درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید كارمن به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه است
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
مطالب علمي و آموزنده و جالب
به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه




این خوراکی خوشمزه با سلامتی دشمن است





مطالعات مرکز تحقیقات و پیشگیری ایلینویز آمریکا نشان می‌دهد که خوردن پیتزا به اندازه سیگار کشیدن برای افراد به ویژه کودکان مضر است. پیتزا محبوبترین غذای کودکان در سراسر جهان است درحالیکه بزرگترین منبع کالری، چربی‌های اشباع شده و نمک محسوب می‌شود.



تحقیقات نشان می‌دهد که غذاهای حاوی پنیر چرب، نمک و گوشت به اندازه سیگار برای افراد مضر است. این رژیم غذایی علاوه بر افزایش چربی و فشار خون و اضافه وزن، باعث بر هم زدن تعادل هورمون‌های کودکان و کاهش یادگیری در آنان می‌شود. معمولاً کودکانی که از غذاهای آماده و فست فود استفاده می‌کنند، بسیار خشن و غیرقابل کنترل هستند.



تحقیقات دیگری نشان می‌دهد که این کودکان پیشرفت درسی نیز ندارند و نسبت به کودکانی که رژیم غذایی سالم دارند، نمرات کمتری می‌گیرند؛ به علاوه اکثر آنان بیش فعال هستند. متاسفانه پیتزا با یک نوشیدنی شیرین در وعده غذایی استفاده می‌شود و مجموع تمام این عوامل بدن را در معرض دیابت قرار می‌‌دهد. مصرف یک وعده پیتزا باعث دریافت 230 کالری اضافی می‌شود.



محققان به والدین هشدار داده‌اند که استفاده از رژیم غذایی سالم و متقاعد کردن فرزندان به استفاده از این رژیم، نیازمند یک برنامه مستمر، اراده قوی و مشاوره با متخصصین تغذیه است. سبزیجات و پروتئین‌های بدون چربی بهترین منبع تولید انرژی بدن بخصوص در کودکان هستند.

اتفاقات بدن بعد از خوردن فست فود را بدانید


در طول یک ساعت پس از مصرف فست فودها، بدن به واسطه فعل و انفعالاتی که اتفاق می‌افتد، با افزایش فشار خون، کم آب شدن، تداوم احساس گرسنگی و نیاز به پرخوری مواجه می‌شود. نشریه دیلی میل در گزارشی درباره مصرف غذاهای موسوم به فست فود نوشت:

در 10 دقیقه نخست

پس از مصرف انواع فست فود از جمله یک همبرگر عادی (با پنیر و سس) که حاوی افزون بر ۵۰۰ کالری است، میزان قند خون بدن به سطح غیر عادی افزایش می یابد. غذاهای فست فود با آزاد سازی مواد شیمیایی بیشتری که در بدن احساس خوب ایجاد می کند (مانند ناقل عصبی دوپامین که باعث بروز احساس لذت می شود) موجب فعال شدن سیستم پاداش مغز می شوند. این رویه که میل نامعمول به خوردن را ایجاد می کند، فرآیندی مشابه عملکرد تخدیرکننده هایی همچون کوکائین است.

پس از 20 دقیقه

با توجه به این که این نوع غذاها سطح بالایی شربت ذرت و سدیم دارند و هر دو خاصیت اعتیاد آور دارند، اشتهای کاذب برای خوردن ایجاد می کنند.

پس از 30 دقیقه

فست فودها حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند. این مقدار زیاد نمک باعث تحریک کم آبی بدن می شود. کم آبی بدن با ایجاد علائمی که دقیقا شبیه گرسنگی است، نیاز به صرف غذای بیشتر را به فرد تلقین می کند. همچنین زمانی که بدن سدیم زیادی را جذب می کند، از بین بردن نمک برای کلیه ها دشوار می شود و شرایط را بیش از پیش پیچیده می کند. به این معنی که وجود سدیم زیاد و بیش از حد باعث می شود که قلب برای پمپاژ خون به رگ های بدن، سریعتر کار کند. همین امر باعث بروز فشار خون بالا و نهایتا به بیماری های قلبی و سکته مغزی منجر می شود.

بعد از 40 دقیقه

۴۰ دقیقه بعد از صرف فست فودها انسان همچنان احساس گرسنگی می کند، زیرا کنترل قند خون از بین می رود و باعث می شود که اشتیاق به صرف فست فودها بیشتر شود. زمانی که برای اولین بار یک غذای پر کالری مصرف می شود، واکنش انسولین سطح گلوکز خون را پایین می آورد و موجب می شود که انسان میل بیشتری به غذا خوردن داشته باشد. فست فودها حاوی شربت ذرت هستند؛ این شربت مملو از فروکتوز به سرعت در بدن جذب می شود و باعث افزایش انسولین و ایجاد احساس گرسنگی بیشتر می شود.

بعد از 60 دقیقه

هضم غذا در بدن معمولا حدود ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول می کشد. فست فودها از جمله انواع همبرگر که چربی های ترانس (اشباع نشده) دارند، از غذاهایی هستند که به واسطه چرب بودن هضم کامل آنها زمان زیادی می طلبد. بر اساس این گزارش، هضم کامل چربی های ترانس (اشباع نشده) تقریبا ۵۱ روز طول می کشد. علاوه بر این، مطالعات مختلف ثابت کرده اند که چربی های ترانس با ابتلا به بیماری های قلبی، چاقی، سرطان و دیابت نیز ارتباط دارند. در این گزارش به مشتاقان فست فود توصیه شده است که مواد غذایی موجود در این غذاها به ویژه اگر به طور مرتب از آنها استفاده شود، آسیب جدی به بدن می زنند و بهتر است مصرف این غذاها کاهش یابد.



چهار شنبه 23 تير 1395برچسب:, :: 8:12 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

جلوگیری از هک مودم - قسمت چهام

كاهش سرعت اينترنت و يا تمام شدن حجم آن زودتر از موعد مقرر، معضلي است كه همواره باعث ناراحتي كاربران شده كه معمولا آنها انگشت اتهام را به سوی شرکت ارائه‌دهنده برده و آن را از موارد فنی می‌دانند. اما بايد بدانيد در برخی موارد نیز این اتفاقات به دلیل دسترسی غیر مجاز افراد سودجو به اینترنت شما خواهد بود. Fing Network Tools اپلیکیشنی است که امکانات بسیار متنوعی را در زمینه‌ی آنالیز شبکه و مودم در اختیار شما قرار می‌دهد که یکی از این ابزارها، نمایش دستگاه‌های متصل به مودم شما بوده که می‌توانید به کمک آن، هر ابزاری که به مودم شما متصل شده است مانند تلفن همراه، رایانه و ... را مشاهده کنید.



یک شنبه 13 تير 1395برچسب:, :: 8:4 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

جلوگیری از هک مودم - قسمت سوم

نمایش نام وایرلس

تا کنون با ۲ روش از جلوگیری هک مودم وایرلس آشنا شدید در این مطلب قصد داریم شما را با ساده ترین اما مهم ترین روش جهت جلوگیری از هک مودم آشنا نمائیم.

یکی از راهکارهایی که با عث جلوگیری از هک مودم وایرلس می شود مخفی نمودن اسم وایرلس می باشد . در بخش تنظیمات مودم گزینه ای با عنوان SSID مشاهده می نمائید که مخفف Service Set Identifier بوده و همان اسم یا نام قابل مشاهده وایرلس مودم می باشد . مخفی نمودن این اسم باعث می شود که نیاز باشد هرکاربر جهت اتصال علاوه بر رمز وایرلس ، اسم وایرلس را نیز به صورت کامل و همانند اسمی که در مودم تنظیم شده وارد نماید تا بتواند به مودم وایرلس خود کانکت شود.

جهت مخفی نمودن اسم وایرلس در قسمت تنظیمات وایرلس مودم خود گزینه هایی نظیر Broadcast SSID – Hide SSID – Show SSID را مشاهده می نمائید که جهت مخفی شدن می بایست در حالت های No – invisible قرار داده شود .

پس از مخفی نمودن نام وایرلس جهت اتصال در سیستم عامل های ویندوز باید طبق تصویر ذیل در بخش other network گزینه connect را انتخاب نموده سپس در بخش بعدی نام وایرلس و رمز وایرلس را وارد نمائید.ch3-1

جهت اتصال در سیستم عامل های اندروید در بخش wi-fi گزینه add wifi را مشاهده می نمائید که با وارد نمودن اسم وایرلس و رمز می توانید به وایرلس مودم خود کانکت شوید.

ch3-2.png

ch3-3



جمعه 11 تير 1395برچسب:, :: 1:38 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
جلوگیری از هک مودم - قسمت دوم

انتخاب نادرست شیوه های رمزنگاری و احراز هویت
شاید بارها جهت تغییر رمز وایرلس خود اقدام کرده باشید ولی برای شما جای سوال باشد که شیوه‌ های احراز هویت نظیر WEP64 ، WPA–PSK ، WPA2–PSK2 و … در قسمت Authentication Type چه تفاوت هایی با هم دارند و شما جهت امنیت بیشتر از کدام یک می بایست استفاده نمائید؟! حال به توضیح جامع هر یک از متود های رمز نگاری می پردازیم:

WEP64 : استاندارد رمزنگاری WEP یا Wired Equivalent Privacy بسیار قدیمی و آسیب‌پذیر بوده و به جرات میتوان گفت ضعیف ترین پروتکلی که از نظر امنیتی که در شبکه های وایرلس وجود دارد و نباید از آن استفاده شود.

WEP در سال ۱۹۹۷ متولد شد و در سال ۲۰۰۳ عملاً جای خود را به WPA داد و منقرض شد. هدف از این پروتکل همان‌گونه که از نام آن نیز مشخص است محرمانه نگه داشتن اطلاعات در سطحی معادل با شبکه های مبتنی بر سیم است.

WPA-PSK : استاندارد رمز نگاری WPA یا WiFi Protected Access یک سال پیش از بازنشستگی WEP و برای جایگزینی آن این استاندارد ارائه شد. پر کاربردترین ساختار استفاده از WPA را می توان WPA-PSK نامید که توسط آن می توان بین ۸ تا ۶۳ کاراکتر را به عنوان رمز در نظر گرفت. کلیدهای استفاده شده توسط WPA به صورت ۲۵۶ بیتی بوده که پیشرفت چشمگیری نسبت به حالت‌های ۶۴ و ۱۲۸ بیتی WEP به حساب می‌آیند.

WPA2 –PSK2 : استاندارد رمزنگاری WPA2 در سال ۲۰۰۶ بود که با WPA جایگزین شد. یکی از بزرگ ترین تغییرات صورت گرفته در این جایگزینی، استفاده اجباری از الگوریتم‌های AES و همچنین معرفی CCMP (حالت ضد رمز که با استفاده از CCM که ترکیبی از CRT برای داده های محرمانه و CBC-MAC برای احراز هویت و تمامیت است کار میکند .CCMP بر اساس CCM پردازش میکند و از یک کلید ۱۲۸ بیتی و یک بلوک به اندازه ۱۲۸ بیت ) به عنوان جایگزینی برای TKIP بود. در حال حاضر استفاده از WPA2 برای کاربران خانگی تقریبا بدون نقطه ضعف بزرگ بوده و عمده نگرانی‌های پیرامون آن به امنیت بخش‌های تجاری مربوط می‌شود. متاسفانه بزرگ ترین نگرانی‌های موجود در WPA همچنان در WPA2 هم حاضرند و با وجود اینکه شکستن دیوار ایجاد شده توسط WPA2 به زمانی بین ۲ تا ۱۲ ساعت کار مداوم در یک رایانه حرفه ای نیاز دارد، اما باز هم ضرورت بازنگری و برطرف کردن حفره‌های امنیتی در آن احساس می‌شود.

حال با توضیح این استاندارد ها شاید برای شما سوال باشد که حالت های رمزگذاری نظیر TKIP و AES کدام بهتر است و چه تفاوتی با هم دارد :

AES : AES که مخفف کلمه های Advanced Encryption Standard یا استاندارد رمزنگاری پیشفرفته است از خانواده الگوریتم های رمزنگاری متقارن یا Symmetric است. این استاندارد یکی از پر کاربردترین استانداردهای رمزنگاری متقارن مورد استفاده امروزی می باشد. همچنین استفاده از AES به عنوان یک پروتکل رمزنگاری استاندارد بسیار امن امروزه تایید شده است. طبق معمول حملات زیادی برای شکستن کلید های مربوط به این پروتکل بر روی آن انجام شده است که بعضا برخی از آنها نیز موفقیت آمیز بوده است ، اما حملاتی که بتواند الگوریتم این پروتکل را تهدید کند هنوز انجام نشده است.

TKIP : TKIP مخفف کلمه های Temporal Key Integrity Protocol است و یک پروتکل امنیتی مانند AES برای ارتباطات وایرلس است. این پروتکل برای جایگزین شدن به جای پروتکل WEP طراحی و پیاده سازی شد و امروزه می توانید شما از TKIP در اکثر وسایل و تجهیزات وایرلسی که از WEP پشتیبانی می کردند استفاده کنید. WEP پروتکلی بود که از نظر امنیتی بسیار ضعیف بود و امروزه همچنان به دلیل استفاده از تجهیزات قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد ، WEP با توجه به ضعف موجود در الگوریتم طراحی آن در عرض کمتر از ۵ دقیقه قابل شکستن و کرک شدن می باشد. TKIP برای اینکه بیشتر درگیر پروتکل WEP نشود به گونه ای طراحی شد که بتواند در کنار پروتکل استاندارد دیگری به نام WPA2 مورد استفاده قرار بگیرد.

حال اگر به طور کلی بخواهیم تفاوت این دو را ذکر کنیم می توانیم بگوئیم : AES یک استاندارد رمزنگاری است در حالیکه TKIP یک پروتکل رمزنگاری است. TKIP پروتکل رمزنگاری است که در WPA استفاده می شود در حالیکه WPA2 که جایگزین WPA شده است از رمزنگاری AES استفاده می کند. AES مدل پیشرفته ای از DES است در حالیکه TKIP برای جایگزین کردن پروتکل WEP به بازار ارائه شد. حملات معدودی قابل پیاده سازی بر روی TKIP هستند اما بسیاری از نقاط ضعف WEP را پوشش داده است. به هر حال اگر در Access Point وایرلس خود دقت کنید CCMP را مشاهده می کنید که قطعا از TKIP امنیت بهتری را ارائه می دهد.

حال برای داشتن امنیتی بیشتر چه باید کرد !؟ با توضیحاتی که ذکر شد در هنگام تنظیم کردن مودم خود در بخش wireless حالت احراز هویت یا Authentication Type را برروی حالت WPA2-PSK قرار دهید و در بخش رمز نگاری یا قسمت Encryption در صورت اینکه گزینه TKIP/AES را دارید انتخاب نمائید
TKIP/AES از ادغام دو روش بالا با هم این حالت حفاظت بسیار عالی تعبیه شده یعنی هم زمانِ اتصال سیستم رمزنگاری پیشرفته انجام میدهد، هم حین اتصال در بازه های زمانی مختلف از اینکه وسیله دیگری به مودم متصل نباشد اطمینان حاصل میکند که بسیار عالیست .

در صورت اینکه امکان این انتخاب را ندارید از حالت رمزنگاری AES استفاده نمائید.


جمعه 11 تير 1395برچسب:, :: 1:35 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali



جمعه 11 تير 1395برچسب:, :: 1:25 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
آمادگی ذهن برای ثروتمند شدن
3

آمادگی ذهن برای ثروتمند شدن

به نام هستی بخش زندگی

سلام عرض می کنم به تو دوست خوبم. خیلی خوشحالم که این بار با یه کتاب دیگه در خدمت تو دوست خوب و عزیزم هستم.

خدارو شکر میکنم که فرصتی رو بهم داد تا بتونم نکات جدیدی رو بهت یاد بدم.

در این کتاب قصد دارم راه هایی رو بهت نشون بدم که تورو در مدار ثروت قرار میده. منظور از ثروت صرفا پول نیست و فقط بخشی از ثروت، پول به حساب میاد

در این کتاب شما با چندین عامل مواجه میشید که میتونه زندگیی شما رو به نحو احسنت تغییر بده.

دوست من همین الان و در همین لحظه ازت قولی میخوام!

میخوام قول بدی که به هر چی که تو این کتاب گفتم مو به مو عمل کنی، چون فقط در این حالته که میتونم به تو تضمین بدم تا به موفقیت برسی

خب حالا بدون معطلی میخوام نکاتی رو بهت آموزش بدم تا متوجه بشی ثروتمندان چگونه ثروتمند شدن!

پس بزن بریم…

1رؤﯾﺎﻫﺎی ﺑﺰرگ در ﺳﺮﺑﭙﺮوراﻧﯿﺪ

»ﻓﻘﻂ روﯾﺎﻫﺎی ﺑﺰرگ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ روح اﻧﺴﺎنﻫﺎ را ﺑﻪ ﺣﺮﮐﺖ درآورﻧﺪ« اﯾﻦ اوﻟﯿﻦ رﻣﺰ ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﺮﻫﺎی ﺧﻮدﺳﺎﺧﺘﻪ اﺳﺖ، ﺑﺮا ﯾﺎﯾﻨﮑﻪ روﯾﺎﯾﺖ ﺑﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺑﭙﺮواﻧﺪ ﺑﺎﯾﺪ رؤﯾﺎﯾﯽ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ، ﺗﺼﻮﯾﺮی از

آﯾﻨﺪه ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت ﺧﻮد ﺧﻠﻖ ﮐﻨﯿﺪ ﻫﺮﭼﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺗﻨﺪرﺳﺘﯽ و ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ ﺷﻤﺎ واﺿﺢﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ. ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺷﺎن ﺑﻪ ﺳﻮی آﻧﻬﺎ و ﺣﺮﮐﺖ آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺳﻮی ﺷﻤﺎ ﺳﺮﯾﻊﺗﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد و ﺑﺮای ﺗﺒﺪﯾﻞ آن ﺑﻪ ﺳﻮی آﻧﻬﺎ و ﺣﺮﮐﺖ آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺳﻮی ﺷﻤﺎ ﺳﺮﯾﻊ ﺗﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد و ﺑﺮای ﺗﺒﺪﯾﻞ آن ﺑﻪ واﻗﻌﯿﺖ دارای اﻧﮕﯿﺰه ﻗﻮیﺗﺮ و ﻣﺼﻤﻢﺗﺮ ﺧﻮاﻫﯿﺪ ﺷﺪ.

داﺷﺘﻦ رؤﯾﺎی ﺑﺰرگ، ﻧﻘﻄﻪ ﺷﺮوع دﺳﺖ ﯾﺎﺑﯽ ﺑﻪ اﺳﺘﻘﻼل ﻣﺎﻟﯽ اﺳﺖ.

2ﺣﺲ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪی را در ﺧﻮد ﭘﺮورش دﻫﯿﺪ

»ﮐﺴﯽ ﻫﺪﻓﯽ روﺷﻦ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺣﺘﯽ در ﻧﺎﻫﻤﻮارﺗﺮﯾﻦ راهﻫﺎ ﻫﻢ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻧﺨﻮﻫﺪ داﺷﺖ.«

2 ﻋﺎﻣﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﯿﺶ از ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ دﯾﮕﺮ ﺑﺮ زﻧﺪﮔﯽ ﺷﻤﺎ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﯽﮔﺬارد ﯾﮑﯽ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ اﻏﻠﺐ اوﻗﺎت ﺑﻪ ﭼﻪ ﭼﯿﺰ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ دوم اﯾﻨﮑﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﻪ آن ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ. اﻓﺮاد ﻣﻮﻓﻖ ﺑﯿﺸﺘﺮ اوﻗﺎت ﺑﻪ اﻫﺪاﻓﺸﺎن ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.

ﯾﮏ ﻓﺮﻣﻮل ﻫﻔﺖ ﻣﺮﺣﻠﻪ ای ﺑﺮای ﻫﺪف ﮔﺬاری و ﻧﺤﻮه دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ آن:

دﻗﯿﻘﺎً ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ ﭼﻪ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ؟

اﻫﺪاﻓﺘﺎن را روﺷﻦ و ﻣﺸﺨﺺ ﯾﺎدداﺷﺖ ﮐﻨﯿﺪ.

اﻫﺪاف ﺑﺰرﮔﺘﺮ ﺑﺎ ﮐﻮﭼﮑﺘﺮ ﺗﻘﺴﯽ و زﻣﺎن ﺧﺎﺻﯽ ﺑﺮاﯾﺸﺎن ﻣﻌﯿﻦ ﮐﻨﯿﺪ.

اﻗﺪاﻣﺎت و اﯾﺪهﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺮای دﺳﺖ ﯾﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻫﺪﻓﺘﺎن ﺿﺮوری اﺳﺖ ﺑﻨﻮﯾﺴﺪ.

ﻟﯿﺴﺖ ﺗﺎن را ﺑﺮﺣﺴﺐ اﻫﻤﯿﺖ درﺟﻪ ﺑﻨﺪی ﮐﻨﯿﺪ.

ﺑﺮاﺳﺎس ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﮐﺎرﺗﺎن را ﺷﺮوع ﮐﻨﯿﺪ.

ﻫﺮ روز ﮐﺎری ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ را ﯾﮏ ﮔﺎم ﺑﻪ ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻫﺪﻓﺘﺎن ﻧﺰدﯾﮏ ﺗﺮﮐﻨﺪ.

3-ﺧﻮدداری ﺷﻐﻞ آزاد ﺑﺪاﻧﯿﺪ

»ﻣﻦ ﺑﺮ روان و ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺧﻮد ﻣﺴﻠﻢ ﻫﺴﺘﻢ.«

ﺗﻨﻬﺎ ﺧﻮدﺗﺎن ﻣﺴﺌﻮل ﻫﺴﺘﯿﺪ، ﮐﻨﺘﺮل ﺑﺪﺳﺖ ﺷﻤﺎﺳﺖ. ﺷﻤﺎ رﺋﯿﺲ ﺧﻮدﺗﺎن ﻫﺴﺘﯿﺪ. وﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺧﻮد را دارای ﺷﻐﻞ ازاد ﺑﺪاﻧﯿﺪ ذﻫﻨﯿﺖ ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ ﮐﻪ در ﺷﻤﺎ ﭘﺪﯾﺪ ﻣﯽآﯾﺪ اﺳﺘﻘﻼل و اﺣﺴﺎس ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ از ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎی آن اﺳﺖ. ﺑﻪ ﺟﺎی ان ﮐﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮ وﻗﺎﯾﻊ ﺑﺎﺷﯿﺪ آﻧﻬﺎ را ﺑﻪ وﺟﻮد ﻣﯽ آورﯾﺪ.

اﻓﺮاد ﻣﺸﻐﻮلﺷﺪﯾﺪاً ﻧﺘﯿﺠﻪﮔﺮا و ﻫﻤﯿﺸﻪ ﭘﯿﺸﮕﺎم ﻫﺴﺘﻨﺪ.

4ﮐﺎری را ﮐﻪواﻗﻌﺎً دوﺳﺖ دارﯾﺪ اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ

»وﻗﺘﯽ ﮐﺎری را اﻧﺠﺎم ﺑﺪﻫﯿﺪ ﮐﻪواﻗﻌﺎً آن را دوﺳﺖ دارﯾﺪ، دﯾﮕﺮ ﻫﺮﮔﺰ ﺣﺘﯽ ﯾﮏ روز ﻫﻢ ﮐﺎر ﻧﺨﻮاﻫﯿﺪ ﮐﺪر.«

وﻗﺘﯽ ﺷﻤﺎ آﻧﭽﻪ را ﮐﻪواﻗﻌﺎً دوﺳﺖ دارﯾﺪ اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ، ﯾﮏ ﺟﺮﯾﺎن ﻣﻤﺘﺪ ﻫﯿﺠﺎن اﻧﺮژی و اﯾﺪهﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ اﯾﺠﺎد ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﻋﻤﻠﮑﺮدی ﺣﺘﯽ ﺑﻬﺘﺮ از ﻗﺒﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

-5در ﮐﺎر ﺧﻮد ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ

ﮐﯿﻔﯿﺖ زﻧﺪﮔﯽ ﺷﻤﺎ ﺻﺮف«ﻇﺮ از اﯾﻨﮑﻪ در ﭼﻪ ﺣﻮزهای ﮐﺎر ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ ﺗﺎ ﭼﻪ ﺣﺪ ﺧﻮد را ﻣﺘﻌﻬﺪ ﻣﯽ داﻧﯿﺪ ﮐﻪ در ﮐﺎر ﺧﻮد ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ.

ﻫﻤﯿﻦ اﻣﺮوزه اراده ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ در ﮐﺎرﺗﺎن ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ و اﯾﻦ را ﮐﻪ ﺟﺰء 10 درﺻﺪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦﻫﺎی رﺷﺘﻪ ﺧﻮد ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻫﺪف ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﯿﺪ. اﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﻧﻘﻄﻪ ﻋﻄﻔﯽ در زﻧﺪﮔﯽ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺷﺪﻋﻤﻼً. ﻫﻤﻪ اﻓﺮاد ﻣﻮﻓﻖ دارای ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽﻫﺎی ﻓﻮقاﻟﻌﺎده در زﻣﯿﻨﻪ ﮐﺎری ﺧﻮد ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻋﺎﻟﯽ ﺑﻮدن در ﮐﺎر روی ﺷﺨﺼﯿﺖ و ﻫﻤﻪ رواﺑﻄﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ دﯾﮕﺮان دارﯾﺪ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﯽﮔﺬارد.

-6ﺳﺨﺖﺗﺮ و ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮐﺎر ﮐﻨﯿﺪ

»ﻫﺮﭼﻪ ﺳﺨﺖ ﺗﺮ ﮐﺎر ﮐﻨﻢ، ﻣﻮﻓﻖ ﻣﯽ ﺷﻮم«
ﻫﻤﻪ ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﺮﻫﺎی ﺧﻮد ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺑﺴﯿﺎر ﺳﺨﺖ ﮐﺎر ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. آﻧﻬﺎ ﮐﺎر را زودﺗﺮ ﺷﺮوع ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺳﺨﺖﺗﺮ ﮐﺎر ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺳﺨﺖ ﺗﺮ ﮐﺎر ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، دﯾﺮﺗﺮ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﯽروﻧﺪ و ﻫﻤﻪ آﻧﻬﺎ را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﺨﺖ ﮐﻮشﺗﺮﯾﻦ اﻓﺮاد در رﺷﺘﻪ ﺧﻮدﺷﺎن ﻣﯽﺷﻨﺎﺳﻨﺪ.

ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﺮﻫﺎی ﺧﻮدﺳﺎﺧﺘﻪ در اﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺘﻮﺳﻂ 59 ﺳﺎﻋﺖ در ﻫﻔﺘﻪ ﮐﺎر ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﺑﺴﯿﺎری از آﻧﻬﺎ ﻧﯿﺰ ﺑﺨﺼﻮص در اواﯾﻞ،

70 ﯾﺎ 80 ﺳﺎﻋﺖ ﮐﺎر ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

-7ﺧﻮد را وﻗﻒ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻣﺎداماﻟﻌﻤﺮ ﮐﻨﯿﺪ

»ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺣﺪاﻗﻞ ﺷﺮط ﻻزم ﺑﺮای ﮐﺴﺐ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در ﻫﺮ زﻣﯿﻨﻪ ای اﺳﺖ« ذﻫﻦ ﺷﻤﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻋﻀﻠﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ رﺷﺪ آن ﺑﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد.

ﻫﻤﺎﻧﻄﻮر ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻋﻀﻼت ﺧﻮد را ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎر ﻗﺮار دﻫﯿﺪ ﺗﺎ رﺷﺪ ﮐﻨﻨﺪ.

ﻋﻀﻼت ذﻫﻨﯽ ﺧﻮد را ﻧﯿﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮای ﻗﻮیﺷﺪن ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﯿﺮﯾﺪ.

رﻫﺒﺮان ﻫﻤﯿﺸﻪ در ﺣﺎل ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻣﺴﺘﻤﺮ ﮐﻠﯿﺪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در ﻗﺮن 21 اﺳﺖ.

ﻫﺮ روز ﺑﻪ ﻣﺪت 30 اﻟﯽ 60 دﻗﯿﻘﻪ در رﺷﺘﮥﺧﻮد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﻨﯿﺪ.

ﺗﺎ ﺣﺪ اﻣﮑﺎن در ﻫﺮ دوره و ﺳﻤﯿﻨﺎر ﻣﻔﯿﺪی ﮐﻪ در رﺷﺘﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽﺷﻮد ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﯿﺪ.

-8اول ﺣﻖ و ﺣﻘﻮق ﺧﻮدﺗﺎن را ﺑﺪﻫﯿﺪ

»ﺑﺨﺸﯽ از ﮐﻞ درآﻣﺪﺗﺎن ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺗﻌﻠﻖ دارد. و اﮔﺮ ﻧﺘﻮاﻧﯿﺪ آن را ﭘﺲ اﻧﺪاز و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری ﮐﻨﯿﺪ، ﺑﺬر ﺑﺰرﮔﯽ در ﺷﻤﺎ ﻧﯿﺴﺖ.«

از اﻣﺮوز ﺗﺼﻤﯿﻤﺖ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ه ﺣﺪاﻗﻞ 10 درﺻﺪ از درآﻣﺪ ﺧﻮد را در ﻃﻮل ﻋﻤﺮ ﮐﺎری ﭘﺲ اﻧﺪاز ﯾﺎ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری ﮐﻨﯿﺪ.

ﭘﺮورش اﯾﻦ ﻋﺎدت ﺑﺮای ﺗﻤﺎم ﻋﻤﺮ ﮐﻪ اﺑﺘﺪا ﭘﺲ اﻧﺪاز و ﺳﭙﺲ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری ﮐﻨﯿﺪ ﮐﺎر آﺳﺎﻧﯽ ﻧﯿﺴﺖ. اﯾﻦ ﮐﺎر ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﻋﺰم و ارادهراﺳﺦ دارد.

ﯾﮑﯽ از دﻻﯾﻞ ﻋﻤﺪهای ﮐﻪ ﻣﺮدم ﻫﻨﺎم ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﯽ ﻓﻘﯿﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﭼﯿﺰی را ﻣﯽﺑﯿﻨﻨﺪ و ﺑﺪون ﻓﮑﺮ آن را ﻣﯽﺧﺮﻧﺪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ »ﻗﺎﻧﻮن ﭘﺎرﮐﯿﻨﺴﯿﻮن« ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: »ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ درآﻣﺪ اﻓﺰاﯾﺶ ﭘﯿﺪا ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.«

ﯾﻌﻨﯽ درآﻣﺪ ﺷﻤﺎ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﺎﺷﺪ، آن را ﺑﻪ اﺿﺎﻓﻪ ﮐﻤﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺧﺮج ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪو ﻫﺮﮔﺰ از ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎ ﭘﯿﺸﯽ ﻧﯿﻢﮔﯿﺮﯾﺪ.

-9ﻫﻤﻪ ﺟﺰﺋﯿﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﮐﺎرﺗﺎن را ﯾﺎد ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ

»اﮔﺮ در ﺷﻐﻠﺘﺎن ﻣﻬﺎرت ﺑﺎﻻﯾﯽ ﺑﺪﺳﺖ آورﯾﺪ، ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﻣﺎﻧﻌﯽ درآﻣﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺳﺮﯾﻊﺗﺮ ﺷﺎ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.«

»ﻗﺎﻧﻮن ﺗﺮﮐﯿﺐ اﻃﻼﻋﺎت« ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﺘﻮاﻧﺪ در ﻫﻤﻪ رﺷﺘﻪ ای ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ اﻃﻼﻋﺎت را ﺗﺮﮐﯿﺐ و اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﺪ، ﺑﻪ زودی ﺑﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺳﻄﺢ درآن ﺣﺮﻓﻪ ﻣﯽرﺳﺪ.

-10ﺧﻮد را وﻗﻒ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ دﯾﮕﺮان ﮐﻨﯿﺪ

»اﮔﺮ ﺑﻪ دﮔﯿﺮان ﮐﻤﮏ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ آﻧﭽﻪ ﻣﯽ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﺮﺳﻨﺪ،ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ در زﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ آﻧﭽﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﻫﯿﺪ ﺑﺮﺳﯿﺪ.«

ﭘﺎداش ﻫﺎی ﺷﻤﺎ در زﻧﺪﮔﯽ در راﺑﻄﮥ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﺎ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ دﯾﮕﺮان اراﺋﻪ ﻣﯽدﻫﯿﺪ. ﻫﻤﮥ ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﺮﻫﺎی ﺧﻮدﺳﺎﺧﺘﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اراﺋﻪی ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮی وﺳﻮاس ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دﻫﻨﺪ. آﻧﻬﺎ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮی ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ وداﺋﻤﺎً ﺑﻪ دﻧﺒﺎل راهﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪﺗﺮف ﻣﺆﺛﺮﺗﺮ و ﺑﻬﺘﺮ از دﯾﮕﺮان ﺑﺮای ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻫﺴﺘﻨﺪ.

-11ﺑﺎ ﺧﻮد و دﯾﮕﺮانﮐﺎﻣﻼً ﺻﺎدق ﺑﺎﺷﯿﺪ

ﺗﻔﮑﺮ ﻣﻨﺒﻊ اﺻﻠﯽ ﺛﺮوت،ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ، ﭘﯿﺸﺮﻓﺖﻫﺎی ﻣﺎدی،ﮐﺸﻒﻫﺎ و اﺧﺘﺮاﻋﺎت ﺑﺰرگ و ﻫﻤﻪ ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽﻫﺎﺳﺖ.

ﻫﻤﻪ داد و ﺳﺘﺪﻫﺎی ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺮاﺳﺎس اﻋﺘﻤﺎد ﺻﻮرت ﻣﯽ ﮔﯿﺮد. ﻣﺰان ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺷﻤﺎ در ﻣﯿﻠﻮﯾﻨﺮ ﺷﺪن ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد اﻓﺮادی ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ اﻋﺘﻤﺎد دارﻧﺪ و ﻣﺎﯾﻠﻨﺪ ﺑﺮاﯾﺘﺎن ﮐﺎرﮐﻨﻨﺪ، اﻋﺒﺘﺮا ﻓﺮاﻫﻢ ﮐﻨﻨﺪ، ﺑﻪ ﺷﻤﺎ وام ﺑﺪﻫﻨﺪ، ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﺧﺪﻣﺎت ﺗﺎن را ﺑﺨﺮﻧﺪ و ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻫﻨﮕﺎم ﺑﺮوز ﻣﺸﮑﻼت ﮐﻤﮏ ﮐﻨﻨﺪ و اوﻟﯿﻦ ﮐﻠﯿﺪ ﺻﺪاﻗﺖ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺗﻤﺎم ﺣﺎﻻت ﺑﺎ ﺧﻮدﺗﺎن ﺻﺎدق ﺑﺎﺷﯿﺪ.

-12ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ اوﻟﻮﯾﺖﻫﺎﯾﺘﺎن را ﺗﻌﯿﯿﻦ و ﺳﭙﺲ ﺑﺎ ﺗﻤﺎم ﻗﻮا روی آﻧﻬﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﮐﻨﯿﺪ

»اﻧﺴﺎن ﻏﯿﺮﻣﺘﻤﺮﮐﺰ در ﻫﻤﮥ اﻣﻮرش ﻧﺎﭘﺎﯾﺪار اﺳﺖ«

ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺷﻤﺎ در ﺟﻬﺖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ و ﺳﭙﺲ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮروی ان ﺗﺎ ﺑﻪ اﻧﺠﺎم رﺳﺎﻧﺪن ﮐﺎﻣﻞ آن ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه اراده، اﻧﻀﺒﺎط و ﺷﺎﯾﺴﺘﯿﮓ ﺷﻤﺎﺳﺖ اﮔﺮ ﺑﺨﻮاﻫﯿﺪ ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖﻫﺎی ﺑﺰرگ دﺳﺖ ﯾﺎﺑﯿﺪ اﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞﺗﺮﯾﻦ و در ﻋﯿﻦ ﺣﺎل ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻋﺎدت اﺳﺖ.

-13ﺳﺮﯾﻊاﻟﻌﻤﻞ و ﻗﺎﺑﻞ اﻋﺘﻤﺎد ﺑﺎﺷﯿﺪ

»ﮐﺎر ﺧﻮدﺗﺎن را اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ، اﻣﺎ ﻧﻪ ﻓﻘﻂ در ﺣﺪ وﻇﯿﻔﻪ ﺑﻠﮑﻪ اﻧﺪﮐﯽ ﺑﯿﺘﺸﺮ و از روی ﺳﺨﺎوت ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻘﺪار اﻧﺪک ﺑﻪ اﻧﺪازه ﺗﻤﺎم ﮐﺎر ارزش دارد.«ـ ﯾﮏ اﺳﺤﺴﺎ ﻓﻮرﯾﺖ و ﻋﻤﻞ ﮔﺮاﯾﯽ درﺧﻮد اﯾﺠﺎد و از ﻓﺮﺻﺖﻫﺎﺳﺮﯾﻌﺎً اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ. ﺑﺮای رﻓﻊ ﻧﯿﺎز ﻣﺮدم و اﻧﺠﺎم ﻫﺮ

ﮐﺎری ﮐﻪ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ اﻧﺠﺎم دارد ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ وارد ﻋﻤﻞ ﺷﻮﯾﺪ.

-14ﺑﺮای ﺟﻬﺶ از ﻗﻠﻪای ﻗﻠﻪ ای دﯾﮕﺮ آﻣﺎده ﺑﺎﺷﺪ

»ﺑﺮﻧﺪه ﺷﺪن ﯾﮏ ﭼﯿﺰ ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﻫﻤﯿﺸﮕﯽ اﺳﺖ. «

ﻣﺮﺗﺒﺎً ﺑﻪ ﺧﻮدﺗﺎن ﯾﺎدآوری ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ در زﻧﺪﮔﯽ دارای دوره و روﻧﺪاﺳﺖ و در ﺑﺮاﺑﺮ ﻧﻮﺳﺎﻧﺎت ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت آرام و ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ. وﻗﺘﯽ دارای اﻫﺪاف ﻧﻮﺳﺎﻧﺎت ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت آرام و ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ. وﻗﺘﯽ دارای اﻫﺪاف و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی ﻣﻌﯿﻨﯽ ﺑﺎﺷﯿﺪ و ﻫﺮ روز روی آﻧﻬﺎ ﮐﺎر ﮐﻨﯿﺪ، روﻧﺪ ﮐﻠﯽ زﻧﺪﮔﯽ ﺗﺎن در ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت رو ﺑﻪ ﺟﻠﻮ و ب ﻫﻄﺮف ﺑﺎﻻ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

-15اﻧﻀﺒﺎط ﻓﺮدی را در ﻫﻤﮥ ﻣﻮارد اﻋﻤﺎل ﮐﻨﯿﺪ

»اﻧﻀﺒﺎط ﻓﺮدی ﯾﻌﻨﯽ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ وادار ﮐﺮدن ﺧﻮد ﺑﻪ اﻧﺠﺎم ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﮐﺎرﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ، ﭼﻪ ﺧﻮﺷﺘﺎن ﺑﯿﺎﯾﺪ و ﭼﻪ ﻧﯿﺎﯾﺪ. «

اﻧﻀﺒﺎط ﻓﺮدی ﻣﺴﺘﻠﺰم داﺷﺘﻦ ﺗﺴﻠﻂ و ﮐﻨﺘﺮل ﺑﺮﺧﻮد، ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮی و ﻫﺪﻓﻤﻨﺪی ﻓﺮدی اﺳﺖ. ﺗﻔﺎوت ﺑﯿﻦ اﻓﺮاد ﻣﻮﻓﻖ و ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ اﻓﺮاد ﻣﻮﻓﻖ ﺧﻮد را ﺑﻪ اﻧﺠﺎم ﮐﺎرﻫﺎﯾﯽ ﻋﺎدت داده اﻧﺪ ﮐﻪ اﻓﺮاد ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ از آﻧﻬﺎ ﺑﯿﺰارﻧﺪ. اﯾﻦ ﮐﺎرﻫﺎ ﻫﻤﺎن ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ اﻓﺮاد ﻣﻮﻓﻖ ﻧﯿﺰ از آﻧﻬﺎ ﺑﯿﺰارﻧﺪ وﻟﯽ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎل آﻧﻬﺎ را اﻧﺠﺎ ﻣﯽ دﻫﻨﺪ، ﭼﻮن ﻣﯽداﻧﻨﺪ اﯾﻦ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﺳﺖ.

16ﺧﻼﻗﯿﺖ و اﺳﺘﻌﺪاد ذاﺗﯽ ﺧﻮد را ﺷﮑﻮﻓﺎ ﮐﻨﯿﺪ

»ـﻘﺪرت ﺗﺼﻮری از واﻗﻌﯿﺎت ﺑﺮﺗﺮ اﺳﺖ« ﺧﻼﻗﯿﺖ و اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎی ذاﺗﯽ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺳﻪ ﻋﺎﻣﻞ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻣﯽﺷﻮد.

اﻫﺪافﺷﺪﯾﺪاً ﻣﻮرد ﻋﻼﻗﻪ ﺗﺎن

ﻣﺸﮑﻼت ﻣﺒﺮم

ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻣﻮردﺗﻤﺮﮐﺰ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ذﻫﻨﺘﺎن را روی دﺳﺖ ﯾﺎﺑﯽ ﺑﻪ اﻫﺪاف، ﺣﻞ ﻣﺸﮑﻼت ﯾﺎ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺳﺆاﻻت ﭘﯿﭽﯿﺪه در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﮐﺎر و زﻧﺪﮔﯽ

ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺧﻮد ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﮐﻨﯿﺪ، زﯾﺮکﺗﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﺪ و ذﻫﺘﻨﺎن در آﯾﻨﺪه ﺑﻬﺘﺮ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

-17ﺑﺎ اﻓﺮاد درﺳﺖ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎﺷﯿﺪ

»ﻃﯽ ﭘﻨﺠﺲ ال اﯾﻨﺪه ﺷﻤﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮی ﻧﺨﻮاﻫﯿﺪ ﮐﺮد ﻣﮕﺮ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻣﻼﻗﺎت ﺑﺎ اﻓﺮادی ﺧﺎص و ﮐﺘﺎبﻫﺎی ﮐﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ« اﻧﺴﺎن ﻣﺜﻞ آﻓﺘﺎب ﭘﺮﺳﺘﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﻮد را ﺑﻪ رﻧﮓ ﻣﺤﯿﻂ درﻣﯽآورد. اﻓﺮادی ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ اوﻗﺎت ﺑﺎ آﻧﻬﺎ ﺳﺮ و ﮐﺎر دارﯾﺪ ﺑﺮ ﻧﻈﺮات، رﻓﺘﺎرﻫﺎ، ارزشﻫﺎ و ﺑﺎورﻫﺎی ﺷﻤﺎ ﺗﺄﺛﯿﺮی ﻋﻤﯿﻖ ﻣﯽﮔﺬارﻧﺪ. اﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﺑﺎ اﻓﺮاد ﻣﺜﺒﺖ راﺑﻄﻪ ﺑﺮﻗﺮار ﮐﻨﯿﺪ. اﻓﺮادی ﮐﻪ ﺧﻮش ﺑﯿﻦ، راﺿﯽ، ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ و ﭘﯿﺸﺮو ﺑﺎﺷﻨﺪ. در ﻋﯿﻦ ﺣﺎل از اﻓﺮاد ﻣﻨﻔﯽ ﺑﺎﻓﯽ ﮐﻪ ﻣﺪام ﮔﻠﻪ و ﺷﮑﺎﯾﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ دوری ﮐﻨﻨﺪ. اﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ ﺑﺎ ﻋﻘﺎﺑﻬﺎ ﭘﺮواز ﮐﻨﯿﺪ، ﻧﻤﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﺎ ﺑﻮﻗﻠﻤﻮنﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺑﺒﺮﯾﺪ.

-18ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻧﺤﻮ ﻣﺮاﻗﺐ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺧﻮد ﺑﺎﺷﯿﺪ

»رﻣﺰ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽ داﺷﺘﻦ ذﻫﻦ ﺳﺎﻟﻢ در ﺑﺪن ﺳﺎﻟﻢ اﺳﺖ.«

ﮐﻠﯿﺪ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﮐﺎﻣﻞ و ﻋﻤﺮ ﻃﻮﻻﻧﯽ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮای ﺗﻨﺪرﺳﺘﯽ دﻟﺨﻮاه ﺧﻮد ﻫﺪفﮔﺬاری ﮐﻨﯿﺪ. ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪای ﺗﻬﯿﻪ و ﻫﺮ روز ﺑﺮ ﻃﺒﻖ آن ﻋﻤﻞ ﮐﻨﯿﺪ.

اﮔﺮ ﻫﺪف ﻣﺎﻟﯽ ﺷﻤﺎ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﻄﺤﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ از ﯾﮏ ﻣﯿﻠﯿﻮن دﻻر دﺳﺖ ﯾﺎﺑﯿﺪ، ﻫﺪف ﺗﻨﺪرﺳﺘﯽ ﺗﺎن ﻧﯿﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﻋﻤﺮ

ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

19ﻗﺎﻃﻊ و ﻋﻤﻞﮔﺮا ﺑﺎﺷﯿﺪ

»ﺑﻪ ﺟﻨﮓ دراﯾﯽ ﻣﺸﮑﻼت ﺑﺮوﯾﺪ و ﺷﺠﺎﻋﺎﻧﻪ ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﭘﺎﯾﺎن دﻫﯿﺪ.«

وﻗﺘﯽ ﻗﺎﻃﻊ و ﻋﻤﻞ ﮔﺮا ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻤﺎم زﻧﺪﮔﯽ ﺗﺎن را در ﺑﺎﻧﺪ ﺳﺮﻋﺖ ﻗﺮار دﻫﯿﺪ. ﺗﻌﺪاد ﮐﺎرﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ روزاﻧﻪ اﻧﺠﺎم ﻣﯽ دﻫﯿﺪ ﺑﺴﯿﺎر ﺑﯿﺸﺘﺮ از دﯾﮕﺮان ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. و ﺳﺮﯾﻊﺗﺮ از آﻧﻬﺎ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ. در واﻗﻊ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻣﻨﺒﻌﯽ ﻏﻨﯽ از اﻧﺮژی، ﻫﯿﺠﺎن و اﻧﮕﯿﺰه ﻣﺘﺼﻞ ﻣﯽﺷﻮﯾﺪ ﮐﻪ وﺟﻮدﺗﺎن را ﭘﺮ از ﻣﺴﺮت و ﻧﺸﺎط ﻣﯽﮐﻨﺪ، اﯾﻦ اﻧﺮژی ﻣﺜﺒﺖ، ﺷﻤﺎ را ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺘﯽ ﺣﺘﯽ ﺑﯿﺶ از ﻗﺒﻞ ﺑﻪ ﺳﻮی ﻫﺪﻓﺘﺎن ﺑﻪ ﭘﯿﺶ ﻣﯽ ﺑﺮد.

-20ﻫﺮﮔﺰ ﺷﮑﺴﺖ را ﯾﮏ اﻧﺘﺨﺎب ﻧﺪاﻧﯿﺪ

»ﭼﯿﺰی ﺑﺮای ﺗﺮﺳﯿﺪن وﺟﻮد ﻧﺪارد ﺟﺰ ﺧﻮد ﺗﺮس« در زﻧﺪﮔﯽ اﻧﺴﺎنﻫﺎ ﺗﺮس از ﺷﮑﺴﺖ ﺑﺰرگﺗﺮﯾﻦ ﻣﺎﻧﻊ در راه ﮐﺴﺐ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﺳﺖ. ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺸﮑﻞ ﺧﻮد ﺷﮑﺴﺖ

ﻧﯿﺴﺖ، زﯾﺮا ﺷﮑﺴﺖ اﻧﯿﺎن را ﻗﻮیﺗﺮ، ﻣﻘﺎومﺗﺮ و ﻣﺼﻤﻢﺗﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺗﺮس از ﺷﮑﺴﺖ ﯾﺎ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺷﮑﺴﺖ اﺳﺖ ﮐﻪ اﻓﮑﺎر و اﻋﻤﺎل را ﻓﻠﺞ ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﻣﺎﻧﻊ اﻧﺠﺎم اﻗﺪاﻣﺎﺗﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺮای ﮐﺴﺐ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺿﺮوری اﺳﺖ.

-21در اﻣﺘﺤﺎن ﭘﺎﯾﺪاری ﻗﺒﻮل ﺷﻮﯾﺪ

ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﭘﺎﯾﺪاری ﺷﻮد. اﺳﺘﻌﺪاد ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﺪ: اﻧﺴﺎنﻫﺎی ﺑﺎ اﺳﺘﻌﺪاد ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ ﻓﺮاواﻧﻨﻨﺪ. ﻧﺒﻮغ ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﺪ: ﻧﺎﺑﻐﻪ ﻫﺎی ﻧﺎﮐﺎمﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺿﺮباﻟﻤﺜﻞ درآﻣﺪهان. ﺗﺤﺼﯿﻼت ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﺪ: دﻧﯿﺎ ﭘﺮ اﺳﺖ از ﺗﺤﺼﯿﻞ ﮐﺮدهﻫﺎی ﺑﯽ ﺣﺎﺻﻞ.

ﻓﻘﻂ ﭘﺎﯾﺪاری و اراده دارای ﻗﺪرت ﻻﯾﺘﻨﺎﻫﯽ اﺳﺖ.

خب رسیدیم به آخر کتاب! میدوارم لذت کافی از خوندن این کتاب ارزشمند برده باشی

امیدوارم شاد،موفق و ثروتمند باشی



چهار شنبه 9 تير 1395برچسب:, :: 3:39 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

مشکلات قلبی می‌توانند پنهان باشند و بطور ناگهانی و ظاهرا بدون هشدار، از راه برسند. اما اغلب اوقات، سرنخ‌ هایی وجود دارد، هر چند افراد، موفق به تشخیص دادن آنها نمی‌شوند. دکتر کری هیلدرث، استادیار پیری و سلامت قلب در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو می‌گوید: بخصوص برای خانم‌ها، علائم و نشانه‌های مشکل قلبی، همیشه از الگوهای کلاسیک پیروی نمی‌کنند.

صرفنظر از جنسیت شما، دانستن آنکه باید به دنبال چه چیزی باشید، کلیدی است. دکتر پل ولتون، استاد اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه تولان می‌گوید: اول از همه، به دقت مراقب فشار خون و کلسترولتان بوده، سپس مواظب یک یا چند مورد از این نشانه‌ها باشید.

درد یا تیر کشیدن قفسه سینه

همه کسانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، این نشانه‌ی هالیوودی! (فرض کنید قفسه سینه‌‌تان را بگیرید و روی زمین بیفتید) را تجربه نمی‌کنند. فشار شدید (بطوری که انگار یک فیل روی قفسه سینه‌تان ایستاده است!) باید شما را وا دارد که با اورژانس تماس بگیرید.

احساس می‌کنید که یک عضله در قفسه سینه‌تان کشیده می‌شود؟ دکتر اشلی سیمونز، متخصص قلب در بیمارستان دانشگاه هاروارد می‌گوید: این می‌تواند نشان دهنده زمینه‌ی بیماری‌های قلبی عروقی باشد، بنابراین حتما آن را به پزشکتان اطلاع دهید.

سیمونز می‌گوید: حتما نباید یک درد شدید باشد، می‌تواند یک درد ریز باشد و گاهی اوقات به شانه، بازوها، گردن یا فک شما سرایت کند. درد سینه‌ای که در طول یا بعد از تمرین یا هنگامیکه استرس دارید ظاهر می‌شود هم، بسیار نگران کننده است، زیرا می‌تواند نشانه‌ی یک مشکل جریان خون باشد.

تنگی نفس

سیمونز می‌گوید: اگر فعالیت سبک، نفس شما را بند می‌آورد، به ویژه اگر سابقا قادر بودید بدون تنفس پر سر و صدا از پله‌ها بالا بروید، احتمالا مشکلی وجود دارد. او می‌گوید: من از بیمارانم می‌خواهم که فعالیت امروزشان را با فعالیتشان در یک یا دو سال گذشته، مقایسه کنند. اگر متوجه تغییرات عمده‌ای در نفس کشیدنشان یا کارهایی که قادر به انجام دادنشان هستند شدند، نشانه‌ی آن است که اتفاقی در حال رخ دادن است.

مشکلات تنفسی که در هنگام دراز کشیدن ایجاد می‌شوند نیز، مشکل ساز هستند (آنها می‌توانند نشان دهنده‌ی بیماری دریچه قلب باشند) بنابراین حتما آنها را با پزشکتان در میان بگذارید.

علائم شبیه آنفولانزا

هیلدرث می‌گوید: حالت تهوع یا خستگی یا حالت سرماخوردگی، و عرق سرد می‌تواند نشان دهنده‌ی جریان خون ناکافی باشد. هر کسی گاهی اوقات، این علائم را تجربه می‌کند، اما اگر آنها بعد از یک جلسه فعالیت بدنی شروع می‌شوند، به پزشک مراجعه کنید.

ناراحتی شدید معده نیز می‌تواند یک هشدار باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که بعضی خانم‌ها از چند روز قبل از حمله‌ی قلبی، دچار سوء هاضمه می‌شوند، اما آنرا به مشکل قلبی ربط نمی‌دهند، و در نتیجه به دنبال درمان نمی‌روند. هنگامیکه شک دارید، کمک بگیرید.

سبکی سر

سیمونز می‌گوید: احساس سبکی سر، یا گیجی و منگی می‌تواند نشانه‌ای از انسداد، یا مشکل مربوط به دریچه‌ی قلب باشد، بخصوص اگر با حس تپش قلب همراه باشد. یک تحقیق جدید از دانشگاه کارولینای شمالی دریافت اگر هر بار که به سرعت بلند می‌شوید، احساس سبکی سر دارید، ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل قلبی قریب الوقوع باشد!

خستگی یا بی حالی

با توجه به مطالعه‌ای از دانشگاه آرکانزاس، بسیاری از زنانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، در طول هفته‌ی منتهی به حمله‌ی قلبی، بطور عجیبی احساس خستگی می‌کنند. آنها همچنین «اختلالات خواب» را نیز گزارش کرده‌اند



شنبه 5 تير 1395برچسب:, :: 7:51 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

تاریخچه ضرب‌المثل قربون بند کیفتم، تا پول داری رفیقتم

آورده‌اند که در زمان‌های دور، مرد بسیار پولداری زندگی می‌کرد. او پسری به شدت خوشگذران و ولخرج داشت و همیشه در حال پند دادن به فرزندش بود و او را از همنشینی با دوستان بدکردار و سودجو منع می‌کرد. اما پسرش از او حرف‌شنوی نداشت و یکسره به دنبال عیش و نوش بود و افرادی هم که با او دوست بودند فقط به دنبال پول و ثروتش بودند.

روزی پدر به شدت بیمار می‌شود و او بلافاصله طبیب را خبر می‌کند. طبیب بعد از معاینه به او می‌گوید چند روز بیشتر زنده نمی‌مانی. اگر وصیتی داری بگو. مرد ثروتمند به یکی از نوکرانش می‌گوید پسرم را نزد من بیاورید.

پسرش و وقتی حال و روز پدر را از طبیب جویا می‌شود بسیارناراحت می‌شود. مرد ثروتمند به او می‌گوید:

پسرم؛ من چند روز بیشتر از عمرم باقی نمانده است و در این لحظات آخر وصیتی دارم. از تو می‌خواهم هر زمان که احساس کردی به ته خط رسیدی و هیچکس در کنارت نماند به سمت آشپزخانه برو و وقتی وارد آنجا شدی طنابی از سقف آویزان است. آن را بر گردنت بینداز و خودت را خلاص کن و بدان این دنیا دیگر به تو احتیاجی ندارد.

پسرش تمام سخنان پدرش را شنید و با چشمانی گریان به او گفت که صحبت‌های شما را به ذهنم می‌سپارم.

بعد از چند روز مرد ثروتمند از دنیا رفت و پسرش مانند قبل به خوشگذرونی و عشق و حال با دوستانش پرداخت. او روز به روز بر ولخرجی‌هایش می‌‌افزود تا جایی که تمام ثروتش را خرج عیش و نوشش کرد و دیگر پولی برایش باقی نماند. تمام دوستانش از او فاصله گرفتند و هنگامی از آن‌ها کمک خواست هیچکدام دست او را نگرفتند و او را طرد کردند.

پسر جوان از رفتار و برخورد دوستانش متعجب شدو به یاد پدرش افتاد که چقدر او را نصیحت می‌کرد،ولی او توجهی به حرفهای پدر نمی‌کرد.

یک روز پسر جوان که خیلی گرسنه بود، برای خودش تخم مرغی درست کرد و کمی نان هم برداشت و به صحرا رفت. در بین راهرودی را دید و در کنار آن نشست. کفش‌هایش را از پا درآورد و داخل آب رفت تا سر و صورتش را بشوید.

ناگهان کلاغی کنار رود خانه نشست و دستمالش را با خود برد. پسر بیچاره دستش به کلاغ نرسید و خسته و گرسنه به راه افتاد. در بین راه دوستانش را دید که مشغول خوشگذرانی بودند. به آنها که رسید و سلام کرد و برایشان تعریف کرد که کلاغ دستمالش را برده است. آن‌ها هم او را مسخره کردند و به او گفتند اگر غذا می‌خواهی به تو می‌دهیم. دلیلی ندارد به ما دروغ بگویی!!

پسر جوان از حرف‌های دوستانش بسیار ناراحت شد و بلافاصله به خانه برگشت و یاد نصیحت پدرش افتاد، پس طبق گفته‌ی پدرش عمل کرد و وقتی که طناب را به گردنش انداخت، سقف مطبخ به لرزه درآمد و کیسه‌ای از آنجا به زمین افتاد. داخل کیسه را نگاه کرد و طلا و جواهرات بسیاری در آن بود.در همان لحظه خدا را شکر کردو زیر لب گفتپدر خدا تو را رحمت کند که به فکر من بودی و می‌دانستی روزی آنقدر فقیر می‌شوم که حتی پولی برای خریدن نان هم نخواهم داشت.

alt

پسر جوان فردای آن روز، مهمانی ترتیب داده و همه‌ی دوستانشو همچنین تعدادی از مردان قوی و نیرومند را هم به مجلسش دعوت کرد.

دوستانش که متوجه می‌شوند پسر جوان دوباره صاحب مال و ثروت شده است دعوت او را پذیرفتندو هنگامی که وارد خانه‌ی او شدند با زبان چرب و نرم از او معذرت خواهی کردند.

alt

مدتی از مهمانی گذشت و پسر جوان رو به دوستانش کرد و گفت خاطره‌ی جالبی دارم و دوست دارم برای شما تعریف کنم. امروز هنگامی که برای خرید به بازار رفته بودم در بین راه کلاغی را دیدم که با پاهای خود گوسفندی را گرفت و پرواز کرد. دوستانش بلافاصله حرف او را تایید کردند و گفتند که حرف شما کاملا درست است.

در همان لحظه پسر جوان گفت، یادتان می‌آید آن روز برایتان تعریف کردم که کلاغی دستمال مرا از کنار رودخانه برداشت و رفت، شما به من تهمت دروغ زدید و مرا به سخره گرفتید؟ اکنون چرا حرف‌های مرا تایید می‌کنید؟

سپس به آن مردان قوی هیکل فرمان داد تا دوستانش را به شدت کتک بزنند و از خانه بیرونشان کنند. پسر جوان متوجه تمام اشتباهاتش شد و فهمید که دوستانش، به خاطرپولبا او دوستی می‌کردند.

از آن دوران تا به امروزه اگر بخواند به کسی بگویند که با دوستان ناباب رفت و آمد نکن، این ضرب‌المثل را برایش بکار می‌برند:

قربون بند کیفتم، تا پول داری رفیقتم



شنبه 5 تير 1395برچسب:, :: 7:38 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

این خوراکی خوشمزه با سلامتی دشمن است

 


  
 



مطالعات مرکز تحقیقات و پیشگیری ایلینویز آمریکا نشان می‌دهد که خوردن پیتزا به اندازه سیگار کشیدن برای افراد به ویژه کودکان مضر است. پیتزا محبوبترین غذای کودکان در سراسر جهان است درحالیکه بزرگترین منبع کالری، چربی‌های اشباع شده و نمک محسوب می‌شود.


 


تحقیقات نشان می‌دهد که غذاهای حاوی پنیر چرب، نمک و گوشت به اندازه سیگار برای افراد مضر است. این رژیم غذایی علاوه بر افزایش چربی و فشار خون و اضافه وزن، باعث بر هم زدن تعادل هورمون‌های کودکان و کاهش یادگیری در آنان می‌شود. معمولاً کودکانی که از غذاهای آماده و فست فود استفاده می‌کنند، بسیار خشن و غیرقابل کنترل هستند.



تحقیقات دیگری نشان می‌دهد که این کودکان پیشرفت درسی نیز ندارند و نسبت به کودکانی که رژیم غذایی سالم دارند، نمرات کمتری می‌گیرند؛ به علاوه اکثر آنان بیش فعال هستند. متاسفانه پیتزا با یک نوشیدنی شیرین در وعده غذایی استفاده می‌شود و مجموع تمام این عوامل بدن را در معرض دیابت قرار می‌‌دهد. مصرف یک وعده پیتزا باعث دریافت 230 کالری اضافی می‌شود.



محققان به والدین هشدار داده‌اند که استفاده از رژیم غذایی سالم و متقاعد کردن فرزندان به استفاده از این رژیم، نیازمند یک برنامه مستمر، اراده قوی و مشاوره با متخصصین تغذیه است. سبزیجات و پروتئین‌های بدون چربی بهترین منبع تولید انرژی بدن بخصوص در کودکان هستند.
 

اتفاقات بدن بعد از خوردن فست فود را بدانید

 


در طول یک ساعت پس از مصرف فست فودها، بدن به واسطه فعل و انفعالاتی که اتفاق می‌افتد، با افزایش فشار خون، کم آب شدن، تداوم احساس گرسنگی و نیاز به پرخوری مواجه می‌شود. نشریه دیلی میل در گزارشی درباره مصرف غذاهای موسوم به فست فود نوشت:

در 10 دقیقه نخست

پس از مصرف انواع فست فود از جمله یک همبرگر عادی (با پنیر و سس) که حاوی افزون بر ۵۰۰ کالری است، میزان قند خون بدن به سطح غیر عادی افزایش می یابد. غذاهای فست فود با آزاد سازی مواد شیمیایی بیشتری که در بدن احساس خوب ایجاد می کند (مانند ناقل عصبی دوپامین که باعث بروز احساس لذت می شود) موجب فعال شدن سیستم پاداش مغز می شوند. این رویه که میل نامعمول به خوردن را ایجاد می کند، فرآیندی مشابه عملکرد تخدیرکننده هایی همچون کوکائین است.

پس از 20 دقیقه

با توجه به این که این نوع غذاها سطح بالایی شربت ذرت و سدیم دارند و هر دو خاصیت اعتیاد آور دارند، اشتهای کاذب برای خوردن ایجاد می کنند.

پس از 30 دقیقه

فست فودها حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند. این مقدار زیاد نمک باعث تحریک کم آبی بدن می شود. کم آبی بدن با ایجاد علائمی که دقیقا شبیه گرسنگی است، نیاز به صرف غذای بیشتر را به فرد تلقین می کند. همچنین زمانی که بدن سدیم زیادی را جذب می کند، از بین بردن نمک برای کلیه ها دشوار می شود و شرایط را بیش از پیش پیچیده می کند. به این معنی که وجود سدیم زیاد و بیش از حد باعث می شود که قلب برای پمپاژ خون به رگ های بدن، سریعتر کار کند. همین امر باعث بروز فشار خون بالا و نهایتا به بیماری های قلبی و سکته مغزی منجر می شود.

بعد از 40 دقیقه

۴۰ دقیقه بعد از صرف فست فودها انسان همچنان احساس گرسنگی می کند، زیرا کنترل قند خون از بین می رود و باعث می شود که اشتیاق به صرف فست فودها بیشتر شود. زمانی که برای اولین بار یک غذای پر کالری مصرف می شود، واکنش انسولین سطح گلوکز خون را پایین می آورد و موجب می شود که انسان میل بیشتری به غذا خوردن داشته باشد. فست فودها حاوی شربت ذرت هستند؛ این شربت مملو از فروکتوز به سرعت در بدن جذب می شود و باعث افزایش انسولین و ایجاد احساس گرسنگی بیشتر می شود.

بعد از 60 دقیقه

هضم غذا در بدن معمولا حدود ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول می کشد. فست فودها از جمله انواع همبرگر که چربی های ترانس (اشباع نشده) دارند، از غذاهایی هستند که به واسطه چرب بودن هضم کامل آنها زمان زیادی می طلبد. بر اساس این گزارش، هضم کامل چربی های ترانس (اشباع نشده) تقریبا ۵۱ روز طول می کشد. علاوه بر این، مطالعات مختلف ثابت کرده اند که چربی های ترانس با ابتلا به بیماری های قلبی، چاقی، سرطان و دیابت نیز ارتباط دارند. در این گزارش به مشتاقان فست فود توصیه شده است که مواد غذایی موجود در این غذاها به ویژه اگر به طور مرتب از آنها استفاده شود، آسیب جدی به بدن می زنند و بهتر است مصرف این غذاها کاهش یابد.

 



چهار شنبه 23 تير 1395برچسب:, :: 8:12 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

جلوگیری از هک مودم - قسمت چهام

كاهش سرعت اينترنت و يا تمام شدن حجم آن زودتر از موعد مقرر، معضلي است كه همواره باعث ناراحتي كاربران شده كه معمولا آنها انگشت اتهام را به سوی شرکت ارائه‌دهنده برده و آن را از موارد فنی می‌دانند. اما بايد بدانيد در برخی موارد نیز این اتفاقات به دلیل دسترسی غیر مجاز افراد سودجو به اینترنت شما خواهد بود. Fing Network Tools اپلیکیشنی است که امکانات بسیار متنوعی را در زمینه‌ی آنالیز شبکه و مودم در اختیار شما قرار می‌دهد که یکی از این ابزارها، نمایش دستگاه‌های متصل به مودم شما بوده که می‌توانید به کمک آن، هر ابزاری که به مودم شما متصل شده است مانند تلفن همراه، رایانه و ... را مشاهده کنید.



یک شنبه 13 تير 1395برچسب:, :: 8:4 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

 

جلوگیری از هک مودم - قسمت سوم

نمایش نام وایرلس

تا کنون با ۲ روش از جلوگیری هک مودم وایرلس آشنا شدید در این مطلب قصد داریم شما را با ساده ترین اما مهم ترین روش جهت جلوگیری از هک مودم آشنا نمائیم.

یکی از راهکارهایی که با عث جلوگیری از هک مودم وایرلس می شود مخفی نمودن اسم وایرلس می باشد . در بخش تنظیمات مودم گزینه ای با عنوان SSID مشاهده می نمائید که مخفف Service Set Identifier بوده و همان اسم یا نام قابل مشاهده وایرلس مودم می باشد . مخفی نمودن این اسم باعث می شود که نیاز باشد هرکاربر جهت اتصال علاوه بر رمز وایرلس ، اسم وایرلس را نیز به صورت کامل و همانند اسمی که در مودم تنظیم شده وارد نماید تا بتواند به مودم وایرلس خود کانکت شود.

جهت مخفی نمودن اسم وایرلس در قسمت تنظیمات وایرلس مودم خود گزینه هایی نظیر Broadcast SSID – Hide SSID – Show SSID را مشاهده می نمائید که جهت مخفی شدن می بایست در حالت های No – invisible قرار داده شود .

پس از مخفی نمودن نام وایرلس جهت اتصال در سیستم عامل های ویندوز باید طبق تصویر ذیل در بخش other network گزینه connect را انتخاب نموده سپس در بخش بعدی نام وایرلس و رمز وایرلس را وارد نمائید.ch3-1

جهت اتصال در سیستم عامل های اندروید در بخش wi-fi گزینه add wifi را مشاهده می نمائید که با وارد نمودن اسم وایرلس و رمز می توانید به وایرلس مودم خود کانکت شوید.

ch3-2.png

ch3-3

 

 

 

 



جمعه 11 تير 1395برچسب:, :: 1:38 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
  جلوگیری از هک مودم - قسمت دوم

انتخاب نادرست شیوه های رمزنگاری و احراز هویت
شاید بارها جهت تغییر رمز وایرلس خود اقدام کرده باشید ولی برای شما جای سوال باشد که شیوه‌ های احراز هویت نظیر WEP64 ، WPA–PSK ، WPA2–PSK2 و … در قسمت Authentication Type چه تفاوت هایی با هم دارند و شما جهت امنیت بیشتر از کدام یک می بایست استفاده نمائید؟! حال به توضیح جامع هر یک از متود های رمز نگاری می پردازیم:

WEP64 : استاندارد رمزنگاری WEP یا Wired Equivalent Privacy بسیار قدیمی و آسیب‌پذیر بوده و به جرات میتوان گفت ضعیف ترین پروتکلی که از نظر امنیتی که در شبکه های وایرلس وجود دارد و نباید از آن استفاده شود.

WEP در سال ۱۹۹۷ متولد شد و در سال ۲۰۰۳ عملاً جای خود را به WPA داد و منقرض شد. هدف از این پروتکل همان‌گونه که از نام آن نیز مشخص است محرمانه نگه داشتن اطلاعات در سطحی معادل با شبکه های مبتنی بر سیم است.

WPA-PSK : استاندارد رمز نگاری WPA یا WiFi Protected Access یک سال پیش از بازنشستگی WEP و برای جایگزینی آن این استاندارد ارائه شد. پر کاربردترین ساختار استفاده از WPA را می توان WPA-PSK نامید که توسط آن می توان بین ۸ تا ۶۳ کاراکتر را به عنوان رمز در نظر گرفت. کلیدهای استفاده شده توسط WPA به صورت ۲۵۶ بیتی بوده که پیشرفت چشمگیری نسبت به حالت‌های ۶۴ و ۱۲۸ بیتی WEP به حساب می‌آیند.

WPA2 –PSK2 : استاندارد رمزنگاری WPA2 در سال ۲۰۰۶ بود که با WPA جایگزین شد. یکی از بزرگ ترین تغییرات صورت گرفته در این جایگزینی، استفاده اجباری از الگوریتم‌های AES و همچنین معرفی CCMP (حالت ضد رمز که با استفاده از CCM که ترکیبی از CRT برای داده های محرمانه و CBC-MAC برای احراز هویت و تمامیت است کار میکند .CCMP بر اساس CCM پردازش میکند و از یک کلید ۱۲۸ بیتی و یک بلوک به اندازه ۱۲۸ بیت ) به عنوان جایگزینی برای TKIP بود. در حال حاضر استفاده از WPA2 برای کاربران خانگی تقریبا بدون نقطه ضعف بزرگ بوده و عمده نگرانی‌های پیرامون آن به امنیت بخش‌های تجاری مربوط می‌شود. متاسفانه بزرگ ترین نگرانی‌های موجود در WPA همچنان در WPA2 هم حاضرند و با وجود اینکه شکستن دیوار ایجاد شده توسط WPA2 به زمانی بین ۲ تا ۱۲ ساعت کار مداوم در یک رایانه حرفه ای نیاز دارد، اما باز هم ضرورت بازنگری و برطرف کردن حفره‌های امنیتی در آن احساس می‌شود.

حال با توضیح این استاندارد ها شاید برای شما سوال باشد که حالت های رمزگذاری نظیر TKIP و AES کدام بهتر است و چه تفاوتی با هم دارد :

AES : AES که مخفف کلمه های Advanced Encryption Standard یا استاندارد رمزنگاری پیشفرفته است از خانواده الگوریتم های رمزنگاری متقارن یا Symmetric است. این استاندارد یکی از پر کاربردترین استانداردهای رمزنگاری متقارن مورد استفاده امروزی می باشد. همچنین استفاده از AES به عنوان یک پروتکل رمزنگاری استاندارد بسیار امن امروزه تایید شده است. طبق معمول حملات زیادی برای شکستن کلید های مربوط به این پروتکل بر روی آن انجام شده است که بعضا برخی از آنها نیز موفقیت آمیز بوده است ، اما حملاتی که بتواند الگوریتم این پروتکل را تهدید کند هنوز انجام نشده است.

TKIP : TKIP مخفف کلمه های Temporal Key Integrity Protocol است و یک پروتکل امنیتی مانند AES برای ارتباطات وایرلس است.  این پروتکل برای جایگزین شدن به جای پروتکل WEP طراحی و پیاده سازی شد و امروزه می توانید شما از TKIP در اکثر وسایل و تجهیزات وایرلسی که از WEP پشتیبانی می کردند استفاده کنید. WEP پروتکلی بود که از نظر امنیتی بسیار ضعیف بود و امروزه همچنان به دلیل استفاده از تجهیزات قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد ، WEP با توجه به ضعف موجود در الگوریتم طراحی آن در عرض کمتر از ۵ دقیقه قابل شکستن و کرک شدن می باشد. TKIP برای اینکه بیشتر درگیر پروتکل WEP نشود به گونه ای طراحی شد که بتواند در کنار پروتکل استاندارد دیگری به نام WPA2 مورد استفاده قرار بگیرد. 

حال اگر به طور کلی بخواهیم تفاوت این دو را ذکر کنیم می توانیم بگوئیم : AES یک استاندارد رمزنگاری است در حالیکه TKIP یک پروتکل رمزنگاری است. TKIP پروتکل رمزنگاری است که در WPA استفاده می شود در حالیکه WPA2 که جایگزین WPA شده است از رمزنگاری AES استفاده می کند. AES مدل پیشرفته ای از DES است در حالیکه TKIP برای جایگزین کردن پروتکل WEP به بازار ارائه شد. حملات معدودی قابل پیاده سازی بر روی TKIP هستند اما بسیاری از نقاط ضعف WEP را پوشش داده است. به هر حال اگر در Access Point وایرلس خود دقت کنید CCMP را مشاهده می کنید که قطعا از TKIP امنیت بهتری را ارائه می دهد.

حال برای داشتن امنیتی بیشتر چه باید کرد !؟ با توضیحاتی که ذکر شد در هنگام تنظیم کردن مودم خود در بخش wireless حالت احراز هویت یا Authentication Type را برروی حالت WPA2-PSK قرار دهید و در بخش رمز نگاری یا قسمت Encryption در صورت اینکه گزینه TKIP/AES را دارید انتخاب نمائید 
TKIP/AES از ادغام دو روش بالا با هم این حالت حفاظت بسیار عالی تعبیه شده یعنی هم زمانِ اتصال سیستم رمزنگاری پیشرفته انجام میدهد، هم حین اتصال در بازه های زمانی مختلف از اینکه وسیله دیگری به مودم متصل نباشد اطمینان حاصل میکند که بسیار عالیست .

در صورت اینکه امکان این انتخاب را ندارید از حالت رمزنگاری AES استفاده نمائید.


جمعه 11 تير 1395برچسب:, :: 1:35 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali



جمعه 11 تير 1395برچسب:, :: 1:25 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali
آمادگی ذهن برای ثروتمند شدن
3

آمادگی ذهن برای ثروتمند شدن

 

به نام هستی بخش زندگی

 

سلام عرض می کنم به تو دوست خوبم. خیلی خوشحالم که این بار با یه کتاب دیگه در خدمت تو دوست خوب و عزیزم هستم.

خدارو شکر میکنم که فرصتی رو بهم داد تا بتونم نکات جدیدی رو بهت یاد بدم.

در این کتاب قصد دارم راه هایی رو بهت نشون بدم که تورو در مدار ثروت قرار میده. منظور از ثروت صرفا پول نیست و فقط بخشی از ثروت، پول به حساب میاد

در این کتاب شما با چندین عامل مواجه میشید که میتونه زندگیی شما رو به نحو احسنت تغییر بده.

دوست من همین الان و در همین لحظه ازت قولی میخوام!

میخوام قول بدی که به هر چی که تو این کتاب گفتم مو به مو عمل کنی، چون فقط در این حالته که میتونم به تو تضمین بدم تا به موفقیت برسی

خب حالا بدون معطلی میخوام نکاتی رو بهت آموزش بدم تا متوجه بشی ثروتمندان چگونه ثروتمند شدن!

پس بزن بریم…

1رؤﯾﺎﻫﺎی ﺑﺰرگ در ﺳﺮﺑﭙﺮوراﻧﯿﺪ

»ﻓﻘﻂ روﯾﺎﻫﺎی ﺑﺰرگ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ روح اﻧﺴﺎنﻫﺎ را ﺑﻪ ﺣﺮﮐﺖ درآورﻧﺪ« اﯾﻦ اوﻟﯿﻦ رﻣﺰ ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﺮﻫﺎی ﺧﻮدﺳﺎﺧﺘﻪ اﺳﺖ، ﺑﺮا ﯾﺎﯾﻨﮑﻪ روﯾﺎﯾﺖ ﺑﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺑﭙﺮواﻧﺪ ﺑﺎﯾﺪ رؤﯾﺎﯾﯽ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ، ﺗﺼﻮﯾﺮی از

آﯾﻨﺪه ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت ﺧﻮد ﺧﻠﻖ ﮐﻨﯿﺪ ﻫﺮﭼﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺗﻨﺪرﺳﺘﯽ و ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ ﺷﻤﺎ واﺿﺢﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ. ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺷﺎن ﺑﻪ ﺳﻮی آﻧﻬﺎ و ﺣﺮﮐﺖ آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺳﻮی ﺷﻤﺎ ﺳﺮﯾﻊﺗﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد و ﺑﺮای ﺗﺒﺪﯾﻞ آن ﺑﻪ ﺳﻮی آﻧﻬﺎ و ﺣﺮﮐﺖ آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺳﻮی ﺷﻤﺎ ﺳﺮﯾﻊ ﺗﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد و ﺑﺮای ﺗﺒﺪﯾﻞ آن ﺑﻪ واﻗﻌﯿﺖ دارای اﻧﮕﯿﺰه ﻗﻮیﺗﺮ و ﻣﺼﻤﻢﺗﺮ ﺧﻮاﻫﯿﺪ ﺷﺪ.

داﺷﺘﻦ رؤﯾﺎی ﺑﺰرگ، ﻧﻘﻄﻪ ﺷﺮوع دﺳﺖ ﯾﺎﺑﯽ ﺑﻪ اﺳﺘﻘﻼل ﻣﺎﻟﯽ اﺳﺖ.

2 ﺣﺲ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪی را در ﺧﻮد ﭘﺮورش دﻫﯿﺪ

»ﮐﺴﯽ ﻫﺪﻓﯽ روﺷﻦ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺣﺘﯽ در ﻧﺎﻫﻤﻮارﺗﺮﯾﻦ راهﻫﺎ ﻫﻢ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻧﺨﻮﻫﺪ داﺷﺖ.«

2 ﻋﺎﻣﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﯿﺶ از ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ دﯾﮕﺮ ﺑﺮ زﻧﺪﮔﯽ ﺷﻤﺎ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﯽﮔﺬارد ﯾﮑﯽ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ اﻏﻠﺐ اوﻗﺎت ﺑﻪ ﭼﻪ ﭼﯿﺰ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ دوم اﯾﻨﮑﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﻪ آن ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ. اﻓﺮاد ﻣﻮﻓﻖ ﺑﯿﺸﺘﺮ اوﻗﺎت ﺑﻪ اﻫﺪاﻓﺸﺎن ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.

ﯾﮏ ﻓﺮﻣﻮل ﻫﻔﺖ ﻣﺮﺣﻠﻪ ای ﺑﺮای ﻫﺪف ﮔﺬاری و ﻧﺤﻮه دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ آن:

دﻗﯿﻘﺎً ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ ﭼﻪ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ؟

اﻫﺪاﻓﺘﺎن را روﺷﻦ و ﻣﺸﺨﺺ ﯾﺎدداﺷﺖ ﮐﻨﯿﺪ.

اﻫﺪاف ﺑﺰرﮔﺘﺮ ﺑﺎ ﮐﻮﭼﮑﺘﺮ ﺗﻘﺴﯽ و زﻣﺎن ﺧﺎﺻﯽ ﺑﺮاﯾﺸﺎن ﻣﻌﯿﻦ ﮐﻨﯿﺪ.

اﻗﺪاﻣﺎت و اﯾﺪهﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺮای دﺳﺖ ﯾﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻫﺪﻓﺘﺎن ﺿﺮوری اﺳﺖ ﺑﻨﻮﯾﺴﺪ.

ﻟﯿﺴﺖ ﺗﺎن را ﺑﺮﺣﺴﺐ اﻫﻤﯿﺖ درﺟﻪ ﺑﻨﺪی ﮐﻨﯿﺪ.

ﺑﺮاﺳﺎس ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﮐﺎرﺗﺎن را ﺷﺮوع ﮐﻨﯿﺪ.

ﻫﺮ روز ﮐﺎری ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ را ﯾﮏ ﮔﺎم ﺑﻪ ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻫﺪﻓﺘﺎن ﻧﺰدﯾﮏ ﺗﺮﮐﻨﺪ.

3-ﺧﻮدداری ﺷﻐﻞ آزاد ﺑﺪاﻧﯿﺪ

»ﻣﻦ ﺑﺮ روان و ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺧﻮد ﻣﺴﻠﻢ ﻫﺴﺘﻢ.«

ﺗﻨﻬﺎ ﺧﻮدﺗﺎن ﻣﺴﺌﻮل ﻫﺴﺘﯿﺪ، ﮐﻨﺘﺮل ﺑﺪﺳﺖ ﺷﻤﺎﺳﺖ. ﺷﻤﺎ رﺋﯿﺲ ﺧﻮدﺗﺎن ﻫﺴﺘﯿﺪ. وﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺧﻮد را دارای ﺷﻐﻞ ازاد ﺑﺪاﻧﯿﺪ ذﻫﻨﯿﺖ ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ ﮐﻪ در ﺷﻤﺎ ﭘﺪﯾﺪ ﻣﯽآﯾﺪ اﺳﺘﻘﻼل و اﺣﺴﺎس ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ از ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎی آن اﺳﺖ. ﺑﻪ ﺟﺎی ان ﮐﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮ وﻗﺎﯾﻊ ﺑﺎﺷﯿﺪ آﻧﻬﺎ را ﺑﻪ وﺟﻮد ﻣﯽ آورﯾﺪ.

اﻓﺮاد ﻣﺸﻐﻮلﺷﺪﯾﺪاً ﻧﺘﯿﺠﻪﮔﺮا و ﻫﻤﯿﺸﻪ ﭘﯿﺸﮕﺎم ﻫﺴﺘﻨﺪ.

 

4 ﮐﺎری را ﮐﻪواﻗﻌﺎً دوﺳﺖ دارﯾﺪ اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ

»وﻗﺘﯽ ﮐﺎری را اﻧﺠﺎم ﺑﺪﻫﯿﺪ ﮐﻪواﻗﻌﺎً آن را دوﺳﺖ دارﯾﺪ، دﯾﮕﺮ ﻫﺮﮔﺰ ﺣﺘﯽ ﯾﮏ روز ﻫﻢ ﮐﺎر ﻧﺨﻮاﻫﯿﺪ ﮐﺪر.«

وﻗﺘﯽ ﺷﻤﺎ آﻧﭽﻪ را ﮐﻪواﻗﻌﺎً دوﺳﺖ دارﯾﺪ اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ، ﯾﮏ ﺟﺮﯾﺎن ﻣﻤﺘﺪ ﻫﯿﺠﺎن اﻧﺮژی و اﯾﺪهﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ اﯾﺠﺎد ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﻋﻤﻠﮑﺮدی ﺣﺘﯽ ﺑﻬﺘﺮ از ﻗﺒﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

-5 در ﮐﺎر ﺧﻮد ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ

ﮐﯿﻔﯿﺖ زﻧﺪﮔﯽ ﺷﻤﺎ ﺻﺮف«ﻇﺮ از اﯾﻨﮑﻪ در ﭼﻪ ﺣﻮزهای ﮐﺎر ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ ﺗﺎ ﭼﻪ ﺣﺪ ﺧﻮد را ﻣﺘﻌﻬﺪ ﻣﯽ داﻧﯿﺪ ﮐﻪ در ﮐﺎر ﺧﻮد ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ.

ﻫﻤﯿﻦ اﻣﺮوزه اراده ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ در ﮐﺎرﺗﺎن ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ و اﯾﻦ را ﮐﻪ ﺟﺰء 10 درﺻﺪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦﻫﺎی رﺷﺘﻪ ﺧﻮد ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻫﺪف ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﯿﺪ. اﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﻧﻘﻄﻪ ﻋﻄﻔﯽ در زﻧﺪﮔﯽ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺷﺪﻋﻤﻼً. ﻫﻤﻪ اﻓﺮاد ﻣﻮﻓﻖ دارای ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽﻫﺎی ﻓﻮقاﻟﻌﺎده در زﻣﯿﻨﻪ ﮐﺎری ﺧﻮد ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻋﺎﻟﯽ ﺑﻮدن در ﮐﺎر روی ﺷﺨﺼﯿﺖ و ﻫﻤﻪ رواﺑﻄﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ دﯾﮕﺮان دارﯾﺪ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﯽﮔﺬارد.

-6 ﺳﺨﺖﺗﺮ و ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮐﺎر ﮐﻨﯿﺪ

»ﻫﺮﭼﻪ ﺳﺨﺖ ﺗﺮ ﮐﺎر ﮐﻨﻢ، ﻣﻮﻓﻖ ﻣﯽ ﺷﻮم«
ﻫﻤﻪ ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﺮﻫﺎی ﺧﻮد ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺑﺴﯿﺎر ﺳﺨﺖ ﮐﺎر ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. آﻧﻬﺎ ﮐﺎر را زودﺗﺮ ﺷﺮوع ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺳﺨﺖﺗﺮ ﮐﺎر ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺳﺨﺖ ﺗﺮ ﮐﺎر ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، دﯾﺮﺗﺮ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﯽروﻧﺪ و ﻫﻤﻪ آﻧﻬﺎ را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﺨﺖ ﮐﻮشﺗﺮﯾﻦ اﻓﺮاد در رﺷﺘﻪ ﺧﻮدﺷﺎن ﻣﯽﺷﻨﺎﺳﻨﺪ.

ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﺮﻫﺎی ﺧﻮدﺳﺎﺧﺘﻪ در اﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺘﻮﺳﻂ 59 ﺳﺎﻋﺖ در ﻫﻔﺘﻪ ﮐﺎر ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﺑﺴﯿﺎری از آﻧﻬﺎ ﻧﯿﺰ ﺑﺨﺼﻮص در اواﯾﻞ،

70 ﯾﺎ 80 ﺳﺎﻋﺖ ﮐﺎر ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

 

-7 ﺧﻮد را وﻗﻒ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻣﺎداماﻟﻌﻤﺮ ﮐﻨﯿﺪ

»ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺣﺪاﻗﻞ ﺷﺮط ﻻزم ﺑﺮای ﮐﺴﺐ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در ﻫﺮ زﻣﯿﻨﻪ ای اﺳﺖ« ذﻫﻦ ﺷﻤﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻋﻀﻠﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ رﺷﺪ آن ﺑﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد.

ﻫﻤﺎﻧﻄﻮر ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻋﻀﻼت ﺧﻮد را ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎر ﻗﺮار دﻫﯿﺪ ﺗﺎ رﺷﺪ ﮐﻨﻨﺪ.

ﻋﻀﻼت ذﻫﻨﯽ ﺧﻮد را ﻧﯿﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮای ﻗﻮیﺷﺪن ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﯿﺮﯾﺪ.

رﻫﺒﺮان ﻫﻤﯿﺸﻪ در ﺣﺎل ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻣﺴﺘﻤﺮ ﮐﻠﯿﺪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در ﻗﺮن 21 اﺳﺖ.

ﻫﺮ روز ﺑﻪ ﻣﺪت 30 اﻟﯽ 60 دﻗﯿﻘﻪ در رﺷﺘﮥﺧﻮد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﻨﯿﺪ.

ﺗﺎ ﺣﺪ اﻣﮑﺎن در ﻫﺮ دوره و ﺳﻤﯿﻨﺎر ﻣﻔﯿﺪی ﮐﻪ در رﺷﺘﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽﺷﻮد ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﯿﺪ.

 

-8 اول ﺣﻖ و ﺣﻘﻮق ﺧﻮدﺗﺎن را ﺑﺪﻫﯿﺪ

»ﺑﺨﺸﯽ از ﮐﻞ درآﻣﺪﺗﺎن ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺗﻌﻠﻖ دارد. و اﮔﺮ ﻧﺘﻮاﻧﯿﺪ آن را ﭘﺲ اﻧﺪاز و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری ﮐﻨﯿﺪ، ﺑﺬر ﺑﺰرﮔﯽ در ﺷﻤﺎ ﻧﯿﺴﺖ.«

از اﻣﺮوز ﺗﺼﻤﯿﻤﺖ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ه ﺣﺪاﻗﻞ 10 درﺻﺪ از درآﻣﺪ ﺧﻮد را در ﻃﻮل ﻋﻤﺮ ﮐﺎری ﭘﺲ اﻧﺪاز ﯾﺎ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری ﮐﻨﯿﺪ.

ﭘﺮورش اﯾﻦ ﻋﺎدت ﺑﺮای ﺗﻤﺎم ﻋﻤﺮ ﮐﻪ اﺑﺘﺪا ﭘﺲ اﻧﺪاز و ﺳﭙﺲ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری ﮐﻨﯿﺪ ﮐﺎر آﺳﺎﻧﯽ ﻧﯿﺴﺖ. اﯾﻦ ﮐﺎر ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﻋﺰم و ارادهراﺳﺦ دارد.

ﯾﮑﯽ از دﻻﯾﻞ ﻋﻤﺪهای ﮐﻪ ﻣﺮدم ﻫﻨﺎم ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﯽ ﻓﻘﯿﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﭼﯿﺰی را ﻣﯽﺑﯿﻨﻨﺪ و ﺑﺪون ﻓﮑﺮ آن را ﻣﯽﺧﺮﻧﺪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ »ﻗﺎﻧﻮن ﭘﺎرﮐﯿﻨﺴﯿﻮن« ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: »ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ درآﻣﺪ اﻓﺰاﯾﺶ ﭘﯿﺪا ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.«

ﯾﻌﻨﯽ درآﻣﺪ ﺷﻤﺎ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﺎﺷﺪ، آن را ﺑﻪ اﺿﺎﻓﻪ ﮐﻤﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺧﺮج ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪو ﻫﺮﮔﺰ از ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎ ﭘﯿﺸﯽ ﻧﯿﻢﮔﯿﺮﯾﺪ.

 

-9 ﻫﻤﻪ ﺟﺰﺋﯿﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﮐﺎرﺗﺎن را ﯾﺎد ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ

»اﮔﺮ در ﺷﻐﻠﺘﺎن ﻣﻬﺎرت ﺑﺎﻻﯾﯽ ﺑﺪﺳﺖ آورﯾﺪ، ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﻣﺎﻧﻌﯽ درآﻣﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺳﺮﯾﻊﺗﺮ ﺷﺎ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.«

»ﻗﺎﻧﻮن ﺗﺮﮐﯿﺐ اﻃﻼﻋﺎت« ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﺘﻮاﻧﺪ در ﻫﻤﻪ رﺷﺘﻪ ای ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ اﻃﻼﻋﺎت را ﺗﺮﮐﯿﺐ و اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﺪ، ﺑﻪ زودی ﺑﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺳﻄﺢ درآن ﺣﺮﻓﻪ ﻣﯽرﺳﺪ.

 

-10 ﺧﻮد را وﻗﻒ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ دﯾﮕﺮان ﮐﻨﯿﺪ

»اﮔﺮ ﺑﻪ دﮔﯿﺮان ﮐﻤﮏ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ آﻧﭽﻪ ﻣﯽ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﺮﺳﻨﺪ،ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ در زﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ آﻧﭽﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﻫﯿﺪ ﺑﺮﺳﯿﺪ.«

ﭘﺎداش ﻫﺎی ﺷﻤﺎ در زﻧﺪﮔﯽ در راﺑﻄﮥ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﺎ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ دﯾﮕﺮان اراﺋﻪ ﻣﯽدﻫﯿﺪ. ﻫﻤﮥ ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﺮﻫﺎی ﺧﻮدﺳﺎﺧﺘﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اراﺋﻪی ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮی وﺳﻮاس ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دﻫﻨﺪ. آﻧﻬﺎ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮی ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ وداﺋﻤﺎً ﺑﻪ دﻧﺒﺎل راهﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪﺗﺮف ﻣﺆﺛﺮﺗﺮ و ﺑﻬﺘﺮ از دﯾﮕﺮان ﺑﺮای ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻫﺴﺘﻨﺪ.

 

-11 ﺑﺎ ﺧﻮد و دﯾﮕﺮانﮐﺎﻣﻼً ﺻﺎدق ﺑﺎﺷﯿﺪ

ﺗﻔﮑﺮ ﻣﻨﺒﻊ اﺻﻠﯽ ﺛﺮوت،ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ، ﭘﯿﺸﺮﻓﺖﻫﺎی ﻣﺎدی،ﮐﺸﻒﻫﺎ و اﺧﺘﺮاﻋﺎت ﺑﺰرگ و ﻫﻤﻪ ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽﻫﺎﺳﺖ.

ﻫﻤﻪ داد و ﺳﺘﺪﻫﺎی ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺮاﺳﺎس اﻋﺘﻤﺎد ﺻﻮرت ﻣﯽ ﮔﯿﺮد. ﻣﺰان ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺷﻤﺎ در ﻣﯿﻠﻮﯾﻨﺮ ﺷﺪن ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد اﻓﺮادی ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ اﻋﺘﻤﺎد دارﻧﺪ و ﻣﺎﯾﻠﻨﺪ ﺑﺮاﯾﺘﺎن ﮐﺎرﮐﻨﻨﺪ، اﻋﺒﺘﺮا ﻓﺮاﻫﻢ ﮐﻨﻨﺪ، ﺑﻪ ﺷﻤﺎ وام ﺑﺪﻫﻨﺪ، ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﺧﺪﻣﺎت ﺗﺎن را ﺑﺨﺮﻧﺪ و ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻫﻨﮕﺎم ﺑﺮوز ﻣﺸﮑﻼت ﮐﻤﮏ ﮐﻨﻨﺪ و اوﻟﯿﻦ ﮐﻠﯿﺪ ﺻﺪاﻗﺖ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺗﻤﺎم ﺣﺎﻻت ﺑﺎ ﺧﻮدﺗﺎن ﺻﺎدق ﺑﺎﺷﯿﺪ.

 

-12 ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ اوﻟﻮﯾﺖﻫﺎﯾﺘﺎن را ﺗﻌﯿﯿﻦ و ﺳﭙﺲ ﺑﺎ ﺗﻤﺎم ﻗﻮا روی آﻧﻬﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﮐﻨﯿﺪ

»اﻧﺴﺎن ﻏﯿﺮﻣﺘﻤﺮﮐﺰ در ﻫﻤﮥ اﻣﻮرش ﻧﺎﭘﺎﯾﺪار اﺳﺖ«

ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺷﻤﺎ در ﺟﻬﺖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ و ﺳﭙﺲ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮروی ان ﺗﺎ ﺑﻪ اﻧﺠﺎم رﺳﺎﻧﺪن ﮐﺎﻣﻞ آن ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه اراده، اﻧﻀﺒﺎط و ﺷﺎﯾﺴﺘﯿﮓ ﺷﻤﺎﺳﺖ اﮔﺮ ﺑﺨﻮاﻫﯿﺪ ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖﻫﺎی ﺑﺰرگ دﺳﺖ ﯾﺎﺑﯿﺪ اﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞﺗﺮﯾﻦ و در ﻋﯿﻦ ﺣﺎل ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻋﺎدت اﺳﺖ.

 

-13 ﺳﺮﯾﻊاﻟﻌﻤﻞ و ﻗﺎﺑﻞ اﻋﺘﻤﺎد ﺑﺎﺷﯿﺪ

»ﮐﺎر ﺧﻮدﺗﺎن را اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ، اﻣﺎ ﻧﻪ ﻓﻘﻂ در ﺣﺪ وﻇﯿﻔﻪ ﺑﻠﮑﻪ اﻧﺪﮐﯽ ﺑﯿﺘﺸﺮ و از روی ﺳﺨﺎوت ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻘﺪار اﻧﺪک ﺑﻪ اﻧﺪازه ﺗﻤﺎم ﮐﺎر ارزش دارد.«ـ ﯾﮏ اﺳﺤﺴﺎ ﻓﻮرﯾﺖ و ﻋﻤﻞ ﮔﺮاﯾﯽ درﺧﻮد اﯾﺠﺎد و از ﻓﺮﺻﺖﻫﺎﺳﺮﯾﻌﺎً اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ. ﺑﺮای رﻓﻊ ﻧﯿﺎز ﻣﺮدم و اﻧﺠﺎم ﻫﺮ

ﮐﺎری ﮐﻪ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ اﻧﺠﺎم دارد ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ وارد ﻋﻤﻞ ﺷﻮﯾﺪ.

 

-14 ﺑﺮای ﺟﻬﺶ از ﻗﻠﻪای ﻗﻠﻪ ای دﯾﮕﺮ آﻣﺎده ﺑﺎﺷﺪ

»ﺑﺮﻧﺪه ﺷﺪن ﯾﮏ ﭼﯿﺰ ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﻫﻤﯿﺸﮕﯽ اﺳﺖ. «

ﻣﺮﺗﺒﺎً ﺑﻪ ﺧﻮدﺗﺎن ﯾﺎدآوری ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ در زﻧﺪﮔﯽ دارای دوره و روﻧﺪاﺳﺖ و در ﺑﺮاﺑﺮ ﻧﻮﺳﺎﻧﺎت ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت آرام و ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ. وﻗﺘﯽ دارای اﻫﺪاف ﻧﻮﺳﺎﻧﺎت ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت آرام و ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ. وﻗﺘﯽ دارای اﻫﺪاف و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی ﻣﻌﯿﻨﯽ ﺑﺎﺷﯿﺪ و ﻫﺮ روز روی آﻧﻬﺎ ﮐﺎر ﮐﻨﯿﺪ، روﻧﺪ ﮐﻠﯽ زﻧﺪﮔﯽ ﺗﺎن در ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت رو ﺑﻪ ﺟﻠﻮ و ب ﻫﻄﺮف ﺑﺎﻻ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

 

-15 اﻧﻀﺒﺎط ﻓﺮدی را در ﻫﻤﮥ ﻣﻮارد اﻋﻤﺎل ﮐﻨﯿﺪ

»اﻧﻀﺒﺎط ﻓﺮدی ﯾﻌﻨﯽ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ وادار ﮐﺮدن ﺧﻮد ﺑﻪ اﻧﺠﺎم ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﮐﺎرﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ، ﭼﻪ ﺧﻮﺷﺘﺎن ﺑﯿﺎﯾﺪ و ﭼﻪ ﻧﯿﺎﯾﺪ. «

اﻧﻀﺒﺎط ﻓﺮدی ﻣﺴﺘﻠﺰم داﺷﺘﻦ ﺗﺴﻠﻂ و ﮐﻨﺘﺮل ﺑﺮﺧﻮد، ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮی و ﻫﺪﻓﻤﻨﺪی ﻓﺮدی اﺳﺖ. ﺗﻔﺎوت ﺑﯿﻦ اﻓﺮاد ﻣﻮﻓﻖ و ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ اﻓﺮاد ﻣﻮﻓﻖ ﺧﻮد را ﺑﻪ اﻧﺠﺎم ﮐﺎرﻫﺎﯾﯽ ﻋﺎدت داده اﻧﺪ ﮐﻪ اﻓﺮاد ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ از آﻧﻬﺎ ﺑﯿﺰارﻧﺪ. اﯾﻦ ﮐﺎرﻫﺎ ﻫﻤﺎن ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ اﻓﺮاد ﻣﻮﻓﻖ ﻧﯿﺰ از آﻧﻬﺎ ﺑﯿﺰارﻧﺪ وﻟﯽ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎل آﻧﻬﺎ را اﻧﺠﺎ ﻣﯽ دﻫﻨﺪ، ﭼﻮن ﻣﯽداﻧﻨﺪ اﯾﻦ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﺳﺖ.

16 ﺧﻼﻗﯿﺖ و اﺳﺘﻌﺪاد ذاﺗﯽ ﺧﻮد را ﺷﮑﻮﻓﺎ ﮐﻨﯿﺪ

»ـﻘﺪرت ﺗﺼﻮری از واﻗﻌﯿﺎت ﺑﺮﺗﺮ اﺳﺖ« ﺧﻼﻗﯿﺖ و اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎی ذاﺗﯽ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺳﻪ ﻋﺎﻣﻞ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻣﯽﺷﻮد.

اﻫﺪافﺷﺪﯾﺪاً ﻣﻮرد ﻋﻼﻗﻪ ﺗﺎن

ﻣﺸﮑﻼت ﻣﺒﺮم

ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻣﻮردﺗﻤﺮﮐﺰ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ذﻫﻨﺘﺎن را روی دﺳﺖ ﯾﺎﺑﯽ ﺑﻪ اﻫﺪاف، ﺣﻞ ﻣﺸﮑﻼت ﯾﺎ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺳﺆاﻻت ﭘﯿﭽﯿﺪه در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﮐﺎر و زﻧﺪﮔﯽ

ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺧﻮد ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﮐﻨﯿﺪ، زﯾﺮکﺗﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﺪ و ذﻫﺘﻨﺎن در آﯾﻨﺪه ﺑﻬﺘﺮ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

 

-17 ﺑﺎ اﻓﺮاد درﺳﺖ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎﺷﯿﺪ

»ﻃﯽ ﭘﻨﺠﺲ ال اﯾﻨﺪه ﺷﻤﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮی ﻧﺨﻮاﻫﯿﺪ ﮐﺮد ﻣﮕﺮ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻣﻼﻗﺎت ﺑﺎ اﻓﺮادی ﺧﺎص و ﮐﺘﺎبﻫﺎی ﮐﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ« اﻧﺴﺎن ﻣﺜﻞ آﻓﺘﺎب ﭘﺮﺳﺘﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﻮد را ﺑﻪ رﻧﮓ ﻣﺤﯿﻂ درﻣﯽآورد. اﻓﺮادی ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ اوﻗﺎت ﺑﺎ آﻧﻬﺎ ﺳﺮ و ﮐﺎر دارﯾﺪ ﺑﺮ ﻧﻈﺮات، رﻓﺘﺎرﻫﺎ، ارزشﻫﺎ و ﺑﺎورﻫﺎی ﺷﻤﺎ ﺗﺄﺛﯿﺮی ﻋﻤﯿﻖ ﻣﯽﮔﺬارﻧﺪ. اﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﺑﺎ اﻓﺮاد ﻣﺜﺒﺖ راﺑﻄﻪ ﺑﺮﻗﺮار ﮐﻨﯿﺪ. اﻓﺮادی ﮐﻪ ﺧﻮش ﺑﯿﻦ، راﺿﯽ، ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ و ﭘﯿﺸﺮو ﺑﺎﺷﻨﺪ. در ﻋﯿﻦ ﺣﺎل از اﻓﺮاد ﻣﻨﻔﯽ ﺑﺎﻓﯽ ﮐﻪ ﻣﺪام ﮔﻠﻪ و ﺷﮑﺎﯾﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ دوری ﮐﻨﻨﺪ. اﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﺪ ﺑﺎ ﻋﻘﺎﺑﻬﺎ ﭘﺮواز ﮐﻨﯿﺪ، ﻧﻤﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﺎ ﺑﻮﻗﻠﻤﻮنﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺑﺒﺮﯾﺪ.

 

-18 ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻧﺤﻮ ﻣﺮاﻗﺐ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺧﻮد ﺑﺎﺷﯿﺪ

»رﻣﺰ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽ داﺷﺘﻦ ذﻫﻦ ﺳﺎﻟﻢ در ﺑﺪن ﺳﺎﻟﻢ اﺳﺖ.«

ﮐﻠﯿﺪ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﮐﺎﻣﻞ و ﻋﻤﺮ ﻃﻮﻻﻧﯽ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮای ﺗﻨﺪرﺳﺘﯽ دﻟﺨﻮاه ﺧﻮد ﻫﺪفﮔﺬاری ﮐﻨﯿﺪ. ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪای ﺗﻬﯿﻪ و ﻫﺮ روز ﺑﺮ ﻃﺒﻖ آن ﻋﻤﻞ ﮐﻨﯿﺪ.

اﮔﺮ ﻫﺪف ﻣﺎﻟﯽ ﺷﻤﺎ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﻄﺤﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ از ﯾﮏ ﻣﯿﻠﯿﻮن دﻻر دﺳﺖ ﯾﺎﺑﯿﺪ، ﻫﺪف ﺗﻨﺪرﺳﺘﯽ ﺗﺎن ﻧﯿﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﻋﻤﺮ

ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

19 ﻗﺎﻃﻊ و ﻋﻤﻞﮔﺮا ﺑﺎﺷﯿﺪ

 

»ﺑﻪ ﺟﻨﮓ دراﯾﯽ ﻣﺸﮑﻼت ﺑﺮوﯾﺪ و ﺷﺠﺎﻋﺎﻧﻪ ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﭘﺎﯾﺎن دﻫﯿﺪ.«

وﻗﺘﯽ ﻗﺎﻃﻊ و ﻋﻤﻞ ﮔﺮا ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻤﺎم زﻧﺪﮔﯽ ﺗﺎن را در ﺑﺎﻧﺪ ﺳﺮﻋﺖ ﻗﺮار دﻫﯿﺪ. ﺗﻌﺪاد ﮐﺎرﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ روزاﻧﻪ اﻧﺠﺎم ﻣﯽ دﻫﯿﺪ ﺑﺴﯿﺎر ﺑﯿﺸﺘﺮ از دﯾﮕﺮان ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. و ﺳﺮﯾﻊﺗﺮ از آﻧﻬﺎ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ. در واﻗﻊ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻣﻨﺒﻌﯽ ﻏﻨﯽ از اﻧﺮژی، ﻫﯿﺠﺎن و اﻧﮕﯿﺰه ﻣﺘﺼﻞ ﻣﯽﺷﻮﯾﺪ ﮐﻪ وﺟﻮدﺗﺎن را ﭘﺮ از ﻣﺴﺮت و ﻧﺸﺎط ﻣﯽﮐﻨﺪ، اﯾﻦ اﻧﺮژی ﻣﺜﺒﺖ، ﺷﻤﺎ را ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺘﯽ ﺣﺘﯽ ﺑﯿﺶ از ﻗﺒﻞ ﺑﻪ ﺳﻮی ﻫﺪﻓﺘﺎن ﺑﻪ ﭘﯿﺶ ﻣﯽ ﺑﺮد.

 

-20 ﻫﺮﮔﺰ ﺷﮑﺴﺖ را ﯾﮏ اﻧﺘﺨﺎب ﻧﺪاﻧﯿﺪ

 

»ﭼﯿﺰی ﺑﺮای ﺗﺮﺳﯿﺪن وﺟﻮد ﻧﺪارد ﺟﺰ ﺧﻮد ﺗﺮس« در زﻧﺪﮔﯽ اﻧﺴﺎنﻫﺎ ﺗﺮس از ﺷﮑﺴﺖ ﺑﺰرگﺗﺮﯾﻦ ﻣﺎﻧﻊ در راه ﮐﺴﺐ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﺳﺖ. ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺸﮑﻞ ﺧﻮد ﺷﮑﺴﺖ

ﻧﯿﺴﺖ، زﯾﺮا ﺷﮑﺴﺖ اﻧﯿﺎن را ﻗﻮیﺗﺮ، ﻣﻘﺎومﺗﺮ و ﻣﺼﻤﻢﺗﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺗﺮس از ﺷﮑﺴﺖ ﯾﺎ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺷﮑﺴﺖ اﺳﺖ ﮐﻪ اﻓﮑﺎر و اﻋﻤﺎل را ﻓﻠﺞ ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﻣﺎﻧﻊ اﻧﺠﺎم اﻗﺪاﻣﺎﺗﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺮای ﮐﺴﺐ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺿﺮوری اﺳﺖ.

 

-21 در اﻣﺘﺤﺎن ﭘﺎﯾﺪاری ﻗﺒﻮل ﺷﻮﯾﺪ

ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﭘﺎﯾﺪاری ﺷﻮد. اﺳﺘﻌﺪاد ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﺪ: اﻧﺴﺎنﻫﺎی ﺑﺎ اﺳﺘﻌﺪاد ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ ﻓﺮاواﻧﻨﻨﺪ. ﻧﺒﻮغ ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﺪ: ﻧﺎﺑﻐﻪ ﻫﺎی ﻧﺎﮐﺎمﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺿﺮباﻟﻤﺜﻞ درآﻣﺪهان. ﺗﺤﺼﯿﻼت ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﺪ: دﻧﯿﺎ ﭘﺮ اﺳﺖ از ﺗﺤﺼﯿﻞ ﮐﺮدهﻫﺎی ﺑﯽ ﺣﺎﺻﻞ.

ﻓﻘﻂ ﭘﺎﯾﺪاری و اراده دارای ﻗﺪرت ﻻﯾﺘﻨﺎﻫﯽ اﺳﺖ.

خب رسیدیم به آخر کتاب! میدوارم لذت کافی از خوندن این کتاب ارزشمند برده باشی

 

امیدوارم شاد،موفق و ثروتمند باشی



چهار شنبه 9 تير 1395برچسب:, :: 3:39 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

مشکلات قلبی می‌توانند پنهان باشند و بطور ناگهانی و ظاهرا بدون هشدار، از راه برسند. اما اغلب اوقات، سرنخ‌ هایی وجود دارد، هر چند افراد، موفق به تشخیص دادن آنها نمی‌شوند. دکتر کری هیلدرث، استادیار پیری و سلامت قلب در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو می‌گوید: بخصوص برای خانم‌ها، علائم و نشانه‌های مشکل قلبی، همیشه از الگوهای کلاسیک پیروی نمی‌کنند.

صرفنظر از جنسیت شما، دانستن آنکه باید به دنبال چه چیزی باشید، کلیدی است. دکتر پل ولتون، استاد اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه تولان می‌گوید: اول از همه، به دقت مراقب فشار خون و کلسترولتان بوده، سپس مواظب یک یا چند مورد از این نشانه‌ها باشید.

درد یا تیر کشیدن قفسه سینه

همه کسانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، این نشانه‌ی هالیوودی! (فرض کنید قفسه سینه‌‌تان را بگیرید و روی زمین بیفتید) را تجربه نمی‌کنند. فشار شدید (بطوری که انگار یک فیل روی قفسه سینه‌تان ایستاده است!) باید شما را وا دارد که با اورژانس تماس بگیرید.

احساس می‌کنید که یک عضله در قفسه سینه‌تان کشیده می‌شود؟ دکتر اشلی سیمونز، متخصص قلب در بیمارستان دانشگاه هاروارد می‌گوید: این می‌تواند نشان دهنده زمینه‌ی بیماری‌های قلبی عروقی باشد، بنابراین حتما آن را به پزشکتان اطلاع دهید.

سیمونز می‌گوید: حتما نباید یک درد شدید باشد، می‌تواند یک درد ریز باشد و گاهی اوقات به شانه، بازوها، گردن یا فک شما سرایت کند. درد سینه‌ای که در طول یا بعد از تمرین یا هنگامیکه استرس دارید ظاهر می‌شود هم، بسیار نگران کننده است، زیرا می‌تواند نشانه‌ی یک مشکل جریان خون باشد.

تنگی نفس

سیمونز می‌گوید: اگر فعالیت سبک، نفس شما را بند می‌آورد، به ویژه اگر سابقا قادر بودید بدون تنفس پر سر و صدا از پله‌ها بالا بروید، احتمالا مشکلی وجود دارد. او می‌گوید: من از بیمارانم می‌خواهم که فعالیت امروزشان را با فعالیتشان در یک یا دو سال گذشته، مقایسه کنند. اگر متوجه تغییرات عمده‌ای در نفس کشیدنشان یا کارهایی که قادر به انجام دادنشان هستند شدند، نشانه‌ی آن است که اتفاقی در حال رخ دادن است.

مشکلات تنفسی که در هنگام دراز کشیدن ایجاد می‌شوند نیز، مشکل ساز هستند (آنها می‌توانند نشان دهنده‌ی بیماری دریچه قلب باشند) بنابراین حتما آنها را با پزشکتان در میان بگذارید.

علائم شبیه آنفولانزا

هیلدرث می‌گوید: حالت تهوع یا خستگی یا حالت سرماخوردگی، و عرق سرد می‌تواند نشان دهنده‌ی جریان خون ناکافی باشد. هر کسی گاهی اوقات، این علائم را تجربه می‌کند، اما اگر آنها بعد از یک جلسه فعالیت بدنی شروع می‌شوند، به پزشک مراجعه کنید.

ناراحتی شدید معده نیز می‌تواند یک هشدار باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که بعضی خانم‌ها از چند روز قبل از حمله‌ی قلبی، دچار سوء هاضمه می‌شوند، اما آنرا به مشکل قلبی ربط نمی‌دهند، و در نتیجه به دنبال درمان نمی‌روند. هنگامیکه شک دارید، کمک بگیرید.

سبکی سر

سیمونز می‌گوید: احساس سبکی سر، یا گیجی و منگی می‌تواند نشانه‌ای از انسداد، یا مشکل مربوط به دریچه‌ی قلب باشد، بخصوص اگر با حس تپش قلب همراه باشد. یک تحقیق جدید از دانشگاه کارولینای شمالی دریافت اگر هر بار که به سرعت بلند می‌شوید، احساس سبکی سر دارید، ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل قلبی قریب الوقوع باشد!

خستگی یا بی حالی

با توجه به مطالعه‌ای از دانشگاه آرکانزاس، بسیاری از زنانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، در طول هفته‌ی منتهی به حمله‌ی قلبی، بطور عجیبی احساس خستگی می‌کنند. آنها همچنین «اختلالات خواب» را نیز گزارش کرده‌اند



شنبه 5 تير 1395برچسب:, :: 7:51 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali

 

تاریخچه ضرب‌المثل قربون بند کیفتم، تا پول داری رفیقتم

 آورده‌اند که در زمان‌های دور، مرد بسیار پولداری زندگی می‌کرد. او پسری به شدت خوشگذران و ولخرج داشت و همیشه در حال پند دادن به فرزندش بود و او را از همنشینی با دوستان بدکردار و سودجو منع می‌کرد. اما پسرش از او حرف‌شنوی نداشت و یکسره به دنبال عیش و نوش بود و افرادی هم که با او دوست بودند فقط به دنبال پول و ثروتش بودند.

روزی پدر به شدت بیمار می‌شود و او بلافاصله طبیب را خبر می‌کند. طبیب بعد از معاینه به او می‌گوید چند روز بیشتر زنده نمی‌مانی. اگر وصیتی داری بگو. مرد ثروتمند به یکی از نوکرانش می‌گوید پسرم را نزد من بیاورید.

 پسرش و وقتی حال و روز پدر را از طبیب جویا می‌شود بسیار ناراحت می‌شود. مرد ثروتمند به او می‌گوید:

پسرم؛ من چند روز بیشتر از عمرم باقی نمانده است و در این لحظات آخر وصیتی دارم. از تو می‌خواهم هر زمان که احساس کردی به ته خط رسیدی و هیچکس در کنارت نماند به سمت آشپزخانه برو و وقتی وارد آنجا شدی طنابی از سقف آویزان است. آن را بر گردنت بینداز و خودت را خلاص کن و بدان این دنیا دیگر به تو احتیاجی ندارد.

پسرش تمام سخنان پدرش را شنید و با چشمانی گریان به او گفت که صحبت‌های شما را به ذهنم می‌سپارم.

بعد از چند روز مرد ثروتمند از دنیا رفت و پسرش مانند قبل به خوشگذرونی و عشق و حال با دوستانش پرداخت. او روز به روز بر ولخرجی‌هایش می‌‌افزود  تا جایی که تمام ثروتش را خرج عیش و نوشش کرد و دیگر پولی برایش باقی نماند. تمام دوستانش از او فاصله گرفتند و هنگامی از آن‌ها کمک خواست هیچکدام دست او را نگرفتند و او را طرد کردند.

پسر جوان از رفتار و برخورد دوستانش متعجب شد و به یاد پدرش افتاد که چقدر او را نصیحت می‌کرد، ولی او توجهی به حرفهای پدر نمی‌کرد.

یک روز پسر جوان که خیلی گرسنه بود، برای خودش تخم مرغی درست کرد و کمی نان هم برداشت و  به صحرا رفت. در بین راه رودی را دید و در کنار آن نشست. کفش‌هایش را از پا درآورد و داخل آب رفت تا سر و صورتش را بشوید.

ناگهان کلاغی کنار رود خانه نشست و  دستمالش را با خود برد. پسر بیچاره دستش به کلاغ نرسید و خسته و گرسنه به راه افتاد. در بین راه دوستانش را دید که مشغول خوشگذرانی بودند. به آنها که رسید و سلام کرد و برایشان تعریف کرد که کلاغ دستمالش را برده است. آن‌ها هم او را مسخره کردند و به او گفتند اگر غذا می‌خواهی به تو می‌دهیم. دلیلی ندارد به ما دروغ بگویی!!

پسر جوان از حرف‌های دوستانش بسیار ناراحت شد و بلافاصله به خانه برگشت و یاد نصیحت پدرش افتاد، پس طبق گفته‌ی پدرش عمل کرد و وقتی که طناب را به گردنش انداخت، سقف مطبخ به لرزه درآمد و کیسه‌ای از آنجا به زمین افتاد. داخل کیسه را نگاه کرد و طلا و جواهرات بسیاری در آن بود.در همان لحظه خدا را شکر کرد و زیر لب گفت پدر خدا تو را رحمت کند که به فکر من بودی و می‌دانستی روزی آنقدر فقیر می‌شوم که حتی پولی برای خریدن نان هم نخواهم داشت.

alt

 پسر جوان فردای آن روز، مهمانی ترتیب داده و همه‌ی دوستانش و همچنین تعدادی از مردان قوی و نیرومند را هم به مجلسش دعوت کرد.

دوستانش که متوجه می‌شوند پسر جوان دوباره صاحب مال و ثروت شده است دعوت او را پذیرفتند و هنگامی که وارد خانه‌ی او شدند با زبان چرب و نرم از او معذرت خواهی کردند.

alt

مدتی از مهمانی گذشت و پسر جوان رو به دوستانش کرد و گفت خاطره‌ی جالبی دارم و دوست دارم برای شما تعریف کنم. امروز هنگامی که برای خرید به بازار رفته بودم در بین راه کلاغی را دیدم که با پاهای خود گوسفندی را گرفت و پرواز کرد. دوستانش بلافاصله حرف او را تایید کردند و گفتند که حرف شما کاملا درست است.

در همان لحظه پسر جوان گفت، یادتان می‌آید آن روز برایتان تعریف کردم که کلاغی دستمال مرا از کنار رودخانه برداشت و رفت، شما به من تهمت دروغ زدید و مرا به سخره گرفتید؟ اکنون چرا حرف‌های مرا تایید می‌کنید؟

 سپس به آن مردان قوی هیکل فرمان داد تا دوستانش را به شدت کتک بزنند و از خانه بیرونشان کنند. پسر جوان متوجه تمام اشتباهاتش شد و فهمید که دوستانش، به خاطر پول با او دوستی می‌کردند.

از آن دوران تا به امروزه اگر بخواند به کسی بگویند که با دوستان ناباب رفت و آمد نکن، این ضرب‌المثل را برایش بکار می‌برند:

قربون بند کیفتم، تا پول داری رفیقتم

 



شنبه 5 تير 1395برچسب:, :: 7:38 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali