جلوگیری از هک مودم - قسمت پنجم
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید كارمن به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه است
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
مطالب علمي و آموزنده و جالب
به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه




جلوگیری از هک مودم - قسمت پنجم

بروزرسانی Firmware مودم

Frimware مودم چیست !؟

Firmware به اطلاعات ذخیره شده در حافظه ROM موجود بر روی برخی سخت افزارها نظیر مودم، درایو های نوری، دوربین های دیجیتال و … گفته می شود و شامل دستور العمل هایی در خصوص عملکرد سخت افزار مربوطه می باشد. همچنین بر خلاف نرم افزارهای عادی که بر روی کامپیوتر نصب می شوند، فریمور بدون استفاده از برنامه های به خصوص توسط کاربر نمی تواند تغییر یافته یا پاک شود و برای همیشه در حافظه ROM باقی می ماند. 

یکی از مواردی که میتواند از هک وایرلس مودم ما کاهش دهد و حتی به امنیت کلی ما بیافزاید همین firmware می باشد زیرا با فرم ور همانند دیرگر نرم افزار ها می تواند دارای باگ( حفره ، مشکل فنی) امنیتی و … باشد که شرکت های سازنده مودم باتوجه به مشاهده و یافت این باگ در فریم ور مودم های تولید شده شروع به رفع این مشکل در فریمور کرده و همچنین نسخه جدید فریمور را جهت برطرف سازی آن در اختیار کاربران قرار می دهد که شما میتوانید در هنگام آپدی در سایت سازنده مودم خود مواردی که رفع عیب شده را مشاهده نمائید.

p5-1

جهت آپدیت Frimware وارد تنظیمات مودم خود شده از قسمت Maintenance زیر گزینه Firmware برروی گزینه Browse مقابل New Frimware location کلیک کرده و فایل فریمور دریافتی از سایت مربوطه شرکت سازنده مودم خود اقدام به اپدیت فریم ور نمائید. همچنین تاکید می شود که در هنگام دانلود فریم ور نسبت به ورژن برچسب زیر دستگاه و نسخه های ارائه شده در سایت سازنده دقت نمائید زیرا اشتباه اپدیت شدن فریمور عواقبی نظیر غیر قابل استفاده شدن مودم را در بر دارد.

p5-2



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 11 شهريور 1395برچسب:, :: 9:31 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali