه دور را شاهد هستیم، در دهه‌های آینده اما این کار بسیار رایج‌تر خواهد شد. با پیشرفت وسایل دقیق جراحی کنترل از راه دور، احتمالا جراحی‌ها چه به صورت جراحی‌های اورژانس بیماران دچار تروما یا جراحی‌هایی مثل جراحی‌های زیبایی، از حالت کنونی به درخواهند آمد.

در این صورت احتمالا ما شاهد مسائل جدیدی خواهیم بود:

- بیماران ثروتمندی که خودپسندانه ترجیح می‌دهند در یکی از مراکز نزدیک پزشکی، توسط بهترین جراحان دنیا عمل شوند.

- یا جراحان چینی که با نصف قیمت، جراحی می‌کنند و کار و کسب جراحان داخلی را کساد می‌کنند.

- شاید هم بازار سیاه جراحی‌های غیرقانونی را شاهد باشیم!



۳- احیاکنندگان طبیعت

هیچ نمی‌دانیم که در دهه‌ها بعد اصولا طبیعتی هم باقی خواهد ماند یا نه. می‌توان حدس زد در آن زمان آنقدر مساحت نقاط بکر و دست‌نخورده طبیعت کم شود که به جای حرفه حفظ محیط زیست، شاهد رونق گرفتن حرفه احیای طبیعت باشیم.

احیاکنندگان طبیعت، احتمالا با داشتن دانش زیست‌شناسی و ژنتیک پیشرفته و فناوری‌های نوین تلاش خواهند کرد به صورت محدود برای آدم‌های دلتنگ، جلوه‌هایی از طبیعت را ایجاد کنند.



۴- طراحان زباله

در ادامه مشاغل کنونی مثل بازیافت زباله و با تکامل دانش‌هایی مثل مهندسی مواد، احتمالا سر و کله «طراحان زباله» پیدا خواهد شد. حجم زباله در دهه‌ها بعد بسیار بیشتر خواهد شد و انسان‌های مجبور خواهد شد که توده‌ها بزرگ زباله را به صورت‌های جدیدی بیارایند، طوری که تحمل آنها ساده‌تر شود.

شاید به سبک Wall E!



5- متخصصان تسهیل پروژه‌ها

پروژه‌های آینده بسیار پیچیده‌تر از پروژه‌های کنونی خواهند بود و بنابراین لازم است که کسانی پیدا شوند که کارشات تبدیل مراحل متعدد یک کار، به مراحل ساده‌تر و کمتر بشود. آنها یاوران مدیران پروژه خواهند شد.



۶- راهنماهای سیستم‌های بهداشتی و درمانی

همین حالا هم شاید به چنین حرفه‌ای نیاز داشته باشیم. در سیستم درمانی ایران که اصولا خبری از ارجاع و اجرای الگوریتم‌های از پیش‌تعریف‌شده درمانی و بهداشتی نیست، این خود بیماران هستند که انتخاب می‌کنند بیماری‌شان به کدام تخصص مربوط است، خود پزشک را انتخاب می‌کنند و پزشک مربوطه هم تنها از زاویه تنگ تخصص خود، به بررسی بیماری می‌پردازد. گذشته از آن، اگر عضوی از خانواده شما مبتلا به بیماری شود، عملا اجرای مراحل تشخیصی و درمانی بسیار گیج‌کننده خواهد بود.

اما صرف‌نظر از شرایط خاص ما در ایران، در آینده با پیشرفت دانش پزشکی و ایجاد زیرشاخه‌های فوق‌تخصصی، روند تشخیص و درمان بیماری‌ها پیچیده خواهد بود و بیماران و اعضای خانواده آنها نیاز به راهنماهای ویژه‌ای خواهند داشت.

این راهنماها ترکیبی از دانش پزشکی، مشاوران روانپزشکی و کارشناسان اقتصادی را خواهند داشت و می‌توانند به خوبی بیماران و اعضای خانواده آنها را راهنمایی کنند.



۷- درمانگرهای سال‌های پایانی عمر

با افزایش امید به زندگی، سال‌های پایانی عمر انسان‌ها، توأم با شرایط ایستایی خاصی خواهد شد. در این سال‌ها که ما علیرغم داشتن بیماری‌های متعدد، همچنان زنده خواهیم بود، کیفیت زندگی کاهش خواهد یافت. پس لازم است که علاوه بر متخصصان کنونی طب سالخوردگی، درمانگرهایی هم به مردم کمک کنند و به آنها در مورد چگونگی گذران مناسب سال‌های پایانی مشاوره بدهند.



۸- طراحان بازی‌وارسازی

در دهه‌های آینده ما نیاز خواهیم داشت که کارها پیشرفته و دشوار آن زمان را با روحیه و نشاط بهتری انجام بدهیم و در این راستا، سر و کله متخصصان بازی‌وارسازی یا Gamification پیدا خواهد شد.

آنها دنیا را به محیط قابل تحمل‌تری تبدیل می‌کنند و ترتیبی می‌دهند که روند آموختن مهارت‌ها یا انجام کارها، ساده‌تر شود، انگیزه انجام کارها را پیدا کنیم و تنش‌های روزانه ما کم شود.



۹- مشاوران ربات‌ها

کسانی پیدا خواهند شد که به شما در مورد مدل‌های بسیار متنوع ربات‌ها مشاوره بدهند و بتوانند در انتخاب مدل‌ مناسب ربات خانه‌دار یا مربی توصیه‌های خوبی کنند.



۱۰- سرگرم‌کننده‌های چندرسانه‌ای

دی جی‌ها یا خوانندگان مراسم جشن کنونی را فراموش کنید. در آینده سر و کله کسانی پیدا خواهد شد که برای برگزاری بهتر مراسم ازدواج یا کارزارهای تبلیغاتی می‌توانند به صورت چندرسانه‌ای به ما کمک کنند.

آنها صوت و ویدئو و عکس و واقعیت افزوده را با هم ترکیب می‌کنند و از ترکیب آنها شیوه جدیدی برای سرگرم کردن ما ایجاد خواهند کرد.



 



پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, :: 6:32 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

رازهایی که زن‌ها هرگز به مردها نمی‌گویند
 


ذهنیت غالب در جوامع گوناگون زن‌ها را روشن فکرتر و پرحرف‌تر از مردان می‌شناسد؛ اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید نه تنها مردان چیزهایی برای پنهان کردن دارند بلکه خانم‌ها نیز رازهای مخصوص به خود را دارند. در هر زنی رازی وجود دارد که شوهر او باید پی به آن ببرد و به نوعی آن را کشف کند اما تنها عده کمی از مردان موفق به انجام این کار می‌شوند. اگر چه درک یک زن کار سختی نیست اما اکثر مردان با این مسئله مشکل دارند و حتی برخی مردها درک شخصیت و ویژگی‌های زنان را امری محال و غیرممکن می‌دانند. بنابراین در این مقاله برخی از رازهای زنان را برملا می‌کنیم تا از این پس به عنوان یک مرد بهتر بتوانید همسر خود را درک کنید و به موقع نیازهای او را برآورده کنید.

1. زنان انتظار دارند مردها ابتکار عمل را به دست بگیرند.

این مسئله خیلی مهم است. زنان دوست ندارند تمام کارهای زندگی زناشویی از قبیل مراقبت از فرزندان، برنامه‌ریزی به مناسبت‌های گوناگون و انجام کارهای منزل را خودشان به تنهایی انجام دهند. خانم‌ها تمایل دارند مردها ابتکار عمل را به دست بگیرند. هر چند همسر شما شاید هرگز درباره‌ی این موضوع با شما صحبت نکند اما بهتر است به عنوان شوهر و مرد خانه برخی از وظایف و مسئولیت‌های دشوار را بر عهده بگیرید و با انجام این کارها همسر خود را سورپرایز کنید. هنگامی که یک مرد ابتکار عمل را در زندگی زناشویی بر عهده می‌گیرد به این معناست که او با مسائل روزمره و مهم درگیر شده و به همسرش توجه می‌کند و مراقب اوست. فرقی نمی‌کند چه کاری باشد-خرید برای منزل، آماده کردن شام یا برنامه‌ریزی برای تعطیلات بعدی-به عنوان یک مرد بهتر است همیشه این کارها را انجام دهید.

2. زنان دوست دارند بیشتر سورپرایزشان کنید.

همه‌ی زنان دیوانه سورپرایز شدن هستند و ترجیح می‌دهند که همسرانشان مخفیانه تا جایی که می‌توانند آن‌ها را مات و مبهوت کنند. حتی یک هدیه‌ی خیلی کوچک و غیر منتظره هم می‌تواند به زنان احساس خاص بودن بدهد. نیاز نیست حتماً هدیه‌ای گران‌قیمت برای همسر خود تهیه کنید، به عنوان یک مرد تنها باید ابتکار عمل را به دست بگیرید و با ابراز علاقه و محبت عمیق به همسر خود به او ثابت کنید که عاشقش هستید. سخت نیست، فقط به همسرتان توجه کنید و همیشه مراقب او باشید. وقتی همسرتان متوجه شود که شما می‌خواهید از هر راهی و با هر بهانه‌ای او را شاد کنید، بلافاصله به این محبت شما پاسخ خواهد داد و شما نیز از مهر و علاقه‌ی او بهره‌مند خواهید شد.

3. خانم‌ها از اینکه مبادا زن دیگری به همسرشان بیش از حد توجه و محبت کند می‌ترسند.

یکی از ترس‌های زنان در زندگی زناشویی این است که مبادا زن‌های دیگری مثل همکاران خانم یا دوستان قدیمی به شوهرشان بیش از حد محبت کند. دلیل این ترس خانم‌ها هم خیلی ساده است، چون اکثر زن‌ها دوست دارند چیزی را داشته باشند که نمی‌توانند یا در حالت عادی قادر به تصاحب آن نیستند؛ بنابراین زن‌ها از اینکه قلب همسرشان دزدیده شود و یا شوهرشان به زن دیگری توجه کنند به شدت می‌ترسند. این ترس کابوس زندگی خانم‌هاست و هیچ چیزی به اندازه از دست دادن محبت شوهر نمی‌تواند یک زن را ناامید و افسرده کند.

4. خانم‌ها دوست دارند مردشان رک و رو راست باشد.

هر انسانی دوست دارد که شریک زندگی‌اش فارغ از تمام مسائل و مشکلات زندگی فردی صادق و بی ریا باشد. هیچ کس دوست ندارد فریب بخورد و البته، زنان هم از این قاعده مستثنی نیستند. خانم‌ها می‌توانند برای حفظ بنیان خانواده و عشق همسر خود به سادگی خیلی چیزها را ببخشند اما هرگز نمی‌توانند از دروغ و خیانت بگذرند. صرف نظر از وضعیت پیش آمده و اینکه چقدر تقصیر شماست، خانم‌ها همیشه به صحبت‌های شما گوش خواهند داد و برای حل مشکلات و مسائل روزمره به شما کمک خواهند کرد.

5. زبان بدن برای زن‌ها خیلی مهم است و به خوبی آن را درک می‌کنند.

معروف است که خانم‌ها حس ششم دارند بخصوص اگر پای روابط در میان باشد. زن‌ها همیشه متوجه محیط اطراف خود هستند و تمام جزئیات کوچک را به دقت تجزیه و تحلیل می‌کنند و این بررسی‌های دقیق شامل زبان بدن همسرشان نیز می‌شود؛ بنابراین به راحتی می‌توانند حس دلسوزی که شوهرشان نسبت به یکی از همکاران خود دارد را به خوبی درک کنند حتی اگر هیچ وقت او را ندیده باشند. اگر خانم‌ها به چیزی مشکوک شوند حتی اگر دقیقاً ندانند که موضوع از چه قرار است نگران می‌شوند و این مطلب به شدت آن‌ها را آزار خواهد داد. اگر زن‌ها به چیزی مشکوک شوند خیلی نگران و ناراحت می‌شوند بخصوص اگر شوهرشان به جای صرف وقت با او ترجیح دهد در اداره بماند.

6. خانم‌ها با اینکه شوهرشان با دوستان خود وقت بگذراند موافق هستند.

این مورد هم یکی از رازهای دیگر خانم‌هاست که تنها عده‌ی معدودی از مردان از آن آگاه‌اند. بسیاری از زن‌ها دوست دارند که شوهرشان با دوستان خود وقت بگذراند. مردان باید از این موضوع به خوبی آگاه باشند که خانم‌ها درک می‌کنند که آن‌ها به کمی فضا و تایم آزاد برای خود احتیاج دارند و می‌دانند که برخی وقت‌ها بهتر است بگذارند شوهرشان با دوستان خود کارهایی از قبیل تماشای مسابقه فوتبال، رفتن به باشگاه و … را انجام دهند. تنها نکته‌ای که مردها باید رعایت کنند این است که بیش از حد با دوستان خود قرار نگذراند زیرا ممکن است همسرشان احساس کند که نسبت به او بی‌توجه شده‌اند و بدانید که همین احساس می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

7. زن‌ها نیاز دارند برخی اوقات تنها باشند.

اگر همسرتان به شما گفت که به کمی زمان احتیاج دارد یا می‌خواهد تنها باشد نباید ناراحت شوید و ماشین خود را روشن کنید و چند ساعت او را در خانه تنها بگذارید. فقط می‌خواهد درکش کنید. مردها باید بدانند که خانم‌ها نیز وظایف و مسئولیت‌های خود را دارند که باید این کارها را به نحو احسن انجام دهند پس بهتر است به جای غر زدن همسر خود را درک کنید.

8. زنان دوست دارند مردها صداقت داشته باشند.

خانم‌ها ترجیح می‌دهند مردها صداقت داشته باشند؛ بنابراین اگر همسر شما در لباسی که به تازگی خریده کمی چاق به نظر می‌رسد لازم نیست به او بگویید « عزیزم چقدر در این لباس زیبایی » چون زن‌ها درک بسیار دقیقی از اندام و کاستی‌های خود دارند. بهتر است خیلی محترمانه به او بگویید « عزیزم کمی اضافه وزن داری ولی هنوز هم مثل همیشه دوست داشتنی هستی ». به همسر خود ثابت کنید که وجودش بیشتر از هر چیزی برایتان اهمیت دارد. حتی بهتر است که با هم شروع به ورزش کردن کنید. وقتی همسرتان ببیند که شما به عنوان شوهرش اینقدر با او راحت هستید به داشتن شما افتخار می‌کند.



پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, :: 6:22 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali