درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید كارمن به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه است
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
مطالب علمي و آموزنده و جالب
به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه




چگونه از هک شدن تلگرام جلوگیری کنیم؟

این روز ها که استفاده از ربات ها در تلگرام رایج شده شایعات زیادی مبنی بر این که این ربات ها قادر به هک کردن گوشی شما و دستیابی به اطلاعات شخصی شما را دارا هستند رواج یافته که می تواند ساخت کانال تلگرام توسط شما را تحت شعاع خود قرار دهد. روشی که خیلی ها پیشنهاد می کنند تا بتوانید مطمئن شوید گوشی شما هک شده یا نه به این صورت است که به قسمت setting تلگرام خود بروید. گزینه privacy and security را انتخاب نمایید و بعد گزینه active sessions را بزنید. صفحه ای باز می شود که تعداد دستگاه هایی که با خط شما در حال استفاده از تلگرام هستند را نمایش می دهد.

شاید شما هم با دیدن چندین کاربر در این صفحه که در حال استفاده از اطلاعات تلگرام شما هستند، متعجب و متحیر شوید. واقعیت چیست؟؟ آیا واقعا چندین نفر گوشی شما را هک کرده اند و از یوزر تلگرام شما استفاده می کنند؟؟

پاسخ این است که الزاما این گونه نیست ولی می تواند همین معنی را نیز داشته باشد. در واقع تعداد کاربرانی که در این جا به شما نشان می دهد کسانی هستند که با یوزر شما و از دستگاهی غیر از گوشی فعلی شما به تلگرام متصل شدند.اگر شما از لپ تاپ یا گوشی دیگری قبلا یا در حال حاضر به تلگرام وصل شدید در این صفحه نشان داده می شود. ولی اگر شما هرگز از دستگاه دیگری برای وصل شدن به تلگرامتان استفاده نکردید در واقع اشخاص دیگری در حال انجام این کار هستند و شما را هک کرده اند!!

حال ببینید چطور این اتفاق امکان پذیر است. دو راه رایج برای این عمل وجود دارد. وقتی کسی از گوشی یا لپ تاپ دیگری با وارد کردن شماره خط شما قصد وصل شدن به تلگرام را داشته باشد، تلگرام برای اطمینان یک کد فعال سازی به خط شما سمس می کند و فرد تنها با وارد کردن آن کد می تواند تلگرام را باز کند. حال اگر شما گوشی خود را به کسی مثلا برای تعمیرات سپرده باشید، آن فرد به راحتی به آن کد دسترسی پیدا می کند و بعد هم می تواند آن سمس را از گوشی شما پاک کند و شما هرگز متوجه آن نشوید. بهترین راه برای جلوگیری از چنین اقدامی این است که همیشه بخواهید در حضور خودتان گوشی تان را تعمیر کنند. البته اگر چنین امکانی وجود نداشته باشد خوشبختانه تلگرام راهی برای غیر فعال کردن استفاده از اکانت شما توسط دستگاه های دیگر قرار داده است. کافی است گزینه terminate all other session را بزنید تا تمام دستگاه های دیگر که به اکانت شما دسترسی دارند غیر از گوشی فعلی تان دسترسی شان قطع شود.

راه دیگر نصب برنامه هایی خاص بر روی گوشی شماست. این برنامه ها معمولا ظاهری فریبنده دارند و از ظاهر آن ها مشخص نیست که یک برنامه هکر می باشند. یکی از معروف ترین آن ها با نام setting در دستگاه شما ذخیره می شوند. این برنامه ها قادرند تمام اطلاعات گوشی شما را به ایمیلی که در آن وارد می شود ارسال کنند. کافی است شما این برنامه را پیدا کنید و پاک کنید تا عملکرد آن متوقف شود.



پنج شنبه 29 بهمن 1394برچسب:, :: 6:40 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

موفقیت در زناشویی با رعایت تناسب‌ها در ازدواج



نیاز به ازدواج در روان انسان‌ها وجود دارد؛ ما نیازمند به زندگی با جنس مخالف هستیم؛ نیازمند آنیم كه تا زمانی كه زنده‌ایم از تنهایی نجات پیدا كنیم. اما ازدواج اگر در چهارچوب درستی نباشد، به جای اینكه آرامش‌دهنده باشد آرامش را برهم می‌زند و یا به جای اینكه با كسی رابطه صمیمانه‌ای پیدا كنیم، ممكن است همیشه با او زندگی كنیم، اما كاملا تنها باشیم. بنابراین، باید چهارچوب‌های اساسی انتخاب همسر را به خوبی بدانیم تا با انتخاب درست به نیازهای بیولوژیك و روانی خود، پاسخ صحیح دهیم.

تناسب خانوادگی

به طور كلی، انسان‌ها در بستر خانوادگی شكل می‌گیرند. چهارچوب خانواده و آنچه كه به‌عنوان شكل‌گیری شخصیت در خانواده وجود دارد، از خانواده‌ای به خانواده دیگر فرق می‌كند؛ یعنی هر خانواده بسته به زمینه فرهنگی و تربیتی‌ای كه دارد در فرد تأثیر متفاوتی می‌گذارد؛ چرا كه نقش تربیت در شكل‌گیری شخصیت مهم است.

جان واتسون- پدر روان‌شناسی- می‌گوید: 50 نوزاد به من بدهید و بگویید چه شخصیت‌هایی لازم دارید؛ دانشمند، پلیس، قاضی، دزد و... چه می‌خواهید؟! من مطابق سفارش شما 20 سال بعد این افراد را تحویل می‌دهم. در واقع او می‌خواهد بگوید كه تربیت، نقش بسیار پررنگ‌تری از زمینه‌های دیگر مثل ژنتیك یا زمینه‌های خاص دیگر دارد.

خانواده نقش مهمی در شكل‌گیری شخصیت دارد، بنابراین افراد در انتخاب همسر، زمانی در كنار كسب نیازهای روانی (كه به مراتب مهم‌تر از نیازهای بیولوژیك هستند)، درست پاسخ می‌گیرند و از اضطراب جدایی یا ترس از تنهایی نجات می‌یابند كه 2نفر، از نظر خانوادگی متناسب باشند.

چنان كه اشاره كردیم خانواده (بنا به تربیتی كه روی فرزندش دارد) نقش مهمی در شكل‌گیری شخصیت او ایفا می‌كند و این مسئله این روزها بسیار نادیده گرفته می‌شود، چرا كه دختر و پسر، همدیگر را خارج از بسته خانوادگی می‌بینند؛ ساده‌ترین شكل آن این است كه در دانشگاه با هم آشنا می‌شوند، در حالی كه نمی‌دانند طرف مقابلشان محصول چه خانواده‌ای است! در شكل دیگر در یك برخورد همدیگر را می‌بینند در حالی كه هر دو، دوست دوستان‌شان هستند و شناخت دیگری از یكدیگر ندارند یا به‌صورت تصادفی، با هم آشنا می‌شوند.

انسان‌ها، محصول خانواده‌شان هستند؛ پس بهتر است در زمان گزینش همسر، او را از داخل بستر خانواده دیده و انتخاب كنند و دقت كنند كه آیا فرد مورد نظر، از نظر خانوادگی با آنها تناسب دارد یا خیر؟ در اینجا، مفهوم خانواده زمینه‌های تربیتی را باز می‌كند. مثلا فردی می‌گوید كه ما از نظر خانوادگی به‌هم می‌خوریم. آیا به طور خاص، بستر فرهنگی و شیوه‌های تربیتی رایج در خانواده را بررسی كرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند؟ گاهی 2 نفر با هم ازدواج می‌كنند و از نظر فرهنگی و خانوادگی به هم شبیه هستند، اما شیوه‌های تربیتی آنها متفاوت است! مثلا در خانواده پسر، زن جایگاه و ارزشی ندارد.

فرض كنیم مادر پسر 30 سال است كه زندگی كرده ولی هیچ‌چیز متعلق به او نیست و فقط وظیفه‌اش این بوده كه بشوید، بپزد، بزرگ كند. پسری كه نگاهش به زن این‌گونه شكل گرفته است با دختری ازدواج می‌كند كه در ساختار خانواده‌اش مادر، همه‌كاره بوده و تعیین تكلیف می‌كرده است؛ در نتیجه در زندگی این دو نفر، پسر آن نگاه را نسبت به همسرش دارد و دختر آن انتظار را.

پس این دو، تناسب خانوادگی ندارند هرچند از نظر سطح تحصیلات و وضعیت مالی شبیه و در یك طبقه باشند. این زوج پس از مدتی در بهترین حالت پایشان به جلسات مشاوره كشیده می‌شود و در بدترین حالت به علت اختلافات شدید از دادگاه‌ها سردر‌می‌آورند.

تناسب فرهنگی

ما تناسب فرهنگی داریم، آنها از نظر فرهنگ با ما متفاوت‌اند؛ راستی فرهنگ یعنی چه؟ فرهنگ یعنی بایدها و نبایدهایی كه تعیین تكلیف می‌كند. آن، به ما می‌گوید چه چیزی درست است و چه چیزی غلط؟‌ چه كاری باید انجام شود و چه كاری نباید صورت گیرد؟ از آنجا كه فرهنگ‌ها با هم متفاوت هستند، بایدها و نبایدهای آنها نیز فرق می‌كند. به‌عنوان مثال، بایدها و نبایدها در فرهنگ آذری‌ها بسیار متفاوت‌تر از بایدها و نبایدهای فرهنگ شمالی‌هاست؛ حتی گاهی نباید یكی، باید دیگری است.

انسان در فرهنگ خود به طور ناخودآگاه احاطه شده است. از صبح كه بیدار می‌شویم این فرهنگ ماست كه می‌گوید چطور بیدار شویم و با خانواده چگونه رفتار كنیم، چطور حرف بزنیم و چگونه غذا بخوریم و... هیچ‌كاری نیست كه به فرهنگ ارتباط نداشته باشد. بنابراین، لازم است كه دختر و پسر از نظر فرهنگ اجتماعی به یكدیگر نزدیك باشند. فاصله‌های فرهنگی زیاد، زندگی این دو را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

حال اگر 2 نفر همه خصوصیات‌شان (كه ذكر شده و خواهد شد) با هم همخوانی داشته باشد ولی تناسب فرهنگی نداشته باشند چگونه برخورد كنند؟ اینجاست كه باید از فرهنگ یكدیگر آگاه شوند و آن را بپذیرند؛ این مهم است؛ نه اینكه آن را مسخره كرده و بگویند چه بیخود است! اگر این آگاهی و پذیرش باشد، به گونه‌ای هم‌فرهنگ می‌شوند.

تناسب اعتقادی

اعتقادات و باورها، جنس محكمی دارند وبه خاطر هیچ‌كس نمی‌آیند و بروند. اگر 2 نفر كه با هم ازدواج می‌كنند، این تناسب را ندارند، بدانند كه اعتقادات تغییری نمی‌كند مگر براساس شناخت. به‌عنوان مثال، دختری به حجاب اعتقاد ندارد. پسری با او ازدواج می‌كند و می‌گوید به خاطر من حجاب بگذار. ممكن است دختر بپذیرد ولی اعتقادی به آن ندارد.

حجابی كه به خاطر پسر می‌آید، روزی كه دختر خاطر پسر را نخواهد و كوچك‌ترین اختلافی پیش آید، برداشته می‌شود. وقتی انسان محجبه و نمازخوان می‌ماند كه اعتقاداتش را پیدا كند، نه اینكه "به‌خاطر..." باشد. اگر فردی بی‌اعتقاد است، باید در ابتدا حوزه آشنایی او را پیدا كرد تا او با مطالعه و تحقیق به اعتقاد محكمی برسد، نه اینكه به خاطر دیگری اعتقاد ظاهری پیدا كند.

تناسب اقتصادی- اجتماعی

طبقه اقتصادی- اجتماعی، یك نوع نگرش به زندگی ایجاد می‌كند. وقتی 2 نفر از لحاظ طبقه اقتصادی- اجتماعی با هم فاصله زیادی دارند، نگرش به زندگی و رفتارشان با هم متفاوت است. گاهی آدم‌هایی متعلق به طبقه اقتصادی- اجتماعی بالا نیستند ولی با فعالیت‌های اقتصادی- اجتماعی به این طبقه می‌رسند و صاحب خانه، ماشین، ویلا و... می‌شوند. اما مردم در یك برخورد یا یك نگاه به آنها می‌گویند تازه به دوران رسیده! و این، نوع رفتار و نگرش آنهاست كه مردم را متوجه این موضوع می‌كند.

طبقه اقتصادی- اجتماعی به انسان‌ها یك نگرش، رفتار و بینش به زندگی می‌دهد. بنابراین وقتی 2 نفر از 2طبقه اقتصادی- اجتماعی متفاوت ازدواج كنند، از نظر نوع نگاه به زندگی خیلی با هم فرق دارند و نگرش آنها به زندگی خیلی متفاوت است؛ به همین دلیل دچار مشكلات بسیار می‌شوند.

تناسب شخصیتی

هر انسانی شخصیت ویژه خود را دارد. اگر 2 نفر كه ازدواج می‌كنند، تفاوت‌های شخصیتی زیادی داشته باشند در رابطه خود دچار مشكلات زیادی می‌شوند. فرض كنید فردی از نظر شخصیتی برون‌گراست و راحت ابراز احساسات و عواطف می‌كند و بیشتر دوست دارد در جمع باشد؛ این فرد با كسی ازدواج می‌كند كه انسانی درون‌گراست و ابراز احساسات برایش سخت است، حضور در جمع برایش خوشایند نیست و ارتباط برقرار كردن با افراد برایش دشوار است.

این دو در طولانی‌مدت دچار مشكل می‌شوند؛ با هم هستند ولی احساس تنهایی می‌كنند. جالب اینجاست كه در ابتدا به خاطر خصوصیات متضادی كه دارند، خیلی جذب همدیگر می‌شوند ولی به تدریج از هم فاصله می‌گیرند چون با هم تناسب ندارند و نمی‌توانند نیازهای همدیگر را برآورده كنند.

تناسب تحصیلی

این تناسب هم نقش مؤثری دارد. اما چون تحصیلات اكتسابی است (یعنی اگر امروز نیست فردا می‌تواند باشد)، جزء مسائلی است كه می‌گوییم اگر همه شرایط را دارند و بالقوه می‌توانند ادامه تحصیل دهند، در این ازدواج مشكلی پیش نمی‌آید.

اگر دختر فوق‌لیسانس و پسر لیسانس است، اشكالی ندارد (در حالی كه به غلط جا افتاده كه شوهر باید بالاتر باشد) ولی اصولا بهتر است كه هر دو هم‌سطح باشند. گاهی2 نفر از مقطع لیسانس با هم آشنا می‌شوند و ازدواج می‌كنند. پسر دكترا می‌گیرد ولی دختر در همان مقطع مانده است. كم‌كم از هم فاصله می‌گیرند و فضای فكری آنها بسیار متفاوت می‌شود.

رضایت والدین

از آنجا كه عدم رضایت والدین تا سال‌های بسیار طولانی و حتی تا آخر زندگی تأثیر خود را دارد، خوب است كه دو نفری كه می‌خواهند ازدواج كنند، حتما خانواده‌هایشان راضی باشند و اگر نیستند باید آنها را متقاعد كرد. باید دلایل مخالفت را دانست چرا كه اغلب تجربه آنها باعث می‌شود كه دلایل درستی را مطرح كنند و نباید عدم رضایت را سرسری گرفت و باز هم اگر برخلاف همه تلاش‌ها راضی نشدند، شایسته است تا گرفتن رضایت صبر كنند یا به ازدواج دیگری فكر كنند.

چرا كه حقیقت امر این است كه رضایت والدین تا زمانی كه زندگی می‌كنند تأثیر خودش را دارد. بنابراین ازدواج مهم‌ترین تصمیم زندگی انسان است. بدیهی است جدی گرفتن این مسئله و دقت در تمام جوانب می‌تواند زندگی موفقی را رقم بزند. در غیر این‌صورت، پشیمانی و پریشانی نتیجه ازدواج عجولانه خواهد بود.



دو شنبه 26 بهمن 1394برچسب:, :: 6:30 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

چه تفاوتی بین علامت های H+، H، 3G، E، G و 4G در اینترنت همراه وجود دارد؟

آیا تاکنون به علامت های مختلف H+، H، 3G، E، G و 4G که در گوشی های هوشمند و نوار وضعیت آن ها مشاهده می شود توجه نموده اید؟ و یا از خود پرسیده اید که چه تفاوتی بین این علامت ها وجود دارد؟

در واقع هر یک از این علامت ها نشان می دهد که شما به چه نوع از شبکه داده ها وصل شده اید ، و این شبکه های مختلف با توجه به علامت آن ها ، امکانات و سرعت اتصال به اینترنت بسیار متفاوتی ارائه می کنند.



آیا تاکنون به علامت های مختلف H+، H، 3G، E، G و 4G که در گوشی های هوشمند و نوار وضعیت آن ها مشاهده می شود توجه نموده اید؟ و یا از خود پرسیده اید که چه تفاوتی بین این علامت ها وجود دارد؟
در واقع هر یک از این علامت ها نشان می دهد که شما به چه نوع از شبکه داده ها وصل شده اید ، و این شبکه های مختلف با توجه به علامت آن ها ، امکانات و سرعت اتصال به اینترنت بسیار متفاوتی ارائه می کنند.
معرفی نسل های اینترنت همراه
G – GPRS
جی پی آر اس ، مخفف عبارتGeneral Packet Radio Serviceمی باشد که با نماد G در گوشی های هوشمند قابل مشاهده می باشد.به این سرویس ، اینترنت نسل دوم نیز می گویند که سرعت تبادل اطلاعات آن چیزی در حدود ۱۱۵ کیلوبیت بر ثانیه (معادل ۱۴ کیلوبایت بر ثانیه) می باشد.
E – EDGE
اِج مخفف عبارت ،Enhanced Data Rates for GSM Evolutionمی باشد که مانند GPRS در نسل دوم شبکه های تلفن همراه قرار دارد با این تفاوت که سرعت دریافت اطلاعات در آن بیشتر و در حدود ۴۸ کیلوبایت بر ثانیه می باشد.
به EDGE نسل 2٫5G نیز گفته می شود و در تلفن های همراه با نماد E قابل مشاهده می باشد.
3G
نسل سوم تلفن همراه که به تازگی در ایران ارائه شده است ، 3G نام دارد که مخفف عبارتUMTSمی باشد. سرعت انتقال داده در این نسل حدود ۳۹۵ کیلوبایت بر ثانیه می باشد و امکان برقراری تماس تصویری نیز یکی از قابلیت های این نسل می باشد.
H – HSDPA
اچ اس دی پی ای نسخه کمی کندتر HSDPA + می باشد که سرعت انتقال داده ی آن چیزی در حدود ۱٫۷۵ مگابایت برثانیه می باشد.با استفاده از این نسل می توان ویدئو های موجود در اینترنت را با وضوح HD به راحتی مشاهده کرد.
این نسل براساس 3G کار می کند و گاها به این نسل 3٫5G نیز گفته می شود. در گوشی های همراه HSDPA با نماد H قابل مشاهده می باشد.
H+ – HSDPA Plus
نسل HSDPA+ نسخه سریع تر HSDPA می باشد که سرعت دریافت داده ها در این نسل ، حدود ۲۱ مگابایت بر ثانیه می باشد.
نسل HSDPA Plus در تلفن های همراه با نماد H+ نشان داده می شود.
4G – LTE
۴ جی نسل چهارم شبکه های تلفن همراه می باشد که در حال حاظر سریع ترین و جدیدترین نسل این شبکه ها می باشد.سرعت دریافت داده در این نسل حدود ۳۷ مگابایت برثانیه می باشد.
در واقع هر یک از این علامت ها نشان می دهد که شما به چه نوع از شبکه داده ها وصل شده اید ، و این شبکه های مختلف با توجه به علامت آن ها ، امکانات و سرعت اتصال به اینترنت بسیار متفاوتی ارائه می کنند.
اینترنت نسل پنجم یا5Gچیست؟
در حال حاضر شبکه‌ی LTE و در برخی نقاط دنیا شبکه‌ی LTE-A متداول است. اهداف نسل بعدی که نام بسیار ساده‌ای دارد، توسط اتحادیه‌ی شبکه‌های همراه تدوین شده و شامل موارد زیر است:
  • سرعتی در حد چند ده مگابایل بر ثانیه ( برای ده ها هزار کاربر
  • اینترنت 1 گیگابیت بر ثانیه ای برای 10 کارمندی که در یک دفترکاری مشغول فعالیت هستند.
  • چندصد هزار کانکشن یا مسیر ارتباطی برای اتصال شبکه‌ای عظیم از حسگرها به اینترنت (در اینترنت اشیاء و وسایل هوشمند)
  • بازدهی شبکه بایستی به مراتب بهینه‌تر از 4G باشد؛ به عبارت دیگر بتوان از پهنای باند موجود، استفاده‌ی کامل‌تری کرد.
  • پوشش بهینه‌ تر باشد.
  • بازدهی سیگنال‌ دهی افزایش یابد.
  • تأخیر شبکه به مراتب کمتر از شبکه‌ی 4G باشد.
در میان موارد فوق، حداقل سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه که چند برابر بیشتر از سرعت LTE است، تأخیر زیر ۱ میلی‌ثانیه و مصرف انرژی بهینه‌تر، بسیار مهم هستند. در حقیقت شبکه‌ی 5G تنها برای تجربه‌ی سرعت بالاتر معرفی نمی‌شود بلکه قرار است وسایل هوشمند منزل، محیط کار و شهر را وارد شبکه‌ای بزرگ و گسترده کند.


یک شنبه 18 بهمن 1394برچسب:, :: 1:43 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

سخنان آموزنده کارآفرینان بزرگ دنياي فناوري:

١. استیو جابز (Steve Jobs) بنیانگذار Apple:
"معیاری برای تعیین کیفیت باشید. اغلب افراد عادت ندارند عالی باشند ولی شما می توانید بهترین باشید."


٢. بیل گیتس (Bill Gates) بنیانگذار Microsoft :
"موفقیت یک معلم فریبکار است . او به افراد باهوش تلقین می کند که شما هیچگاه اشتباه نمی کنید."


٣. جف بزوس (Jeff Bezos) موسس سایت آمازون :
"برند شما آن چیزی است که مردم در مورد شما می گویند، زمانی که شما در اطاق نیستید."


٤. لری الیسون (Larry Ellison) بنیانگذار کمپانی اُراکل :
"زمانی که شما شروع به نو آوری می کنید، باید خودتان را آماده کنید که همه شما را دیوانه خطاب کنند."


٥. کارلوس اسلیم (Carlos Slim) صاحب کمپانی Telecoms :
"زمانی که شما برای تفکرات و اعتقادات دیگران زندگی می کنید، در حقیقت شما مرده اید."


٦. لری پیج (Larry Page) بنیانگذار گوگل :
"زندگی دو شانس به شما داده است: یکی اینکه تغییراتی بزرگ در دنیا به وجود آورید و دیگری اینکه تغییراتی کوچک در کسانی که دوستشان دارید. هر دو اینها شانس های فوق العاده ای هستند و فراموش نکنید که فرصت شما بسیار کوتاه است و خیلی زودتر از آن چیزی که تصور کنید به پایان نزدیک میشوید.



جمعه 16 بهمن 1394برچسب:, :: 3:54 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

روش برای خانه تکانی ذهن ...

ذهن انسان نمودی از آگاهی ،هوش و تجربیات ماست. ذهن معجزه زندگی ماست که می تواند مسیر پیشرفت و شادابی ما را فراهم آورد و هم می تواند باعث درجازدن، خستگی و بی تحرکی زندگی ماشود.

خانه تکانی ذهن از آن کارهایی است که اگر هر از چند گاهی آن را انجام دهیم احساس سرزندگی و شادابی بسیاری خواهیم کرد. ذهن در واقع ترکیبی از مجموعه اندیشه، ادراک، حافظه، احساسات، امیال، تخیل و کلیه فرایند شناخت ناخودآگاه است برای اینکه ذهن بهتری داشته باشیم کافی استموراد زیر را تک به تک مد نظر داشته باشیم:

1. خلاص شدن از آشغال ها
بله در ذهن هر یک از ما دور ریختنی ها و یا به اصطلاح "آشغال" های فراوانی وجود دارد. فراموشی به معنی از دست دادن خاطره ها و تجربه هاست. درحالی که مقصود ما خالی کردن ذهن از آشغال ها و آن چیزی است که به ذهن شما آسیب می زند.

اگر موفق شویم ذهنمان را از آنچه آزاردهنده و بی ثمر است خالی کنیم جا برای فراگیری مطالب جدید باز می شود!

2.تغذیه مناسب
منظور از تغذیه هم جنبه رایج آن یعنی مصرف مواد غذایی ارگانیک و مفید فایده برای ذهن است که متخصصان تغذیه لیست های فراوانی از مواد غذایی مفید برای ذهن ارائه کرده اند و هم تغذیه معنوی مناسب برای یک ذهن اعم از کالاهای فرهنگی شامل کتاب ،فیلم، موسیفی ، تئاتر و... می شود که ذهن ما به آن به شدت نیاز دارد.

3. تمرکز
هنگام انجام هر کاری فقط بر روی همان کار تمرکز کنید. به نظر کار سختی است مخصوصا برای خانم ها، موقع آشپزی ،خرید، کار، تفریح، سخن گفتن با دوستان و... اگر هرکاری که می کنید فقط بر روی همان کار تمرکزکنید و ذهنتان معطوف به همان کار باشد هم کارهایتان را بهتر انجام می دهید هم ذهنتان بهتر عمل خواهد کرد.

4. لحظات ویژه ذهن
تمام تمرینات تمرکزی، یوگا و فنون ویژه ذهن برای لحظاتی است که در آن هیچ کس نباشد. اگربتوانید روزی 10 دقیقه ذهنی خالی داشته باشید . یعنی ذهنی آرام که به هیچ چیزی فکر نمی کند آنوقت یک استراحت عالی به ذهنتان داده اید که زمینه بهبود عملکرد ذهنتان را فراهم کرده است.

برای این کار روزی 10 دقیقه در فضایی که هوا در آن جریان دارد به شکل کاملا راحتی بنشینید و یا دراز بکشید در طول این مدت تنها بر روی تنقس و دم و بازدم خودتان تمرکز کنید و به هیچ چیز دیگری فکر نکنید بعد از این زمان احساس آرامش خواهید کرد.

5. نگاهی نو
هر از چند گاهی نگرش به مسائل از دیدگاه تازه زوایای پنهان زیادی را برای ما آشکار می کند و سبب می شود تا تصمیمات بهتری بگیریم.

سعی کنید به مسائل با شیوه ای نو نگاه کنید.

6. ورزش
ورزش مستمر و روزانه باعث بهبود عملکرد ذهن می شود پزشکان تاکید دارند پیاده‌روی منظم و مداوم در تقویت حافظه نقش قابل ملاحظه‌ای دارد. این متخصصان می‌گویند ۴۰ دقیقه پیاده‌روی آرام به مدت سه نوبت در هفته می‌تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز ‌شود که بخش حافظه و خاطرات را در این عضو مهم در کنترل دارد و عملکرد ذهن را در انسان حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد.

7. در کار دیگران دخالت نکنید مگر اینکه کمک بخواهند
بیشتر ما با مداخله در امور دیگران، برای خود و آنها مشکلاتی ایجاد می کنیم. ما معمولاً به این دلیل در کار آنها مداخله می کنیم که معتقدیم راه ما، بهترین راه است. ما تصور می کنیم که منطق ما بهترین منطق است و کسانی که مطابق طرز فکر ما عمل نمی کنند، باید مورد انتقاد قرار بگیرند و به مسیر درست (که همان مسیر ماست) هدایت شوند. این طرز فکر، وجود فردیت را انکار می کند و ذهن ما را خسته و بیمار می نماید.

8. ببخشید و فراموش کنید

این روش، بهترین راه برای رسیدن شما به آرامش ذهنی است. ما اغلب به دلیل اینکه کسی به ما توهین کرده یا به ما ضرری رسانده است، احساسات ستیزگی را در قلب خود افزایش می دهیم. ما شکایت ها و گلایه ها در خود را پرورش می دهیم و نتیجه آن برای ما، تنها بی خوابی، زخم معده و افزایش فشارخون است. توهین یا صدمه ممکن است یک بار اتفاق بیفتد، اما با تشدید شکایات، مدام آن را به خود یادآوری می کنیم. شما باید به سرعت این عادت بد را ترک کنید.

9. خودتان را مطابق با محیط پیرامون خود تغییر دهید
اگر سعی کنید فقط محیط را تغییر دهید، موقعیت هایتان را از دست خواهید داد. به جای آن، سعی کنید خودتان را مطابق با محیط اطراف خود تغییر دهید. به محض انجام این کار، حتی محیط پیرامون تان که با شما سر جنگ داشت، به طور اسرارآمیزی، تغییر می کند و با شما همسو و هماهنگ می شود.

10. به اندازه توان خود مسئولیت به عهده بگیرید
لازم است این پند، همیشه در خاطرتان بماند. ما اغلب تمایل داریم بیشتر از توان مان مسئولیت برعهده بگیریم؛ انگار این امر، ذهن و منیت ما را راضی می سازد، اما شما که حدود خود را به خوبی می شناسید، چرا کار بیشتری را تحمل می کنید که نگرانی بیشتری را برای شما در بر خواهد داشت؟ شما نمی توانید با فعالیت های بیشتر، ذهن خود را به سمت آرامش سوق دهید؛ بنابراین درگیری های اضافی را کاهش دهید و اوقات خود را صرف دعا، درون نگری آرامش وسکوت نمایید.



پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, :: 4:59 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

نکات کلیدی نگهداری خـودرو برای خـانـم هـا



این کلیشه را زیاد شنیده ایم که خانم ها چیزی در مورد ماشین نمی دانند و بلد نیستند از آن مراقبت کنند. خوب نظر شما چیست؟ شما در مورد ماشینتان چقدر اطلاعات دارید؟

خانم محترم شاید شما راننده ای فوق العاده هستید، اما رابطه تان با ماشینتان چگونه است ؟ آیا خودتان آن را به تعمیرگاه می برید و به آن رسیدگی میکنید ؟ درباره ماشینتان چقدر اطلاعات دارید ؟ شما باید هرگونه اطلاعات و جزئیاتی که در مورد خودرو و رانندگی مورد نیاز است را یاد بگیرید. چرا که این مسئله به سلامت شما و طول عمر ماشینتان بستگی دارد و البته برای لذت بردن از یک رانندگی خوب باید ماشین روبراهی داشته باشید !


شاید شما بهترین ماشین را بخرید اما اگر ندانید که چطور باید از آن مراقبت کنید خیلی زود از بین خواهد رفت. چون ماشین نیاز به دقت و مراقبت دارد. شما می توانید با رعایت نکاتی ساده از مخارجی سنگین جلوگیری کنید و نیاز نیست که خیلی زود ماشینتان را عوض کنید. لازم نیست که نابغه مکانیکی باشید فقط کافیست راهنمایی های دهگانه زیر را با دقت عملی کنید :

1. با یک ماشین خوب شروع کنید

هر ماشینی برای سال ها کار می کند اگر شما از آن مراقبت کنید، اما برخی از ماشین ها بیشتر مستعد مشکل هستند و مسلم است که ماشین های بهتر گران تر خواهند بود، پس بهترین آن را با توجه به توان مالی خود بخرید.

2. به یک برنامه تعمیر و نگهداری دائمی بچسبید

برنامه تعمیر و نگهداری در کتابچه راهنمای مالک خودرو را دنبال کنید. دقیقا همان چیزی که می گوید را انجام دهید، دقیقا زمانی که می گوید کارها را انجام دهید، و حتی در رسیدگی بهتر و بیشتر اصرار داشته باشید. ممکن است تعمیرکارتان خدمات اضافی توصیه کند، اما اگر در کتاب نیست، نیازی به انجام آن ندارید. به یاد داشته باشید که برخی از اتومبیل ها به سرویس های گران قیمت نیاز دارند. این کار را با دقت پیگیری کنید چرا که خودرو شما قرار است از جانتان مراقبت کند ! اگر برنامه منظمی داشته باشید مکانیکتان در زمان مناسب شمع خودرو، صافی بنزین و لنت ترمز، تسمه، روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا و... را تعویض خواهد کرد.


3. پیدا کردن یک مکانیک قابل اعتماد

با نزدیک شدن پایان ضمانت نامه ماشینتان، به دنبال یک مکانیک خوب بگردید. از دوستان و خانواده پرس و جو کنید و هنگامی که یک مکانیک خوب پیدا کردید، به او بگویید که قصد دارید این ماشین را برای مدت طولانی نگهدارید و به خاطر همین دنبال کسی می گردید که برای بلند مدت با او کار کنید. این کار باعث می شود بفهمد که تعمیرات غیرضروری می تواند شما را از آنجا فراری دهد.

4. ماشینتان را بیمه کنید

ماشینتان را حتما بیمه کنید گاهی حوادث غیر قابل پیشگیری هستند و گاهی هم خسارات زیادی ممکن است به ماشینتان وارد شود، هیچوقت در این مورد کوتاهی نکنید. ضمن اینکه بیمه اتومبیل در ایران از نظر قانونی هم لازم و ضروری است.


5. در رانندگی دقت کنید

سرعت همیشه لذت بخش است و گاهی لازم اما از انجام کارهای غیر منطقی دوری کنید و هوشمندانه رانندگی کنید. با دقت می توانید از آسیب دیدگی که گاهی می تواند خیلی بد باشد جلوگیری کنید علاوه بر هزینه های گزاف تعمیرات ماشین، تازه ممکن است ماشینتان هرگز مثل قبل نشود !

6. ماشینتان را تمیز نگهدارید

رنگ ماشین نه تنها ظاهر خوبی به آن میدهد بلکه از فلز زیرش هم محافظت می کند. ماشینتان را مرتب بشویید و هر 4 ماه یک بار واکس بزنید.
پس از شستن ماشین کاپوت، صندوق عقب و درها را باز کنید و همه چیز را کاملا پاک کنید (با استفاده از یک حوله خشک). موتور تمیز به مکانیکتان یادآوری می کند که شما به خودرو خود، توجه زیادی دارید.


7. به صداها دقت کنید

همیشه مواظب صداهای عجیب و غریب، بوی غیر معمول، ارتعاشات، و یا هر چیزی که به نظر درست کار نمی کند باشید. اجازه ندهید که یک مکانیک یا نمایندگی به شما بگوید "که طبیعی است" اگر شما سال ها با این ماشین رانندگی کرده باشید، می دانید چه چیزی طبیعی است. این ایده خوبی است که سالی یک بار اجازه دهید دوستتان ماشین را براند. برخی از مشکلات، مانند فرمان فرسوده و یا یک ترمز فرسوده، ممکن است به تدریج ایجاد شده باشد که شما متوجه آنها نشوید. اگر فکر می کنید ماشین مشکلی ندارد اما دوستتان آن را یک تله مرگ می بیند، وقت آن است که به دیدن مکانیک بروید.

8. اگر چیزی خراب شده، سریعا آن را تعمیر کنید

درست است که ماشین با وجود برخی مشکلات همچنان کار می کند اما مسلما این کار موجب فرسودگی آن خواهد شد. پس به محض ایجاد مشکل سریع آن را رفع کنید تا ماشینتان همیشه روبراه باشد.
چیزهای کوچک مانند لوازم داخلی پاره شده، قطعه شکسته، یا اشکالات الکتریکی به تدریج می تواند، ماشینی که دوست دارید را به یک وسیله قدیمی تنفرانگیز تبدیل کند. در رفع این مشکلات هرچند کوچک کوتاهی نکنید تا ماشینتان همیشه نو و جذاب باقی بماند.


9. همه چیز را در مورد ماشینتان بدانید

یک کلاس مراقبت از خودرو و آشنایی با اجزا داخلی ماشین بگذرانید. لازم نیست کاملا استاد شوید ولی اگر بدانید ماشینتان چطور کارمیکند، راحت تر مشکل را تشخیص می دهید و به راحتی کلاه سرتان نمی رود ! شاید موارد جزئی را بتوانید خودتان حل کنید ! خانم ها، بخصوص، در معرض این خطر هستند. دانش قدرت است، از یادگرفتن درباره ماشین نهراسید این تنها یک کلیشه قدیمی است که خانم ها از ماشین سردرنمی آورند !

10. بدانید چه زمانی باید ماشینتان را بفروشید !

درست است که برخی خودروها می توانند برای سال ها بدون مشکل کار کنند، اگر اهل عوض کردن ماشین نیستید، باید بدانید وقتی هزینه های تعمیر و نگهداری آن بالا می رود دیگر زمان تعویض آن فرارسیده است. یا اگر ساختار بدنه ماشین شما در یک تصادف شدید آسیب ببیند، ممکن است تعمیرش مشکل باشد و پرهزینه. پس بهتر است ماشینتان را عوض کنید.



پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, :: 4:41 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
بدترین غذاهایی که شب ها می توانید بخورید
اگر شب ها احساس گرسنگی می کنید هیچ اشکالی ندارد که برای خود یک میان وعده در نظر بگیرید. اما وقتی بحث ، دیر وقت غذا خوردن است باید انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

انتخاب اشتباه علاوه بر اضافه کردن کالری بی مورد به برنامه روزانه باعث می شود خوابتان نیز بهم بخورد.

به جای اینکه نزدیک ترین خوشمزه ترین چیزی که در یخچال پیدا می کنید بخورید، بهتر است ابتدا کمی فکر کنید. در ادامه 5 غذایی که خوردنشان در شب بدترین کار ممکن است را به شما معرفی می کنیم.

بدترین غذاهایی که شب ها می توانید بخورید

غذاهای روغنی و پرچرب:غذاهای روغنی، سنگین و چرب نه تنها باعث می شود صبح روز بعد احساس تنبلی کنید، بلکه باعث می شوند معده دوبرابر کار کند تا بتواند هضمشان کند. از فست فودها، آجیل، بستنی، و یا غذاهای سرشار از پنیر قبل از خواب اجتناب کنید.

غذاهای سرشار از کربوهیدرات یا غذاهای قندی:شاید خوردن غذایی شیرین قبل از خواب دقیقا چیزی باشد که قبل از خواب می خواهید، اما اگر یک تکه بزرگ از کیک شکلاتی بخورید، بالا رفتن سطح قند خون باعث بالا رفتن انرژی و در نتیجه بهم خوردن خوابتان می شود.

از خوردن کیک، کوکی، و میان وعده های حاوی کربوهیدرات مانند کراکرها، چیپس، و نان سفید پرهیز کنید.

گوشت قرمز و دیگر پروتئین ها:مانند غذاهای چرب، خوردن گوشت قرمز در آخر شب باعث می شود معده سخت مشغول هضم شود و به خواب رفتن برایتان دشوار شود ( گوشت قرمز بدترین تاثیر را دارد، اما خوردن گوشت مرغ و ماهی نیز تاثیر خود را دارد ).

لازم نیست همه پروتئین ها را کنار بگذارید، فقط مطمئن شوید از پروتئین بدون چربی و در اندازه کم استفاده می کنید، مانند یک لیوان ماست یا شیر.

بدترین غذاهایی که شب ها می توانید بخورید

غذاهای تند:ادویه ها شاید دوای طیف وسیعی از بیماری ها باشد، اما وقتی آخر شب هوس خوردن غذایی به سرتان می زند، از سس و غذاهای تند دوری کنید.

غذاهای تند می توانند باعث ناراحتی معده شوند، و مواد شیمیایی موجود در غذاهای تند می توانند باعث تحریک حواس شوند، و به خواب رفتن را سخت کنند.

وعده های بزرگ:خوردن میان وعده ی آخر شب نباید تبدیل به یک وعده کامل غذایی شود. مجموع کالری این میان وعده را از 200 کالری پایین تر نگه دارید، تا موقع خواب دچار مشکل نشوید.

با این کار همچنین قبل از خواب خیالتان راحت است که تمام تلاش روزتان را با یک پرخوری بی فکرانه در آخر شب به باد ندادید.

خب حالا که فهمیدیم چه چیزهایی را نباید استفاده کنیم ، به جایشان چه غذایی بخوریم؟ وعده های کوچک و سبک هم هوس غذایی را آرام می کند، هم به خواب بهترتان کمک می کند. برای مثال غذاهایی مانند غلات کامل، موز، شیر، نخود، آب آلبالو، دمنوش های آرامش بخش و انگور توصیه می شود.


شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 1:25 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

Elite 5مخصوص حرفه ای ها

در بازار گسترده گوشی‌های هوشمند تنها کمپانی‌هایی قادر به جذب کاربران زیاد و وفادار هستند که از نظر تیراژ تولید، عرضه گسترده، کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش، گام‌های سنجیده و بزرگی بردارند. لیگو (Leagoo) یکی از برندهای مطرح در چین است که با طراحی و ساخت گوشی‌های با کیفیت و خدمات پس‌ازفروش مطلوب، جامعه وفاداری از مشتریان را در ۳۰ کشور و منطقه اروپایی، امریکایی و آسیایی برای خود ایجاد کرده و علاوه برآن بخش بزرگی از بازار چین، مالزی و جنوب شرق آسیا را به‌خود اختصاص داده است.

فلسفه و هویت برند لیگو بر پایه سه مفهوم کلیدی طراحی، کیفیت و خدمات استوار است. محصولات این شرکت در دو سری Elite و Lead با گارانتی رسمی و خدمات پس از فروش گسترده وارد بازار کشور شده‌اند و با برچسب قیمتی مناسب در کنار کیفیت بالای سخت‌افزاری انتخاب مطلوبی برای کاربران هوشمند ایرانی به‌شمار می‌روند.

Elite 5یکی از جدید‌ترین مدل‌های سری Elite‌ به‌شمار می‌رود که با طراحی متفاوت و خیره‌کننده خود در کنار قدرت بالای سخت‌افزاری و امکانات جذاب متعدد، یکی از پرچمداران لیگو در بازار است. این گوشی به نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن HD‌، زاویه دید گسترده، حاشیه اطراف باریک و دقت بالای نمایش رنگ‌ها مجهز شده است که تجربه تصویری چشم‌نوازی را در برابر چشمان کاربران به‌نمایش می‌گذارد. پردازنده ۴ هسته‌ای کم‌مصرف و ۶۴ بیتی این گوشی در کنار رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیکابایتی هیچ دغدغه‌ای را برای اجرای سنگین‌ترین اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های اندرویدی برای کاربران به‌جا نمی‌گذارد.

در ساخت بدنهElite 5‌ از آلیاژ آلومینیوم-تیتانیوم استفاده شده است که ضمن جذاب کردن ظاهر گوشی، مقاومت بدنه گوشی را در برابر ضربه و فشار و خمش تا ۵۰ درصد نسبت به مواد رایج استفاده شده در ساخت گوشی بیشتر کرده است تا بتوان به این گوشی لقب مرد آهنی را اعطا کرد.

بر رویElite 5سیستم‌عامل اندروید نسخه ۵.۱ قرار دارد. همچنین رابط کاربری اختصاصی لیگو با امکانات متنوع نظیر حالت مهمان، ذخیره نیرو، آنلاک هوشمند و پشتیبانی از دستورات اشاره‌ای به شکلی طراحی شده است که از پتانسیل ۶۴‌بیتی بودن پردازنده گوشی به‌خوبی استفاده گردد.

دوربین اصلیالیت ۵به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ساخت سونی و دوربین سلفی آن به سنسور ۸ مگاپیکسلی تجهیز شده است. در این گوشی از باتری‌ فوق فشرده و غول‌آسای ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده که نسبت به دیگر باتری‌ها با ظرفیت مشابه، ۱۰ درصد توان شارژدهی بیشتری دارد. شما می‌توانید از این گوشی و باتری فوق‌العاده آن به‌عنوان پاوربانک نیز استفاده کنید. لیگو برای سرعت بخشیدن به فرآیند شارژ این باتری پرظرفیت از تکنولوژی شارژ سریع اختصاصی خود بهره برده که قادر است در ۳۰ دقیقه، نزدیک به ۴۵ درصد باتری گوشی را شارژ کند. با تکنولوژی شارژ سریع، الیت ۵ برای شارژ شدن کامل تنها به ۲ ساعت زمان نیاز دارد.

Elite 5بدون شک یکی از بهترین گوشی‌ّ‌های لیگو به‌شمار می‌رود که از بهترین تکنولوژی‌های کنونی دنیای فناوری در آن استفاده شده است. نمایشگر درخشان، باتری با ظرفیت بالا وشارژ سریع، قابلیت ریموت کنترل اینفرارد برای کنترل بیش از ۲۰ هزار مدل دستگاه مولتی‌مدیا، فریم فلزی از جنس آلومینیوم-تیتانیوم، پردازنده چهارهسته‌ای ۶۴ بیتی، قابلیت افزایش حافظه از طریق شیار MicroSD و بسیاری از امکانات متعدد نرم‌افزاری دیگر باعث می‌شوند که نتوان از آن به‌سادگی گذر کرد.



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 1:23 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

آداب مهم معاشرت در شبکه های اجتماعی

۱- هر چیزی را فوری share نکنید!

هر مطلب جذاب یا هیجان‌انگیز یا محیرالعقولی که به دست‌تان می‌رسد یا جایی در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی و حتی وب‌سایت‌های خبری می‌بینید فوری share نکنید. تأمل کنید ببینید اصلاً با عقل سلیم شما با تجربه‌ها و شهود شخصی‌تان هماهنگ و متناسب است یا نه. اگر نیست، کمی بیشتر تأمل کنید.

قبل از share کردن از ۲-۳ تا آدم معتبر بپرسید، ببینید آنها مطلب را منطقی می‌دانند یا نه. کمی جستجو کنید. دنبال منبع اصلی و اولیه خبر بگردید. بله، می‌دانم! این کارها یه کمی سخت و وقت‌گیر هستند. اما بهتر از این است که شما یک آدم نامعتبر و ابله به نظر برسید که به‌محض این‌که خبری به دستش می‌رسد مثل توپ به بقیه پاس می‌دهد.

خودتان را باور کنید! باور کنید که گاهی شهود و عقل سلیم شما بهتر از خیلی‌ها کار می‌کند! این دلیل نمی‌شود که چون چیزی را همه دارند به اشتراک می‌گذارند، شما هم فورا همان کار را بکنید که از قافله عقب نیفتید! باور کنید تا حالا به هیچ کس بابت سرعت در شیر کردن مطالب و کلیپ‌ها و تعدد پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی جایزه نداده‌اند!

۲- هر چیزی را هر جایی پست نکنید!

هر جا که عده‌ای جمع شده‌اند، دلیل بر آن نیستکه منتظر درافشانی‌های فورواردی شما باشند! آنها ممکن است با هدف مشخصی گرد هم آمده‌اند و علاقه‌مند به مطالب خاصی هستند و مطالب به‌خصوصی به دردشان می‌خورد. وقتی وارد یک گروه می‌شوید، نگاهی به پست‌های قبلی بندازید، چند روزی تماشاگر بمانید تا بفهمید چه چیزهایی مورد توجه و علاقه‌ اعضای آن گروه است. حتی نگاهی به فهرستاعضا بندازید. ممکن است بعضی از آنها را بشناسید. با خودتون تصور کنید اگر شما به مجلسی دعوت بشوید که همان آدم‌ها و یک عده آدم دیگه باشند که برای هدف تقریبا مشخصی دور هم جمع شده‌اند (مثلا اهداف شغلی، علمی، سرگرمی و …) شما چه طور مطالبی را ممکن است آنجا مطرح کنید.

آیا مثلا در یک گروه علمی، شروع به جوک گفتن و خبر دادن از یک حراجی توپ لباس مارک‌دار یا اظهارات فلان مسئول سیاسی کشور می کنید؟! فکر کنید اگر این کار را در آن مجلس بکنید دیگران به چه چشمی به شما نگاه خواهند کرد!؟ به چشم یک ابله؟ یا آدمی که آن قدر بلوغ اجتماعی پیدا نکرده که بتواند متناسب با شرایط و موقعیت حرف بزندو رفتار کند!؟

۳- لطفا از شدت آزادی بیانی که در گروه‌های مجازی وجود دارد،ذوق‌زده نشوید!

دچار بدفهمی از مفهوم آزادی بیان نشوید! آزادی بیان در هیچ جای دنیا مفهومش این نیست که هر جا رفتید هر چیزی که دلتان خواست بگویید! اگر یک عده دور هم جمع شده‌اند که مثلا فقط بحث ادبی بکنند یا شعر و متن ادبی به اشتراک بگذارند، به انتخاب‌شان احترام بگذارید، و حرف‌های سیاسی خود را در گروه دیگری اظهار کنید که افرادش با هدف شنیدن و بحث کردن درباره‌ مسائل سیاسی دور هم جمع شده‌اند.

۴- اول از همه، اهداف گروه‌تان را مشخص کنید.

اگر گروهی می‌سازید قبل از هر چیز اهداف و قواعد آن را برای خودتان مشخص کنید. باری به هر جهت نباشید. حتی خوب است که اهداف و قوانین گروه را برای افرادی که وارد می‌شوند بگویید تا محدوده انتظارات افراد از گروه و پست‌های مورد قبول در گروه مشخص باشد. این توافق اولیه مانع از دلخوری‌های بعدی و از هم پاشیدن گروه می‌شود.

۵- هر کسی را به هر گروهی اضافه نکنید

اگر کسی را به گروهی مجازی دعوت می‌کنید، مطمئن شوید که می‌داند یا می‌تواند بفهمد آنجا چه خبر است. اگر فکر می‌کنید به هر دلیل برایش سخت است که سریعا بفهمد، خودتان برایش توضیح بدهید که آنجا چه خبر است و عرفاً چه مطالب و گفت و گوهایی پذیرفتنی است و اعضا علاقه‌مند خواندن چه نوع مطالبی هستند، و احیانا چه مطالبی مورد علاقه‌ اعضا نیست.

۶-حجم خبرهای بدی را که به اشتراک می‌گذارید خودآگاهانه و با وسواس کنترل کنید!

من نمی‌گویم در پیرامون ما همه چیز به سامان است، گریزی هم از دیدن و شنیدن خبرهای بد وجود ندارد.

ولی دوباره و دوباره به اشتراک گذاشتن و غرغرکردن و حرف‌های بی حاصل زدن آیا تغییری در واقعیت ایجاد می‌کند؟ سوهان اعصاب خودتون و بقیه نشوید! از این که شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و موبایلی امکان درمیان گذاشتن غرغرها و خبرهای بد را فراهم کرده، ذوق زده نشوید! خبرهای بد را بگذارید دیگران بدهند! چرا شما نویدبخش خبرهای خوب، خوشحال‌کننده و انر‍ژی بخش نباشید؟ چرا باید وقتی مردم اسم شما را می‌بینند منتظر باشند که تنشی به آنها وارد شود؟ چرا نباید وقتی اسم و عکس شما را می‌بینند منتظر یک متن یا خبر امیدبخش، الهام بخش و انرژی ده باشند؟

۷- گاهی تماشاگر باشید

اصلا اگر حرفی ندارید یا خبر خاص و قابل عرضی که با علایق و سلایق اعضای شبکه‌تان هماهنگ باشد، ندارید چرا باید چیزی پست کنید؟ مگر ما از همه وسایلی که دور و برمان است وقتی هیچ ضرورتی نیست استفاده می‌کنیم که از تکنولوژی ارتباطات اینترنتی و موبایلی استفاده کنیم؟

۸- واکنش سریع نشان ندهید

وقتی در جمع یکی به شما حرفی می‌زند که برخورنده به نظرتان می‌رسد، فورا جواب ندهید! آب بخورید و کمی فکر کنید (حتی بیش از چند ساعت) و از خودتون بپرسید آیا اصلا روی صحبتش با شما بوده یا مطلبی کلی گفته؟ آیا واقعا قصد آزردن شما را داشته؟ آیا حرفش منطقی بوده؟ آیا لازم است فوری حرفش را به خودتان بگیرید و واکنش تند نشان بدهید؟ اصلا اگر واکنش نشان ندهید اتفاق مهیبی می‌افتد؟ یا می‌توان یک تذکر خصوصی داد، بی آنکه جمع به تشنج کشیده بشود و کام همه تلخ شود؟

۹- همیشه حواس‌تان باشه که چه پست می‌کنید

در بعضی از شبکه‌ها از جمله شبکه‌های موبایلی امکان ویرایش یا حذف پیام‌ها وجود ندارد و روی وب هم این امکان محدودیت دارد و پاک کردن ظاهری یک پست لزوما به معنی حذف آناز همه جا نیست و بنابراین به شکل‌های مختلف ممکن است همچنان در دسترس دیگران باشد.

اگر فکر می‌کنید مطلبی ممکن است باعث سوء استفاده کسی شود، بنا را بر این بگذارید که این شبکه‌ها امنیت چندانی ندارند و شما نمی‌توانید دسترسی افراد را به پست‌هایتان کنترل کنید، حتی با تنظیمات.

۱۰- مطالب متناسب با مخاطب پست کنید

سعی کنید کم گو و گزیده‌گو باشید، یعنی مطالب را به فراخور علایق و سلایق و نیازهای مخاطب ها انتخاب کنید و هر چیزی را برای هر کسی و هر گروهی نفرستید. این دقت نظرها، شما را چهره‌ای هوشمند، خوش‌ذوق و باعاطفه نشان می‌دهد. فله‌ای پست کردن مطالب یعنی فرستنده قدرت یا حوصله‌ دسته بندی مطالب و شناخت مخاطب‌ها را نداشته و اینها نشانه‌های هوشمندی و علاقه و عاطفه‌ فرستنده نسبت به مخاطب‌ها را تداعی نمی‌کند.



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 1:22 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

پاسخی بر چند سوال علمی جالب وپانزده عادت آسیب ‌رسان به کلیه‌ های انسان


آیا می‌دانستید فقط با ۲۰٪ کارکرد کلیه‌ هایتان هم می‌توانید زندگی طبیعی داشته باشید؟ به همین دلیل ممکن است برای مدتی طولانی متوجه تخریب تدریجی کلیه‌ هایتان نشوید. گاهی‌ اوقات حتی عادت‌های بسیار متداول می‌تواند موجب آسیب رسیدن به کلیه‌ هایتان شود و ممکن است وقتی مشکل تشخیص داده شود، دیگر خیلی دیر شده باشد.

کلیه‌های ما عضوی فوق‌العاده هستند. آنها هورمون ترشح کرده، خون را تصفیه کرده، موادمعدنی را جذب کرده، تولید ادرار کرده و توازن اسیدی قلیایی بدن را حفظ می‌کند. زندگی کردن بدون کلیه‌ها ممکن نیست و چینی‌ها آن را خاستگاه انرژی حیاتی بدن می‌دانند. مراقبت از کلیه‌ها هم‌ردیف مراقبت از سلامت عمومی بدنتان است. اگر می‌خواهید در تمام طول عمرُ کلیه‌هایتان به خوبی برایتان کار کنند به مواردی که در زیر تحت عنوان عادت‌های مضر به آن اشاره شده توجه کنید:

1. عادت مصرف نوشابه:طبق تحقیقی که روی کارمندان دانشگاه اوساکا در ژاپن انجام گرفت، مشخص شد که نوشیدن دو یا بیشتر نوشابه در روز (چه رژیمی و چه عادی) می‌تواند با بالا رفتن احتمال بروز بیماری‌های کلیوی در ارتباط باشد. این تحقیق روی ۱۲۰۰۰ کارمند انجام گرفته و میزان پروتئین یافت‌شده در ادرار آنهایی که میزان بالایی نوشابه در روز مصرف می‌کردند، بالاتر بود. وجود پروتئین در ادرار یکی از نشانه‌های اولیه تخریب کلیه‌هاست اما اگر در این مرحله تشخیص داده شود، می‌توان از آن پیشگیری کرد.

2. عادت به سیگار کشیدن:سیگار کشیدن با بیماری آترواسکلروز (تصلب شراین) در ارتباط است. باریک و سخت شدن رگ‌های خونی بر تامین خون برای اندام‌های حیاتی بدن ازجمله کلیه‌ها اثر می‌گذارد. طبق یک تحقیق کشیدن دو سیگار در روز برای دوبرابر کردن سلول‌های اندوتلیال موجود در خون کافی است. این یک هشدار برای تخریب رگ‌هاست. تحقیقات بسیار زیادی کشیدن سیگار را با مشکلات کلیوی مرتبط دانسته‌اند.

3. کمبود ویتامین B6:دنبال کردن یک رژیم‌غذایی سالم برای سلامت عملکرد کلیه‌ها خیلی مهم است. براساس تحقیقاتی که در مرکز پزشکی دانشگاه مری‌لند انجام گرفته است، کمبود ویتامین B6 خطر ابتلا به سنگ‌کلیه را بالا می‌برد. برای عملکرد خوب کلیه‌ها باید در روز حداقل 1.3 میلی‌گرم ویتامین B6 مصرف کنید. غنی‌ترین منابع این ویتامین ماهی، نخود، جگر، سیب‌زمینی و سبزیجات نشاسته‌دار و میوه‌ها غیر از مرکبات هستند.

4. ورزش نکردن:ورزش یک راه عالی دیگر برای محافظت از کلیه‌هایتان است. در یک تحقیق که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت مشخص شد که زنانی که بعد از یائسگی ورزش می‌کردند تا ۳۱٪ کمتر به سنگ‌کلیه مبتلا شدند. به طور کل حفظ وزن سالم احتمال سنگ‌کلیه را کاهش می‌دهد.

5. کمبود منیزیم:اگر به اندازه کافی به بدنتان منیزیم نرسانید، کلسیم به درستی در بدن جذب نشده و در جایی انباشته می‌شود که این می‌تواند منجر به اضافه‌بار کلسیم و ایجاد سنگ کلیه شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، از سبزیجات، حبوبات، دانه‌ها و آجیل استفاده کنید. آوکادو نیز منبعی بسیار عالی از منیزیم است.

6. اختلال خواب:همه ما یک خواب خوب در شب را دوست داریم. کلیه‌هایمان هم همینطور. اختلالات خواب مزمن می‌تواند منجر به بیماری‌های کلیوی شود. باید بدانید که بافت کلیه‌ها در طول شب تجدید می‌شوند و به همین دلیل اختلال خواب می‌تواند به طور مستقیم به آنها آسیب برساند.

7. ننوشیدن آب کافی:کلیه‌ها برای اینکه بتوانند به درستی عمل کنند، باید به آنها آب برسد. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، سموم در خونتان جمع می‌شود زیرا مایعات کافی برای بیرون کشیدن آنها از طریق کلیه‌ها وجود ندارد. توصیه می‌شود که در روز حداقل ۱۲ لیوان آب بنوشید. چک کردن رنگ ادرار روش خوبی برای تشخیص کم‌آب شدن بدن است.

8. خالی نکردن به‌موقع مثانه:وقتی احساس می‌کنید باید به دستشویی بروید، معطل نکنید. نگه داشتن ادرار در مثانه اصلاً کار درستی نیست چون اگر به طور منظم ادامه پیدا کند، می‌تواند فشار وارد بر کلیه‌ها را زیاد کرده و موجب نارسایی کلیه شود.

9. مصرف بالای سدیم:نمک برای بدن حیاتی است اما باید مصرف آن را محدود کنید. مصرف زیاد سدیم می‌تواند فشارخونتان را بالا برده و فشار زیادی به کلیه‌هایتان وارد کند. نباید در روز بیشتر از 5.8 گرم نمک مصرف کنید.

10. مصرف زیاد کافئین:معمولاً خیلی بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم در روز کافئین مصرف می‌کنیم. در بسیاری از نوشیدنی‌ها و سوداها کافئین وجود دارد و قبل از اینکه بدانید فشارخونتان بالا رفته و کلیه‌هایتان شروع به شکایت می‌کنند.

11. سوء‌مصرف داروهای مُسکِن:معمولاً خیلی زود به سراغ مسکن‌ها می‌رویم، آن هم به میزان بالا و در زمان نامناسب. وقتی درد دارید، ساده‌ترین فکر این است که یک مسکن بخورید اما بهتر است کمی بیشتر فکر کنید. همه داروها عوارض‌جانبی دارند و خیلی از آنها به کلیه‌ها آسیب می‌رسانند. بااینحال مصرف بعضی داروها برایتان لازم است که بهتر است به مورد بعد رجوع کنید.

12. مصرف نامنظم داروها:فشارخون بالا و دیابت نوع ۲ دو مشکل متداول هستند که معمولاً در اثر سبک‌زندگی و رژیم‌غذایی بد ایجاد می‌شود. اگر به آن مبتلا هستید، مراقب آسیبی که می‌توانند به کلیه‌هایتان برسانند باشید و از اعضای بدنتان با مصرف به‌موقع داروهای تجویزشده برایتان، محافظت کنید.

13. مصرف زیاد پروتئین:براساس تحقیق دانشگاه هاروارد، بالا بودن میزان پروتئین در برنامه‌غذایی، می‌تواند به کلیه‌ها ضرر برساند. آمونیا یکی از محصولات فرعی است که در اثر هضم پروتئین در بدن تولید می‌شود. سمی که کلیه‌های پُرکارتان باید آن را خنثی کنند. هرچه مصرف پروتئین شما بیشتر باشد، فشار بیشتری به کلیه‌ها وارد شده و این مسئله به مرور زمان موجب ضعف عملکرد آنها می‌شود.

14. عدم رسیدگی به‌موقع به بیماری‌ها و عفونت‌ها:همه ما خیلی اوقات بیماری‌های کوچکی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا را نادیده می‌گیریم اما این می‌تواند به کلیه‌هایمان آسیب برساند. تحقیقات نشان داده است که کسانیکه به خوبی از خود مراقبت نکرده و استراحت کافی برای درمان بیماری‌هایشان ندارند، دچار مشکلات کلیوی می‌شوند.

15. سوء‌مصرف نوشیدنی‌های الکلی:سموم موجود در الکل نه‌تنها به کبدتان آسیب می‌رساند، بلکه روی کلیه‌هایتان نیز اثر منفی دارد. یک راه برای جلوگیری از بیماری‌های کلیوی، مصرف نکردن نوشیدنی‌های الکلی است.

آیا می‌شود خون مصنوعی ساخت؟

سال‌هاست پزشکان آرزو می‌کنند خون‌های مصنوعی‌ای ساخته شود که بتوانند بدون نگرانی از سازگاری گروه خونی یا آلودگی، آن را به بیماران خود تزریق کنند. تاکنون موادی به عنوان خون مصنوعی برپایه هموگلوبین (ماده حمل‌کننده اکسیژن در خون) ساخته شده است. اما یک پژوهش نسبتا جدید نشان داده که استفاده از این نوع مواد خطر سکته قلبی یا حتی مرگ را به همراه دارد.

ولی یک خبر خوب هم در این زمینه هست؛ این‌که روش جدیدی برای ساخت خون مصنوعی با استفاده از سلول‌های بنیادی دنبال می‌شود که ممکن است بتواند خون واقعی تولید کند. اما این روش هم هنوز به نقطه قطعی نرسیده است.


وقتی نان بیات می‌شود دقیقا چه اتفاقی برای آن می‌افتد؟
بیات شدن نان تنها خشک شدن و از دست دادن رطوبت نیست. نان حتی در جای مرطوب یا در بسته‌بندی می‌تواند بیات شود. درباره این موضوع متخصصان صنایع غذایی تحقیقات فراوانی انجام داده‌اند؛ اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌اند. به نظر می‌آید که هرچه از عمر نان می‌گذرد، آب از درون ذرات نشاسته نان خارج و به فضای بین ذرات نشاسته می‌آید. در نتیجه، خاصیت ژل‌مانندی ذرات نشاسته کم می‌شود و نان حالت بیات پیدا می‌کند. اگر نان بیات را گرم کنید، آب دوباره به اندازه کمی داخل ذرات نشاسته نفوذ می‌کند و نان کمی نرم می‌شود. اما این وضع زیاد طول نمی‌کشد، چون نان داغ شده خیلی زود رطوبت از دست می‌دهد و دوباره بیات و این‌بار حتی سفت‌تر می‌شود. وقتی نان بیات می‌شود، بعضی از ذرات طعم‌دار آن هم در هوا پراکنده می‌شوند و در عوض، نان از مواد غذایی مجاور خود یا از دیواره ظرفی که در آن است، ذرات طعم‌دار جذب می‌کند. به همین دلیل، نان بیات شده مزه غذای دیگر یا گاهی بوی پلاستیک می‌دهد.


آیا حلزون می‌تواند بدون پوسته‌اش زنده بماند؟
نه. تقریبا در همه حلزون‌ها، پوسته شامل بعضی اندام‌های مهم و حیاتی است که حتی وقتی حلزون به‌طور کامل از پوسته‌اش بیرون می‌آید، درون پوسته باقی می‌مانند. بنابراین اگر حلزون را به‌طور کامل از پوسته‌اش جدا کنید احتمالا چندان زنده نخواهد ماند. البته حلزون‌ها آسیب‌های جزئی روی پوسته خود را می‌توانند ترمیم کنند. اگر به نقش‌های روی پوسته یک حلزون نگاه کنید خواهید دید که بی‌نظمی‌هایی در نقش‌های پوسته وجود دارد؛ این بی‌نظمی‌ها جای ترمیم شده شکستگی‌ها یا آسیب‌های قدیمی است.



چرا آب معدنی تاریخ انقضا دارد؟
آب معدنی تصفیه و پاک شده، اما کاملا استریل نیست و باکتری‌های موجود در آن می‌توانند به تدریج زیاد شوند و آب را ناسالم کنند، مگر این‌که بطری آب تیره‌رنگ باشد یا در تاریکی نگه‌داری شود. ضمنا ممکن است موادی از بدنه پلاستیکی بطری جدا و در آب حل شوند. البته هرکدام از این اتفاق‌ها زمان بسیار طولانی نیاز دارد که تاریخ انقضای روی بطری خیلی زودتر از آن فرا می‌رسد. بنابراین تاریخ انقضای آب معدنی بیشتر جنبه احتیاط دارد و تاکید بر این‌که آب معدنی همیشه سالم نمی‌ماند.



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 1:0 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

با سوغات شهرهای مختلف ایران آشنا شویم


سوغاتی دادن و سوغاتی گرفتن لذت فراوانی دارد. در ایران همه عادت کرده ایم پس از بازگشت از سفر برای اقوام و آشنایان ره‌آوردی داشته باشیم. شاید این مساله ریشه در فرهنگ و آداب ما ایرانی ها داشته باشد. هرچه هست، در این ایمیل شما را با سوغاتی شهرهای مختلف ایران آشنا می کنیم تا هنگام سفر به آن شهرها بدانید چه چیزهایی بخرید که مختص همان شهر باشد.


سوغاتی‌های استان زنجان

نام زنجان که می آید، آدم یاد چاقوهای این شهر می افتد. چاقوهاى ظریف و با دوام زنجان از دیرباز لقب سوغاتی زنجان را با خود یدک می کشند. فرش، گلیم و جاجیم زنجان نیز شهرت خاصى دارد.


انواع چاقو:قلم تراش، جیبى، دسته ملیله، کارد آشپزخانه و ... .

ملیله:
انواع پایه هاى استکان، سینى، قاشق و چنگال غذا و چایخورى، کاسه، گلدان، قاب عکس و ... .

چارق:
نوعى کفش روفرشى بسیار زیباى زنانه

وسایل نقره اى، منجوق دوزی، گل دوزی، نان اردک، سقز، فرش و گلیم دستباف نیز از دیگر سوغاتی های زنجان هستند.



سوغاتی‌های استان خوزستان

شیرینی:حلوا ارده، حلوا شکری، حلوا کنجدی، شیره ارده، انواع کلوچه های سنتی.

کشاورزی:
انواع ادویه، خرما، لیف خرما.

صنایع دستی:
جاجیم، حصیربافی، خراطی، سجاده بافی، گبه، گلیم، فرش، قالیبافی، قلابدوزی، چوقا بافی و گبه بافی و نمد.



سوغاتی‌های استان خراسان شمالی

بجنورد:آبنبات، شکر پنیر، لباس های محلی، قالی، گلیم، چارق پشتی و قالیچه های مرغوب ترکمنی، قره قوروت، کشک و انگور رازقی (کلاداری) در بجنورد

شیروان:
قالیچه و خرسگ، جاجیم، نمد، پوستین، خشکبار و سیب بهاره

جاجرم:
چادر شب روئین، سیب روئین، حوله دستی در اسفراین، کلاه کرکی جاجرمی

مانه و سملقان:
جل و زیور آلات اسب اصیل ترکمن و هلوی درکش

فاروج:
کشمش و آجیل



سوغاتی‌های استان خراسان رضوی

معروفترین‌ سوغاتی‌های‌ استان‌ خراسان رضوی عبارتند از: زعفران، انواع فرش وگلیم، انواع محصولات ابریشمی، شعربافی، نمد، پشم ریسی، پیکره‌های سنگی، سنگ فیروزه، کارهای دستی سرامیکی و نی بافی. سایر محصولات دستی عبارتند از: گیوه، چاروق، کارهای چوبی و فلزی، نقاشی بر روی چرم، انواع مهر و تسبیح و بافته های مربوط به نشانه‌ها و پرچم های مذهبی.

عطریات:
دکان های عطر فروشی در همه خیابان‌های اطراف حرم پراکنده‌اند. اما بیشتر آنان در بزرگترین بازار منطقه موسوم به بازار رضا متمرکزند.

یکی دیگر از سوغات‌های شهر مشهد انواع نبات‌ها، نقل‌ها و شیرینی‌هاست. نبات‌های پخته شده بر دو نوع کلی تقسیم می‌شوند. زرشک یکی دیگر از محصولات ارزشمند کشاورزی خراسان رضوی است که همچون زعفران در نواحی جنوبی و کم آب این استان به ثمر می رسد.

ادویه جات:
از سوغات خراسان رضوی می‌توان به بسته‌های ادویه‌ای اشاره کرد که در بسیاری از دکان‌های اطراف حرم به فروش می‌رسد. این بسته‌ها به ادویه هفت رنگ موسوم شده‌اند که شامل فلفل سیاه، قرمز، دارچین، زردچوبه، پودرسیر یا موسیر، سماق، گل پر و غیره می‌باشند.

انگشتر و زیورآلات:
در طبقه دوم بازار بزرگ رضا دکان های متعددی وجود دارد که صنعتگران بسیاری در آنها به کار ساخت انواع زیورآلات و انگشتر نقره سرگرمند.



سوغاتی‌های استان خراسان جنوبی

علاوه بر زعفران، زرشک، آلو بخارا، عناب، سنجد، بادام کوهی، گردو، کشک سیاه، کشک زرد، کشک زیره‌ای، قره قروت، برگه هلو و قالی در نقشها، طرحها و رنگهای متنوع از سوغات بیرجند می‌باشند.

بخش کشاورزی:آلو بخارا، انار، زعفران، زرشک، عناب بیرجند، توت خشک

بخش دامداری:قره قروت، کشک

بخش صنایع دستی:انواع قلاب بافی ها، انواع محصول های حصیری، زیلو، پارچه های سوزن دوزی شده، قالی

خراسان جنوبی دارای محصولات استراتژیک در سطح کشور و جهان می باشد که از آن جمله می‌توان به محصولات زعفران، زرشک، انار نام برد.



سوغاتی‌های استان چهارمحال و بختیاری

انواع‌ صنایع‌ دستی‌ و سوغاتی‌های‌ استان‌ چهار محال‌ بختیاری عبارتند از: قالی ‌معروف‌ چال‌ شتری‌، چوخا، نمد، گیوه‌، خورچین‌، گلیم‌، سیاه‌ چادر، جاجیم‌، وریس‌ یا طناب‌ ابریشمی‌، کلاه‌های‌نمدی‌، خور، جل‌، پلاس‌ و کچمه‌ دان‌ - گز آن‌ نیز معروف‌ است‌.



سوغاتی‌های استان بوشهر

در اینجا باید از عباى شترى بوشهر نام برد که در نوع خود منحصر به فرد می‌باشد و امروزه به مقدار بسیار محدودى تولید می‌گردد.

گرگوربافى، حصیربافى، سفال و سرامیک از دیگر صنایع دستى استان بوشهر هستند. محصولات دریایى (ماهى و میگو) و شیره خرما و ارده از سوغاتى این استان هستند.

خرما، حلوای مسقطی، ارده، حلوا راشی، حلوای سنگک، خارک پخته، انواع ماهی و میگو، عروسک ها و کالاهایی تزئینی صدفی و انواع حصیرها و سبد های بافته شده از برگ درخت نخل از سوغاتی های استان بوشهر می باشد.



سوغاتی‌های استان ایلام

مهمترین سوغات محلی استان ایلام عبارتند از:

روغن حیوانی و کره محلی با طعم بسیار لذیذ

عسل کوهی و ناب مناطق سورگه و شلم

کشک، کنجدو گردو

ترخینه، که با توجه به مواد به کار رفته در آن درمان بسیار خوبی برای سرما خوردگی است

سقز محلی (شیره درخت بنه) که به وفور در کوه ها ی استان وجود دارد

شیرینی پژی بر ساق، شیرینی کله کنجی، شیرینی کاک

حلوائی بگل (ترکیبی از پودر کشک و خرما)

کله کنجی، گمکه، جاجیم، نمد، سیاه چادر.

از مهمترین صنایع دستى دیگر استان جاجیم بافى، نمد مالى، گیوه بافى، فرنجى مالى، قتره بافى، صنایع چوبى نیز از جمله ملزومات ورزشى و خانگى است که بدست هنرمندان ایلامى‌ها ساخته می‌شود.



سوغاتی‌های استان اصفهان

اصفهان همیشه از مراکز مهم صنعت قلمزنی‌ ایران بوده‌ و هست و بیشترین‌‌ تعداد کارگاه‌های صنایع‌ دستی اصفهان را کارگاه‌های قلمزنی‌ مس‌ و برنج‌ تشکیل می‌دهند و ‌تعداد شاغلین این‌ رشته نسبت به‌ سایر رشته‌ها زیادتر است‌.

علاوه بر صنایع دستى، شیرینى گز و پولکى اصفهان و گلاب قمصر کاشان از سوغاتى‌هاى مشهور استان اصفهان است. یکی از معروفترین سوغات اصفهان گز می‌باشد مواد اولیه این شیرینی مطبوع و مشهور که گز انگبین باشد، در اطراف این شهر به عمل می‌آید. از دیگر سوغات اصفهان باید به خاتم، مینا، گچبری، گره چینی، قلمدان سازی، کاشیکاری، خوشنویسی، مسگری، منبت‌کاری، نقاشی، نقاشی باستانی، معرق، صحافی، سفالگری، مینیاتور و قالی بافی اشاره کرد.



سوغاتی‌های استان اردبیل

استان اردبیل سوغاتی‌های فراوانی دارد و معروف‌ترین آنها عبارتند از: سرشیر، عسل، کره، حلوای سیاه، آبنبات، شیرینی‌های محلی و تخمه آفتابگردان.

انواع فرش، مسند، شال، ورنی، گلیم، جاجیم، اشیا سفالی، چوبی و فلزی و ... هنرمندانه همراه با نقش و نگارهای زیبا از جمله صنایع دستی استان اردبیل به حساب می‌آیند.



سوغاتی‌های استان آذربایجان‌غربی

سوغات این استان عبارتند از: صنایع چوبی، انواع قالی و بافته‌های دستی شامل گلیم، دستکش، شال گردن، کلاه، عرقیات از جمله عرقیات گیاهی، عرق بیدمشک، بادرنجبو، عرق نعناع، گلاب، انواع نقل، گردو و بیدمشک، حلوای گردو و حلوای هویج، انواع محصولات باغی و کشاورزی شامل انگور، سیب درختی، عسل، لبنیات، کشمش، نقل بیدمشک، حلوای گردو، بافتنی های دستی، صنایع چوبی و ریزه کاری فرشهای دستباف و ...معرق کاری نیز از صنایع دستی مهم این استان است.



سوغاتی‌های استان آذربایجان‌شرقی

در بخش صنایع دستی می‌توان به قالی‌های دستباف و تابلوفرش‌های نفیس و بی‌نظیر اشاره کرد. نقره کاری یا حکاکی روی نقره، نقره کوبی، چاپ کلاقه‌‌ای اسکو یا باتیک که یکی از روش‌های چاپ روی پارچه است و شامل انواع روسری، لباس، رومیزی، شال گردن و تابلوهای دیواری، ورنی بافی اهر و ارسباران (ورنی های پشمی، ورنی پشمی ابریشمی، ورنی کف ابریشم و ورنی ابریشم خالص)، محصولات چرمین تبریز (کیف، کفش، پوشاک و برخی اقلام خانگی)

در دسته خوراکی ها نیز قورابیه، نوقا، میانپر، لاتیقوم (راحت الحلقوم)، ریس، شیرینی کنجدی، سوجوق، باسلیق، شکلات تسبیحی، عسل و دوشاب در بخش خوراکی های شیرین و نیز پنیر لیقوان، ترشی زغال اخته و آجیل تبریز در سایر ذائقه های می تواند سوغاتی خوبی برای مسافران این استان باشد.

یزد

کیک یزدی، قطاب، پشمک، باقلوا، لوزهای پنجگانه، حاجی بادام، سوهان، ارده و حلواارده



فارس

آبلیمو، آبغوره، عرقیات، نان یوخه، صنایع دستی، کلوچه و مسقطی



قم

فرش ابریشم:فرش ابریشم دستباف قم از نفیس ترین صنایع دستى است که از نظر رنگ آمیزى و طرح و نقشه اصیل ایرانى و کیفیت طرفداران بسیارى دارد.

سفال و سرامیک:
این هنر دستى، با سابقه دیرینه خود در طرح هاى خاص خود طرفداران زیادى در داخل و خارج از کشور دارد.

منبت کارى چوب:
نقوش و طرح هاى زیبایى است که روى انواع میز و صندلى و صنایع چوبى کنده کارى مى گردد و این صنعت دستى در قم به دست استادکارانى بسیار ماهر و زبردست ساخته مى شود.



کرمان

قالى کرمان که از نظر بافت و طرح بسیار زیبا و منحصر به فرد است از مهمترین صنایع دستى کرمان و ایران است. پته دوزى نیز که نوعى سوزن دوزى است در کرمان رواج دارد. خوراکی هایی چون پسته، قاووت، کماچ سهن، سمنو، کلمپه و خرمای بم از سوغاتی های این استان به شمار می روند. علاوه بر این اهل هنر می توانند از انواع پته، قالی، گلیم، شیریکی پیچ، کارهای قلمزنی، ظروف مسی آن بهره ببرند. در جوار این مقوله های متنوع، باید از داروها و گیاهان دارویی چون زیره، حنا، سدر و کتیرا نیز نام برد.


بندر عباس

سبدبافى و حصیربافى در منطقه میناب و بشاگرد رواج فوق العاده اى دارد. گلابتون دوزى که در مناطق مختلف به زردوزى، کم دوزى، کمه دوزى، کمان دوزى و برودرى دوزى شهرت دارد. در این نوع دوزندگى که جنبه تزئینى دارد، رشته هاى باریک زر و سیم بکار مى رود. اطراف بندر لنگه، بندرعباس و میناب از مراکز عمده تولید آن در استان است.



قزوین

پسته، فندوق، باقلوا و شیرینی‌جات محلی


همدان

آلو بخارا، سماغ، بادام، نقل، کدو



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 12:58 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali

کشورهای نامناسب برای زندگی

ساختار یک کشور، حتی یک کشور سالم هم می تواند تحت تاثیر اتفاقاتی که در طول یک سال رخ می دهد، قرار گیرد و پیامدهای آن نه تنها مشروعیت آن کشور بلکه تجربیاتی که شهروندان آن اغلب تا یک دهه بعد تجربه خواهند کرد را تحت الشعاع قرار می دهد. به گزارش فرارو، شاخص شکنندگی کشورها 10 سال است که توسط فارن پالسی منتشر می شود و چشم اندازی از کشورها را با توجه به ثبات و قدرت حیاتی شان ارائه می دهد و بر همین اساس آنها را رتبه بندی می کند.

نام این پروژه امسال از “شاخص کشورهای ناکام” به “شاخص کشورهای شکننده” تغییر کرده است. با وجود اینکه این دو عنوان اساسا یکی هستند، عنوان جدید تصدیقی بر این مسئله است که تمامی کشورهای ذکر شده با شرایطی روبرو هستند که معاش شهروندانشان را به درجات مختلف تهدید می کند. ‎در این پروژه نام هر کدام از کشورهایی که برای زندگی مناسب نیستند با تصویری مرتبط منتشر شده است.

اتیوپی

اریتره

اوگاندا

پاکستان

جمهوری آفریقای مرکزی

جمهوری دموکراتیک کنگو

چاد

ساحل عاج

سودان جنوبی

سوریه

سومالی

یمن



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 12:55 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali
ستاره شناسی هتل
قبل از سفر و یا بعد از رسیدن به مقصد، دغدغه اسکان در مسافر و گردشگر شکل می گیرد و هتل، یکی از گزینه های محتمل است. اما در برخورد اول، با ستاره هایی که بر تابلوی هتل نقش بسته اند، مواجه می شویم که نشان از موجودیت داخل هتل دارند.

ستاره شناسی هتل

2 ستاره ها

این هتل ها مرتب و تمیز هستند. خانه داری شان بسیار خوب است و تمام اتاق های آن دارای مبلمان، تلویزیون رنگی، تخت هایی با اندازه های استاندارد و خوب، حمام و سرویس بهداشتی، قفسه و حوله و صابون در حمام است. همچنین این هتل ها ورودی خوبی دارند و رستوران آن ها آماده خدمات دهی است.

3 ستاره ها

هتل های سه ستاره کیفیت خدمات دهی مطلوب تری نسبت به دو ستاره ها دارند. آنها اتاق های مفروش با مبلمانی عالی و جذاب دارند. تنوع رنگ اتاق ها بهتر از دو ستاره هاست و کنترل دمای آن ها بهتر انجام می شود. این هتل ها به ازای هر تخت، یک دستگاه تلفن دارند و سرویس دهی به اتاق ها در زمان های بیشتری انجام می شود. اتاق ملاقات، پذیرش 24 ساعته، نور کافی در اتاق ها و دکوراسیون جذاب تر و استخر از ویژگی های دیگر این نوع از هتل هاست.

ستاره شناسی هتل

4 ستاره ها

کارکنان این هتل ها آموزش دیده تر هستند و البته امکانات متنوع تری در انتظار شماست. چشم انداز این هتل ها طبیعی و فوق العاده زیباست و ممکن است در فضای عمومی این هتل ها آثار فاخر هنری و دکوراسیون چشم نوازتری ببینید. هال ورودی این هتل ها لوکس است و جعبه کمک های اولیه در اتاق ها دارد. ممکن است به شما لباس راحتی برای استراحت بدهند و سیستم های خودکار در سرویس های بهداشت نظیر خشک کن وجود داشته باشد، روزنامه رایگان بگیرید و خودروی هتل شما را به صورت رایگان به مقصدهای شهری احتمالی برساند.

5 ستاره ها

اینجا دیگر آخر راه است! شما بهترین هتل ممکن را در مقصدتان پیدا کرده اید. اینجا همه چیز درجه یک و مرتب است و بیشتر از 100 اتاق دارد. پرسنل این هتل نهایت احترام را در برخورد با شما به کار خواهند گرفت و دو بار در روز اتاق شما را تمیز می کنند. سرویس رایگان حمل و نقل شهری، مغازه هایی برای خرید و یخچال هایی پر از خوراکی هم در این هتل خواهید داشت.

ستاره شناسی هتل

نکته:

• با اضافه شدن هر ستاره، امکانات و به تبع آن، قیمت اقامت در آن هتل هم بیشتر می شوند.

• پول غذا را باید جداگانه بپردازید.

• قانون اسکان کودکان در هتل را از مسئول پذیرش هتل بپرسید.

• ستاره های هتل با هتل آپارتمان فرق دارد و می توان گفت یک هتل 5 ستاره یا یک هتل آپارتمان 3 ستاره برابری می کند و در نوع خود بی نظیرند.

• ممکن است همه امکانات در همه هتل ها یکسان نباشد.

لغت نامه بین المللی اصطلاحات اتاقی- هتلی

هرچند تا ایام تعطیلات عید نوروز زمان زیادی باقی مانده است، اما بعضی هتل ها را باید از همین الان رزرو کرد. هنگام مراجعه به هتل و با رزرو آن (به خصوص در سفرهای خارجی)، ممکن است با اصطلاحات اتاقی ناآشنایی که تعریفی از وضعیت اتاق های هتل است، برخورد کنیم. این کلمات اختصاصی، معرف نوع اتاق هستند که تعریف چند اصطلاح اتاقی- هتلی در زیر می آید.

ستاره شناسی هتل

• SGL:این اتاق، یک تخته بوده و برای استفاده یک نفر تهیه و تدارک دیده شده است.

• DBL:این اتاق ها دو تخت به هم چسبیده یا مجزا دارند و برای استفاده دو نفر آماده شده اند.

• TPL:این اتاق ها هم سه نفره اند. ممکن است دو تخت آن چسبیده و یکی مجزا و یا هر سه تخت مجزا باشند.

• Suite:سوئیت ها شامل اتاق، سرویس های بهداشتی و قسمتی مجزا برای پذیرایی هستند. بعضی سوئیت ها یک آشپزخانه کوچک هم دارند.

• Apartment: این قسمت از هتل، آپارتمانی است که شما قصد اقامت موقت در آن دارید و تمام امکانات احتمالی یک آپارتمان را دارد. در حقیقت یک واحد آپارتمانی مبله است.

• Studio:
این اتاق ها در نگاه اول شبیه یک اتاق پذیرایی هستند، اما مبل ها و کاناپه های آن قابلیت تبدیل به تختخواب را دارند. در واقع شما در روز، اتاق پذیرایی دارید و در شب، اتاق خواب! این اتاق ها سرویس بهداشتی و گاهی آشپزخانه ای کوچک هم دارند.

• Connected Room:
این مدل از اتاق های هتل برای والدینی که با فرزندان شان به مسافرت رفته اند، کاربرد دارد. دو اتاق تودرتو که به وسیله یک حایل در میان اتاق، از هم جدا می شوند و کودکان، بدون رفتن به راهروی هتل می توانند به اتاق والدین شان بروند.

• Cabana:این اتاق در هتل هایی که نزدیک ساحل هستند و یا در حیاط شان استخر دارند، وجود دارد.



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 12:52 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali

روشهایی برای غلبه بر نگرانی و اضطراب


اول با یک فکر آزاردهنده شروع می‌شود که بعد فکرهای دیگری در سرتان ایجاد می‌کند و بدون اینکه بفهمید طوفانی از این نوع افکار در ذهنتان ایجاد می‌شود و باعث می‌شود شروع به غیرمنطقی اندیشیدن کنید و انرژی فکری و جسمی‌تان را به هدر می‌دهید. حالا این دوست قدیمی‌تان برگشته است و غوغایی در درونتان ایجاد کرده است. احتمالاً هیچکدام از ما با این حس و تاثیرات منفی بسیار قوی آن بر زندگی غریبه نیستیم. اما راه‌ها و عادت‌های مختلفی وجود دارد که کمکتان می‌کند این نگرانی‌ها را کم کنید و خیلی راحت‌تر با چنین افکاری کنار بیایید.

1. بیشتر چیزهایی که بخاطر آن نگران می‌شوید، هیچوقت اتفاق نمی افتند.

به این جمله از چرچیل توجه کنید: "وقتی به عقب به همه این نگرانی‌ها نگاه می‌کنم، داستان پیرمردی را به خاطر می‌آورم که در بستر مرگ خود گفت که مشکلات بسیار زیادی در زندگی خود داشته است که بیشتر آنها هیچوقت اتفاق نیفتادند."

این داستان زندگی همه ماست. پس وقتی می‌فهمید که نگرانی‌ها کم‌کم در حال نمود است، این سوال را از خودتان بپرسید:

چقدر از چیزهایی که از آن می‌ترسیدم در زندگی‌ام اتفاق بیفتد، واقعاً اتفاق افتاده است؟

اگر شما هم مثل اکثر افراد باشید، پاسختان به این سوال این خواهد بود: خیلی کم.

و آن تعداد کم اتفاقات بد هم به اندازه که انتظار داشته‌اید دردناک نبوده‌اند. نگرانی‌ها دیوهایی هستند که خودتان در ذهنتان می‌سازید. پرسیدن مرتب این سوال از خودتان و یادآور شدن به خودتان که چقدر این نگرانی‌ها کوچک هستند، آرام ماندن قبل از اینکه آن نگرانی به یک طوفانی از افکار منفی تبدیل شود، را بسیار ساده‌تر می‌کند.

2. از گم شدن در ترس‌های مبهم خودداری کنید.

وقتی ترس‌ها در ذهنتان توام با ابهام هستند، خیلی راحت در آن نگرانی‌های افراطی و داستان‌های فاجعه‌آمیزی که برای خودتان می‌سازید، گم خواهید شد. پس برای روشن کردن این افکار از خودتان سوال کنید:

صادقانه و منطقی، بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟

وقتی به این سوال پاسخ دادید، زمانی را برای بررسی و فکر کردن به اینکه اگر آن اتفاق بیفتد، چه می‌توانید بکنید اختصاص دهید. تجربه ثابت کرده است که بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد آنقدرها که فکر می‌کنید ترسناک نیست. چند دقیقه وقت گذاشتن برای روشن و واضح کردن این افکار کمکتان می‌کند در زمان و انرژی بسیار زیادی از خودتان صرفه‌جویی کنید.

3. سعی نکنید حدس بزنید در فکر دیگران چه می‌گذرد.

اینکه سعی کنید فکر کسی را بخوانید معمولاً خیلی درست از آب درنمی‌آید. درمقابل خیلی راحت یک داستان خیلی افراطی و فاجعه‌بار در ذهنتان می‌سازد. بنابراین باید راهی انتخاب کنید که به نگرانی‌ها و سوءتفاهمات کمتری منجر شود.

حرف بزنید و چیزی که می‌خواهید بدانید را سوال کنید. با اینکار آزادی بیشتری در روابطتان ایجاد خواهید کرد و با جلوگیری از بروز مشاجرات و منفی‌گرایی ارتباطات شادتری خواهید داشت.

4. در موقعیتی که می‌دانید نمی‌توانید درست فکر کنید، دست از فکر کردن بکشید.

خیلی وقت‌ها وقتی گرسنه‌تان است یا می‌خواهید بخوابید، ذهنتان بسیار آسیب‌پذیر است. به همین دلیل نگرانی‌ها راحت‌تر در ذهنتان پدیدار می‌شود. خیلی وقت‌ها بخاطر همین احساسات ساعت‌های دردناک زیادی را خواهید گذراند.

فقط کافی است که خیلی زود این افکار را بشناسید و به خودتان بگویید:

بعداً که ذهنم بازتر و سرحال‌تر بودم به این مسئله فکر می‌کنم. البته این به کمی تمرین نیاز دارد اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد و تفاوت بسیار زیادی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد.

5. یادتان باشد، آدمها آنقدرها که شما تصور می‌کنید به شما و درمورد شما فکر نمی‌کنند.

آنها خودشان بسیار مشغول فکر کردن به نزدیکانشان و به این فکر می‌کنند که دیگران درموردشان چه فکر می‌کنند. پس لازم نیست غرق در نگرانی فکر کردن به این شوید که دیگران چه فکری درموردتان می‌کنند. اجازه ندهید این افکار شما را از زندگی‌تان عقب بیندازد.

6. ورزش کنید.

هیچ چیز مثل ورزش کردن فشارهای درونی‌تان را تخلیه نمی‌کند و ورزش باعث می‌شود احساس قطعیت و تمرکز بیشتری هم داشته باشید. بنابراین بااینکه ورزش کردن کمکتان می‌کند جسم قوی‌تری بسازید، اما انگیزه اصلی‌تان برای انجام آن باید فواید عالی و فوق‌العاده آن برای فکر و ذهنتان باشد.

7. نگرانی‌تان را زیر روشنایی ببرید.

با زیر نور بردن آن نگرانی بزرگتان و حرف زدن درمورد آن با یکی از نزدیکانتان، دیدن واقعیت ماجرا برایتان خیلی راحت‌تر خواهد شد. بیرون ریختن نگرانی‌ها تفاوت بزرگی در وضعیتتان ایجاد می‌کند و بعد از مدتی به این فکر خواهید کرد که چه بود که اینقدر برایش نگران شده بودید.

گاهی‌اوقات آن فرد فقط کافی است که به حرف‌های شما گوش کند و گاهی اوقات هم خیلی خوب است که از طرف‌مقابلتان کمک بگیرید تا یک راه‌حل عملی‌تر و مفیدتر پیدا کنید. اگر در آن لحظه کسی را ندارید که با او دومورد نگرانی‌ که ذهنتان را درگیر کرده صحبت کنید، با نوشتن آن را بیرون بریزید. فقط کافی است که آن را به بیرون از ذهنتان بیاورید تا آرام‌تر شوید.

8. زمان بیشتری را در زمان حال بگذرانید.

وقتی زمان زیادی را به زندگی کردن گذشته در ذهنتان سپری می‌کنید، بیشتر دچار نگرانی‌های مربوط به آینده خواهید شد. وقتی هم که زمان زیادی را غرق در آینده می‌شوید، راحت‌تر اتفاقات بد به ذهنتان خطور می‌کند. بنابراین سعی کنید بیشتر وقت و تمرکزتان را صرف زمان حال کنید.

دو راه عالی برای ارتباط برقرار کردن با اتفاقاتی که در زمان حال می‌افتد عبارتند از:

- سرعتتان را کم کنید. همان کاری که در زمان حال انجام می‌دهید را ادامه دهید اما کمی سرعتتان را پایین بیاورید. با اینکار آگاهی بیشتری درمورد اتفاقاتی که در آن لحظه و در اطرافتان می‌افتد پیدا می‌کنید.

- قطع کنید، دوباره وصل شوید. اگر احساس می‌کنید نگرانی‌‌هایتان در حال پدیدار شدن است، با فریاد زدن این جمله در ذهنتان به خودتان آن فکر را قطع کنید: دست بردار! بعد با یک تا دو دقیقه وقت گذاشتن برای تمرکز بر اتفاقاتی که در همان زمان و مکان می‌افتد، دوباره با زمان حال ارتباط برقرار کنید. آن را با همه حس‌های خود در آغوش بکشید. آن را حس کنید، ببینید، ببویید، بشنوید و روی پوستتان لمسش کنید.

9. دوباره روی قدم کوچکی که برای جلو رفتن می‌توانید بردارید تمرکز کنید.

برای بیرون ریختن نگرانی‌ها و خالی کردن ذهنتان خیلی خوب است که سریع وارد عمل شوید و برای حل مسائل و مشکلات مربوط به چیزی که باعث نگرانی‌تان شده است قدم بردارید. پس از خودتان بپرسید:

آن قدم کوچکی که می‌توانم همین الان برای بهبود وضعیتم بردارم چه می‌تواند باشد؟

بعد روی آن کار متمرکز شوید. بعد از آن می‌توانید به قدم کوچک بعدی فکر کنید و باز وارد عمل شوید



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 12:43 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali

مردان در زندگی شان چند نیاز اساسی دارند :

احترام
یکی از مهم‌ترین مسائلی که ذهن آقایان را درگیر می‌کند، میزان احترامی است که از همسر خود انتظار دارند. آن‌ها شاید این مسئله را هرگز به زبان نیاورند، اما بی‌شک یکی از دلایل پرخاشگری‌ها و ناسازگاری‌های آن‌ها، عدم دست‌یابی به احترامی است که از همسر خود توقع دارند.اگر به آن‌چه می‌گوییم صددرصد ایمان ندارید، از همسرتان بپرسید. احترام گذاشتن به همسر چیز ماورایی و سختی نیست.

همین‌که شما به افکار و عقاید و رفتارها و احساسات مرد زندگی‌تان احترام بگذارید، او را آرام خواهد کرد. اگر همسرتان می‌گوید که خسته است، سکوت و درک متقابل شما در آن لحظه پاسخی در جهت احترام‌گذاشتن به همسرتان خواهد بود. چند بار اتفاق افتاده که همسرتان بگوید که خسته است و شما با پافشاری زیاد به او می‌گویید که باید به خرید بروید؟

تشویق
مردها عاشق این هستند که همسرشان آن‌ها را تحسین کند. اما فرق بین تشویق واقعی و تعریف و تمجید بی‌خودی را خوب درک می‌کنند. به‌جای تعریف‌های متملقانه در برابر اقوام و آشنایان که ظاهری کاملاً مصنوعی دارد، در خلوت خود به همسرتان بگویید که او بی‌نظیر است و از کارهایی که انجام می‌دهد مثال بزنید و بگویید: فلان کار را عالی به اتمام رساندی یا تو در انجام آن کار بی‌نظیری.

حواستان به خودتان باشد
بخشی از زندگی مردها، همسرشان است. شاید این اعتراف را از هیچ مردی نشنیده باشید که بگوید: زیبایی و ظاهر تو برایم مهم است چون دوستت دارم! اما واقعیت این است که مردها به دلیل علاقه‌ای که به همسرشان دارند، توقع دارند او را همیشه آراسته و مرتب ببینند. آن‌ها از این‌که همسرشان برای خودش وقت می‌گذارد و تلاش می‌کند تا زیبا به نظر برسد لذت می‌برند. کمی آرایش ساده و مرتب کردن موها شما را تا حد زیادی جذاب می‌کند.

بلند صحبت نکنید
فریاد زدن خوب نیست. کارهای مذموم مانند فریاد زدن و بلند صحبت کردن نه برای زن‌ها خوشایند است و نه برای مردها. وقتی‌که پیش همسرتان هستید، ملایم صحبت کنید. تن صدایتان را طوری تنظیم کنید که همسرتان از صحبت‌کردن شما آرامش بگیرد. از کلمات وزین و عبارات محبت‌آمیز استفاده کنید. گاهی با صدای کودکانه با همسرتان صحبت کنید.

همسرتان را تحسین کنید
چه کسی هست که نیاز به تشویق و تحسین نداشته باشد؟ مردها به دلیل حجم کاری و فشارهای زندگی که بر دوش آن‌هاست، شاید بیشتر نیاز به تشویق‌ها و تعریف‌های همسرشان دارند تا انرژی بگیرد و باانگیزه بیشتری برای خانواده‌شان تلاش کنند. تصور مردها این‌گونه است که اگر همسرشان به توانایی‌شان اعتماد داشته باشد می‌توانند از پس هر مشکلی در زندگی بربیایند. هدیه دادن چنین حسی به مرد زندگی‌تان، قطعاً کار سختی نخواهد بود. کافی است هر شب با چند جمله انرژی‌بخش او را تحسین کنید.

مردها هم نیاز دارند گاهی اوقات همسرشان حمایت‌شان کند.زمانی که همسرتان می‌خواهد تغییر شغل بدهد، ماشینش را عوض کند یا پای در یک معامله متفاوت بگذارد، به‌شدت نیازمند حمایت‌های شماست حتی اگر به زبان نیاورد.

تشکر و قدردانی
هرچند که همه مردها می‌دانند کارکردن و برآورده‌کردن مخارج زندگی یکی از وظایف‌شان است، اما دانستن وظیفه، یک مسئله است و نیاز به قدردانی یک مسئله دیگر. شاید کاری وظیفه خاص یک نفر باشد، اما بی‌شک قدردانی و تشکر باعث می‌شود او توان بیشتری برای کارش بگذارد و باکیفیت مطلوب‌تری به انجام کارش بپردازد. همان‌طورکه شما توقع دارید همسرتان کارهای خانه را که از صبح تا شب انجام می‌دهید ببیند و متوجه شود جای گلدان چینی روی میز را تغییر داده‌اید، و به شما خسته نباشید بگوید و تشکر کند که خانه را مرتب کرده‌اید، طبیعی است او هم توقع داشته باشد شما متوجه فعالیت‌های روزمره‌اش شده باشید. نکته مهم و مستتری که در این نوع قدردانی کردن‌ها وجود دارند، عزیزشدن شما در دل‌وجان همسرتان است.

حس استقلال
حتماً شنیده‌اید که یکی از اهداف زندگی مشترک، استقلال زوج جوان است. این استقلال یک حس همیشگی و مداوم در طول زندگی است که اتفاقاً مردها را به‌شدت مجذوب خود می‌کند. هیچ مردی نیست که علاقه‌مند به استقلال نباشد.

این بدان معنی است که مردها تمایل دارند برخی از کارها را به‌تنهایی و بدون آن‌که مورد نظارت قرار بگیرند، انجام دهند. به‌همین دلیل لازم است برخی اوقات اجازه بدهید همسرتان این حس استقلال را درک کند. اگر می‌خواهد یکی دو ساعت تنها باشد یا به‌تنهایی بعضی از خریدها را انجام بدهد، به حس استقلالش احترام بگذارید. مطمئن باشید این احترام متقابلاً به خود شما بر خواهد گشت.

حمایت
شاید شما به‌عنوان یک خانم گمان کنید یکی از فواید ازدواج حس حمایت‌گری همسرتان از شماست. این دقیقاً در مورد آقایان هم صادق است. مردها هم نیاز دارند گاهی اوقات همسرشان حمایت‌شان کند.زمانی که همسرتان می‌خواهد تغییر شغل بدهد، ماشینش را عوض کند یا پای در یک معامله متفاوت بگذارد، به‌شدت نیازمند حمایت‌های شماست حتی اگر به زبان نیاورد. در این‌گونه مواقع همسرتان را با گوش‌دادن به صحبت‌هایش و جملات امیدبخش حمایت کنید. بی‌شک حس حمایت‌گرانه شما عامل موفقیت همسرتان خواهد شد و همین حس در طول زندگی شما را هم با دست حمایت‌گر همسرتان از هر آنچه دلتان را بلرزاند مصون نگه می‌دارد.

دوستت دارم
تمایل به خواسته‌شدن در همه آدم‌ها وجود دارد. همه افراد چه مرد و چه زن تمایل به خواسته‌شدن از سوی همسرشان را دارند. این حس در مردها بیشتر است. هرچند که لایه بیرونی چهره مردانه سرشار از غرور است، اما خوب جمله دوستت دارم را می‌شنوند و این‌گونه جملات انقلابی در وجود آن‌ها پدید می‌آورد. با دیدن چهره اخمو و مردانه همسرتان تصور نکنید که جملات عاطفی را لوس‌بازی می‌پندارد. او را نوازش کنید و در گوشش بگویید که دوستش دارید. حتی اگر پلک‌هایش را روی هم بگذارد و غرق در یک ظاهر مردانه شود، اما بی‌شک در درونش عشق به شما فوران می‌کند.

یک توصیه بسیار مهم دیگر ، مردان بیش از هر چیز به دیده شدن احتیاج دارند ، با کلیک روی لینک زیر با ۱۲ راهکار عالی برای دیده شدن و جذب مردان ایرانی آشنا خواهید شد.



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 12:42 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
پرتقال سرشار از ویتامین سی، ویتامین آ، ب، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، فیبر قابل‌حل در آب و غیره است. بیشتر افراد پس از خوردن پرتقال، پوست آن را دور می‌ریزند؛ اما جالب است بدانید پوست پرتقال نیز مزایای زیادی برای سلامتی، زیبایی و غیره دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با کاربردهای شگفت‌انگیز پوست پرتقال آشنا شوید.

1. رنگ پوست را سفید کنید
لک‌ها و نقاط تیره روی پوست را می‌توان با پوست پرتقال از بین برد. پوست پرتقال به عنوان یک سفیدکننده طبیعی عمل می‌کند.
۲ قاشق چای‌خوری پودر پوست پرتقال را با کمی ماست و ۱ قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید.
این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.
۲۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس آن را با آب ولرم بشویید.
این ماسک را ۲ الی ۳ بار در هفته استفاده کنید.

2. با نشانه‌های پیری به مقابله بپردازید
آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند پوست پرتقال با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌های سالم پوست آسیب می‌رسانند و باعث تسریع روند پیری، افزایش چین‌وچروک‌ها و شل شدن پوست می‌شوند.
۱ قاشق چای‌خوری پودر پوست پرتقال و ۱ قاشق چای‌خوری پودر جو دوسر را با کمی عسل ترکیب کرده و خمیری درست کنید.
این خمیر را روی صورت و گردن خود بگذارید.
۳۰ دقیقه منتظر بمانید و بعد با آب سرد بشویید.
یک‌بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

3. جوش‌های سرسیاه و سرسفید را از بین ببرید
پودر پوست پرتقال به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل کرده و کثیفی‌ها و سلول‌های مرده پوست را از روی پوست پاک می‌کند.
کمی پودر پوست پرتقال را با ماست ساده مخلوط کنید.
آن را روی صورت و گردن خود بمالید و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.
۱۵ الی ۲۰ دقیقه منتظر بمانید.
با دست مرطوب، به ‌آرامی خمیر را از روی صورت خود پاک کنید.
یک روز در میان از این روش برای کاهش جوش‌های سرسیاه و سرسفید استفاده کنید.

4. دندان‌ها را سفید کنید
پوست تازه پرتقال می‌تواند ته‌رنگ زرد روی دندان‌ها را از بین ببرد. پوست پرتقال حاوی ترکیبی است که به کاهش لک‌های روی دندان‌ها، به ویژه لک‌های ناشی از سیگار کشیدن کمک می‌کند.
کافی است قسمت داخلی پوست پرتقال (قسمت سفید رنگ) را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه روی دندان‌ها بمالید. سپس دهان و دندان‌هایتان را با آب ولرم بشویید. ۲ بار در روز این کار را انجام دهید.
همچنین می‌توانید کمی پودر پوست پرتقال را با کمی آب ترکیب کنید. این خمیر را روی مسواک گذاشته و دندان‌ها را مسواک بزنید. به مدت چند هفته ۲ بار در روز این کار را انجام دهید تا به نتیجه رضایت‌بخش برسید.

5. وزن خود را کاهش دهید
بسیاری از ترکیبات مغذی پرتقال در پوست آن قرار دارند، مانند ویتامین سی که به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.
پوست چند پرتقال را در جای خشک و خنک، خشک کنید.
۱ قاشق غذاخوری از پوست‌های خشک‌شده را درون یک فنجان آب داغ بریزید.
روی فنجان را بپوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد.
پوست‌ها را از فنجان خارج کنید و کمی عسل به آن اضافه نمایید.
روزانه ۲ فنجان از این چای بنوشید.

6. کلسترول بد را کاهش دهید
پکتین موجود در پوست پرتقال به کاهش کلسترول بد و فشارخون کمک می‌کند.
روزانه ۲ فنجان چای پوست پرتقال بنوشید.
همچنین می‌توانید تکه‌هایی از پوست پرتقال را به غذا یا نوشیدنی‌های خود اضافه کنید.

7. حرکات روده را تنظیم کنید
پوست پرتقال هضم را بهبود می‌بخشد. فیبر غذایی موجود در پوست پرتقال به تنظیم حرکات روده و پیشگیری از یبوست کمک می‌کند.
پس از هر وعده غذایی، ۱ فنجان چای پوست پرتقال بنوشید.

8. هوا را خوشبو کنید
بوی شیرین و لیمویی پوست پرتقال به عنوان خوشبوکننده هوا عمل می‌کند.
کمی پوست پرتقال تازه، کمی آب‌لیمو و چند چوب دارچین در ۲ فنجان آب قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. آن را از صافی بگذرانید و اجازه دهید خنک شود. سپس مایع را داخل یک ظرف اسپری بریزید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.
چند تکه پوست پرتقال ته سطل آشغال بگذارید تا از انتشار بوی بد زباله‌ها جلوگیری کند.

9. پشه‌ها و مورچه‌ها را دور کنید
بوی خوشایند پوست پرتقال مورچه‌ها، پشه‌ها، مگس‌ها و حتی گربه‌ها را دور می‌کند. حشرات بوی لیمویی را دوست ندارند.
کمی پوست پرتقال رنده کنید و آن را نزدیک جایی که مورچه‌ها، مگس‌ها یا حشرات دیگر رد می‌شوند، بگذارید.
برای جلوگیری از نیش پشه‌ها، کمی پوست پرتقال تازه روی پوست خود بمالید.
پوست پرتقال را اطراف در، پنجره و مدخل‌های خانه بگذارید تا گربه‌ها را دور کنید.

10. خاک باغچه را غنی کنید
پوست پرتقال سرشار از نیتروژن است که باعث می‌شود خاک حاصلخیز شود و بستری مناسب برای رشد میوه‌ها و سبزی‌ها فراهم آید.
پوست پرتقال را پس از شستشو و تکه‌تکه کردن، داخل خاک بریزید و هم بزنید. سپس از آن به عنوان خاک گلدان استفاده کنید


شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:22 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

آغاز زندگی مشترک، یکی از موقعیت‌های دشواری است که لازم است هر فردی در این زمینه اطلاعات کافی به دست آورد. جدای از مواقعی که هر کدام از ما دچار مشکل شده و احساس نیاز می‌کنیم تا با روانشناس یا مشاور تماس گرفته و از کمک‌های تخصصی او بهره‌مند شویم.

موقعیت‌هایی وجود دارد که بهتر است در راستای پیشگیری از بروز مشکلات، قرار ملاقاتی با روانشناس داشته یا با شرکت در کارگاه آموزشی سطح اطلاعات خود را بالا ببریم.

در این مطلب قصد داریم تا ١٠ موقعیتی را که به صورت معمول مراجعه به روانشناس می‌تواند از بروز مشکلات تا حد زیادی جلوگیری کند و در رابطه با این موضوعات کمک کند یا داشتن مسائل را کاهش دهد، به شما معرفی کنیم.

با ذکر این نکته که این موقعیت‌ها به خودی خود آسیب‌رسان نیستند و مراجعه به روانشناس در این شرایط بیش از همه به منظور پیشگیری از بروز مشکلات بعدی است.

١ بلوغ و دوران نوجوانی

آغاز زندگی مشترک، انتخاب همسر و ازدواج

اینکه شما فرزندتان در سن بلوغ باشد یا خودتان در حال طی کردن این دوران حساس هستید، تفاوتی ندارد، کسب اطلاعات درست و کامل در رابطه با این دوران می‌تواند کمک بزرگی برای شما بوده و احتمال بروز مشکل را کاهش دهد.

٢ شکست در روابط صمیمانه

آغاز زندگی مشترک، انتخاب همسر و ازدواج

به صورت کلی در زمانی که ما در زندگی در هر زمینه‌ای دچار شکست می‌شویم، نیاز به کمک داریم تا بتوانیم خودمان را پیدا کنیم و به بازسازی دوباره زندگی خود بپردازیم اما شاید شکست در روابط صمیمانه و به اصطلاح شکست عشقی حساسیت بیشتری دارد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم یادگیری مهارت‌هایی است که بتواند احتمال بروز شکست را برای ما کاهش داده یا در صورت بروز چنین اتفاقاتی آسیب‌پذیری ما را کم کند.

٣ انتخاب همسر

آغاز زندگی مشترک، انتخاب همسر و ازدواج

خوشبختانه این روزها تعداد افرادی که ترجیح می‌دهند تا در زمینه انتخاب همسر از تجربه مشاوران و روانشناسان استفاده کنند، رو به افزایش است. نکته مهمی که بد نیست بدانید این است که برای شرکت در کارگاه‌های انتخاب همسر که توسط برخی متخصصان برگزار می‌شود، لازم نیست شما نامزد کرده یا موردی خاص را برای ازدواج در نظر گرفته باشید، بلکه می‌توانید پیش از ورود جدید به بحث انتخاب همسر، با شرکت در این برنامه‌های آموزشی، با معیارهایی که لازم است در نظر داشته باشید، آشنا شوید.

٤ آغاز زندگی مشترک

آغاز زندگی مشترک، یکی از موقعیت‌های دشواری است که لازم است هر فردی در این زمینه اطلاعات کافی به دست آورد. آشنایی زنان از دنیای مردان و نیز برعکس، از مهم‌ترین موضوعاتی است که لازم است همسران جوان در آن زمینه اطلاعاتی به دست آورند.

یادمان باشد‌، درصد زیادی از اختلافات زناشویی به خاطر ناآشنایی همسران با ویژگی‌های جنس مقابل و البته آشنا نبودن با مهارت‌های مورد نیاز در زندگی مشترک است. البته یکی دیگر از ضرورت‌های آغاز زندگی مشترک، آشنایی با مهارت‌های لازم در زمینه روابط جنسی است.

٥ بچه‌دار شدن و فرزندپروری

آغاز زندگی مشترک، انتخاب همسر و ازدواج

تربیت فرزند در این دوران می‌تواند دشواری‌های زیادی داشته باشد. از طرفی بعد از بچه‌دارشدن رابطه همسران نیز دچار نوسان می‌شود. آشنایی نداشتن با مدیریت مسائل پیش آمده در رابطه همسران و البته آگاهی نداشتن از مهارت‌های فرزندپروری می‌تواند تجربه شیرین بچه‌دار‌شدن را به تجربه‌ای استرس‌زا و ناراحت‌کننده تبدیل کند.

یادمان باشد صرف انرژی برای آشنایی با مهارت‌های فرزندپروری یک سرمایه‌گذاری است که البته نتیجه آن نیز خیلی زود نمایان خواهد شد.

٦ انتخاب رشته تحصیلی و شغل

آشناشدن با استعدادها و توانمندی‌های فردی یکی از اهدافی است که مشاوره‌های شغلی می‌تواند در اختیار فرد بگذارد. البته قدم اول در انتخاب شغل شاید انتخاب صحیح رشته تحصیلی در دبیرستان و سپس دانشگاه باشد.

با توجه به افزایش و فراوانی رشته‌ها و البته اهمیتی که تمایل و توانایی‌های فردی در این زمینه بر عهده دارد، بهره‌گرفتن از دانش روانشناسان می‌تواند کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشیم.

٧ به سوگ نشستن برای نزدیکان

آغاز زندگی مشترک، انتخاب همسر و ازدواج

از دست دادن نزدیکان و تجربه داغدیدگی، یکی دیگر از موقعیت‌های دشوار زندگی است. استفاده از تجربه متخصصان در این موقعیت‌های دشوار می‌تواند کمک کند تا بهتر از این مرحله عبور کرده و عوارض کمتری را تجربه کنیم. توجه داشته باشید که غمگین شدن ولو به صورتی بسیار شدید، به خودی خود از نظر روانشناختی مشکل تلقی نمی‌شود، بلکه برای نمونه، طولانی‌شدن دوره سوگ و تغییرات نظام باورهاست که می‌تواند نشان‌دهنده لزوم مشاوره با روانشناسی باشد.

٨ تغییرات میانسالی

دوران میانسالی همراه با تغییراتی است که در صورت به کار بستن شیوه‌های مدیریتی صحیح، می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد و سلامت روان را با مخاطراتی روبه‌رو سازد.

به صورت معمول بسیاری از افراد در این دوره سنی تصور می‌کنند دیگر به سنی رسیده‌اند که باید خودشان از عهده تمامی مسائل برآمده و از دیگران و به‌ویژه جوان‌ترها کمک نگیرند اما خوب است به این نکته توجه داشته باشیم که آگاهی یافتن از تغییرات این دوران، خود قدم بسیار مهمی در پیشگیری از مشکلات احتمالی است.

٩ ازدواج فرزندان

اینکه جوانان در زمان انتخاب همسر و ازدواج به روانشناس مراجعه کنند، تا حد زیادی امر پذیرفته‌شده‌ای است اما واقعیت این است که به نظر می‌رسد برای تکمیل کار لازم است تا والدین همسران جوان نیز در زمان ازدواج آنها از خدمات روانشناسی استفاده کنند.

این نیاز را بیش از هر چیزی آمار شکایت از خانواده‌ها بابت دخالت در زندگی همسران نشان می‌دهد. درواقع در کشور ما یکی از دلایل مهم طلاق، دخالت خانواده‌ها عنوان می‌شود و چه بهتر که خانواده‌ها برای پیشگیری از بروز مشکل از خدمات تخصصی بهره بگیرند.

١٠ طلاق

آغاز زندگی مشترک، انتخاب همسر و ازدواج

یکی از دشوارترین موقعیت‌ها برای هر فردی می‌تواند زمانی باشد که زندگی مشترک او به شکست می‌انجامد. هر چند خدمات روانشناسی می‌تواند از بروز بسیاری از طلاق‌ها، به شرط استفاده صحیح و بهنگام از این خدمات جلوگیری کند اما به هر صورت بخشی از طلاق‌ها اجتناب‌ناپذیرند.

نکته مهم این است که طلاق اگرچه به معنای پایان یافتن زندگی مشترک است اما پایان زندگی فردی افراد نبوده و آنها حق دارند بعد از طلاق نیز از زندگی خود لذت برده و انتخاب‌های دیگری برای زندگی خود داشته باشند


شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:18 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

رازگشایی فرار «الچاپو» از زندان فوق‌امنیتی




دولت مکزیک با انتشار یک ویدئو و عکس‌هایی از مسیر فرار بزرگ‌ترین قاچاقچی این کشور از زندان، جزئیاتی از نقشه او و همدستانش را تشریح کرد. در این ویدئو «ال چاپو» پس از عوض کردن کفش های خود پشت دیوار کوتاه حمام می رود و دوش آب را باز می کند.او سپس پشت دیوار نیم متری حمام نشسته و بعد از آن یکباره ناپدید می شود.

کمیسر امنیت ملی آلخادرو در این باره گفت: همه تدابیر امنیتی برای مراقبت از «ال چاپو» اتخاذ شده بود و فضای حمام طبیعی است. در سلول او دو نقطه کور برای دوربین ها وجود داشته که او از همین نقاط برای فرار استفاده کرده است.

تصاویری که منتشر شده، نشان می دهد «ال چاپو» از طریق تونلی که کف حمام حفر شده، وارد یک تونل به طول یک کیلومتر شده و با یک دستگاه موتورسیکلت که به ژنراتوری متصل بود و در طول تونل روی ریلی حرکت می کرد، فرار کرده است.از سوی دیگر ساعتی بعد از فرار، پسر این قاچاقچی عکسی از پدرش را در یک مهمانی، در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

http://94.persianfun.info/img/94/10/22-eljapoo/oD1437040280.jpg

همدستان این قاچاقچی حرفه ای در فاصله ای حدود یک کیلومتری زندان کارگاهی در یک خانه قدیمی راه اندازی و از یک سال قبل ساخت تونل و کانال برای فرار «ال چاپو» را آغاز کرده بودند.

دولت مکزیک برای فردی که مخفیگاه زندانی فراری را اعلام کند، بیش از پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

خوآکین گوسمان لوئرا معروف به «اِل چاپو» از بزرگ ترین قاچاقچیان موادمخدر و سرکرده کارتل سینالوآ بود.

http://94.persianfun.info/img/94/10/22-eljapoo/750586_116.jpg

وی سال ۲۰۰۳ و پس از دستگیری رقیبش «اوسیل کاردناس»، به بزرگ ترین تاجر مواد مخدر مکزیک تبدیل شد و طبق گفته های وزارت خزانه داری آمریکا، وی از قدرتمندترین رهبران گروه های جرایم سازمان یافته قاچاق عُمده مواد مخدر در جهان بود.

گفته می شود کارتل «سینالوآ» در ۴۰ کشور مختلف فعالیت می کند و در واقع یک شرکت بین المللی است و علاوه بر تجارت مواد مخدری مانند کوکائین و ماری جوانا، در تولید و فروش مواد مخدر مصنوعی و شیمیایی نیز دست دارد. وی با «اما گرونل» ملکه زیبایی سابق مکزیک ازدواج کرده و از او دو دختر دوقلو دارد.

خوآکین گوسمان سال ۱۹۹۳ در گواتمالا دستگیر و تحویل مقامات مکزیک شده بود. در آن زمان او به ۲۰ سال حبس محکوم و به یک زندان فوق امنیتی فرستاده شد، اما هشت سال بعد توانست با پنهان شدن در سبد لباس های چرکین، از زندان فرار کند.

http://94.persianfun.info/img/94/10/22-eljapoo/rN1437040275.jpg

وی ۲۲ فوریه ۲۰۱۴ در یک عملیات مشترک بین تفنگداران دریایی مکزیک، اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا و اداره مارشال آمریکا، در هتل محل اقامتش بازداشت شد. چندی پیش از دستگیری، نیرو های نظامی مکزیک عملیات های مختلفی را برای دستگیری و تصرف مکان های متعلق به افراد نزدیک خوآکین گوسمان آغاز کرده بودند.

وی شامگاه شنبه ۱۱جولای ۲۰۱۵ توانست از زندانی در نزدیکی شهر «تولوکا»ی مکزیک برای دومین بار بگریزد، شش ماه پس از فرار شگفت آورش از زنداني فوق امنيتي بار ديگر از سوي نهادهاي انتظامي در خانه‌ای دستگير شد.

"خواكين گوسمان"، مشهور به ال چاپو به معنی کوتوله در خانه اي در ايالت سينالوي شمال غرب مكزيك مورد يورش و تيراندازي نيروهاي پليس قرار گرفت و پس از كشته شدن پنج نفر و بازداشت شش تن از همراهان مسلحش به دام افتاد.

نيروهاي امنيتي مكزيك سه ماه پيش نيز در عملياتي به مخفيگاه ال چاپو يورش برده بودند اما موفق به دستگيري او كه مجروح شده بود، نشدند. اين قاچاقچي 58 ساله شش ماه پيش از طريق تونلي به مسافت يك و نيم كيلومتر كه زير دوش حمام در سلولش حفر شده بود از زندان فوق امنيتي آلتي پلايو به بيرون گريخت و توسط يك دستگاه هليكوپتر متواري شد.



شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:17 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

50 مرحله تا ایجاد یک کسب و کار موفق



جیسون دمرز: راه اندازی کسب و کار یکی از چالش برانگیزترین و جالب ترین کارهایی است که شما تا حال انجام داده اید. این فرآیند ساده تر از آن چیزی است که می پندارید. اما اگر بخواهید تنها در پنج یا ده مرحله این کار را انجام دهید، فقط آن را دست کم گرفته اید. این 50 مرحله برای شروع کسب و کار ضروری هستند؛ اگرچه ممکن است برای راه اندازی برخی کارها بتوان بعضی از این 50 مرحله را نادیده گرفت یا حتی امکان دارد ترتیب این مراحل در راه اندازی برخی کسب و کارها کاملا زیر و رو شود.

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kasbo-kar/740748_742.jpg

این مراحل را در هنگام راه اندازی کسب و کار خود، با توجه به نیازهای شغلی تان بیان کنید:


1- انگیزه داشته باشید. اولین قدم برای شما این است که انگیزه کارآفرین شدن را داشته باشید. البته شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا این انگیزه را دارید.

2- علاقه داشته باشید. مالکان کسب و کار اندکی هستند که بدون علاقه کافی که به تلاش هایشان جهت دهد، موفق شده اند. چیزی پیدا کنید که به آن علاقه داشته باشید.

3- به خود آموزش دهید. شما نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید، اما قطعا باید از خطرها و واقعیت های دنیای کسب و کار خبر داشته باشید.

4- ایده ای ایجاد کنید. این قسمت سخت ماجراست: پروراندن ایده ای که احتمالا به کسب و کاری موفق بینجامد.

5- ابتدا در مورد ایده تان تحقیق کنید. در دنیای وب جست و جو کنید و ببینید چه چیزی می توانید پیدا کنید. آیا کسب و کارهای مشابهی وجود دارند؟

6- با دیگران صحبت کنید. از دوستان و خانواده خود بپرسید که نظرشان نسبت به ایده شما چیست و در ضمن سعی کنید که با روی خوش از انتقادها استقبال کنید.

7- ایده تان را توسعه دهید. ایده پردازی کنید و مشکلات و مزایای احتمالی ایده تان را حدس بزنید.

8- تحقیق کنید و برنامه کسب و کار خود را بنویسید. حالا وقت آن رسیده که بیشتر درگیر ایده کسب و کار خود بشوید. در مورد رقبای خود تحقیق کنید و برنامه کسب و کار جامعی بنویسید.

9- بازار هدف خود را مشخص کنید. این طور نیست که همه مردم بخشی از بازار هدف شما باشند. بازاری مناسب پیدا کنید.

10- الگوی مالی خود را ترسیم کنید. چقدر می خواهید هزینه کنید؟ راه اندازی کسب و کار نیازمند چه مقدار هزینه است؟ چه مقدار سود می توانید به دست آورید؟

11- الکوی عملکردی خود را ترسیم کنید. برای حفظ میزان تولید به چه کسانی و چه چیزهایی نیازمند هستید؟

12- الگوی کارمندی خود را ترسیم کنید. مشخص کنید که چگونه افرادی را برای شروع کسب و کار خود باید استخدام کنید.

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kasbo-kar/740749_608.jpg

13- الگوی فروش و بازاریابی خود را ترسیم کنید. این الگو، الگویی غیرضروری نیست. فروش و بازاریابی چیزی است که باعث رشد و ترقی کسب و کار شما می شود.

14- الگوی رشد خود را ترسیم کنید. انتظار دارید در سال اول به چه میزان رشد برسید؟ سال های دوم و سوم چطور؟

15- ساختاری قانونی برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. هر سازه قانونی ای مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در مورد بهترین سازه مناسب خود فکر کنید.

16- مشخص کنید که برای شروع به کار به چه چیزهایی نیاز دارید. در مورد افراد، منابع و سرمایه مورد نیازتان فکر کنید. ایده آل ترین سطح و حداقل سطح را مشخص کنید.

17- به شکلی بی طرف خطرات را تحلیل کنید. مشخص کنید که تا چه حد میزان ضرر و خسارت را می توانید متقبل شوید.

18- اگر آماده هستید، شغل فعلی خود را رها کنید. اگر همه چیز به نظر خوب می آید، دل به دریا بزنید و تمام وقت خود را به کسب و کارتان اختصاص دهید.

19- سرمایه خود را حفظ کنید. پس اندازتان را بیرون بکشید، از دوستان تان قرض بگیرید، به دنبال سرمایه گذار باشید یا سعی کنید وام خوبی از بانک بگیرید. حتی می توانید از ترکیبی از این موارد استفاده کنید.

20- به دنبال منابع و کمک باشید. به یک مرکز تحقیق و توسعه کسب و کار بپیوندید و منابع محلی مورد نیاز خود را برای کسب موفقیت پیدا کنید.

21- به دنبال مشتریان احتمالی بگردید. چشمان تان را باز کنید تا افراد یا کسب و کارهایی را که ممکن است مشتری شما شوند پیدا کنید. هر چه زودتر این اتفاق بیفتد بهتر است.

22- نام تجاری تان را ثبت کنید. این مرحله، مرحله ای آسان اما ضروری است.

23- یک نام کاربری مالیاتی ایجاد کنید. مسوولیت خود را در مورد مالیات فراموش نکنید.

24- مالیات های استانی و بومی را فراموش نکنید.

25- هرگونه مجوز یا گواهینامه مورد نیاز را تهیه کنید. ممکن است ثبت کسب و کار شما نیازمند جواز خاصی باشد.

26- یک یا چند مشاور استخدام کنید. کارآفرینان باتجربه ای را پیدا کنید که می توانند در مراحل بعدی به شما کمک کنند.

27- مکان های مناسب و کلیدی را برای کسب و کارتان پیدا کنید.

28- برندی منحصر به فرد ایجاد کنید. مشخص کنید که چه چیزی باعث منحصر به فرد شدن کسب و کارتان می شود.

29- شروع به ایجاد برندی شخصی کنید.

30- محصول یا خدمات خود را مورد آزمایش قرار دهید. اگر مایل هستید آن را یک نمونه بنامید. اگر نمونه ای ندارید، باید به وجود بیاورید.

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kasbo-kar/740750_243.jpg

31- فروشندگان، تامین کنندگان و شرکای کلیدی را مشخص کنید.

32- مسوولیت های کارفرمای خود را یاد بگیرید و اعمال کنید. شاید مجبور شوید امتیازها و مزایایی برای او در قبال این آموزش ها در نظر بگیرید.

33- اولین کارمندان خود را استخدام کنید. حداقل تعداد کارمندان مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار را استخدام کنید.

34- الگوی منابع انسانی و فرهنگ شرکتی را ترسیم کنید. چند دستورالعمل ایجاد کرده و کارمندانی را استخدام کنید که به آنها پایبند باشیند.

35- شروع به فروش کنید. بیرون بروید و نمونه هایی از محصولات تان را به فروش برسانید.

36- وب سایتی راه اندازی کنید. هر چه زودتر باید حضور آنلاین خود را ثبت کنید.

37- کمپین بازاریابی دیجیتالی ایجاد کنید. بازاریابی دیجیتالی روشی ارزان، ساده و کارآمد است. سئو، بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای شروع کار هستند.

38- هرجا که می روید، روابطی ایجاد کنید. ملاقات با مردم را مدنظر قرار دهید. شما هیچ گاه نمی دانید فردی که در کنارتان نشسته ممکن است به بهترین مشتری شما تبدیل شود.

39- حداقل یک مشتری قابل اعتماد و طولانی مدت به دست آورید.

40- از تخفیف ها برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. در مراحل اولیه شناسایی مشتریان جدید مهم تر از سوددهی کسب و کار است.

41- از بازخورد مشتریان درس بگیرید و تغییراتی در محصولات یا خدمات خود اعمال کنید.

42- در صورت لزوم کارمندان بیشتری استخدام کنید. اگر آمادگی دارید، گروه خود را گسترش دهید.

43- عملکردهای خود را تغییر دهید تا کارآمدتر شوید. هیچ برنامه عملی ای کامل نیست. روش هایی برای بهبود آن پیدا کنید.

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kasbo-kar/740751_408.jpg

44- با استفاده از ابزارهای امنیتی مطمئن شوید که جریان مالی مثبتی دارید.

45- استراتژی فروش خود را مورد بررسی قرار دهید.

46- استراتژی بازاریابی خود را مورد بررسی قرار دهید.

47- برای توسعه زیربنایی خود سرمایه گذاری کنید. هرچه را باعث رضایت بیشتر مشتری می شود بهبود ببخشید.

48- اطلاعات بیشتری در مورد صنعت خود به دست بیاورید. نگاهی به رقبای خود داشته باشید و در کنفرانس های مربوط به صنعت خود شرکت کنید.

49- به یک راهبر فکری تبدیل شوید. با برگزاری همایش، نوشتن مقالات و میزبانی وبینارها (سمینارهای مجازی) خود را به عنوان یک قدرت به دیگران بنمایانید.

50- پیشرفت خود را ارزیابی کرده و با توجه به آن، برنامه کسب و کار خود را تنظیم کنید. بسنجید که در نظر داشتید طی یک مدت خاص به چه میزان پیشرفت برسید و در واقع به چه چیزی رسیده اید و با توجه به آن انتظارات خود را نسبت به دوره های زمانی بعدی تنظیم کنید.



شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:15 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

۲۵ راه‌حل ساده ۵ ثانیه‌ای برای کاهش وزن



وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، بیشتر مردم به یاد ورزش‌های سنگین و طاقت‌فرسا خواهند افتاد، آن‌قدر طاقت‌فرسا که عطای کاهش وزن را به لقایش می‌بخشند؛ اما اگر به خواندن این مقاله ادامه دهید با ساده‌ترین روش‌های موجود برای کاهش وزن آشنا خواهید شد و بعد از مدت کوتاهی شاهد کاهش شدید وزن خود خواهیدبودبدون آن‌ که کارسنگینی انجام داده باشید.

وقت اضافه برای کاهش وزن خود دارید؟ اگر پاسخ شما منفی است، نگران نباشید، رعایت این ۲۵ روش کاملا بهداشتی، تنها چند ثانیه در طول روز وقت شما را می‌گیرد. اگر فقط به رعایت کردن مداوم یکی از این ۲۵ روش عادت کنید و هیچ تغییر دیگری هم در برنامه غذایی یا ورزشی خود اعمال نکنید، بعد از مدتی شاهد تغییرات محسوسی در وزن و سلامت بدنتان خواهید بود. با اعمال تمامی این روش‌ها در برنامه روزانه خود می‌توانید به راحتی و بدون هیچ زحمتی در طی هر ماه ۱٫۵ کیلوگرم از وزن خود را کم کنید. باورتان نمی‌شود؟ پس با کجارو همراه شوید تا با این روش‌های شگفت‌انگیز کاهش وزن آشنا شوید.

۱. پیتزای خود را سبک‌تر کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/4fc883cc-8800-48fc-a84d-da7f5ebf7ad1-pizza.jpg

پیتزا غذایی خوشمزه است و دلیل محبوبیت آن‌ هم همین خوشمزگی است، بسیاری از افراد وقتی در رژیم غذایی برای کاهش وزن به‌سر می‌برند، علیرغم میل باطنی خود دست از این غذای لذیذ می‌کشند، اما شما لازم نیست به‌طور کلی قید خوردن این غذای گرد و خوشمزه را بزنید، بلکه فقط کافی است آن را سبک‌تر کنید. روش آن هم بسیار ساده است، تنها با یک دستمال‌کاغذی تمیز روغن موجود در سطح پیتزا را بردارید. طبق یک تحقیقات علمی که به تازگی انجام شده است، یک برش پیتزا که با این روش سبک‌تر شود حدود ۴۰ کالری سبک‌تر از یک پیتزای معمولی خواهد بود، یک انسان به‌طور عادی در طول یک سال حدود ۱۰ کیلوگرم پیتزا می‌خورد که اگر تمامی پیتزای مصرفی خود را به همین شکل سبک‌تر کنید به‌راحتی در طول یک ماه می‌توانید حدود ۹۰ گرم از وزن خود را کاهش می‌دهید.

۲. همبرگر خود را کاهوپیچ کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/d4f20d4c-b8c4-4553-8a0a-ac6ec057d2d8-lecttec.jpg

باز هم افراد بسیاری به خاطر کاهش وزن، لذت خوردن این غذای خوشمزه را مانند پیتزا بر خود حرام می‌کنند. یک همبرگر به‌طور عادی ۱۵۰ کالری و حدود ۲۲ کربوهیدرات دارد. اگر هر هفته یک همبرگر مصرف کنید و به‌جای اینکه آن را در نان قرار دهید، کاهو پیچ کنید به‌راحتی در طول یک سال از ورود ۷۰۰۰ کالری اضافی به بدن خود جلوگیری کرده‌اید و این یعنی ۱ کیلوگرم وزن اضافی در طول ۱ سال.

۳. به آب مصرفی خود لیمو اضافه کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/d0ab979d-4dff-4b9b-a3b3-a50fcd4ce28e-lemon.jpg

طبق نتایج یک تحقیق علمی که توسط محققین ژاپنی در سال ۲۰۰۷ صورت گرفته است، تکه‌های بریده شده لیمو، در قالب یک ریزمغذی می‌توانند از تجمع چربی‌ها در بدن و در نتیجه اضافه‌وزن جلوگیری کنند.

۴. برای خودتان بشقاب ۲۵ سانتیمتری بخرید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/a6f5b0fe-6cfa-48bc-b89d-529f5f49ac30-10-inches-plate.jpg

به عقیده پروفسور برایان وانسیک (Brian Wansink ) باید این واقعیت را درک کرد که استفاده از یک بشقاب با قطر ۲۵ سانتیمتر به جای استفاده از بشقاب‌های معمولی که قطری برابر با ۳۱٫۵ سانتی‌متر دارند، به راحتی می‌تواند از حجم غذای مصرفی شما بکاهد، آن هم بدون این‌ که به سلامتی بدن خود لطمه‌ای وارد کنید. حتی تمام مواد مورد نیاز آن را در هر وعده غذایی به طور کامل دریافت و احساس سیری نیز خواهید کرد. پس به بازار بروید و بشقاب ۲۵ سانتیمتری بخرید.

۵. از دقت در نوشیدنی مصرفی خود غافل نشوید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/0bbd9702-cb28-4b88-8675-3e95528c6c8e-Drink-Water-All-Day.jpg

بعد از هر ۲ لیوان نوشیدنی (غیر آب) که مصرف می‌کنید، ۱ لیوان آب بنوشید. به این ترتیب هم میل به نوشیدن سریع‌تر متوقف خواهد شد و هم تمایل به خوردن غذا در شما کاهش می‌یابد.

۶. نوع نوشیدنی خود را، خودتان انتخاب کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/6f404221-f282-4988-ac73-f49f32faf146-healthy-drink.jpg

اگر با دوستان خود برای سرو شام به بیرون از منزل رفتید و در رستوران از بین نوشیدنی‌های موجود، حق انتخاب‌های متعددی داشتید، سعی کنید تا آب گزینه انتخابی شما باشد چون به این شکل نسبت به دوستانتان که نوشیدنی‌های دیگری مانند نوشابه، آب گازدار یا حتی آب‌میوه انتخاب کرده‌اند، حدود ۴۰۰ کالری کم‌تر وارد بدن خود می‌کنید.

۷. در آشپزخانه خود یک آینه نصب کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/ca65fe5b-8460-4993-8b81-a50683d566bb-looking-in-the-mirror1.jpg

تحقیقات علمی نشان داده است که نصب آینه در کنار یخچال و یا کابینت خوراکی‌ها می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی در کاهش وزن و همچنین انتخاب غذاهای سالم به شما کمک کند. علت هم خیلی ساده است، این روش پیش پاافتاده باعث می‌شود تا با کمی تامل در انعکاس تصویر خود در آینه و دقت به آن، غذاهای سالم‌تری را از یخچال و یا کابینت خوراکی‌ها بردارید.

۸. تا زمانی که واقعا احساس گرسنگی نکرده‌اید، غذا نخورید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/fc079632-39ef-4bf8-a87e-0ea6894516de-hunger.jpg

به زمان توجه نکنید، چون ساعت به شما نمی‌گوید کی غذا بخورید، بلکه حواس خود را به سمت شکم‌تان ببرید تا این فرمان را به شما بدهد که چه زمانی وقت غذا خوردن است. به حرف شکم خود گوش دهید تا بعد از مدتی تغییر را احساس کنید، تغییراتی چون دیرتر خوردن وعده‌های غذایی و حتی کمتر خوردن شام.

۹. قبل از غذاخوردن مایعات بنوشید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/a360d7a4-bc59-4b4f-aaf8-65c44f8dcb5b-drinki-before-eating.jpg

قبل از این‌ که سر سفره غذا بروید، ۲ لیوان بزرگ آب بنوشید. اگر شستن دست‌های خود را قبل از غذا خوردن فراموش نمی‌کنید، می‌توانید به خودتان این عادت را هم بدهید که قبل از خوردن غذا، آب بنوشید. با انجام این کار با ولع زیاد پای سفره غذا نخواهید نشست، همچنین به طور ناخودآگاه از پرخوری پرهیز خواهید کرد. شرکت‌کنندگان در یک آزمایش علمی که در انگلستان صورت گرفته است، قبل از هر وعده غذایی حدود ۳۰ میلی‌لیتر آب مصرف می‌کردند که همین موضوع باعث شد در پایان ۹۰ روز ۱٫۳ کیلوگرم وزن کم کنند و این یعنی ۵٫۲ کیلوگرم در طول ۱ سال.

۱۰. برای غذاهای مصرفی خود جایگزین پیدا کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/4ea35341-8a57-4dc0-8346-86526fb64fef-swap.jpg

با یک تغییر بدون درد و البته خوشمزه در برنامه غذایی خود به راحتی از ورود ۵۵۰ کالری و ۳۸ گرم چربی اضافی به بدن خود جلوگیری کنید. برای اطلاع از این‌ که کدام غذاها را می‌توانید نسبت به یکدیگر جایگزین کنید، بهاین صفحهسر بزنید.

۱۱. به سمت پله‌ها بدوید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/4e31cef2-dc56-4f38-84b0-de12335e4d3b-stairs.jpg

اگر شرایط محل کار و یا منزل‌تان به شکلی است که در طول روز از آسانسور به طور مداوم استفاده می‌کنید، بهتر است استفاده از پله جایگزین آسانسور شود. در ساختمان‌هایی که ۵ طبقه و یا کمتر هستند، با این روش زودتر به مقصد خواهید رسید. طبق تحقیقات صورت گرفته، کارمندانی که در محل کار خود به جای آسانسور از پله استفاده می‌کنند، توانستند حدود ۱۵ دقیقه در روز از اتلاف وقت خود جلوگیری کنند. جالب است بدانید که در طول یک دقیقه استفاده از پله بیشتر از دویدن عادی کالری خواهید سوزاند.

۱۲. به تبلیغات تجاری توجه نکنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/e8739b01-7672-4e9a-b052-7634e212228e-food-commercial.jpg

دلیل هزینه بالای تبلیغات تجاری توجه و واکنش سریع مردم نسبت به آن‌ها به‌ویژه تبلیغات مواد غذایی است. در یک تحقیق علمی که نتایج آن در نشریه «روانشناسی سلامت» (Health Psychology) منتشر شده است، میزان اثرگذاری تبلیغات تلویزیونی مربوط به مواد غذایی مورد بررسی قرار گرفت. این میزان بسیار زیاد و گواه این موضوع بود که نگاه‌کردن به تبلیغات تلویزیونی مواد خوراکی باعث می‌شود مخاطبین آن‌ها بیشتر غذا بخورند.

۱۳. کانال تلویزیون خود را عوض کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/ae3a2169-cfad-4a02-a3bc-2b17700c327b-cooking-channel.jpg

تنها تبلیغات تلویزیونی مواد غذایی باعث نمی‌شود تا شما هوس غذا خوردن به سرتان بزند، بلکه نگاه کردن به برنامه‌ها و یا شبکه‌های آشپزی نیز این وسوسه را در شما ایجاد خواهد کرد. پس بهتر است تا می‌توانید از دیدن این نوع برنامه‌ها نیز اجتناب کنید.

۱۴. غذای خود را بیشتر بجوید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/5239b079-6f89-49f5-a71a-c2e34232a5e1-chewing.jpg

«طبیعت افرادی که غذای خود را کم بجوند، تنبیه خواهد کرد». این جمله متعلق به هوراس فلچر (Horace Fletcher) پیشگام عرصه سلامت غذا است که حدود ۱۰۰ سال پیش آن را گفت. علم امروز هم با این جمله کاملا موافق است که هر چه بیشتر غذای خود را بجوید، بدنتان زودتر خود را با حس سیری تطبیق می‌دهد و شما می‌توانید هر وقت که احساس سیری کردید، از غذا خوردن دست بکشید نه هر زمان که احساس کردید معده‌­تان پر شده است. همچنین از فواید دیگر طولانی‌­تر کردن عمل جویدن این است که می‌توانید مدت زمانی را که غذا با آنزیم‌های داخل دهان شما در تماس است، افزایش دهید که این کار عمل هضم در معده را بسیار راحت‌تر می‌کند و بعد از غذا خوردن احساس سنگینی نخواهید کرد.

۱۵. به اندازه کافی بخوابید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/4071711d-813a-4aa6-adda-a5cfdb4e5967-sleeping.jpg

تحقیقات علمی بسیاری گواه این موضوع است که افرادی که خواب شبانه کم­تری دارند، بیشتر از دیگران در معرض خطر اضافه‌وزن قرار دارند. اگر مجموع ساعات کم­تری در طول شب بخوابید، صبح روز بعد احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت. پس خواب کافی فراموش نشود.

۱۶. قبل از خرید کردن، سیب بخورید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/6b8210e8-f952-4a16-bb1c-8b7d21ef69cb-apple-eating.jpg

قصد خرید از مغازه خوراکی فروشی دارید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، قبل از رفتن به مغازه یک چیزی بخورید. تحقیقات علمی محققین دانشگاه کورنل (Cornell University) نشان­‌دهنده این موضوع است که اگر فردی قبل از خرید کردن غذایی سبک و ساده مانند سیب را میل کند، تمایل کم­تری به خرید مواد خوراکی ناسالم خواهد داشت. دلیل آن هم این است که خوردن وعده غذایی سالم، ذهن شما را هم سالم نگه خواهد داشت.

۱۷. خوراکی‌های ناسالم خود را پنهان کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/dcff657c-ea6b-434e-bc69-3bedd5da1024-cover-up.jpg

بر اساس نتایج یک آزمایش که در نشریه «بین‌المللی چاقی» (International Journal of Obesity ) منتشر شده است، افراد شاغل در یک اداره، زمانی که ظرف غذای پیش روی آن­ها مات بود، نسبت به وقتی‌ که در مقابل آن­ها ظرف غذای شفاف قرار داده شده بود، شیرینی کم­تری را مصرف می­‌کردند، پس مواد غذایی را که باعث اضافه‌وزن می‌شود در ظرف‌های مات و غیر شفاف قرار دهید تا کم­تر تمایل به خوردن آن‌ها داشته باشید.

۱۸. خوراکی‌های سالم را در دسترس خود قرار دهید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/4c740f09-ba9d-47ff-9772-470a8bec5fde-healthy-food.jpg

طی ۲ آزمایش که به صورت مجزا انجام شد، ۲ نوع خوراکی که یکی سیب و دیگر ذرت بو داده بود، در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت. البته هر بار دسترسی راحت به یکی از این ۲ خوراکی متفاوت ایجاد شد. نتایج، گواه این موضوع بود که افراد به خوردن غذایی که دسترسی راحت‌تری به آن دارند، تمایل بیشتری نشان می‌دادند و میل آن­ها در انتخاب نوع خوراکی در اولویت پایین­‌تری قرار داشت.

۱۹. لباس متناسب با بدن ایده‌آلی را که در ذهن‌تان دارید، بپوشید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/b91d2864-468a-40af-80e2-234ce21b6079-drees-up.jpg

خانم کیتی ریکل (Katie Rickel) به عنوان یک متخصص روان­شناسی به این موضوع معتقد است که به جای پوشیدن لباس‌های گشاد و پشمی که کل بدنتان را می‌پوشاند، بهتر است لباس­‌هایی شیک و دل­خواه خود را بپوشید. چون پوشیدن این نوع لباس­‌ها باعث می‌شود احساس جذاب بودن به شما دست بدهد و همین موضوع مشوقی خواهد بود تا برای دست­یابی بیشتر به شکل ظاهری و تناسب‌اندام‌تان به نحوه مناسب‌تر و سالم‌تری غذا بخورید.

۲۰. با نوشابه رژیمی خداحافظی کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/a39fcb0f-5080-44fc-b101-cc1dfe19dc6d-Diet%20Soda.jpg

طبق نتایج تحقیقات صورت گرفته در مرکز علوم سلامت سن آنتونیو دانشگاه تگزاس (The University of Texas Health Science Center at San Antonio)، افرادی که در رژیم غذایی به سر می‌برند و نوشابه رژیمی می نوشند، از وزن بیشتری نسبت به افرادی که در طول رژیم خود از این نوع نوشابه‌ها استفاده نمی‌کنند، برخوردارند. هرچند که در تبلیغات نوشابه‌های رژیمی گفته می‌شود که هیچ ضرری ندارند، اما نتایج علمی گواه این است که این نوشابه‌ها برای کاهش وزن ضرر دارند.

۲۱. قهوه یا چای خود را تلخ بنوشید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/0270bf96-aab9-4008-84f3-b1920985c5ab-coffe-black.jpg

اگر با قهوه و یا چای خود شکر و شیر مصرف می‌کنید، باید بدانید که به طور ناخواسته مقدار زیادی کالری به بدن خود وارد می‌کنید. سعی کنید نوشیدنی خود را به صورت تلخ یا در نهایت با مقداری کمی از شیر کم‌چرب میل کنید. با رعایت این نکته با مصرف هر فنجان چای و یا قهوه از ورود ۱۰۰ کالری اضافه به بدن‌تان جلوگیری کرده‌اید و اگر این عدد را در تعداد دفعاتی که در طول ۱ سال چایی و یا قهوه می‌خورید ضرب کنید، متوجه خواهید که از حدود ۵ کیلوگرم اضافه‌وزن خود جلوگیری کرده‌اید.

۲۲. در کنار دست‌­تان مغز بادام نگه‌دارید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/bda2a0c4-0c8e-4344-aea6-ba7a6940a57e-almonds.jpg

به عنوان یک وعده سبک غذایی می‌توانید تعدادی مغز بادام خام در دسترس خود قرار دهید. هر مغز بادام غنی از پروتئین، چربی سالم، ویتامین ای (Vitamin E) و مواد مغذی دیگر است. باید این موضوع را هم یادآور شد که ارتباط مغز بادام با کاهش وزن بارها به اثبات رسیده است.

۲۳. دمای محیط اطراف خود را پایین نگه ‌دارید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/44fa415f-0de0-49e1-ad61-2f30f75f3c60-heat.jpg

طبق آزمایش دانشمندان دانشگاه پزشکی ماستریچ (Maastricht University Medical Center ) که در نشریه «روند غدد و متابولیسم» (Trends in Endocrinology & Metabolism) در سال ۲۰۱۴ به چاپ رسیده است، دمای هوای بالا (گرم) که به طور معمول در اماکن مختلفی چون محل کار، مغازه‌­ها و مراکز خرید، منزل و حتی بیمارستان­‌ها پیش می‌­آید، به مرور زمان می­‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلفی مانند چاقی شود. در نتیجه سعی کنید دمای هوای محیطی را که به طور مداوم در آن حضور دارید، پایین نگه داشته تا از اضافه‌وزن خود جلوگیری کنید.

۲۴. عادت نشستن روی صندلی را ترک کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/9b94fe86-201b-4217-9d12-6b7d24f32cf0-chair-away.jpg

طبق نتایج تحقیقات دانشمندان در دانشگاه چستر انگلستان (University of Chester in the United Kingdom ) استفاده از میزهای کاری بلند (به شکلی که برای استفاده از آن‌ها نیازی به نشستن روی صندلی نباشد) می‌تواند به شما کمک کند تا روزانه ۱۱۴ کالری بیشتر بسوزانید. اگر فرض کنیم در طول سال ۲۶۱ روز کار می‌کنید، با رعایت این فن ساده حدود ۴٫۵ کیلوگرم از وزن خود را کم خواهید کرد.

۲۵. هر چندوقت یک ­بار رنگ بشقاب خود را تغییر دهید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/96c45670-465c-464a-9044-ac7452b1bd51-colorful-plate.jpg

شاید باور نکنید، ولی با اجرای آخرین روشی که در این مقاله کجارو برای شما آورده شده است، به راحتی می‌توانید جلوی پرخوری خود را بگیرید. طبق تحقیقات دانشمندان دانشگاه کورنل آمریکا (Cornell University ) افراد می‌توانند با تغییر مداوم در رنگ بشقاب غذای‌شان، میزان غذای مصرفی خود را کاهش دهند. دانشمندان این تحقیق معتقد هستند که‌ این کار باعث می‌شود تا ذهن فرد به جای مصرف غذا متوجه تغییراتی شود که چشم آن را می‌بیند و همین موضوع باعث کاهش در میزان غذایی مصرفی می‌­شود.

امیدواریم شما مخاطب عزیز کجارو از خواندن این مقاله لذت برده باشید و با رعایت این موارد ساده و البته آسان، نه ‌تنها جلوی اضافه‌وزن خود را بگیرید، بلکه از برنامه غذایی سالم‌تر و در نتیجه زندگی شادتری برخوردار شوید.



شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:13 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

ویژگی هایی که باعث ترشیدگی دختران می شود




تا به حال فکر کرده اید چرا بعضی افراد این همه طرفدار دارند و محبوب همه هستند اما بعضی دیگر ... انگار کسی دوست ندارد حتی نزدیکشان بشود؟ خب، دسته اول مهره مار ندارند (شما که به این جور خرافات اعتقاد ندارید؟!) بلکه خصوصیاتی دارند که باعث محبوبیتشان می شود، یا بهتر بگوییم فاقد خصوصیاتی هستند که آدم ها را از آنها براند. چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از شماها فاصله بگیرند؟ اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات هفتگانه را در اسرع وقت در خودتان از بین ببرید. چون هیچکس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.

1. دخترهایی که برای خودشان "مرد" شده اند!

متاسفانه شمار این جور دخترها در دنیای امروز روبه افزایش است و جالب اینجاست که آنها اصلا از دافعه های خودشان خبر ندارند و به "مردانگی" خودشان کاملا افتخار می کنند. آنها زنان دیگر را ضعیف، ناتوان، ظریف و وابسته می دانند و اصلا حاضر نیستند به عنوان جنس زن به آنها نگاه شود. لباس های مردانه، کارهای مردانه، بازوهای قوی و برجسته و صدای کلفت و مردانه از چیزهای مورد علاقه آنهاست که با آن فخر می فروشند و ظرافت های زنانه را باعث سرافکندگی خود می دانند.
زنان مردنما همانقدر برای دیگران دافعه دارند که مردان زن نما حال شما را بد می کنند. زن، زن آفریده شده و مرد، مرد، و هر کدام از این دو جنس در قالب خصوصیات خودشان است که جذابیت دارد، قدرت دارد و می تواند کارهایش را راه بیندازد. البته این جور دختران می توانند به خوبی جای پدر را برای بچه هایشان پر کنند اما متاسفانه مجرد می مانند، چون پدر بچه ها دنبال "همسر" خوبی برای خود می گردد!

2. دخترهای خرافاتی

اگر اولین سوالی که در هنگام آشنایی با افراد می پرسید این است که متولد چه ماهی هستند، اگر پای دکه روزنامه فروشی می ایستید و فال این ماهتان را در تمام مجلات می خوانید، اگر در کتابخانه اتاقتان انواع گوناگون کتاب های تعبیر خواب، فال قهوه، طالع بینی هندی، چینی، رومی، فرانسوی و ... است، اگر به خودتان انواع سنگ های ضد چشم زخم، ازدیاد حافظه، مهره مار، سنگ ماه تولد، سنگ سیاره ژوپیتر و از این جور چیزها آویزان کرده اید و اگر پاتوق شما خانه معروف ترین فال قهوه گیر شهر است که برای رسیدن به آرزوها و خواسته های مختلفتان نسخه های عجیب و غریب می پیچد، باید بگوییم که سرگرمی خوبی دارید اما خیالتان را راحت کنیم: متاسفانه در طالع شما هیچ ازدواج موفقی دیده نمی شود!

می دانید چیست، متاسفانه مردها سر از اسرار ماوراءالطبیعه در نمی آورند و اصلا نمی توانند شما را درک کنند. آنها واقع بین هستند و اکثرا همه چیز را از دید عقل و تجربه میبینند، به خاطر همین ذاتا از این جور کارها دل خوشی ندارند. البته که مهم نیست آنها چه فکری در مورد شما می کنند، اما ... خواهش می کنیم به خاطر خودتان هم که شده کمی منطقی باشید!

3. دخترهای خانم معلم

من یکی از آنها را می شناسم. او مثل یک وجدان آگاه "اکسترنال" است که به من وصلش کرده باشند: مدام مسائل و باید و نبایدهای بهداشتی، روانشناختی، علمی، اجتماعی، سلامت، تغذیه و خلاصه هر چیز دیگری که راجع به آن مطالعه ای داشته را به من گوشزد می کند.

او مرتب یادآوری می کند که موقع ظرف شستن بهتر است دستکش بپوشم، موقع رد شدن از خیابان خیلی احتیاط کنم، بزرگترها را نباید به اسم کوچک صدا کنم، کلم بروکلی برای سلامتی مان خیلی خوب است، چت کردن کار بدی است، موقع کار با کامپیوتر باید صاف نشست، و هیچ وقت نباید از چراغ قرمز رد شد! و خدا نکند که من بخواهم دست از پا خطا کنم و این دستورات را نادیده بگیرم، مثلا خدای ناکرده بروم سینما و پفک و چیپس با سس تند بخورم!

البته او خیلی دختر خوب و شایسته ای است، اما هیچ وقت نمی توانم از بودن با او لذت ببرم. (بیچاره همسرش!) بد نیست بدانید که همه ما آدم ها علاوه بر والد، بالغ و کودک درون، یک "معلم" درون هم داریم که اینها را به ما گوشزد می کند اما فرقش این است که گاهی می توانیم خاموشش کنیم و کمی از شیطنت هایمان لذت ببریم. معلم بازی به شدت دیگران را از شما فراری می دهد.

4. دخترهای پول پرست

نیازی به توضیح نیست که اینها چه جور دخترهایی هستند. این دخترها نشانه هایی دارند که طرف مقابلشان خیلی زود آنها را می شناسد: آنها مدام در مورد مسائل مالی حرف می زنند، اولین سوالاتی که می پرسند در مورد میزان درآمد، مدل ماشین، محل زندگی، وضعی اقتصادی خانواده و این قبیل است و اگر در چشم انداز آینده یک رابطه احتمال بحران مالی یا احیانا اجبار به قناعت را ببینند بلافاصله محو می شوند!

قضیه خیلی ساده است، دختری که دنبال جیب طرف مقابلش است در روزهای سخت به درد نمی خورد. رابطه عاطفی با چنین دخترانی بی نهایت شکننده و نامطمئن است و همسرشان تحت استرس زیادی قرار دارد. اگر چنین دختری هستید متاسفانه طرفداری ندارید؛ پسرها هم می خواهند با کسی ازدواج کنند که آنها را به خاطر خودشان بخواهد، نه جیبشان (آنها هم دل دارند!)، همانطور که شما دوست دارید طرف مقابلتان شما را به خاطر خودتان بخواهد نه ظاهرتان.

5. دخترهای انحصارطلب

دخترهای انحصارطلب خیلی خوبند، فقط یک ایراد بزرگ دارند: آنها روزگار همسرشان را سیاه می کنند! آنها می خواهند تمام زندگی طرف مقابلشان شوند و این اصلا منطقی نیست. همه خانم ها دوست دارند در مرکز توجه مرد زندگی شان باشند اما این توجه حد و مرزی دارد که دخترهای انحصارطلب از آن بی خبرند.

آنها تنها زمانی شادند که احساس کنند تمام توجه مرد زندگی شان به آنهاست و اگر او کوچکترین توجهی به دیگران یا به مسائل و جنبه های دیگر زندگی اش بکند اوقاتشان تلخ می شود. حتی ممکن است تبدیل به افرادی کنترلگر شوند و مدام همسرشان را چک کنند و مثل سایه دنبالش باشند.

البته در ابتدای آشنایی خودبخود طرف مقابل ما تمام زندگی مان می شود اما اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند ما را از کار و زندگی می اندازد. هر فردی در کنار ازدواجش، که البته جنبه بسیار مهمی از زندگی اش است، لازم است به خانواده اش، کارش، تفریحات و دوستانش و علایق دیگرش هم به اندازه خودشان توجه کند؛ همچنین به فردیت خودش به عنوان یک انسان مستقل. این دخترها جلوی رشد و پیشرفت همسرشان را می گیرند، و هیچ مردی هم این را نمی خواهد.

6. دخترهای خودباخته

دخترهای خودباخته را حتما می شناسید: آنها به خاطر رابطه شان از همه چیزشان می گذرند و حاضرند تمام زندگی شان را برای طرف مقابلشان فدا کنند. آنها از خود گذشته هایی هستند که همیشه در دسترسند، هرگز ناراحت و دلخور نمی شوند، همیشه دنبال راضی کردن طرف مقابلند، هیچ اولویتی برای خودشان قائل نیستند، از نیازهای خودشان می گذرند تا به نیازهای مرد زندگی شان برسند، به فکر رشد و پیشرفت شخصی نیستند و بالاخره همه زندگی شان در رابطه شان خلاصه می شود.

این جور دخترها همه این کارها را به خاطر خشنود کردن طرف مقابل انجام می دهند، اما برعکس آنچه خودشان فکر می کنند به جای راضی کردن طرف مقابل او را از خود می رانند. آنها در نهایت به افرادی بی هویت و به شدت وابسته تبدیل می شوند که همه بار زندگی شان روی دوش همسرشان خواهد بود.

گاهی اینطور به نظر می رسد که دخترهای سر به زیر حرف گوش کن بیشتر مورد توجه هستند، اما آنها بعد از مدتی بی نهایت کسل کننده می شوند. در واقع دخترهایی که در حد خودشان استقلال و هویت دارند و به دنبال رشد شخصی خودشان هم هستند برای همه جذابترند.

7. دخترهای غرغرو

این آخرین مورد است اما بیشتر از تمام مواردی که تا اینجا خواندید آدم ها را از شما فراری می دهد. واقعا چه کسی دلش می خواهد یک نفر مثل رادیوهای قدیمی مدام زیر گوش وزوز کند، آن هم از نوع غرغر؟! از نزدیکترین مردی که دم دستتان است سوال کنید چه چیز بیشتر از همه روی مخش می رود و او به شما خواهد گفت که یک آدم غرغرو. غرغروها انرژی آدم را تحلیل می برند و واقعا روی اعصاب راه می روند و متاسفانه خودشان هم متوجه نمی شوند که چقدر این کارشان بیهوده است.

وقتی مدام غرغر می کنید دیگر کسی به حرف های شما گوش نمی دهد و محتوای حرف هایتان را نمی فهمد؛ اگر هم تا به حال با غرغر توانسته اید به هدفتان دست پیدا کنید و کسی را مجبور به کاری بکنید فقط برای این بوده که از دستتان خلاص شوند و شما را از سر وا کنند، نه هیچ چیز دیگری.

البته که شما حق دارید خواسته هایتان را از دیگران بخواهید یا شکایت هایتان را مطرح کنید اما چطور است یک شیوه موثرتر و جذاب تر برای این منظور پیدا کنید؟ شاید هم خواسته هایتان نیاز به بازبینی داشته باشد. مطمئنا اصلا دوست ندارید کسی توی دلش به شما بد و بیراه بگوید.



شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:8 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

در زندگی همه ما پیش آمده که برخی اصطلاحات را بدون دانستن ریشه و وجه تسمیه اش بکار ببریم و یا یک رسم و آداب خاص را به صرف تقلید از پیشینیان خود، بدون اینکه بدانیم چیست و از کجا آمده انجام داده باشیم. شاید اصلاً این موضوع برای شما اهمیت نداشته باشد و از بکار بردن اصطلاح و انجام دادن آن رسم بدون دانستن اصل و ریشه آن هم راضی بوده باشید، ولی جالب بودن قضیه و اینکه شاید دانستن آن برای شما هم جذاب باشد، ما را بر آن داشت که مطلبی با عنوان «دانستنی های جالب» را به صورت سریالی برای شما تدارک ببینیم و در اختیارتان قرار بدهیم.

این مطلب علاوه بر پرداختن به موضوعات بالا، دانستنی ها و نکات جالب، به برخی از باورهای غلطی که بین مردم رایج است نیز پرداخته و سعی در اصلاح آنها خواهد داشت. امیدواریم مورد استقبالتان قرار بگیرد.

مثل همیشه ما را با نظراتتان یاری کنید.

*********
ایران بزرگترین صادرکنندهٔ کتیرا در جهان است.

دانستنی‌ های جالب (36)



چین بیشتر از هر کشوری همسایه دارد، چین با 13 کشور هم مرز است.

دانستنی‌ های جالب (36)



شلوغ ترین مکان دنیا کندوی زنبور عسل است.

دانستنی‌ های جالب (36)



خوردن کاهو مانع ریزش و سفید شدن موها می گردد.

دانستنی‌ های جالب (36)



اسید معده کرکس‌ها به طور باورنکردنی قدرتمند است به طوری‌که در مطالعات انجام شده مشخص شد که معده این جاندار قادر است حتی استخوان‌ها و فلزات را ذوب کند.

دانستنی‌ های جالب (36)



مورچه بولداگ سیاه در استرالیا با یک گاز میتواند انسانی را از پا درآورد.

دانستنی‌ های جالب (36)



سال 1889 میلادی برای اولین بار توت فرنگی به شکل امروزی وارد بازار شد.

دانستنی‌ های جالب (36)



اندازه قلب هر کس به اندازه مشت اوست.

دانستنی‌ های جالب (36)



نقره صدها بار از مواد ضدعفونی قوی تر است و 650 نوع میکروب را از بین می برد.

دانستنی‌ های جالب (36)



هند بزرگترین کشور تولید کننده ی شیر از نظر مقدار در جهان است.

دانستنی‌ های جالب (36)



زرافه ها هفت مهره در گردن دارند. برای یک پستاندار طبیعی نیست که هفت مهره در گردن داشته باشد اما گردن دراز یک زرافه ی بالغ 7 مهره دارد.

دانستنی‌ های جالب (36)



جنین در رحم مادر می تواند سکسکه کند.

دانستنی‌ های جالب (36)



بر طبق قوانین عربستان اگر مردی اجازه ندهد زنش چای بخورد، آن زن می تواند طلاق بگیرد.

دانستنی‌ های جالب (36)



کانگورو قادر نیست عقب عقب راه برود.

دانستنی‌ های جالب (36)



گورکن تنها حیوانی است که مانند انسان جذام می گیرد.

دانستنی‌ های جالب (36)



آمریکا، آلاسکا را متری فقط 2 سنت از روسیه خرید.

دانستنی‌ های جالب (36)


شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:3 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

چگونه از هک شدن تلگرام جلوگیری کنیم؟

 

 

 

این روز ها که استفاده از ربات ها در تلگرام رایج شده شایعات زیادی مبنی بر این که این ربات ها قادر به هک کردن گوشی شما و دستیابی به اطلاعات شخصی شما را دارا هستند رواج یافته که می تواند ساخت کانال تلگرام توسط شما را تحت شعاع خود قرار دهد. روشی که خیلی ها پیشنهاد می کنند تا بتوانید مطمئن شوید گوشی شما هک شده یا نه به این صورت است که به قسمت setting تلگرام خود بروید. گزینه  privacy and security را انتخاب نمایید و بعد گزینه active sessions را بزنید. صفحه ای باز می شود که تعداد دستگاه هایی که با خط شما در حال استفاده از تلگرام هستند را نمایش می دهد.

شاید شما هم با دیدن چندین کاربر در این صفحه که در حال استفاده از اطلاعات تلگرام شما هستند، متعجب و متحیر شوید. واقعیت چیست؟؟ آیا واقعا چندین نفر گوشی شما را هک کرده اند و از یوزر تلگرام شما استفاده می کنند؟؟

پاسخ این است که الزاما این گونه نیست ولی می تواند همین معنی را نیز داشته باشد. در واقع تعداد کاربرانی که در این جا به شما نشان می دهد کسانی هستند که با یوزر شما و از دستگاهی غیر از گوشی فعلی شما به تلگرام متصل شدند.اگر شما از لپ تاپ یا گوشی دیگری قبلا یا در حال حاضر به تلگرام وصل شدید در این صفحه نشان داده می شود. ولی اگر شما هرگز از دستگاه دیگری برای وصل شدن به تلگرامتان استفاده نکردید در واقع اشخاص دیگری در حال انجام این کار هستند و شما را هک کرده اند!!

حال ببینید چطور این اتفاق امکان پذیر است. دو راه رایج برای این عمل وجود دارد. وقتی کسی از گوشی یا لپ تاپ دیگری با وارد کردن شماره خط شما قصد وصل شدن به تلگرام را داشته باشد، تلگرام برای اطمینان یک کد فعال سازی به خط شما سمس می کند و فرد تنها با وارد کردن آن کد می تواند تلگرام را باز کند. حال اگر شما گوشی خود را به کسی مثلا برای تعمیرات سپرده باشید، آن فرد به راحتی به آن کد دسترسی پیدا می کند و بعد هم می تواند آن سمس را از گوشی شما پاک کند و شما هرگز متوجه آن نشوید. بهترین راه برای جلوگیری از چنین اقدامی این است که همیشه بخواهید در حضور خودتان گوشی تان را تعمیر کنند. البته اگر چنین امکانی وجود نداشته باشد خوشبختانه تلگرام راهی برای غیر فعال کردن استفاده از اکانت شما توسط دستگاه های دیگر قرار داده است. کافی است گزینه terminate all other session را بزنید تا تمام دستگاه های دیگر که به اکانت شما دسترسی دارند غیر از گوشی فعلی تان دسترسی شان قطع شود.

راه دیگر نصب برنامه هایی خاص بر روی گوشی شماست. این برنامه ها معمولا ظاهری فریبنده دارند و از ظاهر آن ها مشخص نیست که یک برنامه هکر می باشند. یکی از معروف ترین آن ها با نام setting  در دستگاه شما ذخیره می شوند. این برنامه ها قادرند تمام اطلاعات گوشی شما را به ایمیلی که در آن وارد می شود ارسال کنند. کافی است شما این برنامه را پیدا کنید و پاک کنید تا عملکرد آن متوقف شود.

 



پنج شنبه 29 بهمن 1394برچسب:, :: 6:40 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

موفقیت در زناشویی با رعایت تناسب‌ها در ازدواج



نیاز به ازدواج در روان انسان‌ها وجود دارد؛ ما نیازمند به زندگی با جنس مخالف هستیم؛ نیازمند آنیم كه تا زمانی كه زنده‌ایم از تنهایی نجات پیدا كنیم. اما ازدواج اگر در چهارچوب درستی نباشد، به جای اینكه آرامش‌دهنده باشد آرامش را برهم می‌زند و یا به جای اینكه با كسی رابطه صمیمانه‌ای پیدا كنیم، ممكن است همیشه با او زندگی كنیم، اما كاملا تنها باشیم. بنابراین، باید چهارچوب‌های اساسی انتخاب همسر را به خوبی بدانیم تا با انتخاب درست به نیازهای بیولوژیك و روانی خود، پاسخ صحیح دهیم.

 تناسب خانوادگی

به طور كلی، انسان‌ها در بستر خانوادگی شكل می‌گیرند. چهارچوب خانواده و آنچه كه به‌عنوان شكل‌گیری شخصیت در خانواده وجود دارد، از خانواده‌ای به خانواده دیگر فرق می‌كند؛ یعنی هر خانواده بسته به زمینه فرهنگی و تربیتی‌ای كه دارد در فرد تأثیر متفاوتی می‌گذارد؛ چرا كه نقش تربیت در شكل‌گیری شخصیت مهم است.

جان واتسون- پدر روان‌شناسی- می‌گوید: 50 نوزاد به من بدهید و بگویید چه شخصیت‌هایی لازم دارید؛ دانشمند، پلیس، قاضی، دزد و... چه می‌خواهید؟! من مطابق سفارش شما 20 سال بعد این افراد را تحویل می‌دهم. در واقع او می‌خواهد بگوید كه تربیت، نقش بسیار پررنگ‌تری از زمینه‌های دیگر مثل ژنتیك یا زمینه‌های خاص دیگر دارد.

خانواده نقش مهمی در شكل‌گیری شخصیت دارد، بنابراین افراد در انتخاب همسر، زمانی در كنار كسب نیازهای روانی (كه به مراتب مهم‌تر از نیازهای بیولوژیك هستند)، درست پاسخ می‌گیرند و از اضطراب جدایی یا ترس از تنهایی نجات می‌یابند كه 2نفر، از نظر خانوادگی متناسب باشند.

چنان كه اشاره كردیم خانواده (بنا به تربیتی كه روی فرزندش دارد) نقش مهمی در شكل‌گیری شخصیت او ایفا می‌كند و این مسئله این روزها بسیار نادیده گرفته می‌شود، چرا كه دختر و پسر، همدیگر را خارج از بسته خانوادگی می‌بینند؛ ساده‌ترین شكل آن این است كه در دانشگاه با هم آشنا می‌شوند، در حالی كه نمی‌دانند طرف مقابلشان محصول چه خانواده‌ای است! در شكل دیگر در یك برخورد همدیگر را می‌بینند در حالی كه هر دو، دوست دوستان‌شان هستند و شناخت دیگری از یكدیگر ندارند یا به‌صورت تصادفی، با هم آشنا می‌شوند.

انسان‌ها، محصول خانواده‌شان هستند؛ پس بهتر است در زمان گزینش همسر، او را از داخل بستر خانواده دیده و انتخاب كنند و دقت كنند كه آیا فرد مورد نظر، از نظر خانوادگی با آنها تناسب دارد یا خیر؟ در اینجا، مفهوم خانواده زمینه‌های تربیتی را باز می‌كند. مثلا فردی می‌گوید كه ما از نظر خانوادگی به‌هم می‌خوریم. آیا به طور خاص، بستر فرهنگی و شیوه‌های تربیتی رایج در خانواده را بررسی كرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند؟ گاهی 2 نفر با هم ازدواج می‌كنند و از نظر فرهنگی و خانوادگی به هم شبیه هستند، اما شیوه‌های تربیتی آنها متفاوت است! مثلا در خانواده پسر، زن جایگاه و ارزشی ندارد.

فرض كنیم مادر پسر 30 سال است كه زندگی كرده ولی هیچ‌چیز متعلق به او نیست و فقط وظیفه‌اش این بوده كه بشوید، بپزد، بزرگ كند. پسری كه نگاهش به زن این‌گونه شكل گرفته است با دختری ازدواج می‌كند كه در ساختار خانواده‌اش مادر، همه‌كاره بوده و تعیین تكلیف می‌كرده است؛ در نتیجه در زندگی این دو نفر، پسر آن نگاه را نسبت به همسرش دارد و دختر آن انتظار را.

پس این دو، تناسب خانوادگی ندارند هرچند از نظر سطح تحصیلات و وضعیت مالی شبیه و در یك طبقه باشند. این زوج پس از مدتی در بهترین حالت پایشان به جلسات مشاوره كشیده می‌شود و در بدترین حالت به علت اختلافات شدید از دادگاه‌ها سردر‌می‌آورند.

 تناسب فرهنگی

ما تناسب فرهنگی داریم، آنها از نظر فرهنگ با ما متفاوت‌اند؛ راستی فرهنگ یعنی چه؟ فرهنگ یعنی بایدها و نبایدهایی كه تعیین تكلیف می‌كند. آن، به ما می‌گوید چه چیزی درست است و چه چیزی غلط؟‌ چه كاری باید انجام شود و چه كاری نباید صورت گیرد؟ از آنجا كه فرهنگ‌ها با هم متفاوت هستند، بایدها و نبایدهای آنها نیز فرق می‌كند. به‌عنوان مثال، بایدها و نبایدها در فرهنگ آذری‌ها بسیار متفاوت‌تر از بایدها و نبایدهای فرهنگ شمالی‌هاست؛ حتی گاهی نباید یكی، باید دیگری است.

انسان در فرهنگ خود به طور ناخودآگاه احاطه شده است. از صبح كه بیدار می‌شویم این فرهنگ ماست كه می‌گوید چطور بیدار شویم و با خانواده چگونه رفتار كنیم، چطور حرف بزنیم و چگونه غذا بخوریم و... هیچ‌كاری نیست كه به فرهنگ ارتباط نداشته باشد. بنابراین، لازم است كه دختر و پسر از نظر فرهنگ اجتماعی به یكدیگر نزدیك باشند. فاصله‌های فرهنگی زیاد، زندگی این دو را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

حال اگر 2 نفر همه خصوصیات‌شان (كه ذكر شده و خواهد شد) با هم همخوانی داشته باشد ولی تناسب فرهنگی نداشته باشند چگونه برخورد كنند؟ اینجاست كه باید از فرهنگ یكدیگر آگاه شوند و آن را بپذیرند؛ این مهم است؛ نه اینكه آن را مسخره كرده و بگویند چه بیخود است! اگر این آگاهی و پذیرش باشد، به گونه‌ای هم‌فرهنگ می‌شوند.

 تناسب اعتقادی

اعتقادات و باورها، جنس محكمی دارند وبه خاطر هیچ‌كس نمی‌آیند و بروند. اگر 2 نفر كه با هم ازدواج می‌كنند، این تناسب را ندارند، بدانند كه اعتقادات تغییری نمی‌كند مگر براساس شناخت. به‌عنوان مثال، دختری به حجاب اعتقاد ندارد. پسری با او ازدواج می‌كند و می‌گوید به خاطر من حجاب بگذار. ممكن است دختر بپذیرد ولی اعتقادی به آن ندارد.

حجابی كه به خاطر پسر می‌آید، روزی كه دختر خاطر پسر را نخواهد و كوچك‌ترین اختلافی پیش آید، برداشته می‌شود. وقتی انسان محجبه و نمازخوان می‌ماند كه اعتقاداتش را پیدا كند، نه اینكه "به‌خاطر..." باشد. اگر فردی بی‌اعتقاد است، باید در ابتدا حوزه آشنایی او را پیدا كرد تا او با مطالعه و تحقیق به اعتقاد محكمی برسد، نه اینكه به خاطر دیگری اعتقاد ظاهری پیدا كند.

 تناسب اقتصادی- اجتماعی

طبقه اقتصادی- اجتماعی، یك نوع نگرش به زندگی ایجاد می‌كند. وقتی 2 نفر از لحاظ طبقه اقتصادی- اجتماعی با هم فاصله زیادی دارند، نگرش به زندگی و رفتارشان با هم متفاوت است. گاهی آدم‌هایی متعلق به طبقه اقتصادی- اجتماعی بالا نیستند ولی با فعالیت‌های اقتصادی- اجتماعی به این طبقه می‌رسند و صاحب خانه، ماشین، ویلا و... می‌شوند. اما مردم در یك برخورد یا یك نگاه به آنها می‌گویند تازه به دوران رسیده! و این، نوع رفتار و نگرش آنهاست كه مردم را متوجه این موضوع می‌كند.

طبقه اقتصادی- اجتماعی به انسان‌ها یك نگرش، رفتار و بینش به زندگی می‌دهد. بنابراین وقتی 2 نفر از 2طبقه اقتصادی- اجتماعی متفاوت ازدواج كنند، از نظر نوع نگاه به زندگی خیلی با هم فرق دارند و نگرش آنها به زندگی خیلی متفاوت است؛ به همین دلیل دچار مشكلات بسیار می‌شوند.

 تناسب شخصیتی

هر انسانی شخصیت ویژه خود را دارد. اگر 2 نفر كه ازدواج می‌كنند، تفاوت‌های شخصیتی زیادی داشته باشند در رابطه خود دچار مشكلات زیادی می‌شوند. فرض كنید فردی از نظر شخصیتی برون‌گراست و راحت ابراز احساسات و عواطف می‌كند و بیشتر دوست دارد در جمع باشد؛ این فرد با كسی ازدواج می‌كند كه انسانی درون‌گراست و ابراز احساسات برایش سخت است، حضور در جمع برایش خوشایند نیست و ارتباط برقرار كردن با افراد برایش دشوار است.

این دو در طولانی‌مدت دچار مشكل می‌شوند؛ با هم هستند ولی احساس تنهایی می‌كنند. جالب اینجاست كه در ابتدا به خاطر خصوصیات متضادی كه دارند، خیلی جذب همدیگر می‌شوند ولی به تدریج از هم فاصله می‌گیرند چون با هم تناسب ندارند و نمی‌توانند نیازهای همدیگر را برآورده كنند.

 تناسب تحصیلی

این تناسب هم نقش مؤثری دارد. اما چون تحصیلات اكتسابی است (یعنی اگر امروز نیست فردا می‌تواند باشد)، جزء مسائلی است كه می‌گوییم اگر همه شرایط را دارند و بالقوه می‌توانند ادامه تحصیل دهند، در این ازدواج مشكلی پیش نمی‌آید.

اگر دختر فوق‌لیسانس و پسر لیسانس است، اشكالی ندارد (در حالی كه به غلط جا افتاده كه شوهر باید بالاتر باشد) ولی اصولا بهتر است كه هر دو هم‌سطح باشند. گاهی2 نفر از مقطع لیسانس با هم آشنا می‌شوند و ازدواج می‌كنند. پسر دكترا می‌گیرد ولی دختر در همان مقطع مانده است. كم‌كم از هم فاصله می‌گیرند و فضای فكری آنها بسیار متفاوت می‌شود.

 رضایت والدین

از آنجا كه عدم رضایت والدین تا سال‌های بسیار طولانی و حتی تا آخر زندگی تأثیر خود را دارد، خوب است كه دو نفری كه می‌خواهند ازدواج كنند، حتما خانواده‌هایشان راضی باشند و اگر نیستند باید آنها را متقاعد كرد. باید دلایل مخالفت را دانست چرا كه اغلب تجربه آنها باعث می‌شود كه دلایل درستی را مطرح كنند و نباید عدم رضایت را سرسری گرفت و باز هم اگر برخلاف همه تلاش‌ها راضی نشدند، شایسته است تا گرفتن رضایت صبر كنند یا به ازدواج دیگری فكر كنند.

چرا كه حقیقت امر این است كه رضایت والدین تا زمانی كه زندگی می‌كنند تأثیر خودش را دارد. بنابراین ازدواج مهم‌ترین تصمیم زندگی انسان است. بدیهی است جدی گرفتن این مسئله و دقت در تمام جوانب می‌تواند زندگی موفقی را رقم بزند. در غیر این‌صورت، پشیمانی و پریشانی نتیجه ازدواج عجولانه خواهد بود.



دو شنبه 26 بهمن 1394برچسب:, :: 6:30 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

چه تفاوتی بین علامت های H+، H، 3G، E، G و 4G در اینترنت همراه وجود دارد؟

آیا تاکنون به علامت های مختلف H+، H، 3G، E، G و 4G که در گوشی های هوشمند و نوار وضعیت آن ها مشاهده می شود توجه نموده اید؟ و یا از خود پرسیده اید که چه تفاوتی بین این علامت ها وجود دارد؟

در واقع هر یک از این علامت ها نشان می دهد که شما به چه نوع از شبکه داده ها وصل شده اید ، و این شبکه های مختلف با توجه به علامت آن ها ، امکانات و سرعت اتصال به اینترنت بسیار متفاوتی ارائه می کنند.



 
آیا تاکنون به علامت های مختلف H+، H، 3G، E، G و 4G که در گوشی های هوشمند و نوار وضعیت آن ها مشاهده می شود توجه نموده اید؟ و یا از خود پرسیده اید که چه تفاوتی بین این علامت ها وجود دارد؟
 
در واقع هر یک از این علامت ها نشان می دهد که شما به چه نوع از شبکه داده ها وصل شده اید ، و این شبکه های مختلف با توجه به علامت آن ها ، امکانات و سرعت اتصال به اینترنت بسیار متفاوتی ارائه می کنند.
 
 
 
معرفی نسل های اینترنت همراه
G – GPRS
 
جی پی آر اس ، مخفف عبارت General Packet Radio Service می باشد که با نماد G در گوشی های هوشمند قابل مشاهده می باشد.به این سرویس ، اینترنت نسل دوم نیز می گویند که سرعت تبادل اطلاعات آن چیزی در حدود ۱۱۵ کیلوبیت بر ثانیه (معادل ۱۴ کیلوبایت بر ثانیه) می باشد.
 
 
E – EDGE
 
اِج مخفف عبارت ، Enhanced Data Rates for GSM Evolution می باشد که مانند GPRS در نسل دوم شبکه های تلفن همراه قرار دارد با این تفاوت که سرعت دریافت اطلاعات در آن بیشتر و در حدود ۴۸ کیلوبایت بر ثانیه می باشد.
 
به EDGE نسل 2٫5G نیز گفته می شود و در تلفن های همراه با نماد E قابل مشاهده می باشد.
 
 
3G
 
نسل سوم تلفن همراه که به تازگی در ایران ارائه شده است ، 3G نام دارد که مخفف عبارت UMTS می باشد. سرعت انتقال داده در این نسل حدود ۳۹۵ کیلوبایت بر ثانیه می باشد و امکان برقراری تماس تصویری نیز یکی از قابلیت های این نسل می باشد.
 
 
H – HSDPA
 
اچ اس دی پی ای نسخه کمی کندتر HSDPA + می باشد که سرعت انتقال داده ی آن چیزی در حدود ۱٫۷۵ مگابایت برثانیه می باشد.با استفاده از این نسل می توان ویدئو های موجود در اینترنت را با وضوح HD به راحتی مشاهده کرد.
 
این نسل براساس 3G کار می کند و گاها به این نسل 3٫5G نیز گفته می شود. در گوشی های همراه HSDPA با نماد H قابل مشاهده می باشد.
 
 
H+ – HSDPA Plus
 
نسل HSDPA+ نسخه سریع تر HSDPA می باشد که سرعت دریافت داده ها در این نسل ، حدود ۲۱ مگابایت بر ثانیه می باشد.
 
نسل HSDPA Plus در تلفن های همراه با نماد H+ نشان داده می شود.
 
4G – LTE
 
۴ جی نسل چهارم شبکه های تلفن همراه می باشد که در حال حاظر سریع ترین و جدیدترین نسل این شبکه ها می باشد.سرعت دریافت داده در این نسل حدود ۳۷ مگابایت برثانیه می باشد.
 
در واقع هر یک از این علامت ها نشان می دهد که شما به چه نوع از شبکه داده ها وصل شده اید ، و این شبکه های مختلف با توجه به علامت آن ها ، امکانات و سرعت اتصال به اینترنت بسیار متفاوتی ارائه می کنند.
 
 
اینترنت نسل پنجم یا 5G چیست؟
 
در حال حاضر شبکه‌ی LTE و در برخی نقاط دنیا شبکه‌ی LTE-A متداول است. اهداف نسل بعدی که نام بسیار ساده‌ای دارد، توسط اتحادیه‌ی شبکه‌های همراه تدوین شده و شامل موارد زیر است:
 
  •  سرعتی در حد چند ده مگابایل بر ثانیه ( برای ده ها هزار کاربر
  •  اینترنت 1 گیگابیت بر ثانیه ای برای 10 کارمندی که در یک دفترکاری مشغول فعالیت هستند.
  •  چندصد هزار کانکشن یا مسیر ارتباطی برای اتصال شبکه‌ای عظیم از حسگرها به اینترنت (در اینترنت اشیاء و وسایل هوشمند)
  •  بازدهی شبکه بایستی به مراتب بهینه‌تر از 4G باشد؛ به عبارت دیگر بتوان از پهنای باند موجود، استفاده‌ی کامل‌تری کرد.
  •  پوشش بهینه‌ تر باشد.
  •  بازدهی سیگنال‌ دهی افزایش یابد.
  •  تأخیر شبکه به مراتب کمتر از شبکه‌ی 4G باشد.
 
در میان موارد فوق، حداقل سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه که چند برابر بیشتر از سرعت LTE است، تأخیر زیر ۱ میلی‌ثانیه و مصرف انرژی بهینه‌تر، بسیار مهم هستند. در حقیقت شبکه‌ی 5G تنها برای تجربه‌ی سرعت بالاتر معرفی نمی‌شود بلکه قرار است وسایل هوشمند منزل، محیط کار و شهر را وارد شبکه‌ای بزرگ و گسترده کند.
 
 
 


یک شنبه 18 بهمن 1394برچسب:, :: 1:43 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

سخنان آموزنده کارآفرینان بزرگ دنياي فناوري:

١. استیو جابز (Steve Jobs) بنیانگذار Apple:
"معیاری برای تعیین کیفیت باشید. اغلب افراد عادت ندارند عالی باشند ولی شما می توانید بهترین باشید."


٢. بیل گیتس (Bill Gates) بنیانگذار Microsoft :
"موفقیت یک معلم فریبکار است . او به افراد باهوش تلقین می کند که شما هیچگاه اشتباه نمی کنید."


٣. جف بزوس (Jeff Bezos) موسس سایت آمازون :
"برند شما آن چیزی است که مردم در مورد شما می گویند، زمانی که شما در اطاق نیستید."


٤. لری الیسون (Larry Ellison) بنیانگذار کمپانی اُراکل :
"زمانی که شما شروع به نو آوری می کنید، باید خودتان را آماده کنید که همه شما را دیوانه خطاب کنند."


٥. کارلوس اسلیم (Carlos Slim) صاحب کمپانی Telecoms :
"زمانی که شما برای تفکرات و اعتقادات دیگران زندگی می کنید، در حقیقت شما مرده اید."


٦. لری پیج (Larry Page) بنیانگذار گوگل :
"زندگی دو شانس به شما داده است: یکی اینکه تغییراتی بزرگ در دنیا به وجود آورید و دیگری اینکه تغییراتی کوچک در کسانی که دوستشان دارید. هر دو اینها شانس های فوق العاده ای هستند و فراموش نکنید که فرصت شما بسیار کوتاه است و خیلی زودتر از آن چیزی که تصور کنید به پایان نزدیک میشوید.



جمعه 16 بهمن 1394برچسب:, :: 3:54 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

روش برای خانه تکانی ذهن ...

ذهن انسان نمودی از آگاهی ،هوش و تجربیات ماست. ذهن معجزه زندگی ماست که می تواند مسیر پیشرفت و شادابی ما را فراهم آورد و هم می تواند باعث درجازدن، خستگی و بی تحرکی زندگی ماشود.

خانه تکانی ذهن از آن کارهایی است که اگر هر از چند گاهی آن را انجام دهیم احساس سرزندگی و شادابی بسیاری خواهیم کرد. ذهن در واقع ترکیبی از مجموعه اندیشه، ادراک، حافظه، احساسات، امیال، تخیل و کلیه فرایند شناخت ناخودآگاه است برای اینکه ذهن بهتری داشته باشیم کافی است موراد زیر را تک به تک مد نظر داشته باشیم:

 

1. خلاص شدن از آشغال ها
بله در ذهن هر یک از ما دور ریختنی ها و یا به اصطلاح "آشغال" های فراوانی وجود دارد. فراموشی به معنی از دست دادن خاطره ها و تجربه هاست. درحالی که مقصود ما خالی کردن ذهن از آشغال ها و آن چیزی است که به ذهن شما آسیب می زند.

اگر موفق شویم ذهنمان را از آنچه آزاردهنده و بی ثمر است خالی کنیم جا برای فراگیری مطالب جدید باز می شود!

2.تغذیه مناسب
منظور از تغذیه هم جنبه رایج آن یعنی مصرف مواد غذایی ارگانیک و مفید فایده برای ذهن است که متخصصان تغذیه لیست های فراوانی از مواد غذایی مفید برای ذهن ارائه کرده اند و هم تغذیه معنوی مناسب برای یک ذهن اعم از کالاهای فرهنگی شامل کتاب ،فیلم، موسیفی ، تئاتر و... می شود که ذهن ما به آن به شدت نیاز دارد.

3. تمرکز
هنگام انجام هر کاری فقط بر روی همان کار تمرکز کنید. به نظر کار سختی است مخصوصا برای خانم ها، موقع آشپزی ،خرید، کار، تفریح، سخن گفتن با دوستان و... اگر هرکاری که می کنید فقط بر روی همان کار تمرکزکنید و ذهنتان معطوف به همان کار باشد هم کارهایتان را بهتر انجام می دهید هم ذهنتان بهتر عمل خواهد کرد.

4. لحظات ویژه ذهن
تمام تمرینات تمرکزی، یوگا و فنون ویژه ذهن برای لحظاتی است که در آن هیچ کس نباشد. اگربتوانید روزی 10 دقیقه ذهنی خالی داشته باشید . یعنی ذهنی آرام که به هیچ چیزی فکر نمی کند آنوقت یک استراحت عالی به ذهنتان داده اید که زمینه بهبود عملکرد ذهنتان را فراهم کرده است.

برای این کار روزی 10 دقیقه در فضایی که هوا در آن جریان دارد به شکل کاملا راحتی بنشینید و یا دراز بکشید در طول این مدت تنها بر روی تنقس و دم و بازدم خودتان تمرکز کنید و به هیچ چیز دیگری فکر نکنید بعد از این زمان احساس آرامش خواهید کرد.

5. نگاهی نو
هر از چند گاهی نگرش به مسائل از دیدگاه تازه زوایای پنهان زیادی را برای ما آشکار می کند و سبب می شود تا تصمیمات بهتری بگیریم.

سعی کنید به مسائل با شیوه ای نو نگاه کنید.

6. ورزش
ورزش مستمر و روزانه باعث بهبود عملکرد ذهن می شود پزشکان تاکید دارند پیاده‌روی منظم و مداوم در تقویت حافظه نقش قابل ملاحظه‌ای دارد. این متخصصان می‌گویند ۴۰ دقیقه پیاده‌روی آرام به مدت سه نوبت در هفته می‌تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز ‌شود که بخش حافظه و خاطرات را در این عضو مهم در کنترل دارد و عملکرد ذهن را در انسان حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد.

7. در کار دیگران دخالت نکنید مگر اینکه کمک بخواهند
بیشتر ما با مداخله در امور دیگران، برای خود و آنها مشکلاتی ایجاد می کنیم. ما معمولاً به این دلیل در کار آنها مداخله می کنیم که معتقدیم راه ما، بهترین راه است. ما تصور می کنیم که منطق ما بهترین منطق است و کسانی که مطابق طرز فکر ما عمل نمی کنند، باید مورد انتقاد قرار بگیرند و به مسیر درست (که همان مسیر ماست) هدایت شوند. این طرز فکر، وجود فردیت را انکار می کند و ذهن ما را خسته و بیمار می نماید.

8. ببخشید و فراموش کنید

این روش، بهترین راه برای رسیدن شما به آرامش ذهنی است. ما اغلب به دلیل اینکه کسی به ما توهین کرده یا به ما ضرری رسانده است، احساسات ستیزگی را در قلب خود افزایش می دهیم. ما شکایت ها و گلایه ها در خود را پرورش می دهیم و نتیجه آن برای ما، تنها بی خوابی، زخم معده و افزایش فشارخون است. توهین یا صدمه ممکن است یک بار اتفاق بیفتد، اما با تشدید شکایات، مدام آن را به خود یادآوری می کنیم. شما باید به سرعت این عادت بد را ترک کنید.

9. خودتان را مطابق با محیط پیرامون خود تغییر دهید
اگر سعی کنید فقط محیط را تغییر دهید، موقعیت هایتان را از دست خواهید داد. به جای آن، سعی کنید خودتان را مطابق با محیط اطراف خود تغییر دهید. به محض انجام این کار، حتی محیط پیرامون تان که با شما سر جنگ داشت، به طور اسرارآمیزی، تغییر می کند و با شما همسو و هماهنگ می شود.

10. به اندازه توان خود مسئولیت به عهده بگیرید
لازم است این پند، همیشه در خاطرتان بماند. ما اغلب تمایل داریم بیشتر از توان مان مسئولیت برعهده بگیریم؛ انگار این امر، ذهن و منیت ما را راضی می سازد، اما شما که حدود خود را به خوبی می شناسید، چرا کار بیشتری را تحمل می کنید که نگرانی بیشتری را برای شما در بر خواهد داشت؟ شما نمی توانید با فعالیت های بیشتر، ذهن خود را به سمت آرامش سوق دهید؛ بنابراین درگیری های اضافی را کاهش دهید و اوقات خود را صرف دعا، درون نگری آرامش وسکوت نمایید.



پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, :: 4:59 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

نکات کلیدی نگهداری خـودرو برای خـانـم هـا


 


 این کلیشه را زیاد شنیده ایم که خانم ها چیزی در مورد ماشین نمی دانند و بلد نیستند از آن مراقبت کنند. خوب نظر شما چیست؟ شما در مورد ماشینتان چقدر اطلاعات دارید؟

خانم محترم شاید شما راننده ای فوق العاده هستید، اما رابطه تان با ماشینتان چگونه است ؟ آیا خودتان آن را به تعمیرگاه می برید و به آن رسیدگی میکنید ؟ درباره ماشینتان چقدر اطلاعات دارید ؟ شما باید هرگونه اطلاعات و جزئیاتی که در مورد خودرو و رانندگی مورد نیاز است را یاد بگیرید. چرا که این مسئله به سلامت شما و طول عمر ماشینتان بستگی دارد و البته برای لذت بردن از یک رانندگی خوب باید ماشین روبراهی داشته باشید !


شاید شما بهترین ماشین را بخرید اما اگر ندانید که چطور باید از آن مراقبت کنید خیلی زود از بین خواهد رفت. چون ماشین نیاز به دقت و مراقبت دارد. شما می توانید با رعایت نکاتی ساده از مخارجی سنگین جلوگیری کنید و نیاز نیست که خیلی زود ماشینتان را عوض کنید. لازم نیست که نابغه مکانیکی باشید فقط کافیست راهنمایی های دهگانه زیر را با دقت عملی کنید :

1. با یک ماشین خوب شروع کنید

هر ماشینی برای سال ها کار می کند اگر شما از آن مراقبت کنید، اما برخی از ماشین ها بیشتر مستعد مشکل هستند و مسلم است که ماشین های بهتر گران تر خواهند بود، پس بهترین آن را با توجه به توان مالی خود بخرید.

2. به یک برنامه تعمیر و نگهداری دائمی بچسبید

برنامه تعمیر و نگهداری در کتابچه راهنمای مالک خودرو را دنبال کنید. دقیقا همان چیزی که می گوید را انجام دهید، دقیقا زمانی که می گوید کارها را انجام دهید، و حتی در رسیدگی بهتر و بیشتر اصرار داشته باشید. ممکن است تعمیرکارتان خدمات اضافی توصیه کند، اما اگر در کتاب نیست، نیازی به انجام آن ندارید. به یاد داشته باشید که برخی از اتومبیل ها به سرویس های گران قیمت نیاز دارند. این کار را با دقت پیگیری کنید چرا که خودرو شما قرار است از جانتان مراقبت کند ! اگر برنامه منظمی داشته باشید مکانیکتان در زمان مناسب شمع خودرو، صافی بنزین و لنت ترمز، تسمه، روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا و... را تعویض خواهد کرد.


3. پیدا کردن یک مکانیک قابل اعتماد

با نزدیک شدن پایان ضمانت نامه ماشینتان، به دنبال یک مکانیک خوب بگردید. از دوستان و خانواده پرس و جو کنید و هنگامی که یک مکانیک خوب پیدا کردید، به او بگویید که قصد دارید این ماشین را برای مدت طولانی نگهدارید و به خاطر همین دنبال کسی می گردید که برای بلند مدت با او کار کنید. این کار باعث می شود بفهمد که تعمیرات غیرضروری می تواند شما را از آنجا فراری دهد.

4. ماشینتان را بیمه کنید

ماشینتان را حتما بیمه کنید گاهی حوادث غیر قابل پیشگیری هستند و گاهی هم خسارات زیادی ممکن است به ماشینتان وارد شود، هیچوقت در این مورد کوتاهی نکنید. ضمن اینکه بیمه اتومبیل در ایران از نظر قانونی هم لازم و ضروری است.


5. در رانندگی دقت کنید

سرعت همیشه لذت بخش است و گاهی لازم اما از انجام کارهای غیر منطقی دوری کنید و هوشمندانه رانندگی کنید. با دقت می توانید از آسیب دیدگی که گاهی می تواند خیلی بد باشد جلوگیری کنید علاوه بر هزینه های گزاف تعمیرات ماشین، تازه ممکن است ماشینتان هرگز مثل قبل نشود !

6. ماشینتان را تمیز نگهدارید

رنگ ماشین نه تنها ظاهر خوبی به آن میدهد بلکه از فلز زیرش هم محافظت می کند. ماشینتان را مرتب بشویید و هر 4 ماه یک بار واکس بزنید.
پس از شستن ماشین کاپوت، صندوق عقب و درها را باز کنید و همه چیز را کاملا پاک کنید (با استفاده از یک حوله خشک). موتور تمیز به مکانیکتان یادآوری می کند که شما به خودرو خود، توجه زیادی دارید.


7. به صداها دقت کنید 

همیشه مواظب صداهای عجیب و غریب، بوی غیر معمول، ارتعاشات، و یا هر چیزی که به نظر درست کار نمی کند باشید. اجازه ندهید که یک مکانیک یا نمایندگی به شما بگوید "که طبیعی است" اگر شما سال ها با این ماشین رانندگی کرده باشید، می دانید چه چیزی طبیعی است. این ایده خوبی است که سالی یک بار اجازه دهید دوستتان ماشین را براند. برخی از مشکلات، مانند فرمان فرسوده و یا یک ترمز فرسوده، ممکن است به تدریج ایجاد شده باشد که شما متوجه آنها نشوید. اگر فکر می کنید ماشین مشکلی ندارد اما دوستتان آن را یک تله مرگ می بیند، وقت آن است که به دیدن مکانیک بروید.

8. اگر چیزی خراب شده، سریعا آن را تعمیر کنید

درست است که ماشین با وجود برخی مشکلات همچنان کار می کند اما مسلما این کار موجب فرسودگی آن خواهد شد. پس به محض ایجاد مشکل سریع آن را رفع کنید تا ماشینتان همیشه روبراه باشد.
چیزهای کوچک مانند لوازم داخلی پاره شده، قطعه شکسته، یا اشکالات الکتریکی به تدریج می تواند، ماشینی که دوست دارید را به یک وسیله قدیمی تنفرانگیز تبدیل کند. در رفع این مشکلات هرچند کوچک کوتاهی نکنید تا ماشینتان همیشه نو و جذاب باقی بماند.


9. همه چیز را در مورد ماشینتان بدانید

یک کلاس مراقبت از خودرو و آشنایی با اجزا داخلی ماشین بگذرانید. لازم نیست کاملا استاد شوید ولی اگر بدانید ماشینتان چطور کارمیکند، راحت تر مشکل را تشخیص می دهید و به راحتی کلاه سرتان نمی رود ! شاید موارد جزئی را بتوانید خودتان حل کنید ! خانم ها، بخصوص، در معرض این خطر هستند. دانش قدرت است، از یادگرفتن درباره ماشین نهراسید این تنها یک کلیشه قدیمی است که خانم ها از ماشین سردرنمی آورند !

10. بدانید چه زمانی باید ماشینتان را بفروشید !

درست است که برخی خودروها می توانند برای سال ها بدون مشکل کار کنند، اگر اهل عوض کردن ماشین نیستید، باید بدانید وقتی هزینه های تعمیر و نگهداری آن بالا می رود دیگر زمان تعویض آن فرارسیده است. یا اگر ساختار بدنه ماشین شما در یک تصادف شدید آسیب ببیند، ممکن است تعمیرش مشکل باشد و پرهزینه. پس بهتر است ماشینتان را عوض کنید.



پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, :: 4:41 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
بدترین غذاهایی که شب ها می توانید بخورید 
 
اگر شب ها احساس گرسنگی می کنید هیچ اشکالی ندارد که برای خود یک میان وعده در نظر بگیرید. اما وقتی بحث ، دیر وقت غذا خوردن است باید انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

 انتخاب اشتباه علاوه بر اضافه کردن کالری بی مورد به برنامه روزانه باعث می شود خوابتان نیز بهم بخورد. 

به جای اینکه نزدیک ترین خوشمزه ترین چیزی که در یخچال پیدا می کنید بخورید، بهتر است ابتدا کمی فکر کنید. در ادامه 5 غذایی که خوردنشان در شب بدترین کار ممکن است را به شما معرفی می کنیم.

بدترین غذاهایی که شب ها می توانید بخورید

غذاهای روغنی و پرچرب: غذاهای روغنی، سنگین و چرب نه تنها باعث می شود صبح روز بعد احساس تنبلی کنید، بلکه باعث می شوند معده دوبرابر کار کند تا بتواند هضمشان کند. از فست فودها، آجیل، بستنی، و یا غذاهای سرشار از پنیر قبل از خواب اجتناب کنید.

غذاهای سرشار از کربوهیدرات یا غذاهای قندی: شاید خوردن غذایی شیرین قبل از خواب دقیقا چیزی باشد که قبل از خواب می خواهید، اما اگر یک تکه بزرگ از کیک شکلاتی بخورید، بالا رفتن سطح قند خون باعث بالا رفتن انرژی و در نتیجه بهم خوردن خوابتان می شود. 

از خوردن کیک، کوکی، و میان وعده های حاوی کربوهیدرات مانند کراکرها، چیپس، و نان سفید پرهیز کنید.

گوشت قرمز و دیگر پروتئین ها: مانند غذاهای چرب، خوردن گوشت قرمز در آخر شب باعث می شود معده سخت مشغول هضم شود و به خواب رفتن برایتان دشوار شود ( گوشت قرمز بدترین تاثیر را دارد، اما خوردن گوشت مرغ و ماهی نیز تاثیر خود را دارد ). 

لازم نیست همه پروتئین ها را کنار بگذارید، فقط مطمئن شوید از پروتئین بدون چربی و در اندازه کم استفاده می کنید، مانند یک لیوان ماست یا شیر.

بدترین غذاهایی که شب ها می توانید بخورید

غذاهای تند: ادویه ها شاید دوای طیف وسیعی از بیماری ها باشد، اما وقتی آخر شب هوس خوردن غذایی به سرتان می زند، از سس و غذاهای تند دوری کنید.

 غذاهای تند می توانند باعث ناراحتی معده شوند، و مواد شیمیایی موجود در غذاهای تند می توانند باعث تحریک حواس شوند، و به خواب رفتن را سخت کنند.

وعده های بزرگ: خوردن میان وعده ی آخر شب نباید تبدیل به یک وعده کامل غذایی شود. مجموع کالری این میان وعده را از 200 کالری پایین تر نگه دارید، تا موقع خواب دچار مشکل نشوید. 

با این کار همچنین قبل از خواب خیالتان راحت است که تمام تلاش روزتان را با یک پرخوری بی فکرانه در آخر شب به باد ندادید.

خب حالا که فهمیدیم چه چیزهایی را نباید استفاده کنیم ، به جایشان چه غذایی بخوریم؟ وعده های کوچک و سبک هم هوس غذایی را آرام می کند، هم به خواب بهترتان کمک می کند. برای مثال غذاهایی مانند غلات کامل، موز، شیر، نخود، آب آلبالو، دمنوش های آرامش بخش و انگور توصیه می شود.


شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 1:25 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

Elite 5 مخصوص حرفه ای ها

در بازار گسترده گوشی‌های هوشمند تنها کمپانی‌هایی قادر به جذب کاربران زیاد و وفادار هستند که از نظر تیراژ تولید، عرضه گسترده، کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش، گام‌های سنجیده و بزرگی بردارند. لیگو (Leagoo) یکی از برندهای مطرح در چین است که با طراحی و ساخت گوشی‌های با کیفیت و خدمات پس‌ازفروش مطلوب، جامعه وفاداری از مشتریان را در ۳۰ کشور و منطقه اروپایی، امریکایی و آسیایی برای خود ایجاد کرده و علاوه برآن بخش بزرگی از بازار چین، مالزی و جنوب شرق آسیا را به‌خود اختصاص داده است.

فلسفه و هویت برند لیگو بر پایه سه مفهوم کلیدی طراحی، کیفیت و خدمات استوار است. محصولات این شرکت در دو سری Elite و Lead با گارانتی رسمی و خدمات پس از فروش گسترده وارد بازار کشور شده‌اند و با برچسب قیمتی مناسب در کنار کیفیت بالای سخت‌افزاری انتخاب مطلوبی برای کاربران هوشمند ایرانی به‌شمار می‌روند.

Elite 5 یکی از جدید‌ترین مدل‌های سری Elite‌ به‌شمار می‌رود که با طراحی متفاوت و خیره‌کننده خود در کنار قدرت بالای سخت‌افزاری و امکانات جذاب متعدد، یکی از پرچمداران لیگو در بازار است. این گوشی به نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن HD‌، زاویه دید گسترده، حاشیه اطراف باریک و دقت بالای نمایش رنگ‌ها مجهز شده است که تجربه تصویری چشم‌نوازی را در برابر چشمان کاربران به‌نمایش می‌گذارد. پردازنده ۴ هسته‌ای کم‌مصرف و ۶۴ بیتی این گوشی در کنار رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیکابایتی هیچ دغدغه‌ای را برای اجرای سنگین‌ترین اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های اندرویدی برای کاربران به‌جا نمی‌گذارد.

در ساخت بدنه Elite 5‌ از آلیاژ آلومینیوم-تیتانیوم استفاده شده است که ضمن جذاب کردن ظاهر گوشی، مقاومت بدنه گوشی را در برابر ضربه و فشار و خمش تا ۵۰ درصد نسبت به مواد رایج استفاده شده در ساخت گوشی بیشتر کرده است تا بتوان به این گوشی لقب مرد آهنی را اعطا کرد.

بر روی Elite 5 سیستم‌عامل اندروید نسخه ۵.۱ قرار دارد. همچنین رابط کاربری اختصاصی لیگو با امکانات متنوع نظیر حالت مهمان، ذخیره نیرو، آنلاک هوشمند و پشتیبانی از دستورات اشاره‌ای به شکلی طراحی شده است که از پتانسیل ۶۴‌بیتی بودن پردازنده گوشی به‌خوبی استفاده گردد.

دوربین اصلی الیت ۵ به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ساخت سونی و دوربین سلفی آن به سنسور ۸ مگاپیکسلی تجهیز شده است. در این گوشی از باتری‌ فوق فشرده و غول‌آسای ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده که نسبت به دیگر باتری‌ها با ظرفیت مشابه، ۱۰ درصد توان شارژدهی بیشتری دارد. شما می‌توانید از این گوشی و باتری فوق‌العاده آن به‌عنوان پاوربانک نیز استفاده کنید. لیگو برای سرعت بخشیدن به فرآیند شارژ این باتری پرظرفیت از تکنولوژی شارژ سریع اختصاصی خود بهره برده که قادر است در ۳۰ دقیقه، نزدیک به ۴۵ درصد باتری گوشی را شارژ کند. با تکنولوژی شارژ سریع، الیت ۵ برای شارژ شدن کامل تنها به ۲ ساعت زمان نیاز دارد.

Elite 5 بدون شک یکی از بهترین گوشی‌ّ‌های لیگو به‌شمار می‌رود که از بهترین تکنولوژی‌های کنونی دنیای فناوری در آن استفاده شده است. نمایشگر درخشان، باتری با ظرفیت بالا وشارژ سریع، قابلیت ریموت کنترل اینفرارد برای کنترل بیش از ۲۰ هزار مدل دستگاه مولتی‌مدیا، فریم فلزی از جنس آلومینیوم-تیتانیوم، پردازنده چهارهسته‌ای ۶۴ بیتی، قابلیت افزایش حافظه از طریق شیار MicroSD و بسیاری از امکانات متعدد نرم‌افزاری دیگر باعث می‌شوند که نتوان از آن به‌سادگی گذر کرد.

 

 



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 1:23 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

آداب مهم معاشرت در شبکه های اجتماعی

۱- هر چیزی را فوری share نکنید!

هر مطلب جذاب یا هیجان‌انگیز یا محیرالعقولی که به دست‌تان می‌رسد یا جایی در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی و حتی وب‌سایت‌های خبری می‌بینید فوری share نکنید. تأمل کنید ببینید اصلاً با عقل سلیم شما با تجربه‌ها و شهود شخصی‌تان  هماهنگ و متناسب است یا نه. اگر نیست، کمی بیشتر تأمل کنید.

قبل از share کردن از ۲-۳ تا آدم معتبر بپرسید، ببینید آنها مطلب را منطقی می‌دانند یا نه. کمی جستجو کنید. دنبال منبع اصلی و اولیه خبر بگردید. بله، می‌دانم! این کارها یه کمی سخت و وقت‌گیر هستند. اما بهتر از این است که شما یک آدم نامعتبر و ابله به نظر برسید که به‌محض این‌که خبری به دستش می‌رسد مثل توپ به بقیه پاس می‌دهد.

خودتان را باور کنید! باور کنید که گاهی شهود و عقل سلیم شما بهتر از خیلی‌ها کار می‌کند! این دلیل نمی‌شود که چون چیزی را همه دارند به اشتراک می‌گذارند، شما هم فورا همان کار را بکنید که از قافله عقب نیفتید! باور کنید تا حالا به هیچ کس بابت سرعت در شیر کردن مطالب و کلیپ‌ها و تعدد پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی جایزه نداده‌اند!

۲-  هر چیزی را هر جایی پست نکنید!

هر جا که عده‌ای جمع شده‌اند، دلیل بر آن نیست که منتظر درافشانی‌های فورواردی شما باشند! آنها ممکن است با هدف مشخصی گرد هم آمده‌اند و علاقه‌مند به مطالب خاصی هستند و مطالب به‌خصوصی به دردشان می‌خورد. وقتی وارد یک گروه می‌شوید، نگاهی به پست‌های قبلی بندازید، چند روزی تماشاگر بمانید تا بفهمید چه چیزهایی مورد توجه و علاقه‌ اعضای آن گروه است. حتی نگاهی به فهرستاعضا بندازید. ممکن است بعضی از آنها را بشناسید. با خودتون تصور کنید اگر شما به مجلسی دعوت بشوید که همان آدم‌ها و یک عده آدم دیگه باشند که برای هدف تقریبا مشخصی دور هم جمع شده‌اند (مثلا اهداف شغلی، علمی، سرگرمی و …) شما چه طور مطالبی را ممکن است آنجا مطرح کنید.

آیا مثلا در یک گروه علمی، شروع به جوک گفتن و خبر دادن از یک حراجی توپ لباس مارک‌دار یا اظهارات فلان مسئول سیاسی کشور می کنید؟! فکر کنید اگر این کار را در آن مجلس بکنید دیگران به چه چشمی به شما نگاه خواهند کرد!؟ به چشم یک ابله؟ یا آدمی که آن قدر بلوغ اجتماعی پیدا نکرده که بتواند متناسب با شرایط و موقعیت حرف بزند و رفتار کند!؟

 

 

 

۳-  لطفا از شدت آزادی بیانی که در گروه‌های مجازی وجود دارد،ذوق‌زده نشوید!

دچار بدفهمی از مفهوم آزادی بیان نشوید! آزادی بیان در هیچ جای دنیا مفهومش این نیست که هر جا رفتید هر چیزی که دلتان خواست بگویید! اگر یک عده دور هم جمع شده‌اند که مثلا فقط بحث ادبی بکنند یا شعر و متن ادبی به اشتراک بگذارند، به انتخاب‌شان احترام بگذارید، و حرف‌های سیاسی خود را در گروه دیگری اظهار کنید که افرادش با هدف شنیدن و بحث کردن درباره‌ مسائل سیاسی دور هم جمع شده‌اند.

 

 

۴- اول از همه، اهداف گروه‌تان را مشخص کنید.

اگر گروهی می‌سازید قبل از هر چیز اهداف و قواعد آن  را برای خودتان مشخص کنید. باری به هر جهت نباشید. حتی خوب است که اهداف و قوانین گروه را برای افرادی که وارد می‌شوند بگویید تا محدوده انتظارات افراد از گروه و پست‌های مورد قبول در گروه مشخص باشد. این توافق اولیه مانع از دلخوری‌های بعدی و از هم پاشیدن گروه می‌شود.

 

 

 

 

۵- هر کسی را به هر گروهی اضافه نکنید

اگر کسی را به گروهی مجازی دعوت می‌کنید، مطمئن شوید که می‌داند یا می‌تواند بفهمد آنجا چه خبر است. اگر فکر می‌کنید به هر دلیل برایش سخت است که سریعا بفهمد، خودتان برایش توضیح بدهید که آنجا چه خبر است و عرفاً چه مطالب و گفت و گوهایی پذیرفتنی است و اعضا علاقه‌مند خواندن چه نوع مطالبی هستند، و احیانا چه مطالبی مورد علاقه‌ اعضا نیست.

۶- حجم خبرهای بدی را که به اشتراک می‌گذارید خودآگاهانه و با وسواس کنترل کنید!

من نمی‌گویم در پیرامون ما همه چیز به سامان است، گریزی هم از دیدن و شنیدن خبرهای بد وجود ندارد.

ولی دوباره و دوباره  به اشتراک گذاشتن و غرغرکردن و حرف‌های بی حاصل زدن آیا تغییری در واقعیت ایجاد می‌کند؟ سوهان اعصاب خودتون و بقیه نشوید! از این که شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و موبایلی امکان درمیان گذاشتن غرغرها و خبرهای بد را فراهم کرده، ذوق زده نشوید! خبرهای بد را بگذارید دیگران بدهند! چرا شما نویدبخش خبرهای خوب، خوشحال‌کننده و انر‍ژی بخش نباشید؟ چرا باید وقتی مردم اسم شما را می‌بینند منتظر باشند که تنشی به آنها وارد شود؟ چرا نباید وقتی اسم و عکس شما را می‌بینند منتظر یک متن یا خبر امیدبخش، الهام بخش و انرژی ده باشند؟

۷-  گاهی تماشاگر باشید

اصلا اگر حرفی ندارید یا خبر خاص و قابل عرضی که با علایق و سلایق اعضای شبکه‌تان هماهنگ باشد، ندارید چرا باید چیزی پست کنید؟ مگر ما از همه وسایلی که دور و برمان است وقتی هیچ ضرورتی نیست استفاده می‌کنیم که از تکنولوژی ارتباطات اینترنتی و موبایلی استفاده کنیم؟

 

 

 

 

۸-  واکنش سریع نشان ندهید

وقتی در جمع یکی به شما حرفی می‌زند که برخورنده به نظرتان می‌رسد، فورا جواب ندهید! آب بخورید و کمی فکر کنید (حتی بیش از چند ساعت) و از خودتون بپرسید آیا اصلا روی صحبتش با شما بوده یا مطلبی کلی گفته؟ آیا واقعا قصد آزردن شما را داشته؟ آیا حرفش منطقی بوده؟ آیا لازم است فوری حرفش را به خودتان بگیرید و واکنش تند نشان بدهید؟ اصلا اگر واکنش نشان ندهید اتفاق مهیبی می‌افتد؟ یا می‌توان یک تذکر خصوصی داد،  بی آنکه جمع به تشنج کشیده بشود و کام همه تلخ شود؟

 

 

 

۹-  همیشه حواس‌تان باشه که چه پست می‌کنید

در بعضی از شبکه‌ها از جمله شبکه‌های موبایلی امکان ویرایش یا حذف پیام‌ها وجود ندارد و روی وب هم این امکان محدودیت دارد و پاک کردن ظاهری یک پست لزوما به معنی حذف آن از همه جا نیست و بنابراین به شکل‌های مختلف ممکن است همچنان در دسترس دیگران باشد.

اگر فکر می‌کنید مطلبی ممکن است باعث سوء استفاده کسی شود، بنا را بر این بگذارید که این شبکه‌ها امنیت چندانی ندارند و شما نمی‌توانید دسترسی افراد را به پست‌هایتان کنترل کنید، حتی با تنظیمات.

 

 

۱۰-  مطالب متناسب با مخاطب پست کنید

سعی کنید کم گو و گزیده‌گو باشید، یعنی مطالب را به فراخور علایق و سلایق و نیازهای مخاطب ها انتخاب کنید و هر چیزی را برای هر کسی و هر گروهی نفرستید. این دقت نظرها، شما را چهره‌ای هوشمند، خوش‌ذوق و باعاطفه نشان می‌دهد. فله‌ای پست کردن مطالب یعنی فرستنده قدرت یا حوصله‌ دسته بندی مطالب و شناخت مخاطب‌ها را نداشته و اینها نشانه‌های هوشمندی و علاقه و عاطفه‌ فرستنده نسبت به مخاطب‌ها را تداعی نمی‌کند.



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 1:22 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

پاسخی بر چند سوال علمی جالب  و پانزده عادت آسیب ‌رسان به کلیه‌ های انسان

 


آیا می‌دانستید فقط با ۲۰٪ کارکرد کلیه‌ هایتان هم می‌توانید زندگی طبیعی داشته باشید؟ به همین دلیل ممکن است برای مدتی طولانی متوجه تخریب تدریجی کلیه‌ هایتان نشوید. گاهی‌ اوقات حتی عادت‌های بسیار متداول می‌تواند موجب آسیب رسیدن به کلیه‌ هایتان شود و ممکن است وقتی مشکل تشخیص داده شود، دیگر خیلی دیر شده باشد.

کلیه‌های ما عضوی فوق‌العاده هستند. آنها هورمون ترشح کرده، خون را تصفیه کرده، موادمعدنی را جذب کرده، تولید ادرار کرده و توازن اسیدی قلیایی بدن را حفظ می‌کند. زندگی کردن بدون کلیه‌ها ممکن نیست و چینی‌ها آن را خاستگاه انرژی حیاتی بدن می‌دانند. مراقبت از کلیه‌ها هم‌ردیف مراقبت از سلامت عمومی بدنتان است. اگر می‌خواهید در تمام طول عمرُ کلیه‌هایتان به خوبی برایتان کار کنند به مواردی که در زیر تحت عنوان عادت‌های مضر به آن اشاره شده توجه کنید:

1. عادت مصرف نوشابه: طبق تحقیقی که روی کارمندان دانشگاه اوساکا در ژاپن انجام گرفت، مشخص شد که نوشیدن دو یا بیشتر نوشابه در روز (چه رژیمی و چه عادی) می‌تواند با بالا رفتن احتمال بروز بیماری‌های کلیوی در ارتباط باشد. این تحقیق روی ۱۲۰۰۰ کارمند انجام گرفته و میزان پروتئین یافت‌شده در ادرار آنهایی که میزان بالایی نوشابه در روز مصرف می‌کردند، بالاتر بود. وجود پروتئین در ادرار یکی از نشانه‌های اولیه تخریب کلیه‌هاست اما اگر در این مرحله تشخیص داده شود، می‌توان از آن پیشگیری کرد.

2. عادت به سیگار کشیدن: سیگار کشیدن با بیماری آترواسکلروز (تصلب شراین) در ارتباط است. باریک و سخت شدن رگ‌های خونی بر تامین خون برای اندام‌های حیاتی بدن ازجمله کلیه‌ها اثر می‌گذارد. طبق یک تحقیق کشیدن دو سیگار در روز برای دوبرابر کردن سلول‌های اندوتلیال موجود در خون کافی است. این یک هشدار برای تخریب رگ‌هاست. تحقیقات بسیار زیادی کشیدن سیگار را با مشکلات کلیوی مرتبط دانسته‌اند.

3. کمبود ویتامین B6: دنبال کردن یک رژیم‌غذایی سالم برای سلامت عملکرد کلیه‌ها خیلی مهم است. براساس تحقیقاتی که در مرکز پزشکی دانشگاه مری‌لند انجام گرفته است، کمبود ویتامین B6 خطر ابتلا به سنگ‌کلیه را بالا می‌برد. برای عملکرد خوب کلیه‌ها باید در روز حداقل 1.3 میلی‌گرم ویتامین B6 مصرف کنید. غنی‌ترین منابع این ویتامین ماهی، نخود، جگر، سیب‌زمینی و سبزیجات نشاسته‌دار و میوه‌ها غیر از مرکبات هستند.

4. ورزش نکردن: ورزش یک راه عالی دیگر برای محافظت از کلیه‌هایتان است. در یک تحقیق که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت مشخص شد که زنانی که بعد از یائسگی ورزش می‌کردند تا ۳۱٪ کمتر به سنگ‌کلیه مبتلا شدند. به طور کل حفظ وزن سالم احتمال سنگ‌کلیه را کاهش می‌دهد.

5. کمبود منیزیم: اگر به اندازه کافی به بدنتان منیزیم نرسانید، کلسیم به درستی در بدن جذب نشده و در جایی انباشته می‌شود که این می‌تواند منجر به اضافه‌بار کلسیم و ایجاد سنگ کلیه شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، از سبزیجات، حبوبات، دانه‌ها و آجیل استفاده کنید. آوکادو نیز منبعی بسیار عالی از منیزیم است.

6. اختلال خواب: همه ما یک خواب خوب در شب را دوست داریم. کلیه‌هایمان هم همینطور. اختلالات خواب مزمن می‌تواند منجر به بیماری‌های کلیوی شود. باید بدانید که بافت کلیه‌ها در طول شب تجدید می‌شوند و به همین دلیل اختلال خواب می‌تواند به طور مستقیم به آنها آسیب برساند.

7. ننوشیدن آب کافی: کلیه‌ها برای اینکه بتوانند به درستی عمل کنند، باید به آنها آب برسد. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، سموم در خونتان جمع می‌شود زیرا مایعات کافی برای بیرون کشیدن آنها از طریق کلیه‌ها وجود ندارد. توصیه می‌شود که در روز حداقل ۱۲ لیوان آب بنوشید. چک کردن رنگ ادرار روش خوبی برای تشخیص کم‌آب شدن بدن است.

8. خالی نکردن به‌موقع مثانه: وقتی احساس می‌کنید باید به دستشویی بروید، معطل نکنید. نگه داشتن ادرار در مثانه اصلاً کار درستی نیست چون اگر به طور منظم ادامه پیدا کند، می‌تواند فشار وارد بر کلیه‌ها را زیاد کرده و موجب نارسایی کلیه شود.

9. مصرف بالای سدیم: نمک برای بدن حیاتی است اما باید مصرف آن را محدود کنید. مصرف زیاد سدیم می‌تواند فشارخونتان را بالا برده و فشار زیادی به کلیه‌هایتان وارد کند. نباید در روز بیشتر از 5.8 گرم نمک مصرف کنید.

10. مصرف زیاد کافئین: معمولاً خیلی بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم در روز کافئین مصرف می‌کنیم. در بسیاری از نوشیدنی‌ها و سوداها کافئین وجود دارد و قبل از اینکه بدانید فشارخونتان بالا رفته و کلیه‌هایتان شروع به شکایت می‌کنند.

11. سوء‌مصرف داروهای مُسکِن: معمولاً خیلی زود به سراغ مسکن‌ها می‌رویم، آن هم به میزان بالا و در زمان نامناسب. وقتی درد دارید، ساده‌ترین فکر این است که یک مسکن بخورید اما بهتر است کمی بیشتر فکر کنید. همه داروها عوارض‌جانبی دارند و خیلی از آنها به کلیه‌ها آسیب می‌رسانند. بااینحال مصرف بعضی داروها برایتان لازم است که بهتر است به مورد بعد رجوع کنید.

12. مصرف نامنظم داروها: فشارخون بالا و دیابت نوع ۲ دو مشکل متداول هستند که معمولاً در اثر سبک‌زندگی و رژیم‌غذایی بد ایجاد می‌شود. اگر به آن مبتلا هستید، مراقب آسیبی که می‌توانند به کلیه‌هایتان برسانند باشید و از اعضای بدنتان با مصرف به‌موقع داروهای تجویزشده برایتان، محافظت کنید.

13. مصرف زیاد پروتئین: براساس تحقیق دانشگاه هاروارد، بالا بودن میزان پروتئین در برنامه‌غذایی، می‌تواند به کلیه‌ها ضرر برساند. آمونیا یکی از محصولات فرعی است که در اثر هضم پروتئین در بدن تولید می‌شود. سمی که کلیه‌های پُرکارتان باید آن را خنثی کنند. هرچه مصرف پروتئین شما بیشتر باشد، فشار بیشتری به کلیه‌ها وارد شده و این مسئله به مرور زمان موجب ضعف عملکرد آنها می‌شود.

14. عدم رسیدگی به‌موقع به بیماری‌ها و عفونت‌ها: همه ما خیلی اوقات بیماری‌های کوچکی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا را نادیده می‌گیریم اما این می‌تواند به کلیه‌هایمان آسیب برساند. تحقیقات نشان داده است که کسانیکه به خوبی از خود مراقبت نکرده و استراحت کافی برای درمان بیماری‌هایشان ندارند، دچار مشکلات کلیوی می‌شوند. 

15. سوء‌مصرف نوشیدنی‌های الکلی: سموم موجود در الکل نه‌تنها به کبدتان آسیب می‌رساند، بلکه روی کلیه‌هایتان نیز اثر منفی دارد. یک راه برای جلوگیری از بیماری‌های کلیوی، مصرف نکردن نوشیدنی‌های الکلی است.

 

آیا می‌شود خون مصنوعی ساخت؟

سال‌هاست پزشکان آرزو می‌کنند خون‌های مصنوعی‌ای ساخته شود که بتوانند بدون نگرانی از سازگاری گروه خونی یا آلودگی، آن را به بیماران خود تزریق کنند. تاکنون موادی به عنوان خون مصنوعی برپایه هموگلوبین (ماده حمل‌کننده اکسیژن در خون) ساخته شده است. اما یک پژوهش نسبتا جدید نشان داده که استفاده از این نوع مواد خطر سکته قلبی یا حتی مرگ را به همراه دارد.

ولی یک خبر خوب هم در این زمینه هست؛ این‌که روش جدیدی برای ساخت خون مصنوعی با استفاده از سلول‌های بنیادی دنبال می‌شود که ممکن است بتواند خون واقعی تولید کند. اما این روش هم هنوز به نقطه قطعی نرسیده است.


وقتی نان بیات می‌شود دقیقا چه اتفاقی برای آن می‌افتد؟
بیات شدن نان تنها خشک شدن و از دست دادن رطوبت نیست. نان حتی در جای مرطوب یا در بسته‌بندی می‌تواند بیات شود. درباره این موضوع متخصصان صنایع غذایی تحقیقات فراوانی انجام داده‌اند؛ اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌اند. به نظر می‌آید که هرچه از عمر نان می‌گذرد، آب از درون ذرات نشاسته نان خارج و به فضای بین ذرات نشاسته می‌آید. در نتیجه، خاصیت ژل‌مانندی ذرات نشاسته کم می‌شود و نان حالت بیات پیدا می‌کند. اگر نان بیات را گرم کنید، آب دوباره به اندازه کمی داخل ذرات نشاسته نفوذ می‌کند و نان کمی نرم می‌شود. اما این وضع زیاد طول نمی‌کشد، چون نان داغ شده خیلی زود رطوبت از دست می‌دهد و دوباره بیات و این‌بار حتی سفت‌تر می‌شود. وقتی نان بیات می‌شود، بعضی از ذرات طعم‌دار آن هم در هوا پراکنده می‌شوند و در عوض، نان از مواد غذایی مجاور خود یا از دیواره ظرفی که در آن است، ذرات طعم‌دار جذب می‌کند. به همین دلیل، نان بیات شده مزه غذای دیگر یا گاهی بوی پلاستیک می‌دهد.


آیا حلزون می‌تواند بدون پوسته‌اش زنده بماند؟
نه. تقریبا در همه حلزون‌ها، پوسته شامل بعضی اندام‌های مهم و حیاتی است که حتی وقتی حلزون به‌طور کامل از پوسته‌اش بیرون می‌آید، درون پوسته باقی می‌مانند. بنابراین اگر حلزون را به‌طور کامل از پوسته‌اش جدا کنید احتمالا چندان زنده نخواهد ماند. البته حلزون‌ها آسیب‌های جزئی روی پوسته خود را می‌توانند ترمیم کنند. اگر به نقش‌های روی پوسته یک حلزون نگاه کنید خواهید دید که بی‌نظمی‌هایی در نقش‌های پوسته وجود دارد؛ این بی‌نظمی‌ها جای ترمیم شده شکستگی‌ها یا آسیب‌های قدیمی است.



چرا آب معدنی تاریخ انقضا دارد؟
آب معدنی تصفیه و پاک شده، اما کاملا استریل نیست و باکتری‌های موجود در آن می‌توانند به تدریج زیاد شوند و آب را ناسالم کنند، مگر این‌که بطری آب تیره‌رنگ باشد یا در تاریکی نگه‌داری شود. ضمنا ممکن است موادی از بدنه پلاستیکی بطری جدا و در آب حل شوند. البته هرکدام از این اتفاق‌ها زمان بسیار طولانی نیاز دارد که تاریخ انقضای روی بطری خیلی زودتر از آن فرا می‌رسد. بنابراین تاریخ انقضای آب معدنی بیشتر جنبه احتیاط دارد و تاکید بر این‌که آب معدنی همیشه سالم نمی‌ماند.



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 1:0 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

با سوغات شهرهای مختلف ایران آشنا شویم


سوغاتی دادن و سوغاتی گرفتن لذت فراوانی دارد. در ایران همه عادت کرده ایم پس از بازگشت از سفر برای اقوام و آشنایان ره‌آوردی داشته باشیم. شاید این مساله ریشه در فرهنگ و آداب ما ایرانی ها داشته باشد. هرچه هست، در این ایمیل شما را با سوغاتی شهرهای مختلف ایران آشنا می کنیم تا هنگام سفر به آن شهرها بدانید چه چیزهایی بخرید که مختص همان شهر باشد.


سوغاتی‌های استان زنجان

نام زنجان که می آید، آدم یاد چاقوهای این شهر می افتد. چاقوهاى ظریف و با دوام زنجان از دیرباز لقب سوغاتی زنجان را با خود یدک می کشند. فرش، گلیم و جاجیم زنجان نیز شهرت خاصى دارد.


انواع چاقو: قلم تراش، جیبى، دسته ملیله، کارد آشپزخانه و ... . 

ملیله: 
انواع پایه هاى استکان، سینى، قاشق و چنگال غذا و چایخورى، کاسه، گلدان، قاب عکس و ... .

چارق: 
نوعى کفش روفرشى بسیار زیباى زنانه

وسایل نقره اى، منجوق دوزی، گل دوزی، نان اردک، سقز، فرش و گلیم دستباف نیز از دیگر سوغاتی های زنجان هستند.



سوغاتی‌های استان خوزستان 

شیرینی: حلوا ارده، حلوا شکری، حلوا کنجدی، شیره ارده، انواع کلوچه های سنتی.

کشاورزی: 
انواع ادویه، خرما، لیف خرما.

صنایع دستی: 
جاجیم، حصیربافی، خراطی، سجاده بافی، گبه، گلیم، فرش، قالیبافی، قلابدوزی، چوقا بافی و گبه بافی و نمد.



سوغاتی‌های استان خراسان شمالی

بجنورد: آبنبات، شکر پنیر، لباس های محلی، قالی، گلیم، چارق پشتی و قالیچه های مرغوب ترکمنی، قره قوروت، کشک و انگور رازقی (کلاداری) در بجنورد 

شیروان:
 قالیچه و خرسگ، جاجیم، نمد، پوستین، خشکبار و سیب بهاره 

جاجرم:
 چادر شب روئین، سیب روئین، حوله دستی در اسفراین، کلاه کرکی جاجرمی 

مانه و سملقان:
 جل و زیور آلات اسب اصیل ترکمن و هلوی درکش

فاروج:
 کشمش و آجیل



سوغاتی‌های استان خراسان رضوی 

معروفترین‌ سوغاتی‌های‌ استان‌ خراسان رضوی عبارتند از: زعفران، انواع فرش وگلیم، انواع محصولات ابریشمی، شعربافی، نمد، پشم ریسی، پیکره‌های سنگی، سنگ فیروزه، کارهای دستی سرامیکی و نی بافی. سایر محصولات دستی عبارتند از: گیوه، چاروق، کارهای چوبی و فلزی، نقاشی بر روی چرم، انواع مهر و تسبیح و بافته های مربوط به نشانه‌ها و پرچم های مذهبی.

عطریات: 
دکان های عطر فروشی در همه خیابان‌های اطراف حرم پراکنده‌اند. اما بیشتر آنان در بزرگترین بازار منطقه موسوم به بازار رضا متمرکزند.

یکی دیگر از سوغات‌های شهر مشهد انواع نبات‌ها، نقل‌ها و شیرینی‌هاست. نبات‌های پخته شده بر دو نوع کلی تقسیم می‌شوند. زرشک یکی دیگر از محصولات ارزشمند کشاورزی خراسان رضوی است که همچون زعفران در نواحی جنوبی و کم آب این استان به ثمر می رسد.

ادویه جات:
 از سوغات خراسان رضوی می‌توان به بسته‌های ادویه‌ای اشاره کرد که در بسیاری از دکان‌های اطراف حرم به فروش می‌رسد. این بسته‌ها به ادویه هفت رنگ موسوم شده‌اند که شامل فلفل سیاه، قرمز، دارچین، زردچوبه، پودرسیر یا موسیر، سماق، گل پر و غیره می‌باشند.

انگشتر و زیورآلات:
 در طبقه دوم بازار بزرگ رضا دکان های متعددی وجود دارد که صنعتگران بسیاری در آنها به کار ساخت انواع زیورآلات و انگشتر نقره سرگرمند.



سوغاتی‌های استان خراسان جنوبی

علاوه بر زعفران، زرشک، آلو بخارا، عناب، سنجد، بادام کوهی، گردو، کشک سیاه، کشک زرد، کشک زیره‌ای، قره قروت، برگه هلو و قالی در نقشها، طرحها و رنگهای متنوع از سوغات بیرجند می‌باشند.

بخش کشاورزی: آلو بخارا، انار، زعفران، زرشک، عناب بیرجند، توت خشک

بخش دامداری: قره قروت، کشک

بخش صنایع دستی: انواع قلاب بافی ها، انواع محصول های حصیری، زیلو، پارچه های سوزن دوزی شده، قالی

خراسان جنوبی دارای محصولات استراتژیک در سطح کشور و جهان می باشد که از آن جمله می‌توان به محصولات زعفران، زرشک، انار نام برد.



سوغاتی‌های استان چهارمحال و بختیاری 

انواع‌ صنایع‌ دستی‌ و سوغاتی‌های‌ استان‌ چهار محال‌ بختیاری عبارتند از: قالی ‌معروف‌ چال‌ شتری‌، چوخا، نمد، گیوه‌، خورچین‌، گلیم‌، سیاه‌ چادر، جاجیم‌، وریس‌ یا طناب‌ ابریشمی‌، کلاه‌های‌نمدی‌، خور، جل‌، پلاس‌ و کچمه‌ دان‌ - گز آن‌ نیز معروف‌ است‌.



سوغاتی‌های استان بوشهر

در اینجا باید از عباى شترى بوشهر نام برد که در نوع خود منحصر به فرد می‌باشد و امروزه به مقدار بسیار محدودى تولید می‌گردد.

گرگوربافى، حصیربافى، سفال و سرامیک از دیگر صنایع دستى استان بوشهر هستند. محصولات دریایى (ماهى و میگو) و شیره خرما و ارده از سوغاتى این استان هستند.

خرما، حلوای مسقطی، ارده، حلوا راشی، حلوای سنگک، خارک پخته، انواع ماهی و میگو، عروسک ها و کالاهایی تزئینی صدفی و انواع حصیرها و سبد های بافته شده از برگ درخت نخل از سوغاتی های استان بوشهر می باشد.



سوغاتی‌های استان ایلام 

مهمترین سوغات محلی استان ایلام عبارتند از:

روغن حیوانی و کره محلی با طعم بسیار لذیذ

عسل کوهی و ناب مناطق سورگه و شلم

کشک، کنجدو گردو

ترخینه، که با توجه به مواد به کار رفته در آن درمان بسیار خوبی برای سرما خوردگی است

سقز محلی (شیره درخت بنه) که به وفور در کوه ها ی استان وجود دارد

شیرینی پژی بر ساق، شیرینی کله کنجی، شیرینی کاک

حلوائی بگل (ترکیبی از پودر کشک و خرما)

کله کنجی، گمکه، جاجیم، نمد، سیاه چادر.

از مهمترین صنایع دستى دیگر استان جاجیم بافى، نمد مالى، گیوه بافى، فرنجى مالى، قتره بافى، صنایع چوبى نیز از جمله ملزومات ورزشى و خانگى است که بدست هنرمندان ایلامى‌ها ساخته می‌شود.



سوغاتی‌های استان اصفهان 

اصفهان همیشه از مراکز مهم صنعت قلمزنی‌ ایران بوده‌ و هست و بیشترین‌‌ تعداد کارگاه‌های صنایع‌ دستی اصفهان را کارگاه‌های قلمزنی‌ مس‌ و برنج‌ تشکیل می‌دهند و ‌تعداد شاغلین این‌ رشته نسبت به‌ سایر رشته‌ها زیادتر است‌.

علاوه بر صنایع دستى، شیرینى گز و پولکى اصفهان و گلاب قمصر کاشان از سوغاتى‌هاى مشهور استان اصفهان است. یکی از معروفترین سوغات اصفهان گز می‌باشد مواد اولیه این شیرینی مطبوع و مشهور که گز انگبین باشد، در اطراف این شهر به عمل می‌آید. از دیگر سوغات اصفهان باید به خاتم، مینا، گچبری، گره چینی، قلمدان سازی، کاشیکاری، خوشنویسی، مسگری، منبت‌کاری، نقاشی، نقاشی باستانی، معرق، صحافی، سفالگری، مینیاتور و قالی بافی اشاره کرد.



سوغاتی‌های استان اردبیل

استان اردبیل سوغاتی‌های فراوانی دارد و معروف‌ترین آنها عبارتند از: سرشیر، عسل، کره، حلوای سیاه، آبنبات، شیرینی‌های محلی و تخمه آفتابگردان.

انواع فرش، مسند، شال، ورنی، گلیم، جاجیم، اشیا سفالی، چوبی و فلزی و ... هنرمندانه همراه با نقش و نگارهای زیبا از جمله صنایع دستی استان اردبیل به حساب می‌آیند.



سوغاتی‌های استان آذربایجان‌غربی

سوغات این استان عبارتند از: صنایع چوبی، انواع قالی و بافته‌های دستی شامل گلیم، دستکش، شال گردن، کلاه، عرقیات از جمله عرقیات گیاهی، عرق بیدمشک، بادرنجبو، عرق نعناع، گلاب، انواع نقل، گردو و بیدمشک، حلوای گردو و حلوای هویج، انواع محصولات باغی و کشاورزی شامل انگور، سیب درختی، عسل، لبنیات، کشمش، نقل بیدمشک، حلوای گردو، بافتنی های دستی، صنایع چوبی و ریزه کاری فرشهای دستباف و ...معرق کاری نیز از صنایع دستی مهم این استان است.



سوغاتی‌های استان آذربایجان‌شرقی

در بخش صنایع دستی می‌توان به قالی‌های دستباف و تابلوفرش‌های نفیس و بی‌نظیر اشاره کرد. نقره کاری یا حکاکی روی نقره، نقره کوبی، چاپ کلاقه‌‌ای اسکو یا باتیک که یکی از روش‌های چاپ روی پارچه است و شامل انواع روسری، لباس، رومیزی، شال گردن و تابلوهای دیواری، ورنی بافی اهر و ارسباران (ورنی های پشمی، ورنی پشمی ابریشمی، ورنی کف ابریشم و ورنی ابریشم خالص)، محصولات چرمین تبریز (کیف، کفش، پوشاک و برخی اقلام خانگی)

در دسته خوراکی ها نیز قورابیه، نوقا، میانپر، لاتیقوم (راحت الحلقوم)، ریس، شیرینی کنجدی، سوجوق، باسلیق، شکلات تسبیحی، عسل و دوشاب در بخش خوراکی های شیرین و نیز پنیر لیقوان، ترشی زغال اخته و آجیل تبریز در سایر ذائقه های می تواند سوغاتی خوبی برای مسافران این استان باشد. 

یزد

کیک یزدی، قطاب، پشمک، باقلوا، لوزهای پنجگانه، حاجی بادام، سوهان، ارده و حلواارده



فارس

آبلیمو، آبغوره، عرقیات، نان یوخه، صنایع دستی، کلوچه و مسقطی



قم

فرش ابریشم: فرش ابریشم دستباف قم از نفیس ترین صنایع دستى است که از نظر رنگ آمیزى و طرح و نقشه اصیل ایرانى و کیفیت طرفداران بسیارى دارد.

سفال و سرامیک:
 این هنر دستى، با سابقه دیرینه خود در طرح هاى خاص خود طرفداران زیادى در داخل و خارج از کشور دارد.

منبت کارى چوب:
 نقوش و طرح هاى زیبایى است که روى انواع میز و صندلى و صنایع چوبى کنده کارى مى گردد و این صنعت دستى در قم به دست استادکارانى بسیار ماهر و زبردست ساخته مى شود.



کرمان

قالى کرمان که از نظر بافت و طرح بسیار زیبا و منحصر به فرد است از مهمترین صنایع دستى کرمان و ایران است. پته دوزى نیز که نوعى سوزن دوزى است در کرمان رواج دارد. خوراکی هایی چون پسته، قاووت، کماچ سهن، سمنو، کلمپه و خرمای بم از سوغاتی های این استان به شمار می روند. علاوه بر این اهل هنر می توانند از انواع پته، قالی، گلیم، شیریکی پیچ، کارهای قلمزنی، ظروف مسی آن بهره ببرند. در جوار این مقوله های متنوع، باید از داروها و گیاهان دارویی چون زیره، حنا، سدر و کتیرا نیز نام برد.


بندر عباس 

سبدبافى و حصیربافى در منطقه میناب و بشاگرد رواج فوق العاده اى دارد. گلابتون دوزى که در مناطق مختلف به زردوزى، کم دوزى، کمه دوزى، کمان دوزى و برودرى دوزى شهرت دارد. در این نوع دوزندگى که جنبه تزئینى دارد، رشته هاى باریک زر و سیم بکار مى رود. اطراف بندر لنگه، بندرعباس و میناب از مراکز عمده تولید آن در استان است.



قزوین

پسته، فندوق، باقلوا و شیرینی‌جات محلی


همدان

آلو بخارا، سماغ، بادام، نقل، کدو



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 12:58 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali

کشورهای نامناسب برای زندگی

ساختار یک کشور، حتی یک کشور سالم هم می تواند تحت تاثیر اتفاقاتی که در طول یک سال رخ می دهد، قرار گیرد و پیامدهای آن نه تنها مشروعیت آن کشور بلکه تجربیاتی که شهروندان آن اغلب تا یک دهه بعد تجربه خواهند کرد را تحت الشعاع قرار می دهد. به گزارش فرارو، شاخص شکنندگی کشورها 10 سال است که توسط فارن پالسی منتشر می شود و چشم اندازی از کشورها را با توجه به ثبات و قدرت حیاتی شان ارائه می دهد و بر همین اساس آنها را رتبه بندی می کند.

نام این پروژه امسال از “شاخص کشورهای ناکام” به “شاخص کشورهای شکننده” تغییر کرده است. با وجود اینکه این دو عنوان اساسا یکی هستند، عنوان جدید تصدیقی بر این مسئله است که تمامی کشورهای ذکر شده با شرایطی روبرو هستند که معاش شهروندانشان را به درجات مختلف تهدید می کند. ‎در این پروژه نام هر کدام از کشورهایی که برای زندگی مناسب نیستند با تصویری مرتبط منتشر شده است.

اتیوپی

 

اریتره

اوگاندا

پاکستان

جمهوری آفریقای مرکزی

جمهوری دموکراتیک کنگو

چاد

ساحل عاج

سودان جنوبی

سوریه

سومالی

یمن



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 12:55 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali
ستاره شناسی هتل
 
قبل از سفر و یا بعد از رسیدن به مقصد، دغدغه اسکان در مسافر و گردشگر شکل می گیرد و هتل، یکی از گزینه های محتمل است. اما در برخورد اول، با ستاره هایی که بر تابلوی هتل نقش بسته اند، مواجه می شویم که نشان از موجودیت داخل هتل دارند.

ستاره شناسی هتل

2 ستاره ها

این هتل ها مرتب و تمیز هستند. خانه داری شان بسیار خوب است و تمام اتاق های آن دارای مبلمان، تلویزیون رنگی، تخت هایی با اندازه های استاندارد و خوب، حمام و سرویس بهداشتی، قفسه و حوله و صابون در حمام است. همچنین این هتل ها ورودی خوبی دارند و رستوران آن ها آماده خدمات دهی است.

3 ستاره ها

هتل های سه ستاره کیفیت خدمات دهی مطلوب تری نسبت به دو ستاره ها دارند. آنها اتاق های مفروش با مبلمانی عالی و جذاب دارند. تنوع رنگ  اتاق ها بهتر از دو ستاره هاست و کنترل دمای آن ها بهتر انجام می شود. این هتل ها به ازای هر تخت، یک دستگاه تلفن دارند و سرویس دهی به اتاق ها در زمان های بیشتری انجام می شود. اتاق ملاقات، پذیرش 24 ساعته، نور کافی در اتاق ها و دکوراسیون جذاب تر و استخر از ویژگی های دیگر این نوع از هتل هاست.

ستاره شناسی هتل

4 ستاره ها

کارکنان این هتل ها آموزش دیده تر هستند و البته امکانات متنوع تری در انتظار شماست. چشم انداز این هتل ها طبیعی و فوق العاده زیباست و ممکن است در فضای عمومی این هتل ها آثار فاخر هنری و دکوراسیون چشم نوازتری ببینید. هال ورودی این هتل ها لوکس است و جعبه کمک های اولیه در اتاق ها دارد. ممکن است به شما لباس راحتی برای استراحت بدهند و سیستم های خودکار در سرویس های بهداشت نظیر خشک کن وجود داشته باشد، روزنامه رایگان بگیرید و خودروی هتل شما را به صورت رایگان به مقصدهای شهری احتمالی برساند.

5 ستاره ها

اینجا دیگر آخر راه است! شما بهترین هتل ممکن را در مقصدتان پیدا کرده اید. اینجا همه چیز درجه یک و مرتب است و بیشتر از 100 اتاق دارد. پرسنل این هتل نهایت احترام را در برخورد با شما به کار خواهند گرفت و دو بار در روز اتاق شما را تمیز می کنند. سرویس رایگان حمل و نقل شهری، مغازه هایی برای خرید و یخچال هایی پر از خوراکی هم در این هتل خواهید داشت.

ستاره شناسی هتل

نکته:

• با اضافه شدن هر ستاره، امکانات و به تبع آن، قیمت اقامت در آن هتل هم بیشتر می شوند.

• پول غذا را باید جداگانه بپردازید.

• قانون اسکان کودکان در هتل را از مسئول پذیرش هتل بپرسید.

• ستاره های هتل با هتل آپارتمان فرق دارد و می توان گفت یک هتل 5 ستاره یا یک هتل آپارتمان 3 ستاره برابری می کند و در نوع خود بی نظیرند.

• ممکن است همه امکانات در همه هتل ها یکسان نباشد.

لغت نامه بین المللی اصطلاحات اتاقی- هتلی

هرچند تا ایام تعطیلات عید نوروز زمان زیادی باقی مانده است، اما بعضی هتل ها را باید از همین الان رزرو کرد. هنگام مراجعه به هتل و با رزرو آن (به خصوص در سفرهای خارجی)، ممکن است با اصطلاحات اتاقی ناآشنایی که تعریفی از وضعیت اتاق های هتل است، برخورد کنیم. این کلمات اختصاصی، معرف نوع اتاق هستند که تعریف چند اصطلاح اتاقی- هتلی در زیر می آید.

ستاره شناسی هتل

• SGL: این اتاق، یک تخته بوده و برای استفاده یک نفر تهیه و تدارک دیده شده است.

• DBL: این اتاق ها دو تخت به هم چسبیده یا مجزا دارند و برای استفاده دو نفر آماده شده اند.

• TPL: این اتاق ها هم سه نفره اند. ممکن است دو تخت آن چسبیده و یکی مجزا و یا هر سه تخت مجزا باشند.

• Suite: سوئیت ها شامل اتاق، سرویس های بهداشتی و قسمتی مجزا برای پذیرایی هستند. بعضی سوئیت ها یک آشپزخانه کوچک هم دارند.

• Apartment: این قسمت از هتل، آپارتمانی است که شما قصد اقامت موقت در آن دارید و تمام امکانات احتمالی یک آپارتمان را دارد. در حقیقت یک واحد آپارتمانی مبله است.

• Studio: 
این اتاق ها در نگاه اول شبیه یک اتاق پذیرایی هستند، اما مبل ها و کاناپه های آن قابلیت تبدیل به تختخواب را دارند. در واقع شما در روز، اتاق پذیرایی دارید و در شب، اتاق خواب! این اتاق ها سرویس بهداشتی و گاهی آشپزخانه ای کوچک هم دارند.

• Connected Room:
 این مدل از اتاق های هتل برای والدینی که با فرزندان شان به مسافرت رفته اند، کاربرد دارد. دو اتاق تودرتو که به وسیله یک حایل در میان اتاق، از هم جدا می شوند و کودکان، بدون رفتن به راهروی هتل می توانند به اتاق والدین شان بروند.

• Cabana: این اتاق در هتل هایی که نزدیک ساحل هستند و یا در حیاط شان استخر دارند، وجود دارد.



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 12:52 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali

روشهایی برای غلبه بر نگرانی و اضطراب


اول با یک فکر آزاردهنده شروع می‌شود که بعد فکرهای دیگری در سرتان ایجاد می‌کند و بدون اینکه بفهمید طوفانی از این نوع افکار در ذهنتان ایجاد می‌شود و باعث می‌شود شروع به غیرمنطقی اندیشیدن کنید و انرژی فکری و جسمی‌تان را به هدر می‌دهید. حالا این دوست قدیمی‌تان برگشته است و غوغایی در درونتان ایجاد کرده است. احتمالاً هیچکدام از ما با این حس و تاثیرات منفی بسیار قوی آن بر زندگی غریبه نیستیم. اما راه‌ها و عادت‌های مختلفی وجود دارد که کمکتان می‌کند این نگرانی‌ها را کم کنید و خیلی راحت‌تر با چنین افکاری کنار بیایید.

1. بیشتر چیزهایی که بخاطر آن نگران می‌شوید، هیچوقت اتفاق نمی افتند.

به این جمله از چرچیل توجه کنید: "وقتی به عقب به همه این نگرانی‌ها نگاه می‌کنم، داستان پیرمردی را به خاطر می‌آورم که در بستر مرگ خود گفت که مشکلات بسیار زیادی در زندگی خود داشته است که بیشتر آنها هیچوقت اتفاق نیفتادند."

این داستان زندگی همه ماست. پس وقتی می‌فهمید که نگرانی‌ها کم‌کم در حال نمود است، این سوال را از خودتان بپرسید:

چقدر از چیزهایی که از آن می‌ترسیدم در زندگی‌ام اتفاق بیفتد، واقعاً اتفاق افتاده است؟

اگر شما هم مثل اکثر افراد باشید، پاسختان به این سوال این خواهد بود: خیلی کم.

و آن تعداد کم اتفاقات بد هم به اندازه که انتظار داشته‌اید دردناک نبوده‌اند. نگرانی‌ها دیوهایی هستند که خودتان در ذهنتان می‌سازید. پرسیدن مرتب این سوال از خودتان و یادآور شدن به خودتان که چقدر این نگرانی‌ها کوچک هستند، آرام ماندن قبل از اینکه آن نگرانی به یک طوفانی از افکار منفی تبدیل شود، را بسیار ساده‌تر می‌کند.

2. از گم شدن در ترس‌های مبهم خودداری کنید.

وقتی ترس‌ها در ذهنتان توام با ابهام هستند، خیلی راحت در آن نگرانی‌های افراطی و داستان‌های فاجعه‌آمیزی که برای خودتان می‌سازید، گم خواهید شد. پس برای روشن کردن این افکار از خودتان سوال کنید:

صادقانه و منطقی، بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟

وقتی به این سوال پاسخ دادید، زمانی را برای بررسی و فکر کردن به اینکه اگر آن اتفاق بیفتد، چه می‌توانید بکنید اختصاص دهید. تجربه ثابت کرده است که بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد آنقدرها که فکر می‌کنید ترسناک نیست. چند دقیقه وقت گذاشتن برای روشن و واضح کردن این افکار کمکتان می‌کند در زمان و انرژی بسیار زیادی از خودتان صرفه‌جویی کنید.

3. سعی نکنید حدس بزنید در فکر دیگران چه می‌گذرد.

اینکه سعی کنید فکر کسی را بخوانید معمولاً خیلی درست از آب درنمی‌آید. درمقابل خیلی راحت یک داستان خیلی افراطی و فاجعه‌بار در ذهنتان می‌سازد. بنابراین باید راهی انتخاب کنید که به نگرانی‌ها و سوءتفاهمات کمتری منجر شود.

حرف بزنید و چیزی که می‌خواهید بدانید را سوال کنید. با اینکار آزادی بیشتری در روابطتان ایجاد خواهید کرد و با جلوگیری از بروز مشاجرات و منفی‌گرایی ارتباطات شادتری خواهید داشت.

4. در موقعیتی که می‌دانید نمی‌توانید درست فکر کنید، دست از فکر کردن بکشید.

خیلی وقت‌ها وقتی گرسنه‌تان است یا می‌خواهید بخوابید، ذهنتان بسیار آسیب‌پذیر است. به همین دلیل نگرانی‌ها راحت‌تر در ذهنتان پدیدار می‌شود. خیلی وقت‌ها بخاطر همین احساسات ساعت‌های دردناک زیادی را خواهید گذراند.

فقط کافی است که خیلی زود این افکار را بشناسید و به خودتان بگویید:

بعداً که ذهنم بازتر و سرحال‌تر بودم به این مسئله فکر می‌کنم. البته این به کمی تمرین نیاز دارد اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد و تفاوت بسیار زیادی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد.

5. یادتان باشد، آدمها آنقدرها که شما تصور می‌کنید به شما و درمورد شما فکر نمی‌کنند.

آنها خودشان بسیار مشغول فکر کردن به نزدیکانشان و به این فکر می‌کنند که دیگران درموردشان چه فکر می‌کنند. پس لازم نیست غرق در نگرانی فکر کردن به این شوید که دیگران چه فکری درموردتان می‌کنند. اجازه ندهید این افکار شما را از زندگی‌تان عقب بیندازد.

6. ورزش کنید.

هیچ چیز مثل ورزش کردن فشارهای درونی‌تان را تخلیه نمی‌کند و ورزش باعث می‌شود احساس قطعیت و تمرکز بیشتری هم داشته باشید. بنابراین بااینکه ورزش کردن کمکتان می‌کند جسم قوی‌تری بسازید، اما انگیزه اصلی‌تان برای انجام آن باید فواید عالی و فوق‌العاده آن برای فکر و ذهنتان باشد.

7. نگرانی‌تان را زیر روشنایی ببرید.

با زیر نور بردن آن نگرانی بزرگتان و حرف زدن درمورد آن با یکی از نزدیکانتان، دیدن واقعیت ماجرا برایتان خیلی راحت‌تر خواهد شد. بیرون ریختن نگرانی‌ها تفاوت بزرگی در وضعیتتان ایجاد می‌کند و بعد از مدتی به این فکر خواهید کرد که چه بود که اینقدر برایش نگران شده بودید.

گاهی‌اوقات آن فرد فقط کافی است که به حرف‌های شما گوش کند و گاهی اوقات هم خیلی خوب است که از طرف‌مقابلتان کمک بگیرید تا یک راه‌حل عملی‌تر و مفیدتر پیدا کنید. اگر در آن لحظه کسی را ندارید که با او دومورد نگرانی‌ که ذهنتان را درگیر کرده صحبت کنید، با نوشتن آن را بیرون بریزید. فقط کافی است که آن را به بیرون از ذهنتان بیاورید تا آرام‌تر شوید.

8. زمان بیشتری را در زمان حال بگذرانید.

وقتی زمان زیادی را به زندگی کردن گذشته در ذهنتان سپری می‌کنید، بیشتر دچار نگرانی‌های مربوط به آینده خواهید شد. وقتی هم که زمان زیادی را غرق در آینده می‌شوید، راحت‌تر اتفاقات بد به ذهنتان خطور می‌کند. بنابراین سعی کنید بیشتر وقت و تمرکزتان را صرف زمان حال کنید.

دو راه عالی برای ارتباط برقرار کردن با اتفاقاتی که در زمان حال می‌افتد عبارتند از:

- سرعتتان را کم کنید. همان کاری که در زمان حال انجام می‌دهید را ادامه دهید اما کمی سرعتتان را پایین بیاورید. با اینکار آگاهی بیشتری درمورد اتفاقاتی که در آن لحظه و در اطرافتان می‌افتد پیدا می‌کنید. 

- قطع کنید، دوباره وصل شوید. اگر احساس می‌کنید نگرانی‌‌هایتان در حال پدیدار شدن است، با فریاد زدن این جمله در ذهنتان به خودتان آن فکر را قطع کنید: دست بردار! بعد با یک تا دو دقیقه وقت گذاشتن برای تمرکز بر اتفاقاتی که در همان زمان و مکان می‌افتد، دوباره با زمان حال ارتباط برقرار کنید. آن را با همه حس‌های خود در آغوش بکشید. آن را حس کنید، ببینید، ببویید، بشنوید و روی پوستتان لمسش کنید.

9. دوباره روی قدم کوچکی که برای جلو رفتن می‌توانید بردارید تمرکز کنید.

برای بیرون ریختن نگرانی‌ها و خالی کردن ذهنتان خیلی خوب است که سریع وارد عمل شوید و برای حل مسائل و مشکلات مربوط به چیزی که باعث نگرانی‌تان شده است قدم بردارید. پس از خودتان بپرسید:

آن قدم کوچکی که می‌توانم همین الان برای بهبود وضعیتم بردارم چه می‌تواند باشد؟ 

بعد روی آن کار متمرکز شوید. بعد از آن می‌توانید به قدم کوچک بعدی فکر کنید و باز وارد عمل شوید



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 12:43 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali

مردان در زندگی شان چند نیاز اساسی دارند :

 

احترام 
یکی از مهم‌ترین مسائلی که ذهن آقایان را درگیر می‌کند، میزان احترامی است که از همسر خود انتظار دارند. آن‌ها شاید این مسئله را هرگز به زبان نیاورند، اما بی‌شک یکی از دلایل پرخاشگری‌ها و ناسازگاری‌های آن‌ها، عدم دست‌یابی به احترامی است که از همسر خود توقع دارند.اگر به آن‌چه می‌گوییم صددرصد ایمان ندارید، از همسرتان بپرسید. احترام گذاشتن به همسر چیز ماورایی و سختی نیست.

همین‌که شما به افکار و عقاید و رفتارها و احساسات مرد زندگی‌تان احترام بگذارید، او را آرام خواهد کرد. اگر همسرتان می‌گوید که خسته است، سکوت و درک متقابل شما در آن لحظه پاسخی در جهت احترام‌گذاشتن به همسرتان خواهد بود. چند بار اتفاق افتاده که همسرتان بگوید که خسته است و شما با پافشاری زیاد به او می‌گویید که باید به خرید بروید؟

 

تشویق
مردها عاشق این هستند که همسرشان آن‌ها را تحسین کند. اما فرق بین تشویق واقعی و تعریف و تمجید بی‌خودی را خوب درک می‌کنند. به‌جای تعریف‌های متملقانه در برابر اقوام و آشنایان که ظاهری کاملاً مصنوعی دارد، در خلوت خود به همسرتان بگویید که او بی‌نظیر است و از کارهایی که انجام می‌دهد مثال بزنید و بگویید: فلان کار را عالی به اتمام رساندی یا تو در انجام آن کار بی‌نظیری.

 

حواستان به خودتان باشد
بخشی از زندگی مردها، همسرشان است. شاید این اعتراف را از هیچ مردی نشنیده باشید که بگوید: زیبایی و ظاهر تو برایم مهم است چون دوستت دارم! اما واقعیت این است که مردها به دلیل علاقه‌ای که به همسرشان دارند، توقع دارند او را همیشه آراسته و مرتب ببینند. آن‌ها از این‌که همسرشان برای خودش وقت می‌گذارد و تلاش می‌کند تا زیبا به نظر برسد لذت می‌برند. کمی آرایش ساده و مرتب کردن موها شما را تا حد زیادی جذاب می‌کند.

 

بلند صحبت نکنید
فریاد زدن خوب نیست. کارهای مذموم مانند فریاد زدن و بلند صحبت کردن نه برای زن‌ها خوشایند است و نه برای مردها. وقتی‌که پیش همسرتان هستید، ملایم صحبت کنید. تن صدایتان را طوری تنظیم کنید که همسرتان از صحبت‌کردن شما آرامش بگیرد. از کلمات وزین و عبارات محبت‌آمیز استفاده کنید. گاهی با صدای کودکانه با همسرتان صحبت کنید.

 

همسرتان را تحسین کنید
چه کسی هست که نیاز به تشویق و تحسین نداشته باشد؟ مردها به دلیل حجم کاری و فشارهای زندگی که بر دوش آن‌هاست، شاید بیشتر نیاز به تشویق‌ها و تعریف‌های همسرشان دارند تا انرژی بگیرد و باانگیزه بیشتری برای خانواده‌شان تلاش کنند. تصور مردها این‌گونه است که اگر همسرشان به توانایی‌شان اعتماد داشته باشد می‌توانند از پس هر مشکلی در زندگی بربیایند. هدیه دادن چنین حسی به مرد زندگی‌تان، قطعاً کار سختی نخواهد بود. کافی است هر شب با چند جمله انرژی‌بخش او را تحسین کنید.

 

 

مردها هم نیاز دارند گاهی اوقات همسرشان حمایت‌شان کند.زمانی که همسرتان می‌خواهد تغییر شغل بدهد، ماشینش را عوض کند یا پای در یک معامله متفاوت بگذارد، به‌شدت نیازمند حمایت‌های شماست حتی اگر به زبان نیاورد.
 

تشکر و قدردانی
هرچند که همه مردها می‌دانند کارکردن و برآورده‌کردن مخارج زندگی یکی از وظایف‌شان است، اما دانستن وظیفه، یک مسئله است و نیاز به قدردانی یک مسئله دیگر. شاید کاری وظیفه خاص یک نفر باشد، اما بی‌شک قدردانی و تشکر باعث می‌شود او توان بیشتری برای کارش بگذارد و باکیفیت مطلوب‌تری به انجام کارش بپردازد. همان‌طورکه شما توقع دارید همسرتان کارهای خانه را که از صبح تا شب انجام می‌دهید ببیند و متوجه شود جای گلدان چینی روی میز را تغییر داده‌اید، و به شما خسته نباشید بگوید و تشکر کند که خانه را مرتب کرده‌اید، طبیعی است او هم توقع داشته باشد شما متوجه فعالیت‌های روزمره‌اش شده باشید. نکته مهم و مستتری که در این نوع قدردانی کردن‌ها وجود دارند، عزیزشدن شما در دل‌وجان همسرتان است.

 

حس استقلال
حتماً شنیده‌اید که یکی از اهداف زندگی مشترک، استقلال زوج جوان است. این استقلال یک حس همیشگی و مداوم در طول زندگی است که اتفاقاً مردها را به‌شدت مجذوب خود می‌کند. هیچ مردی نیست که علاقه‌مند به استقلال نباشد.

 

این بدان معنی است که مردها تمایل دارند برخی از کارها را به‌تنهایی و بدون آن‌که مورد نظارت قرار بگیرند، انجام دهند. به‌همین دلیل لازم است برخی اوقات اجازه بدهید همسرتان این حس استقلال را درک کند. اگر می‌خواهد یکی دو ساعت تنها باشد یا به‌تنهایی بعضی از خریدها را انجام بدهد، به حس استقلالش احترام بگذارید. مطمئن باشید این احترام متقابلاً به خود شما بر خواهد گشت.

 

حمایت
شاید شما به‌عنوان یک خانم گمان کنید یکی از فواید ازدواج حس حمایت‌گری همسرتان از شماست. این دقیقاً در مورد آقایان هم صادق است. مردها هم نیاز دارند گاهی اوقات همسرشان حمایت‌شان کند.زمانی که همسرتان می‌خواهد تغییر شغل بدهد، ماشینش را عوض کند یا پای در یک معامله متفاوت بگذارد، به‌شدت نیازمند حمایت‌های شماست حتی اگر به زبان نیاورد. در این‌گونه مواقع همسرتان را با گوش‌دادن به صحبت‌هایش و جملات امیدبخش حمایت کنید. بی‌شک حس حمایت‌گرانه شما عامل موفقیت همسرتان خواهد شد و همین حس در طول زندگی شما را هم با دست حمایت‌گر همسرتان از هر آنچه دلتان را بلرزاند مصون نگه می‌دارد.

 

دوستت دارم 
تمایل به خواسته‌شدن در همه آدم‌ها وجود دارد. همه افراد چه مرد و چه زن تمایل به خواسته‌شدن از سوی همسرشان را دارند. این حس در مردها بیشتر است. هرچند که لایه بیرونی چهره مردانه سرشار از غرور است، اما خوب جمله دوستت دارم را می‌شنوند و این‌گونه جملات انقلابی در وجود آن‌ها پدید می‌آورد. با دیدن چهره اخمو و مردانه همسرتان تصور نکنید که جملات عاطفی را لوس‌بازی می‌پندارد. او را نوازش کنید و در گوشش بگویید که دوستش دارید. حتی اگر پلک‌هایش را روی هم بگذارد و غرق در یک ظاهر مردانه شود، اما بی‌شک در درونش عشق به شما فوران می‌کند.

 

یک توصیه بسیار مهم دیگر ، مردان بیش از هر چیز به دیده شدن احتیاج دارند ، با کلیک روی لینک زیر با ۱۲ راهکار عالی برای دیده شدن و جذب مردان ایرانی آشنا خواهید شد.



شنبه 10 بهمن 1394برچسب:, :: 12:42 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
پرتقال سرشار از ویتامین سی، ویتامین آ، ب، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، فیبر قابل‌حل در آب و غیره است. بیشتر افراد پس از خوردن پرتقال، پوست آن را دور می‌ریزند؛ اما جالب است بدانید پوست پرتقال نیز مزایای زیادی برای سلامتی، زیبایی و غیره دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با کاربردهای شگفت‌انگیز پوست پرتقال آشنا شوید.

1. رنگ پوست را سفید کنید
لک‌ها و نقاط تیره روی پوست را می‌توان با پوست پرتقال از بین برد. پوست پرتقال به عنوان یک سفیدکننده طبیعی عمل می‌کند.
۲ قاشق چای‌خوری پودر پوست پرتقال را با کمی ماست و ۱ قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید.
این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.
۲۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس آن را با آب ولرم بشویید.
این ماسک را ۲ الی ۳ بار در هفته استفاده کنید.

2. با نشانه‌های پیری به مقابله بپردازید
آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند پوست پرتقال با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌های سالم پوست آسیب می‌رسانند و باعث تسریع روند پیری، افزایش چین‌وچروک‌ها و شل شدن پوست می‌شوند.
۱ قاشق چای‌خوری پودر پوست پرتقال و ۱ قاشق چای‌خوری پودر جو دوسر را با کمی عسل ترکیب کرده و خمیری درست کنید.
این خمیر را روی صورت و گردن خود بگذارید.
۳۰ دقیقه منتظر بمانید و بعد با آب سرد بشویید.
یک‌بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

3. جوش‌های سرسیاه و سرسفید را از بین ببرید
پودر پوست پرتقال به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل کرده و کثیفی‌ها و سلول‌های مرده پوست را از روی پوست پاک می‌کند.
کمی پودر پوست پرتقال را با ماست ساده مخلوط کنید.
آن را روی صورت و گردن خود بمالید و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.
۱۵ الی ۲۰ دقیقه منتظر بمانید.
با دست مرطوب، به ‌آرامی خمیر را از روی صورت خود پاک کنید.
یک روز در میان از این روش برای کاهش جوش‌های سرسیاه و سرسفید استفاده کنید.

4. دندان‌ها را سفید کنید
پوست تازه پرتقال می‌تواند ته‌رنگ زرد روی دندان‌ها را از بین ببرد. پوست پرتقال حاوی ترکیبی است که به کاهش لک‌های روی دندان‌ها، به ویژه لک‌های ناشی از سیگار کشیدن کمک می‌کند.
کافی است قسمت داخلی پوست پرتقال (قسمت سفید رنگ) را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه روی دندان‌ها بمالید. سپس دهان و دندان‌هایتان را با آب ولرم بشویید. ۲ بار در روز این کار را انجام دهید.
همچنین می‌توانید کمی پودر پوست پرتقال را با کمی آب ترکیب کنید. این خمیر را روی مسواک گذاشته و دندان‌ها را مسواک بزنید. به مدت چند هفته ۲ بار در روز این کار را انجام دهید تا به نتیجه رضایت‌بخش برسید.

5. وزن خود را کاهش دهید
بسیاری از ترکیبات مغذی پرتقال در پوست آن قرار دارند، مانند ویتامین سی که به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.
پوست چند پرتقال را در جای خشک و خنک، خشک کنید.
۱ قاشق غذاخوری از پوست‌های خشک‌شده را درون یک فنجان آب داغ بریزید.
روی فنجان را بپوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد.
پوست‌ها را از فنجان خارج کنید و کمی عسل به آن اضافه نمایید.
روزانه ۲ فنجان از این چای بنوشید.

6. کلسترول بد را کاهش دهید
پکتین موجود در پوست پرتقال به کاهش کلسترول بد و فشارخون کمک می‌کند.
روزانه ۲ فنجان چای پوست پرتقال بنوشید.
همچنین می‌توانید تکه‌هایی از پوست پرتقال را به غذا یا نوشیدنی‌های خود اضافه کنید.

7. حرکات روده را تنظیم کنید
پوست پرتقال هضم را بهبود می‌بخشد. فیبر غذایی موجود در پوست پرتقال به تنظیم حرکات روده و پیشگیری از یبوست کمک می‌کند.
پس از هر وعده غذایی، ۱ فنجان چای پوست پرتقال بنوشید.

8. هوا را خوشبو کنید
بوی شیرین و لیمویی پوست پرتقال به عنوان خوشبوکننده هوا عمل می‌کند.
کمی پوست پرتقال تازه، کمی آب‌لیمو و چند چوب دارچین در ۲ فنجان آب قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. آن را از صافی بگذرانید و اجازه دهید خنک شود. سپس مایع را داخل یک ظرف اسپری بریزید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.
چند تکه پوست پرتقال ته سطل آشغال بگذارید تا از انتشار بوی بد زباله‌ها جلوگیری کند.

9. پشه‌ها و مورچه‌ها را دور کنید
بوی خوشایند پوست پرتقال مورچه‌ها، پشه‌ها، مگس‌ها و حتی گربه‌ها را دور می‌کند. حشرات بوی لیمویی را دوست ندارند.
کمی پوست پرتقال رنده کنید و آن را نزدیک جایی که مورچه‌ها، مگس‌ها یا حشرات دیگر رد می‌شوند، بگذارید.
برای جلوگیری از نیش پشه‌ها، کمی پوست پرتقال تازه روی پوست خود بمالید.
پوست پرتقال را اطراف در، پنجره و مدخل‌های خانه بگذارید تا گربه‌ها را دور کنید.

10. خاک باغچه را غنی کنید
پوست پرتقال سرشار از نیتروژن است که باعث می‌شود خاک حاصلخیز شود و بستری مناسب برای رشد میوه‌ها و سبزی‌ها فراهم آید.
پوست پرتقال را پس از شستشو و تکه‌تکه کردن، داخل خاک بریزید و هم بزنید. سپس از آن به عنوان خاک گلدان استفاده کنید


شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:22 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

 

 
آغاز زندگی مشترک، یکی از موقعیت‌های دشواری است که لازم است هر فردی در این زمینه اطلاعات کافی به دست آورد. جدای از مواقعی که هر کدام از ما دچار مشکل شده و احساس نیاز می‌کنیم تا با روانشناس یا مشاور تماس گرفته و از کمک‌های تخصصی او بهره‌مند شویم.

 موقعیت‌هایی وجود دارد که بهتر است در راستای پیشگیری از بروز مشکلات، قرار ملاقاتی با روانشناس داشته یا با شرکت در کارگاه آموزشی سطح اطلاعات خود را بالا ببریم.

 در این مطلب قصد داریم تا ١٠ موقعیتی را که به صورت معمول مراجعه به روانشناس می‌تواند از بروز مشکلات تا حد زیادی جلوگیری کند و در رابطه با این موضوعات کمک کند یا داشتن مسائل را کاهش دهد، به شما معرفی کنیم.

 با ذکر این نکته که این موقعیت‌ها به خودی خود آسیب‌رسان نیستند و مراجعه به روانشناس در این شرایط بیش از همه به منظور پیشگیری از بروز مشکلات بعدی است.

١ بلوغ و دوران نوجوانی

آغاز زندگی مشترک، انتخاب همسر و ازدواج

اینکه شما فرزندتان در سن بلوغ باشد یا خودتان در حال طی کردن این دوران حساس هستید، تفاوتی ندارد، کسب اطلاعات درست و کامل در رابطه با این دوران می‌تواند کمک بزرگی برای شما بوده و احتمال بروز مشکل را کاهش دهد.

٢ شکست در روابط صمیمانه

آغاز زندگی مشترک، انتخاب همسر و ازدواج

به صورت کلی در زمانی که ما در زندگی در هر زمینه‌ای دچار شکست می‌شویم، نیاز به کمک داریم تا بتوانیم خودمان را پیدا کنیم و به بازسازی دوباره زندگی خود بپردازیم اما شاید شکست در روابط صمیمانه و به اصطلاح شکست عشقی حساسیت بیشتری دارد.

 نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم یادگیری مهارت‌هایی است که بتواند احتمال بروز شکست را برای ما کاهش داده یا در صورت بروز چنین اتفاقاتی آسیب‌پذیری ما را کم کند.

٣ انتخاب همسر

آغاز زندگی مشترک، انتخاب همسر و ازدواج

خوشبختانه این روزها تعداد افرادی که ترجیح می‌دهند تا در زمینه انتخاب همسر از تجربه مشاوران و روانشناسان استفاده کنند، رو به افزایش است. نکته مهمی که بد نیست بدانید این است که برای شرکت در کارگاه‌های انتخاب همسر که توسط برخی متخصصان برگزار می‌شود، لازم نیست شما نامزد کرده یا موردی خاص را برای ازدواج در نظر گرفته باشید، بلکه می‌توانید پیش از ورود جدید به بحث انتخاب همسر، با شرکت در این برنامه‌های آموزشی، با معیارهایی که لازم است در نظر داشته باشید، آشنا شوید.

٤ آغاز زندگی مشترک

آغاز زندگی مشترک، یکی از موقعیت‌های دشواری است که لازم است هر فردی در این زمینه اطلاعات کافی به دست آورد. آشنایی زنان از دنیای مردان و نیز برعکس، از مهم‌ترین موضوعاتی است که لازم است همسران جوان در آن زمینه اطلاعاتی به دست آورند.

 یادمان باشد‌، درصد زیادی از اختلافات زناشویی به خاطر ناآشنایی همسران با ویژگی‌های جنس مقابل و البته آشنا نبودن با مهارت‌های مورد نیاز در زندگی مشترک است. البته یکی دیگر از ضرورت‌های آغاز زندگی مشترک، آشنایی با مهارت‌های لازم در زمینه روابط جنسی است.

٥ بچه‌دار شدن و فرزندپروری

آغاز زندگی مشترک، انتخاب همسر و ازدواج

تربیت فرزند در این دوران می‌تواند دشواری‌های زیادی داشته باشد. از طرفی بعد از بچه‌دارشدن رابطه همسران نیز دچار نوسان می‌شود. آشنایی نداشتن با مدیریت مسائل پیش آمده در رابطه همسران و البته آگاهی نداشتن از مهارت‌های فرزندپروری می‌تواند تجربه شیرین بچه‌دار‌شدن را به تجربه‌ای استرس‌زا و ناراحت‌کننده تبدیل کند.

 یادمان باشد صرف انرژی برای آشنایی با مهارت‌های فرزندپروری یک سرمایه‌گذاری است که البته نتیجه آن نیز خیلی زود نمایان خواهد شد.

٦ انتخاب رشته تحصیلی و شغل

آشناشدن با استعدادها و توانمندی‌های فردی یکی از اهدافی است که مشاوره‌های شغلی می‌تواند در اختیار فرد بگذارد. البته قدم اول در انتخاب شغل شاید انتخاب صحیح رشته تحصیلی در دبیرستان و سپس دانشگاه باشد.

 با توجه به افزایش و فراوانی رشته‌ها و البته اهمیتی که تمایل و توانایی‌های فردی در این زمینه بر عهده دارد، بهره‌گرفتن از دانش روانشناسان می‌تواند کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشیم.

٧  به سوگ نشستن برای نزدیکان

آغاز زندگی مشترک، انتخاب همسر و ازدواج

از دست دادن نزدیکان و تجربه داغدیدگی، یکی دیگر از موقعیت‌های دشوار زندگی است. استفاده از تجربه متخصصان در این موقعیت‌های دشوار می‌تواند کمک کند تا بهتر از این مرحله عبور کرده و عوارض کمتری را تجربه کنیم. توجه داشته باشید که غمگین شدن ولو به صورتی بسیار شدید، به خودی خود از نظر روانشناختی مشکل تلقی نمی‌شود، بلکه برای نمونه، طولانی‌شدن دوره سوگ و تغییرات نظام باورهاست که می‌تواند نشان‌دهنده لزوم مشاوره با روانشناسی باشد.

٨ تغییرات میانسالی

دوران میانسالی همراه با تغییراتی است که در صورت به کار بستن شیوه‌های مدیریتی صحیح، می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد و سلامت روان را با مخاطراتی روبه‌رو سازد. 

به صورت معمول بسیاری از افراد در این دوره سنی تصور می‌کنند دیگر به سنی رسیده‌اند که باید خودشان از عهده تمامی مسائل برآمده و از دیگران و به‌ویژه جوان‌ترها کمک نگیرند اما خوب است به این نکته توجه داشته باشیم که آگاهی یافتن از تغییرات این دوران، خود قدم بسیار مهمی در پیشگیری از مشکلات احتمالی است.

٩ ازدواج فرزندان

اینکه جوانان در زمان انتخاب همسر و ازدواج به روانشناس مراجعه کنند، تا حد زیادی امر پذیرفته‌شده‌ای است اما واقعیت این است که به نظر می‌رسد برای تکمیل کار لازم است تا والدین همسران جوان نیز در زمان ازدواج آنها از خدمات روانشناسی استفاده کنند.

 این نیاز را بیش از هر چیزی آمار شکایت از خانواده‌ها بابت دخالت در زندگی همسران نشان می‌دهد. درواقع در کشور ما یکی از دلایل مهم طلاق، دخالت خانواده‌ها عنوان می‌شود و چه بهتر که خانواده‌ها برای پیشگیری از بروز مشکل از خدمات تخصصی بهره بگیرند.

١٠ طلاق

آغاز زندگی مشترک، انتخاب همسر و ازدواج

یکی از دشوارترین موقعیت‌ها برای هر فردی می‌تواند زمانی باشد که زندگی مشترک او به شکست می‌انجامد. هر چند خدمات روانشناسی می‌تواند از بروز بسیاری از طلاق‌ها، به شرط استفاده صحیح و بهنگام از این خدمات جلوگیری کند اما به هر صورت بخشی از طلاق‌ها اجتناب‌ناپذیرند.

 نکته مهم این است که طلاق اگرچه به معنای پایان یافتن زندگی مشترک است اما پایان زندگی فردی افراد نبوده و آنها حق دارند بعد از طلاق نیز از زندگی خود لذت برده و انتخاب‌های دیگری برای زندگی خود داشته باشند


شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:18 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

رازگشایی فرار «الچاپو» از زندان فوق‌امنیتی


  
 

دولت مکزیک با انتشار یک ویدئو و عکس‌هایی از مسیر فرار بزرگ‌ترین قاچاقچی این کشور از زندان، جزئیاتی از نقشه او و همدستانش را تشریح کرد. در این ویدئو «ال چاپو» پس از عوض کردن کفش های خود پشت دیوار کوتاه حمام می رود و دوش آب را باز می کند. او سپس پشت دیوار نیم متری حمام نشسته و بعد از آن یکباره ناپدید می شود.

کمیسر امنیت ملی آلخادرو در این باره گفت: همه تدابیر امنیتی برای مراقبت از «ال چاپو» اتخاذ شده بود و فضای حمام طبیعی است. در سلول او دو نقطه کور برای دوربین ها وجود داشته که او از همین نقاط برای فرار استفاده کرده است.

تصاویری که منتشر شده، نشان می دهد «ال چاپو» از طریق تونلی که کف حمام حفر شده، وارد یک تونل به طول یک کیلومتر شده و با یک دستگاه موتورسیکلت که به ژنراتوری متصل بود و در طول تونل روی ریلی حرکت می کرد، فرار کرده است. از سوی دیگر ساعتی بعد از فرار، پسر این قاچاقچی عکسی از پدرش را در یک مهمانی، در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

http://94.persianfun.info/img/94/10/22-eljapoo/oD1437040280.jpg

همدستان این قاچاقچی حرفه ای در فاصله ای حدود یک کیلومتری زندان کارگاهی در یک خانه قدیمی راه اندازی و از یک سال قبل ساخت تونل و کانال برای فرار «ال چاپو» را آغاز کرده بودند.

دولت مکزیک برای فردی که مخفیگاه زندانی فراری را اعلام کند، بیش از پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

خوآکین گوسمان لوئرا معروف به «اِل چاپو» از بزرگ ترین قاچاقچیان موادمخدر و سرکرده کارتل سینالوآ بود.

 

http://94.persianfun.info/img/94/10/22-eljapoo/750586_116.jpg

 

وی سال ۲۰۰۳ و پس از دستگیری رقیبش «اوسیل کاردناس»، به بزرگ ترین تاجر مواد مخدر مکزیک تبدیل شد و طبق گفته های وزارت خزانه داری آمریکا، وی از قدرتمندترین رهبران گروه های جرایم سازمان یافته قاچاق عُمده مواد مخدر در جهان بود.

گفته می شود کارتل «سینالوآ» در ۴۰ کشور مختلف فعالیت می کند و در واقع یک شرکت بین المللی است و علاوه بر تجارت مواد مخدری مانند کوکائین و ماری جوانا، در تولید و فروش مواد مخدر مصنوعی و شیمیایی نیز دست دارد. وی با «اما گرونل» ملکه زیبایی سابق مکزیک ازدواج کرده و از او دو دختر دوقلو دارد.

خوآکین گوسمان سال ۱۹۹۳ در گواتمالا دستگیر و تحویل مقامات مکزیک شده بود. در آن زمان او به ۲۰ سال حبس محکوم و به یک زندان فوق امنیتی فرستاده شد، اما هشت سال بعد توانست با پنهان شدن در سبد لباس های چرکین، از زندان فرار کند.

http://94.persianfun.info/img/94/10/22-eljapoo/rN1437040275.jpg

وی ۲۲ فوریه ۲۰۱۴ در یک عملیات مشترک بین تفنگداران دریایی مکزیک، اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا و اداره مارشال آمریکا، در هتل محل اقامتش بازداشت شد. چندی پیش از دستگیری، نیرو های نظامی مکزیک عملیات های مختلفی را برای دستگیری و تصرف مکان های متعلق به افراد نزدیک خوآکین گوسمان آغاز کرده بودند.

وی شامگاه شنبه ۱۱جولای ۲۰۱۵ توانست از زندانی در نزدیکی شهر «تولوکا»ی مکزیک برای دومین بار بگریزد ، شش ماه پس از فرار شگفت آورش از زنداني فوق امنيتي بار ديگر از سوي نهادهاي انتظامي در خانه‌ای دستگير شد.

"خواكين گوسمان"، مشهور به ال چاپو به معنی کوتوله در خانه اي در ايالت سينالوي شمال غرب مكزيك مورد يورش و تيراندازي نيروهاي پليس قرار گرفت و پس از كشته شدن پنج نفر و بازداشت شش تن از همراهان مسلحش به دام افتاد.

نيروهاي امنيتي مكزيك سه ماه پيش نيز در عملياتي به مخفيگاه ال چاپو يورش برده بودند اما موفق به دستگيري او كه مجروح شده بود، نشدند. اين قاچاقچي 58 ساله شش ماه پيش از طريق تونلي به مسافت يك و نيم كيلومتر كه زير دوش حمام در سلولش حفر شده بود از زندان فوق امنيتي آلتي پلايو به بيرون گريخت و توسط يك دستگاه هليكوپتر متواري شد.



شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:17 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

50 مرحله تا ایجاد یک کسب و کار موفق


  
 
جیسون دمرز: راه اندازی کسب و کار یکی از چالش برانگیزترین و جالب ترین کارهایی است که شما تا حال انجام داده اید. این فرآیند ساده تر از آن چیزی است که می پندارید. اما اگر بخواهید تنها در پنج یا ده مرحله این کار را انجام دهید، فقط آن را دست کم گرفته اید. این 50 مرحله برای شروع کسب و کار ضروری هستند؛ اگرچه ممکن است برای راه اندازی برخی کارها بتوان بعضی از این 50 مرحله را نادیده گرفت یا حتی امکان دارد ترتیب این مراحل در راه اندازی برخی کسب و کارها کاملا زیر و رو شود.

 
http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kasbo-kar/740748_742.jpg
 

این مراحل را در هنگام راه اندازی کسب و کار خود، با توجه به نیازهای شغلی تان بیان کنید:


1-    انگیزه داشته باشید. اولین قدم برای شما این است که انگیزه کارآفرین شدن  را داشته باشید. البته شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا این انگیزه را دارید.

2-    علاقه داشته باشید. مالکان کسب و کار اندکی هستند که بدون علاقه کافی که به تلاش هایشان جهت دهد، موفق شده اند. چیزی پیدا کنید که به آن علاقه داشته باشید.

3-    به خود آموزش دهید. شما نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید، اما قطعا باید از خطرها و واقعیت های دنیای کسب و کار خبر داشته باشید.

4-    ایده ای ایجاد کنید. این قسمت سخت ماجراست: پروراندن ایده ای که احتمالا به کسب و کاری موفق بینجامد.

5-    ابتدا در مورد ایده تان تحقیق کنید. در دنیای وب جست و جو کنید و ببینید چه چیزی می توانید پیدا کنید. آیا کسب و کارهای مشابهی وجود دارند؟

6-    با دیگران صحبت کنید. از دوستان و خانواده خود بپرسید که نظرشان نسبت به ایده شما چیست و در ضمن سعی کنید که با روی خوش از انتقادها استقبال کنید.

7-    ایده تان را توسعه دهید. ایده پردازی کنید و مشکلات و مزایای احتمالی ایده تان را حدس بزنید.

8-    تحقیق کنید و برنامه کسب و کار خود را بنویسید. حالا وقت آن رسیده که بیشتر درگیر ایده کسب و کار خود بشوید. در مورد رقبای خود تحقیق کنید و برنامه کسب و کار جامعی بنویسید. 

9-    بازار هدف خود را مشخص کنید. این طور نیست که همه مردم بخشی از بازار هدف شما باشند. بازاری مناسب پیدا کنید.

10-    الگوی مالی خود را ترسیم کنید. چقدر می خواهید هزینه کنید؟ راه اندازی کسب و کار نیازمند چه مقدار هزینه است؟ چه مقدار سود می توانید به دست آورید؟

11-    الکوی عملکردی خود را ترسیم کنید. برای حفظ میزان تولید به چه کسانی و چه چیزهایی نیازمند هستید؟

12-    الگوی کارمندی خود را ترسیم کنید. مشخص کنید که چگونه افرادی را برای شروع کسب و کار خود باید استخدام کنید.

 
http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kasbo-kar/740749_608.jpg
 

13-    الگوی فروش و بازاریابی خود را ترسیم کنید. این الگو، الگویی غیرضروری نیست. فروش و بازاریابی چیزی است که باعث رشد و ترقی کسب و کار شما می شود.

14-    الگوی رشد خود را ترسیم کنید. انتظار دارید در سال اول به چه میزان رشد برسید؟ سال های دوم و سوم چطور؟

15-    ساختاری قانونی برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. هر سازه قانونی ای مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در مورد بهترین سازه مناسب خود فکر کنید.

16-    مشخص کنید که برای شروع به کار به چه چیزهایی نیاز دارید. در مورد افراد، منابع و سرمایه مورد نیازتان فکر کنید. ایده آل ترین سطح و حداقل سطح را مشخص کنید.

17-    به شکلی بی طرف خطرات را تحلیل کنید. مشخص کنید که تا چه حد میزان ضرر و خسارت را می توانید متقبل شوید.

18-    اگر آماده هستید، شغل فعلی خود را رها کنید. اگر همه چیز به نظر خوب می آید، دل به دریا بزنید و تمام وقت خود را به کسب و کارتان اختصاص دهید.

19-    سرمایه خود را حفظ کنید. پس اندازتان را بیرون بکشید، از دوستان تان قرض بگیرید، به دنبال سرمایه گذار باشید یا سعی کنید وام خوبی از بانک بگیرید. حتی می توانید از ترکیبی از این موارد استفاده کنید.

20-    به دنبال منابع و کمک باشید. به یک مرکز تحقیق و توسعه کسب و کار بپیوندید و منابع محلی مورد نیاز خود را برای کسب موفقیت پیدا کنید.

21-    به دنبال مشتریان احتمالی بگردید. چشمان تان را باز کنید تا افراد یا کسب و کارهایی را که ممکن است مشتری شما شوند پیدا کنید. هر چه زودتر این اتفاق بیفتد بهتر است.

22-    نام تجاری تان را ثبت کنید. این مرحله، مرحله ای آسان اما ضروری است.

23-    یک نام کاربری مالیاتی ایجاد کنید. مسوولیت خود را در مورد مالیات فراموش نکنید.

24-    مالیات های استانی و بومی را فراموش نکنید.

25-    هرگونه مجوز یا گواهینامه مورد نیاز را تهیه کنید. ممکن است ثبت کسب و کار شما نیازمند جواز خاصی باشد.

26-    یک یا چند مشاور استخدام کنید. کارآفرینان باتجربه ای را پیدا کنید که می توانند در مراحل بعدی به شما کمک کنند.

27-    مکان های مناسب و کلیدی را برای کسب و کارتان پیدا کنید.

28-    برندی منحصر به فرد ایجاد کنید. مشخص کنید که چه چیزی باعث منحصر به فرد شدن کسب و کارتان می شود.

29-    شروع به ایجاد برندی شخصی کنید.

30-    محصول یا خدمات خود را مورد آزمایش قرار دهید. اگر مایل هستید آن را یک نمونه بنامید. اگر نمونه ای ندارید، باید به وجود بیاورید.

 
http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kasbo-kar/740750_243.jpg
 

31-    فروشندگان، تامین کنندگان و شرکای کلیدی را مشخص کنید.

32-    مسوولیت های کارفرمای خود را یاد بگیرید و اعمال کنید. شاید مجبور شوید امتیازها و مزایایی برای او در قبال این آموزش ها در نظر بگیرید.

33-    اولین کارمندان خود را استخدام کنید. حداقل تعداد کارمندان مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار را استخدام کنید.

34-    الگوی منابع انسانی و فرهنگ شرکتی را ترسیم کنید. چند دستورالعمل ایجاد کرده و کارمندانی را استخدام کنید که به آنها پایبند باشیند.

35-    شروع به فروش کنید. بیرون بروید و نمونه هایی از محصولات تان را به فروش برسانید.

36-    وب سایتی راه اندازی کنید. هر چه زودتر باید حضور آنلاین خود را ثبت کنید.

37-    کمپین بازاریابی دیجیتالی ایجاد کنید. بازاریابی دیجیتالی روشی ارزان، ساده و کارآمد است. سئو، بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای شروع کار هستند.

38-    هرجا که می روید، روابطی ایجاد کنید. ملاقات با مردم را مدنظر قرار دهید. شما هیچ گاه نمی دانید فردی که در کنارتان نشسته ممکن است به بهترین مشتری شما تبدیل شود.

39-    حداقل یک مشتری قابل اعتماد و طولانی مدت به دست آورید.

40-    از تخفیف ها برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. در مراحل اولیه شناسایی مشتریان جدید مهم تر از سوددهی کسب و کار است.

41-    از بازخورد مشتریان درس بگیرید و تغییراتی در محصولات یا خدمات خود اعمال کنید.

42-    در صورت لزوم کارمندان بیشتری استخدام کنید. اگر آمادگی دارید، گروه خود را گسترش دهید.

43-    عملکردهای خود را تغییر دهید تا کارآمدتر شوید. هیچ برنامه عملی ای کامل نیست. روش هایی برای بهبود آن پیدا کنید.

 
http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kasbo-kar/740751_408.jpg
 

44-    با استفاده از ابزارهای امنیتی مطمئن شوید که جریان مالی مثبتی دارید. 

45-    استراتژی فروش خود را مورد بررسی قرار دهید.

46-    استراتژی بازاریابی خود را مورد بررسی قرار دهید.

47-    برای توسعه زیربنایی خود سرمایه گذاری کنید. هرچه را باعث رضایت بیشتر مشتری می شود بهبود ببخشید.

48-    اطلاعات بیشتری در مورد صنعت خود به دست بیاورید. نگاهی به رقبای خود داشته باشید و در کنفرانس های مربوط به صنعت خود شرکت کنید.

49-    به یک راهبر فکری تبدیل شوید. با برگزاری همایش، نوشتن مقالات و میزبانی وبینارها (سمینارهای مجازی) خود را به عنوان یک قدرت به دیگران بنمایانید.

50-    پیشرفت خود را ارزیابی کرده و با توجه به آن، برنامه کسب و کار خود را تنظیم کنید. بسنجید که در نظر داشتید طی یک مدت خاص به چه میزان پیشرفت برسید و در واقع به چه چیزی رسیده اید و با توجه به آن انتظارات خود را نسبت به دوره های زمانی بعدی تنظیم کنید.

 



شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:15 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

۲۵ راه ‌حل ساده ۵ ثانیه‌ای برای کاهش وزن


  
 
وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، بیشتر مردم به یاد ورزش‌های سنگین و طاقت‌فرسا خواهند افتاد، آن‌قدر طاقت‌فرسا که عطای کاهش وزن را به لقایش می‌بخشند؛ اما اگر به خواندن این مقاله ادامه دهید با ساده‌ترین روش‌های موجود برای کاهش وزن آشنا خواهید شد و بعد از مدت کوتاهی شاهد کاهش شدید وزن خود خواهیدبودبدون آن‌ که کارسنگینی انجام داده باشید.

وقت اضافه برای کاهش وزن خود دارید؟ اگر پاسخ شما منفی است، نگران نباشید، رعایت این ۲۵ روش کاملا بهداشتی، تنها چند ثانیه در طول روز وقت شما را می‌گیرد. اگر فقط به رعایت کردن مداوم یکی از این ۲۵ روش عادت کنید و هیچ تغییر دیگری هم در برنامه غذایی یا ورزشی خود اعمال نکنید، بعد از مدتی شاهد تغییرات محسوسی در وزن و سلامت بدنتان خواهید بود. با اعمال تمامی این روش‌ها در برنامه روزانه خود می‌توانید به راحتی و بدون هیچ زحمتی در طی هر ماه ۱٫۵ کیلوگرم از وزن خود را کم کنید. باورتان نمی‌شود؟ پس با کجارو همراه شوید تا با این روش‌های شگفت‌انگیز کاهش وزن آشنا شوید.

۱. پیتزای خود را سبک‌تر کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/4fc883cc-8800-48fc-a84d-da7f5ebf7ad1-pizza.jpg

پیتزا غذایی خوشمزه است و دلیل محبوبیت آن‌ هم همین خوشمزگی است، بسیاری از افراد وقتی در رژیم غذایی برای کاهش وزن به‌سر می‌برند، علیرغم میل باطنی خود دست از این غذای لذیذ می‌کشند، اما شما لازم نیست به‌طور کلی قید خوردن این غذای گرد و خوشمزه را بزنید، بلکه فقط کافی است آن را سبک‌تر کنید. روش آن هم بسیار ساده است، تنها با یک دستمال‌کاغذی تمیز روغن موجود در سطح پیتزا را بردارید. طبق یک تحقیقات علمی که به تازگی انجام شده است، یک برش پیتزا که با این روش سبک‌تر شود حدود ۴۰ کالری سبک‌تر از یک پیتزای معمولی خواهد بود، یک انسان به‌طور عادی در طول یک سال حدود ۱۰ کیلوگرم پیتزا می‌خورد که اگر تمامی پیتزای مصرفی خود را به همین شکل سبک‌تر کنید به‌راحتی در طول یک ماه می‌توانید حدود ۹۰ گرم از وزن خود را کاهش می‌دهید.

۲. همبرگر خود را کاهوپیچ کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/d4f20d4c-b8c4-4553-8a0a-ac6ec057d2d8-lecttec.jpg

باز هم افراد بسیاری به خاطر کاهش وزن، لذت خوردن این غذای خوشمزه را مانند پیتزا بر خود حرام می‌کنند. یک همبرگر به‌طور عادی ۱۵۰ کالری و حدود ۲۲ کربوهیدرات دارد. اگر هر هفته یک همبرگر مصرف کنید و به‌جای اینکه آن را در نان قرار دهید، کاهو پیچ کنید به‌راحتی در طول یک سال از ورود ۷۰۰۰ کالری اضافی به بدن خود جلوگیری کرده‌اید و این یعنی ۱ کیلوگرم وزن اضافی در طول ۱ سال.

۳. به آب مصرفی خود لیمو اضافه کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/d0ab979d-4dff-4b9b-a3b3-a50fcd4ce28e-lemon.jpg

طبق نتایج یک تحقیق علمی که توسط محققین ژاپنی در سال ۲۰۰۷ صورت گرفته است، تکه‌های بریده شده لیمو، در قالب یک ریزمغذی می‌توانند از تجمع چربی‌ها در بدن و در نتیجه اضافه‌وزن جلوگیری کنند.

۴. برای خودتان بشقاب ۲۵ سانتیمتری بخرید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/a6f5b0fe-6cfa-48bc-b89d-529f5f49ac30-10-inches-plate.jpg

به عقیده پروفسور برایان وانسیک (Brian Wansink ) باید این واقعیت را درک کرد که استفاده از یک بشقاب با قطر ۲۵ سانتیمتر به جای استفاده از بشقاب‌های معمولی که قطری برابر با ۳۱٫۵ سانتی‌متر دارند، به راحتی می‌تواند از حجم غذای مصرفی شما بکاهد، آن هم بدون این‌ که به سلامتی بدن خود لطمه‌ای وارد کنید. حتی تمام مواد مورد نیاز آن را در هر وعده غذایی به طور کامل دریافت و احساس سیری نیز خواهید کرد. پس به بازار بروید و بشقاب ۲۵ سانتیمتری بخرید.

۵. از دقت در نوشیدنی مصرفی خود غافل نشوید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/0bbd9702-cb28-4b88-8675-3e95528c6c8e-Drink-Water-All-Day.jpg

بعد از هر ۲ لیوان نوشیدنی (غیر آب) که مصرف می‌کنید، ۱ لیوان آب بنوشید. به این ترتیب هم میل به نوشیدن سریع‌تر متوقف خواهد شد و هم تمایل به خوردن غذا در شما کاهش می‌یابد.

۶. نوع نوشیدنی خود را، خودتان انتخاب کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/6f404221-f282-4988-ac73-f49f32faf146-healthy-drink.jpg

اگر با دوستان خود برای سرو شام به بیرون از منزل رفتید و در رستوران از بین نوشیدنی‌های موجود، حق انتخاب‌های متعددی داشتید، سعی کنید تا آب گزینه انتخابی شما باشد چون به این شکل نسبت به دوستانتان که نوشیدنی‌های دیگری مانند نوشابه، آب گازدار یا حتی آب‌میوه انتخاب کرده‌اند، حدود ۴۰۰ کالری کم‌تر وارد بدن خود می‌کنید.

۷. در آشپزخانه خود یک آینه نصب کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/ca65fe5b-8460-4993-8b81-a50683d566bb-looking-in-the-mirror1.jpg

تحقیقات علمی نشان داده است که نصب آینه در کنار یخچال و یا کابینت خوراکی‌ها می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی در کاهش وزن و همچنین انتخاب غذاهای سالم به شما کمک کند. علت هم خیلی ساده است، این روش پیش پاافتاده باعث می‌شود تا با کمی تامل در انعکاس تصویر خود در آینه و دقت به آن، غذاهای سالم‌تری را از یخچال و یا کابینت خوراکی‌ها بردارید.

۸. تا زمانی که واقعا احساس گرسنگی نکرده‌اید، غذا نخورید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/fc079632-39ef-4bf8-a87e-0ea6894516de-hunger.jpg

به زمان توجه نکنید، چون ساعت به شما نمی‌گوید کی غذا بخورید، بلکه حواس خود را به سمت شکم‌تان ببرید تا این فرمان را به شما بدهد که چه زمانی وقت غذا خوردن است. به حرف شکم خود گوش دهید تا بعد از مدتی تغییر را احساس کنید، تغییراتی چون دیرتر خوردن وعده‌های غذایی و حتی کمتر خوردن شام.

۹. قبل از غذاخوردن مایعات بنوشید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/a360d7a4-bc59-4b4f-aaf8-65c44f8dcb5b-drinki-before-eating.jpg

قبل از این‌ که سر سفره غذا بروید، ۲ لیوان بزرگ آب بنوشید. اگر شستن دست‌های خود را قبل از غذا خوردن فراموش نمی‌کنید، می‌توانید به خودتان این عادت را هم بدهید که قبل از خوردن غذا، آب بنوشید. با انجام این کار با ولع زیاد پای سفره غذا نخواهید نشست، همچنین به طور ناخودآگاه از پرخوری پرهیز خواهید کرد. شرکت‌کنندگان در یک آزمایش علمی که در انگلستان صورت گرفته است، قبل از هر وعده غذایی حدود ۳۰ میلی‌لیتر آب مصرف می‌کردند که همین موضوع باعث شد در پایان ۹۰ روز ۱٫۳ کیلوگرم وزن کم کنند و این یعنی ۵٫۲ کیلوگرم در طول ۱ سال.

۱۰. برای غذاهای مصرفی خود جایگزین پیدا کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/4ea35341-8a57-4dc0-8346-86526fb64fef-swap.jpg

با یک تغییر بدون درد و البته خوشمزه در برنامه غذایی خود به راحتی از ورود ۵۵۰ کالری و ۳۸ گرم چربی اضافی به بدن خود جلوگیری کنید. برای اطلاع از این‌ که کدام غذاها را می‌توانید نسبت به یکدیگر جایگزین کنید، به این صفحه سر بزنید.

۱۱. به سمت پله‌ها بدوید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/4e31cef2-dc56-4f38-84b0-de12335e4d3b-stairs.jpg

اگر شرایط محل کار و یا منزل‌تان به شکلی است که در طول روز از آسانسور به طور مداوم استفاده می‌کنید، بهتر است استفاده از پله جایگزین آسانسور شود. در ساختمان‌هایی که ۵ طبقه و یا کمتر هستند، با این روش زودتر به مقصد خواهید رسید. طبق تحقیقات صورت گرفته، کارمندانی که در محل کار خود به جای آسانسور از پله استفاده می‌کنند، توانستند حدود ۱۵ دقیقه در روز از اتلاف وقت خود جلوگیری کنند. جالب است بدانید که در طول یک دقیقه استفاده از پله بیشتر از دویدن عادی کالری خواهید سوزاند.

۱۲. به تبلیغات تجاری توجه نکنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/e8739b01-7672-4e9a-b052-7634e212228e-food-commercial.jpg

دلیل هزینه بالای تبلیغات تجاری توجه و واکنش سریع مردم نسبت به آن‌ها به‌ویژه تبلیغات مواد غذایی است. در یک تحقیق علمی که نتایج آن در نشریه «روانشناسی سلامت» (Health Psychology) منتشر شده است، میزان اثرگذاری تبلیغات تلویزیونی مربوط به مواد غذایی مورد بررسی قرار گرفت. این میزان بسیار زیاد و گواه این موضوع بود که نگاه‌کردن به تبلیغات تلویزیونی مواد خوراکی باعث می‌شود مخاطبین آن‌ها بیشتر غذا بخورند.

۱۳. کانال تلویزیون خود را عوض کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/ae3a2169-cfad-4a02-a3bc-2b17700c327b-cooking-channel.jpg

تنها تبلیغات تلویزیونی مواد غذایی باعث نمی‌شود تا شما هوس غذا خوردن به سرتان بزند، بلکه نگاه کردن به برنامه‌ها و یا شبکه‌های آشپزی نیز این وسوسه را در شما ایجاد خواهد کرد. پس بهتر است تا می‌توانید از دیدن این نوع برنامه‌ها نیز اجتناب کنید.

۱۴. غذای خود را بیشتر بجوید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/5239b079-6f89-49f5-a71a-c2e34232a5e1-chewing.jpg

«طبیعت افرادی که غذای خود را کم بجوند، تنبیه خواهد کرد». این جمله متعلق به هوراس فلچر (Horace Fletcher) پیشگام عرصه سلامت غذا است که حدود ۱۰۰ سال پیش آن را گفت. علم امروز هم با این جمله کاملا موافق است که هر چه بیشتر غذای خود را بجوید، بدنتان زودتر خود را با حس سیری تطبیق می‌دهد و شما می‌توانید هر وقت که احساس سیری کردید، از غذا خوردن دست بکشید نه هر زمان که احساس کردید معده‌­تان پر شده است. همچنین از فواید دیگر طولانی‌­تر کردن عمل جویدن این است که می‌توانید مدت زمانی را که غذا با آنزیم‌های داخل دهان شما در تماس است، افزایش دهید که این کار عمل هضم در معده را بسیار راحت‌تر می‌کند و بعد از غذا خوردن احساس سنگینی نخواهید کرد.

۱۵. به اندازه کافی بخوابید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/4071711d-813a-4aa6-adda-a5cfdb4e5967-sleeping.jpg

تحقیقات علمی بسیاری گواه این موضوع است که افرادی که خواب شبانه کم­تری دارند، بیشتر از دیگران در معرض خطر اضافه‌وزن قرار دارند. اگر مجموع ساعات کم­تری در طول شب بخوابید، صبح روز بعد احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت. پس خواب کافی فراموش نشود.

۱۶. قبل از خرید کردن، سیب بخورید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/6b8210e8-f952-4a16-bb1c-8b7d21ef69cb-apple-eating.jpg

قصد خرید از مغازه خوراکی فروشی دارید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، قبل از رفتن به مغازه یک چیزی بخورید. تحقیقات علمی محققین دانشگاه کورنل (Cornell University) نشان­‌دهنده این موضوع است که اگر فردی قبل از خرید کردن غذایی سبک و ساده مانند سیب را میل کند، تمایل کم­تری به خرید مواد خوراکی ناسالم خواهد داشت. دلیل آن هم این است که خوردن وعده غذایی سالم، ذهن شما را هم سالم نگه خواهد داشت.

۱۷. خوراکی‌های ناسالم خود را پنهان کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/dcff657c-ea6b-434e-bc69-3bedd5da1024-cover-up.jpg

بر اساس نتایج یک آزمایش که در نشریه «بین‌المللی چاقی» (International Journal of Obesity  ) منتشر شده است، افراد شاغل در یک اداره، زمانی که ظرف غذای پیش روی آن­ها مات بود، نسبت به وقتی‌ که در مقابل آن­ها ظرف غذای شفاف قرار داده شده بود، شیرینی کم­تری را مصرف می­‌کردند، پس مواد غذایی را که باعث اضافه‌وزن می‌شود در ظرف‌های مات و غیر شفاف قرار دهید تا کم­تر تمایل به خوردن آن‌ها داشته باشید.

۱۸. خوراکی‌های سالم را در دسترس خود قرار دهید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/4c740f09-ba9d-47ff-9772-470a8bec5fde-healthy-food.jpg

طی ۲ آزمایش که به صورت مجزا انجام شد، ۲ نوع خوراکی که یکی سیب و دیگر ذرت بو داده بود، در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت. البته هر بار دسترسی راحت به یکی از این ۲ خوراکی متفاوت ایجاد شد. نتایج، گواه این موضوع بود که افراد به خوردن غذایی که دسترسی راحت‌تری به آن دارند، تمایل بیشتری نشان می‌دادند و میل آن­ها در انتخاب نوع خوراکی در اولویت پایین­‌تری قرار داشت.

۱۹. لباس متناسب با بدن ایده‌آلی را که در ذهن‌تان دارید، بپوشید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/b91d2864-468a-40af-80e2-234ce21b6079-drees-up.jpg

خانم کیتی ریکل (Katie Rickel) به عنوان یک متخصص روان­شناسی به این موضوع معتقد است که به جای پوشیدن لباس‌های گشاد و پشمی که کل بدنتان را می‌پوشاند، بهتر است لباس­‌هایی شیک و دل­خواه خود را بپوشید. چون پوشیدن این نوع لباس­‌ها باعث می‌شود احساس جذاب بودن به شما دست بدهد و همین موضوع مشوقی خواهد بود تا برای دست­یابی بیشتر به شکل ظاهری و تناسب‌اندام‌تان به نحوه مناسب‌تر و سالم‌تری غذا بخورید.

۲۰. با نوشابه رژیمی خداحافظی کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/a39fcb0f-5080-44fc-b101-cc1dfe19dc6d-Diet%20Soda.jpg

طبق نتایج تحقیقات صورت گرفته در مرکز علوم سلامت سن آنتونیو دانشگاه تگزاس (The University of Texas Health Science Center at San Antonio)، افرادی که در رژیم غذایی به سر می‌برند و نوشابه رژیمی می نوشند، از وزن بیشتری نسبت به افرادی که در طول رژیم خود از این نوع نوشابه‌ها استفاده نمی‌کنند، برخوردارند. هرچند که در تبلیغات نوشابه‌های رژیمی گفته می‌شود که هیچ ضرری ندارند، اما نتایج علمی گواه این است که این نوشابه‌ها برای کاهش وزن ضرر دارند.

۲۱. قهوه یا چای خود را تلخ بنوشید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/0270bf96-aab9-4008-84f3-b1920985c5ab-coffe-black.jpg

اگر با قهوه و یا چای خود شکر و شیر مصرف می‌کنید، باید بدانید که به طور ناخواسته مقدار زیادی کالری به بدن خود وارد می‌کنید. سعی کنید نوشیدنی خود را به صورت تلخ یا در نهایت با مقداری کمی از شیر کم‌چرب میل کنید. با رعایت این نکته با مصرف هر فنجان چای و یا قهوه از ورود ۱۰۰ کالری اضافه به بدن‌تان جلوگیری کرده‌اید و اگر این عدد را در تعداد دفعاتی که در طول ۱ سال چایی و یا قهوه می‌خورید ضرب کنید، متوجه خواهید که از حدود ۵ کیلوگرم اضافه‌وزن خود جلوگیری کرده‌اید.

۲۲. در کنار دست‌­تان مغز بادام نگه‌دارید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/bda2a0c4-0c8e-4344-aea6-ba7a6940a57e-almonds.jpg

به عنوان یک وعده سبک غذایی می‌توانید تعدادی مغز بادام خام در دسترس خود قرار دهید. هر مغز بادام غنی از پروتئین، چربی سالم، ویتامین ای (Vitamin E) و مواد مغذی دیگر است. باید این موضوع را هم یادآور شد که ارتباط مغز بادام با کاهش وزن بارها به اثبات رسیده است.

۲۳. دمای محیط اطراف خود را پایین نگه ‌دارید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/44fa415f-0de0-49e1-ad61-2f30f75f3c60-heat.jpg

طبق آزمایش دانشمندان دانشگاه پزشکی ماستریچ (Maastricht University Medical Center ) که در نشریه «روند غدد و متابولیسم» (Trends in Endocrinology & Metabolism)  در سال ۲۰۱۴ به چاپ رسیده است، دمای هوای بالا (گرم) که به طور معمول در اماکن مختلفی چون محل کار، مغازه‌­ها و مراکز خرید، منزل و حتی بیمارستان­‌ها پیش می‌­آید، به مرور زمان می­‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلفی مانند چاقی شود. در نتیجه سعی کنید دمای هوای محیطی را که به طور مداوم در آن حضور دارید، پایین نگه داشته تا از اضافه‌وزن خود جلوگیری کنید.

۲۴. عادت نشستن روی صندلی را ترک کنید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/9b94fe86-201b-4217-9d12-6b7d24f32cf0-chair-away.jpg

طبق نتایج تحقیقات دانشمندان در دانشگاه چستر انگلستان (University of Chester in the United Kingdom ) استفاده از میزهای کاری بلند (به شکلی که برای استفاده از آن‌ها نیازی به نشستن روی صندلی نباشد) می‌تواند به شما کمک کند تا روزانه ۱۱۴ کالری بیشتر بسوزانید. اگر فرض کنیم در طول سال ۲۶۱ روز کار می‌کنید، با رعایت این فن ساده حدود ۴٫۵ کیلوگرم از وزن خود را کم خواهید کرد.

۲۵. هر چندوقت یک ­بار رنگ بشقاب خود را تغییر دهید

http://94.persianfun.info/img/94/10/27-kahesh-vazn/96c45670-465c-464a-9044-ac7452b1bd51-colorful-plate.jpg

شاید باور نکنید، ولی با اجرای آخرین روشی که در این مقاله کجارو برای شما آورده شده است، به راحتی می‌توانید جلوی پرخوری خود را بگیرید. طبق تحقیقات دانشمندان دانشگاه کورنل آمریکا (Cornell University ) افراد می‌توانند با تغییر مداوم در رنگ بشقاب غذای‌شان، میزان غذای مصرفی خود را کاهش دهند. دانشمندان این تحقیق معتقد هستند که‌ این کار باعث می‌شود تا ذهن فرد به جای مصرف غذا متوجه تغییراتی شود که چشم آن را می‌بیند و همین موضوع باعث کاهش در میزان غذایی مصرفی می‌­شود.

امیدواریم شما مخاطب عزیز کجارو از خواندن این مقاله لذت برده باشید و با رعایت این موارد ساده و البته آسان، نه ‌تنها جلوی اضافه‌وزن خود را بگیرید، بلکه از برنامه غذایی سالم‌تر و در نتیجه زندگی شادتری برخوردار شوید.



شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:13 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

ویژگی هایی که باعث ترشیدگی دختران می شود


 


تا به حال فکر کرده اید چرا بعضی افراد این همه طرفدار دارند و محبوب همه هستند اما بعضی دیگر ... انگار کسی دوست ندارد حتی نزدیکشان بشود؟ خب، دسته اول مهره مار ندارند (شما که به این جور خرافات اعتقاد ندارید؟!) بلکه خصوصیاتی دارند که باعث محبوبیتشان می شود، یا بهتر بگوییم فاقد خصوصیاتی هستند که آدم ها را از آنها براند. چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از شماها فاصله بگیرند؟ اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات هفتگانه را در اسرع وقت در خودتان از بین ببرید. چون هیچکس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.

 1. دخترهایی که برای خودشان "مرد" شده اند!

متاسفانه شمار این جور دخترها در دنیای امروز روبه افزایش است و جالب اینجاست که آنها اصلا از دافعه های خودشان خبر ندارند و به "مردانگی" خودشان کاملا افتخار می کنند. آنها زنان دیگر را ضعیف، ناتوان، ظریف و وابسته می دانند و اصلا حاضر نیستند به عنوان جنس زن به آنها نگاه شود. لباس های مردانه، کارهای مردانه، بازوهای قوی و برجسته و صدای کلفت و مردانه از چیزهای مورد علاقه آنهاست که با آن فخر می فروشند و ظرافت های زنانه را باعث سرافکندگی خود می دانند.
زنان مردنما همانقدر برای دیگران دافعه دارند که مردان زن نما حال شما را بد می کنند. زن، زن آفریده شده و مرد، مرد، و هر کدام از این دو جنس در قالب خصوصیات خودشان است که جذابیت دارد، قدرت دارد و می تواند کارهایش را راه بیندازد. البته این جور دختران می توانند به خوبی جای پدر را برای بچه هایشان پر کنند اما متاسفانه مجرد می مانند، چون پدر بچه ها دنبال "همسر" خوبی برای خود می گردد!

 2. دخترهای خرافاتی

اگر اولین سوالی که در هنگام آشنایی با افراد می پرسید این است که متولد چه ماهی هستند، اگر پای دکه روزنامه فروشی می ایستید و فال این ماهتان را در تمام مجلات می خوانید، اگر در کتابخانه اتاقتان انواع گوناگون کتاب های تعبیر خواب، فال قهوه، طالع بینی هندی، چینی، رومی، فرانسوی و ... است، اگر به خودتان انواع سنگ های ضد چشم زخم، ازدیاد حافظه، مهره مار، سنگ ماه تولد، سنگ سیاره ژوپیتر و از این جور چیزها آویزان کرده اید و اگر پاتوق شما خانه معروف ترین فال قهوه گیر شهر است که برای رسیدن به آرزوها و خواسته های مختلفتان نسخه های عجیب و غریب می پیچد، باید بگوییم که سرگرمی خوبی دارید اما خیالتان را راحت کنیم: متاسفانه در طالع شما هیچ ازدواج موفقی دیده نمی شود!

می دانید چیست، متاسفانه مردها سر از اسرار ماوراءالطبیعه در نمی آورند و اصلا نمی توانند شما را درک کنند. آنها واقع بین هستند و اکثرا همه چیز را از دید عقل و تجربه میبینند، به خاطر همین ذاتا از این جور کارها دل خوشی ندارند. البته که مهم نیست آنها چه فکری در مورد شما می کنند، اما ... خواهش می کنیم به خاطر خودتان هم که شده کمی منطقی باشید!

 3. دخترهای خانم معلم

من یکی از آنها را می شناسم. او مثل یک وجدان آگاه "اکسترنال" است که به من وصلش کرده باشند: مدام مسائل و باید و نبایدهای بهداشتی، روانشناختی، علمی، اجتماعی، سلامت، تغذیه و خلاصه هر چیز دیگری که راجع به آن مطالعه ای داشته را به من گوشزد می کند.

او مرتب یادآوری می کند که موقع ظرف شستن بهتر است دستکش بپوشم، موقع رد شدن از خیابان خیلی احتیاط کنم، بزرگترها را نباید به اسم کوچک صدا کنم، کلم بروکلی برای سلامتی مان خیلی خوب است، چت کردن کار بدی است، موقع کار با کامپیوتر باید صاف نشست، و هیچ وقت نباید از چراغ قرمز رد شد! و خدا نکند که من بخواهم دست از پا خطا کنم و این دستورات را نادیده بگیرم، مثلا خدای ناکرده بروم سینما و پفک و چیپس با سس تند بخورم!

البته او خیلی دختر خوب و شایسته ای است، اما هیچ وقت نمی توانم از بودن با او لذت ببرم. (بیچاره همسرش!) بد نیست بدانید که همه ما آدم ها علاوه بر والد، بالغ و کودک درون، یک "معلم" درون هم داریم که اینها را به ما گوشزد می کند اما فرقش این است که گاهی می توانیم خاموشش کنیم و کمی از شیطنت هایمان لذت ببریم. معلم بازی به شدت دیگران را از شما فراری می دهد.

 4. دخترهای پول پرست

نیازی به توضیح نیست که اینها چه جور دخترهایی هستند. این دخترها نشانه هایی دارند که طرف مقابلشان خیلی زود آنها را می شناسد: آنها مدام در مورد مسائل مالی حرف می زنند، اولین سوالاتی که می پرسند در مورد میزان درآمد، مدل ماشین، محل زندگی، وضعی اقتصادی خانواده و این قبیل است و اگر در چشم انداز آینده یک رابطه احتمال بحران مالی یا احیانا اجبار به قناعت را ببینند بلافاصله محو می شوند!

قضیه خیلی ساده است، دختری که دنبال جیب طرف مقابلش است در روزهای سخت به درد نمی خورد. رابطه عاطفی با چنین دخترانی بی نهایت شکننده و نامطمئن است و همسرشان تحت استرس زیادی قرار دارد. اگر چنین دختری هستید متاسفانه طرفداری ندارید؛ پسرها هم می خواهند با کسی ازدواج کنند که آنها را به خاطر خودشان بخواهد، نه جیبشان (آنها هم دل دارند!)، همانطور که شما دوست دارید طرف مقابلتان شما را به خاطر خودتان بخواهد نه ظاهرتان.

 5. دخترهای انحصارطلب

دخترهای انحصارطلب خیلی خوبند، فقط یک ایراد بزرگ دارند: آنها روزگار همسرشان را سیاه می کنند! آنها می خواهند تمام زندگی طرف مقابلشان شوند و این اصلا منطقی نیست. همه خانم ها دوست دارند در مرکز توجه مرد زندگی شان باشند اما این توجه حد و مرزی دارد که دخترهای انحصارطلب از آن بی خبرند.

آنها تنها زمانی شادند که احساس کنند تمام توجه مرد زندگی شان به آنهاست و اگر او کوچکترین توجهی به دیگران یا به مسائل و جنبه های دیگر زندگی اش بکند اوقاتشان تلخ می شود. حتی ممکن است تبدیل به افرادی کنترلگر شوند و مدام همسرشان را چک کنند و مثل سایه دنبالش باشند.

البته در ابتدای آشنایی خودبخود طرف مقابل ما تمام زندگی مان می شود اما اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند ما را از کار و زندگی می اندازد. هر فردی در کنار ازدواجش، که البته جنبه بسیار مهمی از زندگی اش است، لازم است به خانواده اش، کارش، تفریحات و دوستانش و علایق دیگرش هم به اندازه خودشان توجه کند؛ همچنین به فردیت خودش به عنوان یک انسان مستقل. این دخترها جلوی رشد و پیشرفت همسرشان را می گیرند، و هیچ مردی هم این را نمی خواهد.

 6. دخترهای خودباخته

دخترهای خودباخته را حتما می شناسید: آنها به خاطر رابطه شان از همه چیزشان می گذرند و حاضرند تمام زندگی شان را برای طرف مقابلشان فدا کنند. آنها از خود گذشته هایی هستند که همیشه در دسترسند، هرگز ناراحت و دلخور نمی شوند، همیشه دنبال راضی کردن طرف مقابلند، هیچ اولویتی برای خودشان قائل نیستند، از نیازهای خودشان می گذرند تا به نیازهای مرد زندگی شان برسند، به فکر رشد و پیشرفت شخصی نیستند و بالاخره همه زندگی شان در رابطه شان خلاصه می شود.

این جور دخترها همه این کارها را به خاطر خشنود کردن طرف مقابل انجام می دهند، اما برعکس آنچه خودشان فکر می کنند به جای راضی کردن طرف مقابل او را از خود می رانند. آنها در نهایت به افرادی بی هویت و به شدت وابسته تبدیل می شوند که همه بار زندگی شان روی دوش همسرشان خواهد بود.

گاهی اینطور به نظر می رسد که دخترهای سر به زیر حرف گوش کن بیشتر مورد توجه هستند، اما آنها بعد از مدتی بی نهایت کسل کننده می شوند. در واقع دخترهایی که در حد خودشان استقلال و هویت دارند و به دنبال رشد شخصی خودشان هم هستند برای همه جذابترند.

 7. دخترهای غرغرو

این آخرین مورد است اما بیشتر از تمام مواردی که تا اینجا خواندید آدم ها را از شما فراری می دهد. واقعا چه کسی دلش می خواهد یک نفر مثل رادیوهای قدیمی مدام زیر گوش وزوز کند، آن هم از نوع غرغر؟! از نزدیکترین مردی که دم دستتان است سوال کنید چه چیز بیشتر از همه روی مخش می رود و او به شما خواهد گفت که یک آدم غرغرو. غرغروها انرژی آدم را تحلیل می برند و واقعا روی اعصاب راه می روند و متاسفانه خودشان هم متوجه نمی شوند که چقدر این کارشان بیهوده است.

وقتی مدام غرغر می کنید دیگر کسی به حرف های شما گوش نمی دهد و محتوای حرف هایتان را نمی فهمد؛ اگر هم تا به حال با غرغر توانسته اید به هدفتان دست پیدا کنید و کسی را مجبور به کاری بکنید فقط برای این بوده که از دستتان خلاص شوند و شما را از سر وا کنند، نه هیچ چیز دیگری.

البته که شما حق دارید خواسته هایتان را از دیگران بخواهید یا شکایت هایتان را مطرح کنید اما چطور است یک شیوه موثرتر و جذاب تر برای این منظور پیدا کنید؟ شاید هم خواسته هایتان نیاز به بازبینی داشته باشد. مطمئنا اصلا دوست ندارید کسی توی دلش به شما بد و بیراه بگوید.



شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:8 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

 

در زندگی همه ما پیش آمده که برخی اصطلاحات را بدون دانستن ریشه و وجه تسمیه اش بکار ببریم و یا یک رسم و آداب خاص را به صرف تقلید از پیشینیان خود، بدون اینکه بدانیم چیست و از کجا آمده انجام داده باشیم. شاید اصلاً این موضوع برای شما اهمیت نداشته باشد و از بکار بردن اصطلاح و انجام دادن آن رسم بدون دانستن اصل و ریشه آن هم راضی بوده باشید، ولی جالب بودن قضیه و اینکه شاید دانستن آن برای شما هم جذاب باشد، ما را بر آن داشت که مطلبی با عنوان «دانستنی های جالب» را به صورت سریالی برای شما تدارک ببینیم و در اختیارتان قرار بدهیم.

 این مطلب علاوه بر پرداختن به موضوعات بالا، دانستنی ها و نکات جالب، به برخی از باورهای غلطی که بین مردم رایج است نیز پرداخته و سعی در اصلاح آنها خواهد داشت. امیدواریم مورد استقبالتان قرار بگیرد.

مثل همیشه ما را با نظراتتان یاری کنید.

*********
ایران بزرگترین صادرکنندهٔ کتیرا در جهان است.

دانستنی‌ های جالب (36)



چین بیشتر از هر کشوری همسایه دارد، چین با 13 کشور هم مرز است.

دانستنی‌ های جالب (36)



 شلوغ ترین مکان دنیا کندوی زنبور عسل است.

دانستنی‌ های جالب (36)



 خوردن کاهو مانع ریزش و سفید شدن موها می گردد.

دانستنی‌ های جالب (36)



اسید معده کرکس‌ها به طور باورنکردنی قدرتمند است به طوری‌که در مطالعات انجام شده مشخص شد که معده این جاندار قادر است حتی استخوان‌ها و فلزات را ذوب کند.

دانستنی‌ های جالب (36)



مورچه بولداگ سیاه در استرالیا با یک گاز میتواند انسانی را از پا درآورد.

دانستنی‌ های جالب (36)



سال 1889 میلادی برای اولین بار توت فرنگی به شکل امروزی وارد بازار شد.

دانستنی‌ های جالب (36)



اندازه قلب هر کس به اندازه مشت اوست.

دانستنی‌ های جالب (36)



نقره صدها بار از مواد ضدعفونی قوی تر است و 650 نوع میکروب را از بین می برد.

دانستنی‌ های جالب (36)



هند بزرگترین کشور تولید کننده ی شیر از نظر مقدار در جهان است.

دانستنی‌ های جالب (36)



زرافه ها هفت مهره در گردن دارند. برای یک پستاندار طبیعی نیست که هفت مهره در گردن داشته باشد اما گردن دراز یک زرافه ی بالغ 7 مهره دارد.

دانستنی‌ های جالب (36)



جنین در رحم مادر می تواند سکسکه کند.

دانستنی‌ های جالب (36)



بر طبق قوانین عربستان اگر مردی اجازه ندهد زنش چای بخورد، آن زن می تواند طلاق بگیرد.

دانستنی‌ های جالب (36)



کانگورو قادر نیست عقب عقب راه برود.

دانستنی‌ های جالب (36)



گورکن تنها حیوانی است که مانند انسان جذام می گیرد.

دانستنی‌ های جالب (36)



آمریکا، آلاسکا را متری فقط 2 سنت از روسیه خرید.

دانستنی‌ های جالب (36)


شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, :: 9:3 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali