بابی، پسرک اعجاب انگیز
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید كارمن به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه است
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
مطالب علمي و آموزنده و جالب
به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه




 بابی ، پسرک اعجاب انگیز
  

هر دوازده دکتر با بهت و حیرت به پسرک خیره شده بودند _ حق هم داشتند که بهت زده شوند. آنها همین چند دقیقه قبل چندین جمله بلند و پیچیده را بر روی تخته سیاه نوشته بودند و این کودک، با آن حالت عجیب چشمانش، بدون کوچکترین مکث و خطایی تمام آن چه را که نوشته بودند برایشان خوانده بود. این کار به دلایل مختلفی یک عمل خارق العاده محسوب می شد _ اول این که چون آن ها جملاتشان را به لاتین، اسپانیولی، فرانسه، آلمانی، و ترکی نوشته بودند. دوم این که، چون این پسرکی که به فوریت چیزهایی را که نوشته بودند خواند، دوازده سال داشت اما ذهنیتش متعلق به یک کودک چهار ساله بود.

بابی، یعنی همان پسرک عجیب، در سال ۱۹۵۷ وارد خانه کودکان کنتاکی در لیندون، نزدیک لوئیزویل شد. در آن هنگام او شش ساله بود و پزشکان او را از لحاظ کارکردی، عقب افتاده تشخیص داده بودند فقط قادر به راه رفتن، حرف زدن و خواندن بود اما نمی توانست خودش لباس بپوشد.

این کودک برای پزشکان یک معمای واقعی به شمار می رفت، و هنوز هم همین طور است. هنگامی که شش ساله بود، به طور تصادفی گردش کنان وارد دفتر کار سرپرست مؤسسه، آقای ال. اف. بولاند شد. آقای بولاند مدرک پزشکی خود را، که به لاتین نوشته شده بود، قاب کرده و پشت میز کارش به دیوار آویزان کرده بود. بابی نگاهی به به دانشنامه مزبور انداخت و تک تک کلمات آن را پشت سرهم بدون ذره ای دشواری، خواند. جناب مدیر که دهانش از تعجب بازمانده بود، چند عبارت آلمانی را بر روی یک ورقه کاغذ نوشت. آن کودک «عقب افتاده» محیر العقول، بدون هیچ خطایی تمام آن ها را برایش خواند.

هنگامی که یک دکتر اهل ترکیه برای یک بازدید حرفه ای به مؤسسه واقع در لیندون آمد و توانایی خارق العاده پسرک را با چشمان خودش مشاهده کرد، بلافاصله به کنار تخته سیاه رفت و یک جمله بیست و شش کلمه ای به زبان ترکی روی ان نوشت. بابی این بار نیز تماشاچیانش را مایوس نساخت. بنا به اعتراف خود مهمان خارجی، پسرک تمام جمله را بدون ذره ای اشتباه تکرار کرد.

مقاماتی که پیشینه او را مورد بررسی قرار دادند، متوجه شدند که پسرک از یک خانواده بسیار فقیر در لوییزویل آمده است. سر کودک در حین تولد با عمل سزارین صدمه دیده بود. دکترها دیگر به جز این چند مورد جزیی چیزی نمی دانند و به ناچار فقط شگفتی و حیرت خود را ابراز می کنند. بابی توانایی خواندن یک دانش آموز دبیرستانی را از خود نشان می دهد. اما در هیچ کدام از آزمونها و امتحانات حتی یک امتیاز هم نمی آورد. از برخی جنبه ها او یک نابغه است _ و از بعضی لحاظ دیگر، یک کودک عقب مانده چهار پنج ساله. او پنج زبان خارجی را به روانی و سلاست می خواند، اما این که آیا آن ها را درک هم می کند، هیچ کس نمی داند. بابی، پسرک عقب مانده همچنان مایه بهت و حیرت پزشکان، و سرگشتگی دنیای علم است.

   
 

دلایل ورزش نکردن



برای همه ی ما پیش می آید. حتی برای آنهایی که سال ها ست به ورزش کردن عادت کرده اند و از کوچکترین زمانی برای انجام تمرینات ورزشی استفاده می کنند.

ورزش می کنید و می کنید تا یک روز می رسد که می بینید دیگر نمی توانید. مشکل کجاست؟ هر کس دلیلی مخصوص خود دارد.

راه حل غلبه بر این مشکل این است که ابتدا ببینید دلیل شما برای کنار گذاشتن ورزش چه بوده است و بعد دنبال راه حلی برای آن باشید.

ورزش نکردن

دلیل ۱: کمبود وقت دارید
این متداول ترید دلیل افراد شمرده می شود. شما باید کار کنید، به زن و بچه و خانواده تان برسید، دوستانی هم دارید که باید به آنها سر بزنید و همراه آنها به گردش بروید. کارهای روزانه تان هیچوقت تمامی ندارد و معمولاً سر وقت باشگاه رفتنتان کارها هجوم می آورند.

چه می توانید بکنید:
برای زمان ورزش کردنتان برنامه ریزی کنید. سعی کنید به هر نحوی که شده با برنامه ریزی دقیق ساعتی هم به باشگاه رفتن در برنامه روزانه تان اختصاص دهید، مثل وقت دکتر یا کارهای دیگر که می کنید. و زمانی که این برنامه ریزی را انجام دادید، سعی نکنید آن را پشت گوش بیندازید و طبق برنامه جلو روید.

از وقت خود بهترین استفاده را ببرید. کار دومی که می توانید بکنید این است که بهترین استفاده را از زمانی که برای ورزش اختصاص داده اید ببرید. می توانید از تمرینات ترکیبی استفاده کنید. تا چند ماهیچه را در آن واحد با هم ورزش دهید.

برنامه های کوتاه مدت بریزید. اگر فقط در روز ۳۰ دقیقه برای ورزش کردن وقت دارید، نگران نباشید. هنوز هم می توانید از این وقت استفاده ی خوبی ببرید. اما باید خوب کار کنید. حتماً لازم نیست چند ساعت در روز وقت بگذارید تا نتیجه بگیرید.

باشگاهی انتخاب کنید که در دسترستان باشد. وقتی می خواهید باشگاه ورزشی انتخاب کنید، حتماً در نظر داشته باشید که به راحتی در دسترستان باشد. می توانید یک باشگاه در سر راه کارتان انتخاب کنید.

دلیل دوم: نتیجه نمی گیرید
سه ماه است که ورزش می کنید و هیچ نتیجه ای نگرفته اید. به همین دلیل می گویی که چرا دیگر خود را اذیت کرده و به ورزش ادامه دهید و انگیزه خود را از دست می دهید. اگر دلیل شما برای کنار گذاشتن ورزش این بوده است، الان زمان این رسیده است که برنامه ورزشی خود را دوباره مرور کنید.

چه می توانید بکنید:
مربی خصوصی بگیرید. می توانید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا او شما را راهنمایی کند. مربی خصوصی می تواند خیلی زود تغییرات لازم را در برنامه ورزشیتان داده و به شما برای گرفتن نتیجه ی دلخواه کمک کند.

هدفی واقعی داشته باشید. اگر ورزش را یک ماه پیش با وزن ۲۰۰ پوند و ۲۵% چربی آغاز کرده اید، مسلماً نمی توانید در عرض چند هفته این ۲۵% چربی را به ۱۰% چربی برسانید. اگر هدف بزرگی در ذهن دارید، این هدف را به اهداف کوچکتری تقسیم کنید. و خواهید دید که پیوسته تغییرات را مشاهده خواهید کرد و به اهدافتان خواهید رسید.

سالم غذا بخورید. نگاهی هم به رژیم غذاییتان بیندازید. اگر موقع تماشای تلویزیون عادت دارید یک مشت بادام هندی در دستتان باشد یا زیاد مشروب می خورید یا…دیگر از نتیجه ندادن ورزش شکایتی نداشته باشید. چون این کارها جلوی پیشرفت شما را گرفته یا حتی ممکن است چاق ترتان هم بکند. وقتی برنامه مناسب و سالمی برای غذا خوردنتان داشته باشید، خیلی زود به نتیجه خواهید رسید.

دلیل ۳: در ورزش صدمه دیده اید
اگر اخیراً در ورزش به خود صدمه ای زده باشید، مطمئناً دلیلی براین می شود تا ورزش را به کل کنار بگذارید. اما نا امید نشوید و از باشگاه رفتن خودداری نکنید.

چه می توانید بکنید:
به جنبه های دیگر فکر کنید. سعی کنید تمرکز خود را روی جنبه های دیگر ورزش که فراموش کرده بودید معطوف کنید. اگر تا به حال وزنه ها با شدت می زدید و پرتاب می کردید، بیشتر مراقب باشید.

روی قسمت های دیگر بدنتان کار کنید. اگر یکی از اعضایتان مثل شانه آسیب دیده است، هنوز هم می توانید ورزش های دیگری مثلاً تمرینات مربوط به پا را انجام دهید. فقط به خودتان زمان کافی برای استراحت بدهید و حتماً به خاطر ناحیه ی آسیب دیده به پزشک مراجعه کنید.

 

والپیپر امروز

  

والپیپرهای زیبای نشنال جئوگرافیک از ببر ها

والپیپر ببر

دانلود ۹ والپیپر ببر از نشنال جئوگرافیک

   دانلود فایل با فرمت ZIP  | حجم ۲٫۲MB
  
 
ماشین پاپ کورن سازی عمو سام



دانشجویان دانشگاه هنر و طراحی لوزان / ایکال؛ لوران بیرنرت، پیر بویر و پل تابیانا ماشین پاپ کورن سازی خود را که عمو سام نام دارد در نمایشگاه فن آوری طراحان در لانژانتل، سوییس ارایه کرده اند.

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که فقط یک ذرت را پاپ کورن می کند. روش کار این ماشین پاپ کورن سازی به این صورت است که ابتدا نور یک شمع یک ظرف حاوی روغن را که یک دانه ی ذرت در آن قرار گرفته است گرم می کند، بعد از مدتی یک قطره آب نمک برای طعم دادن بر روی ذرت داغ شده در روغن ریخته می شود و ذرت پاپ کورن شده آماده می شود.

این مفهوم بیش از دو روز در یکی از کارخانه های لانژانتل به نمایش گذاشته شده بود.

 

پاپ کورن

پاپ کورن

پاپ کورن

 

Hairchitecture؛ ترکیب معماری و مد
  

FAHR 021.3 مدل هایی عجیب و غیر عادی مو را با الهام از هنر معماری طراحی کرده است. برای ایجاد این مدل های مو که Hairchitecture نام دارند گروهی از معماران و آرایشگران مجرب Gijo کنار هم گرد آمده و با همکاری هم مدل ها را ایجاد کرده اند.

 

 مدل مو

 مدل مو

 مدل مو

 مدل مو

 مدل مو

 مدل مو

 مدل مو

 مدل مو

 مدل مو

 مدل مو

 

انتخاب با شماست

  

«آزادی یعنی فرصت تصمیم گیری.»

سال ها قبل این سوال برایم مطرح شد: «چرا بعضی ها از دیگران موفق تر هستند؟» این سوال سببی شد تا عمری را درباره آن بررسی کنم. به بیش از ۸۰ کشور جهان سفر کردم؛ و هزاران کتاب و مقاله در زمینه های فلسفه، روان شناسی، دین، متافیزیک، تاریخ، اقتصاد و تجارت مطالعه کردم. به تدریج به جوابی که می خواستم دست پیدا کردم و در پایان به یک تصور و توضیح ساده رسیدم:

هر جایی که هستید و هر کاری که می کنید برای خودتان است. امروز شما هر چه باشید و یا هر چه در آینده به آن تبدیل گردید، موضوعی مربوط به خودتان است.

زندگی امروز شما مجموعه انتخاب ها، تصمیمات و اقدماتی است که تا به حال کرده اید.

می توانید با تغییر دادن رفتار خود آینده تان را تغییر بدهید. می توانید تصمیمات جدید بگیرید، انتخاب های جدید بکنید، تا به کسی که می خواهید بشوید تبدیل گردید و به انچه در زندگی می خواهید دست پیدا کنید.

آنچه هم اکنون هستید یا می خواهید بشوید بستگی به خود شما دارد. تنها محدودیت هایی که ممکن است پیش روی شما قرار داشته باشند، آن هایی هستند که خودتان وضع می کنید. می توانید با کنترل اندیشه، افکار، گفتار و کردار خود به طور کامل سرنوشت تان را به دست بگیرید.

 

انتخاب

 

اگر فکر می کنی کسی دیگر هم وجود دارد که می تواند زندگی تو را متحول کند، در آینه نگاه کن

اگر قرار است اتفاقی بیفتد، خودتان باید ان اتفاق را به وجود آورید. اگر می خواهید زندگی تان بهتر شود، شما بهتر شوید. اگر می خواهید چیزی عوض شود، شما باید عوض شوید. بزرگ ترین پاداش شما در ازای قبول مسئولیت کامل، احساس شگرف کنترل و آزادی است. این پذیرش احساسی مثبت همراه با رضایت در شما به وجود می اورد و شما را به کلی از سلطه «اصل اتفاق» رها می کند.

شما با تصمیماتی که گرفته یا نگرفته اید در موقعیت فعلی زندگی تان قرار دارید. اگر چیزی در زندگی تان وجود دارد که آن را دوست ندارید، مسئولیتش بر عهده خود شماست. شما از ان جهت در شرایط امروز خود هستید که این را انتخاب کرده اید.

اگر از درآمد جاری خود راضی نیستید، تصمیم بگیرید که درآمد بیشتری داشته باشید. آن را به عنوان هدف خود تعیین کنید، برنامه ای بریزید، دست به کار شوید و آن مبلغی را که مایلید، کسب کنید.

شما به عنوان رئیس زندگی خود، به عنوان معمار سرنوشت خود، آزادید تا درباره خود تصمیم گیری کنید. شما رئیس هستید، شما مسئول هستید.


 

نگاهی به LockScreen اندروید 4.2 و قابلیت‌های جدید آن


 

اندروید ۴.۲
 

همان طور که می دانید، گوگل مدتی است که آخرین نسخه سیستم عامل اندروید را همراه با سخت افزارهایی چون ال‌جی نکسوس ۴ و سامسونگ نکسوس ۱۰ ارائه کرده است. اندروید 4.2 ویژگی‌های جدید متعددی را همراه با خود آورده که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن جدید دوربین و گالری، کیبرد جدید، اپلیکیشن بهبود یافته ساعت، امکان ایجاد حساب کاربری برای چند کاربر و ... اشاره کرد. چندی پیش عملکرد لایه جدید امنیتی این سیستم عامل را مورد بررسی قرار دادیم و اکنون نیز قصد داریم به Lock Screen جدید اندروید 4.2 بپردازیم و با قابلیت‌های جدید آن آشنا شویم. 

مانند نسخه‌های قبلی در لاک اسکرین شاهد دایره ای هستید که با کشیدن نماد قفل به اطراف آن می‌توانید وارد صفحات اصلی شوید. اما در نسخه جدید نحوه دسترسی به Google Now و اپلیکیشن دوربین، از داخل لاک اسکرین، دستخوش تغییراتی شده است. برای دسترسی به دوربین باید کناره‌های صفحه را به سمت چپ بکشید و برای باز کردن Google Now نیز باید دکمه ای که در پایین صفحه قرار داده شده را به سمت بالا بکشید.

 

lockscreen-widget.png

 

یکی از مهم‌ترین تغییرات لاک اسکرین جدید، قابلیت اضافه کردن صفحات متعدد و ویجت‌ها است. شما اکنون می‌توانید مانند صفحات خانگی، تا ۵ صفحه را در لاک اسکرین تعریف کنید و هر کدام را که دوست داشتید به عنوان صفحه پیش‌فرض برگزینید. در هر صفحه امکان استفاده از ویجت‌های تقویم، ساعت دیجیتال، جیمیل و پیامک فراهم شده است. کلیه ویجت‌ها قابل تغییر سایز هستند و شما می‌توانید آن‌ها را مطابق با سلیقه خود تنظیم نمایید. 

ظاهرا در حال حاضر تنها امکان استفاده از ویجت‌های مذکور فراهم است و شما نمی‌توانید از ویجت سایر برنامه‌ها در لاک اسکرین خود، بهره ببرید. Notification Center نیز مانند همیشه از لاک اسکرین قابل دسترسی است. در مورد مرکز پیام‌ها نیز جالب است بدانید دکمه‌ای در گوشه این صفحه قرار داده شده که با لمس کردن آن، میان‌برهای تنظیمات سریع دستگاه برای شما ظاهر می‌شوند. 

بی‌شک در آپدیت‌های بعدی امکان استفاده از ویجت سایر برنامه‌ها نیز به لاک اسکرین اضافه خواهد شد و این موضوع می‌تواند فرصت خوبی برای خلق نوآوری‌های جدید از سوی توسعه دهندگان باشد. شما درباره لاک اسکرین جدید چه نظری دارید؟ به نظرتان داشتن صفحات متعدد و استفاده از ویجت‌ها در لاک اسکرین، تا چه اندازه می‌تواند کاربردی باشد؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 6:26 قبل از ظهر ::  نويسنده : ali