درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید كارمن به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه است
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
مطالب علمي و آموزنده و جالب
به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه




تاثیر تشعشعات موبایل بر سلامت انسان

بحث تاثیر تشعشعات موبایل و دکل های مخابراتی بر سلامت انسان موضوعی است که طی سال های گذشته دغدغه ای جدی در بین مردم بوده و در شرایطی که تلفن های همراه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان ها تبدیل شده اند همیشه این نگرانی وجود داشته که آیا تشعشعات امواج موبایلی برای سلامت انسان مضر است؟

پروفسور سمیعی به تازگی اینگونه اعلام کرده که هنوز هیچ تحقیقی مثبت یا منفی بودن تاثیر تشعشعات موبایلی بر سلامت انسان را تایید نکرده است.

موضوع تاثیر تشعشعات موابیل و دکل های مخابراتی بر سلامت انسان مورد توجه رییس جمهور نیز قرار گرفته و طبق دستور کارگروهی متشکل از نهادها و سازمان های مختلف مسئول پیگیری این مسئله شده اند. در این زمینه در سطح بین المللی هم تاکنون اظهارنظرهای متعددی صورت گرفته و در کشورهای مختلف بررسی های متعددی روی این مقوله انجام شده است.



بر اساس این بررسی ها گاهی عده ای از مخاطرات جدی امواج موبایلی خبر داده اند اما عده ای از کارشناسان ایرانی همچنان تاکید دارند که مضر بودن تشعشعات رادیویی، به طور کامل تایید نشده است.

اما پروفسور مجید سمیعی، جراح برجسته ایرانی در سطح دنیا به تازگی در یک بخش خبری به اظهارنظر در این زمینه پرداخته و اینگونه اعلام کرده که تاکنون هیچ تحقیقی، مثبت یا منفی بودن تاثیر این تشعشعات بر سلامت انسان را تایید نکرده است.

البته پیش از این نیز بارها به این موضوع اشاره شده بود و به عنوان مثال مدیرکل صدور پروانه سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره توضیح داده است، امواج و اشعه ها به دو دسته تقسیم می شوند که در این میان دسته اول قابلیت یونیزه کردن دارند و دسته دوم فاقد این قابلیت محسوب می شوند اما دسته ای که یونیزه کننده نام گرفته، دارای فوتون های بسیار قوی است که از مواد رادیواکتیو تشکیل شده و دارای خاصیت تخریب ژنتیک در بدن خواهد بود.

عظیم فرد، مدیرکل صدور پروانه، سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می گوید: «اکنون بحث های مختلفی درباره اثرات تشعشعات موبایلی مطرح می شود اما باید توجه داشت که تشعشعات موبایلی جزو امواج رادیویی محسوب می شوند که امواج رادیویی نیز از امواج غیریونیزه به شمار می روند، بر همین اساس تاکنون هیچ گزارش بین المللی مبنی بر مضرات تشعشعات غیریونیزه رادیویی وجود نداشته و مشاهده نشده است.

چشم در مقابل اشعه حساس تر است

مدیرکل صدور پروانه سرویس های رادیویی همچنین عنوان کرده است: «البته در برخی موارد امواج رادیویی حالت گرمازا داشته و در نهایت می توانند تا حدی پوست را مورد تاثیر قرار دهند اما هیچ گاه حرارت و گرمای آنها به عمق پوست نرسیده و تنها در حد سطح باقی می ماند و به همین دلیل گفته می شود چشم در برابر این تشعشعات نسبت به سایر اعضای بدن از حساسیت بیشتری برخوردار است چرا که چشم تنها عضو خارجی بدن است که تنها به واسطه یک لایه نازک از آن محافظت می شود.»

به گفته فرد، از سال ها قبل در دنیا مطالعاتی درباره امواج موبایلی صورت گرفته و در این میان کمیسیون بین المللی حفاظت در مقابل تابش غیریونیزه استانداردی را در این زمینه تعریف کرده که در حال حاضر در ایران و 87 کشور دیگر براساس این استاندارد تجهیزات خود را مورد بررسی قرار می دهند.

او درباره اینکه چرا امواج رادیویی خاصیت یونیزه کردن ندارند نیز توضیح داد:«برای یونیزه شدن 10 تا 25 الکترون ولت انرژی لازم است که امواج رادیویی چنین قدرتی را ندارند.»

مدیرکل صدور پروانه سرویس های رادیویی به حساسیت هایی که مردم کشورهای مختلف نسبت به تشعشعات موبایلی و دکل های موبایل دارند اشاره کرده و گفته: «بر همین اساس اپراتورهای مختلف در دنیا تلاش کرده اند تا برای دکل های خود اشکال مختلفی در نظر بگیرند که حساسیت مردم نسبت به آنها کمتر شود.»

این کارشناس حوزه ارتباطات همچنین گفته، در حوزه تشعشعات، سازتمان بهداشت جهانی نیز در این زمینه بررسی های متعددی صورت داده اما تاکنون هیچ مستندی مبنی بر سرطان زا بودن این تشعشعات از سوی این سازمان اعلام نشده است.

فرد در پاسخ به این سوال که آیا امواج ماهواره ای جزو امواج یونیزه به شمار می روند، توضیح داد: «امواج ماهواره ای نیز جزو امواج غیریونیزه محسوب می شوند و مشکلی برای سلامت ایجاد نمی کنند اما اگر فرکانس هایی که در این زمینه وجود دارد از حدی قوی تر شود، فرستنده ماهواره اشباع شده و عملا تصویر آن خراب می شود.»

شرط عقل، دوری از خطر نیست؟

فرد می گوید: «معمولا ایجاد یک کانال ماهواره ای و حفظ آن امر به نسبت دشواری محسوب می شود اما برای از کار انداختن آن حتی با توانی در حد یک باتری 15 ولتی می توان اختلال ایجاد کرد و بر همین اساس ایجاد اختلال برای این شبکه ها به راحتی امکانپذیر است و مشکل خاصی ایجاد نمی کند.»

البته در مقابل این عقیده که تاثیرات مخرب تشعشعات رادیویی هنوز ثابت نشده، این نقد وجود دارد که چطور می توانیم درباره عواقب و اثرات بلندمدت یک پدیده اینچنین با اطمینان صحبت کنیم، آن هم در حالی که علم پزشکی مدام در حال پیشرفت است و بارها یافته های قبلی پزشکان با یافته های جدید مغایرت پیدا کرده؟

سال ها پیش که مایکروویو وارد خانه های اروپایی ها شد کسی از عواقب بلندمدت آن اطلاعی نداشت تا امروز که به مردم کشورهای توسه یافته توصیه می شود حتی المقدور از این وسیله استفاده نکنند؛ بنابراین عقل سلیم حکم می کند که از پدیده های غیرطبیعی که نمی توانیم نسبت به عوارض بلندمدت آن اطمینان صددرصدی داشته باشیم حتی الامکان دوری کنیم و تا زمان اثبات شدن خطرات، دست روی دست نگذاریم.



پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:, :: 5:26 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

جهانیان چگونه وزن کم می کنند ؟

در گوشه و کنار دنیا، افراد به دنبال روش هایی هستند که به آنها در کاهش وزن کمک کند. در برخی کشورها عادت های خاصی وجود دارد که پیروی از آنها به ما نیز می تواند کمک کند وزنمان را متناسب نگه داریم؛ مثلا در برخی از کشورهای اروپایی وقتی وارد رستوران می شوید، روی میزتان سوپ و آب معدنی می گذارند تا با خوردن آنها کمی حجم معده تان پر شود.

http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/01.jpg


برعکس، در کشوری مثل کانادا اگر آب بخواهید، باید سفارش بدهید و به همین علت بیشتر افراد وسوسه می شوند نوشابه های گازدار سفارش دهند. شاید اگر رستوران دارهای کانادایی روش رستوران دارهای اروپایی را در پیش بگیرند، به سلامت عمومی مردمشان کمک بیشتری شود. در این مطلب با راهکارهایی آشنا می شوید که در کشورهای مختلف دنیا رواج دارد و مردم با به کار بستن آنها به حفظ تناسب اندامشان کمک می کنند.

هلندی ها

دوچرخه سواری می کنند


http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/02.jpg


در هلند تعداد دوچرخه ها از تعداد آدم ها بیشتر است. آمار نشان می دهد تعداد هلندی ها 16.5 میلیون نفر است در حالی که دوچرخه های آنها به 18 میلیون دستگاه می رسد. 40 درصد هلندی ها با دوچرخه سر کار می روند. در حالی که در کانادا این تعداد به 1.2 درصد می رسد. حتی در آمستردام چراغ راهنمایی برحسب سرعت دوچرخه ها تنظیم شده است. یک گردش کوتاه با دوچرخه به سوخت 500 کیلوکالری انرژی کمک می کند و اگر مدت زمان یا مسافت را طولانی تر کنید یا با شدت بیشتری پا بزنید، این مقدار به 1000 کیلوکالری هم می رسد. هلندی ها تقریبا 34 کیلومتر در روز رکاب می زنند و واضح است که نباید چاق شوند.

فرانسوی ها

سر میز غذا گپ می زنند


96 درصد فرانسوی ها شام را کنار هم می خورند و ترجیح می دهند در طول غذاخوردن با هم گپ بزنند. زمانی که صرف خوردن پیش غذا می شود در روزهای کاری در فرانسه 33 دقیقه و در آخر هفته 43 دقیقه است اما در کانادا طی 20 سال گذشته، تعداد دفعاتی که خانواده ها کنار هم غذا می خورند، مدام در حال کاهش است. بررسی ها نشان داده افرادی که کنار هم و در حال گپ زدن غذا می خورند، حجم کمتری از غذا را دریافت می کنند و سریع تر سیر می شوند.

سوئیسی ها

موسلی دوست دارند


موسلی غذایی شامل جوی دوسر، میوه و گردو است که بیش از 100 سال سر سفره سوئیسی ها سرو و به عنوان صبحانه یا میان وعده عصر مصرف می شود. این غذا حاوی فیبرهای محلول و نامحلول است که تا 10درصد چربی بد خون را کاهش و حس سیری را افزایش می دهد. البته انواع صنعتی این غذا حاوی قند فراوانی است که برعکس زمینه ساز چاقی می شود.

هندی ها

عاشق یوگا هستند


http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/03.jpg


بیشتر افراد یوگا را به عنوان ورزش ضداسترس می شناسند و کمتر کسی فکر می کند یوگا باعث کاهش وزن می شود اما بررسی ها نشان داده حجم توده بدنی در کسانی که عادت به انجام این ورزش دارند، در مقایسه با سایر افراد پایین تر است. یوگا را باید با شکم خالی انجام داد. به این ترتیب تمرین های آن به عضله سازی مخصوصا در ناحیه شکم کمک می کند و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. از سوی دیگر، یوگا تمرکز را بالا می برد و درنتیجه فرد به حس سیری و گرسنگی خود توجه بیشتری پیدا خواهدکرد.

تایلندی ها

غذایشان را پر از ادویه می کنند


غذاهای تایلندی، از پرادویه ترین غذاهای دنیاست. گرچه مصرف زیاد فلفل در غذا به افزایش سرعت سوخت و ساز بدن کمک می کند اما مهم تر از آن، این است که افراد غذاهای تند را کمتر و آرام تر می خورند. افرادی که خیلی تند غذا می خورند، مثل مردم آمریکای شمالی، متوجه حس سیری در خود نمی شوند و بیش از نیاز بدن کالری دریافت می کنند. از سوی دیگر، برخی مواد غذایی خاص رژیم آسیایی ها مثل زنجبیل نه تنها به لاغری بلکه به ترشح دوپامین نیز کمک می کند و باعث خوش خلقی می شود. دارچین نیز از دیگر ادویه هایی است که طعم بسیار خوبی به غذاها می دهد و خاصیت لاغرکنندگی دارد.

انگلیسی ها

پیمانه های کوچکی دارند


از جنگ جهانی دوم به بعد، انگلیسی ها یاد گرفته اند که پیمانه های کوچک تر استفاده کنند. غذاهای انگلیسی اغلب پرکالری و چرب است اما پیمانه ها دریافت حجم اندک غذا، مانع چاقی مردم انگلیس شده است.

نروژی ها

اهل گردش دسته جمعی هستند


http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/04.jpg


یکی از فعالیت های مورد علاقه نروژی ها گردش و پیاده روی همراه اعضای خانواده است. زمان برای نروژی ها اهمیت ندارد و از هر فرصتی برای تفریح و خوشگذرانی در طبیعت استفاده می کنند. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کانادا، طی 20 سال گذشته میزان زمانی که مردم به پیاده روی اختصاص می دهند، مدام در حال کاهش است.

روس ها

میوه و سبزی می خورند


51 درصد روس ها مزرعه دار هستند و تقریبا اکثرشان وقتی را برای تفریح به کشت و کار در باغ و مزرعه اختصاص می دهند. بیشتر روس ها میوه و سبزی را خود پرورش می دهند و به همین دلیل میزان سموم این مواد کمتر و ارزش غذایی شان بالاتر است.

فنلاندی ها

اهل پیاده روی هستند


فنلاندی ها علاقه زیادی به پیاده روی طولانی مدت دارند. آنها کفشی سبک و ارزان در خانه دارند که مخصوص پیاده روی است و چند روز یک بار، کوله می بندند، عصا به دست می گیرند و برای پیاده روی عازم می شوند. بررسی ها نشان داده پیاده روی طولانی تا 65 درصد سوخت و ساز را بالا می برد و بهترین ورزش برای تناسب اندام است.

ژاپنی ها

به خواب نیمروزی عادت دارند


http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/05.jpg


ژاپنی ها عادت دارند 20 تا 30 دقیقه در طول روز بخوابند. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کورنل نشان داده کم خوابی احتمال چاقی و اضافه وزن را بالا می برد. به گفته محققان، هورمون لپتین دریافت کننده فرمان حس سیری از مغز و هورمون کرلین اعلام کننده حس گرسنگی است. در افراد کم خواب میزان ترشح این دو هورمون متعادل نیست. میزان لپتین پایین و میزان گرلین بالاست پس فرد کم خواب به جای آنکه احساس خستگی کند، احساس گرسنگی می کند. به همین دلیل ژاپنی ها به جای خوردن میان وعده ترجیح می دهند کمی بخوابند.

آلمانی ها

صبحانه مفصلی می خورند


75درصد آلمانی ها به خوردن صبحانه کامل عادت دارند و نان، میوه و غلات کامل جز برنامه همیشگی صبحانه شان است. تحقیقات پژوهشگران انگلیسی نشان داده کسانی که صبحانه کامل نمی خورند با دیدن مواد غذایی پرکالری تحریک می شوند اما افرادی که صبحانه کاملی می خورند، میلی به خوردن میان وعده از خود نشان نمی دهند.

ویتنامی ها

به سحرخیزی عادت دارند


شاید ویتنامی ها سحرخیزترین مردم دنیا باشند. آنها عادت های درستی مثل ورزش کردن و مصرف صبحانه کامل دارند که به حفظ تناسب اندامشان کمک می کند. تحقیقات انجام شده توسط محققان انگلیسی نشان داده افراد سحرخیز در مقایسه با کسانی که تا ظهر می خوابند، سالم ترند و چون شب ها سریع تر به رختخواب می روند، هورمون هایشان منظم تر ترشح می شود که این موضوع خود در پیشگیری از چاقی موثر است.

ایتالیایی ها

خانه را خنک نگه می دارند


http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/06.jpg


ایتالیایی ها ترجیح می دهند به جای خریدن مواد غذایی آماده، تمام مواد لازم را خود تهیه کنند مثلا به جای استفاده از رب گوجه فرنگی، خودشان گوجه فرنگی می پزند و به مقدار کمتر در غذا استفاده می کنند یا به جای روغن های صنعتی ارزان تر از روغن زیتون طبیعی اما به مقدار کم استفاده می کنند. به همین دلیل کالری غذاهای آنها پایین اما ارزش تغذیه ای شان بالاست. در ضمن، یکی دیگر از شگردهای ایتالیایی ها برای لاغرماندن، خنک نگه داشتن خانه است. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه تورین ایتالیا نشان داده کسانی هستند که در خانه هایی با دمای 20 درجه سانتی گراد زندگی می کنند. خنک نگه داشتن خانه باعث می شود بدن برای گرم کردن خود انرژی بیشتری بسوزاند.

مجاری ها

ترشی دوست دارند


مجارها دوست دارند سبزی ها را به شکل ترشی خانگی و همراه با سرکه مصرف کنند. سرکه فشار خون و قند خون را پایین می آورد واز تشکیل بافت چربی جلوگیری می کند، اما باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کرد. البته ترشی های صنعتی حاوی نمک فراوانی هستند که روند چاقی را تسریع می کند.

لهستانی ها

دور هم غذا می خورند


وقتی در خانه غذا می خورید، خیلی راحت می توانید انتخاب کنید که چه بخورید. لهستانی ها بیشتر اوقات در خانه و دور هم غذا می خورند و فقط 5 درصد بودجه ماهانه خود را صرف غذاخوردن در رستوران می کنند اما در برخی کشورها مثل کانادا، مردم حداقل 30درصد بودجه ماهانه خود را به غذاخوردن در رستوان ها اختصاص می دهند. این در حالی است که در رستوران، غذاها در مقایسه با خانه چرب تر و ناسالم تر هستند و احتمال ابتلا به اضافه وزن را افزایش می دهند.

http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/07.jpg


مکزیکی ها

زود شام می خورند


مکزیکی ها خیلی سریع تر از مردم سایر کشورها و بین ساعت 5 تا 6 عصر شام می خورند. به همین دلیل هرگز با شکم پر به رختخواب نمی روند. از سوی دیگر، چون صبح ها گرسنه اند صبحانه کاملی می خورند و ناهارشان بسیار سبک است.

مالزیایی ها

در غذایشان زردچوبه می ریزند


این ادویه پرمصرف در جنگل های مالزی پرورش داده می شود به کاهش جذب چربی کمک می کند. طبق نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه توفت بوستون، زردچوبه جلوی تولید سلول های چربی را می گیرد و از بروز چاقی پیشگیری می کند.



سه شنبه 5 خرداد 1394برچسب:, :: 4:35 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

ابلهانه ترین سوالات کاربران کامپیوتر !خجالتیخجالتی

به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه مترو برخی از این سوالات آنقدر خنده دار است که حتی خود سوال کنندگان پس از فهمیدن اشتباه خود به احمقانه بودن آن اعتراف کرده اند.

http://mj2.persianfun.info/img/94/2/Computer/01.jpg


لیست احمقانه ترین سوالات IT را که از مشاوران شرکت BT انگلستان پرسیده در ادامه می خوانید :

۱- کاربر: کامپیوتر می گوید (any keys) را فشار دهید اما من نمی توانم دکمه های any را روی کی بوردم پیدا کنم!

۲- کاربر: من نمی توانم کانال های تلویزیون را با مونیتورم عوض کنم!

۳- کاربر: من با یک نفر در اینترنت آشنا شدم. می توانید شماره تلفن او را برای من پیدا کنید!؟

۴- کاربر: چرا اینترنت من کار نمی کند؟
مشاور: مودم را وصل کرده اید؟ همه سیم های کامپیوتر را چک کرده اید؟
کاربر: نه الان فقط مانیتور جلوی من است، هنوز کامپیوتر و مودم را از جعبه در نیاورده ام!

۵- کاربر: پسر ۱۴ ساله من برای کامپیوتر رمز گذاشته و حالا من نمی توانم وارد آن شوم.
مشاور: رمز آن را فراموش کرده؟
کاربر: نه آن را به من نمی گوید چون با من لج کرده !!!

۶- مشاور: لطفا روی my computer کلیک کنید.
کاربر: من فقط کامپیوتر خودم را دارم، کامپیوتر شما پیش من نیست.

۷- کاربر: ماوس پد من سیم ندارد!
مشاور: من فکر کنم متوجه منظور شما نشدم. ماوس پد شما قرار نیست سیمی داشته باشد.
کاربر: پس چگونه می تواند ماوس را پیدا کند؟ یعنی به صورت بی سیم کار می کند؟!

MICROSOFT

http://mj2.persianfun.info/img/94/2/Computer/02.jpg


در یک مورد دیگر نیز مرکز مشاوره مایکروسافت در انگلیس لیستی از سوال های ابلهانه مشتریانش را اینگونه منتشر کرده است.

مرکز مشاوره: چه نوع کامپیوتری دارید؟
مشتری: یک کامپیوتر سفید…

مشتری: سلام، من «سلین» هستم. نمی تونم دیسکتم رو دربیارم.
مرکز: سعی کردین دکمه رو فشار بدین؟
مشتری: آره، ولی اون واقعاً گیر کرده
مرکز: این خوب نیست، من یک یادداشت آماده می کنم…
مشتری: نه… صبر کن… من هنوز نذاشتمش تو درایو… هنوز روی میزمه.. ببخشید…

مرکز: روی آیکن MY COMPUTER در سمت چپ صفحه کلیک کن.
مشتری: سمت چپ شما یا سمت چپ من؟

مرکز: روز خوش، چه کمکی از من برمیاد؟
مشتری: سلام…من نمی تونم پرینت کنم.
مرکز: میشه لطفاً روی START کلیک کنید و…
مشتری: گوش کن رفیق؛ برای من اصطلاحات فنی نیار! من بیل گیتس نیستم، لعنتی!

مشتری : سلام، عصرتون بخیر، من مارتا هستم، نمی تونم پرینت بگیرم. هر دفعه سعی می کنم میگه : «نمی تونم پرینتر رو پیدا کنم» من حتی پرینتر رو بلند کردم و جلوی مانیتور گذاشتم، اما کامپیوتر هنوز میگه نمی تونه پیداش کنه…

مشتری: من توی پرینت گرفتن با رنگ قرمز مشکل دارم…
مرکز: آیا شما پرینتر رنگی دارید؟
مشتری: نه.

مرکز: الآن روی مانیتورتون چیه خانوم؟
مشتری: یه خرس TEDDY که دوستم از سوپرمارکت برام خریده.

مرکز: و الآن F8 رو بزنین.
مشتری: … کار نمی کنه.
مرکز: دقیقاً چه کار کردین؟
مشتری: من کلید F رو ۸ بار فشار دادم همونطور که بهم گفتید، ولی هیچ اتفاقی نمی افته…

مشتری: کیبورد من دیگه کار نمی کنه.
مرکز: مطمئنید که به کامپیوترتون وصله؟
مشتری: نه، من نمی تونم پشت کامپیوتر برم.
مرکز: کیبوردتون رو بردارید و ۱۰ قدم به عقب برید.
مشتری: باشه.
مرکز: کیبورد با شما اومد؟
مشتری: بله
مرکز: این یعنی کیبورد وصل نیست. کیبورد دیگه ای اونجا نیست؟
مشتری: چرا، یکی دیگه اینجا هست. اوه… اون یکی کار می کنه!

مرکز: رمز عبور شما حرف بزرگ A مثل APPLE، و حرف بزرگ V مثل VICTOR، و عدد ۷ هست.
مشتری: اون ۷ هم با حروف بزرگه؟

یک مشتری نمی تونه به اینترنت وصل بشه…
مرکز: شما مطمئنید رمز درست رو به کار بردید؟
مشتری: بله مطمئنم. من دیدم همکارم این کار رو کرد.
مرکز: میشه به من بگید رمز عبور چی بود؟
مشتری: پنج تا ستاره!

مرکز: چه برنامه آنتی ویروسی استفاده می کنید؟
مشتری: NETSCAPE
مرکز: اون برنامه آنتی ویروس نیست.
مشتری: اوه، ببخشید… INTERNET EXPLORER

مشتری: من یک مشکل بزرگ دارم. یکی از دوستام یک SCREENSAVER روی کامپیوترم گذاشته، ولی هربار که ماوس رو حرکت میدم، غیب میشه!

مرکز: مرکز خدمات شرکت مایکروسافت، می تونم کمکتون کنم؟
مشتری: عصرتون بخیر! من بیش از ۴ ساعت برای شما صبر کردم.
میشه لطفاً بگید چقدر طول میکشه قبل از اینکه بتونین کمکم کنید؟
مرکز: آآه..؟ ببخشید، من متوجه مشکلتون نشدم؟
مشتری : من داشتم توی WORD کار می کردم و دکمه HELP رو کلیک کردم بیش از ۴ ساعت قبل! میشه بگید کی بالاخره کمکم می کنید؟

مرکز: چه کمکی از من برمیاد؟
مشتری: من دارم اولین ایمیلم رو می نویسم.
مرکز: خوب، و چه مشکلی وجود داره؟
مشتری: خوب، من حرف a رو دارم، اما چطوری دورش دایره بذارم؟!

YAHOO ANSWERS

http://mj2.persianfun.info/img/94/2/Computer/03.jpg


اینترنت نامحدودترین منبع اطلاعات در عصر ماست. جایی که می‌توانید مطمئن باشید هیچ سوالی بدون جواب نخواهد ماند. به طور کلی سرویس‌ها و سایت‌های مختلفی برای طرح سوال وجود دارند که در این میان Yahoo Answers با امکانات مناسب و محیط ساده و سریع، جزو اولین انتخاب‌ها برای طرح سوال است.

اما این موضوع که در اینترنت می‌توان بدون شناخته شدن هر چیزی را مطرح کرد باعث شده که بعضی سوالات مطرح شده در این سایت آنقدر احمقانه به نظر برسند که بتوان از آنها مطلب طنز تهیه کرد.

هرچند می‌توان حدس زد که تعدادی از آنها به عمد این طور مطرح شده‌اند.

سایت PcWorld با جمع‌آوری تعدادی از این سوالات و پاسخ‌های طنزآمیز به آنها مطلب جالبی تهیه کرده است که در ادامه می‌خوانید.

۱ ـ من تنها ماشینم رو فروختم تا بتونم پول بنزین رو فراهم کنم. اما این چند روز قیمت بنزین پایین اومده. به نظر شما الان چطوری می‌تونم ماشینم رو پس بگیرم؟

ما خیلی سعی کردیم با این پدیده تماس بگیریم، اما ظاهراً کامپیوترش رو فروخته بود تا هزینه اینترنت رو فراهم کنه !

۲ ـ من می‌خواستم امتحان کنم آیا کامپیوترم می‌تونه کارت اعتباریم رو بخونه یا نه؟ برای همین اونو داخل سی‌دی رام گذاشتم. اما سی‌دی رام گیر کرد و الان نمی‌دونم چطور باید بازش کنم؟

سی‌دی رام شما مشکلی نداره، فقط منتظره که کارمزد اسکن کارت اعتباری رو پرداخت کنین. سعی کنین هرطور می‌شه کارت عابر بانکتون رو به پورت USB وصل کنین!

۳ ـ موس من هر موقع از روی میز بلندش می‌کنم از کار می‌افته، من مطمئنم مشکل از سیستم عامل نیست. چون هم در ویستا و هم در لینوکس این مشکل وجود داره.

برای حل این مشکل کارت اعتباریتون رو داخل سی‌دی رام گذاشته و با لحن احترام‌آمیز به کامپیوترتون بگین که دوست دارین موستان به Logitech Air ارتقا پیدا کنه!

۴ ـ من ۲ تا نارنگی با فاصله زمانی ۲ ساعت از هم خوردم. چه اتفاقی برام می‌افته؟

این بستگی به این داره که این ۲ تا نارنگی هسته هم داشتن یا نه؟ اگه هسته‌شون رو هم خوردین، سعی کنین تا ۲ هفته از خوردن خاک و آب پرهیز کنین!

۵ ـ جایی وجود داره که بشه به صورت آنلاین سوال پرسید؟ مثلاً اگه تو یاهو باشه خیلی خوبه.

ما از شما عاجزانه می‌خوایم که اگه همچین جایی پیدا کردین، به ما هم بگین.

۶ ـ آیا راه‌حلی هست که بشه دو دو تا رو مساوی ۵ کرد؟

آسون‌ترین راه‌حل اینه که یک قرص اکس بندازین بالا. یا این‌که جای ۴ و ۵ رو در شمارش اعداد عوض کنید.

۷ ـ چطور می‌شه در yahoo answers سوال پرسید؟

یه بسته قرص از دوست بالایی قرض کنین و بعد دو تا نارنگی به فاصله ۲ ساعت از هم بخورین.



شنبه 2 خرداد 1394برچسب:, :: 1:27 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali

تاثیر تشعشعات موبایل بر سلامت انسان

بحث تاثیر تشعشعات موبایل و دکل های مخابراتی بر سلامت انسان موضوعی است که طی سال های گذشته دغدغه ای جدی در بین مردم بوده و در شرایطی که تلفن های همراه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان ها تبدیل شده اند همیشه این نگرانی وجود داشته که آیا تشعشعات امواج موبایلی برای سلامت انسان مضر است؟

پروفسور سمیعی به تازگی اینگونه اعلام کرده که هنوز هیچ تحقیقی مثبت یا منفی بودن تاثیر تشعشعات موبایلی بر سلامت انسان را تایید نکرده است.

موضوع تاثیر تشعشعات موابیل و دکل های مخابراتی بر سلامت انسان مورد توجه رییس جمهور نیز قرار گرفته و طبق دستور کارگروهی متشکل از نهادها و سازمان های مختلف مسئول پیگیری این مسئله شده اند. در این زمینه در سطح بین المللی هم تاکنون اظهارنظرهای متعددی صورت گرفته و در کشورهای مختلف بررسی های متعددی روی این مقوله انجام شده است.

 


 


بر اساس این بررسی ها گاهی عده ای از مخاطرات جدی امواج موبایلی خبر داده اند اما عده ای از کارشناسان ایرانی همچنان تاکید دارند که مضر بودن تشعشعات رادیویی، به طور کامل تایید نشده است.

اما پروفسور مجید سمیعی، جراح برجسته ایرانی در سطح دنیا به تازگی در یک بخش خبری به اظهارنظر در این زمینه پرداخته و اینگونه اعلام کرده که تاکنون هیچ تحقیقی، مثبت یا منفی بودن تاثیر این تشعشعات بر سلامت انسان را تایید نکرده است.

البته پیش از این نیز بارها به این موضوع اشاره شده بود و به عنوان مثال مدیرکل صدور پروانه سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره توضیح داده است، امواج و اشعه ها به دو دسته تقسیم می شوند که در این میان دسته اول قابلیت یونیزه کردن دارند و دسته دوم فاقد این قابلیت محسوب می شوند اما دسته ای که یونیزه کننده نام گرفته، دارای فوتون های بسیار قوی است که از مواد رادیواکتیو تشکیل شده و دارای خاصیت تخریب ژنتیک در بدن خواهد بود.

عظیم فرد، مدیرکل صدور پروانه، سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می گوید: «اکنون بحث های مختلفی درباره اثرات تشعشعات موبایلی مطرح می شود اما باید توجه داشت که تشعشعات موبایلی جزو امواج رادیویی محسوب می شوند که امواج رادیویی نیز از امواج غیریونیزه به شمار می روند، بر همین اساس تاکنون هیچ گزارش بین المللی مبنی بر مضرات تشعشعات غیریونیزه رادیویی وجود نداشته و مشاهده نشده است.

چشم در مقابل اشعه حساس تر است

مدیرکل صدور پروانه سرویس های رادیویی همچنین عنوان کرده است: «البته در برخی موارد امواج رادیویی حالت گرمازا داشته و در نهایت می توانند تا حدی پوست را مورد تاثیر قرار دهند اما هیچ گاه حرارت و گرمای آنها به عمق پوست نرسیده و تنها در حد سطح باقی می ماند و به همین دلیل گفته می شود چشم در برابر این تشعشعات نسبت به سایر اعضای بدن از حساسیت بیشتری برخوردار است چرا که چشم تنها عضو خارجی بدن است که تنها به واسطه یک لایه نازک از آن محافظت می شود.»

به گفته فرد، از سال ها قبل در دنیا مطالعاتی درباره امواج موبایلی صورت گرفته و در این میان کمیسیون بین المللی حفاظت در مقابل تابش غیریونیزه استانداردی را در این زمینه تعریف کرده که در حال حاضر در ایران و 87 کشور دیگر براساس این استاندارد تجهیزات خود را مورد بررسی قرار می دهند.

او درباره اینکه چرا امواج رادیویی خاصیت یونیزه کردن ندارند نیز توضیح داد:«برای یونیزه شدن 10 تا 25 الکترون ولت انرژی لازم است که امواج رادیویی چنین قدرتی را ندارند.»

مدیرکل صدور پروانه سرویس های رادیویی به حساسیت هایی که مردم کشورهای مختلف نسبت به تشعشعات موبایلی و دکل های موبایل دارند اشاره کرده و گفته: «بر همین اساس اپراتورهای مختلف در دنیا تلاش کرده اند تا برای دکل های خود اشکال مختلفی در نظر بگیرند که حساسیت مردم نسبت به آنها کمتر شود.»

این کارشناس حوزه ارتباطات همچنین گفته، در حوزه تشعشعات، سازتمان بهداشت جهانی نیز در این زمینه بررسی های متعددی صورت داده اما تاکنون هیچ مستندی مبنی بر سرطان زا بودن این تشعشعات از سوی این سازمان اعلام نشده است.

فرد در پاسخ به این سوال که آیا امواج ماهواره ای جزو امواج یونیزه به شمار می روند، توضیح داد: «امواج ماهواره ای نیز جزو امواج غیریونیزه محسوب می شوند و مشکلی برای سلامت ایجاد نمی کنند اما اگر فرکانس هایی که در این زمینه وجود دارد از حدی قوی تر شود، فرستنده ماهواره اشباع شده و عملا تصویر آن خراب می شود.»

شرط عقل، دوری از خطر نیست؟

فرد می گوید: «معمولا ایجاد یک کانال ماهواره ای و حفظ آن امر به نسبت دشواری محسوب می شود اما برای از کار انداختن آن حتی با توانی در حد یک باتری 15 ولتی می توان اختلال ایجاد کرد و بر همین اساس ایجاد اختلال برای این شبکه ها به راحتی امکانپذیر است و مشکل خاصی ایجاد نمی کند.»

البته در مقابل این عقیده که تاثیرات مخرب تشعشعات رادیویی هنوز ثابت نشده، این نقد وجود دارد که چطور می توانیم درباره عواقب و اثرات بلندمدت یک پدیده اینچنین با اطمینان صحبت کنیم، آن هم در حالی که علم پزشکی مدام در حال پیشرفت است و بارها یافته های قبلی پزشکان با یافته های جدید مغایرت پیدا کرده؟

سال ها پیش که مایکروویو وارد خانه های اروپایی ها شد کسی از عواقب بلندمدت آن اطلاعی نداشت تا امروز که به مردم کشورهای توسه یافته توصیه می شود حتی المقدور از این وسیله استفاده نکنند؛ بنابراین عقل سلیم حکم می کند که از پدیده های غیرطبیعی که نمی توانیم نسبت به عوارض بلندمدت آن اطمینان صددرصدی داشته باشیم حتی الامکان دوری کنیم و تا زمان اثبات شدن خطرات، دست روی دست نگذاریم.

 

 

 



پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:, :: 5:26 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

جهانیان چگونه وزن کم می کنند ؟

 

 

در گوشه و کنار دنیا، افراد به دنبال روش هایی هستند که به آنها در کاهش وزن کمک کند. در برخی کشورها عادت های خاصی وجود دارد که پیروی از آنها به ما نیز می تواند کمک کند وزنمان را متناسب نگه داریم؛ مثلا در برخی از کشورهای اروپایی وقتی وارد رستوران می شوید، روی میزتان سوپ و آب معدنی می گذارند تا با خوردن آنها کمی حجم معده تان پر شود.

 

http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/01.jpg
 


برعکس، در کشوری مثل کانادا اگر آب بخواهید، باید سفارش بدهید و به همین علت بیشتر افراد وسوسه می شوند نوشابه های گازدار سفارش دهند. شاید اگر رستوران دارهای کانادایی روش رستوران دارهای اروپایی را در پیش بگیرند، به سلامت عمومی مردمشان کمک بیشتری شود. در این مطلب با راهکارهایی آشنا می شوید که در کشورهای مختلف دنیا رواج دارد و مردم با به کار بستن آنها به حفظ تناسب اندامشان کمک می کنند.

هلندی ها

دوچرخه سواری می کنند


 

http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/02.jpg
 


در هلند تعداد دوچرخه ها از تعداد آدم ها بیشتر است. آمار نشان می دهد تعداد هلندی ها 16.5 میلیون نفر است در حالی که دوچرخه های آنها به 18 میلیون دستگاه می رسد. 40 درصد هلندی ها با دوچرخه سر کار می روند. در حالی که در کانادا این تعداد به 1.2 درصد می رسد. حتی در آمستردام چراغ راهنمایی برحسب سرعت دوچرخه ها تنظیم شده است. یک گردش کوتاه با دوچرخه به سوخت 500 کیلوکالری انرژی کمک می کند و اگر مدت زمان یا مسافت را طولانی تر کنید یا با شدت بیشتری پا بزنید، این مقدار به 1000 کیلوکالری هم می رسد. هلندی ها تقریبا 34 کیلومتر در روز رکاب می زنند و واضح است که نباید چاق شوند.

فرانسوی ها

سر میز غذا گپ می زنند


96 درصد فرانسوی ها شام را کنار هم می خورند و ترجیح می دهند در طول غذاخوردن با هم گپ بزنند. زمانی که صرف خوردن پیش غذا می شود در روزهای کاری در فرانسه 33 دقیقه و در آخر هفته 43 دقیقه است اما در کانادا طی 20 سال گذشته، تعداد دفعاتی که خانواده ها کنار هم غذا می خورند، مدام در حال کاهش است. بررسی ها نشان داده افرادی که کنار هم و در حال گپ زدن غذا می خورند، حجم کمتری از غذا را دریافت می کنند و سریع تر سیر می شوند.

سوئیسی ها
 
موسلی دوست دارند


موسلی غذایی شامل جوی دوسر، میوه و گردو است که بیش از 100 سال سر سفره سوئیسی ها سرو و به عنوان صبحانه یا میان وعده عصر مصرف می شود. این غذا حاوی فیبرهای محلول و نامحلول است که تا 10درصد چربی بد خون را کاهش و حس سیری را افزایش می دهد. البته انواع صنعتی این غذا حاوی قند فراوانی است که برعکس زمینه ساز چاقی می شود.

هندی ها

عاشق یوگا هستند


 

http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/03.jpg
 


بیشتر افراد یوگا را به عنوان ورزش ضداسترس می شناسند و کمتر کسی فکر می کند یوگا باعث کاهش وزن می شود اما بررسی ها نشان داده حجم توده بدنی در کسانی که عادت به انجام این ورزش دارند، در مقایسه با سایر افراد پایین تر است. یوگا را باید با شکم خالی انجام داد. به این ترتیب تمرین های آن به عضله سازی مخصوصا در ناحیه شکم کمک می کند و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. از سوی دیگر، یوگا تمرکز را بالا می برد و درنتیجه فرد به حس سیری و گرسنگی خود توجه بیشتری پیدا خواهدکرد.

تایلندی ها

غذایشان را پر از ادویه می کنند


غذاهای تایلندی، از پرادویه ترین غذاهای دنیاست. گرچه مصرف زیاد فلفل در غذا به افزایش سرعت سوخت و ساز بدن کمک می کند اما مهم تر از آن، این است که افراد غذاهای تند را کمتر و آرام تر می خورند. افرادی که خیلی تند غذا می خورند، مثل مردم آمریکای شمالی، متوجه حس سیری در خود نمی شوند و بیش از نیاز بدن کالری دریافت می کنند. از سوی دیگر، برخی مواد غذایی خاص رژیم آسیایی ها مثل زنجبیل نه تنها به لاغری بلکه به ترشح دوپامین نیز کمک می کند و باعث خوش خلقی می شود. دارچین نیز از دیگر ادویه هایی است که طعم بسیار خوبی به غذاها می دهد و خاصیت لاغرکنندگی دارد.

انگلیسی ها

پیمانه های کوچکی دارند


از جنگ جهانی دوم به بعد، انگلیسی ها یاد گرفته اند که پیمانه های کوچک تر استفاده کنند. غذاهای انگلیسی اغلب پرکالری و چرب است اما پیمانه ها دریافت حجم اندک غذا، مانع چاقی مردم انگلیس شده است.

نروژی ها

اهل گردش دسته جمعی هستند


 

http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/04.jpg
 


یکی از فعالیت های مورد علاقه نروژی ها گردش و پیاده روی همراه اعضای خانواده است. زمان برای نروژی ها اهمیت ندارد و از هر فرصتی برای تفریح و خوشگذرانی در طبیعت استفاده می کنند. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کانادا، طی 20 سال گذشته میزان زمانی که مردم به پیاده روی اختصاص می دهند، مدام در حال کاهش است.

روس ها

میوه و سبزی می خورند


51 درصد روس ها مزرعه دار هستند و تقریبا اکثرشان وقتی را برای تفریح به کشت و کار در باغ و مزرعه اختصاص می دهند. بیشتر روس ها میوه و سبزی را خود پرورش می دهند و به همین دلیل میزان سموم این مواد کمتر و ارزش غذایی شان بالاتر است.

فنلاندی ها

اهل پیاده روی هستند


فنلاندی ها علاقه زیادی به پیاده روی طولانی مدت دارند. آنها کفشی سبک و ارزان در خانه دارند که مخصوص پیاده روی است و چند روز یک بار، کوله می بندند، عصا به دست می گیرند و برای پیاده روی عازم می شوند. بررسی ها نشان داده پیاده روی طولانی تا 65 درصد سوخت و ساز را بالا می برد و بهترین ورزش برای تناسب اندام است.

ژاپنی ها

به خواب نیمروزی عادت دارند


 

http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/05.jpg
 


ژاپنی ها عادت دارند 20 تا 30 دقیقه در طول روز بخوابند. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کورنل نشان داده کم خوابی احتمال چاقی و اضافه وزن را بالا می برد. به گفته محققان، هورمون لپتین دریافت کننده فرمان حس سیری از مغز و هورمون کرلین اعلام کننده حس گرسنگی است. در افراد کم خواب میزان ترشح این دو هورمون متعادل نیست. میزان لپتین پایین و میزان گرلین بالاست پس فرد کم خواب به جای آنکه احساس خستگی کند، احساس گرسنگی می کند. به همین دلیل ژاپنی ها به جای خوردن میان وعده ترجیح می دهند کمی بخوابند.

آلمانی ها

صبحانه مفصلی می خورند


75درصد آلمانی ها به خوردن صبحانه کامل عادت دارند و نان، میوه و غلات کامل جز برنامه همیشگی صبحانه شان است. تحقیقات پژوهشگران انگلیسی نشان داده کسانی که صبحانه کامل نمی خورند با دیدن مواد غذایی پرکالری تحریک می شوند اما افرادی که صبحانه کاملی می خورند، میلی به خوردن میان وعده از خود نشان نمی دهند.

ویتنامی ها

به سحرخیزی عادت دارند


شاید ویتنامی ها سحرخیزترین مردم دنیا باشند. آنها عادت های درستی مثل ورزش کردن و مصرف صبحانه کامل دارند که به حفظ تناسب اندامشان کمک می کند. تحقیقات انجام شده توسط محققان انگلیسی نشان داده افراد سحرخیز در مقایسه با کسانی که تا ظهر می خوابند، سالم ترند و چون شب ها سریع تر به رختخواب می روند، هورمون هایشان منظم تر ترشح می شود که این موضوع خود در پیشگیری از چاقی موثر است.

ایتالیایی ها

خانه را خنک نگه می دارند


 

http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/06.jpg
 


ایتالیایی ها ترجیح می دهند به جای خریدن مواد غذایی آماده، تمام مواد لازم را خود تهیه کنند مثلا به جای استفاده از رب گوجه فرنگی، خودشان گوجه فرنگی می پزند و به مقدار کمتر در غذا استفاده می کنند یا به جای روغن های صنعتی ارزان تر از روغن زیتون طبیعی اما به مقدار کم استفاده می کنند. به همین دلیل کالری غذاهای آنها پایین اما ارزش تغذیه ای شان بالاست. در ضمن، یکی دیگر از شگردهای ایتالیایی ها برای لاغرماندن، خنک نگه داشتن خانه است. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه تورین ایتالیا نشان داده کسانی هستند که در خانه هایی با دمای 20 درجه سانتی گراد زندگی می کنند. خنک نگه داشتن خانه باعث می شود بدن برای گرم کردن خود انرژی بیشتری بسوزاند.

مجاری ها

ترشی دوست دارند


مجارها دوست دارند سبزی ها را به شکل ترشی خانگی و همراه با سرکه مصرف کنند. سرکه فشار خون و قند خون را پایین می آورد واز تشکیل بافت چربی جلوگیری می کند، اما باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کرد. البته ترشی های صنعتی حاوی نمک فراوانی هستند که روند چاقی را تسریع می کند.

لهستانی ها

دور هم غذا می خورند


وقتی در خانه غذا می خورید، خیلی راحت می توانید انتخاب کنید که چه بخورید. لهستانی ها بیشتر اوقات در خانه و دور هم غذا می خورند و فقط 5 درصد بودجه ماهانه خود را صرف غذاخوردن در رستوران می کنند اما در برخی کشورها مثل کانادا، مردم حداقل 30درصد بودجه ماهانه خود را به غذاخوردن در رستوان ها اختصاص می دهند. این در حالی است که در رستوران، غذاها در مقایسه با خانه چرب تر و ناسالم تر هستند و احتمال ابتلا به اضافه وزن را افزایش می دهند.

 

http://mj3.persianfun.info/img/94/3/World-Slim/07.jpg
 


مکزیکی ها

زود شام می خورند


مکزیکی ها خیلی سریع تر از مردم سایر کشورها و بین ساعت 5 تا 6 عصر شام می خورند. به همین دلیل هرگز با شکم پر به رختخواب نمی روند. از سوی دیگر، چون صبح ها گرسنه اند صبحانه کاملی می خورند و ناهارشان بسیار سبک است.

مالزیایی ها

در غذایشان زردچوبه می ریزند


این ادویه پرمصرف در جنگل های مالزی پرورش داده می شود به کاهش جذب چربی کمک می کند. طبق نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه توفت بوستون، زردچوبه جلوی تولید سلول های چربی را می گیرد و از بروز چاقی پیشگیری می کند.



سه شنبه 5 خرداد 1394برچسب:, :: 4:35 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

ابلهانه ترین سوالات کاربران کامپیوتر !خجالتیخجالتی

 

 

به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه مترو برخی از این سوالات آنقدر خنده دار است که حتی خود سوال کنندگان پس از فهمیدن اشتباه خود به احمقانه بودن آن اعتراف کرده اند.

 

http://mj2.persianfun.info/img/94/2/Computer/01.jpg
 


لیست احمقانه ترین سوالات IT را که از مشاوران شرکت BT انگلستان پرسیده در ادامه می خوانید :

۱- کاربر: کامپیوتر می گوید (any keys) را فشار دهید اما من نمی توانم دکمه های any را روی کی بوردم پیدا کنم!

۲- کاربر: من نمی توانم کانال های تلویزیون را با مونیتورم عوض کنم!

۳- کاربر: من با یک نفر در اینترنت آشنا شدم. می توانید شماره تلفن او را برای من پیدا کنید!؟

۴- کاربر: چرا اینترنت من کار نمی کند؟
مشاور: مودم را وصل کرده اید؟ همه سیم های کامپیوتر را چک کرده اید؟
کاربر: نه الان فقط مانیتور جلوی من است، هنوز کامپیوتر و مودم را از جعبه در نیاورده ام!

۵- کاربر: پسر ۱۴ ساله من برای کامپیوتر رمز گذاشته و حالا من نمی توانم وارد آن شوم.
مشاور: رمز آن را فراموش کرده؟
کاربر: نه آن را به من نمی گوید چون با من لج کرده !!!

۶- مشاور: لطفا روی my computer کلیک کنید.
کاربر: من فقط کامپیوتر خودم را دارم، کامپیوتر شما پیش من نیست.

۷- کاربر: ماوس پد من سیم ندارد!
مشاور: من فکر کنم متوجه منظور شما نشدم. ماوس پد شما قرار نیست سیمی داشته باشد.
کاربر: پس چگونه می تواند ماوس را پیدا کند؟ یعنی به صورت بی سیم کار می کند؟!

MICROSOFT

 

http://mj2.persianfun.info/img/94/2/Computer/02.jpg
 


در یک مورد دیگر نیز مرکز مشاوره مایکروسافت در انگلیس لیستی از سوال های ابلهانه مشتریانش را اینگونه منتشر کرده است.

مرکز مشاوره: چه نوع کامپیوتری دارید؟
مشتری: یک کامپیوتر سفید…

مشتری: سلام، من «سلین» هستم. نمی تونم دیسکتم رو دربیارم.
مرکز: سعی کردین دکمه رو فشار بدین؟
مشتری: آره، ولی اون واقعاً گیر کرده
مرکز: این خوب نیست، من یک یادداشت آماده می کنم…
مشتری: نه… صبر کن… من هنوز نذاشتمش تو درایو… هنوز روی میزمه.. ببخشید…

مرکز: روی آیکن MY COMPUTER در سمت چپ صفحه کلیک کن.
مشتری: سمت چپ شما یا سمت چپ من؟

مرکز: روز خوش، چه کمکی از من برمیاد؟
مشتری: سلام…من نمی تونم پرینت کنم.
مرکز: میشه لطفاً روی START کلیک کنید و…
مشتری: گوش کن رفیق؛ برای من اصطلاحات فنی نیار! من بیل گیتس نیستم، لعنتی!

مشتری : سلام، عصرتون بخیر، من مارتا هستم، نمی تونم پرینت بگیرم. هر دفعه سعی می کنم میگه : «نمی تونم پرینتر رو پیدا کنم» من حتی پرینتر رو بلند کردم و جلوی مانیتور گذاشتم، اما کامپیوتر هنوز میگه نمی تونه پیداش کنه…

مشتری: من توی پرینت گرفتن با رنگ قرمز مشکل دارم…
مرکز: آیا شما پرینتر رنگی دارید؟
مشتری: نه.

مرکز: الآن روی مانیتورتون چیه خانوم؟
مشتری: یه خرس TEDDY که دوستم از سوپرمارکت برام خریده.

مرکز: و الآن F8 رو بزنین.
مشتری: … کار نمی کنه.
مرکز: دقیقاً چه کار کردین؟
مشتری: من کلید F رو ۸ بار فشار دادم همونطور که بهم گفتید، ولی هیچ اتفاقی نمی افته…

مشتری: کیبورد من دیگه کار نمی کنه.
مرکز: مطمئنید که به کامپیوترتون وصله؟
مشتری: نه، من نمی تونم پشت کامپیوتر برم.
مرکز: کیبوردتون رو بردارید و ۱۰ قدم به عقب برید.
مشتری: باشه.
مرکز: کیبورد با شما اومد؟
مشتری: بله
مرکز: این یعنی کیبورد وصل نیست. کیبورد دیگه ای اونجا نیست؟
مشتری: چرا، یکی دیگه اینجا هست. اوه… اون یکی کار می کنه!

مرکز: رمز عبور شما حرف بزرگ A مثل APPLE، و حرف بزرگ V مثل VICTOR، و عدد ۷ هست.
مشتری: اون ۷ هم با حروف بزرگه؟

یک مشتری نمی تونه به اینترنت وصل بشه…
مرکز: شما مطمئنید رمز درست رو به کار بردید؟
مشتری: بله مطمئنم. من دیدم همکارم این کار رو کرد.
مرکز: میشه به من بگید رمز عبور چی بود؟
مشتری: پنج تا ستاره!

مرکز: چه برنامه آنتی ویروسی استفاده می کنید؟
مشتری: NETSCAPE
مرکز: اون برنامه آنتی ویروس نیست.
مشتری: اوه، ببخشید… INTERNET EXPLORER

مشتری: من یک مشکل بزرگ دارم. یکی از دوستام یک SCREENSAVER روی کامپیوترم گذاشته، ولی هربار که ماوس رو حرکت میدم، غیب میشه!

مرکز: مرکز خدمات شرکت مایکروسافت، می تونم کمکتون کنم؟
مشتری: عصرتون بخیر! من بیش از ۴ ساعت برای شما صبر کردم.
میشه لطفاً بگید چقدر طول میکشه قبل از اینکه بتونین کمکم کنید؟
مرکز: آآه..؟ ببخشید، من متوجه مشکلتون نشدم؟
مشتری : من داشتم توی WORD کار می کردم و دکمه HELP رو کلیک کردم بیش از ۴ ساعت قبل! میشه بگید کی بالاخره کمکم می کنید؟

مرکز: چه کمکی از من برمیاد؟
مشتری: من دارم اولین ایمیلم رو می نویسم.
مرکز: خوب، و چه مشکلی وجود داره؟
مشتری: خوب، من حرف a رو دارم، اما چطوری دورش دایره بذارم؟!

YAHOO ANSWERS

 

http://mj2.persianfun.info/img/94/2/Computer/03.jpg
 


اینترنت نامحدودترین منبع اطلاعات در عصر ماست. جایی که می‌توانید مطمئن باشید هیچ سوالی بدون جواب نخواهد ماند. به طور کلی سرویس‌ها و سایت‌های مختلفی برای طرح سوال وجود دارند که در این میان Yahoo Answers با امکانات مناسب و محیط ساده و سریع، جزو اولین انتخاب‌ها برای طرح سوال است.

اما این موضوع که در اینترنت می‌توان بدون شناخته شدن هر چیزی را مطرح کرد باعث شده که بعضی سوالات مطرح شده در این سایت آنقدر احمقانه به نظر برسند که بتوان از آنها مطلب طنز تهیه کرد.

هرچند می‌توان حدس زد که تعدادی از آنها به عمد این طور مطرح شده‌اند.

سایت PcWorld با جمع‌آوری تعدادی از این سوالات و پاسخ‌های طنزآمیز به آنها مطلب جالبی تهیه کرده است که در ادامه می‌خوانید.

۱ ـ من تنها ماشینم رو فروختم تا بتونم پول بنزین رو فراهم کنم. اما این چند روز قیمت بنزین پایین اومده. به نظر شما الان چطوری می‌تونم ماشینم رو پس بگیرم؟

ما خیلی سعی کردیم با این پدیده تماس بگیریم، اما ظاهراً کامپیوترش رو فروخته بود تا هزینه اینترنت رو فراهم کنه !

۲ ـ من می‌خواستم امتحان کنم آیا کامپیوترم می‌تونه کارت اعتباریم رو بخونه یا نه؟ برای همین اونو داخل سی‌دی رام گذاشتم. اما سی‌دی رام گیر کرد و الان نمی‌دونم چطور باید بازش کنم؟

سی‌دی رام شما مشکلی نداره، فقط منتظره که کارمزد اسکن کارت اعتباری رو پرداخت کنین. سعی کنین هرطور می‌شه کارت عابر بانکتون رو به پورت USB وصل کنین!

۳ ـ موس من هر موقع از روی میز بلندش می‌کنم از کار می‌افته، من مطمئنم مشکل از سیستم عامل نیست. چون هم در ویستا و هم در لینوکس این مشکل وجود داره.

برای حل این مشکل کارت اعتباریتون رو داخل سی‌دی رام گذاشته و با لحن احترام‌آمیز به کامپیوترتون بگین که دوست دارین موستان به Logitech Air ارتقا پیدا کنه!

۴ ـ من ۲ تا نارنگی با فاصله زمانی ۲ ساعت از هم خوردم. چه اتفاقی برام می‌افته؟

این بستگی به این داره که این ۲ تا نارنگی هسته هم داشتن یا نه؟ اگه هسته‌شون رو هم خوردین، سعی کنین تا ۲ هفته از خوردن خاک و آب پرهیز کنین!

۵ ـ جایی وجود داره که بشه به صورت آنلاین سوال پرسید؟ مثلاً اگه تو یاهو باشه خیلی خوبه.

ما از شما عاجزانه می‌خوایم که اگه همچین جایی پیدا کردین، به ما هم بگین.

۶ ـ آیا راه‌حلی هست که بشه دو دو تا رو مساوی ۵ کرد؟

آسون‌ترین راه‌حل اینه که یک قرص اکس بندازین بالا. یا این‌که جای ۴ و ۵ رو در شمارش اعداد عوض کنید.

۷ ـ چطور می‌شه در yahoo answers سوال پرسید؟

یه بسته قرص از دوست بالایی قرض کنین و بعد دو تا نارنگی به فاصله ۲ ساعت از هم بخورین.

 



شنبه 2 خرداد 1394برچسب:, :: 1:27 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali